שלום (שיחה | תרומות)
מ החלפת טקסט – "אוצרות חיים" ב־"אוצרות חיים"
מ. רובין (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
 
(10 גרסאות ביניים של 9 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
[[פנים]] הוא גילוי ההשפעה בדרך התקרבות ואהבה וחיבה, היפוך בחינת [[אחוריים]] "כמאן דשדי בתר כתפוי" (כמי שמשליך מאחורי כתפיו).
{{איברים}}
[[פנים]] הוא גילוי ההשפעה בדרך התקרבות ו[[אהבה]] וחיבה, היפוך בחינת [[אחוריים]] "כמאן דשדי בתר כתפוי" (כמי שמשליך מאחורי כתפיו).


==בקבלה==
==בקבלה==
שורה 10: שורה 11:


זהו גם ענין לחם הפנים שנערך ב[[שבת]], שמורה על בחינה שכולו פנים ואין בו אחוריים כלל, ולכן צריך לחבר [[לחם משנה|ב' הלחמים דשבת]] אחוריהם הביתה זה לזה ופניהם לחוץ להיות כולו פנים, והוא סוד ב' הלחמים שהם [[יחודא עילאה]] ו[[יחודא תתאה]], לחם מן השמים ולחם מן הארץ שמתחברין כאחד, שאף לפי קבלת [[האריז"ל]] בענין י"ב חלות [כנגד לחם הפנים] מ"מ העיקר הם ב' החלות שעליהם מברך המוציא שמניח אותם זו בצד זו להיות פניהם לחוץ{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/lkutey/28/17b&search=%D7%9C%D7%97%D7%9D+%D7%94%D7%A4%D7%A0%D7%99%D7%9D לקוטי תורה עקב, יז, א]}}.
זהו גם ענין לחם הפנים שנערך ב[[שבת]], שמורה על בחינה שכולו פנים ואין בו אחוריים כלל, ולכן צריך לחבר [[לחם משנה|ב' הלחמים דשבת]] אחוריהם הביתה זה לזה ופניהם לחוץ להיות כולו פנים, והוא סוד ב' הלחמים שהם [[יחודא עילאה]] ו[[יחודא תתאה]], לחם מן השמים ולחם מן הארץ שמתחברין כאחד, שאף לפי קבלת [[האריז"ל]] בענין י"ב חלות [כנגד לחם הפנים] מ"מ העיקר הם ב' החלות שעליהם מברך המוציא שמניח אותם זו בצד זו להיות פניהם לחוץ{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/lkutey/28/17b&search=%D7%9C%D7%97%D7%9D+%D7%94%D7%A4%D7%A0%D7%99%D7%9D לקוטי תורה עקב, יז, א]}}.
{{הערות שוליים|}}
 
[[קטגוריה:מבשרי אחזה אלוק]]
{{אדם}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:תורת החסידות]]
[[קטגוריה:אברי הגוף]]