חב"דפדיה:אולם דיונים
הגעתם לאולם הדיונים המרכזי של חב"דפדיה.
המקום מיועד לדיונים בין האורחים, העורכים והמפעילים. אם יש לך בקשות מיוחדות המיועדות למפעילי המערכת, תוכלו לעשות זאת כאן. אם ברצונכם לבקש ערך החסר בחב"דפדיה, תוכלו לעשות זאת כאן. תוכלו גם לבקש תמונות כאן, וגרפיקה כאן. אם ברצונך לכתוב איזו אימרה חסידית או סתם להתוועד.. תוכל לעשות זאת כאן. אם ברצונכם להתנדב להשלמת פרוייקטים לשיפור חב"דפדיה, או להציע אחד כזה תוכלו לעשות זאת כאן. |
תיבת ארכיון
ארכיוני אולם הדיונים |
כדי להגיע לתחתית הדף, לחצו כאן.
מילות קסם
צריך לעדכן את מילת הקסם באתר ממדיה ויקי (בנוסף לעוד ריבוי דברים שצריך לעדכן ממדיה ויקי...). יחי המלך המשיח. די העכסטע צייט (שיחה | תרומות) לא חתמ/ה.
- דברים כאלו, יש לכתוב בשיחת חב"דפדיה:פיתוח, העתקתי לשם. שיע • שיחה כ"ז באייר ה'תש"ף 23:22, 21 במאי 2020 (IST)
תבנית:סדרה והערות שוליים
מה ראשון ומה שני? בכל ערך זה במקום אחר וצריך שיהיה קצת אחידות ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • י"ט בניסן ה'תש"ף •
- לכאורה ברור שהערות שוליים נמצאות בשוליים, בסוף הדף, אחרונות. להתראות - שיחה, 16:07, י"ט בניסן, ה'תש"ף 16:07, 13 באפריל 2020 (IST)
- ישר כח! ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • כ' בניסן ה'תש"ף • 00:55, 14 באפריל 2020 (IST)
- זה תקף לכל התבניות כולל תבנית פסח, שבת וכו' נכון? ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • כ' בניסן ה'תש"ף • 23:02, 14 באפריל 2020 (IST)
- אם אתה שואל לדעתי, אז אכן בכל הערכים ההערות שוליים צריכות להופיע בשוליים, אחרי כל התבניות למיניהם. להתראות - שיחה, 22:40, כ"א בניסן, ה'תש"ף 22:40, 15 באפריל 2020 (IST)
- מצטרף לדברי להתראות. -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 17:41, כ"ב בניסן ה'תש"ף
- אם אתה שואל לדעתי, אז אכן בכל הערכים ההערות שוליים צריכות להופיע בשוליים, אחרי כל התבניות למיניהם. להתראות - שיחה, 22:40, כ"א בניסן, ה'תש"ף 22:40, 15 באפריל 2020 (IST)
- זה תקף לכל התבניות כולל תבנית פסח, שבת וכו' נכון? ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • כ' בניסן ה'תש"ף • 23:02, 14 באפריל 2020 (IST)
- ישר כח! ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • כ' בניסן ה'תש"ף • 00:55, 14 באפריל 2020 (IST)
::::::לדעתי הפוך. ההערות שוליים הם חלק מהערך אך התבניות לא. דרך אגב בויקיקליפה זה גם כדברי. -- מה עם ההתגלות? - שיחה, 14:46, א' בסיוון, ה'תש"ף 14:46, 24 במאי 2020 (IST)
העלאת תמונות
משום מה בכל התמונות שניסיתי להעלות ביומיים האחרונים - קיבלתי הודעת שגיאה. מישהו יודע מה הסיבה? איך אפשר להתגבר על זה? אולי בגלל שעשיתי את ההעלאה דרך האשף בדף עצמו ולא בדף 'העלאת קובץ'? להתראות - שיחה, 09:22, כ' בניסן, ה'תש"ף 09:22, 14 באפריל 2020 (IST)
- בימים אלו גם האתר הראה לי הרבה תמונות קיימות כקובץ לא נתמך והיתה בעיה כללית שגם כשאין תמונה יש את הכיתוב של קובץ לא נתמך. עכשיו זה התחיל להיעלם אבל עדין לא נותן להעלות תמונות. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • כ' בניסן ה'תש"ף • 23:18, 14 באפריל 2020 (IST)
- סובל מאותם בעיות - חבר - שיחה - היום, כ"ב בניסן ה'תש"ף מגיע משיח.
- שיע.ק, שלום - יש את נפשכם לסייענו, או על כל פנים להבהירנו על מה יצא הקצף ועד מתי אמור להימשך הסגר והבידוד על העלאת תמונות? להתראות - שיחה, 18:03, כ"ב בניסן, ה'תש"ף 18:03, 16 באפריל 2020 (IST)
- מצטרף לקריאת הקודש. עיין גם בקישורים חיצוניים שבערכים שביעי של פסח, אחרון של פסח. -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 19:00, כ"ב בניסן ה'תש"ף
- שיע.ק, שלום - יש את נפשכם לסייענו, או על כל פנים להבהירנו על מה יצא הקצף ועד מתי אמור להימשך הסגר והבידוד על העלאת תמונות? להתראות - שיחה, 18:03, כ"ב בניסן, ה'תש"ף 18:03, 16 באפריל 2020 (IST)
- סובל מאותם בעיות - חבר - שיחה - היום, כ"ב בניסן ה'תש"ף מגיע משיח.
זה קרה בהמון ערכים, לא רק בערכים ששמו בהם תמונות חדשות אלא גם תמונות שהיו תמיד (ראו יוסף יצחק הבלין) חב"דניק - שיחה, 20:48, כ"ב בניסן, ה'תש"ף 20:48, 16 באפריל 2020 (IST).
- חברים יקרים, לצערנו אין כרגע מתכנת פעיל באתר. אני יודע שזה נשמע מוזר אבל בשנים האחרונות התחלפו לנו מתכנתים רבים, אף אחד לא המשיך פה יותר מידי. זו עבודה מורכבת ומאוד ספציפית וכולם פרשו בשלב זה או אחר. בקיצור בימים הקרובים אעבוד על זה במרץ בעז"ה עד שימצא מתכנת מתאים אם יש לכם רעיונות נא כיתבו לי במייל או בטלפון. יחי. -- נכתב ע"י שיע.ק ששכח לחתום את שמו.
- יש מועמד רציני, מקווה בעז"ה שבקרוב ממש נראה את זה פה בפועל. שיע • שיחה כ"ז בניסן ה'תש"ף 19:26, 21 באפריל 2020 (IST)
- ישר כח על ההשקעה! ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • כ"ט בניסן ה'תש"ף • 05:46, 23 באפריל 2020 (IST)
- מה עם המועמד שדיברת עליו שיע.ק? | חב"דניק - שיחה, 14:45, כ"ג באייר, ה'תש"ף 14:45, 17 במאי 2020 (IST)
- התחיל להכנס לעניינים, אבל זה לוקח זמן לצערי... שיע • שיחה כ"ז באייר ה'תש"ף 23:14, 21 במאי 2020 (IST)
- התקלה חזרה? קודש לנשיא הדור! - שיחה, 23:40, ד' בסיוון, ה'תש"ף.
- לצערי כן, הבוקר. נקווה שזה יפתר בהקדם ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 00:52 • ה' בסיוון ה'תש"ף
- התקלה חזרה? קודש לנשיא הדור! - שיחה, 23:40, ד' בסיוון, ה'תש"ף.
- התחיל להכנס לעניינים, אבל זה לוקח זמן לצערי... שיע • שיחה כ"ז באייר ה'תש"ף 23:14, 21 במאי 2020 (IST)
- מה עם המועמד שדיברת עליו שיע.ק? | חב"דניק - שיחה, 14:45, כ"ג באייר, ה'תש"ף 14:45, 17 במאי 2020 (IST)
- ישר כח על ההשקעה! ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • כ"ט בניסן ה'תש"ף • 05:46, 23 באפריל 2020 (IST)
- יש מועמד רציני, מקווה בעז"ה שבקרוב ממש נראה את זה פה בפועל. שיע • שיחה כ"ז בניסן ה'תש"ף 19:26, 21 באפריל 2020 (IST)
המרכז לחינוך ושליחות
מה מהותו? זה בעצם ניידות חב"ד? ענייני שליחות לא שייכים לצא"ח?--95.86.107.3 05:45, 3 במאי 2020 (IST)
- תעסוקה לעסקנים ללא הכרה (שג"מ, חתן הרד"נ). כביכול אומרים לאנטים: אתם נכנסים לעסוק בנישה שלא שלכם (צבאות השם), אנחנו נתחרה בכם בנישה שלא שלנו... להתראות - שיחה, 06:12, ט' באייר, ה'תש"ף 06:12, 3 במאי 2020 (IST)
- תודה. אבל לא התכוונתי לפוליטיקה שבדבר, התכוונתי בעניין כתיבת ערך. בתוך צעירי אגודת חב"ד (ארץ הקודש) אולי גם בתוך שליחות או כערך בפ"ע --95.86.107.3 06:18, 3 במאי 2020 (IST)
בקישור שמתחת "המרכז לחינוך ושליחות" (הערה 4 בערך "טנק מבצעים") מופיע אתר של החזרי מס... אם אכן יש להם אתר, רצוי להחליףאויפעפענען - שיחה, 19:31, ט' באייר, ה'תש"ף 19:31, 3 במאי 2020 (IST)אויפעפענען
ביקורת על אישים
משתמש, או כמה משתמשים, הכניסו ביקורת בערכו של משה מאיר גלוכובסקי. הסרתי אותה, לפי המדיניות שוררת כרגע, למשל בערכו של הרב זמרוני ציק, שממנו הוסרה כל הביקורת שהופיעה בו בעבר. אשמח לדעת מהי המדיניות הרשמית לגבי הכנסת ביקורת, בפרט פנים חב"דית, בערכי אישים. 62.0.85.33 08:54, 3 במאי 2020 (IST)
- זה תלוי בשני דברים - מי האיש ומי המשתמש וד"ל חב"דניק - שיחה, 16:17, י' באייר, ה'תש"ף 16:17, 4 במאי 2020 (IST)
ערך עם הפניה
איך יוצרים ערך חדש על ערך שמשמש כעת כהפניה לערך אחר? אחדות לקבלת פני משיח - שיחה, 18:10, י"א באייר, ה'תש"ף 18:10, 5 במאי 2020 (IST)
- פשוט מוחקים את ההפניה כותבים את הערך. אבל אם זה משמש כעת כהפניה אז צריך לחשוב איך לקרוא לערך החדש בכדי שלא יבלבל עם הערך הקיים. בהצלחה! ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • י"א באייר ה'תש"ף • 18:52, 5 במאי 2020 (IST)
- בקטע הזה אין בעיה כי מדובר בשתי שמות שונים לגמרי. תודה. יחי המלך המשיח. אחדות לקבלת פני משיח - שיחה, 20:05, י"א באייר, ה'תש"ף 20:05, 5 במאי 2020 (IST)
כתיבת שנים
שתי הצעות:
- במדיניות כתוב שבכדי ליצור אחידות לכתוב את כל השנים עם ה' בהתחלה (ה'תש"פ) ונראה לי כדאי לשנות את המדיניות שעד שנה מסויימת (באיזור ת"ק) יהיה עם ה' ומאותה שנה והלאה בלי.
- לגבי שנים לועזיות נראה לי כדאי שלא לכתוב אותם בערכים אך כן לכתוב אותם בפתיח של ערכי השנים.
מה דעתכם? ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • י"ד באייר ה'תש"ף • 19:13, 8 במאי 2020 (IST)
- לא כ"כ הבנתי את ההסבר לדבריך, לדעתי עדיף לכתוב את כולם עם ה' למען הדיוק.
- לדעתי אכן לא כדאי לכתוב את השנים הלועזיות בכלל, בפתיחים אולי כן יש מקום עבור המשתשמשים והמבקרים מה'חוצה', אגב, ראיתי שהרבי מלך המשיח שליט"א כותב לאברך חבד"י, ש:"איך יתכן שאתה אברך חסידי ובבד בבד מציין את התאריך בשנים לועזיות?!" בהצלחה! כיפת יחי - שיחה, 19:54, ט"ו באייר, ה'תש"ף 19:54, 9 במאי 2020 (IST)
- בנוגע לאחידות - הגיוני ומסכים לחלוטין. בנוגע לשנים לועזיות, לדעתי בערכים שיש בהם ענין מובהק לציבור הרחב (אברהם פריד, וכיו"ב), מומלץ שכן יהיה גם שנים לועזיות, ועל כל פנים בפתיח של הערך, ובנקודות ציון משמעותיות לאורכו. כך נראה לי. להתראות - שיחה, 22:08, ט"ו באייר, ה'תש"ף 22:08, 9 במאי 2020 (IST)
- להתראות, עם מה אתה מסכים, עם המדיניות או עם ההצעה שלי? ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • ט"ז באייר ה'תש"ף • 03:35, 10 במאי 2020 (IST)
- עם ההצעה כמובן. להתראות - שיחה, 03:45, ט"ז באייר, ה'תש"ף 03:45, 10 במאי 2020 (IST)
- מאיזה שנה בדיוק? ת'/ת"ק.. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • ט"ז באייר ה'תש"ף • 05:06, 10 במאי 2020 (IST)
- אם כבר דובר על תאריכים לועזיים, הנני מציע לחתום באמצעות ה~ יש ללחוץ עליו שלוש פעמים והחתימה תעלה ללא תאריך לועזי - חבר - שיחה - היום, ט"ז באייר ה'תש"ף מגיע משיח.
- ללא תאריך לועזי, וללא תאריך בכלל.... כן. ת"ק נשמעת לי שנה הגיונית. אם כי לענ"ד בשנים עגולות כמו ת"ר ות"ק עצמם, גם מתאים להוסיף ה'. להתראות - שיחה, 09:01, ט"ז באייר, ה'תש"ף 09:01, 10 במאי 2020 (IST)
- לענ"ד: א. בנוגע לשנים באופן כללי מוסכם, עדיף לדעתי משנת ת' בערך, כי אח"כ זה כבר מוכר. ב. בנוגע לשנים הלועזיות - אני מסכים מאד, אין שום סיבה שבחב"דפדיה יהיה כתוב לועזי, זה מתאים לויקיפדיה... בברכה: חב"דניק - שיחה, 11:53, ט"ז באייר, ה'תש"ף 11:53, 10 במאי 2020 (IST)
- הסיבה שבמדיניות כתוב לכתוב שנה לועזית היא לא בגלל תמיכה בספירת השנה בדרך זו אלא כי היא מופנית כלפי חוץ וכדי שהאנשים יבינו מה כתוב צריך שיהיה בשפה שלהם ומאותה סיבה לא נכתב באתר מילים באידיש (גם לא שמות משפחה), ולכן יש מקום לכתיבת השנה בלועזית השאלה היא האם בכל ערך (כדברי המדיניות)/רק בפתיח של כל ערך (כדברי אחדות לקבלת פני משיח)/רק בערכים שסיכוי גבוה שיפתחו אותם אנשים מבחוץ כמו אברהם פריד וכד' (כדברי להתראות)/רק בערכי השנים בפתיח ולקשר את כל השנים בקישורים פנימיים (כדברי). ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • ט"ז באייר ה'תש"ף • 19:06, 10 במאי 2020 (IST)
- רבותי! בואו לא נחיה בסרט, אין כמעט אנשים שצריכים את השנים הלועזיות ונכנסים לחב"דפדיה, האחוזים והסיכויים שעכשיו מישהו שיחפש בגוגל את 'אברהם פריד' ויגיע לחב"דפדיה מגיעים לקצת מאד, וגם א"כ לשים שנים לועזיות - דעתי היא לשים אותם רק בערכים כאלו! חב"דניק - שיחה, 19:46, ט"ז באייר, ה'תש"ף 19:46, 10 במאי 2020 (IST)
- לידיעתך, עד תשע"ז (לפני השידרוג שגרם שלא יהיו סטטיסטיקות) היו למעלה ב70,000,000 צפיות בחב"דפדיה, ולא נראה לי שרובם או חציים היו על ידי חב"דניקים. ישר כח חבר על המידע ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • ט"ז באייר ה'תש"ף
- א. אני מתנצל לא ידעתי א"ז (אמנם ייתכן שהרבה מהם זה של חב"דניקים - זה 10 שנים...). ב. גם א"כ: אנשים אלו לא מסתכלים בערך על הרב ניסן מינדל לדוגמא שבהשגח"פ ראיתי שיש שם א"ז. ג. זה לא אומר שהאנשים הללו צריכים את השנים הלועזיות. ד. לדעתי כיוון שמדובר ב'חב"דפדיה', לדעתי לא צריך לשים שנים לועזיות. ה. וע"פ כהנ"ל הנני עומד בדעתי שכבר אמרתי, זו דעתי... חב"דניק - שיחה, 11:24, י"ז באייר, ה'תש"ף 11:24, 11 במאי 2020 (IST)
- לידיעתך, עד תשע"ז (לפני השידרוג שגרם שלא יהיו סטטיסטיקות) היו למעלה ב70,000,000 צפיות בחב"דפדיה, ולא נראה לי שרובם או חציים היו על ידי חב"דניקים. ישר כח חבר על המידע ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • ט"ז באייר ה'תש"ף
- רבותי! בואו לא נחיה בסרט, אין כמעט אנשים שצריכים את השנים הלועזיות ונכנסים לחב"דפדיה, האחוזים והסיכויים שעכשיו מישהו שיחפש בגוגל את 'אברהם פריד' ויגיע לחב"דפדיה מגיעים לקצת מאד, וגם א"כ לשים שנים לועזיות - דעתי היא לשים אותם רק בערכים כאלו! חב"דניק - שיחה, 19:46, ט"ז באייר, ה'תש"ף 19:46, 10 במאי 2020 (IST)
- הסיבה שבמדיניות כתוב לכתוב שנה לועזית היא לא בגלל תמיכה בספירת השנה בדרך זו אלא כי היא מופנית כלפי חוץ וכדי שהאנשים יבינו מה כתוב צריך שיהיה בשפה שלהם ומאותה סיבה לא נכתב באתר מילים באידיש (גם לא שמות משפחה), ולכן יש מקום לכתיבת השנה בלועזית השאלה היא האם בכל ערך (כדברי המדיניות)/רק בפתיח של כל ערך (כדברי אחדות לקבלת פני משיח)/רק בערכים שסיכוי גבוה שיפתחו אותם אנשים מבחוץ כמו אברהם פריד וכד' (כדברי להתראות)/רק בערכי השנים בפתיח ולקשר את כל השנים בקישורים פנימיים (כדברי). ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • ט"ז באייר ה'תש"ף • 19:06, 10 במאי 2020 (IST)
- לענ"ד: א. בנוגע לשנים באופן כללי מוסכם, עדיף לדעתי משנת ת' בערך, כי אח"כ זה כבר מוכר. ב. בנוגע לשנים הלועזיות - אני מסכים מאד, אין שום סיבה שבחב"דפדיה יהיה כתוב לועזי, זה מתאים לויקיפדיה... בברכה: חב"דניק - שיחה, 11:53, ט"ז באייר, ה'תש"ף 11:53, 10 במאי 2020 (IST)
- ללא תאריך לועזי, וללא תאריך בכלל.... כן. ת"ק נשמעת לי שנה הגיונית. אם כי לענ"ד בשנים עגולות כמו ת"ר ות"ק עצמם, גם מתאים להוסיף ה'. להתראות - שיחה, 09:01, ט"ז באייר, ה'תש"ף 09:01, 10 במאי 2020 (IST)
- אם כבר דובר על תאריכים לועזיים, הנני מציע לחתום באמצעות ה~ יש ללחוץ עליו שלוש פעמים והחתימה תעלה ללא תאריך לועזי - חבר - שיחה - היום, ט"ז באייר ה'תש"ף מגיע משיח.
- מאיזה שנה בדיוק? ת'/ת"ק.. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • ט"ז באייר ה'תש"ף • 05:06, 10 במאי 2020 (IST)
- עם ההצעה כמובן. להתראות - שיחה, 03:45, ט"ז באייר, ה'תש"ף 03:45, 10 במאי 2020 (IST)
- להתראות, עם מה אתה מסכים, עם המדיניות או עם ההצעה שלי? ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • ט"ז באייר ה'תש"ף • 03:35, 10 במאי 2020 (IST)
בעד שתי ההצעות של חלוקת קונטרסים. -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 19:02, י"ז באייר ה'תש"ף
- חב"דניק, לא אמרתי שדעתי להכניס לכל הערכים אלא שתהיה אפשרות למי שרוצה לדעת מה השנה בלועזית (בלי לפתוח לוח שנה) בחב"דפדיה. כפי הבנתי הצעתך היא כהצעת להתראות.
- יש בעיה אחרת שהשנים העבריות לא תואמות את השנים הלועזיות ויש שלוש אפשרויות לשיטתי, או לכתוב רק 2020 או 2019-2020 או 5/10/2019-7/11/2020. מה דעתכם? ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 19:31 • י"ז באייר ה'תש"ף
- אם כבר כותבים אז 2020 - 2019. בהצלחה! כיפת יחי - שיחה, 19:39, י"ז באייר, ה'תש"ף 19:39, 11 במאי 2020 (IST)
- גם לענ"ד כך. -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 19:43, י"ז באייר ה'תש"ף
- א"כ צריך להשתדל לקשר את כל השנים, אני השתדלתי לעשות את זה בחצי שנה אחרונה אבל צריך להמשיך. השאלה האחרונה (כנראה) היא האם גם בערכים שסיכוי גבוה שאנשים מבחוץ יכנסו אליהם לשים את השנים הלועזיות או שמספיק בערכי השנים. להתראות ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 22:32 • י"ז באייר ה'תש"ף
- לגבי צורת כתיבת השנים העבריות אין לי דיעה נחרצת. לגבי כתיבת שנים לועזיות דעתי הנחרצת להכניס בכל ערך ובכל תאריך משמעותי. אני מקבל באופן שוטף אימיילים מאישים מהארץ ומחו"ל, גולשים רגילים, אני אקדמיה וכו' וכו' בנוגע לערכים השונים בחב"דפידה. המטרה שלנו הפצת המעיינות ובדיוק כמו שבעלון שיחת הגאולה מופיע גם התאריך הלועזי כך גם אצלנו. הרבי בעד להאכיל את הקורא בכפית (אותיות מרובעות וכו'). אין שום סיבה שאדם אחד יפגוש בערך אחד תאריך עברי שיגרום לו לעצור את הקריאה ולהרגיש שהחומר לא מדבר אליו. אגב גם נערים שאינם שומת"צ לע"ע נכנסים אלינו מסקרנות או לכתיבת עבודות וכו'. שיע • שיחה י"ז באייר ה'תש"ף 22:53, 11 במאי 2020 (IST)
- א"כ צריך להשתדל לקשר את כל השנים, אני השתדלתי לעשות את זה בחצי שנה אחרונה אבל צריך להמשיך. השאלה האחרונה (כנראה) היא האם גם בערכים שסיכוי גבוה שאנשים מבחוץ יכנסו אליהם לשים את השנים הלועזיות או שמספיק בערכי השנים. להתראות ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 22:32 • י"ז באייר ה'תש"ף
- גם לענ"ד כך. -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 19:43, י"ז באייר ה'תש"ף
- אם כבר כותבים אז 2020 - 2019. בהצלחה! כיפת יחי - שיחה, 19:39, י"ז באייר, ה'תש"ף 19:39, 11 במאי 2020 (IST)
שיע.ק, הדיון נפתח על בסיס זה שבפועל לא כותבים תאריך לועזי אא"כ מעתיקים מויקי שאז משאירים אותו. כדי ליצור אחידות שלא יהיה בכל ערך משהו אחר, ולאידך, כדי שכל אחד יוכל לדעת מה התאריך בלי לחפש אותו בלוח שנה, הצעתי להכניס את התאריך הלועזי (שכרגע עדין לא נמצא,) בכל ערכי השנים (ורק שם) כך שגם בעתיד כל קורא יוכל לדעת מתי הוא כל תאריך. אני חושב שזה יגרום ליותר אנשים לדעת ולא לפחות, זה יקל על העריכה, ופחות יציק בעיניים לחב"דניקים שנכנסים.. אם אתה עדין חושב שעדיף בהכל אני מבטל את הצעתי.. אחדות לקבלת פני משיח, ישר כח על היוזמה, יחד עם זאת אין צורך להוסיף כל אחד שנפטר/נולד אלא רק אנשים שיש עליהם ערך - כפשוט ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 02:42 • י"ח באייר ה'תש"ף
- אפשר היה לשקול את דברי שיע.ק, לו היה רובוט שמוסיף בכל הערכים תאריך לועזי. במצבנו, רחוק מהמציאות שיהיה כח לכל העורכים שכותבים ממקורות חסידיים לחשב כל תאריך ולהוסיף בו לועזי, ומובן שמצב שבו יש ב-20% מהערכים נניח תאריך לועזי ובשאר לא - מביש. לכן למען האחידות + הפצת המעיינות, מתקבלת ביותר הצעת חלוקת קונטרסים, וכך הקורא מבחוץ שלא מבין את העברי ילחץ על ערך השנה ויקבל את הלועזי (כך אני עושה בוויקיפדיה לפעמים, כשאני רוצה לדעת למשל מתי נפטר רבינו פרץ - 1295 לא מובן לי). -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 22:24, כ' באייר ה'תש"ף
- לפי דבריכם זה חשוב, אך בכ"ז, לי בתור קורא חב"דניק בחב"דפדיה, זה לא נוח לקרוא כך, צריך למצוא פתרון. בכל אופן - אני שמח לראות שבדיון משתתפים משתמשים רבים, דבר שלא נראה לי היה כ"כ הרבה פעמים בזמן האחרון... חב"דניק - שיחה, 11:19, כ"א באייר, ה'תש"ף 11:19, 15 במאי 2020 (IST)
- חלוקת קונטרסים. הוספת תאריכים לועזיים לערכי השנים העבריות נחוצה גם מצד עצמה. כי חלק מהתיאור של השנה, זה גם התיארוך שלה ביחס לשנה הלועזית. בדומה לפתיח של ויקיפדיה לערך תש"פ: "ה'תש"ף או ה'תש"פ (5780) ובקיצור תש"ף או תש"פ – היא שנה עברית אשר החלה ביום א' בתשרי, אור ל-30 בספטמבר 2019, ותסתיים ביום כ"ט באלול, 18 בספטמבר 2020". זה נחוץ מאותה סיבה שהתאריך הלועזי נחוץ בכל ערך. כמובן שהמשקל שאנחנו נותנים לערך הלועזי נמוך לעומתם, ולכן צריך לחשוב על שינויי ניסוח ומיקום האזכור של ההקבלה לתאריך הלועזי.
- לגבי הטענה הצודקת שלא סביר שאכן כל הערכים פה יהיו בזמן הקרוב עם תאריך לועזי לאורך כל הערך, זה רעיון מצוין להתמקד רק בפתיח מה שיאפשר אכן לפתוח מיזם כזה ולהשלים אותו. אבל אני חושב שלא צריך לקבוע כלל גורף בעניין שלא לכתוב תאריך לועזי לאורך הערך, לטעמי עדיף תאריך לועזי במקצת הערכים ובשאיפה שאלו ילכו וירבו, מאשר נטרול מוחלט. שיע • שיחה כ"א באייר ה'תש"ף 15:37, 15 במאי 2020 (IST)
- בניתי ערך על מניין אומות העולם כדי לעשות ה'תש"פ (2019 - 2020 למניינם) , בגוף הערך מצויין לשיחת הרבי שמשתמשים כשצריך, ובחב"דפדיה לכאו' צריך, כתלונה שנכתבה פעם ע"י אורח לא שומר תומ"צ לע"ע (אינני זוכר היכן). האם ניתן לפתוח מיזם:שנים לועזיות? --בנימין770 - שיחה, 10:39, כ"ה באייר, ה'תש"ף 10:39, 19 במאי 2020 (IST)
- שנים עבריות - לדעתי או מה' אלפים להפסיק לכתוב או כלל וכלל לא אחרת זה לא אינצקלופדי, כלל שלא יהי' מוכר למי שלא יקרא את כל המדיניות וכו' ובמילא לא יהי' מעשי מאחר שאינו הגדרה הגיונית אלא החלטה של מישהו ובאותו אופן מישהו יכל להחליט על שנה אחרת. מה עם ההתגלות? - שיחה, 03:03, ד' בסיוון, ה'תש"ף 03:03, 27 במאי 2020 (IST)
- ולכן זה עלה לדיון והוחלט כפי שהציעו המשתמשים, אתה מוזמן להציע שנה אחרת ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 16:24 • ד' בסיוון ה'תש"ף
- שנים עבריות - לדעתי או מה' אלפים להפסיק לכתוב או כלל וכלל לא אחרת זה לא אינצקלופדי, כלל שלא יהי' מוכר למי שלא יקרא את כל המדיניות וכו' ובמילא לא יהי' מעשי מאחר שאינו הגדרה הגיונית אלא החלטה של מישהו ובאותו אופן מישהו יכל להחליט על שנה אחרת. מה עם ההתגלות? - שיחה, 03:03, ד' בסיוון, ה'תש"ף 03:03, 27 במאי 2020 (IST)
- בניתי ערך על מניין אומות העולם כדי לעשות ה'תש"פ (2019 - 2020 למניינם) , בגוף הערך מצויין לשיחת הרבי שמשתמשים כשצריך, ובחב"דפדיה לכאו' צריך, כתלונה שנכתבה פעם ע"י אורח לא שומר תומ"צ לע"ע (אינני זוכר היכן). האם ניתן לפתוח מיזם:שנים לועזיות? --בנימין770 - שיחה, 10:39, כ"ה באייר, ה'תש"ף 10:39, 19 במאי 2020 (IST)
- לפי דבריכם זה חשוב, אך בכ"ז, לי בתור קורא חב"דניק בחב"דפדיה, זה לא נוח לקרוא כך, צריך למצוא פתרון. בכל אופן - אני שמח לראות שבדיון משתתפים משתמשים רבים, דבר שלא נראה לי היה כ"כ הרבה פעמים בזמן האחרון... חב"דניק - שיחה, 11:19, כ"א באייר, ה'תש"ף 11:19, 15 במאי 2020 (IST)
שאלת תם
זה שכתוב שכעת יש בחבדפדיה (נכון לדקות אלו) 7,220 ערכים, זה נטו ערכים של מושגים אנשים וכו' או שזה כולל גם את כל דפי המשתמשים וגם את כל השיחות של הערכים ואת כל דפי העזרה וכדומה? כיפת יחי - שיחה, 23:22, ט"ז באייר, ה'תש"ף 23:22, 10 במאי 2020 (IST)
- נטו ערכים. לא כולל כל מה שיש לו : ודפי הפניה ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • י"ז באייר ה'תש"ף
רשימות
מה המדיניות של חבדפדיה לגבי ציטוטים וקישורים ל'רשימות'? היה דיון או נכתב איפה שהוא בנושא? כיפת יחי - שיחה, 21:14, י"ט באייר, ה'תש"ף 21:14, 13 במאי 2020 (IST)
- אתה יכול לצטט בחופשיות! אפילו בלקוטי שיחות זה מצוטט.. (מקסימום מישהו **** ימחק...) • כתית למאור • בית הבד 21:21, י"ט באייר, ה'תש"ף (13 במאי למניינם), ימות המשיח 21:21, 13 במאי 2020 (IST)
- נו באמת חשבתי שתגיד לי שאסור..(: כיפת יחי - שיחה, 21:35, י"ט באייר, ה'תש"ף 21:35, 13 במאי 2020 (IST)
- המדיניות של חב"דפדיה (כך לפחות אני מקווה) היא שכל מה שנעשה נגד הוראת הרבי (עיין ערך "רשימות היומן" בוויקיפדיה) - אסור להביא ממנו מקורות. (אם זה לא המדיניות רח"ל - תתקנו אותי) חסיד של הרבי - שיחה, 15:46, כ"א באייר, ה'תש"ף 15:46, 15 במאי 2020 (IST)
- על המושג 'גניבה חסידית' שמעת? לי באופן אישי אין ספק שמי שעשה זאת לא גרם לשמחה רבה ועשה זאת שלא בהסכמת הרבי, ויחד עם זאת ברור לי גם שאצל הרבי לא שייך שום דבר שנעשה נגד רצונו (כידוע מאדמו"ר הריי"צ). גם אם אני כשלעצמי חושש מלעסוק ברשימות, לתפוס את הדברים כ'שחור ולבן' לשים איקס אחד גדול על כל מי שמעז להתעסק בהם - הוא טעות שלענ"ד לא נובעת מהתקשרות מופלגת אלא מקישור מפלגתי... להתראות - שיחה, 19:50, כ"ב באייר, ה'תש"ף 19:50, 16 במאי 2020 (IST)
- לדבר כזה אי-אפשר לקרוא "גניבה חסידית" - כאשר שאלו את הרבי אם אפשר להוציא לאור את רשימותיו - התנגד לכך הרבי בצורה בלתי מתפשרת, בהמשך הביא הרבי מס' דפים מצומצם (נדמה לי שזה רשימת "שניים אוחזים"), ורק אותם הסכים לפרסם. זה חזר על עצמו כמה וכמה פעמים, אך בכל הפעמים התנגד הרבי לפרסם את שאר הרשימות. ובג' תמוז נ"ד, באו קבוצת אנשים שחשבו שהוראות הרבי "אינם תקפות" יותר רח"ל, ונגד הוראה מפורשת של הרבי הם גנבו (ולא גניבה 'חסידית'!) את ה'רשימות' ופרסמו אותם.. בכל מקרה אשמח לשמוע עוד דעות בנושא. חסיד של הרבי - שיחה, 21:03, כ"ב באייר, ה'תש"ף 21:03, 16 במאי 2020 (IST)
- על המושג 'גניבה חסידית' שמעת? לי באופן אישי אין ספק שמי שעשה זאת לא גרם לשמחה רבה ועשה זאת שלא בהסכמת הרבי, ויחד עם זאת ברור לי גם שאצל הרבי לא שייך שום דבר שנעשה נגד רצונו (כידוע מאדמו"ר הריי"צ). גם אם אני כשלעצמי חושש מלעסוק ברשימות, לתפוס את הדברים כ'שחור ולבן' לשים איקס אחד גדול על כל מי שמעז להתעסק בהם - הוא טעות שלענ"ד לא נובעת מהתקשרות מופלגת אלא מקישור מפלגתי... להתראות - שיחה, 19:50, כ"ב באייר, ה'תש"ף 19:50, 16 במאי 2020 (IST)
- המדיניות של חב"דפדיה (כך לפחות אני מקווה) היא שכל מה שנעשה נגד הוראת הרבי (עיין ערך "רשימות היומן" בוויקיפדיה) - אסור להביא ממנו מקורות. (אם זה לא המדיניות רח"ל - תתקנו אותי) חסיד של הרבי - שיחה, 15:46, כ"א באייר, ה'תש"ף 15:46, 15 במאי 2020 (IST)
- נו באמת חשבתי שתגיד לי שאסור..(: כיפת יחי - שיחה, 21:35, י"ט באייר, ה'תש"ף 21:35, 13 במאי 2020 (IST)
אשמח אם יפרט החסיד מה לדעתו ההבדל בין גניבה 'חסידית' לשאינה כזו? יוער שלא זו בלבד שמציינים כאן לרשימות כפשוט, יש ערך שלם רשימות (ספר). אויפעפענען - שיחה, 21:07, כ"ב באייר, ה'תש"ף 21:07, 16 במאי 2020 (IST)
- כאשר הרבי אומר שלא לעשות משהו מסויים - יש לו סיבות לכך (או אולי שלא?). חסיד של הרבי - שיחה, 21:19, כ"ב באייר, ה'תש"ף 21:19, 16 במאי 2020 (IST)
- להתווכח לגופו של ענין אין זמני כעת (ואולי יעיין בקישור שהוספתי כעת לערך רשימות (ספר). רק באתי לברר כוונתו הקדושה. אויפעפענען - שיחה, 21:35, כ"ב באייר, ה'תש"ף 21:35, 16 במאי 2020 (IST)
- עיינתי בקישור שכבודו הביא לי, וזה רק חיזק את עמדתי הקדושה.. בכל אופן אני הבאתי פה את עמדתי, אתה הבאת, ומר "להתראות" הביא. בוא נשאיר את שאר הדיון לאחרים. בהצלחה בהמשך! חסיד של הרבי - שיחה, 22:04, כ"ב באייר, ה'תש"ף 22:04, 16 במאי 2020 (IST)
- שיערתי שזה רק יחזק את ההקצנה, אבל מאחר שלקח כ"כ הרבה זמן לקרוא - חשבתי אולי אתה כבר קורא ברצינות... רק אעיר ששום עמדה לא הבאתי. אויפעפענען - שיחה, 22:08, כ"ב באייר, ה'תש"ף 22:08, 16 במאי 2020 (IST)
- אני לא מעוניין להכנס לוויכוחים מיותרים - דף זה הינו דף דיון, לא דף וויכוח. אם יש לך עמדה - תביא אותה. חסיד של הרבי - שיחה, 22:13, כ"ב באייר, ה'תש"ף 22:13, 16 במאי 2020 (IST)
- מקובלני מהרב אורנשטיין, שגניבה חסידית פירושה שהעותק המקורי נשאר ורק מעתיקים אותו, כי כאשר לוקחים את המקור עצמו - זו גניבה על פי תורה, ולא יכול להיות משהו 'חסידי' שמנוגד לתורה. עם זאת, מבלי להיכנס למעשה ההעתקה/גניבה עצמו, לקרוא בכתבים המועתקים בוודאי שהוא בגדר 'גניבה חסידית'. במחלוקת השפיצים לא הכנסתי עצמי מחשש להידקר, וגם בלהבין את כוונתו האמיתית של הרבי - אינני רואה עצמי ראוי. מה שכן, שאין בכוחנו לאסור דבר שאינו אסור על פי תורה, ואף הרבי עצמו לא אסר. גם אם הרבי אכן אסר לפרסם, כשאני לומד ברשימות, קשה לקרוא לזה שנכנס בגדר 'פרסום' (ולהעיר מהלשון "לפרסם אצל עצמו..."). להתראות - שיחה, 22:29, כ"ב באייר, ה'תש"ף 22:29, 16 במאי 2020 (IST)
- אני חושב שלא נכון לקרוא ב'רשימות', לא שזה דבר אסור. אך לדעתי עדיף להימנע מכך. בקיצור שכל אחד יעשה את החשבונות שלו אם עצם הקריאה תעשה נחת רוח לרבי או לא. אני חושב שלא. אלה שחושבים שכן - זכותם המלאה לחשוב כך. חסיד של הרבי - שיחה, 22:37, כ"ב באייר, ה'תש"ף 22:37, 16 במאי 2020 (IST)
- מקובלני מהרב אורנשטיין, שגניבה חסידית פירושה שהעותק המקורי נשאר ורק מעתיקים אותו, כי כאשר לוקחים את המקור עצמו - זו גניבה על פי תורה, ולא יכול להיות משהו 'חסידי' שמנוגד לתורה. עם זאת, מבלי להיכנס למעשה ההעתקה/גניבה עצמו, לקרוא בכתבים המועתקים בוודאי שהוא בגדר 'גניבה חסידית'. במחלוקת השפיצים לא הכנסתי עצמי מחשש להידקר, וגם בלהבין את כוונתו האמיתית של הרבי - אינני רואה עצמי ראוי. מה שכן, שאין בכוחנו לאסור דבר שאינו אסור על פי תורה, ואף הרבי עצמו לא אסר. גם אם הרבי אכן אסר לפרסם, כשאני לומד ברשימות, קשה לקרוא לזה שנכנס בגדר 'פרסום' (ולהעיר מהלשון "לפרסם אצל עצמו..."). להתראות - שיחה, 22:29, כ"ב באייר, ה'תש"ף 22:29, 16 במאי 2020 (IST)
- אני לא מעוניין להכנס לוויכוחים מיותרים - דף זה הינו דף דיון, לא דף וויכוח. אם יש לך עמדה - תביא אותה. חסיד של הרבי - שיחה, 22:13, כ"ב באייר, ה'תש"ף 22:13, 16 במאי 2020 (IST)
- שיערתי שזה רק יחזק את ההקצנה, אבל מאחר שלקח כ"כ הרבה זמן לקרוא - חשבתי אולי אתה כבר קורא ברצינות... רק אעיר ששום עמדה לא הבאתי. אויפעפענען - שיחה, 22:08, כ"ב באייר, ה'תש"ף 22:08, 16 במאי 2020 (IST)
- עיינתי בקישור שכבודו הביא לי, וזה רק חיזק את עמדתי הקדושה.. בכל אופן אני הבאתי פה את עמדתי, אתה הבאת, ומר "להתראות" הביא. בוא נשאיר את שאר הדיון לאחרים. בהצלחה בהמשך! חסיד של הרבי - שיחה, 22:04, כ"ב באייר, ה'תש"ף 22:04, 16 במאי 2020 (IST)
- להתווכח לגופו של ענין אין זמני כעת (ואולי יעיין בקישור שהוספתי כעת לערך רשימות (ספר). רק באתי לברר כוונתו הקדושה. אויפעפענען - שיחה, 21:35, כ"ב באייר, ה'תש"ף 21:35, 16 במאי 2020 (IST)
הרב וייצהנדלר (שאגב, לומד רשימות) השווה באחד הפעמים את הלימוד ברשימות לסיפור הידוע על אחד התמימים שרצה להקליט יחידויות פרטיות וכשהרבי ראה את זה הוא שאל אותו 'האם למדת את כל התורה שלי שאתה מחפש 'לגנוב' כזו שלא הגיעה אליך?'. הבחור הבין את הרמז והפסיק. הרב וייצהנדלר מסיפור זה לומד שמותר לו להשתמש ברשימות.. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 03:31 • כ"ג באייר ה'תש"ף
- לא הבנתי על מה הדיון - מי שרוצה לכתוב, שיכתוב, בעיה שלו, מי שלא, שלא יכתוב, גם בעיה שלו... | חב"דניק - שיחה, 14:39, כ"ג באייר, ה'תש"ף 14:39, 17 במאי 2020 (IST)
- אין לי דיעה משלי בנושא, רק ברצוי להאיר את עיני העורכים שישנה הלכה[דרוש מקור] שאסור לפתוח את הכתבים של המת אלא אם כן חוששים שאלו דברי תורה. בוודאי שהרבי שלנו חי מכיוון שתמיד חייב להיות נשיא גלוי, אך בנוגע להלכה, מתייחסים אליו כמת (כמפורט בשיחת הרבי פ' ויחי חלק ל"ה, ולע"ע לא ראיתי א' שאומר שבג' תמוז צריך היה להשאיר את גוף הרבי על עמדו בלא לגעת). ומסיימים בטוב...--בנימין770 - שיחה, 19:45, כ"ג באייר, ה'תש"ף 19:45, 17 במאי 2020 (IST)
- הסיפור מפי ועל הרב וויצהנדלר הזכיר לי את המובא בסה"ק כי "מה שמותר ליופיטר אסור לשור". ודו"ק. 62.0.85.33 19:49, 17 במאי 2020 (IST)
- דווקא שמעתי כמה שאומרים שהיה צריך להשאיר בלי לגעת. ובנוגע לשיחה, בה גופא כתוב גם שלא מתייחסים אליו כמת ועיין בהערה שם (אתה יודע איזה הערה..). ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 01:41 • כ"ד באייר ה'תש"ף
- הסיפור מפי ועל הרב וויצהנדלר הזכיר לי את המובא בסה"ק כי "מה שמותר ליופיטר אסור לשור". ודו"ק. 62.0.85.33 19:49, 17 במאי 2020 (IST)
- אין לי דיעה משלי בנושא, רק ברצוי להאיר את עיני העורכים שישנה הלכה[דרוש מקור] שאסור לפתוח את הכתבים של המת אלא אם כן חוששים שאלו דברי תורה. בוודאי שהרבי שלנו חי מכיוון שתמיד חייב להיות נשיא גלוי, אך בנוגע להלכה, מתייחסים אליו כמת (כמפורט בשיחת הרבי פ' ויחי חלק ל"ה, ולע"ע לא ראיתי א' שאומר שבג' תמוז צריך היה להשאיר את גוף הרבי על עמדו בלא לגעת). ומסיימים בטוב...--בנימין770 - שיחה, 19:45, כ"ג באייר, ה'תש"ף 19:45, 17 במאי 2020 (IST)
הצטרפו למיזם
בהמשך להכתוב כאן:
כרגע בעמוד ראשי המילים 'הצטרפו למיזם' מפנה לפתיחת חשבון משתמש, נראה לי כדאי ליצור דף צבעוני ויפה (אולי כבר יש) בסגנון של 'מה צריך ממני' שיפנה ל: חב"דפדיה:בקשת ערכים, לדפים השונים שכאן תבנית:תחזוקה ולמיזמים. אפשר למיין לפי נושאים, באילו נושאים אתה מתמצא, ומה חסר בנושאים הללו. על דרך הנעשה בסוף כל פורטל בלעומת - זה.--בנימין770 - שיחה, 20:06, כ' באייר, ה'תש"ף 20:06, 14 במאי 2020 (IST)
- יצרתי משהו זמני, זה עתה ראיתי בויקיפדיה דף שנקרא 'ויקיפדיה צריכה אותך' אבל הוא כבד וגס...--בנימין770 - שיחה, 21:28, כ' באייר, ה'תש"ף 21:28, 14 במאי 2020 (IST)
- יש תגובות? יש למה להשקיע? או שזה לא התפקיד שלי? אגב, חב"דפדיה לענ"ד צריכה גם מעלי תמונות רציניים (הרבה אישים אינם מעודכנים) ויש הרבה תמימים יקרים בעלי מצלמה שישמחו להכניס תמונות, אפי' תחת שמם האמיתי (פרסומת 'לנצח בחינם). רק צריך להודיע להם שזה קיים ולעשות רשימה מה חסר...--בנימין770 - שיחה, 09:33, כ"ג באייר, ה'תש"ף 09:33, 17 במאי 2020 (IST)
- בעד כל הצעותיך ר' בנימין | חב"דניק - שיחה, 14:33, כ"ג באייר, ה'תש"ף 14:33, 17 במאי 2020 (IST)
- אני מאוד שמח שאתה בעד, מה קורה עם הוותיקים שליט"א?--בנימין770 - שיחה, 19:35, כ"ג באייר, ה'תש"ף 19:35, 17 במאי 2020 (IST)
- אפשר, רק חבל להשקיע את הכוחות על דברים צדדיים ולא על הרחבת הערכים בפועל. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 01:41 • כ"ד באייר ה'תש"ף
- לצרף עורכים זה צדדי??? אתה קולט שיש 2,275 משתמשים, קרי: לחצו על 'הצטרפו למיזם' והצטרפו??? עכ"פ אמשיך לעבוד על זה, תודה.--בנימין770 - שיחה, 05:53, כ"ד באייר, ה'תש"ף 05:53, 18 במאי 2020 (IST)
- המשכתי, כולם מוזמנים להצטרף לכאן: משתמש:בנימין770/הצטרפו למיזם בהצלחה רבה!--בנימין770 - שיחה, 07:11, כ"ד באייר, ה'תש"ף 07:11, 18 במאי 2020 (IST)
- לצרף עורכים זה בכלל לא צדדי השאלה כמה עורכים יצטרפו בגלל זה. בכל אופן - בהצלחה וישר כח על היוזמה! ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 18:23 • כ"ד באייר ה'תש"ף
- נראה לי כבר מוכן, אני מצרך לתבנית 'משתמש חדש'.--בנימין770 - שיחה, 10:08, כ"ה באייר, ה'תש"ף 10:08, 19 במאי 2020 (IST)
- לחצו על 'הצטרפו למיזם' בעמוד הראשי ותרוו נחת. --בנימין770 - שיחה, 10:29, כ"ה באייר, ה'תש"ף 10:29, 19 במאי 2020 (IST)
- בהשגחה פרטית זו גם בדיוק עריכת המאה!! --בנימין770 - שיחה, 10:31, כ"ה באייר, ה'תש"ף 10:31, 19 במאי 2020 (IST)
- לחצו על 'הצטרפו למיזם' בעמוד הראשי ותרוו נחת. --בנימין770 - שיחה, 10:29, כ"ה באייר, ה'תש"ף 10:29, 19 במאי 2020 (IST)
- נראה לי כבר מוכן, אני מצרך לתבנית 'משתמש חדש'.--בנימין770 - שיחה, 10:08, כ"ה באייר, ה'תש"ף 10:08, 19 במאי 2020 (IST)
- לצרף עורכים זה בכלל לא צדדי השאלה כמה עורכים יצטרפו בגלל זה. בכל אופן - בהצלחה וישר כח על היוזמה! ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 18:23 • כ"ד באייר ה'תש"ף
- המשכתי, כולם מוזמנים להצטרף לכאן: משתמש:בנימין770/הצטרפו למיזם בהצלחה רבה!--בנימין770 - שיחה, 07:11, כ"ד באייר, ה'תש"ף 07:11, 18 במאי 2020 (IST)
- לצרף עורכים זה צדדי??? אתה קולט שיש 2,275 משתמשים, קרי: לחצו על 'הצטרפו למיזם' והצטרפו??? עכ"פ אמשיך לעבוד על זה, תודה.--בנימין770 - שיחה, 05:53, כ"ד באייר, ה'תש"ף 05:53, 18 במאי 2020 (IST)
- אפשר, רק חבל להשקיע את הכוחות על דברים צדדיים ולא על הרחבת הערכים בפועל. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 01:41 • כ"ד באייר ה'תש"ף
- אני מאוד שמח שאתה בעד, מה קורה עם הוותיקים שליט"א?--בנימין770 - שיחה, 19:35, כ"ג באייר, ה'תש"ף 19:35, 17 במאי 2020 (IST)
- בעד כל הצעותיך ר' בנימין | חב"דניק - שיחה, 14:33, כ"ג באייר, ה'תש"ף 14:33, 17 במאי 2020 (IST)
- יש תגובות? יש למה להשקיע? או שזה לא התפקיד שלי? אגב, חב"דפדיה לענ"ד צריכה גם מעלי תמונות רציניים (הרבה אישים אינם מעודכנים) ויש הרבה תמימים יקרים בעלי מצלמה שישמחו להכניס תמונות, אפי' תחת שמם האמיתי (פרסומת 'לנצח בחינם). רק צריך להודיע להם שזה קיים ולעשות רשימה מה חסר...--בנימין770 - שיחה, 09:33, כ"ג באייר, ה'תש"ף 09:33, 17 במאי 2020 (IST)
רשימת הכללים של חב"דפדיה
רשימת הכללים לוקה בחסר, יש כל מיני דברים שמובנים מאליו אך לא כתובים בו במפורש, וזה סתם גורם לדיונים מיותרים כגון כאן, אשמח לשמוע את דעתכם בנושא. יחי. חסיד של הרבי - שיחה, 20:50, כ"ב באייר, ה'תש"ף 20:50, 16 במאי 2020 (IST)
- אדרבה, הכללים נכתבו על ידי המשתמשים ותמיד אפשר להרחיב או להוסיף את החסר. רק ראוי שזה ייעשה על ידי משתמשים רשומים וותיקים שכבר מכירים את המיזם ואת חוקיו, או לחילופין לאחר התייעצות על התוספת שהמשתמש מבקש להוסיף. שיע • שיחה כ"ה באייר ה'תש"ף 22:37, 19 במאי 2020 (IST)
נפילות בחב"דפדיה
חב"דפדיה נופל לעתים קרובות (כמו מה שקרה היום) זה קורה רק לי, או שזה בעיה כללית? חסיד של הרבי - שיחה, 13:50, כ"ג באייר, ה'תש"ף 13:50, 17 במאי 2020 (IST)
- זו בעיה כללית שטופלה על ידי המפעילים. עדין לא הייתי מגדיר את זה לעיתים קרובות אף שזה קרה גם בשבוע שעבר ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 14:49 • כ"ג באייר ה'תש"ף
איחוד
המשכן, אוהל מועד (אוהל משה), אוהל מועד (בנפש). אינני יודע כיצד מציבים תבנית משולשת...--בנימין770 - שיחה, 20:08, כ"ג באייר, ה'תש"ף 20:08, 17 במאי 2020 (IST)
- אתה קודם בוחר את הערך אליו אתה רוצה לאחד את הערכים האחרים ואז בשני הערכים האחרים אתה שם תבנית איחוד לערך הזה ובערך הזה אתה שם שני תבניות איחוד. מקווה שלא הייתי מסובך מידי ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 01:41 • כ"ד באייר ה'תש"ף
אפשר להעלות תמונות
הצלחתי כעת להעלות תמונה. כנראה שהתקלה תוקנה. מוזמנים לנסות ולעדכן האם גם אצלכם תוקנה. יישר כח למנהלי המערכת הפועלים ללא לאות! להתראות - שיחה, 21:05, כ"ג באייר, ה'תש"ף 21:05, 17 במאי 2020 (IST)
- הבעיה נפתרה ביום חמישי ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 01:41 • כ"ד באייר ה'תש"ף
ערך חדש
מאחר שאיני רוצה שהויכוח יערך לאחר שאכתוב, אשאל כעת: האם לדעתכם כדאי לפתוח ערך על "פרויקט לימוד לקוטי שיחות" החדש? אויפעפענען - שיחה, 23:03, כ"ג באייר, ה'תש"ף 23:03, 17 במאי 2020 (IST)
- האם כבודו מתכוון על הלימוד בחברותא של כל התמימים בארץ, או על משהו אחר?? חסיד של הרבי - שיחה, 23:18, כ"ג באייר, ה'תש"ף 23:18, 17 במאי 2020 (IST)
- כוונתי למיזם העולמי שהושק ביו"ד שבט ש.ז. ללימוד משותף של כל ספרי לקו"ש אויפעפענען - שיחה, 23:26, כ"ג באייר, ה'תש"ף 23:26, 17 במאי 2020 (IST)
- לדעתי הדלה כדאי להוסיף את זה בתוך הערך של ליקוטי שיחות, אני לא יודע עד כמה נכון לעשות על זה ערך בפני עצמו.. חסיד של הרבי - שיחה, 23:33, כ"ג באייר, ה'תש"ף 23:33, 17 במאי 2020 (IST)
- או לחילופין אולי כדאי לעשות ערך על כל המיזמים שיצאו אי פעם ברחבי עולמינו הקטן.. מה אומר? חסיד של הרבי - שיחה, 23:35, כ"ג באייר, ה'תש"ף 23:35, 17 במאי 2020 (IST)
- למיטב ידיעתי המיזם הוא על כל התורה של הרבי ולא רק על הליקוטי שיחות, בנוגע לפועל, אני לא חושב שיש לזה מספיק חשיבות. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 01:41 • כ"ד באייר ה'תש"ף
- המיזם הוא מסודר ועל לקו"ש דווקא.
- למיטב ידיעתי המיזם הוא על כל התורה של הרבי ולא רק על הליקוטי שיחות, בנוגע לפועל, אני לא חושב שיש לזה מספיק חשיבות. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 01:41 • כ"ד באייר ה'תש"ף
- או לחילופין אולי כדאי לעשות ערך על כל המיזמים שיצאו אי פעם ברחבי עולמינו הקטן.. מה אומר? חסיד של הרבי - שיחה, 23:35, כ"ג באייר, ה'תש"ף 23:35, 17 במאי 2020 (IST)
- לדעתי הדלה כדאי להוסיף את זה בתוך הערך של ליקוטי שיחות, אני לא יודע עד כמה נכון לעשות על זה ערך בפני עצמו.. חסיד של הרבי - שיחה, 23:33, כ"ג באייר, ה'תש"ף 23:33, 17 במאי 2020 (IST)
- כוונתי למיזם העולמי שהושק ביו"ד שבט ש.ז. ללימוד משותף של כל ספרי לקו"ש אויפעפענען - שיחה, 23:26, כ"ג באייר, ה'תש"ף 23:26, 17 במאי 2020 (IST)
אני עדיין מתלבט, יש שם הרבה הפקות מחודשות שלא היו קודם: כו"כ שיעורים בכל האופנים ובכל הרמות, סיכומים מכל סוג, פענוחים, הערות התמימים, והשיחות עצמם יוצאות בפונט החדש (הן ע"י קה"ת, ועכשיו החלו גם ול"ש..). ובהמשך יהיו גם עוד רעיונות. אשמח לשמוע דעות נוספות אויפעפענען - שיחה, 08:37, כ"ד באייר, ה'תש"ף 08:37, 18 במאי 2020 (IST)
- בעד מה השאלה, זה חשוב מאד! מצטרף , מצטרף ושוב מצטרף ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 15:29, 18 במאי 2020 (IST)
- נגד, לא נראה לי שזה ראוי לערך בפני עצמו.. חסיד של הרבי - שיחה, 15:45, כ"ד באייר, ה'תש"ף 15:45, 18 במאי 2020 (IST)
- המידע לכשעצמו ראוי להיכלל - בצורה אנציקלופדית! - בחב"דפדיה. לענ"ד, המדד לערך *בפני עצמו* הוא האם אנשים יחפשו לקבל מידע על המושג כערך? ולכאורה המדד לזה עצמו הוא האם בפרספקטיבה היסטורית זה יתפוס כפרוייקט שנצרב לדורות, או אפיזודה חולפת במסגרת המיזמים השונים להפצת ולעידוד העיסוק בתורת הרבי. כך לדוגמא, לא כל יוזמה של פרסום משיח ראויה לערך בפני עצמו, אפילו אם היא היתה ענקית ועם תקציב אדיר. השאלה היא מה ההשפעה שלה מנקודת מבט אובייקטיבית-אנציקלופדית. בשים לב לכך - כמדומני שנכון לעכשיו ראוי להכליל זאת בפיסקה בערך ליקוטי שיחות. להתראות - שיחה, 16:43, כ"ד באייר, ה'תש"ף 16:43, 18 במאי 2020 (IST)
- נגד חזק שיהיה ערך בפני עצמו, ו בעד מה שאומר להתראות, ראוי להיות בפסקה בתוך ערך לקוטי שיחות, אך לא ראוי לעשות על כל פרוייקט שיוצא - עד כמה שיהיה גדול - ערך בפני עצמו, אין לדבר סוף. חסיד של הרבי - שיחה, 17:50, כ"ד באייר, ה'תש"ף 17:50, 18 במאי 2020 (IST)
- נכון לרגעים אלו משתתפים במיזם הזה 5965 חסידי חב"ד מכל העולם, ואני מאמין שיש עוד מאות (אולי גם אלפים) שלא רשומים באתר. המיוחד ביוזמה זה שהיא ללא אף תמורה ותקציב וכו', פשוט כדי להכליל את כל חסידי חב"ד בלימוד לקו"ש, וזה מצליח מאד!!! גם הועד להפצת שיחות התחיל להוציא קובץ שבועי עם השיחות של זה. יש הרבה מה לכתוב ע"ז. בכל מקרה - אם יעשו ערך: לדעתי כדאי לעשות קטגוריה של לקוטי שיחות, יש כמה וכמה ערכים... ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 17:00, 18 במאי 2020 (IST)
- בעד חזק• כתית למאור • בית הבד 17:46, כ"ד באייר, ה'תש"ף (18 במאי למניינם), ימות המשיח 17:46, 18 במאי 2020 (IST)
- עדין לא הבנתי במה זכה הפרויקט שהוא ראוי להכלל כערך בפני עצמו? 212.76.100.12 18:01, 18 במאי 2020 (IST)
- נגד חזק ערך עצמאי (ואפילו פיסקה אני מתלבט, היו המון יוזמות דומות בעבר ועד שלא יעברו שנתיים אי אפשר למדוד את חשיבות היזמה). כמובן שאני בעד היוזמה החשובת עצמה... -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 19:27, כ"ד באייר ה'תש"ף
- נגד חזק ערך עצמאי - ניכרין דברי הטעם של קרייזי. קודש לנשיא הדור! - שיחה, 01:14, כ"ה באייר, ה'תש"ף.
- למסקנה: הערך ייפתח עוד כשנה... אויפעפענען - שיחה, 13:07, כ"ה באייר, ה'תש"ף 13:07, 19 במאי 2020 (IST)
- נגד חזק ערך עצמאי - ניכרין דברי הטעם של קרייזי. קודש לנשיא הדור! - שיחה, 01:14, כ"ה באייר, ה'תש"ף.
- נגד חזק ערך עצמאי (ואפילו פיסקה אני מתלבט, היו המון יוזמות דומות בעבר ועד שלא יעברו שנתיים אי אפשר למדוד את חשיבות היזמה). כמובן שאני בעד היוזמה החשובת עצמה... -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 19:27, כ"ד באייר ה'תש"ף
- עדין לא הבנתי במה זכה הפרויקט שהוא ראוי להכלל כערך בפני עצמו? 212.76.100.12 18:01, 18 במאי 2020 (IST)
- נגד חזק שיהיה ערך בפני עצמו, ו בעד מה שאומר להתראות, ראוי להיות בפסקה בתוך ערך לקוטי שיחות, אך לא ראוי לעשות על כל פרוייקט שיוצא - עד כמה שיהיה גדול - ערך בפני עצמו, אין לדבר סוף. חסיד של הרבי - שיחה, 17:50, כ"ד באייר, ה'תש"ף 17:50, 18 במאי 2020 (IST)
- המידע לכשעצמו ראוי להיכלל - בצורה אנציקלופדית! - בחב"דפדיה. לענ"ד, המדד לערך *בפני עצמו* הוא האם אנשים יחפשו לקבל מידע על המושג כערך? ולכאורה המדד לזה עצמו הוא האם בפרספקטיבה היסטורית זה יתפוס כפרוייקט שנצרב לדורות, או אפיזודה חולפת במסגרת המיזמים השונים להפצת ולעידוד העיסוק בתורת הרבי. כך לדוגמא, לא כל יוזמה של פרסום משיח ראויה לערך בפני עצמו, אפילו אם היא היתה ענקית ועם תקציב אדיר. השאלה היא מה ההשפעה שלה מנקודת מבט אובייקטיבית-אנציקלופדית. בשים לב לכך - כמדומני שנכון לעכשיו ראוי להכליל זאת בפיסקה בערך ליקוטי שיחות. להתראות - שיחה, 16:43, כ"ד באייר, ה'תש"ף 16:43, 18 במאי 2020 (IST)
- נגד, לא נראה לי שזה ראוי לערך בפני עצמו.. חסיד של הרבי - שיחה, 15:45, כ"ד באייר, ה'תש"ף 15:45, 18 במאי 2020 (IST)
ערך חדש - ב'
מאחר שגם אני הקטן איני חפץ בלעורר וויכוחים ומהומה, הריני מתכבד בזאת לשאול אותכם: האם לדעת העורכים הקדושים שליט"א כדאי לי לכתוב ערך על "חב"ד בעירייה" ברחבי הערים בארה"ק? - דעת הרבי בנושא, היסטוריה כללית, מקומות עם נציגי חב"ד וכו'.. מאת עבדכם הנאמן: חסיד של הרבי - שיחה, 16:41, כ"ה באייר, ה'תש"ף 16:41, 19 במאי 2020 (IST)
- האם למישהו מבין העורכים הנכבדים יש דעה בעניין קדוש זה?? חסיד של הרבי - שיחה, 17:14, כ"ה באייר, ה'תש"ף 17:14, 19 במאי 2020 (IST)
- "שתיקה כהודאה" - אני מבין שלאף אחד אין בעיה עם ערך קדוש זה. אני טועה? חסיד של הרבי - שיחה, 19:13, כ"ה באייר, ה'תש"ף 19:13, 19 במאי 2020 (IST)
- הייתי ממליץ לקרוא לזה שם אחר, כגון: 'חב,ד בארץ ישראל' ודו', בעיירה נשמע לא מתאים לארץ... ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 19:31, 19 במאי 2020 (IST)
- התכוונתי לרשימות של חב"ד בעירייה, לא ב"עיירה". - כמו בצפת, בק. מלאכי, רחובות, וכדו'. חסיד של הרבי - שיחה, 19:34, כ"ה באייר, ה'תש"ף
- כמו שלא נפתח ערך על "חב"ד בוילנא", לא מתאים לכתוב ערך על "חב"ד בעירייה". אם רוצים, שם הערך צריך להיות רשויות מונציפליות, והוא יכלול בתוכו את יחס הרבי לראשי הרשויות, החברים בהם, פיסקה קצרה עם הפניה לערך מורחב על מפתחות העיר, וכן מעורבות חב"דית בפוליטיקה מקומית. איכס. להתראות - שיחה, 19:45, כ"ה באייר, ה'תש"ף 19:45, 19 במאי 2020 (IST)
- קיצר הבעיה היא רק עם שם הערך, התוכן מוסכם על כולם? חסיד של הרבי - שיחה, 19:58, כ"ה באייר, ה'תש"ף 19:58, 19 במאי 2020 (IST)
- מסכים שהתוכן חשוב וראוי. 'רשויות מוניציפליות' עדיף מ'חב"ד בעירייה', אבל משום מה נשמע לי שצריך להתאמץ קצת יותר למצוא שם יותר מבטא את התוכן. בכל אופן אתה יכול להתחיל לכתוב, תמיד אפשר לשנות אח"כ השם. שיע • שיחה כ"ה באייר ה'תש"ף 22:33, 19 במאי 2020 (IST)
- אולי 'עסקני חב"ד' ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 13:16 • כ"ו באייר ה'תש"ף
- מסכים שהתוכן חשוב וראוי. 'רשויות מוניציפליות' עדיף מ'חב"ד בעירייה', אבל משום מה נשמע לי שצריך להתאמץ קצת יותר למצוא שם יותר מבטא את התוכן. בכל אופן אתה יכול להתחיל לכתוב, תמיד אפשר לשנות אח"כ השם. שיע • שיחה כ"ה באייר ה'תש"ף 22:33, 19 במאי 2020 (IST)
- קיצר הבעיה היא רק עם שם הערך, התוכן מוסכם על כולם? חסיד של הרבי - שיחה, 19:58, כ"ה באייר, ה'תש"ף 19:58, 19 במאי 2020 (IST)
- כמו שלא נפתח ערך על "חב"ד בוילנא", לא מתאים לכתוב ערך על "חב"ד בעירייה". אם רוצים, שם הערך צריך להיות רשויות מונציפליות, והוא יכלול בתוכו את יחס הרבי לראשי הרשויות, החברים בהם, פיסקה קצרה עם הפניה לערך מורחב על מפתחות העיר, וכן מעורבות חב"דית בפוליטיקה מקומית. איכס. להתראות - שיחה, 19:45, כ"ה באייר, ה'תש"ף 19:45, 19 במאי 2020 (IST)
- התכוונתי לרשימות של חב"ד בעירייה, לא ב"עיירה". - כמו בצפת, בק. מלאכי, רחובות, וכדו'. חסיד של הרבי - שיחה, 19:34, כ"ה באייר, ה'תש"ף
- הייתי ממליץ לקרוא לזה שם אחר, כגון: 'חב,ד בארץ ישראל' ודו', בעיירה נשמע לא מתאים לארץ... ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 19:31, 19 במאי 2020 (IST)
- "שתיקה כהודאה" - אני מבין שלאף אחד אין בעיה עם ערך קדוש זה. אני טועה? חסיד של הרבי - שיחה, 19:13, כ"ה באייר, ה'תש"ף 19:13, 19 במאי 2020 (IST)
המאמרים האחרונים
אולי אי מי מחכמי העדה יואיל להשכילני בינה מה נכלל בגדר המאמרים האחרונים שבהם יש לדקדק עפ"י תשובת הרבי לעיל:
והלואי היו מדקדקים אנ"ש, ובפרט התמימים, בדברי כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ אפילו בשיחותיו ובפרט אלו משנת השי"ת והשנה שקדמה לה
— אגרות קודש, חלק ד' עמוד כ"ד
האם אלו המאמרים האחרונים שנאמרו (בדוגמת השיחות האחרונות שהם האחרונות שנאמרו) או שמא האחרונים שהוגהו בדוגמת מעשה רב מהרבי במאמר 'באתי לגני' ה'תש"י. ואם אלו אכן המאמרים שהוגהו האם תשובתו של הרבי הנ"ל מקומה בערך ואתה תצוה (קונטרס) כמאמר האחרון שחולק או שמא רק המאמרים שהוגהו אחריו הם הם המאמרים האחרונים ולא אף מאמר אחר. גם אשמח אם ישכילוני האם יש מאמרים הנכללים תחת השם 'דבר מלכות' או שמא הוא שמור אך ורק לשיחות האחרונות.
- אם מסתכלים על דברי הרבי עצמם זה הולך על האחרונים שהוגהו, ובלי קשר זה מילתא בטעמא שבזה הכל רמוז, וברור שאין הכוונה למאמרים של תשמ"ז או לכעין שיחה של תנש"א.
לענין השיחות: התואר "דבר מלכות" לא קשור לדברים האחרונים אלא כינוי שנתפשט מאחר ששיחות אלו נדפסו (ע"י ר"ט פלס) בחוברת דבר מלכות, והרבי התייחס לכך בחיבה גלויה (וראה גם שיחת כ"ד טבת תשנ"ב אודות השם 'הקריאה והקדושה' - "שנתאשר ע"י נשיא דורנו" עיי"ש). ואגב עפ"ז פשוט שזה קאי על השיחות מש"פ ויחי תנש"א ואילך (ולא כמו שנוהגים כמה: מש"פ ויקרא, או מכ"ח ניסן, השנה ראיתי חוברת "דבר מלכות ויקרא" הכוללת את שיחת ב' ניסן תשמ"ח.. וד"ל). אויפעפענען - שיחה, 19:06, כ"ה באייר, ה'תש"ף 19:06, 19 במאי 2020 (IST)
- בחוברות דבר מלכות הראשונות הופיעו שיחות של הרבי על משיח וגאולה ולאו דווקא אלו האחרונות. בהסתכלות פשוטה על המכתב לא נראה שמשמע האחרונים שהוגהו כי השיחות משנת תש"י והשנה שקדמה אלו השיחות שנאמרו אז ולא שהוגהו משא"כ המאמרים שיצאו בקונטרסים מוגהים. אם יורשה לי, מהי המילתא בטעמא שרמוזה במכתב?
- (א) ממש לא, חוברות הדבר מלכות הראשונות היו אלו שהוציא רט"פ מחודש טבת תנש"א ואילך, באייר תנש"א בעקבות הוראת הרבי ע"ד לימוד עניני משוג"א הדפיס רט"פ חוברת מיוחדת - שנכללה על סדר חוברות הדבר מלכות השגרתיות - ובה ארבע שיחות מלקו"ש בעניני משוג"א, והרבי ביקש לחלק את החוברת באותה צורה שהיא הודפסה בארץ (ראה בכ"ז ערך קונטרס דבר מלכות י"ב). (ב) המילתא בטעמא היא שהמסר האחרון שהעביר לנו הרבי, בו הוא "אלץ באווארנט", ובו יש לדקדק. לא נוגע אם דרך אמירה או דרך הדפסה תחת הגהתו (ובפרט ד"ה ואתה תצוה אותו חילק בידו הק' לכאו"א). אגב, גם הלקו"ש האחרונים שיצאו (שנדפסו בכרכים לה-לט) נכללים בנדון זה. אבל לענ"ד קשה לומר זאת על מאמרי תשמ"ט למשל, כמו שגם הרבי לא מזכיר בענין את המאמרים האחרונים שאמר כ"ק מו"ח אדמו"ר. לכ"ז יש להוסיף כמובן את ה"תורה שבעל פה" שהעביר הרבי בתשנ"ג-תשנ"ד בעידוד חוזר ונשנה ובמס"נ של שירת "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד". כ"ה לענ"ד אויפעפענען - שיחה, 20:40, כ"ה באייר, ה'תש"ף 20:40, 19 במאי 2020 (IST)
מעצב
יש לחב"דפדיה מעצב? או קהילת מעצבים? --בנימין770 - שיחה, 19:47, כ"ה באייר, ה'תש"ף 19:47, 19 במאי 2020 (IST)
- אין מישהו כרגע. בעבר היו משתמשים בעלי ידע בגרפיקה שתרמו לעיצוב ולסמלילי האתר באופנים שונים. אתה שואל כי אתה רואה צורך בזה כרגע? שיע • שיחה כ"ה באייר ה'תש"ף
- שיע כן. ראה כאן: בקשת גרפיקה. ואם אתה כבר פה: א. מה אתה אומר על זה? ב. פתחתי את בקשת גרפיקה ובקשת תמונות כצעד ראשון לפתיחת 'קהילות' של צלמים ומעצבים (ע"ד בויקליפה). כי כמדומני אם רוצים כאן מעלי תמונות ובעלי גרפיקה. צריך להראות קודם שצריכים אותם. --בנימין770 - שיחה, 20:26, כ"ט באייר, ה'תש"ף 20:26, 23 במאי 2020 (IST)
- אם התכוונת לתייג אותו אז לא תייגת ותוכל לעשות זאת באמצעות התבנית {{א}} ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 05:42 • א' בסיוון ה'תש"ף
- שיע כן. ראה כאן: בקשת גרפיקה. ואם אתה כבר פה: א. מה אתה אומר על זה? ב. פתחתי את בקשת גרפיקה ובקשת תמונות כצעד ראשון לפתיחת 'קהילות' של צלמים ומעצבים (ע"ד בויקליפה). כי כמדומני אם רוצים כאן מעלי תמונות ובעלי גרפיקה. צריך להראות קודם שצריכים אותם. --בנימין770 - שיחה, 20:26, כ"ט באייר, ה'תש"ף 20:26, 23 במאי 2020 (IST)
הזמנה למיזם
עם ישראל מוזמן לייעץ ולהשתתף חב"דפדיה:מיזמי חב"דפדיה/מיזם תאריך לועזי --בנימין770 - שיחה, 21:54, כ"ו באייר, ה'תש"ף 21:54, 20 במאי 2020 (IST)
- שייך לכאורה ללוח מודעות ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 03:49 • כ"ז באייר ה'תש"ף
רעיון
חשבתי שכדאי בחיפוש גוגל להיכנס לאתר לא דרך חיפוש: חב"דפדיה. אלא דרך חיפוש: חב"ד וכדומה אמנם זה יותר מציק אבל ככה גוגל יותר מקשר בין המילה חב"ד לאתר ומעלה את הסיכויים שמי שיחפש חב"ד יגיע לכאן מה עם ההתגלות? - שיחה, 02:36, ב' בסיוון, ה'תש"ף 02:36, 25 במאי 2020 (IST)
ערכים מובחרים - מומלצים
באתי בזה בהצעה מומלצת ומובחרת:
להתחיל ולהנחיל הקטגוריות ערך מומלץ וערך מובחר - בערכים כאלו.
אני חושב שזה יגרום לשיפור ערכים - כדי שיזכו להיות מהנ"ל, וכן כמובן יוסיף - שיוכלו ללחוץ על ערך מובחר/מומלץ ולראות רשימת ערכים מלאה, העוסקת בעניינים תוכניים, וכל ערך בה מפנה לרשימת ערכים.
הייתי אומר שכדאי להוסיף לרשימת מומלצים את הערך חתונה לאחר סיום העבודה עליו (כולם מוזמנים!!!), ולרשימת המובחרים את כלל הערכים הנוגעים לערך זה. וכן יש לסיים את כלל ערכי כתיבה לרבי, ולהוסיפם להנ"ל (כתיבה לרבי באמצעות האגרות קודש, פדיון נפש, פ"נ כללי ועוד ועוד). ובכלל את כל ערכי דרכי ההתקשרות. כמו כן יש לשפץ ולהרחיב את כלל ערכי השתתפויות הרבי במעמדים קבלת פנים, התוועדות עם הרבי ולהוסיפם להנ"ל. את ערך התוועדות חסידית יש להשלים בשלימות ולעצב ולהעלות למומלץ.
(ואם כבר אני פורס בזאת את צוואתי, אז אוסיף עוד פרט, הקשור למפעילי המערכת, אשר לכאורה יש לסדר כמו בויקליפה שכאשר יעמדו על קישור תופיע חלונית ובה יופיע ראשית ותחילת הערך.)
אשמח למצטרפים למיזם זה!
ראו בקטגוריית ערכים מומלצים ובקטגוריית ערכים מובחרים
בברכה... --לוי ק - שיחה, 15:57, ב' בסיוון, ה'תש"ף 15:57, 25 במאי 2020 (IST)
- ג"א מצטרף ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 16:43, 25 במאי 2020 (IST)
- לוי ק, שאלה לי אליך, האם קראת את הערך הזה לפני שרשמת את הרשימה הארוכה הזאת? ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 00:06 • ג' בסיוון ה'תש"ף
- מה יש שם שסותר לצוואתי(...)? אדרבא! אני רוצה להעלותם לדיון ולפעול שהם יזכו להיות כך! הרי ראיתי גם שקודם ההחלטה הסופית יש עוד שבוע כדי להשקיע בשיפוצו ועריכתו המתאימה לקריטריונים, ולכן רציתי לעורר על עניין זה! יש בעיה?--לוי ק - שיחה, 01:57, ג' בסיוון, ה'תש"ף 01:57, 26 במאי 2020 (IST)
- לא, טוב שאתה יודע איך זה אמור להיות ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 03:34 • ג' בסיוון ה'תש"ף
- באמת אנו נשתדל ונפעל לשפר כמה ערכים כדי להכניס לשם... ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 16:27, 26 במאי 2020 (IST)
- הכנסתי כמה תמונות להתוועדות חסידית, כעת יש לעצב העמוד--לוי ק - שיחה, 16:35, ג' בסיוון, ה'תש"ף 16:35, 26 במאי 2020 (IST)
- באמת אנו נשתדל ונפעל לשפר כמה ערכים כדי להכניס לשם... ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 16:27, 26 במאי 2020 (IST)
- לא, טוב שאתה יודע איך זה אמור להיות ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 03:34 • ג' בסיוון ה'תש"ף
- מה יש שם שסותר לצוואתי(...)? אדרבא! אני רוצה להעלותם לדיון ולפעול שהם יזכו להיות כך! הרי ראיתי גם שקודם ההחלטה הסופית יש עוד שבוע כדי להשקיע בשיפוצו ועריכתו המתאימה לקריטריונים, ולכן רציתי לעורר על עניין זה! יש בעיה?--לוי ק - שיחה, 01:57, ג' בסיוון, ה'תש"ף 01:57, 26 במאי 2020 (IST)
- לוי ק, שאלה לי אליך, האם קראת את הערך הזה לפני שרשמת את הרשימה הארוכה הזאת? ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 00:06 • ג' בסיוון ה'תש"ף
הפורטלים
אין הזמ"ג אך לענ"ד הפורטלים טעונים שיפור דחוף! שיהיו מלאי צבע ותוכן, ומושכי עין --בנימין770 - שיחה, 21:31, ח' בסיוון, ה'תש"ף 21:31, 31 במאי 2020 (IST)
- כדאי גם להתחיל את פורטל שליחות. --בנימין770 - שיחה, 11:03, ט' בסיוון, ה'תש"ף 11:03, 1 ביוני 2020 (IST)
- צודק בהחלט, כל הפורטלים חייבים שיפור הן בתוכן והן בעיצוב, בסופו של דבר הם היסוד של הערכים בנושא וחבל שהם נראים כך. כפי שכתבתי בעבר כדאי לפני שמתחילים פורטל חדש (אפילו שזה מגרה) לסיים את הפורטלים הישנים שחלקם נעצרו באמצע הכנה כך שחסר בהם הרבה. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 03:41 • י' בסיוון ה'תש"ף
בנוגע לערכים המומלצים
צריך למנות מישהו שיהיה אחראי על הנושא, לענ"ד זה צריך להיות מעורר הנושא - לוי ק שליט"א. מה דעתכם? ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 20:58, 1 ביוני 2020 (IST)
- אני מוחה על התארים אך בהחלט יש לטפל בנושא הזה וחבל שיתעכב. מוכנים להתדיין ולהחליט? נכתב ע"י לוי ק, שמטעמים מובנים לא חתם את שמו.
- "מחה תמחה" - רק את "זכר עמלק" לא את מה שמגיע לך ע"פ כללי הצדק והיושר, בכל מקרה, אם אתה לא רוצה להיות אפשר למנות מישהו אחר, במקרה הצורך, כלומר, אם לא יהיה מישהו אחר, גם אני מוכן להתמנות כך זה גם ישאר השם חב"דניק, אבל אעדיף שמישהו אחר יתמנה... ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 17:38, 2 ביוני 2020 (IST)
- לא אמרתי שאני מתנגד לעשות זאת. למרות שכאשר יחזרו לישיבה זה יהיה קצת בעיה (האמת היא שזה לא באופק ובכ"מ אז ייעצר המיזם כנראה...). אבל צריך אישור לזה ויהיה אפשר להתקדם בערכים האלו. ראיתי בכלל ששיטתך היא להשלים מל' שלימות את הערכים הקיימים ממילא מיזם זה נוגע לך, אז רציתי לעוררך גם על ערכים מובחרים.--לוי ק - שיחה, 17:56, י' בסיוון, ה'תש"ף 17:56, 2 ביוני 2020 (IST)
- אכן חשבתי על רעיון המובחרים, אבל אני מתלבט אם כדאי להכנס לשני הנושאים ביחד או לסיים אחד ואז לעבור לשני, בכל מקרה: א. אם אתה מוכן לעשות זאת, נבקש משיע ק. שימנה אותך. ב. בכל מקרה לדעתי כדאי שכרגע נכניס ישר ערך אחד בדחיפות, כלומר נשפץ אחד שכולם בעד שהוא יכנס כדי שזה יתחיל כמה שיותר מהר, במילים אחרות: עדכון מהיר וד"ל ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 20:32, 2 ביוני 2020 (IST)
- ערכים מומלצים וערכים מובחרים זה הולך ביחד, יכול להיות שמעמידים ערך למומלצות ומחליטים לתת לו מובחרות וכן להיפך ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 23:59 • י' בסיוון ה'תש"ף
- לוי ק אתה מוכן? ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 17:50, 3 ביוני 2020 (IST)
- ערכים מומלצים וערכים מובחרים זה הולך ביחד, יכול להיות שמעמידים ערך למומלצות ומחליטים לתת לו מובחרות וכן להיפך ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 23:59 • י' בסיוון ה'תש"ף
- אכן חשבתי על רעיון המובחרים, אבל אני מתלבט אם כדאי להכנס לשני הנושאים ביחד או לסיים אחד ואז לעבור לשני, בכל מקרה: א. אם אתה מוכן לעשות זאת, נבקש משיע ק. שימנה אותך. ב. בכל מקרה לדעתי כדאי שכרגע נכניס ישר ערך אחד בדחיפות, כלומר נשפץ אחד שכולם בעד שהוא יכנס כדי שזה יתחיל כמה שיותר מהר, במילים אחרות: עדכון מהיר וד"ל ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 20:32, 2 ביוני 2020 (IST)
- לא אמרתי שאני מתנגד לעשות זאת. למרות שכאשר יחזרו לישיבה זה יהיה קצת בעיה (האמת היא שזה לא באופק ובכ"מ אז ייעצר המיזם כנראה...). אבל צריך אישור לזה ויהיה אפשר להתקדם בערכים האלו. ראיתי בכלל ששיטתך היא להשלים מל' שלימות את הערכים הקיימים ממילא מיזם זה נוגע לך, אז רציתי לעוררך גם על ערכים מובחרים.--לוי ק - שיחה, 17:56, י' בסיוון, ה'תש"ף 17:56, 2 ביוני 2020 (IST)
- "מחה תמחה" - רק את "זכר עמלק" לא את מה שמגיע לך ע"פ כללי הצדק והיושר, בכל מקרה, אם אתה לא רוצה להיות אפשר למנות מישהו אחר, במקרה הצורך, כלומר, אם לא יהיה מישהו אחר, גם אני מוכן להתמנות כך זה גם ישאר השם חב"דניק, אבל אעדיף שמישהו אחר יתמנה... ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 17:38, 2 ביוני 2020 (IST)
הקישורים
הקישורים כאן הם בעיה רצינית. רוב (!) הקישורים לא עובדים! החל מאינפו הישן וכלה בכתבות בבית משיח שמשום מה לא קיימות. וכו' וכו' ואין לי כח לכתוב בנושא המעצבן הזה. קודש לנשיא הדור! - שיחה, 00:20, י' בסיוון, ה'תש"ף.
- יש גם הרבה קישורים שבורים לאתר הגאולה הישן. אני לא יודע אם רוב הקישורים שבורים אך בהחלט יש הרבה וזה ניתן לתיקון עם הרבה עבודה.. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 00:08 • י"א בסיוון ה'תש"ף
- אכן, מזמן שמתי לבי לכך, ואציין גם את 'ספריית ליובאוויטש' שכמדומני שזה לא עובד... ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 17:38, 2 ביוני 2020 (IST)
- מישהו פעם השקיע המון וקישר לכאן כתבות בבית משיח, ובאבחת רגע, כל הכתבות באתר בית משיח לא עובדות! ואז יוצא - שחצי מהקישורים כאן לא עובדים... בקיצור אבסורד. קודש לנשיא הדור! - שיחה, 16:28, י"א בסיוון, ה'תש"ף.
- אכן, מזמן שמתי לבי לכך, ואציין גם את 'ספריית ליובאוויטש' שכמדומני שזה לא עובד... ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 17:38, 2 ביוני 2020 (IST)
חב"דזציה
מה דעת המשתמשים ליצור את המושג חב"דזציה ע"ד ויקיזציה ומכלולזציה? זה נדרש לערכים כמו שחיטה ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 14:12 • י' בסיוון ה'תש"ף
- מה הכוונה??? ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 17:39, 2 ביוני 2020 (IST)
- התאמה לחב"דפדיה. להרחבה ראה באתרים האחרים ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 00:13 • י"א בסיוון ה'תש"ף
- הבנתי, בכל מקרה, אני לא איש של הצד הטכני כאן, מתאים לבנימין770 יותר... ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 17:51, 3 ביוני 2020 (IST)
- התאמה לחב"דפדיה. להרחבה ראה באתרים האחרים ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 00:13 • י"א בסיוון ה'תש"ף
בחירות למפעיל מערכת
חברים יקרים שלום. ב"ה חב"דפדיה מתרחבת (ומפעילים ותיקים כבר לא פעילים מלבדי לצערי) ולכן ויש צורך דחוף במפעילי מערכת נוספים אבקש את עזרתכם בבחירת מפעיל מערכת. השלבים צריכים להיות א. קביעת קריטריונים. ב. הגשת מועמדות. ג. יצירת דף הצבעה. קריטריון ראשוני שנראה לי הוא מינימום ותק של שנה באתר כמו"כ צריך מספר עריכות רלוונטי ועוד. מי שמתנדב ליצור דף לתת כאן קישור לשם, ושם יתקיימו הדיונים תבוא עליו הברכה. שיע • שיחה י' בסיוון ה'תש"ף 16:48, 2 ביוני 2020 (IST)
- נתחיל מזה שאם זה מינימום שנה אז לכאורה יש רק את חלוקת קונטרסים שיותר משנה. כל השאר כמדומני התחילו יחד עימי בתחילת תקופת הקורונה בערך.--לוי ק - שיחה, 16:50, י' בסיוון, ה'תש"ף 16:50, 2 ביוני 2020 (IST)
- עד כמה שאני יודע יש עוד שהיו פה יותר משנה, כמו ר' קרייזי אבאוט משיח שליט"א וכו'. חסיד של הרבי - שיחה, 16:58, י' בסיוון, ה'תש"ף 16:58, 2 ביוני 2020 (IST)
- רק שהוא לא נראה לי הולך להיכנס לזה חזק כ"כ מאחר ובלי קשר הוא עסוק--לוי ק - שיחה, 17:06, י' בסיוון, ה'תש"ף 17:06, 2 ביוני 2020 (IST)
- יש גם את להתראות שנמצא כאן בוותק של שנים רבות, בכל מקרה, אם חלוקת קונטרסים יסכים - מצויין ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 17:40, 2 ביוני 2020 (IST)
- נכון, גם להתראות נמצא, אבל נראה לי שחלוקת הרבה יותר פעיל כאן.--לוי ק - שיחה, 17:57, י' בסיוון, ה'תש"ף 17:57, 2 ביוני 2020 (IST)
- השאלה אם הוא מסכים??? ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 20:33, 2 ביוני 2020 (IST)
- יש גם את מה עם ההתגלות?, פיצי, חלוקת דולרים ועוד. אבל לדעתי הכי מתאים זה להתראות, הוא המשתמש הפעיל הכי ותיק ומבוגר כאן עם הכי הרבה עריכות (מלבד שיע.ק) ועם הכי הרבה ערכים חדשים מכל משתמש אחר בחב"דפדיה (למעלה מ739! ערכים) ומי שמכיר את הערכים שלו זה לא העתק הדבק אלא כתיבה מחדש ויש לו הכי הרבה נסיון באתר כך שלדעתי הוא הכי מתאים. ולכן אשמח לשמוע את דעתו (לפני שאני מסכים..😀) ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 02:53 • י"א בסיוון ה'תש"ף
- אתה צודק לגמרי, אך מצד שני - לאחרונה הוא קצת הוריד פרופיל כאן, צריך לשאול אותו אם הוא מוכן לחזור להיות פעיל כשהיה... ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 17:53, 3 ביוני 2020 (IST)
- יש גם את מה עם ההתגלות?, פיצי, חלוקת דולרים ועוד. אבל לדעתי הכי מתאים זה להתראות, הוא המשתמש הפעיל הכי ותיק ומבוגר כאן עם הכי הרבה עריכות (מלבד שיע.ק) ועם הכי הרבה ערכים חדשים מכל משתמש אחר בחב"דפדיה (למעלה מ739! ערכים) ומי שמכיר את הערכים שלו זה לא העתק הדבק אלא כתיבה מחדש ויש לו הכי הרבה נסיון באתר כך שלדעתי הוא הכי מתאים. ולכן אשמח לשמוע את דעתו (לפני שאני מסכים..😀) ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 02:53 • י"א בסיוון ה'תש"ף
- השאלה אם הוא מסכים??? ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 20:33, 2 ביוני 2020 (IST)
- נכון, גם להתראות נמצא, אבל נראה לי שחלוקת הרבה יותר פעיל כאן.--לוי ק - שיחה, 17:57, י' בסיוון, ה'תש"ף 17:57, 2 ביוני 2020 (IST)
- יש גם את להתראות שנמצא כאן בוותק של שנים רבות, בכל מקרה, אם חלוקת קונטרסים יסכים - מצויין ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 17:40, 2 ביוני 2020 (IST)
- רק שהוא לא נראה לי הולך להיכנס לזה חזק כ"כ מאחר ובלי קשר הוא עסוק--לוי ק - שיחה, 17:06, י' בסיוון, ה'תש"ף 17:06, 2 ביוני 2020 (IST)
- עד כמה שאני יודע יש עוד שהיו פה יותר משנה, כמו ר' קרייזי אבאוט משיח שליט"א וכו'. חסיד של הרבי - שיחה, 16:58, י' בסיוון, ה'תש"ף 16:58, 2 ביוני 2020 (IST)
ראשית, צריך לפרט מה בדיוק תפקיד המפעילים. שנית, יתכן שעדיף להאציל סמכויות לעוד. שלישית, יתכן שאאזור חלציים.. בברכה • כתית למאור • בית הבד 19:58, י"א בסיוון, ה'תש"ף (3 ביוני למניינם), ימות המשיח 19:58, 3 ביוני 2020 (IST)
- אז כשאתה רוצה אתה נמצא כאן... סתם, אם תסכים להקדיש לכך את זמנך (בינתיים נרא שכיום אתה פחות פעיל כאן), אז מבחינתי אין בעיה, נראה לי אתה יותר ותיק מלהתראות... ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 20:04, 3 ביוני 2020 (IST)
תיארוך לועזי
שלום וברכה! מאחר והתחיל מיזם חשוב של בנימין770. אזרתי עוז להעלות לדיון הנושא הנידון. והוא: תיארוך לועזי לתאריכים באתרנו שליט"א.
יעד המיזם הוא לגרם כי (כאשר|כש) יכנס לאתר מישהו שאינו מכיר דיו את התאריכים העבריים, יעזר במה שאנו נתרגם התאריכים ללועזי.
כאן השאלה היא האם לעבור על כל הערכים ובכל מקום להכניס 77/77/7777 למניינם, (עם/בלי סוגריים). שזוהי האפשרות הראשונה.
אפשרות שניה היא: לעבור רק בשנים ובחודשים ובתאריכים היומיים ולהכניס שם בראש הערך שנת ה'תנ"ח (88/88/8888-77/77/7777 למניינם), או בכתב קטן, או בכלל בלי סוגריים. וכן בכל חודש להכניס (אוקטובר-נובמבר למניינם).
אפשרות שלישית: בנוסף לשניה, גם במאורעות הנמצאות בכל תאריך להכניס הלועזי (כמו שנעשה עד עתה), וזה כהכנה לאפשרות הראשונה.
אפשרות רביעית: כתבו זאת בעצמכם!
בברכה, --לוי ק - שיחה, 17:06, י' בסיוון, ה'תש"ף 17:06, 2 ביוני 2020 (IST)
- דעתי היא כאפשרות השניה, ולכתוב זאת בקטן, או לחילופין וזה לא נראה לי שתסכימו שזה יהיה בהערת שוליים, בכל מקרה - כיוון שא"א להתעלם מכך שרוב הקוראים זה כאלו שלא צריכים א"ז - עדיף לעשות א"ז בצורה שהכי פחות מפריעה לקריאה... ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 17:43, 2 ביוני 2020 (IST)
- אפשר להסתכל על כאלו מוכנים כדי לראות האם זה מציק בעין או לא.--לוי ק - שיחה, 17:58, י' בסיוון, ה'תש"ף 17:58, 2 ביוני 2020 (IST)
- ראו גם רעיון בארגז החול --בנימין770 - שיחה, 19:39, י' בסיוון, ה'תש"ף 19:39, 2 ביוני 2020 (IST)
- דעתי לא שונתה ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 20:33, 2 ביוני 2020 (IST)
- אני בעד האפשרות הרביעית שרק בשנים ובחודשים יהיה בפתיח בלבד התאריך הלועזי, מהסיבה שלא הבנתי איך באפשרות השניה ניתן לעשות תאריכים לועזיים בפתיח של ערך יומי (וכמובן בסוגריים ובלי המילה 'החל') ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 04:29 • י"א בסיוון ה'תש"ף
- הדיון התחיל שיחת חב"דפדיה:מיזמי חב"דפדיה/מיזם תאריך לועזי#הדיון. כולם מוזמנים. --בנימין770 - שיחה, 11:20, י"א בסיוון, ה'תש"ף 11:20, 3 ביוני 2020 (IST)
- אני בעד האפשרות הרביעית שרק בשנים ובחודשים יהיה בפתיח בלבד התאריך הלועזי, מהסיבה שלא הבנתי איך באפשרות השניה ניתן לעשות תאריכים לועזיים בפתיח של ערך יומי (וכמובן בסוגריים ובלי המילה 'החל') ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 04:29 • י"א בסיוון ה'תש"ף
- דעתי לא שונתה ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 20:33, 2 ביוני 2020 (IST)
- ראו גם רעיון בארגז החול --בנימין770 - שיחה, 19:39, י' בסיוון, ה'תש"ף 19:39, 2 ביוני 2020 (IST)
- אפשר להסתכל על כאלו מוכנים כדי לראות האם זה מציק בעין או לא.--לוי ק - שיחה, 17:58, י' בסיוון, ה'תש"ף 17:58, 2 ביוני 2020 (IST)
מתקפת עריכה - מומלץ ומובחר ביותר!
הריני להזמין את כולם לצפות במה שכתב חלוקת קונטרסים כאן, ואביא הציון אליו מפנה כאן, אך לשלימות העניין יש לראות בהקשר למה כתב את דבריו.
מה שנוגע אלינו בעניין זה הוא שצריך מישהו שייקח יוזמה להרים מיזם כזה, ושכל אחד יצטרף למיזם בכל כוחו לכבוד הבר מצווה של חב"דפדיה. מטרת המיזם היא להעלות רמת כל או עכ"פ כמה שיותר ערכים, מתוך ידיעה שכל ערך שלא נמצא לפחות תחת קטגוריית ערכים מובחרים יש לו הרבה מקום להתקדם. וזה נוגע לכל הערכים כולם. מיזם זה יקדם באופן את מיזם ערכים מומלצים ומובחרים.
לכן ראוי שכל אחד יודיע כאן (או במיזם שייפתח) על הצטרפותו לעניין, ויודיע על מה ברצונו לעבוד, ולסיים ולהשלים מה שייקח כמה שיותר מהר.
מי שמשועמם ואין לו מה לקחת - שידבר איתי, יש לי המון רעיונות. (קטגוריית מכון הלכה חב"ד, כל מערכות ההערות להשלים ולסדר (יש בזה פירוט, וכנ"ל - המעוניין שיפנה אלי), רשימת הקבוצה לפי שנים שיש להשלים ולמיין, ועוד ועוד)
פשוט איני יודע כיצד פותחים מיזם לכן אני משאיר זאת כך...
מחכה לכולכם!!!--לוי ק - שיחה, 08:41, י"א בסיוון, ה'תש"ף 08:41, 3 ביוני 2020 (IST)
להתראות, חלוקת קונטרסים, בנימין770, חייל של המלך, חסיד של הרבי, קרייזי אבאוט משיח, נ. ברק, מה עם ההתגלות?, חב"דניק, קודש לנשיא הדור!, אויפעפענען, כתית למאור, פיצי, אחדות לקבלת פני משיח, חבר, שיע.ק וכל מי ששכחתי...- מוזמנים! --לוי ק - שיחה, 09:27, י"א בסיוון, ה'תש"ף 09:27, 3 ביוני 2020 (IST)
- בעד חזק לדעתי צריך לעשות זאת בב' שלבים. א: לחלק בינינו את חב"דפדיה (ע"ד משתמש:בנימין770/מיזמי התרגום אבל כפשוט, מהיר הרבה יותר) ולהוסיף לדפים תבניות מכאן. ב: כל אחד עובד באופן מסודר על א' הקטגוריות. --בנימין770 - שיחה, 11:02, י"א בסיוון, ה'תש"ף 11:02, 3 ביוני 2020 (IST)
- בנימין770 החסיד, אתה יכול ליצור דף מיזם? (עם ב' מהלכים, א. הכנסת התבניות מכאן. ב. סידור ועריכת הערכים עצמם. איני יודע האם שייך לערוך את כל הערכים באמת ואפילו לא כמו במיזם שהבאת - איני יודע אם יהיו כאלו שיעבדו במשך 40 שבועות הרבה זמן בכל יום (בלי מימון...). באמת זה לא שייך. צריך לפענ"ד להתמקד בקטגוריות מסויימות ובהם להשקיע ולסיים עימם, אח"כ במיזם הבא (אולי לחתונה של חבדפדיה?...) נתקדם עם שאר הערכים. לכן אפשר להציע גם דיון בעניין איזה ערכים יהיו במיזם העכשווי. מה שבטוח זה שצריך להציב תאריך סיום לכל דיון (מקסימום-מקסימום - שבוע. מי שמגיע אח"כ - חבל שלא ראה לפני, אין מה לעשות).
- אבל באמת מגיע לך הערכה רבה על יוזמותיך היפות, כמובן שאני בעד מה שהצעת לרגל הבר מצווה, בפרט בעניין הכתבה באינפו וכיו"ב. הייתי אומר אולי אפילו כדאי לדאוג שבאינפו יהיה ריבוע בו כל יום יהיה ערך מומלץ אחר - ולזה צריך להתקדם רבות במומלצים ומובחרים. בהצלחה!--לוי ק - שיחה, 13:26, י"א בסיוון, ה'תש"ף 13:26, 3 ביוני 2020 (IST)
- לכבוד הבר מצווה נראה לי ראוי שבכלל מישהו יעשה קיבוץ גלויות של כל הנושאים הדרושים דיון והכרעה, שרבים הם כ"כ, ויזום פגישת זום של כל העורכים היקרים... ופשוט נוכל להתקדם ובזריזות, במקום לנהל בהתכתבויות מע"ג כו"כ דפים שונים...--לוי ק - שיחה, 13:30, י"א בסיוון, ה'תש"ף 13:30, 3 ביוני 2020 (IST)
- לא ממש הבנתי מה רוצה לוי ק אך מה שכן הבנתי זה שהכוונה היא להפוך את כל הערכים למובחרים, אז בוא ואגלה לך סוד, רוב העורכים בחב"דפיה לא יכולים לעבוד על רוב הערכים כי הם - לא מכירים אותם, ע"כ צריך דבר ראשון להחליט על איזה ערכים חובה לעבוד (כמדומני שהתחלת זאת), ואז לעבוד על כל השאר, אין צורך להפוך את כולם למובחרים, אבל אולי אפשר לעשות איזו תבנית שערך זה מוכן / שלם וכדו', בכל מקרה אני מאד שמח על היוזמה, החשובה מכל דבר אחר, ואסיים במה שאמרתי עשרות פעמים (!) דבר ראשון - קטגוריות ה'חסרים' וה'דורשים השלמה'... ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 18:00, 3 ביוני 2020 (IST)
- לכבוד הבר מצווה נראה לי ראוי שבכלל מישהו יעשה קיבוץ גלויות של כל הנושאים הדרושים דיון והכרעה, שרבים הם כ"כ, ויזום פגישת זום של כל העורכים היקרים... ופשוט נוכל להתקדם ובזריזות, במקום לנהל בהתכתבויות מע"ג כו"כ דפים שונים...--לוי ק - שיחה, 13:30, י"א בסיוון, ה'תש"ף 13:30, 3 ביוני 2020 (IST)
כמה הצעות לבר- מצווה.
קודם כל: מזל טוב מזל טוב. למי שלא שם לב, בעוד שבועיים בכ"ד בסיוון ימלאו לחב"דפדיה 13 שנים (תשס"ז - תש"פ).
שנת ה13 הזו יכולה לעבור בשקט, או להקפיץ את כל חב"ד על הרגליים.
המטרה היא כמובן שהשנה הזו תמשוך עורכים ושיפורים באין ערוך לנעשה עד עכשיו.
ולכן באתי בכמה הצעות:
ליום הולדת עצמו:
- לעצב סמל חגיגי לשנה הקרובה 'חב"דפדיה 13 שנה'.
- לנסח כרזה לעמוד הראשי 'מזל טוב לחב"דפדיה' עם שירות ותשבחות, וכמובן, הזמנה לעריכת חב"דפדיה.
- לדאוג לכתבה באינפו (אולי אפילו כבר עכשיו) ובבית משיח.
לשנה הקרובה:
- ליצור מעין פורטל '13 שנה לחב"דפדיה' עם העורכים החדשים שהצטרפו השנה, יוזמות חדשות, ערכים שנתווספו השנה, מייזמי השנה. ועוד כל שעולה על רוחכם.
- הזמן להתחיל את התרגומים לחב"דפדיה.
בברכת מזל טוב! מזל טוב! --בנימין770 - שיחה, 11:46, י"א בסיוון, ה'תש"ף 11:46, 3 ביוני 2020 (IST)
- הצעה שעלתה כבר פעם, אך עדיין רלוונטית ותגרום להגברת הצפיות בחבדפדיה וכן יכולה לגייס עורכים, היא להוסיף באתר חב"ד אינפו ריבוע של הידעת שמתחלף כל יום (!) מתוך חבדפדיה. כיפת יחי - שיחה, 15:13, י"א בסיוון, ה'תש"ף 15:13, 3 ביוני 2020 (IST)
- אין מספיק הידעת בחב"דפדיה בשביל זה... קודש לנשיא הדור! - שיחה, 16:33, י"א בסיוון, ה'תש"ף.
- הכל טוב ויפה, אבל צריך לדאוג לכתבות הנ"ל, וחוץ מזה אין ענין ל'הידעת', צריך להחליף כל יום ערך, דהיינו לאו דוקא מובחר או מומלץ, אלא ערך שלם (זה מתחבר עם מה שכתבי למעלה בעניין מתקפת הערכים עיי"ש), כל השאר - נראה לי טוב, ייש"כ לאיש היוזמות של חב"דפדיה בנימין770 ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 18:04, 3 ביוני 2020 (IST)
- שימו לב למה שעשיתי כאן תבנית:13 לחב"דפדיה לפני עיצובים וכו' וכמובן פתוח לעריכה, שינוים וכו' (בימים הקרובים כנראה לא אוכל עוד לצאת ולבוא כמקודם, אז מישהו צריך לקחת את העבודה). מזל טוב! מזל טוב! --בנימין770 - שיחה, 21:51, י"א בסיוון, ה'תש"ף 21:51, 3 ביוני 2020 (IST)
- ראו כאן: חב"דפדיה:מיזמי חב"דפדיה/13 לחב"דפדיה --בנימין770 - שיחה, 21:51, י"א בסיוון, ה'תש"ף 21:51, 3 ביוני 2020 (IST)
- שימו לב למה שעשיתי כאן תבנית:13 לחב"דפדיה לפני עיצובים וכו' וכמובן פתוח לעריכה, שינוים וכו' (בימים הקרובים כנראה לא אוכל עוד לצאת ולבוא כמקודם, אז מישהו צריך לקחת את העבודה). מזל טוב! מזל טוב! --בנימין770 - שיחה, 21:51, י"א בסיוון, ה'תש"ף 21:51, 3 ביוני 2020 (IST)
- הכל טוב ויפה, אבל צריך לדאוג לכתבות הנ"ל, וחוץ מזה אין ענין ל'הידעת', צריך להחליף כל יום ערך, דהיינו לאו דוקא מובחר או מומלץ, אלא ערך שלם (זה מתחבר עם מה שכתבי למעלה בעניין מתקפת הערכים עיי"ש), כל השאר - נראה לי טוב, ייש"כ לאיש היוזמות של חב"דפדיה בנימין770 ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 18:04, 3 ביוני 2020 (IST)
- אין מספיק הידעת בחב"דפדיה בשביל זה... קודש לנשיא הדור! - שיחה, 16:33, י"א בסיוון, ה'תש"ף.