שיחת משתמש:בנציון
שלום בנציון, וברוך בואך לחב"דפדיה - האנציקלופדיה החב"דית ברשת האינטרנט חב"דפדיה הינה אנציקלופדיה פתוחה, שכולם יכולים לקרוא ולהיעזר בה, ואף לשפר ולערוך אותה.
|
ברוך בואך לאתר שיהיה לך הרבה הצלחה --דוד קורצוג - שיחה, 02:05, כ"ח בכסלו, ה'תשפ"א 02:05, 14 בדצמבר 2020 (UTC)
ישר כח[עריכת קוד מקור]
תודה לך על עריכותיך שמשפרות את האתר פלאים ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 12:40 • י"ז בטבת ה'תשפ"א
יישר כח על תרומותיך![עריכת קוד מקור]
ומזל טוב על הערך החדש, נשמח שתרחיב אותו. אגב, תוכל ליצור עמי קשר במייל? נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 10:07, ט' באדר, ה'תשפ"א, 21 בפבר' למניינם.
- אולי אני ירחיב אותו בימים הבאים. ואני יכול ליצור קשר אתך-- נכתב ע"י בנציון ששכח לחתום את שמו.
מקורות[עריכת קוד מקור]
ישר כח על הוספת מקורות בערכים, זה מהדברים הכי חשובים בעריכה באתר ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 12:58 • י' באדר ה'תשפ"א
- תודה!--בנציון - שיחה, 18:46, י' באדר, ה'תשפ"א 18:46, 22 בפברואר 2021 (UTC)
- מצטרף לברכות 👍שכויח נכתב ע"י: מר"ש ~ יחי המלך המשיח • שיחה • 06:26, י"א באדר, ה'תשפ"א (23 בפבר' למניינם) •
מקורות (ב)[עריכת קוד מקור]
מצטרף לברכות למעלה, ואגב, נראה לי שכדאי שתעיין כאן, מסתמא זה יעזור לך. בהצלחה! נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 06:56, י"א באדר, ה'תשפ"א, 23 בפבר' למניינם.
דף משתמש[עריכת קוד מקור]
שלום בנציון,
תודה על כתיבתך בחב"דפדיה. לרשותך עומד דף המשתמש, שבו ביכולתך להציג את עצמך ואת תחומי העניין שלך, תוכל גם להציג בו כמה מתיבות המשתמש, לבחירתך מכאן או מכאן. באפשרותך ליצור כעת את דף המשתמש שלך, באמצעות כניסה למשתמש:בנציון. |
בברכה, נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 08:43, י"א באדר, ה'תשפ"א, 23 בפבר' למניינם.
הערה כפולה באותו ערך[עריכת קוד מקור]
יישר כח על עריכותיך בכלל, ובפרט בערך פורים דמוקפין. אמליץ לך להביט במה שתיקנתי, ולראות כיצד עושים כשיש באותו ערך כמה הערות שצריכות להפנות לאותו מקום, כדי שתדע להבא. אשריך. -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 10:20, י"ג באדר ה'תשפ"א
- קרייזי אבאוט משיח, הגאדג'ט החדש עושה את זה אוטומטית. פרטים בלוח מודעות ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 10:42 • י"ג באדר ה'תשפ"א
מקורות[עריכת קוד מקור]
יישר כח על תרומותיך, רק להעיר שלפעמים במקום עריכה כזאת אפשר עם חיפוש קצרצר בגוגל למצוא מקורות ולהוסיף. היה עדיף שהנחת תבניות תהיה רק לאחר השקעה מינימלית שתחסוך אותם, ולא רק תצביע לאחרים במה כדאי שהם ישקיעו את הזמן שלהם. להתראות - שיחה, 10:51, י"ח באדר, ה'תשפ"א 10:51, 2 במרץ 2021 (UTC)
- אה, אוקיי. לא ידעתי מאיפוא להתחיל כשאין מקורות כלל וכלל (ובכלל בכמה דפים אני יחזור עליהם בעצמי להוסיף מקורות, וזה יותר נוח לי לעשות זה בשני שלבים) (וגם זה תזכורה לשים מקורות בעשיית הערכים) --בנציון - שיחה, 19:32, י"ח באדר, ה'תשפ"א 19:32, 2 במרץ 2021 (UTC)
הבהרה[עריכת קוד מקור]
בקשר לעריכה זו, תבנית הבהרה נועדה לבקש הבהרה במה שכבר כתוב בערך, ולא לבקש מידע שחסר. כמה שחיפשתי לא מצאתי את שנת הלידה, או את גיל הפטירה, אבל אין שם שום דבר שדורש הבהרה. להתראות - שיחה, 10:58, י"ח באדר, ה'תשפ"א 10:58, 2 במרץ 2021 (UTC)
- כדאי שהיה ברור באיזה תקופה חי בפסקה הראשונה של הערך. האם נהוג לצייין רק שנת הפטירה כשאין מידע אחר? --בנציון - שיחה, 19:25, י"ח באדר, ה'תשפ"א 19:25, 2 במרץ 2021 (UTC)
- בדרך כלל אצל ערכי אישים מהדור האחרון זה מובן שהם בני דורנו בלי שמצויין כלום, כי בדרך כלל בחסידי הדורות הקודמים מופיע כבר בפתיח "מחסידי אדמו"ר הצמח צדק" וכיוצא בזה. אכן, גם אם לא ידוע תאריכים מדוייקים אפשר לכתוב (נולד לערך בשנת...) או (נפטר לערך בשנת...), בתוך סוגריים. בהצלחה ויישר כח! להתראות - שיחה, 21:54, י"ח באדר, ה'תשפ"א 21:54, 2 במרץ 2021 (UTC)
בנוגע לערך אור ושפע[עריכת קוד מקור]
אשמח שתרחיב (בעיקר בהסבר בעניין שפע שתופס את העצם. לא הצלחתי כ"כ להסביר)--חבדפד770 - שיחה, 17:16, ה' בניסן, ה'תשפ"א 17:16, 18 במרץ 2021 (UTC)
- קודם כל אני צריך לראות מה שיש (דהיינו שיש ערך אור ושם גם מבואר החילוקים בין אור ושפע, ויש גם ערך על שפע) ומה החידוש של ערך זו. שנית, כמדומני שבס"ו (ואולי גם בע"ב) הווארט הוא שאור הוא נעלה שמה שבא בבחינת שפע זהו כבר דרגא מאלקות שבא קודם בבחינת אור ואינו העצם של האלקות וכל הדרגא הזו (המצומצמת) בא בבחינת שפע. אבל כל הכבוד שיש משתמשים שכל ה'קאך' שלהם הוא בערכים בתורת החסידות. לדעתי כל המאמרים וגם כל פרטי המאמרים יכולים לבוא בחבדפדיה אם מוצאים מקומם הנכון וגם (וזה חשוב ביותר) שתהיה ערוכה בסגנון אנציקלופדיה ולא כמו שקלא וטריא כמו שיש במאמרים (רק העובדות וההכרח וההסבר) בנציון - שיחה, 17:30, ה' בניסן, ה'תשפ"א 17:30, 18 במרץ 2021 (UTC)
- החידוש בערך זה הדבר הכי פשוט - העמדת שני העניינים אחד מול השני... כמו בחסידות. כשזה בשני ערכים נפרדים אפשר לדעתי לפספס את הווארט בכ"א. בנוגע למה שאמרת מס"ו, זה באמת החידוש העצום באור אצל הקב"ה (הנוטע אוזן וגו') שמאיר ברצון ובאור יש מקצת העצם וכוח העצם. וזה לא נידון בערך אור ושפע, ואני חושב שקובע ברכה לעצמו (ראה אור.--חבדפד770 - שיחה, 18:08, ה' בניסן, ה'תשפ"א 18:08, 18 במרץ 2021 (UTC)
- גם אם יש חידוש (וצריך לראות אם כל מה שיש בחסידות אם יש בו חשיבות אנציקלופדי (אף שבספר הערכים יש ערך "אור ביחס לשפע")) צריך לסדר ששלושה הערכים יהיו מסודרים שכל הפרטים יהיו בהערך אחד ושני הערכים האחרים יפנו לערך המורחב הזה. אני מדבר בהמאמר זאת חוקת גופא שכל האריכות אינו מדבר במעלת השפע (כי אין שפע בלתי מוגבלת בא בעולמות (ולכן אף אם משווים זה מול זה יש מעלה בשפע אבל זה אמת אם מדברים במדריגה אחת לא כששני ההשפעות הם במדריגות שונות)) הוא מדבר בריחוק ערך האור שהוא מובדל לגמרי ואינו נתפס במה שברא וכל מה שברא הוא דבר חדש ולא מתייחס אחריו ומובדל ממנו (באמת זה יותר משני שנים שלמדתי המאמר הזה, תגיד לי אם טעיתי)--בנציון - שיחה, 18:38, ה' בניסן, ה'תשפ"א 18:38, 18 במרץ 2021 (UTC)
- וגם מוסבר שזה מה שאמיתית ענין ה"אור" (ביחס לשפע) הוא שמאיר ברצון וזה גם מפליא ריחוק הערך של המאור (ואין אנו יכולים לקרותו בשם מאור מטעם זה (כי זה מגביל אותו)) מהאור שבא ממנו (במילים אחרות זה שהאור בא ברצון אינו מעלה אלא ממחיש החילוק עוד יותר בין אור ושפע) וכמדומני שזה ה'ווארט' של תחילת המאמר "כי עמך" בתרס"ו --בנציון - שיחה, 18:45, ה' בניסן, ה'תשפ"א 18:45, 18 במרץ 2021 (UTC)
- ושוב פעם - אתה מדבר על אוא"ס - שהוא עצמו אין סוף עם כל העילויים שבזה וההפכים שבזה! אין זה באור רגיל (וכמו שרואים שיש הרבה מאמרים שמסבירים את החילוק בפשטות [הכרח ורצון, חיצוניות ומעין - עצמיות ואינו בדומה] ונשארים בזה) ולדעתי גם על אור ושפע "סטנדרטיים" צריך לכתוב. צריך לראות איך לשלב את הערכים, או לעשות פיסקא בכל ערך ולהפנות לערך מורחב. בעז"ה --חבדפד770 - שיחה, 22:09, ז' בניסן, ה'תשפ"א 22:09, 20 במרץ 2021 (UTC)
- וגם מוסבר שזה מה שאמיתית ענין ה"אור" (ביחס לשפע) הוא שמאיר ברצון וזה גם מפליא ריחוק הערך של המאור (ואין אנו יכולים לקרותו בשם מאור מטעם זה (כי זה מגביל אותו)) מהאור שבא ממנו (במילים אחרות זה שהאור בא ברצון אינו מעלה אלא ממחיש החילוק עוד יותר בין אור ושפע) וכמדומני שזה ה'ווארט' של תחילת המאמר "כי עמך" בתרס"ו --בנציון - שיחה, 18:45, ה' בניסן, ה'תשפ"א 18:45, 18 במרץ 2021 (UTC)
- גם אם יש חידוש (וצריך לראות אם כל מה שיש בחסידות אם יש בו חשיבות אנציקלופדי (אף שבספר הערכים יש ערך "אור ביחס לשפע")) צריך לסדר ששלושה הערכים יהיו מסודרים שכל הפרטים יהיו בהערך אחד ושני הערכים האחרים יפנו לערך המורחב הזה. אני מדבר בהמאמר זאת חוקת גופא שכל האריכות אינו מדבר במעלת השפע (כי אין שפע בלתי מוגבלת בא בעולמות (ולכן אף אם משווים זה מול זה יש מעלה בשפע אבל זה אמת אם מדברים במדריגה אחת לא כששני ההשפעות הם במדריגות שונות)) הוא מדבר בריחוק ערך האור שהוא מובדל לגמרי ואינו נתפס במה שברא וכל מה שברא הוא דבר חדש ולא מתייחס אחריו ומובדל ממנו (באמת זה יותר משני שנים שלמדתי המאמר הזה, תגיד לי אם טעיתי)--בנציון - שיחה, 18:38, ה' בניסן, ה'תשפ"א 18:38, 18 במרץ 2021 (UTC)
- החידוש בערך זה הדבר הכי פשוט - העמדת שני העניינים אחד מול השני... כמו בחסידות. כשזה בשני ערכים נפרדים אפשר לדעתי לפספס את הווארט בכ"א. בנוגע למה שאמרת מס"ו, זה באמת החידוש העצום באור אצל הקב"ה (הנוטע אוזן וגו') שמאיר ברצון ובאור יש מקצת העצם וכוח העצם. וזה לא נידון בערך אור ושפע, ואני חושב שקובע ברכה לעצמו (ראה אור.--חבדפד770 - שיחה, 18:08, ה' בניסן, ה'תשפ"א 18:08, 18 במרץ 2021 (UTC)
- סתם נוהגים לשים נקודתיים בדף השיחה לשמור על סדר הדיון. מה שלמדתי טוב זה מה שכתוב בס"ו ושם (לפי זכרוני) נתבאר באריכות העדר היחס בין האור והמאור. אם אתה יכול לציין לי מאמר שמבאר הענין על מעלת השפע לגבי האור אולי אני יחזור לזה. בינתיים אני קצת טרוד כי חג הפסח ממשמש ובא. ואסיים בברכת א כשר'ן און פרייליכען פסח. בנציון - שיחה, 23:20, ח' בניסן, ה'תשפ"א 23:20, 21 במרץ 2021 (UTC)
- אם התכוונת מקור שמבואר איזושהי מעלה על שפע, זה ישנו בכל מאמר בנידון (ראה למשל זאת חוקת ס"ו שפע הוא מהות דבר שנשפע, שזהו מעלה עצומה)
- אבל אם כוונתך למאמר שכל המהלך הוא ששפע יותר נעלה, אכן ברוב המאמרים המהלך לגבי אור (כמו שמתחילים להבין החילוק למה בספרי קבלה [תורת האמת] אור ובחוקרים שפע), אמנם ראה תקעו תרס"א (המילים הם לא אור ושפע אך העניין דומה לכאורה) שמבאר בארוכה בעניין רשימו והקו - שהרשימו יותר עצמי (כמו דיבור שזה עצמיות ונפרד לעומת הארת פנים שזה מאוחד ומגלה אבל הארה בעלמא)
- כן אפשר ללמוד בהאמנת אלוקות שמסביר מה זה אור ושפע בעניין קו ורשימו ושניהם נצרכים ואדרבה. ושבעים פנים לתורה און רעדזיך וואו מרעדטזיך.
- עכ"פ זה תיאורטי אם יש לך הערות פרטיות בנוגע לערכים תתקן/תעיר בשמחה. כשרן און פריילכן פסח/חג פסח כשר ושמח! (יא ניסן ל"ז)--חבדפד770. גוט יום טוב!! מאור ומחיה נפשנו ניתן לנו... - שיחה, 10:20, י' בניסן, ה'תשפ"א 10:20, 23 במרץ 2021 (UTC)
- סתם נוהגים לשים נקודתיים בדף השיחה לשמור על סדר הדיון. מה שלמדתי טוב זה מה שכתוב בס"ו ושם (לפי זכרוני) נתבאר באריכות העדר היחס בין האור והמאור. אם אתה יכול לציין לי מאמר שמבאר הענין על מעלת השפע לגבי האור אולי אני יחזור לזה. בינתיים אני קצת טרוד כי חג הפסח ממשמש ובא. ואסיים בברכת א כשר'ן און פרייליכען פסח. בנציון - שיחה, 23:20, ח' בניסן, ה'תשפ"א 23:20, 21 במרץ 2021 (UTC)
כוח הצומח[עריכת קוד מקור]
נערך אך הועבר לאישי. מוזמן לחוות דעה אם העריכה שיפרה את המצב.--גומרים לבנות את הדירה בתחתונים!!!__חבדפד770. טאמי וודקה בודיעט...--14:36, כ"ה בניסן, ה'תשפ"א (7 באפר' למניינם), ימות המשיח
אייכה[עריכת קוד מקור]
שלום רב! כידוע שחסידים אינם נפרדים, ותרומתך לאתר חב"דפדיה בעבר ניכרת גם עכשיו, על כן חבל לנו שהפסקת לערוך באתר ושאלתנו אליך היא אייכה? אנו נשמח מאוד אם תחזור לעבודתך המבורכת בחב"דפדיה! אף אם כבר אין לך די זמן לעבוד באתר עצתנו היא שאם תוכל אז תקדיש שעה יומית/שבועית בה תועיל לשפר ולהוסיף לחב"דפדיה מידיעותיך ומכישרנותיך הניכרים היטב מבין עריכותיך בעבר. |
הקצנה ~ שיחה 20:52, 8 ביולי 2023 (UTC)