הבדלים בין גרסאות בדף "ליל ויום שבת"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 1: שורה 1:
 
+
{{שבת}}
 
ישנן שני בחינות ב[[שבת קודש]]:
 
ישנן שני בחינות ב[[שבת קודש]]:
  
שורה 8: שורה 8:
 
== בחינת יום שבת ==
 
== בחינת יום שבת ==
  
על ידי זה בחינה זו של ליל שבת של התכללות האור בעצמותו, - עי"ז דוקא חוזר ונמשך המשכה וברכה עליונה שנק' ברכת הויה כו' = ביום השבת שנקרא ברכה, בראש הפנימית הנ"ל שהוא בפנימיות ד[[חסד]] עליון ורצון ותענוג העליון מעצמות האין סוף ממש, וכמו שכתוב ויכולו השמים כו' וישבות כו' - אז דוקא '''ויברך''' אלקים את יום השביעי, מכיון שברכה זו אינו אלא אחר ההעלאה והתכללות דאור חוזר בתחלה בעצמותוכן היא גם המעשמעות הפשוטה בפסוק: דויברך אלקים כו' כי בו שבת וינפש - על כן בירך אלקים ליום השביעי - שהוא יום השבת.
+
על ידי זה בחינה זו של ליל שבת של התכללות האור בעצמותו, - עי"ז דוקא חוזר ונמשך המשכה וברכה עליונה שנק' ברכת הויה כו' - ביום השבת שנקרא ברכה, בראש הפנימית הנ"ל שהוא בפנימיות ד[[חסד]] עליון ורצון ותענוג העליון מעצמות האין סוף ממש, וכמו שכתוב ויכולו השמים כו' וישבות כו' - אז דוקא '''ויברך''' אלקים את יום השביעי, מכיון שברכה זו אינו אלא אחר ההעלאה והתכללות דאור חוזר בתחלה בעצמותוכן היא גם המעשמעות הפשוטה בפסוק: דויברך אלקים כו' כי בו שבת וינפש - על כן בירך אלקים ליום השביעי - שהוא יום השבת.
  
 
== מקורות ==
 
== מקורות ==

גרסה מ־11:41, 21 במרץ 2010

ישנן שני בחינות בשבת קודש:

בחינת ליל שבת

הבחינה הרמוזה בליל שבת רמוזה בפסוק ויכולו השמים כו' ויכל אלקים כו', שזהו בליל שבת דוקא, שעלה הכל בבחינת אור חוזר אל העצמות, כהמשך הפסוק - כי בו שבת וינפש, דהיינו שבחי' מהות עצמותו ית', ממש כמו השובת ממלאכתו, שגם פנימית רצונו וחכמתו שהיה בצמצום מלאכה זו עולה ונכלל בעצמות הנפש ממש, שזהו כמו שהיה הוא ושמו בלבד קודם הצמצום הראשון.

בחינת יום שבת

על ידי זה בחינה זו של ליל שבת של התכללות האור בעצמותו, - עי"ז דוקא חוזר ונמשך המשכה וברכה עליונה שנק' ברכת הויה כו' - ביום השבת שנקרא ברכה, בראש הפנימית הנ"ל שהוא בפנימיות דחסד עליון ורצון ותענוג העליון מעצמות האין סוף ממש, וכמו שכתוב ויכולו השמים כו' וישבות כו' - אז דוקא ויברך אלקים את יום השביעי, מכיון שברכה זו אינו אלא אחר ההעלאה והתכללות דאור חוזר בתחלה בעצמותוכן היא גם המעשמעות הפשוטה בפסוק: דויברך אלקים כו' כי בו שבת וינפש - על כן בירך אלקים ליום השביעי - שהוא יום השבת.

מקורות

תורת חיים