שיחה:רבי מנחם מענדל שניאורסון (כ"ק אדמו"ר שליט"א)/ארכיון 2
תיבת ארכיון
|
חייו הנצחיים של הרבי שליט"א!!
הייתכן????? באתר חב"דפדיה היה כתוב כך?? רחמנא ליצלן!!!
מתוך חב"דפדיה:מדיניות וכללי כתיבה - על הרבי יש לכתוב בתואר -הרבי. ההדגשה בדבר נצחיות חייו של הרבי ותפקידו כמלך המשיח יופיעו בערכים הרלוונטיים.
צריך לשים מעקב על פרט זה כך שיופיע כאזהרה למפעילים באופן אוטומטי, או לחסום אפשרות לעריכת פרט זה באופן קבוע.
בברכת יתמו חטאים ולא חוטאים ומלאה הארץ דעה את ה' וראו כל בשר את האמת הנצחית והמוחלטת מיד ממש!! הקהל - שיחה 23:25, 30 בדצמבר 2015 (UTC)
ההתוועדות בפורים והמעצר
ראיתי בסיפורו של חג(של מנחם זיגלבוים) שהוא נעצר בצרפת. דוד מלך ישראל חי וקיים - שיחה
הרבי כמלך המשיח
כדאי להוסיף כותרת בסוף "ראה גם" ולתת קישור לקטגוריה "הרבי כמלך המשיח". --בברכה, יצחק (מטכסים עצה) 01:56, 8 במאי 2011 (UTC)
- למען האמת צריך להיות פיסקה שלמה בנושא. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ד' באייר ה'תשע"א 11:57, 8 במאי 2011 (UTC)
- אפשר להפנות לערך המורחב מלך המשיח, שעוסק למעשה כל כולו בנושא זה. --בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ד' באייר ה'תשע"א, למניינם 18:41, 8 במאי 2011 (UTC)
- זו בעיה נוספת, שגם בה צריך לטפל.. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ד' באייר ה'תשע"א 20:15, 8 במאי 2011 (UTC)
- אפשר להפנות לערך המורחב מלך המשיח, שעוסק למעשה כל כולו בנושא זה. --בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ד' באייר ה'תשע"א, למניינם 18:41, 8 במאי 2011 (UTC)
שאלה בדבר שליט"א
- שאלה לגבי התואר 'שליט"א' הנכתב אחר הרבי או אדמו"ר, ונמשך כפי שהיה בחיי חיותו ממש.
- כידוע, דוד מלך ישראל חי וקים (סימן לקידוש החודש שמסר רבי לר' חייא (ר"ה) בפרק אם אינן מכירין - על המשנה מעשה שבאו שנים ואמרו "ראינוהו שחרית במזרח וערבית במערב").
- ובספר שושן סודות (על פי אייזנשטיין באוצר ישראל נכתב בידי הרמ"ה בן זמנו ומתנגדו של הרמב"ם) על ברכת שהחיינו לרואה חבירו לאחר ל' יום: וקיימנו - כענין דוד מלך ישראל חי וקיים.
- ולמרות זאת בכל הספרים הקדושים רושמים דהע"ה או דוד המלך ע"ה, או במפורש דוד המלך עליו השלום. ואין נשארים בביטוי שליט"א, או דומה לו.
- (ובתענית) פר' מאימתי מזכירין:
- א"ל רב נחמן לר' יצחק: לימא מר מילתא?
- א"ל: הכי א"ר יוחנן - אין מסיחין בסעודה שמא יקדים קנה לושט, ויבא לידי סכנה.
- בתר דסעוד א"ל: הכי א"ר יוחנן - יעקב אבינו לא מת
- א"ל: וכי בכדי ספדו ספדנייא וחנטו חנטייא וקברו קברייא?!
- א"ל: מקרא אני דורש שנאמר:
- ואתה - אל תירא עבדי יעקב נאם ה', ואל תחת ישראל -
- כי הנני מושיעך מרחוק, ואת זרעך - מארץ שִבְיָם... (ירמיהו, פרשת עת צרה היא ליעקב וממנה יוושע)
- מקיש הוא לזרעו: מה זרעו - בחיים, אף הוא - בחיים!
- וגם כאן בכל הספרים הקדושים כולל מגיד דבריו ליעקב של אדומו"ר אדיר הארזים רבי דב בער זצוקלה"ה ממעזריטש
- רשום תמיד יעקב אבינו עליו השלום, או יעקב אבינו ע"ה, או יעע"ה.
- וכך גם בעניין אליהו הנביא, אמנם כאן אין אומרים עליו השלום, אך אין שום תואר שליט"א, שיחי' וכדו'?
- אגב, שימו לב לראשי התיבות בפסוק הנ"ל: מושיעך מרחוק, מארץ שבים...
- כט"ס וחג שמח! מנחם משה פלאם (משתמש:פשוט) שיחה י"ב בתשרי ה'תשע"ב 23:26, 10 באוקטובר 2011 (UTC)
- שכחתי לשאול את רבני בית שמש (הרב ריפקין, הרב אלישע שפירא, ומו"ר הרב ויינר) הנוסעים מחר לכנס השליחים בתש"ע (770) ולציוּן,
- וכבר עבר כמעט חודש.
- זו לא שאלה קנטרנית אלא אמיתית. מישהו מכם יכול להתייחס? מנחם משה פלאם (משתמש:פשוט) שיחה כ"ג בחשוון ה'תשע"ב 14:20, 20 בנובמבר 2011 (UTC)
- שאלה בסיסית מכדי לשאולה כאן. רבות רבות נכתב על זה וצא (מהאינטרנט) ולמד. כפתיח לסוגיה מצו"ב קישור לקונטרס בשם "יחי המלך המשיח" הסוקר את הנושא. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ג בחשוון ה'תשע"ב 14:36, 20 בנובמבר 2011 (UTC)
- תודה! קראתי מתחילתו ועד סופו (לא כולל החלק על הגורל - שאלמד בע"ה בקרוב). את הרוב הכרתי. ועדיין שאילתי ובקשתי במקומה עומדת. ואינה בסיסית כלל. היא מרכזית לשם הערך הכולל '(אדמו"ר שליט"א)' מנחם משה פלאם (משתמש:פשוט) שיחה כ"ג בחשוון ה'תשע"ב 15:36, 20 בנובמבר 2011 (UTC)
- על הביטוי שליט"א לאחר הסתלקות ראה שיחת ר"ח סיון תש"י וש"נ. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ד בחשוון ה'תשע"ב 08:01, 21 בנובמבר 2011 (UTC)
- וש"נ זה ראשי תיבות ושם נכתב? יש לך קישור לשיחה זו? מצאתי רק את זה ושם מופיע לגבי הרבי הריי"צ שנפטר בסמוך: הכ"מ (הריני כפרת משכבו) וכן נ"ע (נוחו עדן או נשמתו עדן) תודה. מנחם משה פלאם (משתמש:פשוט) שיחה כ"ד בחשוון ה'תשע"ב 21:01, 21 בנובמבר 2011 (UTC)
- ושם-נסמן. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ה בחשוון ה'תשע"ב 13:33, 22 בנובמבר 2011 (UTC)
- אם כן, השאלה בעינה עומדת. היכן בשיחת ר"ח סיון יש התייחסות לתואר 'שליט"א'? תודה (וסליחה על האיחור בתגובתי) מנחם משה פלאם (משתמש:פשוט) שיחה כ"ג בשבט ה'תשע"ב 09:39, 16 בפברואר 2012 (UTC)
- נו? פסח כשר ושמח מנחם משה פלאם (משתמש:פשוט) שיחה י"ד בניסן ה'תשע"ב 05:57, 6 באפריל 2012 (IDT)
- היש תשובה? אני לא מקנטר, אלא שואל אתכם ברצינות! מוצאי יוה"כ תשע"ז מנחם משה פלאם (משתמש:פשוט) שיחה י"א בתשרי ה'תשע"ז 15:50, 13 באוקטובר 2016 (UTC)
- אני מרשה לעצמי לענות אפי' שעברו כבר שלוש שנים וראה כאן: שיחה:שליט"א.
- ראשית כל קצת סדר. כפי שציטטת בתחילה ניתן לכתוב שליט"א גם על נפטר כל עוד הוא צדיק.
- לגבי הרבי הריי"צ ישנן שיחות ברורות משנת תש"י, שאף צריך וראוי שלא לכתוב 'נ"ע' או 'זי"ע', כיון ובאמת הרבי אתנו. בדומה ישנו מכתב של הרבי בתודה על כתיבת 'שיהי' בריא' על הרבי הריי"צ, ועוד. (ולהעיר ששומעים בהקלטה של יחידות הרב מרדכי אליהו בתשנ"ב את הרבי אומר 'כ"ק מו"ח אדמו"ר שליט"א').
- אמנם בקונטרסי הרבי הריי"צ וכו' המשיך הרבי לכתוב 'זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע' ו'הכ"מ' וכו'.
- וש"נ זה ראשי תיבות ושם נכתב? יש לך קישור לשיחה זו? מצאתי רק את זה ושם מופיע לגבי הרבי הריי"צ שנפטר בסמוך: הכ"מ (הריני כפרת משכבו) וכן נ"ע (נוחו עדן או נשמתו עדן) תודה. מנחם משה פלאם (משתמש:פשוט) שיחה כ"ד בחשוון ה'תשע"ב 21:01, 21 בנובמבר 2011 (UTC)
- על הביטוי שליט"א לאחר הסתלקות ראה שיחת ר"ח סיון תש"י וש"נ. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ד בחשוון ה'תשע"ב 08:01, 21 בנובמבר 2011 (UTC)
- ולגבי תקופתנו יש כמה דיעות. ומהן:
- א. אמנם כדלעיל ניתן וראוי לכתוב, אך בהפצת המעיינות, ספרים קונטרסים וכו' יש לכתוב זי"ע כפי שהרבי כתב לרבי הריי"צ.
- ב. אף על פי שהרבי מדפיס זי"ע, יש לכתוב גם בספרים שליט"א כיון וזה מה שהרבי אומר. והולכים כדבריו של הרבי ולא כמעשיו (דעת שליט"א (ספר)). (ע"ד הנ"ל יש המצטטים את שיחת בא נ"ב וממנה מבינים שיש הבדל, ומסיקים שההבדל הוא שצריך לכתוב שליט"א. (ש- אגב אף פעם לא הצלחתי להבין דעה זו, ואולי מישהו כאן יבהיר יותר...))
- ג. יש שאינם רוצים להכנס בכל הנ"ל וכותבים 'הרבי', 'רבינו' וכיוצב"ז.
- דעתי האישית (ונראה לי שגם דעת חב"דפדיה) שכיוון ובכל מקרה כבר נתפשט באופן מוחלט לכתוב שליט"א על הרבי גם בהפצת המעיינות, ואדרבה זה ממחיש את נצחיות חייו של הרבי, ראוי וחובה להמשיך להשתמש בתואר זה.--בנימין770 - שיחה, 07:00, י"ז באייר, ה'תש"ף 07:00, 11 במאי 2020 (IST)
א. אני לא מכיר דעה כזאת (שמשתמשים בשליט"א ומדפיסים זי"ע). ב. לא מכיר את הדעה הזאת (הולכים כדבריו ולא כמעשיו). ג. את זה אני מכיר אבל זה לא עונה לשאלה של קודמך. להבהיר, הסיבה שיש כאלו שכותבים שליט"א היא לא כי הרבי השתמש בה כלפי הרבי הריי"צ (זה אולי דעה של אנטים בלע"ז) אלא כי מאמינים שהרבי חי ובשונה מהרבי הריי"צ כפי שהוזכר בבא נ"ב וק"ל. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • י"ז באייר ה'תש"ף
- ההשוואה בין חייו של הרבי מלך המשיח שליט"א לבין חייו של יעקב, משה או הרבי הריי"צ ילדותית ומעידה על חוסר בידע בסיסי בתורת רבינו.
- כלפי כל צדיק נאמר שבמותו נקרא חי, והוא אחר פטירתו "יתיר מבחייהו", אולם כמובן שהכוונה היא על חייו הרוחניים והנשמתיים. אולם גופו הגשמי נפסד, כלומר שמבחינה גשמית הוא אכן נסתלק, אולם בצורה רוחנית הוא עודנו מתפקד וחי. כך גם ההתיחסות של רבינו לרבי הריי"צ וליעקב ומשה רבינו ע"ה וראה שיחת לש"פ שמות בלקו"ש חכ"ו.
- משא"כ חייו של כ"ק אד"ש מה"מ הינם ניצחיים בגשמיות, וגופו הגשמי נשאר חי. כפשוט שיש לכך מקורות נרחבים מיני ים, אולם כדוגמא אני חושב שכדאי למנות את ד"מ שופטים בו הרבי משווה בין אבן השתי'ה שלא נגנזה ונשארת ניצחית בעוה"ז הגשמי, לבין נשיא הדור שאף אצלו לא שייך גניזה, והוא נשאר ניצחי בעוה"ז הגשמי.
- לסיכום הענין: אצל כל הצדיקים הייתה הסתלקות הנשמה מהגוף, ובצורה גשמית הם נפטרו, וע"כ ניתן לכתוב עליהם זי"ע ותוארים דומים. משא"כ הרבי חי וקיים בגוף גשמי וע"כ אין לכתוב עליו שום תוארי הסתלקות וכד' רח"ל.--האמנתי כי אדבר - שיחה, 21:23, כ"ז בכסלו, ה'תשפ"ב 21:23, 1 בדצמבר 2021 (UTC)
- לא מדוייק, אבל אם כבר הזכרת שמות כ"ו כדאי שתלמד לעומק. (לא לכל הנ"ל היתה הסתלקות הנשמה מן הגוף...) ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 08:17 • כ"ח בכסלו ה'תשפ"ב
באם אפשר
לערוך את הפיסקא הראשונה בסופה [בנוגע לחילוקי הדעות] או למוחקה לגמרי משום שאינה שייכת לעניינה של הפיסקא. ר'ובן - שיחה 09:40, 20 בנובמבר 2011 (UTC)
- כשכותבים על אדם ש"התכסה מעניניו" חייבים לציין משהו בהקשר לזה. ערכתי קצת. אם יש לך הערות והצעות טובות יותר - שתף אותנו. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ג בחשוון ה'תשע"ב 14:24, 20 בנובמבר 2011 (UTC)
המשפט שמחקתי
חיים. לא הבנתי את הסיבה לשחזור עריכתי. אכן ישנה חשיבות רבה לעניין אך האם זה שייך לפתיח???? ר'ובן - שיחה 14:06, 5 באפריל 2012 (IDT)
- אכן. סוגיית היחס לרבי לאחר ג' בתמוז, היא נושא מרכזי וראויה לאיזכור קצר בפתיח. יחד עם זאת, חסר התייחסות רחבה לנושא בערך עצמו. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ט בניסן ה'תשע"ב 11:30, 11 באפריל 2012 (IDT)
- והמשפט שאני מחקתי.. נכתב כי בתקופה בה שהה הרבי בצרפת, שימש כמזכיר אדמו"ר הריי"צ וזה מופרך וק"ל. 09:22, 22 ביוני 2012 (IDT)
מענדל
קצת פלא שחרי ההדגשה של הרבי שליט"א כמ"פ 'מענדל בעי"ן' על שמו הק' הערך הרשמי כאן הוא 'מנדל'. האם דנו בזה אי פעם? ההייתה החלטה בנידון? ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- לא יודע אם היה דיון, אבל לכאורה הסיבה העיקרית לכך היא בשביל שזה יקפוץ ברשימת התוצאות של גוגל כאשר אשים מבחות מחפשים את שמו של הרבי. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ט' בניסן ה'תשע"ג • 01:29, 20 במרץ 2013 (IST)
- זוננשיין, קלעת. דנו, וזה היה הנימוק להחלטה. בעבר השם היה עם ע'. --chabadnik - שיחה 17:32, 18 באפריל 2013 (IDT)
- עשיתי חיפוש "מנחם מנדל שניאורסון" בגוגל. התוצאה השניה זה דף הפניה ממנחם מענדל, ורק השלישי זה הערך עצמו. כשעשיתי בגוגל את החיפוש "מנחם מנדל" התוצאות היו: הארבע הראשונות של ויקי, החמישי זה הדף הפניה מ"מנחם מענדל" והערך עצמו אפי' לא הופיע (לפחות בדף הראשון). לכן אני חושב שכדאי בחזרה להחזיר את השם ל"מענדל" בברכת הגאולה השלמה * חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 03:42, ח' בכסלו, ה'תשע"ז (8 בדצמ' למניינם), ימות המשיח
- זוננשיין, קלעת. דנו, וזה היה הנימוק להחלטה. בעבר השם היה עם ע'. --chabadnik - שיחה 17:32, 18 באפריל 2013 (IDT)
השחתה!
ניתן לראות בהסטוריית הגרסאות, שנעשתה כאן השחתה (נוספו תארים שאינם מתאימים, ועוד בצורה גרועה וחובבנית שהצריכה אותי לעבור כמה שינויים אחרונים ולבטל). שיחזרתי את העריכות. אולי צריכים לנעול את הערך (ממילא לא נראה לי שבחדשים האחרונים הוסיפו עליו משהו רציני)?--יוסי ג - שיחה 18:07, 18 באוגוסט 2013 (UTC)
עבודת הרבי בצבא האמריקאי
יש מספרים שהרבי עבד בצבא האמריקאי קודם הנשיאות, ואף אגדות נשזרו בזה, לדוגמא:
הטענה שהרבי הוא מי שהמציא את מטוס החמקן הראשון (התוכנית נקראה project yehudi), וזה התפרסם בעלון "הגאולה מענין ועכשווי", אך דא עקא שהמציאות אינה מתאימה לכך, כי ברשימת המשתתפים לא מופיע שמו של הרבי (dtic.mil/dtic/tr/fulltext/u2/221102.pdf) וגם השם של הפרוייקט הוא ע"ש "יהודי מנוחין" שהי' קרוב משפחתו של הרבי (ואולי משם נובעת הטעות).
- יתכן שאתה ☝ טועה: החלק של הרבי במטוס החמקן - הוא בפטנט. הרעיון הוא שמצלמות מכ"ם מזהות מטרה כנקודה שחורה על המפה, הרבי הציע שגוף המטוס יפלוט אור וכך לא יראה כנק' שחורה הטענה שהרבי הוא מי שהמציא את הגשר המתנפח וצף, גם זה לא מתאים עם המציאות כי הדבר הומצא כמאה שנים קודם לכן, והטעות נובעת מכך שיש אומרים שהרבי הציע לשרון להשתמש בזה בהגנה על תעלת סואץ. -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.
זו 👆 טעות, הטענה היא לא לגבי הגשר צף, כי אם לגבי גשר ברוקלין - שם חתום שמו של הרבי בגלל מעשה שהיה - הגשר היה שוקע כל יום מס' מ"מ, והרבי הראה שזה קורה בגלל שהברגים (שמחברים את החבלים) הם רופפים והם מתרופפים מהלחץ שהחבל מפעיל עליהם, הרבי ההציע לחבר את הברגים הפוך - וכך במקום שהלחץ יפעל לשחרר את הבורג - הלחץ רק יהדק אותו.
בקיאות בשפות
איפה והאם כדאי להכניס את בקיאותו של הרבי בשפות רבות? 173.3.199.145 16:44, 16 בפברואר 2014 (UTC)
היחסים בין הרבי לרבי הריי"צ
"בשעת הטהרה והלוויה, לא ראו אצל הרבי שום התפעלות חיצונית, בשונה ממשך שנת האבלות, אז כמעט בכל מפטיר ובכל שיחה בכה הרבי ממושכות." נגזר מהערך על הרבי הריי"צ. • שנוזעל - שיחה • י"ט באדר א' ה'תשע"ד 10:12, 19 בפברואר 2014 (UTC)
- הרבי רשם את הנהגותיו במחברות מיוחדות
- אדמו"ר הריי"צ שלח שלוחים לקבל את פניו והתבטא עליו בביטויים מיוחדים
- אדמו"ר הריי"צ שלח לו אגרות רבות המבארות את תוכנה הפנימי של חסידות חב"ד, פורסמו ב'התמים' ווארשה
- כאשר זקני החסידים התלוננו על ההוספות של הרבי במאמרים התבטא בצורה חריפה ביותר
- ישנו כרך שלם של אגרות קודש אליו, עם ביטויים נפלאים.
- הרבי 'חיקה' אותו על צעד ושעל.
- אין שיחה/מאמר של הרבי שאדמו"ר הריי"צ לא מוזכר!
- גם אחרי הנשיאות הרבי ביקר בציון שלו בתדירות גבוהה מאוד, וזו הייתה היציאה היחידה שלו מגבולות קראון הייטס משנת תשי"ז ואילך.
יש עוד הרבה מה לכתוב. כתבתי רק מה שנזכרתי תוך כדי כתיבה. 173.3.196.1 12:30, 19 בפברואר 2014 (UTC)
בתבנית
בתבנית הפרטים על הרבי, ההפניה לערך על אביו של הרבי אינה פועלת. נא לבדוק ולתקן.--5778 - משיח נאו! - שיחה 13:52, 2 במאי 2016 (UTC)
- בוצע -- דָּרַךְ כּוֹכָב • שיחה • כ"ד בניסן ה'תשע"ו, 14:21 • יחי המלך המשיח!
מדליה
האם מישהו מוכן להתנדב ולהוסיף פרטים על המדליה שקיבל הרבי בתשנ"ה מהקונגרס האמריקאי? • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 22:02, 17 במאי 2016 (UTC)
פתיח
ערכתי את הפתיח על מנת לקשר לערך נצחיות חייו של הרבי, ובינתיים שמתי לב שהפתיח הזה ממש בדיחה - חצי ממנו עוסק ביום ג' תמוז ובהתייחסות החסידים אליו... האם זה המידע היחיד שצריך הקורא לקבל על הרבי בשורות הראשונות? ובכלל, כל הערך חייב שיפוץ רציני... ואולי יום יבוא... • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 03:32, ב' בתמוז, הקהל ה'תשע"ו
- טופל בשביל ההתחלה, וכולם מוזמנים לשפץ. ומדעסקינן בערך זה, יש להעיר שהוא מלא בפרטים קטנים וארוכים שלא צריכים להכתב בערך ביוגרפי מתומצת. תחשבו איך הקורא מבחוץ מרגיש כשהוא קורא על כל מיני אסיפות שבהם השתתף הרבי בשנות הפ"א, או על התיקונים של הרבי בעלי ההגהה של השיחה המוגהת הראשונה. כל אלו פרטים יפים וחשובים, אבל אין כאן מקומם - לכן לדעתי כדאי לפתוח ערכים חדשים מורחבים של הרבי בילדותו וצעירותו, הרבי בברלין, הרבי בפריז, קבלת הנשיאות וכד' (כמו שיש כבר ברית אדמו"ר שליט"א, חתונת אדמו"ר שליט"א, הצלת הרבי והרבנית). ואת המידע כאן לקצר למינימום. דעתכם? • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 05:34, י"ב בתמוז, הקהל ה'תשע"ו
- טופל שוב. ועדיין הערך זקוק לעריכה אנציקלופדית רצינית. למה, למה למען ה' הערך באתר התועבה מכובד יותר מכאן?!?! • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 04:50, כ' באב, הקהל ה'תשע"ו
שם הערך
למה צריכים ללכת בעיניים עצומות אחרי אתרים שונים ומשונים ולהוריד את התואר "רבי" משמו הק' של הרבי בערך?
ניחא בערכי חסידים, הרי אין לדבר סוף (וזה גם כנראה הסיבה שהביאה למדיניות בויקי להוריד תוארים משמות רבנים). אבל הרי יש יוצאים מן הכלל כמו רבי עקיבא או האר"י, אם כן למה שרבותינו נשיאנו הקדושים לא יהיו יוצאים מן הכלל?
אולי צריכים בשביל חיפוש גוגל לקרוא לערך בשמותיהם הפרטיים של רבותינו ולא בתאריהם ("הרבי מליובאוויטש", "הרבי הריי"צ" וכד') - אף שגם זה לא בטוח בכלל - אבל הוספת המילה "רבי" בתחילת השם בודאי לא תפגע בכהוא זה. מחכה להסכמה ולשינוי זריז, • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 04:55, כ' באב, הקהל ה'תשע"ו
- כבר היה כאן דיון בתקופה אחרת, בה הצעתי לכלול שם רבי בכל מי שכיהן כאדמו"ר, ובכל גדול בישראל. לתת שם רבי רק לרבותינו נשיאינו? נשמע קצת מוזר, שלרבותינו נשיאינו כן, ולרבי זושא מאניפולי, או לרבי מנחם מנדל מויטבסק לא. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ' באב ה'תשע"ו, למניינם 04:58, 24 באוגוסט 2016 (UTC)
- למען האמת לא מפריע לי "רבי" על כל האדמו"רים, אבל בנוגע לרבותינו נשיאנו זה ממש צורם. עם הסכמה של דעות נוספות בע"ה נביא לשינוי. • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 05:02, כ' באב, הקהל ה'תשע"ו
- אני סומך עליך שתפתח פסקה נמרצת באולמינו הממוזג עם הפניה לכאן, סע לשלום, המפתחות בפנים. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ' באב ה'תשע"ו, למניינם 05:04, 24 באוגוסט 2016 (UTC)
- כמו שתווכח רבי שלום, כבר התחלתי מעין וטעימה ממסקנת הדיון בפסקה הנ"ל באולם הדיונים (וכן בתחלת שורה זו). זאת כאשר הוספתי את התואר רבי לאחד מגדולי ישראל המשוטט במחוזותינו. • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 05:11, כ' באב, הקהל ה'תשע"ו
- תודה רבה! אני דווקא לא שוקל כ"כ הרבה... ואפילו לא גבוה במיוחד. אבל זה בסדר, בלאו הכי התואר הוא לשם המשתמש שלי, ולא לי בעצמי. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ' באב ה'תשע"ו, למניינם 05:17, 24 באוגוסט 2016 (UTC)
- סח לי אחד, שאחד הדברים שהפליאו בעיניו את מעלת חסידות חב"ד הוא: שבספר סיפורי חסידים (זוין) התואר אדמו"ר מופיע רק על אדמו"רי חב"ד. ולכאורה הוא הדין לגבי התואר רבי השקול כראש בני ישראל. • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 05:23, 24 באוגוסט 2016 (UTC)
- לענ"ד יהיה בזיון בכך לכמה מאלו שאדמו"ר הזקן החשיב את עצמן כתלמיד - חבר שלהם, למשל רבי אברהם המלאך או רבי מנחם מנדל מויטבסק. וא"כ עדיף שלא להכנס לשאלה מי כן ומי לא, ולהסתפק בכך ששמות הערכים הם טכניים בלבד לצורך חיפוש, והמופיע בערך עצמו הוא הקובע. שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ' באב ה'תשע"ו, למניינם 05:26, 24 באוגוסט 2016 (UTC)
- לא מבין מה השאלה, ולא מבין למה צריך להכניס את זה לשאר הערכים שאינם רבותינו נשיאינו. מגיל אפס אני יודע שרבי יש רק אחד, ואדמו"רים הרבה. להתראות - שיחה 18:55, 24 באוגוסט 2016 (UTC)
- רק אנא לפני שהדיון מתפזר (ובפרט שחלק הצביעו באולם הדיונים...) בא נסגור הסכמה לגבי רבו"נ, ואחר כך נמשיך לדון על השאר. • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 18:57, כ' באב, הקהל ה'תשע"ו
- לא מבין מה השאלה, ולא מבין למה צריך להכניס את זה לשאר הערכים שאינם רבותינו נשיאינו. מגיל אפס אני יודע שרבי יש רק אחד, ואדמו"רים הרבה. להתראות - שיחה 18:55, 24 באוגוסט 2016 (UTC)
- לענ"ד יהיה בזיון בכך לכמה מאלו שאדמו"ר הזקן החשיב את עצמן כתלמיד - חבר שלהם, למשל רבי אברהם המלאך או רבי מנחם מנדל מויטבסק. וא"כ עדיף שלא להכנס לשאלה מי כן ומי לא, ולהסתפק בכך ששמות הערכים הם טכניים בלבד לצורך חיפוש, והמופיע בערך עצמו הוא הקובע. שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ' באב ה'תשע"ו, למניינם 05:26, 24 באוגוסט 2016 (UTC)
- סח לי אחד, שאחד הדברים שהפליאו בעיניו את מעלת חסידות חב"ד הוא: שבספר סיפורי חסידים (זוין) התואר אדמו"ר מופיע רק על אדמו"רי חב"ד. ולכאורה הוא הדין לגבי התואר רבי השקול כראש בני ישראל. • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 05:23, 24 באוגוסט 2016 (UTC)
- תודה רבה! אני דווקא לא שוקל כ"כ הרבה... ואפילו לא גבוה במיוחד. אבל זה בסדר, בלאו הכי התואר הוא לשם המשתמש שלי, ולא לי בעצמי. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ' באב ה'תשע"ו, למניינם 05:17, 24 באוגוסט 2016 (UTC)
- כמו שתווכח רבי שלום, כבר התחלתי מעין וטעימה ממסקנת הדיון בפסקה הנ"ל באולם הדיונים (וכן בתחלת שורה זו). זאת כאשר הוספתי את התואר רבי לאחד מגדולי ישראל המשוטט במחוזותינו. • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 05:11, כ' באב, הקהל ה'תשע"ו
- אני סומך עליך שתפתח פסקה נמרצת באולמינו הממוזג עם הפניה לכאן, סע לשלום, המפתחות בפנים. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ' באב ה'תשע"ו, למניינם 05:04, 24 באוגוסט 2016 (UTC)
- למען האמת לא מפריע לי "רבי" על כל האדמו"רים, אבל בנוגע לרבותינו נשיאנו זה ממש צורם. עם הסכמה של דעות נוספות בע"ה נביא לשינוי. • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 05:02, כ' באב, הקהל ה'תשע"ו
הצבעה
(הועתק מאולם הדיונים)
- בעד--מ. פינחסי • מ. פינחסי - שיחה • כ' באב ה'תשע"ו
- בעד אם כי בהסתייגות. רק את נשיאי ישראל יש לכנות בתואר 'רבי' (ראש בני ישראל) ואת מנהיגי העדות וכדו' בתארי רב ואדמו"ר בלבד.--ירוחם - שיחה 16:19, 24 באוגוסט 2016 (UTC)
- בעד--לחיים! אהבת ישראל - מיר ווילן משיח יעצט - משתמש:שלמה חיים לשעבר - חסידישעפדיה! כ' באב ה'תשע"ו 16:23, 24 באוגוסט 2016 (UTC)
- בעד לרבותינו נשיאינו בלבד ו נגד נגד נגד לשאר הערכים שאינם מתשעת רבותינו נשיאינו. ואגב, לא הבנתי למה ההצבעה כאן ולא במקומה בדיון שמתקיים עליה. להתראות - שיחה 18:57, 24 באוגוסט 2016 (UTC)
- בעד חב"דפדיה היא קודם כל חב"ד, ורק אח"כ היא גם פדיה.--חי גאולה - שיחה 14:56, 25 באוגוסט 2016 (UTC)
- מצטרף ללהתראות. וכמו שכתבתי במנחם מנדל שניאורסון. • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 19:39, 24 באוגוסט 2016 (UTC
- בכוונה לא מצביע (הרב זמרוני אמר שצריך להצביע משיח ומאז הפנמתי שכל הצבעה בכל ענין זה דבר שלא שייך אלינו) אבל מביע את דעתי ש א) אפשר וראוי על ה"גוטער אידען" לכתוב הרב -ציון שמו :אדמור מ. יחד עם זאת חשוב ביותר לציין שצריך לצרף לתואר רבי את רבי מנחם מענדל מהורודוק.דור השביעי - שיחה 21:16, 24 באוגוסט 2016 (UTC)
- אני מציע להפעיל מיד את המסקנה המוסכמת כעת ולשנות את שבעת רבותינו נשיאנו. במקביל אפשר לפתוח דיון באולם על שאר מנהיגי הקהילות.
- בכוונה לא מצביע (הרב זמרוני אמר שצריך להצביע משיח ומאז הפנמתי שכל הצבעה בכל ענין זה דבר שלא שייך אלינו) אבל מביע את דעתי ש א) אפשר וראוי על ה"גוטער אידען" לכתוב הרב -ציון שמו :אדמור מ. יחד עם זאת חשוב ביותר לציין שצריך לצרף לתואר רבי את רבי מנחם מענדל מהורודוק.דור השביעי - שיחה 21:16, 24 באוגוסט 2016 (UTC)
הערה למשתמש:דור השביעי: אנא הקפד לפתוח את תגובותיך בשורה נפרדת, ובתוספת סימן נקודותיים (:) אחד יותר מאשר בשורה שלפני כן, כמקובל בדפי שיחה. • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 07:19, כ"א באב, הקהל ה'תשע"ו
שבת מברכים
בפסקה נישואיו כתוב ש"לאחר חתונתו התגורר הרבי לתקופה קצרה בריגה. חמיו, הרבי הריי"צ, הטיל עליו אז להתוועד בשבתות מברכים ובימי חב"ד. כמו כן, החל הרבי הריי"צ להפנות אל הרבי שאלות בהלכה, קבלה וחסידות והטיל עליו תפקידים מיוחדים בענייני הנהגת החסידים והכלל."
ולפי הידוע לי, זה היה אחד מה"תנאים (חתונה)" של הרבי (בנוסף ללהיות ער בליל שישי ושבת, ולא להכניס שום עצם זר לפה (כסתימות, שתלים ותותבות) - מפי השמועה (עכ"פ לי)). • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 05:31, 24 באוגוסט 2016 (UTC)
דיסקוגרפיה
- האם מישהו יכול להסביר מה בדיוק צריך לכתוב שם?!
- אגב, האם יש בעיה לשים קישור כאן לאתר של JEM? ששם יש ריבוי וידיאו'ס של הרבי, וכן סקירות כמו שנים ראשונות (סרט) וכיו"ב.
- לדעתי צריך להריץ את הערך הזה להיות ערך מומלץ
• מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 05:42, 24 באוגוסט 2016 (UTC)
- אם עושים את זה ערך מומלץ - בוודאי שזה 'חייב' להיות בתוספת התואר 'רבי'. כמו"כ, מה דעתכם שבסוגריים של ערך זה יהיה כתוב 'אדמו"ר שליט"א מלך המשיח'. לענ"ד הוא נצרך וחשוב מ. פינחסי - שיחה • כ' באב ה'תשע"ו
- הדיסקוגרפיה לענ"ד מיותרת. אין בעיה לקשר לjem. להתראות - שיחה 18:54, 24 באוגוסט 2016 (UTC)
- אני בעד שיהיה בסוגריים:"אדמו"ר שליט"א מלך המשיח", שיהיה ברור לכתחילה במאי עסקינן ע"ד דברי הרבי בנוגע להכרזה - "משיח נאו", שזה הדבר הראשון שאומרים ליהודי, ולא אחרי פתיחה 'נורמלית' יותר.) יחי המלך! --חי גאולה - שיחה 15:00, 25 באוגוסט 2016 (UTC)
- אני חושב שבתור "חב"דפדיה" ולא בתור משיחיסטפדיה צריך להתחשב גם בדעה שטוענת שח"ו וח"ו שהרבי... וד"ל ולכתוב בסוגריים "הרבי מליובאוויטש או למחוק אותם לגמרי
- הדיסקוגרפיה לענ"ד מיותרת. אין בעיה לקשר לjem. להתראות - שיחה 18:54, 24 באוגוסט 2016 (UTC)
כתיב...
א. מדוע "לובביץ'/ליובאוויטש" למה אי אפשר לאמץ כתיב אחיד?
ב. ענין שעוררתי עליו שמונה מאות פעם לפחות ועדיין לא קיבלתי תגובה הולמת. מדוע שמו הק' של הרבי נרשם ללא עיי"ן בניגוד לדעתו הקדושה כפי שכתב להרב זליגסון מה'היום יום'????????????? שף ויתיב • קאנפרענץ רום
- יש דיון לעיל בנושא (גוגל). --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ח' בתשרי ה'תשע"ז, למניינם 18:28, 10 באוקטובר 2016 (UTC)
- אוקיי, טיעון זה (על אף שלדעתי אינו אמור להכריע, מי שאינו חב"דניק יעדיף את הערך בויקיפדיה) הוא אך ורק לגבי הרבי, וגם זה רק בכותרת הדף. מה עם שאר עשרות ה"מנדל" כאן? שף ויתיב • קאנפרענץ רום
- רובם כבר הוחלפו (היום). --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ח' בתשרי ה'תשע"ז, למניינם 19:28, 10 באוקטובר 2016 (UTC)
- איך אפשר להגיד שלרבי לא קוראים מנחם מענדל! הרי בברית של הרבי קראו לו מנחם מענדל, וכך קראו גם לאדמו"ר הצמח צדק וכן קראו כך לרבי מנחם מענדל מויטבסק!.--גמר חתימה טובה אני אוהב כל יהודי - יחי המלך המשיח ח' בתשרי ה'תשע"ז 18:47, 10 באוקטובר 2016 (UTC)
- רובם כבר הוחלפו (היום). --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ח' בתשרי ה'תשע"ז, למניינם 19:28, 10 באוקטובר 2016 (UTC)
- אוקיי, טיעון זה (על אף שלדעתי אינו אמור להכריע, מי שאינו חב"דניק יעדיף את הערך בויקיפדיה) הוא אך ורק לגבי הרבי, וגם זה רק בכותרת הדף. מה עם שאר עשרות ה"מנדל" כאן? שף ויתיב • קאנפרענץ רום
תואר אקדמאי
ינון גלעדי, ברצינות... אינני יודע למה אתה כ"כ נאחז בקרנות המזבח על הקטגוריה הזו, אבל לדחוף אותה עד כאן? כשכתבתי בשיחת קטגוריה:בעלי תואר אקדמאי הייתי בטוח שזה ברור שעד לכאן זה לא יגיע, ורגע אח"כ עשית את זה... אם אתה לא מבין כמה זה מגוחך, אני מציע לך לפתוח את הערך על הרבי בויקיקליפה ולקבל משם השראה לעוד כמה קטגוריות על הרבי (מהנדסי חשמל, בוגרי סורבון ועוד ועוד...) • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 04:31, י' בחשוון, הקהל ה'תשע"ז
מחיקה
פעם היה כאן תבנית:למחוק
א"א לשים בערך אז אני שם בדף שיחה. בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 10:39, י"ד בטבת, ה'תשע"ז (12 בינו' למניינם), ימות המשיח
- בטעות שמתי את התבנית כאן במקום במקום אחר. צריך להוריד את התבנית? בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 22:59, י"ד בטבת, ה'תשע"ז (12 בינו' למניינם), ימות המשיח
- המקום של התבנית הוא כאן. התבלבלתי כי הדף שיחה שם שימש כדף הפניה לכאן, ולא שמתי לב. בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 23:25, י"ד בטבת, ה'תשע"ז (12 בינו' למניינם), ימות המשיח
העין
בכל ניר המכתבים כתוב מנחם מענדל שניאורסאהן - ליובאוויטש
אם כן מה הועילו מי שכותב בעברית "שניאורסון" ובשם הפרטי באידיש "מענדל". החליטו כך או כך. לדעתי (העניה) כשמדובר בדמוי ויקיפדיה השאירו את העברית, וכתבו שבידיש השם הוא מענדל, ושבידיש שם המשפחה הוא שניאורסאהן, וכפי שהיה קודם. נראה שהשינוי האחרון בודאי אינו הדרך. הצלחה רבה עם כמ"ד מנחם משה פלאם (משתמש:פשוט) שיחה כ"א באייר ה'תשע"ז 00:24, 17 במאי 2017 (UTC)
למפעילי המערכת
בעקבות ההעברה לע', יש לתקן הרבה מההפניות לערך זה ע"י החלפת הטקסט הבא: #הפניה [[רבי מנחם מנדל שניאורסון (אדמו"ר שליט"א)]] ב: #הפניה [[רבי מנחם מענדל שניאורסון (אדמו"ר שליט"א)]]
יישר כח! • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 07:45, י"ז בסיוון ה'תשע"ז
משוב
--212.199.240.150 11:32, 13 בדצמבר 2017 (UTC)צריך להוסיף תאריך פטירה ג' תמוז תשנד כנראה שאתם לא ידעתם את זה חבל 212.199.240.150 11:32, 13 בדצמבר 2017 (UTC)
פתיח 2
לגבי הקטע "אם כי על פי דבריו מאמינים החסידים שהוא ממשיך לחיות בחיים נצחיים. בקרב חסידי חב"ד קיימים מגוון דעות והתייחסויות ליום ג' בתמוז, אך כולם מאמינים שזהו חלק מתהליך הגאולה ומצפים להתגלות הרבי כמלך המשיח", לדעתי כדאי לשנות מספר פרטים: א) פשיטא שכל חסידי חב"ד סוברים שהרבי ממשיך לחיות בחיים נצחיים (לכה"פ כמבואר באגה"ק סי' ז"ך), אך הקורא הרגיל יבין שכלל חסידי חב"ד סוברים שהרבי "חי בגוף גשמי כפשוטו ממש" כו', דבר שאינו נכון כלל וכלל, ולכן (באם לא יסכימו (לעשות את העדיף בעיני) למחוק את הקטע "אם ... נצחיים" לגמרי) עדיף לכתוב: "מאמינים חלק מהחסידים שהוא ממשיך" כו'. ב) "כולם .. ומצפים להתגלות הרבי כמלך המשיח", קשה לכתוב "כולם" ועי"ז להוציא את רי"ס, רשב"ל, רב"א ועוד (אינני סובר כמותם, חלילה) מכלל חסיד חב"ד (אע"פ שבהתוועדויות ובשיחות פנימיות ניתן לעתים לדבר בצורה כזו, אך ודאי לא בצורה פומבית).ליובאוויטשער - שיחה 18:07, 16 בדצמבר 2017 (UTC)
ויקליפה
מדליית הזהב של הקונגרס
מדליית הזהב של הקונגרס שהוענקה לשניאורסון לאחר פטירתו, בשנת 1994 כשלושה חודשים לאחר פטירתו של הרבי מלובביץ' החליט הקונגרס של ארצות הברית להעניק לו את אות מדליית הזהב של הקונגרס, אחד משני העיטורים הגבוהים ביותר המוענקים לאזרחים בארצות הברית[82]. בספטמבר 1995 העניק הנשיא ביל קלינטון את המדליה לרב אברהם שם טוב בחדר הסגלגל בבית הלבן[83]. בטקס השתתפו כעשרים משלוחי הרבי מלובביץ'. במעמד זה אמר קלינטון: The late Rebbe's eminence as a moral leader for our country was recognized by every president since Richard Nixon. For over two decades, the Rabbi's movement now has some 2000 institutions; educational, social, medical, all across the globe. We (the United States Government) recognize the profound role that Rabbi Schneerson had in the expansion of those institutions.
— Education Day U.S.A., a tribute and a message, Washington, D.C. : American Friends of Lubavitch, c1994, p. 70 תרגום: "מעמדו הרם של הרבי המנוח כמנהיג מוסרי בארצנו הוכר על ידי כל הנשיאים מאז ריצ'רד ניקסון, במשך יותר משני עשורים. בתנועתו של הרבי יש היום כאלפיים מוסדות, חינוכיים, חברתיים ורפואיים על פני כל העולם. אנחנו (ממשלת ארצות הברית) מכירים בתפקיד המכריע של הרב שניאורסון בהרחבת מוסדות אלה."
82
אודות קבלת המדליה, רשימת מקבלי מדליית הזהב של הקונגרס באתר הרשמי של בית הנבחרים של ארצות הברית
83
Posthumous U.S. Medal for Hasidic Rabbi בניו יורק טיימס
הרחבה
שני הערות על הערך:
- התמונה המרכזית ניראת כמו ציור ונורא מטושטשת אשמח שיחליפו ותה בתמונה יותר נורמלית, כמו כן יש תמונה שצלום מטעם חב"ד לעיתונות שהייתה אמורה להיות התמונה הרשמית של הרבי (והתמונה הזאת הופיעה בכל הדיווחים הרשמיים של חב"ד עד לשנות הממי"ם)
- נכון לעכשיו הערך בויקליפה הרבה יותר מקיף על הרבי, בערך פה חסר המון על מתנגדיו ומי שהיה בעדו השקפתו של הרבי וכו'
-- ● שיחה 14:59, 25 באוקטובר 2020 (UTC)
- התמונה הזאת פשוט יפה, דווקא בגלל היופי והאיכות היא ניראת לך כמו ציור.
- אתה אמור להבין לבד למה לא מתאים להכניס את זה לערך
¤ חבר (שיחה) נכתב בשעה 15:20 - היום, ז' בחשוון תשפ"א מגיע משיח.
- מילא על מתנגדיו, אבל מה עם לכתוב על תומכיו של הרבי השקפתו של הרבי על כל מיני נושאים, מכל מקום לגבי התמונה מעדיף תמונה שיודעים שהיא תמונה, ממליץ על התמונה שנמצאת פה משמאל -- ● שיחה 15:35, 25 באוקטובר 2020 (UTC)
- לא כתוב כבר?, וגם אם לא, הרי בכל ערך כתוב מה עמדתו של הרבי על נשוא הערך. אתה היחיד שלא ידע שזה תמונה. יש תמונות יותר יפות וברורות ממה שהבאת, והנוכחית הכי יפה ¤ חבר (שיחה) נכתב בשעה 15:47 - היום, ז' בחשוון תשפ"א מגיע משיח.
- התמונה הנוכחית לדעתי יותר ממלכתית ומתאימה. בנוגע ל'השקפות הרבי', בעד להוסיף בתור פסקה של דעות הרבי, ובהם לשים בקצרה עם קישור לערך המורחב, למשל כמו על שלושת השלמויות וכדו'.--מנדי קרומבי • שיחה • לכשיפוצו מעיינותיך חוצה • 15:49, 25 באוקטובר 2020 (UTC)
- הוספתי לאחר התנגשות עריכה - בעד להוסיף את הנושאים המרכזיים וכן את קשריו של הרבי עם גדולי ישראל, אני גם שיפוץ בתמונות ומוסיף קצת חומר -- ● שיחה 15:51, 25 באוקטובר 2020 (UTC)
- שמואל חיים חוץ מאת הקטע של גדולי ישראל אני מחזיר את הכל לקדמותו , זה נוראה מוזר מה שעשית שם, יש אישור? ¤ חבר (שיחה) נכתב בשעה 16:23 - היום, ז' בחשוון תשפ"א מגיע משיח.
- הוספתי לאחר התנגשות עריכה - בעד להוסיף את הנושאים המרכזיים וכן את קשריו של הרבי עם גדולי ישראל, אני גם שיפוץ בתמונות ומוסיף קצת חומר -- ● שיחה 15:51, 25 באוקטובר 2020 (UTC)
- התמונה הנוכחית לדעתי יותר ממלכתית ומתאימה. בנוגע ל'השקפות הרבי', בעד להוסיף בתור פסקה של דעות הרבי, ובהם לשים בקצרה עם קישור לערך המורחב, למשל כמו על שלושת השלמויות וכדו'.--מנדי קרומבי • שיחה • לכשיפוצו מעיינותיך חוצה • 15:49, 25 באוקטובר 2020 (UTC)
- לא כתוב כבר?, וגם אם לא, הרי בכל ערך כתוב מה עמדתו של הרבי על נשוא הערך. אתה היחיד שלא ידע שזה תמונה. יש תמונות יותר יפות וברורות ממה שהבאת, והנוכחית הכי יפה ¤ חבר (שיחה) נכתב בשעה 15:47 - היום, ז' בחשוון תשפ"א מגיע משיח.
- מילא על מתנגדיו, אבל מה עם לכתוב על תומכיו של הרבי השקפתו של הרבי על כל מיני נושאים, מכל מקום לגבי התמונה מעדיף תמונה שיודעים שהיא תמונה, ממליץ על התמונה שנמצאת פה משמאל -- ● שיחה 15:35, 25 באוקטובר 2020 (UTC)
הצעה לתמונה חדשה
רבי מנחם מענדל שניאורסון | |
---|---|
[[קובץ: |250px]] האדמו"ר השביעי בשושלת אדמו"רי חב"ד | |
הרבי מליובאוויטש, מלך המשיח | |
לידה | י"א בניסן תרס"ב |
ניקולייב, רוסיה | |
מקום פעילות | ארצות הברית |
רבותיו | רבי לוי יצחק שניאורסון, אדמו"ר הריי"צ |
תלמידיו | חסידי חב"ד ברחבי העולם |
חיבוריו | ראו בפסקה - תורתו ומשנתו |
א. התמונה הידועה שמזוהת מאוד עם הרבי. ב. איכותית. דעתכם? אליהו ב. - שיחה, 21:16, ח' בחשוון, ה'תשפ"א 21:16, 26 באוקטובר 2020 (UTC)
- זה קצת שחור ואני לא רואה בעיה בתמונה העכשווית ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 02:37 • ט' בחשוון ה'תשפ"א
- התמונה העכשווית באיכות נמוכה. אליהו ב. - שיחה, 02:50, ט' בחשוון, ה'תשפ"א 02:50, 27 באוקטובר 2020 (UTC)
- אני מסתכל מפלאפון וזה נראה בסדר, יכול להיות שממחשב זה נראה לא איכותי ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 06:03 • ט' בחשוון ה'תשפ"א
- התמונה העכשווית באיכות נמוכה. אליהו ב. - שיחה, 02:50, ט' בחשוון, ה'תשפ"א 02:50, 27 באוקטובר 2020 (UTC)
בעד להחליף! --שמואל חיים - שיחה, 17:26, י"א בחשוון, ה'תשפ"א 17:26, 29 באוקטובר 2020 (UTC)
- אני לא חושב שצריך להחליף כל דבר! יחי!--חסיד אמיתי! - שיחה, 18:01, י"א בחשוון, ה'תשפ"א 18:01, 29 באוקטובר 2020 (UTC)
- זה יותר איכותי? ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 19:45 • י"ב בחשוון ה'תשפ"א
- וודאי. הרבה יותר טוב. אליהו ב. - שיחה, 20:03, י"ב בחשוון, ה'תשפ"א 20:03, 30 באוקטובר 2020 (UTC)
- אני מנסה פשרה על התמונה הזאת מרבי דרייב, מה אומרים? --דוד קורצוג - שיחה, 16:22, י"ג בחשוון, ה'תשפ"א 16:22, 31 באוקטובר 2020 (UTC)
- עדיין לא הבנתי מה העיקשות להחליף תמונה. ¤ חבר (שיחה) נכתב בשעה 16:28 - היום, י"ג בחשוון תשפ"א מגיע משיח.
- בטח כשי תמונה שרואים את כל הפנים, עם רקע לבן, יחסית מוכרת ועיקר יפה, באופן שמכבד את רבינו ¤ חבר (שיחה) נכתב בשעה 16:34 - היום, י"ג בחשוון תשפ"א מגיע משיח.
- כשלפחות שני אנשים אומרים שהתמונה מטושטשת למיחש בעי, גם לדעתי בגודל מזעור הנוכחי של התמונה זה יוצא קצת מטושטש ואני ממחשב אז אם כבר נשארים עם זה לפחות קצת לעלות את האיכות של זה, לגבי התמונה של אליהו גם לדעתי הרקע שחור מדי, אז ניסיתי לעשות פשרה נראה מה אחרים יגידו --דוד קורצוג - שיחה, 16:43, י"ג בחשוון, ה'תשפ"א 16:43, 31 באוקטובר 2020 (UTC)
- רק לעדכן כאן שהחלפתי לתמונה האיכותית יותר שחלוקת קונטרסים העלה. אליהו ב. - שיחה, 21:08, כ"ה בחשוון, ה'תשפ"א 21:08, 12 בנובמבר 2020 (UTC)
- תרשו לעלות טיעון נוסף? כרטיס משיח, בהתחלה התמונה בכרטיס משיח היה מה שאליהו הביא, אבל בכרטיסי משיח החדשים, התמונה היא הנכחית. ¤ חבר (שיחה) נכתב בשעה 15:24 - היום, ט"ו בכסלו תשפ"א מגיע משיח.
- רק לעדכן כאן שהחלפתי לתמונה האיכותית יותר שחלוקת קונטרסים העלה. אליהו ב. - שיחה, 21:08, כ"ה בחשוון, ה'תשפ"א 21:08, 12 בנובמבר 2020 (UTC)
- כשלפחות שני אנשים אומרים שהתמונה מטושטשת למיחש בעי, גם לדעתי בגודל מזעור הנוכחי של התמונה זה יוצא קצת מטושטש ואני ממחשב אז אם כבר נשארים עם זה לפחות קצת לעלות את האיכות של זה, לגבי התמונה של אליהו גם לדעתי הרקע שחור מדי, אז ניסיתי לעשות פשרה נראה מה אחרים יגידו --דוד קורצוג - שיחה, 16:43, י"ג בחשוון, ה'תשפ"א 16:43, 31 באוקטובר 2020 (UTC)
- בטח כשי תמונה שרואים את כל הפנים, עם רקע לבן, יחסית מוכרת ועיקר יפה, באופן שמכבד את רבינו ¤ חבר (שיחה) נכתב בשעה 16:34 - היום, י"ג בחשוון תשפ"א מגיע משיח.
- עדיין לא הבנתי מה העיקשות להחליף תמונה. ¤ חבר (שיחה) נכתב בשעה 16:28 - היום, י"ג בחשוון תשפ"א מגיע משיח.
- אני מנסה פשרה על התמונה הזאת מרבי דרייב, מה אומרים? --דוד קורצוג - שיחה, 16:22, י"ג בחשוון, ה'תשפ"א 16:22, 31 באוקטובר 2020 (UTC)
- וודאי. הרבה יותר טוב. אליהו ב. - שיחה, 20:03, י"ב בחשוון, ה'תשפ"א 20:03, 30 באוקטובר 2020 (UTC)
- זה יותר איכותי? ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 19:45 • י"ב בחשוון ה'תשפ"א
אמר\\\\ =אומר!
אין לכתוב על הרבי כדוגמת: "הרבי אמר" אלא: הרבי אומר! הרבי חי וקיים! ומה שהוא אמר, הוא תמיד אומר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!--ידע חסידי - שיחה, 14:46, י' בכסלו, ה'תשפ"א 14:46, 26 בנובמבר 2020 (UTC)!!!!!!!!!!
ערך מדהים
אין לי מילים
למה
אי אפשר לערך את הערך. זה חשוב
הרבי וגדולי ישראל
פסקה מיותרת לטעמי. על כל ערך של גדול ישראל שיש , יש את היחס בינו לבין הרבי. באם היה פסקה מקיפה אודות היחס של הרבי עם גדולי ישראל, בכללות, ולא סתם ציטוטים על כמה גדולי ישראל (שגם לא מובן מדוע רק הם או הם נבחרו לככב בפסקה). באם אין מתנגדים, אני מסיר. בינתיים זה רק מזיק לערך. בהצלחה. נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 21:12, כ"ב בשבט, ה'תשפ"א, 4 בפבר' למניינם.
איחוד
כחלק מהמאמץ להפיכת ערך הרבי למומלץ, אני מציע פה לאחד את הערכים הרבי בילדותו וצעירותו, הרבי בפאריז והרבי בברלין לתוך הערך הנוכחי, אנא חב"דפדים פעילים הצביעו בעד או נגד וחוו את דעתכם --שמואל חיים ♦ שיחה 08:01, 7 בפברואר 2021 (UTC)
- אני אכן נוטה להצביע בעד להצעה זו, משום שערך כה יסודי, יהיה משעשע אם כל כולו בנוי מהפניות לערכים אחרים, ובאם נאחד את כולם לכאן, כמובן לצד עריכה יסודית, יהיה לנו ערך מושלם שיכול להיות מומלץ. לע"ע, עצוב לראות שהערך בויקפדיה יותר יסודי וערוך היטב. בדברים כאלו, אנחנו צריכים ללמוד מויקפדיה את הדברים הטובים בה. בהצלחה. נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 09:16, כ"ה בשבט, ה'תשפ"א, 7 בפבר' למניינם.
- בעד חזק רק באם יהיה ערוך היטב -נכתב ע"י: מר"ש ~ יחי המלך המשיח • שיחה • 09:29, כ"ה בשבט, ה'תשפ"א (7 בפבר' למניינם) •
הסתלק מעיני בשר ודם
חלוקת קונטרסים, לענ"ד 'נעלם מעיני בשר ודם' זה לא נוסח אנציקלופדי, עדיף 'הסתלק מעיני בשר ודם'. כמובן שבאם הרוב יתנגדו, נשאיר את הגרסה היציבה. נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 15:31, כ"ה בשבט, ה'תשפ"א, 7 בפבר' למניינם.
- עיין ערך הסתלקות ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 15:32 • כ"ה בשבט ה'תשפ"א
ליובאוויטש - לובביץ'
כתוב בערך "מכונה הרבי מלובביץ'" ובהערה כתוב "ליובאוויטש". לכאורה צ"ל ההיפך, הרי שם העיירה ליובאוויטש המקורי הינו ליובאוויטש ולא לובביץ', שזו המצאה שאיני יודע מה מקורה! חב"דפדים פעילים מסכימים איתי??? - נכתב על ידי: חב"דפדי פעיל ~ יחי המלך המשיח • שיחה • שעת התגלות הרבי שליט"א - 14:31, כ"א באלול, ה'תשפ"א,
- מסכים. • בברכה, פדיונר • שיחה • כ"א באלול ה'תשפ"א 20:25
- כמו שנכתב בהערה, ליובאוויטש הוא בכתיב מסורתי שנבנה על פי כללי האידיש, לעיירה קוראים Люба́вич ובעברית מתורגם ללובביץ'. מאחר שכאן כותבים על פי כללי העברית, מתאים יותר לכתוב שהוא מכונה "הרבי מלובביץ'" ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 22:13 • כ"א באלול ה'תשפ"א
- אבל אנחנו חסיד חב"ד לא? - נכתב על ידי: חב"דפדי פעיל ~ יחי המלך המשיח • שיחה • שעת התגלות הרבי שליט"א - 17:55, כ"ב באלול, ה'תשפ"א,
- כמובן, חסידי חב"ד מוזרים שכותבים בעברית לצורך הפצת המעיינות ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 01:18 • כ"ג באלול ה'תשפ"א
- תלוי מהו קהל היעד של האתר - נכתב על ידי: חב"דפדי פעיל ~ יחי המלך המשיח • שיחה • שעת התגלות הרבי שליט"א - 17:02, כ"ג באלול, ה'תשפ"א,
- לא מדוייק - זה תלוי לאיזה קהל יעד האתר פונה ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 00:35 • כ"ד באלול ה'תשפ"א
- תלוי מהו קהל היעד של האתר - נכתב על ידי: חב"דפדי פעיל ~ יחי המלך המשיח • שיחה • שעת התגלות הרבי שליט"א - 17:02, כ"ג באלול, ה'תשפ"א,
- כמובן, חסידי חב"ד מוזרים שכותבים בעברית לצורך הפצת המעיינות ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 01:18 • כ"ג באלול ה'תשפ"א
- אבל אנחנו חסיד חב"ד לא? - נכתב על ידי: חב"דפדי פעיל ~ יחי המלך המשיח • שיחה • שעת התגלות הרבי שליט"א - 17:55, כ"ב באלול, ה'תשפ"א,
=ביוגרפיה
כדאי להוסיף לרשימה גם את הספר של יוסף טלושקין באנגלית על הרבי [הספר נכתב מנקודת מבט אוהדת וכתגובה לספר של פרידמן והיילמן. בעיתון כפ"ח ראיינו בשעתו את המחבר]: Rebbe: The life and teachings of Menachem M. Schneerson, the most influential Rabbi in Modern History ,2014
הוספה – לקריאה נוספת
כל השורות דלקמן – אפשר להוסיף ל"קריאה נוספת"
- עומק חסיד - רבי, סקירה על קשר רבי וחסיד. מוסף שבועון בית משיח, י"א ניסן תשע"ב.
- ארבעים לנבואה, ארבעים שנה לנבואת הרבי על מלחמת יום הכיפורים. מוסף שבועון בית משיח, יצא לקראת יום כיפור תשע"ד.
- הבשורה של הרבי בענין משיח וגאולה - מוסף ייחודי ונדיר המאגד קטעי עיתונות כללית על בשורת הגאולה של הרבי, מוסף שבועון בית משיח, ג' תמוז תשע"ד.
- תשרי עם הרבי - חשיבות הנסיעה אל הרבי והענינים הכרוכים בכך, מוסף שבועון בית משיח, תשרי תשע"ה.
- במענה למכתבו, סקירה אודות אגרות מענות ותשובות מהרבי, מוסף שבועון בית משיח, ג' תמוז תשע"ז.
- ד' אמות של הרבי - מוסף הגות על אופי הנסיעה והשהות אצל הרבי בימינו, מוסף שבועון בית משיח, תשרי תשע"ח.
- מצווה עלינו לספר סיפורי הרבי - 120 סיפורים על הרבי, מוסף שבועון בית משיח, פסח תשפ"ב.
- הראת לדעת - דעת הרבי על לימוד באוניברסיטה ופעולות עם תלמידי המוסדות להשכלה גבוהה, מוסף שבועון בית משיח, חג הסוכות תשפ"ג
- אמנות יהודית בדור השביעי - קשרים של הרבי עם אמנים רובם ציירים - מוסף חג הפסח תשפ"ג, עורך: מנחם זיגלבוים. מסכת הקשרים של הרבי עם האמנים הפופולריים: ר' הענדל ליברמן, ז'אק ליפשיץ, מיכל שוורץ, ר' ברוך נחשון, ר' יעקב אגם, ר' זלמן קליימן, ר' מיכאל מוצ'ניק, רפאל נוריאל, ר' חיים שרף, ד"ר בן ציון בר עמי, ר' אליעזר טיפנברון, ר' יוסי רוזנשטיין.