לדלג לתוכן

שיחת חב"דפדיה:עקרונות וקווים מנחים לכתיבת ערכים/אישים

הוספת נושא
מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

ארכיוני שיחת חב"דפדיה:עקרונות וקווים מנחים לכתיבת ערכים/אישים
ארכיון 1ארכיון 2



האם יש חשיבות לכל זקן חב"די ולהבחל"ח לכל נפטר חב"די?[עריכת קוד מקור]

לא מופיע על נושא זה בכללים מאומה. ייתכן שהעובדה שנשוא ערך נמנה על זקני חב"ד מקנה לו חשיבות, הוא הדבר על להבחל"ח. כמו כן אישים כאלו עומדים בראש משפחות חב"דיות, גם הגיוני שיש יותר פרטים לכתוב עליהם (אם כי זה לא מכריח, ואם שוקלים הצעה זו יש לדון על אישים שעליהם אין פרטים רבים: או טכנית מחוסר ידיעה או שכלל אין - לדוגמה זקן שהתקרב בגיל מבוגר לחב"ד), אף שעד כה לא נזכר על דבר זה, ייתכן שכדאי לשקול זאת בהתאם להצעת ר' להתראות לעדכון הקריטריונים, חב"דפדיה אינה אלפון אישים אך אולי לאישים מבוגרים ולאישים מהעבר, היא כן ראויה להיות אלפון. מה דעתכם? --משתמש: ברכת הגאולה חושב שיש לך ידע תורני? נראה אותך במיזם תרי"ג! 01:00, 12 במאי 2024 (IDT)תגובה

לא. רק אם יש מה לכתוב. ניתן להקל קצת את הקריטריונים לגבי אישים מבוגרים או להבדיל כאלו שנפטרו, אך העקרון הכללי בתוקפו עומד לגבי כולם, ערך שאין בו תוכן אנציקלופדי, ראוי שלא יכתב, ואם יכתב ראוי שימחק. שיעשיחה ב' בניסן ה'תשפ"ה 00:02, 31 במרץ 2025 (IDT)תגובה

אחים / גיסים בערכי אישים[עריכת קוד מקור]

שלום חברים, בהמשך לדיון הקודם חב"דפדיה:אולם דיונים/ארכיון 18#קרובי משפחה. תקציר: הכלל ב'עקרונות וקווים מנחים' כיום הוא: אחים/גיסים: אין לכתוב עליהם בפסקה משפחתו. (הם אמורים להיכתב כ'ילדים' בערך של אביו או חמיו של נשוא הערך, שהוא אבי האחים/גיסים - במקרה חריג - כאשר אין ערך לאב/לאם, ויש חשיבות מיוחדת באישים אלו - ניתן לכתוב אותם בפסקה 'משפחתו').

ציטוט מדיון הצבעה קודמת באולם הדיונים.
א. לכתוב את כל האחים והאחיות בכל אישיות.
ב. לכתוב רק על אחים בעלי תפקיד/בולטים/מפורסמים.
ב. שף ויתיבקאנפרענץ רום 06:20, 8 במרץ 2017 (UTC)
לכתוב רק בערכים שלא נמצא מידע כזה בערך אחר. כלומר אם אין ערך על האבא, להוסיף את האחים. אם אין ערך על השווער - להוסיף את הגיסים. להתראות - שיחה 06:32, 8 במרץ 2017 (UTC)
כמו להתראות, ובדיעבד כמו שף ויתיב. --שלום - עליכם י"א באדר ה'תשע"ז, למניינם 00:06, 9 במרץ 2017 (UTC)
אין טעם לכפול את השמות בכל ערך, אם יש ערך אחר (כמו האב, או השווער), זה ממש מיותר; וגם אם אין, אני חושב שאפשר לוותר.. • כתית למאורבית הבד 05:53, י"א באדר, ה'תשע"ז (9 במרץ למניינם), ימות המשיח
אם אין ולא יהיה ערך על האב/השווער, והאח/הגיס הוא בעל חשיבות גדולה מאוד (לא רק חשיבות אנציקלופדית, אלא חשיבות לעובדה שפלוני הוא אחיו/גיסו של אלמוני. לדוגמא, ר' משה פנחס כץ והרב מרדכי מנטליק). • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 08:59, י"א באדר ה'תשע"ז

סוף ציטוט. שיעשיחה ב' בניסן ה'תשפ"ה 00:13, 31 במרץ 2025 (IDT)תגובה

כעבור תקופה, חשבתי על כך רבות, ואיני חושב שיש סיבה משמעותית שלא לכתוב אחים גיסים, ערכי אישים הם ערכים מאוד פופולריים אצלנו, וכמובן בני משפחה הם פסקה מבוקשת. לדעתי המידע על אחים גיסים ישרת רבים, ולא כ"כ מפריע לאחרים כיוון שבסופו של דבר מדובר במידע עובדתי מוגבל ומתומצת. שיעשיחה ב' בניסן ה'תשפ"ה 00:13, 31 במרץ 2025 (IDT)תגובה
גם אני מסכים בהחלט. בברכה, מענדל סופרתיבת התלונות 00:29, 31 במרץ 2025 (IDT)תגובה
גם אני מסכים בהחלט! חב"ד בדרך לגאולה ~ שיחה ~ יחי המלך המשיח 00:55, 31 במרץ 2025 (IDT)תגובה
אני דווקא חושב שלא צריך לכתוב בערכים אחים/גיסים זה יעשה המון בלאגן וגם נגיד שלאדם יש 30 אחים וגיסים (ואני מכיר הרבה כאלו) נצטרך לכתוב את כל ה30 אחים וגיסים אולי נכתוב גם את כל בנים של האחים/גיסים.מ. רובין (שיחה | תרומות) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה
המפורסמים והחשובים בוודאי עכ"פ. בברכה, מענדל סופרתיבת התלונות 13:17, 31 במרץ 2025 (IDT)תגובה
מ. רובין, נראה לי שהתבלבלת באמירה שיש הרבה כאלו, ממוצע ילדים למשפחה חרדית הוא 7. כדי שיהיה לאדם 30 אחים/גיסים, צריך שיהיו במשפחתו ובמשפחת אשתו מספר לא מצוי של ילדים (נניח 15 ו-15 או 10 ו-20) . בנוסף זו רשימה בסוף הערך שיכולה להופיע גם בטורים בתצוגת מחשב.
מ. סופר זה יכניס אותנו לדיונים אין סופיים. עדיף כבר לא להכניס, מאשר להתחיל לבזבז את זמנם של התורמים על דיונים בכל ערך וערך... שכמובן יפתחו מחדש מפעם לפעם בהתאם לעדכונים. מה שכן, כמובן גם אצל אחים גיסים יהיה הכלל שכבר קיים כיום אצל ילדים של נשוא הערך, שכותבים רק על הנשואים. שיעשיחה ג' בניסן ה'תשפ"ה 21:31, 1 באפריל 2025 (IDT)תגובה
כיון שבהשגחה פרטית ציטוט שמי הזמין אותי לכאן, אחזור בתוקף על דעתי שאין לזה מקום. גם אם זה פופולרי, זה פשוט לא חשוב. אפשר לראות זאת בערך על האב / שווער, והמטרה בהעתקה לכל אחד מהאחים / גיסים היא - לנפח ערכים במלל מיותר (ומי מדבר על ריבוי ערכים שהניפוח נועד להמציא הצדקה לקיומם, אחר שכללי החשיבות לערכי אישים מזמן התפררו ונזרו לרוח). -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 23:40, ד' בניסן ה'תשפ"ה
קרייזי, לדעתי חשוב מאוד לא להתעלם מפופלאריות. המטרה שלנו היא זירוז ההתגלות והפצת מעיינות. אבל הדרך לשם לעיתים היא היענות לבקשת הקהל ולצרכיו.
אשמח אם תחווה דעתך על שרשרת ההנחות הבאות: א. הדבר שהכי נחוץ לחב"דפדיה הוא הגדלת מעגל התורמים = אנשים שישפרו וירחיבו ערכים קיימים. התורמים הפונטציאלים שלנו הם חסידי חב"ד, אמנם לא נוצרנו כאתר ל'עצי משפחה' ואיתור מידע משפחלוגי, אך בפועל זה מידע שמאוד מעניין חסידי חב"ד . . ב. רוב האנשים שגולשים בחב"דפדיה לא טורחים לנסות ללמוד איך משתמשים במערכת ולערוך באתר. ג. רוב האנשים יהייו בעלי מוטיבציה יותר לגבי תיקון ערכי משפחתם מאשר ערכים כלליים. (ניתן לראות זה לפי התפלגות סוגי הערכים שאנונימיים תורמים להם) ד. אחרי שאדם ערך פעם אחת וראה איך זה עובד, נשבר המחסום וגדל הסיכוי שהוא יהפוך לתורם מזדמן או אפילו קבוע.
מכאן לדעתי, חשיבותם הגדולה של ערכי אישים.
כמובן שזה לא ישנה את הקווים מנחים לגבי יצירת ערכי אישים. --שיעשיחה ה' בניסן ה'תשפ"ה 09:54, 3 באפריל 2025 (IDT)09:54, 3 באפריל 2025 (IDT)תגובה
אין מסרבים לגדול, ואחווה דעתי העניה: אני חושב שאנחנו די מסכימים, מצד אחד לא להתעלם מפופולריות, מצד שני לשמור על חשיבות אנציקלופדית. השאלה איפה עובר הגבול (הרי ככל שיהיו בערכי האישים יותר שגיאות, יעודד יותר את בני המשפחה להיכנס וכו' כדבריך, אבל ברור שאנחנו מחפשים פחות שגיאות ולא ח"ו יותר).
לדעתי, אחים וגיסים זה מחוץ לגבול - כי: א. יש נזק מבחינת החשיבות האנציקלופדית במלל מיותר. ב. התועלת לפופולריות לא כל כך גדולה (לענ"ד יהיה לבני המשפחה מספיק מה לערוך בלי זה. לא נורא בכלל אם כשבחור מתחתן, ייכנסו לעדכן את שמו "רק" בערך האבא והשווער, ולא בערכי אחיו וגיסיו).
לסיום דבריך, "כמובן שזה לא ישנה את הקווים מנחים לגבי יצירת ערכי אישים", כמה הייתי רוצה שזה יהיה נכון - הבעיה שהם כבר השתנו (ראה למשל קטגוריה בת 10 ערכים מחוץ לכללי החשיבות... אפשר כמובן לפתוח דיון שבו יפלפלו ויוכיחו על חלק שהם כן, והשאר יימחקו, אבל חבל על הזמן, ובינתיים יתווספו עוד ערכים מיותרים...) -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 11:48, ה' בניסן ה'תשפ"ה
אני רוצה להדגיש, שלמרות מה שכתבתי לעיל, נימוק שהוא בעיקר אמצעי ולא מטרה. אני חושב שגם עצם כתיבת אחים וגיסים היא בהחלט מועילה גם כמטרה כשלעצמה. ולא פעם או פעמיים, כשרציתי מידע על אישים בחב"ד, חשבתי לעצמי שהיה נח אם יכולתי לראות את שמות האחים/גיסים בערך על האדם מבלי להזדקק להכנס לערך על אביו, שלא לדבר על מקרים שבהם אין ערך לאביו של האישיות ואז אין דרך למצוא את המידע. שלא לדבר על משתמשים פחות מיודעים עם המערכת שלא חושבים על האפשרות לחפש בערך של האב.
לפעמים אני מסתכל על ויקיפדיה - חכמה בגויים תאמין, אבל בנושא זה (כמו ברבים אחרים) אנחנו שונים מויקיפדיה, שאנו עוסקים 1. בקהילה קטנה 2. עם הרבה קשרי משפחה בין מרכביה. אגב, עשינו גם חריגה שאמנם מאוד נקודתית בערך על תלמידי הקבוצה. שיעשיחה ה' בניסן ה'תשפ"ה 13:46, 3 באפריל 2025 (IDT)תגובה
לגבי קבוצה תשע"ח אכן נראים ערכים מיותרים. האם כוונתך שבגלל שהם קבוצה ע"ח זה מחוץ לכללים יש לנו כלל ברור לגבי גיל? כי הסתכלתי ולא ראיתי. ואם אין צריך לכתוב... אם כוונתך שאין מידע, אז על מנחם מענדל קורטס נראה שדווקא כן יש מידע מצדיק ערך. שיעשיחה ה' בניסן ה'תשפ"ה 13:51, 3 באפריל 2025 (IDT)תגובה
א. אנו אכן עוסקים במשפחולוגיה, ומרשים לעצמנו לחרוג מכללים אנציקלופדיים בגלל זה (כמו הדף של הקבוצה שהזכרת, ויש עוד חריגות שמקובלות עלי עכ"פ בדיעבד). אך לדעתי חריגה מסוג זה - חזרה על האחים בכל אחד מהם - היא חריגת יתר, ומזמינה את הגולשים להתנהג כאילו באו לאתר עצי משפחה ולא לאנציקלופדיה, ובעצם בצדק.
ב. ממש לא התכוונתי שהגיל הוא הסיבה לחוסר החשיבות. מסכים איתך על קורטס, ואולי יש שם עוד 1-2, השאר מיותרים פשוט כי אינם עונים לכללים, גם אם היו מקבוצה תשס"ח או תשנ"ח. ואני בטוח שגם בקטגוריות אחרות יש כאלו, שם זה פשוט מרוכז. והסיבה שנכתבו ערכים כאלו, היא כי למה לא? אף אחד לא זוכר את הכללים בכלל. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 15:07, ה' בניסן ה'תשפ"ה
אולי אפשר לפתוח אתר מבית חב"דפדיה "משפחלוגיה". בברכה. משתמש:מ. רובין - שיחה 18:24, 3 באפריל 2025 (IDT)תגובה
א. אני רואה את נתוני גיסים/אחים כבעלי חשיבות אנציקלופדית. כלומר אדם שרוצה לדעת על הרמ"ש אשכנזי למשל, יתענן בהחלט לדעת שהרי"י וילשאנסקי הוא גיסו. גם במקרים של שמות משפחה נפוצים, אנשים רוצים להבין מי שייך למי וכו'. ואין סיבה שהוא יצטרך לעבור לערך של האבא (או במקרה הגרוע יותר לא ידע / ימצא את זה כי אינו מכיר את מבנה חב"דפדיה.) אבל אם לא שכנעתי אסיים בזאת, ועוד חזון למועד. אולי יהיו עוד שיחשבו שיש לשנות בעתיד.
לגבי גיל נשאיר את זה לדיון בפסקה הבאה. שיעשיחה ט' בניסן ה'תשפ"ה 02:23, 7 באפריל 2025 (IDT)תגובה
שוב באותו עניין, ביקרתי בערך על הרב חלוי"צ, וגיליתי לראשונה, שהוא גיס של הרב שלמה זלמן לבקיבקר. לא חושב שזה מידע פחות אנציקלופדי / חשוב מהרבה שורות אחרות בערך. שיעשיחה ט"ז בניסן ה'תשפ"ה 18:55, 14 באפריל 2025 (IDT)תגובה

גיל לכתיבת ערך[עריכת קוד מקור]

בהמשך להאמור לעיל, נראה שעלינו לקבוע גיל או ותק שמתחתיו לא כותבים ערך (כמובן שיהיה יוצאי דופן, אבל יהיה צורך בנימוק משמעותי - למשל מויישי הולצברג דוגמה לילד שהגיוני לכתוב עליו ערך). כלומר שלוחים, משפיעים, אישי חינוך (בישיבות ומוסדות אחרים) ואישי ציבור אחרים. אולי אפשר גם לקבוע רשימת חריגים, למשל ראשי ישיבה, או חבר מועצה / עיריה וכדו' שעליהם אפשר לכתוב ערך גם בלי המתנה לוותק / גיל. שיעשיחה ה' בניסן ה'תשפ"ה 13:53, 3 באפריל 2025 (IDT)תגובה

לדעתי זה בושה וכי מה בגלל גילו לא נכתוב ערך. יש אנשים שהם חשובים מאוד וכו' שמגיע להם,משפיעים דגולים. אני לא מצליח להבין למה ערך על עזריאל שיימוס לדוגמא מועבר למרחב האישי,זה משגיח בישיבה חשובה מאוד ,אז מה אם הוא צעיר? --מוישי גורליק - שיחה, 13:58, ה' בניסן, ה'תשפ"ה 13:58, 3 באפריל 2025 (IDT)תגובה
אני מסכים בדיעבד. לכתחילה, אין באמת קריטריון של גיל וייתכן מישהו בן 20 חשוב יותר מאחר בן 40. לו היינו שומרים על הכללים לא היה צורך בזה. אבל מאחר שהכללים נשחקו, אפשר שהגבלה לגיל 35 או 40 (אלא במקרים חריגים כשהחשיבות מובהקת) תסייע למנוע ריבוי ערכים נוספים חסרי חשיבות. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 15:10, ה' בניסן ה'תשפ"ה
בקשר לדברים (אולי לא כאן המקום אז מתנצל), חשוב לעשות סדר בראש, ולהבהיר נקודה שרבים מתבלבלים בה, כולל אני הקטן בתחילת דרכי כאן:
אין לבלבל בין "חשיבות אנציקלופדית" ובין "חשיבות" בכלל.
ערך בחב"דפדיה הוא לא תעודת הצטיינות לאנשים / מוסדות / נושאים שזכו והגיעו לחשיבות מסויימת, וגם חוסר ערך בחב"דפדיה אינו עונש למי שלא התאמץ להגיע לדרגת החשיבות. חב"דפדיה היא אנציקלופדיה, שנועדה לסדר את המידע הרלוונטי החב"די כולו, בצורה נגישה ונוחה לקורא. הצורה מחייבת שלא כל מידע יקבל כאן אותה החשיבות, כי אז נטבע בים של מידע, אלא יש היררכיה מסויימת.
למשל: שיחת ב' ניסן בלקוטי שיחות חלק כז היא שיחה חשובה מאוד-מאוד, אין לתאר את חשיבותה, אבל אין לה חשיבות אנציקלופדית לערך - מפני שזו לא הדרך הנוחה להביא מידע לקורא, אלא לכלול את המידע מן השיחה בערכים הרלוונטיים. כך בערכי אישים: חשיבותו של מחנך בתלמוד תורה שמגדל דורות לתורה ויראת שמים היא בל-תשוער, וכן של שליח הפועל יומם וליל במבצעי הקודש. שכרם הגדול יתגלה בקרוב בביאת משיח, אך השכר אינו ערך בחב"דפדיה. זה לא אנציקלופדי לרשום את אחד מהדברים הבאים (החשובים!): רשימת תלמידיו / מקורביו, שיטת לימוד החומש והמשנה שלו, כמות האנשים שהניח להם תפילין או הכשיר את מטבחיהם. ולכן, את שם השליח יש לרשום בערך על העיר ואת שם המחנך ברשימת הצוות שבערך הת"ת, כי כך נוח לקורא החב"די לקבל את המידע. אם יש מידע רב יותר על אותו מחנך / שליח - כי למשל זכה לקירוב מהרבי בילדותו או בחרותו, כותב גם ספרים בשעות הפנאי, או מנהל מוסדות שיש מידע רב עליהם - הוא יקבל ערך עצמאי, לא בגלל שזה מידע יותר חשוב באמת, אלא בגלל שזה מידע אנציקלופדי שמחייב ערך.
אם ישימו העורכים כלל יסודי זה מול עיניהם, יחסכו הרבה עריכות ודיונים מיותרים מעיקרא, כמו ערך על "משגיח בישיבה חשובה מאוד" באיזה גיל שיהיה. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 15:23, ה' בניסן ה'תשפ"ה.
משגיח בישיבה או משפיע זה דבר שמצריך ערך לדעתי... אתה מחפש ערכים על אנשים חב"דיים ולחפש מידע על חב"דניקים לכן נוצרה חב"דפדיה והמידע עליהם בכל גיל שהוא יכול להיות מידע אינצקלופדי מהימן. --מוישי גורליק - שיחה, 15:26, ה' בניסן, ה'תשפ"ה 15:26, 3 באפריל 2025 (IDT)תגובה
בלי קשר, יש להעיר שמשגיח חשוב פי כו"כ ממשפיע. וה"ה לעזריאל שיימוס, כמשגיח כללי לענ"ד. 149.106.250.133 17:45, 3 באפריל 2025 (IDT)תגובה
זה לא האדם ולא התפקיד שראויים לערך, אלא התוכן. אם יש תוכן אנציקלופדי על המשגיח יש לכתוב ערך, ואם כל התוכן הוא נולד ל... למד ב... משגיח ב... אין מה לכתוב ערך. כדאי שתקראו שוב את דבריו של קרייזי. שיעשיחה ט' בניסן ה'תשפ"ה 02:08, 7 באפריל 2025 (IDT)תגובה

קצרמרים על אישים היסטוריים[עריכת קוד מקור]

מעלה הצעה, במטרה לשמוע דעות נוספות, ואולי גם להעלות להצבעה . אולי יש מקום להוסיף כלל, שיאפשר להוסיף ערכים כאלו: בהתקיים כל התנאים הבאים יהיה אפשר לכתוב לחרוג מהכללים, ולכתוב קצרמר המכיל רק פרטים בסיסיים: 1. מדובר באישיות משמעותית: למשל חסיד שיש אודותיו אירוע מפורסם אך לא ידוע מתי נולד, מי היו ילדיו וכו', דוגמה נוספת אבי משפחה מפורסמת. 2. מדובר באישיות היסטורית, נניח מישהו שנולד לפני יותר ממאה שנים ולא דמות מההווה. 3. לא ידוע על מידע נוסף אודותיו (כלומר לא מדובר על עצלות של העורך שמיהר לכתוב קצרמר בלי להשקיע).

הרציונל מאחורי ההצעה: כפי שכתבתי באריכות בפסקה לעיל [[#אחים / גיסים בערכי אישים]]: אמנם לא נוצרנו כאתר ל'עצי משפחה' ואיתור מידע משפחלוגי, אך בפועל זה מידע שמאוד מעניין חסידי חב"ד. אנו עוסקים 1. בקהילה קטנה 2. עם הרבה קשרי משפחה בין אנשיה. בקיצור אני בעד כן להכניס ערכי אישים קצרמרים בתנאים הנ"ל.

1. מובן מאליו. 2. בן אדם שנולד במאה האחרונה, ויש לו חשיבות, יהיה עליו גם מידע (לאור התפתחות הדפוס, העיתונות וכו'). לכן החריג מוגבל רק לאישים מהעבר היותר רחוק. 3. כשנכתב ערך, לפעמים הוא יכול להישאר כך כאבן שאין לה הופכין ולכן חשוב מלכתחילה לכתוב אותו נכון. בנוסף, כידוע לכולנו, לחב"דפדים יש יצה"ר מיוחד, ליצור ערכים חדשים (אולי כדי להציג רשימה ארוכה בדף המשתמש, ואולי רק לשם שמיים), ולכן חשוב מאוד לא לאפשר כתיבת ערכים קצרמרים, שבעצם אומרים, אני רושם V על יצירת הערך, כעת משתמשים אחרים יעשו את העבודה ה'שחורה' של שיפורו והרחבתו.   שיעשיחה י"ט באלול ה'תשפ"ה 02:54, 12 בספטמבר 2025 (IDT)תגובה

נ.ב. הרעיון עלה אצלי בעקבות הדיון בשיחה:בן ציון גרליק. שיעשיחה י"ט באלול ה'תשפ"ה 02:56, 12 בספטמבר 2025 (IDT)תגובה
לא חושב שעובדת היות אדם אבי משפחה ענפה לחוד מקנה לו חשיבות לערך. אע"פ שבפרטים מסוימים כגון אחים\גיסים יש לקחת בחשבון את העניין של הגולשים וכו', אך אחרי הכל זוהי אנצי' ולא אתר משפחולוגי', וממילא אא"פ ליצור ערכים שלמים על אישים בעלי תוכן משפחולוגי גרידא ללא שום תוכן אנצי' אחר מלבד אותו עניין (נ. ב. זמן רב עולה בדעתי להקים אתר שמטרתו לרכז את המשפחולוגי' החב"דית, דהיינו שבו יופיע כל המידע על כל האישים והמשפחות החב"דיים, עצי משפחה וקשרי נישואין וכו' - דבר שיתקבל בעניין רב בקרב אנ"ש ובקרב שוחרי המשפחולוגי' בפרט). בברכה, מענדל סופרספר וסיפור 11:26, 12 בספטמבר 2025 (IDT)תגובה
כמו שכבר כתבתי, אי אפשר להשוות בין אישים בין זמנינו לאישים שהם חלק מההסטוריה החבדי"ת. לא יתכן שפרט חשוב בהיסטוריה יעלם, בפרט שיש בו פרטים שלפעמים ניכר שגם על הפרטים המעטים האלו עבדו קשות עד שליקטו אותם, וימחקו את הערך רק בגלל שאין בו מספיק תוכן. מסכים עם כל מילה שכתב שיע. שלום עליכם - שיחה, 21:54, כ' באלול, ה'תשפ"ה 21:54, 13 בספטמבר 2025 (IDT)תגובה
השאילה היא כיצד לדעתך נגדיר מי הוא 'חלק מההסטוריה החבדי"ת'? כל מי שחי בדור השישי? בברכה, מענדל סופרספר וסיפור 22:05, 13 בספטמבר 2025 (IDT)תגובה
צריך לקבוע קו שרירותי. נניח כל שמי שנפטר לפני יותר ממאה שנים. (או שנה פלונית, כזו או אחרת) שמעבר לה יש כבר תיעוד יותר משמעותי. שיעשיחה כ"ב באלול ה'תשפ"ה 02:03, 15 בספטמבר 2025 (IDT)תגובה
מה בסוף? יש כללים? בברכה Z770 - שיחה, 14:41, ג' בתשרי, ה'תשפ"ו 14:41, 25 בספטמבר 2025 (IDT)תגובה
נראה שאין מתנגדים להצעה, ועכ"פ יש רוב. אני מוסיף את המידע לדף הכללים. שלום עליכם - שיחה, 19:10, ג' בתשרי, ה'תשפ"ו 19:10, 25 בספטמבר 2025 (IDT)תגובה
יש"כ @שלום עליכם, תחמתי את זה לשנת תרס"ב - שנת הלידה של הרבי שליט"א. שיעשיחה ג' בתשרי ה'תשפ"ו 22:54, 25 בספטמבר 2025 (IDT)תגובה