מעלי קבצים, highauser
8,630
עריכות
מ (החלפת טקסט – "<REF> " ב־"{{הערה|1") |
מ (עיצוב) |
||
שורה 8: | שורה 8: | ||
לכן, גם עתה שתפלה כנגד תמידין תקנו, עיקר התפלה היא בחינת מח, וכמו שאמרו רז"ל אם כיוון לבו יצא - כוונת הלב דוקא, וכן אמרו תפלה בלא כוונה כגוף בלי נשמה. | לכן, גם עתה שתפלה כנגד תמידין תקנו, עיקר התפלה היא בחינת מח, וכמו שאמרו רז"ל אם כיוון לבו יצא - כוונת הלב דוקא, וכן אמרו תפלה בלא כוונה כגוף בלי נשמה. | ||
והביאור בכך: תפלה היא בחינת התקשרות לאלקות, ועיקר ההתקשרות הוא בבחינת מחשבה, כי מעשה יכול אדם לעשות בלי התקשרות כלל וכן בדבור אינו צריך להיות מקושר כל כך, מה שאין כו המחשבה היא בחינת התקשרות עצמית, לפי שמחשבה הוא בחינת לבוש הפנימי, ועל כן עיקר התפילה היא הכוונה, והדיבור הוא רק - לעורר הכוונה, אבל העיקר הוא הכוונה. רק שהקילו חכמים ואמרו שדי בפרשה ראשונה דק"ש וברכה ראשונה דתפלה.{{הערה|1[http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/maharash/tsh/633a/1/4/33&search=%D7%91%D7%A8%D7%9B%D7%94+%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%95%D7%A0%D7%94 תורת שמואל]}} | והביאור בכך: תפלה היא בחינת התקשרות לאלקות, ועיקר ההתקשרות הוא בבחינת מחשבה, כי מעשה יכול אדם לעשות בלי התקשרות כלל וכן בדבור אינו צריך להיות מקושר כל כך, מה שאין כו המחשבה היא בחינת התקשרות עצמית, לפי שמחשבה הוא בחינת לבוש הפנימי, ועל כן עיקר התפילה היא הכוונה, והדיבור הוא רק - לעורר הכוונה, אבל העיקר הוא הכוונה. רק שהקילו חכמים ואמרו שדי בפרשה ראשונה דק"ש וברכה ראשונה דתפלה.{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/maharash/tsh/633a/1/4/33&search=%D7%91%D7%A8%D7%9B%D7%94+%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%95%D7%A0%D7%94 תורת שמואל]}} | ||
{{הערות שוליים}} | |||
{{תפילה}} | {{תפילה}} | ||
[[קטגוריה:תפילה]] | [[קטגוריה:תפילה]] |