הבדלים בין גרסאות בדף "יחזקאל סופר"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 7: שורה 7:
 
הרב סופר נחשב למרצה מבוקש בשל הרצאותיו המסודרות וההומור המשולב בהן. את הרצאותיו החל סופר למסור בשנת [[תש"ל]] בתיכונים בארץ, עד שנתבקש ב[[תשל"ו]] על ידי פרופסור [[ירמיהו ברנובר]] שהיה חבר בסנט של האוניברסיטה בבאר שבע, לכהן כרב בקמפוס, תפקיד אותו נשא 16 שנה, כמו כן, עמד בראש [[מכון בר מצווה]] שנועד להכין ילדים לבר-המצווה.
 
הרב סופר נחשב למרצה מבוקש בשל הרצאותיו המסודרות וההומור המשולב בהן. את הרצאותיו החל סופר למסור בשנת [[תש"ל]] בתיכונים בארץ, עד שנתבקש ב[[תשל"ו]] על ידי פרופסור [[ירמיהו ברנובר]] שהיה חבר בסנט של האוניברסיטה בבאר שבע, לכהן כרב בקמפוס, תפקיד אותו נשא 16 שנה, כמו כן, עמד בראש [[מכון בר מצווה]] שנועד להכין ילדים לבר-המצווה.
  
בשנת [[תשנ"ג]] היה ממובילי הפרסום של [[הרבי כמלך המשיח|הרבי כמשיח]], במהלך השנה כתב מכתב חריף . [[ג' תמוז]] [[תשנ"ד]], כתב הרב סופר את החוברת "יתבררו ויתלבנו" שבה הוא טוען כי בסופו של דבר התברר שהרבי אינו המשיח, שיטה זו נחשבת חריגה מאוד בחב"ד וכל חסידי חב"ד מתנערים ממנה.
+
בשנת [[תשנ"ג]] היה ממובילי הפרסום של [[הרבי כמלך המשיח|הרבי כמשיח]], במהלך השנה כתב מכתב חריף על חשיבות הפרסום. לאחר [[ג' בתמוז]] [[תשנ"ד]], כתב הרב סופר את החוברת "יתבררו ויתלבנו" בה הוא טוען כי התברר שהרבי אינו המשיח. על כך גם חיבר את הספר "במאי קמיפלגי" בה הוא מרחיב את שיטתו אשר דורנו אינו "[[דור השביעי]]". שיטה זו נחשבת חריגה מאוד בחב"ד וכל חסידי חב"ד מתנערים ממנה, ואף הרבנים שנתנו את הסכמתם לספר חזרו בהם{{הערה|1=[http://www.chabad.info/#!g=1&url=article&id=73200 הרבנים ירוסלבסקי וגופין: אין מקום כלל בליובאוויטש לדעות של "במאי קמיפלגי"!]}}.
  
 
הרב סופר מוסר שיעורים רבים ב[[תורת החסידות]] ומשמש כמרצה ב[[מכללת בית רבקה]]. בכל שבוע מוציא הרב סופר דף ובו חידות על [[פרשת השבוע]], כמו כן, מוציא מדי פעם דיסקים שונים בהם הרצאות על נושאים ב[[יהדות]], [[אמונה]], חגים, מצוות, [[גאולה]] ועוד.
 
הרב סופר מוסר שיעורים רבים ב[[תורת החסידות]] ומשמש כמרצה ב[[מכללת בית רבקה]]. בכל שבוע מוציא הרב סופר דף ובו חידות על [[פרשת השבוע]], כמו כן, מוציא מדי פעם דיסקים שונים בהם הרצאות על נושאים ב[[יהדות]], [[אמונה]], חגים, מצוות, [[גאולה]] ועוד.
שורה 15: שורה 15:
 
*'''כשרות המטבח''' - בנושא הסיבות השכליות ל[[כשרות]] ומטרתו של [[מבצע כשרות]].
 
*'''כשרות המטבח''' - בנושא הסיבות השכליות ל[[כשרות]] ומטרתו של [[מבצע כשרות]].
 
*'''אתה הראית לדעת כי במשיח אפשר כבר לגעת''' - בנושא [[הרבי]] כ[[מלך המשיח]], [[חזקת משיח]] ו[[משיח ודאי]].
 
*'''אתה הראית לדעת כי במשיח אפשר כבר לגעת''' - בנושא [[הרבי]] כ[[מלך המשיח]], [[חזקת משיח]] ו[[משיח ודאי]].
*'''יתבררו ויתלבנו''' - שלילת האמונה ברבי כמלך המשיח והמשך ההנהגה - לאחר [[ג' בתמוז]] [[תשנ"ד]]. בקונטרס זה חוזר בו הרב סופר מדבריו בקונטרס "אתה הראת לדעת"{{הערה|1=מספר חיבורים יצאו מיד לאחר ספרו כתגובה לדבריו, בהם פורכים את טענותיו. ראוי לציין כדוגמא את הספר "ספר סופר וסיפור" ועוד.}}.
+
*'''יתבררו ויתלבנו''' - שלילת האמונה ברבי כמלך המשיח והמשך ההנהגה - לאחר [[ג' בתמוז]] [[תשנ"ד]]. בקונטרס זה חוזר בו הרב סופר מדבריו בקונטרס "אתה הראת לדעת"{{הערה|מספר חיבורים יצאו מיד לאחר ספרו כתגובה לדבריו, בהם פורכים את טענותיו. ראוי לציין כדוגמא את הספר "ספר סופר וסיפור" ועוד.}}.
 
*'''לדעת להאמין''' - בנושא [[אמונה]], מדע, [[בחירה חופשית]], [[השגחה פרטית]] ועוד, ע"פ [[שיחה|שיחותיו]] של [[הרבי]].
 
*'''לדעת להאמין''' - בנושא [[אמונה]], מדע, [[בחירה חופשית]], [[השגחה פרטית]] ועוד, ע"פ [[שיחה|שיחותיו]] של [[הרבי]].
 
*'''על חטא העיגול''' - דיון הלכתי בנושא [[לוחות הברית]] וריבועם.
 
*'''על חטא העיגול''' - דיון הלכתי בנושא [[לוחות הברית]] וריבועם.
 
*'''אביעה חידות''' - בקיאותא עם בדיחותא ברש"י ובהבנת הנקרא, [[תשע"ב]].
 
*'''אביעה חידות''' - בקיאותא עם בדיחותא ברש"י ובהבנת הנקרא, [[תשע"ב]].
*'''במאי קמיפלגי''' - ספר המתיימר לשלול את אמונת החסידים ברבי כמלך המשיח{{הערה|2 הספר עורר פולמוס רחב, במיוחד לאור העובדה שבספר מופיעים הסכמות ממספר [[משפיע|משפיעים]] בחסידות חב"ד. רוב הרבנים (שניים מתוך שלושה) הסתייגו מהסכמותיהם המופיעות בספר, וכתגובה לספר זה כתב הרב [[שלום דובער וולפא]] את ספרו '[[תומת ישרים תנחם]]'.}}, [[תשע"ג]].
+
*'''במאי קמיפלגי''' - ספר המתיימר לשלול את אמונת החסידים ברבי כמלך המשיח{{הערה|כתגובה לספר זה כתב הרב [[שלום דובער וולפא]] את ספרו '[[תומת ישרים תנחם]]'.}}, [[תשע"ג]].
  
 
==משפחתו==
 
==משפחתו==

גרסה מ־16:00, 22 בדצמבר 2013

הרב סופר בכנס של ועדת החינוך החב"די

הרב יהושע יחזקאל סופר (י' אלול תש"ז) הוא מרצה וסופר בתורת חב"ד ומחשבת ישראל.

קורות חייו

הרב סופר נולד בי' באלול שנת תש"ז לר' שבתאי וטויבע סופר במחנה עקורים לאחר השואה. בבחרותו למד בישיבות פוניבז' ובריסק. בגיל 17, כשלמד בישיבת בריסק, השתתף בשיעורי תניא של הרב אשר לעמיל כהן שנמסרו בסתר והתקרב לחסידות חב"ד. בעקבות התקרבותו לחסידות חב"ד סולק הרב סופר מישיבת בריסק ועבר לישיבת תומכי תמימים כפר חב"ד. בשנת תשכ"ז נסע לישיבת תומכי תמימים 770 לשנת ה'קבוצה'.

הרב סופר נחשב למרצה מבוקש בשל הרצאותיו המסודרות וההומור המשולב בהן. את הרצאותיו החל סופר למסור בשנת תש"ל בתיכונים בארץ, עד שנתבקש בתשל"ו על ידי פרופסור ירמיהו ברנובר שהיה חבר בסנט של האוניברסיטה בבאר שבע, לכהן כרב בקמפוס, תפקיד אותו נשא 16 שנה, כמו כן, עמד בראש מכון בר מצווה שנועד להכין ילדים לבר-המצווה.

בשנת תשנ"ג היה ממובילי הפרסום של הרבי כמשיח, במהלך השנה כתב מכתב חריף על חשיבות הפרסום. לאחר ג' בתמוז תשנ"ד, כתב הרב סופר את החוברת "יתבררו ויתלבנו" בה הוא טוען כי התברר שהרבי אינו המשיח. על כך גם חיבר את הספר "במאי קמיפלגי" בה הוא מרחיב את שיטתו אשר דורנו אינו "דור השביעי". שיטה זו נחשבת חריגה מאוד בחב"ד וכל חסידי חב"ד מתנערים ממנה, ואף הרבנים שנתנו את הסכמתם לספר חזרו בהם[1].

הרב סופר מוסר שיעורים רבים בתורת החסידות ומשמש כמרצה במכללת בית רבקה. בכל שבוע מוציא הרב סופר דף ובו חידות על פרשת השבוע, כמו כן, מוציא מדי פעם דיסקים שונים בהם הרצאות על נושאים ביהדות, אמונה, חגים, מצוות, גאולה ועוד.

חיבוריו

משפחתו

בניו
  • ר' יוסף יצחק סופר.
  • ר' מנחם מענדל סופר.
  • ר' זאב סופר.
  • ר' שלום דוב בער סופר.
  • ר' שמואל סופר.
  • הת' משה נחמיה סופר.
  • הת' אברהם יונה סופר.
חתנו

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. הרבנים ירוסלבסקי וגופין: אין מקום כלל בליובאוויטש לדעות של "במאי קמיפלגי"!
  2. מספר חיבורים יצאו מיד לאחר ספרו כתגובה לדבריו, בהם פורכים את טענותיו. ראוי לציין כדוגמא את הספר "ספר סופר וסיפור" ועוד.
  3. כתגובה לספר זה כתב הרב שלום דובער וולפא את ספרו 'תומת ישרים תנחם'.