אני נגד הוספת קישור שמע מובנה: א. בצורה זו, הטעינה של הקובץ איטית יותר. ב. אין דרך להוריד את הקובץ וע"כ חבל. לדעתי תבנית:ק.שמע זו תבנית מעולה שאין צורך להחליפה (הטוב ביותר הוא לקשר ישירות לניגון, כמו לדוגמא בניגון אִי וְו ווָאדיֶע#קישורים חיצוניים). בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (11:57, ד' בשבט, ה'תשפ"ה)
בנוגע לטעינה והפעלה לא בדקתי, והנקודה של הורדת הקובץ באמת חשובה, אבל אני חושב שעוד לפני זה, זה פשוט לא אסתטי, לפחות לא בצורה שבה זה מופיע כעת. להתראות - שיחה, 12:19, ד' בשבט, ה'תשפ"ה 12:19, 2 בפברואר 2025 (IST)תגובה
אם לסמוך רק עם פי הדוגמאות ששיע הביא לא הבנתי מה הבעיה בהורדות פשוט זה נמצא באופציית מידע שמפנה לקובץ עצמו כמו בקובץ תמונה שיש אפשרות הורדה שם, לגבי הקישור מנסיון העבר עם אתרים כמו שטורעם ואינפו הישן אי אפשר לסמוך על זה בטווח ארוך, ובכלל לדעתי כשיש בקובץ הורדה פנימי לדעתי עדיף בכלל לוותר על קישורים לאתרים אחרים.
אנסה להסביר מדוע ואיך כדאי ואפשר לשלב נגן. א. זה זמין, נח והופך את האתר למושך יותר ושימושי. ב. קישור חיצוני מבלבל יותר (אפילו אם נתחיל לסמן בצורה ברורה איזה קישור מוביל ישירות לקובץ ואיזה לאתר חיצוני), מי שלא מכיר את האתר, יתקשה להבין איזה קישור מוביל ישירות לדף עם הקובץ ואיזה לא. ג. בדקתי וזה לא מאט את טעינת האתר. הטעינה היא מספיק חכמה כך שקודם נטען הדף עם הטקסט ואח"כ נטענת המדיה. ד. לגבי העיצוב, מבין את ההסתייגות אפשר לשלב תחת הכותרת 'להאזנה' או משהו אחר. ה. דוד קורצוג הוספתי את הבעיה בחב"דפדיה:פיתוח#חתימה באולם הדיונים. שיע • שיחה ה' בשבט ה'תשפ"ה 15:44, 3 בפברואר 2025 (IST)תגובה
מדוע לא להשתמש בנגן הקודם והמוכר? בצורה כזו הקובץ מופעל בצורה אוטומטית ומהירה והורדתו מתאפשרת בקלות רבה, כמו"כ כפי שכתב להתראות, רק טקסט מוכנס לערך ולא קובץ שמע שתופס את כל העין. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (18:57, ה' בשבט, ה'תשפ"ה)
למה לא? א. כי הישן מוכר רק לחב"דפדים, לא לגולשים רגילים. למשתמש שאינו מכיר, ברור שקל יותר ללחוץ על נגן שמופיע בערך, מאשר על קישור שמוביל לדף אחר ובו הנגן. אגב, שום אתר שמכבד את עצמו לא אתר חדשות, ולא אתר ממשלתי וכיו"ב מחייב ללחוץ על קישור ולעבור דף כדי לשמוע או לראות מדיה. היום הכל מופיע בדף עצמו. ב. כי זה דווקא יתרון שערך מציג גם מדיה ולא רק טקסט, אנחנו בעידן שנדרש מאתר להיות כמה שיותר אינטארקטיבי. בן אדם יכול לשמוע את הניגון תוך כדי שהוא קורא את המידע עליו ומבלי לצאת מהדף. ג. אפשר להוסיף ליד כל נגן קישור פשוט שיהיה כתוב בו להורדה. ד. אולי אני טועה אשמח לשמוע עוד דעות מנומקות. שיע • שיחה ה' בשבט ה'תשפ"ה 22:45, 3 בפברואר 2025 (IST)תגובה
השתכנעתי, ישר כח. רק אשמח שהורדת הקובץ תוכל להתבצע בקלות מאוד (מבלי לצאת מהדף ). בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (22:53, ה' בשבט, ה'תשפ"ה)
להעיר, שכאשר מכניסים לתוקף את הנגן החדש, נוצרת כותרת חדשה של 'לשמיעת הניגון' ולא 'קישורים חיצוניים' כפי שיש כעת. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (23:20, ה' בשבט, ה'תשפ"ה)
בכל אופן, לא כדאי להשתמש בצורה [[קובץ:(יא) ניגון ישן.mp3|(יא) ניגון ישן.mp3]] אלא ליצור תבנית מותאמת שרק היא תוכנס לערכים. מעבר לנוחות אח"כ לשנות ולמצוא את כל המקומות בהם התבנית מופיעה בקלות יהיה אפשרות להוסיף גם קישור להורדה אחרי לא בצורה ידנית. שיע.ק, לגבי החתימה באולם דיונים לדעתי כדאי להתקין את ההרחבה של 'תגובה' בדפי שיחה, יש שם מובנה חתימה בכל שיחה. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • ט' בשבט ה'תשפ"ה • 09:12, 7 בפברואר 2025 (IST)תגובה
יוסף בן מלמד אכן יהיה צורך להוסיף כותרת 'האזנה' או משהו בסגנון. חלוקת קונרסטים. דברי טעם. אתה יכול אולי להכין תבנית כזו? לגבי ההרחבה אתה מכיר אתר שבו היא מותקנת? תוכל לכתוב את שמה באנגלית, או לקשר אליה? שיע • שיחה י' בשבט ה'תשפ"ה 23:00, 8 בפברואר 2025 (IST)תגובה
מפעילי מערכת מה אתם אומרים על הקמת אפליקציה של חב"דפדיה לפלאפון?
לדעתי זה יועיל ויקפיץ את החיפושים בחב"דפדיה, אם כי זה דבר יקר מאוד אז אולי הגיוני יותר שזה יקרה בעוד כמה שנים. לבנתיים אני מניח את זה כאן.
ב. א. א. - שיחה, 02:47, ט' בשבט, ה'תשפ"ה
דובר על זה בעבר. כעת ניתן להוסיף את הדף הראשי של האתר לדף הבית בפלאפון באמצעות לחיצה על 3 הנקודות בדפדפן. העלות של פיתוח אפליקציה לדעתי לא שווה את פער הנוחות בין מה שכבר יש לאפליקציה כי הפער די קטן. בהצלחה! ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • ט' בשבט ה'תשפ"ה • 08:57, 7 בפברואר 2025 (IST)תגובה
יש פיצ'ר של 'הורדת אפליקצייה לנייד', זה אמנם עובד על גבי הדפדפן אך מאוד נוח ומדמה אפליקצייה לכל דבר, אם יש לך מושג איך עושים זאת, זה יהיה מועיל לתועלת הגולשים. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (18:09, י"א בשבט, ה'תשפ"ה)
חב"דפדים פעילים, לצורך בדיקה, מי שמעוניין להוריד אליו אפליקציה בגרסת בטא שירשום כאן מייל שמחובר למכשיר שלו. אם יהיו מעל 10, בע"ה תהיה אפליקציה. (כל משתמש מייל אחד על מכשיר אחר) ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • כ"ח בשבט ה'תשפ"ה • 22:47, 26 בפברואר 2025 (IST)תגובה
חלוקת קונטרסים זו יוזמה נפלאה ואני חושב שהיא תוסיף רבות לחב"דפדיה. יכול להיות שיש משתמשים שמעדיפים לא לכתוב את המייל שלהם בדף פומבי שגלוי כמובן גם לכל עובר אורח ולא רק למשתמשי האתר. אולי עדיף שישלחו אלייך (או, אם אתה מעדיף אפשר אלי) את כתובת המייל, כל מי שיוכל להכנס ולהוריד את האפליקציה באמצעות סמרטפון? שיע • שיחה ח' באדר ה'תשפ"ה
סיפרתי בשיעור שמסרתי על יהונתן בנטוביץ' (כאן המקום להעיר שכדאי שהמתגוררים בכפר חב"ד יוודאו את הכתיב המדוייק של שם משפחתו) וראיתי אנשים מחפשים עליו בגוגל. אח"כ בדקתי בגוגל לראות מה הם מוצאים וראיתי שכל המקורות (בעברית) עליו ועל התיאוריה שלו הם רק חב"דיים.
אז התחלתי התכתבות ארוכה עם הבינה מלאכותית שתסביר לי במילים פשוטות את התיאוריה שלו, ותיתן לי מידע עליו ועל היחס של הקהילה המדעית לשיטתו, ואחרי שעתיים של עבודת התכתבות וניסוח יצרתי לכם ערך משופר ומשופץ כולל פירוט ברור של התיאוריה.
לעתים רבות הבינה המלאכותית ממציאה פרטים שלא היו ולא נבראו, הבינה המלאכותית אינה יודעת דבר משל עצמה אלא רק אוספת תוכן מכל רחבי המרשתת, כך שנחמד לקבל ממנה פרטים אך לא ניתן לסמוך עליהם לחלוטין. מאיר דקל - שיחה, 11:16, כ"ה באייר, ה'תשפ"ה 11:16, 23 במאי 2025 (IDT)תגובה
אל תשתמשו, אלא זהירות ומשנה בדיקות. ניסיתי השבוע לשפר ערך, ניסיתי באמצעות קלוד ובאמצעות GPT, התוצאה הייתה נוראית. הכנסתי ערך וביקשתי שיפור ניסוח. פעם אחת הוא שינה את העיר בה נולד האדם. באחרת המציא תאריך לידה שלא היה קיים ועוד שורת שיבושים. שיע • שיחה כ"ה באייר ה'תשפ"ה 15:52, 23 במאי 2025 (IDT)תגובה
אני וברכת הגאולה בדיוק עכשיו התדיינו כאן על העניין. ולגבי מה שכתבת שיע, אני יכול להגיד שמהנסיון שלי באופן כללי דווקא כן הצלחתי להשתמש בAI בשביל שכתוב ערכים (השתמשתי בגרוק), ובצורה טובה. דוגמה לכמה ערכים ששיכתבתי באמצעות AI:זיגמונד פרויד, אגרת הגאולה, אהל רח"ל. אבל בשביל זה הייתי צריך להעלות לAI קובץ עם הוראות הכתיבה של חבדפדיה, ולתת לו הוראות מדוייקות שיבהירו לו *בדיוק* מה הוא צריך לעשות, ולתקן אותו כמה פעמים, וחוזר חלילה... ואז בסוף לקחת את מה שהוא נותן ולאחד ולהשוות עם מה שהיה כתוב במקור. ~ חיים כ ~ - שיחה - יחי המלך המשיח! כ"ה באייר 16:10, 23 במאי 2025 (IDT)תגובה
הייתי מציע לבנות ערך בחב"דפדיה, שמסביר על השימוש בבינה מלאכותית למטרת כתיבה בחב"דפדיה, מה ניתן להפיק ממנה, כיצד יש להשתמש בה וממה להיזהר[1]., כמו שכתבתי, ההתכתבות ארכה לי שעתיים בהם הייתי צריך לאמת כל פרט, לבקש ממנה הוכחות ומקורות, ולדייק שוב ושוב את הניסוח (וכמובן גם על התוצאה הסופית עשיתי שיפורים ידניים). אגב, השתמשתי בג'מיני --212.179.64.12013:24, 25 במאי 2025 (IDT)תגובה
אכן, אבל יועיל באם מישהוא יחפש את דעת הרבי בנידון, (בחיפוש:"חרבות ברזל - חב"ד", וןכיצ"ב). ע"ה שבויקיקליפע כמובן יותר מפורט וכו', יוכלו כאן למצוא את דעת הרבי (הכללית אמנם, אבל אנן סהדי שלא יחפש את מלחמת ששת הימים-מל' יוה"כ ויקיש לזמנינו...).
אם - כי שלא יהי' מורחב מידי. די בערך קצר, עם הרחבה אודות עמדת חב"ד\שיטת הרבי\וכה"ג (מה שבטוחני שיהיו אזלכע ... שידאגו למלאת א"ז בכל פרט אפשרי..)שיחת משתמש:שפי"ץקייט ונזכה זע'הן זיך מיט'ן רבי'ן בב"א. 23:32, 17 ביוני 2025 (IDT)תגובה
אין אפשרות לכתוב ערכים שההקשר החב"די שלהם יהיה: עמדת / שיטת הרבי על מלחמות שהתרחשו בתקופה בה לא שומעים דברים חדשים מהרבי. אם רוצים לכתוב עמדת / שיטת הרבי על נושאים מסוימים זה צריך להיות בערכים כלליים כגון 'שלמות הארץ' 'הסכמי שלום וכו'. צריך לראות האם יש מספיק הקשר עדכני במובן של אירועים במלחמה שקשורים בחב"ד. שיע • שיחה כ"ג בסיוון ה'תשפ"ה 00:37, 19 ביוני 2025 (IDT)תגובה
ישנם הקשרים נוספים, כמו למשל פעולות חסידי חב"ד בקשר למלחמה ופעילות חסידות חב"ד במלחמה זאת, פגיעות בחסידי חב"ד, כמו שניתן לראות בהרחבה בערך על מלחמת חרבות ברזל. לדעתי ערכים כאלו שנכתבו כראוי ועם הרחבה רבה להקשר החבדי אין כל הצדקה למחקם. שלום עליכם - שיחה, 04:12, כ"ז בסיוון, ה'תשפ"ה 04:12, 23 ביוני 2025 (IDT)תגובה
לדעתי כדאי להציג בדפי הפירושונים לשמות המשפחה, את הקטגורי' דהמשפחה ברשימת התוצאות (כלומר, קישור אף לרשימת החתנים), כי מי שמחפש את שם המשפ' בלבד מחפש בד"כ תוצאות על המשפחה בכללות ולאו דווקא אישים מסוימים. בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור12:28, 17 ביוני 2025 (IDT)תגובה
האם גם מי שהוא נכד של אדם למשפחה מסוימת שכבר לא נושא את שם המשפחה ראוי להיכלל תחת הקטגוריה. א"כ האם גם בעל\אישה של אדם כזה צריך להיות בקטגוריה. גג - שיחה, 12:46, כ"ב בסיוון, ה'תשפ"ה 12:46, 18 ביוני 2025 (IDT)תגובה
בדף חב"דפדיה:עקרונות וקווים מנחים לכתיבת ערכים/אישים משתמע שגם ראשי ישיבות ומנהלי מוסדות אינם זכאים לערך אם אין בשיטת חינוכם משהו יחודי. נשמע קצת העתקה מויקיקליפה, שם המדדים אכן גבוהים בהרבה מכיון ששם המשמעות של ראש ישיבה הוא רק מבחינה ציבורית רחבה, כפי שהוא בעל משמעות לקורא החילוני, המתעניין רק במשמעות הנוגעת לפוליטיקה הארצית. לא חושב שגם כאן זה אמור להיות המדד. ראש ישיבה ואפילו מנהל תלמוד תורה, הם תפקידים חשובים דים כדי לזכות את נושאיהם לערך. שלום עליכם - שיחה, 03:23, כ"ט בסיוון, ה'תשפ"ה 03:23, 25 ביוני 2025 (IDT)תגובה
אם כל מה שיהיה כתוב בערך זה התפקיד שלו (מלבד הדברים הרגילים, נולד ב... למד ב... , התחתן עם ... ) אז לא שייך לדעתי. בד"כ עם השנים יהיו גם פרסומים, או פעילויות אחרות, כך שאישי ציבור מהסוג הנ"ל שיש להם ותק יהיה להם גם ערך. שיע • שיחה ו' בתמוז ה'תשפ"ה 15:11, 2 ביולי 2025 (IDT)תגובה
מסכים עם הגישה הכללית שלך, שערך אמור להעניק מידע בעל משמעות לקורא, ולא לשמש כמדריך לשמות אנ"ש ותפקידיהם. שלום עליכם - שיחה, 23:56, ו' בתמוז, ה'תשפ"ה 23:56, 2 ביולי 2025 (IDT)תגובה
ריבוי תבניות החשיבות לאחרונה, חלק גדול מהם כנראה בלי מחשבה מרובה, משבית את פעילות הכותבים וגורם להשבתת האתר. התחלתי היום, וגם אאלץ בתקופה הקרובה להתחיל להסיר תבניות שהונחו בסיטונאות בלי שום דיון. מבקש לכותבים להתמקד יותר בטוב, לשפר את הקיים, ולא להעסיק את כולנו בדיוניים עקרים. הנחת תבניות חשיבות על ערכים שחלקם בעלי חשיבות ללא ספק, גורם לכך שלא ניתן לקיים דיון מעמיק על אלו שבאמת מיותרים. שלום עליכם - שיחה, 05:15, ל' בסיוון, ה'תשפ"ה 05:15, 26 ביוני 2025 (IDT)תגובה
שלום עליכם המפעיל היקר. אני לוקח את הקרדיט על רובם של תבניות החשיבות שהונחו לאחרונה. ואני מודע היטב לכך שחלק מהערכים שבהם הנחתי את התבנית מידת נחיצותה הינה שנויה במחלוקת. באופן אישי, אני חושב שלחלקם הגדול התבנית רק הועילה. ובמקום להתווכח על כך, אשמח לקבל את הצעתך ולהתעסק יותר ב"עשה טוב". מתחיל מכך, שאשמח שתסביר לי ולמשתמשי האתר מהי מידת התדירות שבה אתה חושב שיש להשתמש בתבניות הללו מכאן והלאה. או מהי הדרך היותר טובה לעורר דיון סביב ערך ולהפנות אליו את תשומת ליבם של המשתמשים. (אני מודע לכך שיש תבניות אחרות בשביל זה, אבל אני חושב שקמפיין גיוועלד הינו הקמפיין הטוב ביותר בשביל השבחת ערכים :). בכבוד הראוי -~ חיים כ ~ - שיחה - יחי המלך המשיח! ל' בסיוון 18:10, 26 ביוני 2025 (IDT)תגובה
צריך להבין שהמנגנון אצלינו בנוי 'בכאילו' על ויקיקליפה (כך גם נוסח תבנית החשיבות) אבל המציאות שונה. בויקיקליפה יש אלפי עורכים משועממים, והנחת תבנית חשיבות על ערך שהינו בעל חשיבות, הינה אמנם גזל זמן מכמה עורכים, אך מכיון שחלק מאוד ממילא נמצאים באתר למטרות כאלו של דיונים ומחלוקות כו' (להשערתי זאת המטרה המרכזית של חלקם גדול מהעורכים שם), לכן זה לא מעלה ולא מוריד. כאן יש מעט מאוד עורכים, ואת האנרגיה הרבה שמוציאים כאן על דיונים כאלו, במקום לעשות בטוב, ניתן להוציא על השבחת ערכים. אני מציע לך, ולעוד שני עורכים נוספים, שלאחרונה התאהבו[דרושה הבהרה] בתבניות החשיבות, פשוט להסתער על ערכים ולשפר אותם. סך הכל כבר עוסקים כאן הרבה שנים בלשפר ערכים, והמצב משתנה לטובה מיום ליום. אפשר לעשות את זה בתור הסתערות על קטגוריה מסויימת, החביבה עליכם, וליהנות מהעשייה בטוב. בדרך אגב: חשוב להבין שמכיון שחב"דפדיה בנויה לכתחילה על מדד התועלת לקורא החבד"י, לכן מגוחך להשתמש במדדים בעלי רף גבוה הדומים לויקיקליפה, כי לפי רף כזה אפשר לסגור את חב"דפדיה לצמיתות, או להשאיר כאן 100 ערכים. לכן כשיש ספק על חשיבות, צריך הקורא לשאול את עצמו: האם המידע מעניין קורא חבד"י ממוצע, או לחילופין: האם יתכן שקורא מחוץ לחב"ד יחפש מידע על האדם וכאן ימצא את מבוקשו. שלום עליכם - שיחה, 21:34, ל' בסיוון, ה'תשפ"ה 21:34, 26 ביוני 2025 (IDT)תגובה
ראשית כל יש להבין שחב"דפדיה הינה אנציקלופדיה ולא מדור לחיפוש קרובים, ועל כן כל ערך שאינו בעל חשיבות מספקת מוריד את איכותה של חב"דפדיה, ועאכו"כ כמות משמעותית של ערכים כאלו, שבעצם קיומם משפיעים על האתר ואיכותו בצורה קריטית לרעה, שלא בערך ליתרון שבקיומם. לדון על קריטריון ספציפי, שלכאו' יש לשנותו או להתאימו לאתר ומהותו - ה"ז בסדר גמור ואדרבה, אבל למתוח ביקורת באופן כולל על הצבת תבניות מוצדקות ומחיקת ערכים שאינם עומדים בכללים הקיימים - ה"ז - לענ"ד - רק מזיק לאתר שלא בערך כנ"ל, כי בריבוי הכמות ממילא מתמעטת האיכות (שחשובה ממנה - וודאי שבמקום כזה) כידוע. ודוגמא לזה בעניין שהתחדש לאחרונה, בו מתבטא העניין הנ"ל, שכל חסיד שעלה בגורלו להוולד לפני מאה שנה זכאי אוטומטית בערך - רב, משב"ק, בעל בית או סתם מצחצח נעליים.. דבר שאיבעי קרא, לא מופיע ולא הופיע לכאו' מעולם בקוויה המנחים של חב"דפדיה (דבפשטות אותם קריטריונים שייכים בכל הזמנים - אא"כ מדובר בחסיד מיוחד או דמות מפורסמת וכה"ג), ואיבעי סברא - כנ"ל, דמ"ש חסיד אלמוני מהדור הקודם מחסיד בדורינו (אפי' ידוע וחשוב אבל) שאינו עומד בכללי החשיבות הנוכחיים? ושוב, אם כבודו מצטער על 'הזמן שמבוזבז' לדעתו, אינו מחוייב להתעסק בזה, אבל למתוח ביקורת ואף קריאה לחדול מכך - איני מצליח להבין בשכלי הדל (נ. ב. לידיעת כב', בנושא כבר דנו בדף זה לעיל). -- נכתב ע"י מענדל סופר ששכח לחתום את שמו. 22:17, 26 ביוני 2025 (IDT)תגובה
שלום עליכם תודה רבה על התשובה המפורטת, אני באמת מעריך את זה מאוד. אבקש שלא תחשוד בי בנצחנות, אבל עדיין יש נקודה כלשהי שאשמח להבהיר. הדרך שנתת להעשרת ערכים הינה מעולה ושיטתית, אבל בסופו של דבר מעייפת לאורך זמן ויוצרת תחושה של "כל אחד לעצמו". לטיבי, התבנית "חשיבות" (לפעמים...) אינה נועדה להרבות מחלוקת ולבזבז זמן. אלא משמשת ככלי להפניית תשומת לב המשתמשים לערך הספציפי ולבעיות שבו. מה שגורם לכך שמשתמש הטוען לחשיבותו של הערך דואג להשבחתו ולהעשרתו, מה שגורם להורדת התבנית. לדוגמה: בערך ארבעת השבויים הבירוקרט שיע.ק שם תבנית חשיבות ופתח דיון בדף השיחה על מצב הערך, וקרא לחב"דפדים פעילים לבוא ולהביע עמדה. עבדך הנאמן בראותו את הערך החליט להאמין בזכות קיומו בחב"דפדיה ולקח את עבודת שיכתובו והרחבתו על גב עצמו (והAI...). ובעזרת עוד כמה משתמשים ראויים וטובים הצליח להביא את הערך למצב שבו היה ניתן להוריד ללא פקפוק (כמעט) את התבנית. וכן בערך אפרים יצחק עפשטיין שהמשתמש וימאס באהל יוסף הרחיב את הערך. וכן בכמה מקומות. מאידך, אני מודה שמשתמשים מסוימים (ואני בתוכם) הגזימו עם השימוש בתבנית הזו. ומשתמשים מסוימים (אני מקווה שאני לא בתוכם...) הגזימו עם הוויכוחים הנ"ל. אודה ולא אבוש שנית שלא תמיד זהו המצב, למשל בערך בינה ומלכות שאף אחד מהחב"דפדים פעילים לא נענה לקריאתי. או הערך דוב בער הכטמן שלדעתי גם אתה תסכים שצריך להיות מועמד למחיקה.
לכן, הדבר שרציתי להגיד במשך כל המלל הזה הינו שלפעמים התבנית "חשיבות" יכולה לשמש לטובה. ויכולה להיות מונחת על ידי המשתמש גם כן באותו הכוונה. האם אתה מבין את הטענה (גם אם לא מסכים)? -~ חיים כ ~ - שיחה - יחי המלך המשיח! ל' בסיוון 23:24, 26 ביוני 2025 (IDT)תגובה
┐────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────└שלום עליכם, אחרי שעברתי שוב על מה שכתבתי, ברצוני להבהיר (בעיקר לשאר הקוראים) שתגובתי האחרונה אינה באה לנסות להחציף פנים או לערער את מידת הערכתי אליך ולתפקיד שאתה נושא בו. אני מחכה לתשובתך הכנה (תרגיש חופשי להתעלם מרעשי הרקע...).-~ חיים כ ~ - שיחה - יחי המלך המשיח! ל' בסיוון 23:50, 26 ביוני 2025 (IDT)תגובה
תגובה למענדל סופר ולחיים כ: אין ברצוני לבטל חלילה את חשיבות ה'תבניות חשיבות'. אין חולק על כך שיש ערכים שחשיבותם מוטלת בספק. רק כוונתי לכך שכשמגזימים ובשבוע אחד עומדים כ20 ערכים בתבניות חשיבות (זה המצב הנוכחי, עכ"פ לפני שהסרתי מערכים רבים את התבנית חשיבות), אז לא ניתן לקיים דיונים ראויים לשמם, אא"כ אתם דורשים בעצם מכל העורכים כאן לפנות את זמנם ולעסוק אך ורק בדיוני החשיבות, וגם אז זה לא יספיק. הקדשתי השבוע שעות רבות מעל ומעבר למה שהתכוונתי להקדיש לפעילותי כאן באתר, כדי להשתתף בכמה מדיוני החשיבות. לכך יש להוסיף, שבשלמא אם היו מניחים אותם על ערכים שקיומם כאן ממש בעייתי - ניחא. אבל כשמטילים אותם על ערכים חשובים, גם אם חשיבותם גבולית, אז זה גורם להיפך המטרה שלשמה התכנסנו כאן. וכאן המקום להודות לכל העורכים על קיום השיח הנעים והדיון הענייני. (בדרך אגב מענדל: החשיבות ליהודים של פעם, היא בעיקר ליהודים שפעלו הרבה, ובמיוחד יהודים בעלי מסירות נפש שמסרו את נפשם בפועל למען היהדות בשליחות רבותינו נשיאינו. איש לא טען שיש חשיבות לצחצוח נעליים).-- נכתב ע"י שלום עליכם ששכח לחתום את שמו. 02:35, 27 ביוני 2025 (IDT)תגובה
אני חושב שזה צריך להיות כאן.
בכל שמות הערכים שיש בהם כ', הכ' מודגשת.
משיחיסטי - שיחה, 14:50, ד' בתמוז, ה'תשפ"ה 14:50, 30 ביוני 2025 (IDT)
יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!תגובה
לענ"ד משיחיסטי התכוון שבכל הערכים שכוללים את האות כ"ף האות מודגשת, תקלה שקיימת כבר כמה שנים ללא התייחסות. לדוג': כשאני נכנס לערך 'כלה' אני רואה שלא כתוב 'כלה' אלא 'כלה'. זה כנראה עניין שהאחראים על הצד הטכני של האתר יוכלו לטפל בו. ● יונה זאב סטמבלר ● שיחה ● ד' בתמוזה'תשפ"ה(30 ביוני למניינם)
רק עכשיו אני רואה שניתן סו"ס לראות את מספר הצפיות בכל דף. אחרי שנים שלא היה אפשר. המספרים שרואים עכשיו זה ממתי? מזמן הקמת האתר? ממתי שתיקנו? למישהו יש מושג? אליהו ב. - שיחה, 01:14, י"ח בתמוז, ה'תשפ"ה
חב"דפדים פעילים מזל טוב על שתים עשרה אלף ערכים בחב"דפדיה!!!
- רק כדאי לעבור על הערכים החדשים, חלקם אינם חשובים וחלקם צריכים ויקיזציה וכו' ב. א. א. - שיחה, 05:20, י"ט בתמוז, ה'תשפ"ה
לאתר ויקישיבה יש מיזם שנקרא "דרשני"[1] שמיועד לכתיבת חידושי תורה ע"י כל מאן דבעי. אולי תיצרו משהו דומה שמיועד להערות התמימים ואנ"ש (שנכתבות לראשונה באתר, לא המודפסות בספרים שזה שייך לחב"דטקסט, או אולי גם מודפסות (כהכנה לחב"דטקסט) אבל צריך לציין שהודפס ואיפה בדיוק), ויחולק לפי קטגוריות ספרים, נושאים וכדו' (לדוגמא: [קטגוריה:ספרים:לקוטי שיחות ה בראשית ב], [קטגוריה:ספרים:כתובות כח א], [קטגוריה:נושאים:כובע וחליפה], וכדו').
לכאורה אפשר ליצור את זה באופן מידי וזה לא דורש הרבה השקעה (חוץ מלקבוע כללים ולסדר את הקטגוריות), נדמה לי בויקישיבה לא מדובר אפילו באתר נפרד. --212.179.64.7013:28, 15 ביולי 2025 (IDT)תגובה
אנונימי היקר קודם כל תודה רבה לך על ההצעה, לגופו של עניין אני יאמר שמה שמענדל סופר מדבר עליו לא התפרסם דיו כדי שיהיה לזה ביקוש אז בבקשה תירשם עכשיו לחבדפדיה ותיצור דף וכל משתמש יכניס הערות. בברכה, חב"דפדי גאולתי - שיחה, 22:47, י"ט בתמוז, ה'תשפ"ה 22:47, 15 ביולי 2025 (IDT)תגובה
ראשית כל, אם וכאשר, זה לא יהיה ספר אלא סדרת ענק. שנית, מה שאני עבדתי הוא ליקוט של ערכים בחסידות שהעלה כאן האחד והמיוחד שבחבורה ויצא לאור לקראת יום ההולדת ה-60 שלו בשנה שעברה בערב חג השבועות. לכתחילה לא תכננתי ואינני מתכנן ואין זה בכוחותי לעמול על הוצאה לאור כוללת של משהו רחב יותר. להתראות - שיחה, 00:24, י' באב, ה'תשפ"ה 00:24, 4 באוגוסט 2025 (IDT)תגובה
לענ"ד הרעיון להוציא ספר (או סדרת ספרים) הוא מבורך, אך יש להבחין בין תוכן המיועד לאינטרנט לבין תוכן ראוי לדפוס. נכון לעכשיו, רוב הערכים הקיימים אינם עומדים בסטנדרט הדרוש בשביל הדפסה (שהינה "לדורות"), ולהשגת רמה זו נדרשת עבודה מאומצת של צוות מקצועי, כולל עורכים, כותבים, מגיהים ורכזים. ובעיקר, יש צורך במימון לשכר העוסקים במלאכה כדי להבטיח את המשכיות הפרויקט לאחר ההתלהבות הראשונית.
ולכן, לאחר שלוקחים בחשבון את כל מה שיידרש בשביל להוציא את העניין לפועל, האם באמת שווה כל ההשקעה רק בשביל להדפיס דברים שכבר נמצאים במרחק חיפוש גוגל אחד?
לאחרונה אני מגלה עוד ועוד ערכים רבים העוסקים במושגים בחסידות כפולים או כמעט כפולים (בשינוי קטן בשם הערך), מהם קיימים כבר כו"כ שנים וא"א לא שם לב (!), מהם רבים הממשיכים להיווצר עד לתקופה האחרונה ממש. בחיפוש קצר של שם המושג על שלל הטיותיו ושמותיו ניתן למנוע בקלות תופעה מצערת זו. בברכה, מענדל סופר • ספר וסיפור14:39, 31 ביולי 2025 (IDT)תגובה
להעיר: ספציפית הערך יחודא תתאה לענ"ד לא דורש איחוד. למרות שמו, הפתיח ורוב התוכן עוסק בעיקר ביחוד זו"ן. לכן יש להעביר לשם זה, להשמיט את החלק העוסק ביחודא תתאה, ולציין לאיזה מקום המבאר שיחוד זו"ן הוא יחודא תתאה (ראיתי מציינים ללקו"ת פקודי ה, ג), אבל יש מקום לשני הערכים בנפרד למרות שהמושג חופף. -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 15:03, ט"ז באב ה'תשפ"ה 15:03, 10 באוגוסט 2025 (IDT)תגובה
הסיכוי שמי שאינו שומר תורה ומצוות יגיע לחב"דפדיה וירצה לערוך בו די קלוש ולא מצוי. מה גם שיתכן מאוד שבעריכה בחב"דפדיה שהוא כנראה אף לא איסור דרבנן (גם לא בטוח, בפשטות אין בזה מלאכת כותב כיון שאינו על דבר המתקיים, מחשב אינו דבר מתקיים, מטעם זה גם אין איסור מחיקת השם במחיקת השם בערכי חב"דפדיה או בכיבוי המחשב... זה אסור כנראה רק משום עובדין דחול), ימנע מלעשות מלאכות דאורייתא באותה עת. שלום עליכם - שיחה, 16:31, י"ד באלול, ה'תשפ"ה 16:31, 7 בספטמבר 2025 (IDT)תגובה
אם אפשר היה לעשות נעילה לפי מיקום גיאוגרפי מילא, אך האתר ננעל על שעון ארץ ישראל ומה עשינו בכך? הלא שבת נכנסת מוקדם יותר מזרחה וגם יוצאת קודם לכן, וכן מערבה ששם שבת נכנסת לאחר ארץ ישראל כך שלא יהיה ניתן לערוך שם כבר מחצות, ומה תועלת יש בכך . בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (23:25, י"ד באלול, ה'תשפ"ה) 23:25, 7 בספטמבר 2025 (IDT)תגובה
לפני שנים, הייתה יוזמה טכנולוגית להשבתת אתרים בשבת, חב"ד אינפו השתמש בה, והאתר לא היה זמין למשתמש, כאשר המערכת הייתה מזהה את מיקומו ומשביתה את האתר לפני זמני השבת במיקום הגולש. מאז היוזמה לא נוכחת ברשת, למרות שיש יותר ויותר אתרים, תורניים מכל החוגים והמגזרים, כולל אתרים שמוקדשים להלכה, ונכתבים על ידי רבנים ומורי הוראה, ולמרות זאת לא שמעתי על אתר שנוהג כך, ויש יסוד סביר להניח שזה משום שהרבנים שאחראים על האתרים השונים סבורים שהיא לא רלוונטית, אולי מהטעמים ש@שלום עליכם כתב.
אגב למרות שזה לא אקטואלי לדיון זה, אחרי עיון מעמיק יותר אמנם כן דעת הרבה פוסקים, ראיתי שיש סוברים שיש בזה כן מלאכת כותב (כמו למשל הרב שמואל וואזנר, או עכ"פ מלאכת מכה בפטיש. וחשוב להוסיף זאת, מכיון שבימינו שאנשים מסוג כזה (שעלולים לכתוב בשבת במחשב) מתחשבים מאוד בדעתה המלומדת של ה,בינה מלאכותית' שפוסקת לפי פורומים באינטרנט, לכן איני רוצה שיהיה מקום לתוכנה מטומטמת זאת (שכבר גרמה לאנשים רבים לפסוק הלכות שגויות על סמך פסקיה), להתיר כתיבה במחשב בשבת על סמך הדברים שנכתבו כאן. שלום עליכם - שיחה, 10:22, י"ט באלול, ה'תשפ"ה 10:22, 12 בספטמבר 2025 (IDT)תגובה
לאו דווקא שיש עניין ליצור כ"כ הרבה פורטלים, לא ברורה לי מה התועלת בהם... ובכל מקרה בעמוד הראשי אין מקום להציג הרבה פורטלים. עיקר העבודה הנצרכת בחב"דפדיה כיום היא לא יצירה של דברים חדשים אלא שיפור הערכים הקיימים. שיע • שיחה י"ח בתשרי ה'תשפ"ו 15:16, 10 באוקטובר 2025 (IDT)תגובה
על פי השמועה, בהתוועדות דיום טוב זה (שני, של סוכות) הזכיר הרבי באמצע השיחה במפתיע (ציטוט בערך מהזיכרון -בלי אחריות!!!) ש"כשנמצאים עם ישראל קדושים במקום קדוש ומתברכים על ידי כהנים עם קדושיך אז וודאי שהקב"ה שומר עליהם ומגן עליהם" וחזר על זה איזה פעמים. לאחר מכן - למחרת - התברר שהי' מאורע של זריקת אבנים וברזלים וכו' בכותל ע"י שונאי ישראל ימ"ש בזמן מעמד ברכת כהנים שמשתתפים בו אלפים (!) ואפילו שזרקו כמויות אדירות של אבנים וכו' אף אחד לא נפגע!!! ובמה זה שונה מערך על התוועדות פורים תשי"ג וכה"ג? ובכלל אשמח אם מישהו יוכל לברר את השמועה במקורות נוספים.. המכריז - שיחה, 00:30, ג' בתשרי, ה'תשפ"ו 00:30, 25 בספטמבר 2025 (IDT)תגובה
תתפלא... להבדיל על האירוע הביטחוני הזה יש ערך שלם בויקי אחר... אמנם הוא עוסק בין השאר גם בעניינים פוליטיים שקשורים לעניין הזה וכפשוט שאין מקומם בחב"דפדיא. אבל היות שאירוע ביטחוני עם נס כל כך גדול שכאמור לפי השמועה היתה התייחסות שמיימית של הרבי בקשר לנושא אני חושב שזה בהחלט מצדיק לכתוב ערך. הבעי' שעדין לא מאצתי שהדפיסו את זה בשיחה (אפשר גם לחפש שוב... ואולי יתכן - לפי דעתי - שהמניחים השמיטו את זה בגלל שאינו שייך ישירות לתוכן השיחה שם והרבי אמר זאת במפתיע כאמור) המכריז - שיחה, 19:25, ג' בתשרי, ה'תשפ"ו 19:25, 25 בספטמבר 2025 (IDT)תגובה