הבדלים בין גרסאות בדף "אזמר בשבחין"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(תמונה)
מ (החלפת טקסט – "http://video.chabad.info/newvideo" ב־"http://old2.ih.chabad.info/newvideo")
שורה 93: שורה 93:
 
* [http://www.old2.ih.chabad.info/php/audio.php?action=playsong&id=351 לשמיעת הניגון מתוך "חב"ד קלאסיק"] {{צליל}} {{אינפו}}
 
* [http://www.old2.ih.chabad.info/php/audio.php?action=playsong&id=351 לשמיעת הניגון מתוך "חב"ד קלאסיק"] {{צליל}} {{אינפו}}
 
* [http://www.chabad.info/newvideo/video.php?id=2813 הניגון] בביצוע ניצן-חן רזאל והאשכנזים {{וידאו}} {{אינפו}}
 
* [http://www.chabad.info/newvideo/video.php?id=2813 הניגון] בביצוע ניצן-חן רזאל והאשכנזים {{וידאו}} {{אינפו}}
*[http://video.chabad.info/newvideo/video.php?id=3687 מתוך הדיסק אזמר בשבחין] {{וידפו}}
+
*[http://old2.ih.chabad.info/newvideo/video.php?id=3687 מתוך הדיסק אזמר בשבחין] {{וידפו}}
 
[[קטגוריה:ניגוני שבת ויום טוב]]
 
[[קטגוריה:ניגוני שבת ויום טוב]]
 
[[קטגוריה: שבת]]
 
[[קטגוריה: שבת]]
 
{{שבת}}
 
{{שבת}}

גרסה מ־00:53, 7 במרץ 2017

אזמר בשבחין

הניגון על פיוטו של האריז"ל אזמר בשבחין מיוחס להרב הלל מפאריטש שהיה מנגנו בסעודת ליל שבת קודש.

ניגון זה הוא ניגון מ"ח בספר הניגונים

מילות הפיוט

אֲזַמֵּר בִּשְׁבָחִין לְמֵיעַל גּוֹ פִתְחִין דְּבַחֲקַל תַּפּוּחִין דְּאִנּוּן קַדִּישִׁין:

נְזַמִּין לָהּ הַשְׁתָּא בִּפְתוֹרָא חַדְתָּא וּבִמְנַרְתָּא טַבְתָּא דְּנַהֲרָא עַל רֵישִׁין:

יְמִינָא וּשְׂמָאלָא וּבֵנַיְהוּ כַלָּה בְּקִשּׁוּטִין אָזְלָא וּמָאנִין וּלְבוּשִׁין:

יְחַבֵּק לָהּ בַּעְלָהּ וּבִיסוֹדָא דִילָהּ דְּעָבִיד נַיְחָא לָהּ יְהֵא כַּתִּישׁ כַּתִּישִׁין:

צְוָחִין אַף עַקְתִין בְּטֵלִין וּשְׁבִיתִין בְּרַם אַנְפִּין חַדְתִּין וְרוּחִין עִם נַפְשִׁין:

חֲדוּ סַגִּי יֵיתֵי וְעַל חֲדָא תַּרְתֵּי נְהוֹרָא לָהּ יִמְטֵי וּבִרְכָאָן דִּנְפִישִׁין:

קְרִיבוּ שׁוּשְׁבִינִין עֲבִידוּ תִּקּוּנִין לְאַפָּשָׁא זִינִין וְנוּנִין עִם רַחֲשִׁין:

לְמֶעְבַד נִשְׁמָתִין וְרוּחִין חַדְתִּין בְּתַרְתֵּין וּתְלָתִין וּבִתְלָתָא שִׁבְשִׁין:

וְעִטּוּרִין שַׁבְעִין לָהּ וּמַלְכָּא דִּלְעֵלָּא דְּיִתְעַטֵּר כֹּלָּא בְּקַדִּישׁ קַדִּישִׁין:

רְשִׁימִין וּסְתִימִין בְּגַוָּהּ כָּל עָלְמִין בְּרַם עַתִּיק יוֹמִין הֲלָא בַּטִּישׁ בַּטִּישִׁין:

יְהֵא רַעֲוָא קַמֵּיהּ דְּתִשְׁרֵי עַל עַמֵיהּ דְּיִתְעַנַּג לִשְׁמֵיהּ בִּמְתִיקִין וְדוּבְשִׁין:

אֲסַדֵּר לִדְרוֹמָא מְנַרְתָּא דִסְתִימָא וְשֻׁלְחָן עִם נַהֲמָא בִּצְפוֹנָא אַרְשִׁין:

בְּחַמְרָא גּוֹ כַסָּא וּמְדָאנֵי אַסָּא לְאָרוּס וַאֲרוּסָה לְהִתַּקְפָא חַלָּשִׁין:

נְעַטֵּר (נ"א נַעֲבֵד) לְהוֹן כִּתְרִין בְּמִלִּין יַקִּירִין בְּשַׁבְעִין עִטּוּרִין דְּעַל גַּבֵּי חַמְשִׁין:

שְׁכִינְתָּא תִּתְעַטָּר בְּשִׁית נַהֲמֵי לִסְטָר בְּוָוִין תִּתְקַטָּר וְזִינִין דִּכְנִישִׁין:

שְׁבִיתִין וּשְׁבִיקִין מְסָאֲבִין דִּרְחִיקִין חֲבִילִין דִּמְעִיקִין וְכָל זִינֵי חַרְשִׁין:

לְמִבְצַע עַל רִפְתָּא כְּזֵיתָא וּכְבֵיעָתָא תְּרֵין יוּדִין נַקְטָא סְתִימִין וּפְרִישִׁין:

מְשַׁח זֵיתָא דַכְיָא דְטַחֲנִין רֵחַיָּא וְנַגְדִּין נַחֲלַיָּא בְּגַוָּהּ בִּלְחִישִׁין:

הֲלָא נֵימָא רָזִין וּמִלִין דִּגְנִיזִין דְּלֵיתְהוֹן מִתְחַזִין טְמִירִין וּכְבִישִׁין:

אִתְעַטְרָא כַלָּה בְּרָזִין דִּלְעֵלָא בְּגוֹ הַאי הִלּוּלָא דְּעִירִין קַדִּישִׁין:

תרגום

אזמר בשבחים להכנס בפתחים, של שדה התפוחים, שהם קדושים.

נזמין אותה עתה בשולחן חדש ובמנורה טובה, שמאירה על ראשים.

ימין ושמאל וביניהם כלה. בקישוטים יוצאת בבגדים ולבושים.

יחבק אותה בעלה, וביסוד אשר לה, שעושה לה נחת, כתוש יכתוש.

צעקות וגם צרות, בטילות ושובתות, רק פנים שמחות, ורוחות עם נפשות.

שמחה רבה תבוא, פי שניים, ואור לה יגיע וברכות רבות.

קרבו שושבינים, עשו תיקונים (לכלה), להרבות במזונות, ודגים עם עופות.

לעשות נשמות ורוחות חדשות, בשנים ושלושים (דרכים), ובשלושה ענפים.

ועטרות שבעים לה, והמלך העליון, שיתעטר הכל בקודש הקדשים.

רשומים וסתומים בתוכה כל עולמות, רק עתיק יומין, הלא הכה יכה.

יהי רצון לפניו, שישרה על עמו, שיתענג לשמו, בממתקים ודובשנים.

אערוך בדרום מנורה הנעלמה, ושולחן עם לחם, בצפון אשכין.

ביין בתוך הכוס ואגודת הדסים, לארוס וארוסה לחזק חלושים.

נעשה להם כתרים במילים יקרות, בשבעים עיטורים, שעל גבי חמישים.

השכינה תתעטר בששה לחמים לכל צד, בווים תתקשר, ובמיני (בשמים) צבורים.

שובתים ונעזבים, הטמאים המרוחקים, המזיקים המעיקים, וכל מיני כשפים.

לבצוע על הפת, כזית וכביצה, שני יו"דים לקוחה, סתומים ומפורשים.

שמן זית זך, שטוחנים הריחים, ומושכים הנחלים בתוכה בלחישות.

הלא נאמר סודות, ומלים הגנוזים, שאינם נראים, טמונים וכבושים.

נתעטרה הכלה, בסודות של מעלה, בתוך הילולה זו של מלאכים קדושים.

קישורים חיצוניים