הבדלים בין גרסאות בדף "שיחת משתמש:שלום/יעמוד מלך מבית דוד"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 35: שורה 35:
 
:::::::מבחינתי אין צורך בהבהרה, הוא מובן מאליו. רק שעד שזה הגיע כבר עוררנו חצי מדינה...{{קריצה}}--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 22:56, 17 באוגוסט 2016 (UTC)
 
:::::::מבחינתי אין צורך בהבהרה, הוא מובן מאליו. רק שעד שזה הגיע כבר עוררנו חצי מדינה...{{קריצה}}--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 22:56, 17 באוגוסט 2016 (UTC)
 
:::::::::יותר מדי ישנים כאן. לא יודע מה קרה לחברה. אולי נעשה התוועדות משותפת בביתי, זה יעורר אותם? '''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' י"ג באב ה'תשע"ו, למניינם 23:14, 17 באוגוסט 2016 (UTC)
 
:::::::::יותר מדי ישנים כאן. לא יודע מה קרה לחברה. אולי נעשה התוועדות משותפת בביתי, זה יעורר אותם? '''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' י"ג באב ה'תשע"ו, למניינם 23:14, 17 באוגוסט 2016 (UTC)
 +
::::::::::השאלה היא מה יהיה עם אלו שבחצי הכדור העליון...<span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;">&nbsp;•&nbsp;</span> [[משתמש:כתית למאור|מתעקשים]] <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;">&nbsp;•&nbsp;</span> [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 00:23, 18 באוגוסט 2016 (UTC)
  
 
==יחוסו של משיח==
 
==יחוסו של משיח==

גרסה מ־03:23, 18 באוגוסט 2016

נכתב בגוף הערך: "הרבי שליט"א בשיחותיו מציין דוקא ליחוס זה - שהוא דרך הרבנית דבורה לאה בת אדמו"ר הזקן". בבקשה לציין לאיזו שיחה מדובר.

האם השושלת רציפה?

האם זהו סימון של אב ובנו או שחסרים דורות באמצע? כמו"כ מי המקור לשולשלת זו? והאם ניתן להוסיף בקצרה פרטים על כל איש ואיש (באם יש)--אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה 12:09, 25 אוגוסט 2008 (EDT)

ההבדל -לכאורה- בין ראשי הגלות לבין הרבי

ראשי הגלות שבמקום מלכים, וכן בר כוכבא לרבי הוא שהרבי הוא בבחינת ראש הישיבה (ביחס לריש גלותא) ור"ע (ביחיס לבר כוכבא), כלומר: שאינו עוסק בצרכים הגשמיים של העם אלא הרוחניים, לפי זה היה צריך להיות ר"ע משיח (_אם נתעלם מהפרט שהיה בן גרים- אני מתכוין ברמת העיקרון) האם יש למישהו ביאור? או שהרבי כמלך המשיח הוא ש'נשיא הדור הוא המשיח' אין הכוונה משיח ע"פ הרמב"ם אלא בחי' משיח וכאומרם "גואל ראשון הוא גכואל אחרון" ויש ליישב ותן לחכם (וחסידים הם הרי חכמים) ויחכם עוד--אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה 12:15, 25 אוגוסט 2008 (EDT)

השושלת בדוקה?

יש לי כמה הערות עליה, במיוחד שאין יודעים מקורה. חסיד חב"ד* אידישעפדיה* פותחים אלף רביעי!

הערות קצרות

השמטתי את הקטע על אומות העולם, כי אין לזה קשר ממשי ל"מלך ישראל".

האם הערך ראוי להיות מושמט מהרשימה? חסיד חב"ד* אידישעפדיה* פותחים אלף רביעי!

למה זקוק לעריכה? --נרו יאיר 03:07, 14 ביוני 2010 (UTC)

נראה לי שחלק מהקישורים בעייתיים, בתוכנם הכוונה, אם הערך התיימר להיות אובייקטיבי אדיש ולאו דווקא חתרני לאמת, ניחא, אבל במתכונתו (התורנית נוסח הערות התמימים..) הקישורים ל'סטודנט' ודומיו לא במקום, לפחות אם לא יובא שוברו בצידו בגוף הערך.. --עט סופר - שיחה 23:39, 18 בנובמבר 2014 (UTC)

ערך מיותר כפול וכו'

הערך הזה כולו מיותר הוא חוזר על כל מה שכתוב בערך הרבי כמלך המשיח והדיונים האחרים כתובים כבר בערך מלך המשיח (ושם מקומו ללא ספק)--הנחה - שיחה 12:01, 9 בפברואר 2015 (UTC)

היום חיפשתי את המידע החשוב על יחוסו של דוד המלך ולא מצאתי אותו בשום ערך, וכן את המקורות לענין, גם לא בערך הנ"ל. אי לכך אני משחזר את הערך, אלא אם כן יתברר שטעיתי. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים י"ג באב ה'תשע"ו, למניינם 06:42, 17 באוגוסט 2016 (UT
אני לא מצליח לרדת לסוף דעתך הרי ישנו

ואם כוונתך למקורות שבקישורים חיצוניים, תאמר אתה בשביל קישורים צריך ערך בפ"ע תוסיף אותם בסוף הערך ההוא..--הנחה - שיחה 10:23, 17 באוגוסט 2016 (UTC)

דומני שיחוסו של הרבי לדוד המלך הוא ענין מרכזי וחשוב כ"כ שאי אפשר לדחוק אותו לתבנית בלתי נראית. אני למשל חיפשתי את זה ולא מצאתי כלל. התבנית מיועדת רק למי שכבר יודע שהיא שמה. שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים י"ג באב ה'תשע"ו, למניינם 17:01, 17 באוגוסט 2016 (UTC)
ממש לא נכון. איני יודע הסבר לכך, הרי כל מי שמחפש זאת יחפש זאת לכל לראש בערך העונה בשם הרבי מליובאוויטש כמלך המשיח ולא יחפש זאת בערך יעמוד מלך וכו', התבנית אינה זניחה בכלל אלא מופיעה שם במקומה ולכן לא מובן כלל זה שלא מצאת אותה, ואיני רואה צורך כלל וכלל בערך זה (התנגדותי לערכים מיותרים היא משום שהם מורדים את הרמה ומשאירם טעם של רדידות, ואל כפי שטענו משתמשים אחרים).--הנחה - שיחה 17:42, 17 באוגוסט 2016 (UTC)
אולי נשמע דיעה נוספת? משתמש- ד. שטרן, משתמש- שיע.ק, דעתכם? שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים י"ג באב ה'תשע"ו, למניינם 18:03, 17 באוגוסט 2016 (UTC)
ר.שטרן ישוש כמדומני לחלוק על דעתי, בפרט שמדובר בנושא שקשור למשיח ודאי שיראה בכך מצווה חשובה.. אבל בהחלט אפשר לשמוע עוד דעות, יש הרבה משתמשים חשובים משתמש- להתראות או משתמש - קרייזי אבאוט משיח.--הנחה - שיחה 21:52, 17 באוגוסט 2016 (UTC)
במחשבה שניה מחקתי. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים י"ג באב ה'תשע"ו, למניינם 22:47, 17 באוגוסט 2016 (UTC)
מבחינתי אין צורך בהבהרה, הוא מובן מאליו. רק שעד שזה הגיע כבר עוררנו חצי מדינה...קריצה.jpg --הנחה - שיחה 22:56, 17 באוגוסט 2016 (UTC)
יותר מדי ישנים כאן. לא יודע מה קרה לחברה. אולי נעשה התוועדות משותפת בביתי, זה יעורר אותם? שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים י"ג באב ה'תשע"ו, למניינם 23:14, 17 באוגוסט 2016 (UTC)
השאלה היא מה יהיה עם אלו שבחצי הכדור העליון... •  מתעקשים  •  ועידת ליובאוויטש 00:23, 18 באוגוסט 2016 (UTC)

יחוסו של משיח

בקישורים החיצונים מוזכר הדיון האים משיח חייב להיות גם משלמה אכן לא הצלחתי להכנס לאתר המקושר מכיוון ויש לי את הסינון של הבי"ד רבני חב"ד אבל דיון כזה כבר ראיתי בספר מסויים בעבר ולפלא הספק ועוד יותר לפלא שהוכנס בחבדפדיה מכיוון שברור כתוב ברמב"ם מזרע דוד ושלמה בנו.דור השביעי - שיחה 07:08, 17 באוגוסט 2016 (UTC)

מצוין שכך כתוב ברמב"ם, אך אם יש שדנו בזה, וחסידי חב"ד (כמדומני וולפא כתב באריכות), אז למה לא להביא?! 68.194.89.33 08:03, 17 באוגוסט 2016 (UTC)
כי בהלכות מלך המשיח בספרו ההלכתי זה לא מובא!!--הנחה - שיחה 10:18, 17 באוגוסט 2016 (UTC)
א. כמדומני, הרבי שליט"א מביא שבמציאות א"א להיות בימינו מזרע דוד שלא מזרע שלמה, שהנצר היחיד שנותר הוא דרכו.
ב. בכלל אין צורך להביא כל פלפול שנכתב בענין זה בקישורים חיצוניים, שאין לדבר סוף.
ג. הקישור הנ"ל מפנה לאתר פסול, העוסק במשיח מהצד ההפכי... ולענ"ד עליו להיכנס לספאם (שלום, לתשומת ליבך). -- דָּרַךְ כּוֹכָבשיחה • 12:46, י"ג באב, הקהל ה'תשע"ו (17 באוג' למניינם), ימות המשיחיחי המלך המשיח!