זרע אדם: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
(14 גרסאות ביניים של 6 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{מקורות}}
{{מקורות}}
{{שינוי שם}}'''זרע אדם''' הוא כינוי ל[[נשמות]] של [[עולם האצילות]], כגון [[נשמה|נשמות]] ה[[נביא|נביאים]] ו[[רבי שמעון בר יוחאי]] וחביריו, שהם עצמם מתוקנים, ואין עבודתם אלא בתוספת אורות ב[[עולם האצילות]]. [[נשמה|נשמות]] אלו הם מדרגה הגבוהה ב[[נשמה|נשמות]] ישראל, ושונות מ[[זרע בהמה]], שהם [[נשמה|נשמות]] הנמשכים מ[[עולמות בי"ע]].
'''זרע אדם''' הוא כינוי ל[[נשמות]] של [[עולם האצילות]]{{הערה| לקוטי תורה פרשת צו ח' ב'}}, כגון [[נשמה|נשמות]] אדם הראשון לפני החטא {{הערה| לקוטי תורה צו ח ב}} ה[[נביא|נביאים]] ורבי שמעון בר יוחאי, דוד{{הערה|תרס"ו עמ' קנט'}} ואליהו{{הערה|תרס"ו עמ' קנט'}}, שהם עצמם מתוקנים, ואין עבודתם אלא בתוספת אורות ב[[עולם האצילות]]. [[נשמה|נשמות]] אלו הם מדרגה הגבוהה ב[[נשמה|נשמות]] ישראל, ושונות מ[[זרע בהמה]], שהם [[נשמה|נשמות]] הנמשכים מ[[עולמות בי"ע]].


==ענינם==
==ענינם==
{{לפשט}}
{{לפשט}}
כתוב "וזרעתי את בית ישראל זרע אדם וזרע בהמה", שיש שני בחינות ומדרגות בכנסת ישראל, הראשון הוא בחינת זרע אדם, שהם ה[[נשמה|נשמות]] הגבוהות של [[עולם האצילות]] כמו [[נשמה|נשמות]] ה[[נביא|נביאים]] והמיוחד שבתנאים כמו [[רבי שמעון בר יוחאי]] וחביריו שנמשכים מבחינת אדם העליון דאצילות שרוכב על ה[[כסא]] שהוא בבחינת [[שם מ"ה]] של תיקון האצילות שלא היה ב[[שבירת הכלים|שבירה]]. וענין [[נשמה|נשמות]] אלו הוא שאין צריכים לברר את עצמם כלל כי אין מעורב בנפשותם בחינת רע כלל מאחר שנמשכו מ[[אצילות]] שלא יגור במגורו רע כלל. ולכן כל עבודתם בעולם הזה היה באופן אחד ממש, שכל עסקם ב[[תורה]] ו[[מצוות]] היה בכדי להוסיף אורות ב[[עולם האצילות]] ולא בשביל לברר בירורי [[קליפת נוגה]].
כתוב "וזרעתי את בית ישראל זרע אדם וזרע בהמה", שיש שני בחינות ומדרגות בכנסת ישראל, הראשון הוא בחינת זרע אדם, אדם מלשון אדמה לעליון שהם ה[[נשמה|נשמות]] הגבוהות שנמשכו מן [[עולם האצילות]] כמו [[נשמה|נשמות]] ה[[נביא|נביאים]] והמיוחד שבתנאים כמו [[רבי שמעון בר יוחאי]] וחביריו שנמשכים מבחינת אדם העליון דאצילות שרוכב על ה[[כסא]] שהוא בבחינת [[שם מ"ה]] של עולם האצילות שלא נפגע ב[[שבירת הכלים|שבירה]] שלכן הם דומים לעליון בכל שהם אינם מעורבים ברע. ועבודת [[נשמה|נשמות]] אלו היא לא לברר את עצמם כלל כי אין מעורב בנפשותם בחינת רע כלל מאחר שנמשכו מ[[אצילות]] שלא יגור במגורו רע כלל ולא נפגעו מהשבירה, ולכן כל עבודתם בעולם הזה הוא באופן אחד ממש, שכל עסקם ב[[תורה]] ו[[מצוות]] הוא בכדי להוסיף אורות ב[[עולם האצילות]] ולא בשביל לברר בירורים [[קליפת נוגה]].
אדמו"ר הזקן {{הערה| לקוטי תורה יד' ג'}} מסביר: שזרע אדם, בשונה מזרע בהמה שזה אדם שמתבונן בחיות האלוקית המסותרת בעולם וממנה מגיע לתשוקה להדבק בה' ונק' זרע בהמה כי התלהבותו מגיעה מהתבוננות בעולם, זרע אדם הוא בעל תורה ז"א אדם שלומד תורה (ומקשר את זרע אדם לאדם שעל הכיסא שבמאמר אחר מסביר זאת על עולם האצילות שהוא מעל הכיסא שזה עולם הבריאה).


==ראו גם==
==ראו גם==
*[[זרע בהמה]]
*[[זרע בהמה]]


{{הערות שוליים}}
{{אדם}}
{{קצרמר|חסידות}}
{{קצרמר|חסידות}}
[[קטגוריה:נפש]]
[[קטגוריה:נפש]]
[[קטגוריה:תורת החסידות]]
[[קטגוריה:תורת החסידות]]

גרסה מ־08:38, 20 בדצמבר 2022

זרע אדם הוא כינוי לנשמות של עולם האצילות[1], כגון נשמות אדם הראשון לפני החטא [2] הנביאים ורבי שמעון בר יוחאי, דוד[3] ואליהו[4], שהם עצמם מתוקנים, ואין עבודתם אלא בתוספת אורות בעולם האצילות. נשמות אלו הם מדרגה הגבוהה בנשמות ישראל, ושונות מזרע בהמה, שהם נשמות הנמשכים מעולמות בי"ע.

ענינם

יש לפשט ערך זה: הערך מנוסח בצורה תורנית ובשפה גבוהה מידי, וקשה להבנה לקהל הרחב.
יש להוסיף מבוא אינטואיטיבי שיסביר את הרעיונות והמושגים בצורה פשוטה יותר, רצוי בליווי דוגמאות. אם אתם סבורים כי הערך אינו ברור דיו או שיש נקודה שאינכם מבינים בו, ציינו זאת בדף השיחה שלו. יש לציין כי ערכים רבים המסבירים מושגים בחסידות מצריכים רקע מוקדם.

כתוב "וזרעתי את בית ישראל זרע אדם וזרע בהמה", שיש שני בחינות ומדרגות בכנסת ישראל, הראשון הוא בחינת זרע אדם, אדם מלשון אדמה לעליון שהם הנשמות הגבוהות שנמשכו מן עולם האצילות כמו נשמות הנביאים והמיוחד שבתנאים כמו רבי שמעון בר יוחאי וחביריו שנמשכים מבחינת אדם העליון דאצילות שרוכב על הכסא שהוא בבחינת שם מ"ה של עולם האצילות שלא נפגע בשבירה שלכן הם דומים לעליון בכל שהם אינם מעורבים ברע. ועבודת נשמות אלו היא לא לברר את עצמם כלל כי אין מעורב בנפשותם בחינת רע כלל מאחר שנמשכו מאצילות שלא יגור במגורו רע כלל ולא נפגעו מהשבירה, ולכן כל עבודתם בעולם הזה הוא באופן אחד ממש, שכל עסקם בתורה ומצוות הוא בכדי להוסיף אורות בעולם האצילות ולא בשביל לברר בירורים קליפת נוגה. אדמו"ר הזקן [5] מסביר: שזרע אדם, בשונה מזרע בהמה שזה אדם שמתבונן בחיות האלוקית המסותרת בעולם וממנה מגיע לתשוקה להדבק בה' ונק' זרע בהמה כי התלהבותו מגיעה מהתבוננות בעולם, זרע אדם הוא בעל תורה ז"א אדם שלומד תורה (ומקשר את זרע אדם לאדם שעל הכיסא שבמאמר אחר מסביר זאת על עולם האצילות שהוא מעל הכיסא שזה עולם הבריאה).

ראו גם

הערות שוליים

  1. לקוטי תורה פרשת צו ח' ב'
  2. לקוטי תורה צו ח ב
  3. תרס"ו עמ' קנט'
  4. תרס"ו עמ' קנט'
  5. לקוטי תורה יד' ג'
  ערך זה הוא קצרמר בנושא חסידות. אתם מוזמנים לתרום לחב"דפדיה ולהרחיב אותו.