נפילת אפיים: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
 
(20 גרסאות ביניים של 9 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{תפילה}}
 
[[קובץ:נפילת אפים.jpg|שמאל|ממוזער|250px|הרבי בנפילת אפים]]
[[קובץ:נפילת אפים.jpg|שמאל|ממוזער|250px|הרבי בנפילת אפים]]


סוד '''נפילת אפים''' שאחר [[שמונה עשרה]], נרמז בפסוק ובו תדבקון.
סוד '''נפילת אפים''' שאחר [[שמונה עשרה]], נרמז בפסוק ובו תדבקון.


מדריגה נעלה זו, הינה למעלה מבחינת הביטול במציאות דשמונה עשרה, וגם למעלה ממדריגת המסירות נפש שבקריאת שמע.
מדריגה נעלה זו, הינה למעלה מבחינת הביטול במציאות דשמונה עשרה, וגם למעלה ממדריגת ה[[מסירות נפש]] שבקריאת שמע.
 
שמונה עשרה הברכות של שמונה עשרה ה[[נפש אלוקית|נשמה האלקית]] היא רק בבחינת [[ביטול]] במציאות, שהיא כלי מוכן לביטול האמיתי של נפילת אפים.{{הערה|1= [[אדמו"ר האמצעי]], [[שערי תשובה]], שער התפילה. אחרי ה"א תלכו. מג"פ מד, א.}}


שמונה עשרה הברכות של שמונה עשרה ה[[נפש אלוקית|נשמה האלקית]] היא רק בבחינת [[ביטול]] במציאות, שהיא כלי מוכן לביטול האמיתי של נפילת אפים.<REF> [[אדמו"ר האמצעי]], [[שערי תשובה]], שער התפלה. אחרי ה"א תלכו. מג"פ מד, א. </REF>
בעוד שב[[תפילת שמונה עשרה]] הדביקות היא רק מצד ה[[תענוג]] שבנפש אלוקית, דבר החולף ונחלש עם החלשות התענוג, הרי הדביקות שבנפילת אפים הינה דביקות מוחלטת, הבאה מצד העלאת כל הכוחות ש[[נפש הבהמית|בנפש הטבעית]] עם ה[[נשמה]] האלוקית, ולכן אין ה[[גוף]] החומרי מפריע עוד לדביקות מכיון שגם הוא התעלה.


בעוד שבתפילת שמונה עשרה הדביקות היא רק מצד ה[[תענוג]] שבנפש אלוקית, דבר החולף ונחלש עם החלשות התענוג, הרי הדביקות שבנפילת אפים הינה דביקות מוחלטת, הבאה מצד העלאת כל הכוחות ש[[נפש הבהמית|בנפש הטבעית]] עם הנשמה האלוקית, ולכן אין הגוף החומרי מפריע עוד לדביקות מכיון שגם הוא התעלה.
זהו הטעם שאמרו בספרי [[הקבלה]] שבשעת נפילת אפים הוא זמן עיקר בירור והעלאת הרע של [[קליפת נוגה]] שבגופו.{{הערה|1= שערי תשובה, שער התפילה. אחרי ה"א תלכו. מג"פ מז, א.}}


זהו הטעם שאמרו בספרי הקבלה שבשעת נפילת אפים הוא זמן עיקר בירור והעלאת הרע של [[קליפת נוגה]] שבגופו.<REF> שערי תשובה, שער התפלה. אחרי ה"א תלכו. מג"פ מז, א.</REF>
==לקריאה נוספת==
*הרב אברהם אלאשווילי, '''טעם כיסוי הפנים בנפילת אפיים''', הערות וביאורים אהלי תורה פרשת קרח ג' תמוז תשפ"ב עמוד 121
*גיליון כפר חב"ד מס' 1965 ע' 97. גיליון מס' 1966 ע' 18. גיליון מס' 1967 ע' 18.


== אמירת ויאמר דוד אל גד ==
==קישורים חיצוניים==
למרות שעל פי הקבלה וההלכה יש לומר את המזמור "לדוד אליך ה' נפשי אשא", מנהגינו וכן מנהג העולם לומר את המזמור "ויאמר דוד על גד". הרבי שאל על כך את אדמו"ר הריי"צ, ואמר שלמרות הקושיא, אבל כן נוהגין<ref>אגרות קודש אדמו"ר מה"מ, יח, עמ' ע.</ref>.  
* '''[https://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15788&st=&pgnum=127 'נפילת אפיים' בספר 'ואני תפילתי']''' {{הב}}


{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
{{תפילה}}
[[קטגוריה:תפילה]]
[[קטגוריה:תפילה]]

גרסה אחרונה מ־12:37, 8 בינואר 2024

הרבי בנפילת אפים

סוד נפילת אפים שאחר שמונה עשרה, נרמז בפסוק ובו תדבקון.

מדריגה נעלה זו, הינה למעלה מבחינת הביטול במציאות דשמונה עשרה, וגם למעלה ממדריגת המסירות נפש שבקריאת שמע.

שמונה עשרה הברכות של שמונה עשרה הנשמה האלקית היא רק בבחינת ביטול במציאות, שהיא כלי מוכן לביטול האמיתי של נפילת אפים.[1]

בעוד שבתפילת שמונה עשרה הדביקות היא רק מצד התענוג שבנפש אלוקית, דבר החולף ונחלש עם החלשות התענוג, הרי הדביקות שבנפילת אפים הינה דביקות מוחלטת, הבאה מצד העלאת כל הכוחות שבנפש הטבעית עם הנשמה האלוקית, ולכן אין הגוף החומרי מפריע עוד לדביקות מכיון שגם הוא התעלה.

זהו הטעם שאמרו בספרי הקבלה שבשעת נפילת אפים הוא זמן עיקר בירור והעלאת הרע של קליפת נוגה שבגופו.[2]

לקריאה נוספת[עריכה | עריכת קוד מקור]

  • הרב אברהם אלאשווילי, טעם כיסוי הפנים בנפילת אפיים, הערות וביאורים אהלי תורה פרשת קרח ג' תמוז תשפ"ב עמוד 121
  • גיליון כפר חב"ד מס' 1965 ע' 97. גיליון מס' 1966 ע' 18. גיליון מס' 1967 ע' 18.

קישורים חיצוניים[עריכה | עריכת קוד מקור]

הערות שוליים

  1. אדמו"ר האמצעי, שערי תשובה, שער התפילה. אחרי ה"א תלכו. מג"פ מד, א.
  2. שערי תשובה, שער התפילה. אחרי ה"א תלכו. מג"פ מז, א.