יוסף הכט: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 18: שורה 18:
בצעירותו למד ב[[תומכי תמימים 770]] והיה אחד מ[[שבעת הקנים]]. נמנה על קבוצת החוזרים של הרבי, והיה מחברי [[ועד הנחות התמימים]]. המזכיר הראשי הרב חודקוב היה מטיל עליו משימות רבות. כך היה נשלח בראש קבוצת תלמידים לכבד את דרשתו של הרב שמחה עלברג בכל מועד, ולהעביר את תוכנה לרב חודקוב, ועוד.
בצעירותו למד ב[[תומכי תמימים 770]] והיה אחד מ[[שבעת הקנים]]. נמנה על קבוצת החוזרים של הרבי, והיה מחברי [[ועד הנחות התמימים]]. המזכיר הראשי הרב חודקוב היה מטיל עליו משימות רבות. כך היה נשלח בראש קבוצת תלמידים לכבד את דרשתו של הרב שמחה עלברג בכל מועד, ולהעביר את תוכנה לרב חודקוב, ועוד.


נשא את רעייתו מרת טילא הניה בתו של ר' [[שלום דובער פופאק]].  
נשא את רעייתו מרת טילא הניה בתו של הרב [[שלום דובער פופאק]].  


נבחר בשנת [[תשל"ז]] כאחד מקבוצת [[השלוחים לארץ הקודש]] על ידי [[הרבי]] יחד עם עוד שישה שלוחים לעיר צפת.
נבחר בשנת [[תשל"ז]] כאחד מקבוצת [[השלוחים לארץ הקודש]] על ידי [[הרבי]] יחד עם עוד שישה שלוחים לעיר צפת.
שורה 24: שורה 24:
בעקבות הוראת הרבי לנסות השיג את משרות הרבנות בארץ, התמודד הרב הכט על משרת הרבנות באילת, ובהשתדלותם של ר' [[זושא וילימובסקי]] והרב [[מרדכי שמואל אשכנזי]] הוא נבחר בחודש [[אלול]] [[תשל"ט]] לרבה הראשי האשכנזי של [[אילת]]. בהמשך מונה גם לחבר ב[[בית דין רבני חב"ד]].  
בעקבות הוראת הרבי לנסות השיג את משרות הרבנות בארץ, התמודד הרב הכט על משרת הרבנות באילת, ובהשתדלותם של ר' [[זושא וילימובסקי]] והרב [[מרדכי שמואל אשכנזי]] הוא נבחר בחודש [[אלול]] [[תשל"ט]] לרבה הראשי האשכנזי של [[אילת]]. בהמשך מונה גם לחבר ב[[בית דין רבני חב"ד]].  


בשנת [[תש"נ]] עמד בקשר רציף עם [[מזכירות כ"ק אדמו"ר שליט"א|מזכירות הרבי]] והיה ממונה מטעם הרבי על פירוק [[ארגון הגג למוסדות חב"ד]] והחלפת הנהלת [[אגודת חסידי חב"ד בארץ הקודש]].
בשנת [[תש"נ]] עמד בקשר רציף עם המזכיר הרב [[לייבל גרונר]] והיה ממונה מטעם הרבי{{דרוש מקור}} על פירוק [[ארגון הגג למוסדות חב"ד]] והחלפת הנהלת [[אגודת חסידי חב"ד בארץ הקודש]].{{דרוש מקור}}


בין שאר פעולותיו עמד הרב הכט בראש משלחת רבנים חב"דיים לסיום ספר הרמב"ם במצרים. בקשר לכך זכה להוראות רבות מהרבי. כמו כן, זכה להדפיס את ספר התניא במצרים ואף בקשר לכך זכה להוראות רבות מהרבי. מאורע הדפסת ספר התניא הוזכרה על ידי הרבי בהתוועדות.
בין שאר פעולותיו עמד הרב הכט בראש משלחת רבנים חב"דיים לסיום ספר הרמב"ם במצרים. בקשר לכך זכה להוראות רבות מהרבי. כמו כן, זכה להדפיס את ספר התניא במצרים ואף בקשר לכך זכה להוראות רבות מהרבי. מאורע הדפסת ספר התניא הוזכרה על ידי הרבי בהתוועדות.


בתקופה שלאחר שיחת [[כ"ח ניסן]] [[תנש"א]] נמנה על הרבנים שקראו להחלשת ההתעוררות בעניני [[משיח]] וזיהויו של [[הרבי כמלך המשיח]] ואף כתבו על כך לרבי בחששות שהדבר יזיק לפעילות חב"ד בהפצת היהדות והמעיינות למשל בהשגת האישורים כניסה למחנות צבא וכו' כשכנראה בעקבות זאת כתב אז הרבי שלכאורה לפי תיאור זה של המצב מסתבר הפסק בפעולות אלו למשך זמן{{הערה|במענה לעיתונאי ר' שמואל שמואלי שכתב שרוצה לפרסם בעיתונו כתבה בנושא 'הרבי מליובאוויטש מעודד קבוצה מתלמידיו שהכתירו אותו למשיח': "בנוגע להדפסה ע"ד משיח וכו' כפי התוצאות שבנתיים, עפ"י הידיעות שהגיעו עד עתה הכתיבה וההדפסה דלאחרונה הקימו מנגדים חדשים להרחקת לימוד החסידות ובהשייך לזה. ויכוחים ובפרט בדפוס, כבכל ויכוח הקושיות מתקבלות בנקל והתירוצים לא כ"כ. לכאורה – לפי המצב דעתה מסתבר יותר הפסק בזה למשך זמן"}} וכן הורה שלא להשתמש ב[[תהלוכות ל"ג בעומר]] בשלטי "אנו רוצים משיח עכשיו". רבים מהבחורים ב[[770]] כעסו על התנגדות זו וכשהגיע הרב העכט ל[[770]] לקראת [[חג השבועות]] היה מי שהרחיק לעשות וביזהו תוך השתמשות ב'ידיים יד עשיו'. בימים הסמוכים למאורע ב[[חלוקת הדולרים]] של [[יום ראשון]] [[כ"ח אייר]] דיבר הרבי בחריפות עם המנהל הרוחני של [[ישיבת תות"ל המרכזית]] הרב [[דוד רסקין]] שאלו שהשתמשו ב'ידיים ידי עשיו' לא יכולים ללמוד בישיבה וצריכים לקחת את חפציהם ולעבור למקום אחר או לחילופין שיבקשו ממי שבו פגעו מחילה ב[[בית דין]]{{הערה|על פי ה[https://col.org.il/news/93496 וידיאו מחלוקת הדולרים]}}. כשעבר הרב העכט באותה חלוקה אמר לו הרבי שהורה שיבקשו ממנו מחילה ומצידו בטח ימחל הוא לבחורים. יצויין שהרב העכט שינה את עמדתו בנושא וכיום הוא מהרבנים המעודדים את הפעילות בענייני משיח כולל זיהויו של [[הרבי כמלך המשיח]] ובפרסום.
בתקופה שלאחר שיחת [[כ"ח ניסן]] [[תנש"א]] נמנה על הרבנים שקראו להחלשת ההתעוררות בעניני [[משיח]] וזיהויו של [[הרבי כמלך המשיח]], וכן הורה שלא להשתמש ב[[תהלוכות ל"ג בעומר]] בשלטי "אנו רוצים משיח עכשיו".  
 
אירוע נוסף שארע בנושא זה, כאשר הכט פנה אל הרבי והביע את מורת רוחו מכך שמפרסמים בנושא המשיח וזהות המשיח, ולטענתו זה מרחיק יהודים במקם שליחותו. בתגובה, אישר הרבי וכתב שכאשר זה מרחיק יהודים אין לפרסם. מכתבו של הכט עורר את זעמם של רבים מהבחורים ב-[[770]] וכשהגיע הרב העכט ל[[770]] לקראת [[חג השבועות]], כמה בחורים מתוך להט הויכוח דחפו מעט את הרב הכט.  
 
לאור החשיבות בהרחקת אלימות מליובאוויטש, בימים הסמוכים למאורע ב[[חלוקת הדולרים]] של [[יום ראשון]] [[כ"ח אייר]] דיבר הרבי בחריפות רבה עם המנהל הרוחני של [[ישיבת תות"ל המרכזית]] הרב [[דוד רסקין]] שאלו שהשתמשו ב'ידיים ידי עשיו' לא יכולים ללמוד בישיבה וצריכים לקחת את חפציהם ולעבור למקום אחר או לחילופין שיבקשו ממי שבו פגעו מחילה ב[[בית דין]]{{הערה|על פי ה[https://col.org.il/news/93496 וידיאו מחלוקת הדולרים]}}. כשעבר הרב העכט באותה חלוקה אמר לו הרבי שהורה שיבקשו ממנו מחילה ומצידו בטח ימחל הוא לבחורים.  
 
כיום הרב הכט שינה את דעתו, ונמנה על גדולי הרבנים שמעודדים את פרסום הרבי כמלך המשיח ודואג לכך בפעילותו באילת.
 
לעומתו, הרבנים ברוך לבקיבקר וישראל צבי גליצנשטיין שהיו שלוחים אז באילת גם, התנגדו לשיטתו ופרסמו על משיח, מה שיצר מחלוקת גדולה שגרמה לעזיבת השלוחים גליצנשטיין ולבקיבקר{{הערה|ע"פ עדות הרב לבקיבקר, בהתוועדות בישיבת חח"ל צפת.}} בתשנ"ה.  


בשנת [[תשנ"ה]] חתם על פסק הדין הקובע כי אין לכתוב את [[תוארי הסתלקות|תוארי ההסתלקות]] על [[הרבי]]{{הערה|[[:קובץ:פסק דין מוצאי שבועות תשנ"ה.png|פסק הדין]].}}.
בשנת [[תשנ"ה]] חתם על פסק הדין הקובע כי אין לכתוב את [[תוארי הסתלקות|תוארי ההסתלקות]] על [[הרבי]]{{הערה|[[:קובץ:פסק דין מוצאי שבועות תשנ"ה.png|פסק הדין]].}}.


כיו"ר מוסדות חב"ד באילת, הקים הרב הכט מוסדות רבים בעיר: מוסדות חינוך לגיל הרך, בית ספר יסודי, שלשה בתי חב"ד מפוארים, ובית תבשיל המחלק ארוחות חמות מדי יום. כן דואג להקמת מקוואות מהודרים.
בפעילותו בעיקר אילת הקים בית תבשיל המחלק ארוחות חמות מדי יום לאנשים חסרי בית ואמצעי פרנסה, ודאג להקמת מקוואות ברחבי העיר.


בחודש אדר תשע"א קיבל ממאיר יצחק-הלוי ראש העיר את התואר 'יקיר העיר', על עבודתו המסורה בעיר.
בחודש אדר תשע"א קיבל ממאיר יצחק-הלוי את התואר 'יקיר העיר', על עבודתו המסורה בעיר.


==משפחתו==
==משפחתו==

גרסה מ־13:48, 27 באפריל 2022

הרב יוסף הכט
[[קובץ:|250px]]
לידה י"ד שבט תשי"א
ארצות הברית
מקום פעילות אילת
בת זוג טליא
אב משה יצחק
הרב הכט אצל הרבי בחלוקת דולרים
הרב הכט (קיצוני משמאל) מקבל אות 'יקיר העיר' אילת (אדר ב' תשע"א)

הרב יוסף יצחק הכט (יליד שנת תשי"א, 1951) הוא משלוחי הרבי לארץ הקודש, רבה הראשי של העיר אילת, וחבר בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש.

תולדות חיים

נולד בארצות הברית בי"ד שבט תשי"א לאביו הרב משה יצחק הכט ולאימו, בת ר' שמעיה קרינסקי, ונקרא על-שם אדמו"ר הריי"צ.

בצעירותו למד בתומכי תמימים 770 והיה אחד משבעת הקנים. נמנה על קבוצת החוזרים של הרבי, והיה מחברי ועד הנחות התמימים. המזכיר הראשי הרב חודקוב היה מטיל עליו משימות רבות. כך היה נשלח בראש קבוצת תלמידים לכבד את דרשתו של הרב שמחה עלברג בכל מועד, ולהעביר את תוכנה לרב חודקוב, ועוד.

נשא את רעייתו מרת טילא הניה בתו של הרב שלום דובער פופאק.

נבחר בשנת תשל"ז כאחד מקבוצת השלוחים לארץ הקודש על ידי הרבי יחד עם עוד שישה שלוחים לעיר צפת.

בעקבות הוראת הרבי לנסות השיג את משרות הרבנות בארץ, התמודד הרב הכט על משרת הרבנות באילת, ובהשתדלותם של ר' זושא וילימובסקי והרב מרדכי שמואל אשכנזי הוא נבחר בחודש אלול תשל"ט לרבה הראשי האשכנזי של אילת. בהמשך מונה גם לחבר בבית דין רבני חב"ד.

בשנת תש"נ עמד בקשר רציף עם המזכיר הרב לייבל גרונר והיה ממונה מטעם הרבי[דרוש מקור] על פירוק ארגון הגג למוסדות חב"ד והחלפת הנהלת אגודת חסידי חב"ד בארץ הקודש.[דרוש מקור]

בין שאר פעולותיו עמד הרב הכט בראש משלחת רבנים חב"דיים לסיום ספר הרמב"ם במצרים. בקשר לכך זכה להוראות רבות מהרבי. כמו כן, זכה להדפיס את ספר התניא במצרים ואף בקשר לכך זכה להוראות רבות מהרבי. מאורע הדפסת ספר התניא הוזכרה על ידי הרבי בהתוועדות.

בתקופה שלאחר שיחת כ"ח ניסן תנש"א נמנה על הרבנים שקראו להחלשת ההתעוררות בעניני משיח וזיהויו של הרבי כמלך המשיח, וכן הורה שלא להשתמש בתהלוכות ל"ג בעומר בשלטי "אנו רוצים משיח עכשיו".

אירוע נוסף שארע בנושא זה, כאשר הכט פנה אל הרבי והביע את מורת רוחו מכך שמפרסמים בנושא המשיח וזהות המשיח, ולטענתו זה מרחיק יהודים במקם שליחותו. בתגובה, אישר הרבי וכתב שכאשר זה מרחיק יהודים אין לפרסם. מכתבו של הכט עורר את זעמם של רבים מהבחורים ב-770 וכשהגיע הרב העכט ל770 לקראת חג השבועות, כמה בחורים מתוך להט הויכוח דחפו מעט את הרב הכט.

לאור החשיבות בהרחקת אלימות מליובאוויטש, בימים הסמוכים למאורע בחלוקת הדולרים של יום ראשון כ"ח אייר דיבר הרבי בחריפות רבה עם המנהל הרוחני של ישיבת תות"ל המרכזית הרב דוד רסקין שאלו שהשתמשו ב'ידיים ידי עשיו' לא יכולים ללמוד בישיבה וצריכים לקחת את חפציהם ולעבור למקום אחר או לחילופין שיבקשו ממי שבו פגעו מחילה בבית דין[1]. כשעבר הרב העכט באותה חלוקה אמר לו הרבי שהורה שיבקשו ממנו מחילה ומצידו בטח ימחל הוא לבחורים.

כיום הרב הכט שינה את דעתו, ונמנה על גדולי הרבנים שמעודדים את פרסום הרבי כמלך המשיח ודואג לכך בפעילותו באילת.

לעומתו, הרבנים ברוך לבקיבקר וישראל צבי גליצנשטיין שהיו שלוחים אז באילת גם, התנגדו לשיטתו ופרסמו על משיח, מה שיצר מחלוקת גדולה שגרמה לעזיבת השלוחים גליצנשטיין ולבקיבקר[2] בתשנ"ה.

בשנת תשנ"ה חתם על פסק הדין הקובע כי אין לכתוב את תוארי ההסתלקות על הרבי[3].

בפעילותו בעיקר אילת הקים בית תבשיל המחלק ארוחות חמות מדי יום לאנשים חסרי בית ואמצעי פרנסה, ודאג להקמת מקוואות ברחבי העיר.

בחודש אדר תשע"א קיבל ממאיר יצחק-הלוי את התואר 'יקיר העיר', על עבודתו המסורה בעיר.

משפחתו

בניו
חתניו
  • הרב יוסף יצחק בורגן - שליח הרבי ורב ישוב ניר צבי.
  • הרב יהודה טייכטל - שליח הרבי לרובע 9 פריז.
  • הרב משה סילמן - מנהל ישיבת אהלי תורה קראון הייטס.
  • הרב דובער פרידמן - שליח ומנהל פעילות חב"ד באזור התיירות באילת.
  • הרב מנחם מענדל סלונים - שליח לדוברי צרפתית באילת.

לקריאה נוספת

  • היום בו נקבע שאנחנו דור הגאולה, ראיון עם הרב הכט, שבועון בית משיח גליון 1199
  • המכתב הפלאי הגיע ליעדו כעבור 21 שנים, שבועון כפר חב"ד גליון 1894 עמוד 54

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. על פי הוידיאו מחלוקת הדולרים
  2. ע"פ עדות הרב לבקיבקר, בהתוועדות בישיבת חח"ל צפת.
  3. פסק הדין.