שיחה:יצחק פייוויש גינזבורג/ארכיון 1

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

יש אפשרות לתקן ברשימת חתניו את השם "אריה בלוך" ל" אריה ברוך בלוך" עם קישור? (יש עלויות ערך בשם הזה). י"א תשרי תש"ע - שיניתי מפייביש לפייוויש - כך הוא חתום על הפס"ד.

כך הוא חותם בכ"מ. יש אפשרות לשנות גם את שם הערך לפייוויש?
חיים האם להעביר? --שיע 21:08, 5 בדצמבר 2010 (UTC)
בעברית כותבים "פייביש" ולכן, לדעתי, אין לשנות. הוספתי הבהרה בערך. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ט בכסלו ה'תשע"א 07:11, 6 בדצמבר 2010 (UTC)
מסכים. --שיע 01:46, 8 בדצמבר 2010 (UTC)

באם הכתיב הנכון הוא פייוויש בהחלט יש להעביר, אולם גם באידיש כותבים פייביש. שף ויתיבקאנפרענץ רום 14:39, 22 בינואר 2017 (UTC)

השחתה

משתמש:חצקל מחק חצי מהערך, האם מישהו יכול לשחזר בבקשה  •  מתעקשים  •  ועידת ליובאוויטש 20:40, 31 במאי 2016 (UTC)

אני מתנצל, זה היה בטעות, אני לא מצליח לשחזר יש איזה בעיה עם הדף הזה בגלל הקישורים וכו'--חצקל. יחי המלך המשיח! - שיחה 23:55, 31 במאי 2016 (UTC)
ניסיתי, אבל ממכשיר נייד צריך איזה קוד ביטחון שאין לי מושג מהו. האם מישהו יכול לסדר?  •  מתעקשים  •  ועידת ליובאוויטש 05:54, 1 ביוני 2016 (UTC)
שחזרתי את הערך, אבל הקישורים באמת לא עובדים, אז שמתי בקשה בדף של בקשות ממפעיל מערכת, ואקווה שיטפלו בזה, ויהיה אפשרי לשחזר גם את הפסקה "קישורים חיצוניים"-- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

מקור

מה המקור לעידוד ל"ברוך הגבר"? חסיד חב"ד (שיחה)

זה שהוא נעצר ע"כ.. עבדא דקוב"ה - שיחה 16:22, 22 באוקטובר 2017 (UTC)

ספריו

סימנתי כערכים דווקא את ששת הספרים שהרב כתב בעצמו. כל השאר זה בעיקר התלמידים.תשע"א = ביאת משיח. אין ביאה ללא משיח, אין משיח ללא ביאה. - שיחה 16:28, 1 בדצמבר 2010 (UTC)

ביקורת

מה עם ביקורת על האיש כנהוג בערכים רבים, ובפרט כשמדובר על איש שיש עליו הרבה ביקורת...יחי המלך המשיח! • דָּרַךְ כּוֹכָב - שיחה 05:34, 27 בדצמבר 2013 (UTC)

הביקורת עליו תוסיף בהפצת המעיינות או תמעיט? 173.3.199.145 15:05, 27 בדצמבר 2013 (UTC)

דרוש פיסקת ביקורת דחוף! ולו בשביל שכל אחד שיפתח את הערך יבין שהוא פסול לגמרי בחב"ד. לשאלת האנונימי מעלי, דיעות האיש ומעשי תלמידיו ברור שמרחקים, מלבד זאת שעצם ההתקרבות אליו מהווה התרחקות, ולכן ברור שפיסקת ביקורת רק תמזער את הנזק (אולי). שף ויתיבקאנפרענץ רום 14:36, 22 בינואר 2017 (UTC)

למיטב ידיעתי הביקורת היא לא על האיש, כי אם על דרך הייצוג שלו בחוץ. אשר על כן, אין טעם להוסיף את פסקת הביקורת בערך שעוסק באיש.--גאר ווילדיג - שיחה 15:46, 15 בפברואר 2017 (UTC)

א. אתה ממש לא צודק. ב. זה ממש לא משנה.
ואסביר את עצמי, ציינתי לעיל שיש באיש שתי בעיות: א. דיעותיו מרחקים אנשים מבחוץ מהרבי (שמעתי כבר כמה פעמים אנשים מצטטים ציטוטים הזויים מהאיש בציינם שזהו "רב חב"די חשוב". ב. גם מי שמתקרב לאיש מתרחק מהרבי, שכן מאמיניו (גם אלה שלא מאמינים ר"ל ב"דור השמיני") לוקים ר"ל בשיתוף. עוד לא מצאתי אפילו אחד מתלמידי ר' יואל כהן מחד, או ר' עופר מיודובניק מאידך שיתלה את התמונה של המשפיע שלו בביתו. כן ראיתי הרבה מתלמידי האיש שתולים את תמונתו בביתם, ואין הדבר אומר אלא דרשני. יתירה מזו, כאשר שואלים אותם לזהותם עונים הם "תלמידי יצחק גינזבורג" במקום "תלמידי הרבי מליובאוויטש".
אפילו אם, נניח שהינך צודק, והאיש עצמו אינו מאמין בשיתוף או בדור השמיני, העובדה שאינו עושה מספיק בשביל לעצור את זה, זה מספיק לפיסקת ביקורת (ו"מספיק" בכגון דא, הכוונה היא שיעשה עד שהדבר ייעצר לחלוטין). מלבד זאת, גם בלי קשר האיש זכאי לפיסקת ביקורת בשל דיעותיו הציוניות המנוגדות לדעתו של הרבי.
אינני מבין כיצד באתר המכנה את עצמו "חב"די" מרגישים חובה מוסרית עצומה לכתוב פיסקת ביקורת על מוסדות נפלאים הפועלים רבות בשליחותו של הרבי, בעוד שעל אלו המנתקים את עצמם במודע מהרבי יכולים להיות מוצגים באור חיובי ולאף אחד זה לא יפריע. שף ויתיבקאנפרענץ רום 21:14, 16 בפברואר 2017 (UTC)

א. עדיין לא ראיתי ביקורת שלך או של נוספים על ר' משה שילת, שבמחכ"ת זכאי לביקורת שווה, אם לא חריפה בנושאים דומים (למרות שהוא לא "גונז את הציון", וד"ל..), או על הגה"ח ר' עדין אבן ישראל שליט"א, שאין חולק כי ההבדלה שלו ותלמידיו מהרבי שליט"א היא הרבה יותר חדה וצריכה ביקורת (ע"ע: הריאיון עם בנו שהובא, למרבה הפלא, בשולי ערכו, פרשיית חידוש הסנהדרין, ועוד). [אף שלא אני ולא אתה נוכל להתחרות ממנו במעלותיו, בעבודת ה' הנפלאה שלו, בקירוב העצמי שלו עם הרבי, ועוד לא דיברנו על מסירות נפשו להפצת החסידות]. ב. אני יכול להביא לך עדויות ממקורות מהימנים (קרובי משפחה שלו, אנשים שעבדו אצלו) על כך ששמעו ממנו במפורש ובחריפות כי אין לו חלק ונחלה בדעות משונות אלו (וידוע לי על מחאות שלו בעניין). אם כי אני מסכים אתך שלעיתים יש שופטני שבהם צריכים להיות עסקינן בפומבי, ובפרט שמדובר בכבוד הרבי מה"מ שליט"א, כי לו יקהת עמים. ג. שוב, חידדנו שיש ביקורת עליו שאינו מוחה. האם זה אכן מה שנכתב בביקורת? ד. הסיבה שחסידי חב"ד לא קונים את ספריו אמורה להיות מפאת ההקפדה ללמוד מדברי הרב דווקא, ובזה אין חילוק לענ"ד בינו לבין ר' יואל שיחי'. ולמרות זאת, לי ידוע על אחד מן השניים שהרבי שליט"א הורה לו לפרסם את חידושיו בצורה מסויימת, והוא ממלא אותה בהידור ובדייקנות. לעומת זאת על משנהו ידועה הטענה הידועה של הרבי שליט"א על פירסום חידושים...

ועוד חזון למועד, כי נשאר עוד בקולמוס להבהיר ולתקן עבדא דקוב"ה - שיחה 17:17, 22 באוקטובר 2017 (UTC)

עבדא, כדי שהדיון יהיה ענייני ויצא ממנו משהו, מומלץ לנהל דיון ממוקד אחד בחלקו התחתון של דף השיחה. להשתדל לעבור נושא נושא, ולא להתפזר לשאלות משנה וכו'. זו המלצתי מנסיוני כאן. --שיעשיחה ב' בחשוון ה'תשע"ח 17:40, 22 באוקטובר 2017 (UTC)

תנועת דרך חיים

שיניתי מנשיא תנועת דרך חיים לראש תנועת דרך חיים. כך הוא ביקש שיכנו אותו גם בתנועה. -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

גם נשיא, גם ראש (ב"י), מחר יבקש משיח... צריך למחוק את הערך! • כתית למאורבית הבד 23:37, כ' בשבט, ה'תשע"ז (16 בפבר' למניינם), ימות המשיח

חולק, צריך ערך עם פיסקת ביקורת חריפה. שף ויתיבקאנפרענץ רום 00:33, 17 בפברואר 2017 (UTC)

Symbol support vote.svg.png בעד כתיבת ביקורת. השאלה היא אם הדבר תואם את עמדותיה הפוליטיות של הועדה הרוחנית... וד"ל. (אגב האנונימי דלעיל הוא משתמש רשום שלא נכנס, כפי שאפשר לנחש מרשימת תרומותיו...). -- ד. שטרן ∗ השמים מספרים • 17:59, כ"ב בשבט, ה'תשע"ז (18 בפבר' למניינם), ימות המשיחיחי המלך המשיח!

הרב גינזבורג לא אומר שהוא רבי

הרב גינזבורג מכנה את הרבי הרייצ הרבי הקודם ויוצא נגד האנשים שקוראים לילדיהם יצחק פיוויש 212.76.102.102 11:34, 12 באפריל 2017 (UTC) --212.76.102.102 11:34, 12 באפריל 2017 (UTC)

מה שבטוח, אתה אמרת (כתבת) את זה מקודם בערך חסידות חב"ד. אז מה כוונתך, שאתה מתנהג בניגוד להוראותיו (כפי שאתה טוען כאן) או שהוא רק לא אומר שהוא רבי, ומתנגד רק לפרט של קריאת שמו לילדים? --יוסי ג - שיחה 15:12, 12 באפריל 2017 (UTC)

הגנה

שלום או שיע, נא להפעיל הגנה (עכ"פ מפני משתמשים אנונימיים). שף ויתיבקאנפרענץ רום 01:00, 28 ביולי 2017 (UTC)

תיקון ל"ביקורת"

"סגנונו ושיטתו של הרב גינזבורג אינה מקובלת בקרב חסידי חב"ד." - ???? משפט שטוען אמירה שלא עומד מאחוריה שום תוכן.. קודם כל צריך לבאר בערך מהו סגנונו כמו שקצת כתוב "חיבור התורה לנפש" ורק אחר כך צריך להסביר (באם זה בכלל נכון..) במה מתנגדים (אני לא רואה שום התנגדות לסגנון..)?

"בעקבות זאת, רבים מחסידי חב"ד לא קונים את ספריו ואינם מגיעים לשיעוריו" - ???? דרוש מקור? זה תמוה מאוד לכתוב ש"רבים מחסידי חב"ד" וכו' דבר ראשון מי אמר שלא מגיעים? דבר שני איזה מן טענה זו? לכל משפיע מגיעים כל חסידי חב"ד? חבדפדיה זה דבר אובייקטיבי ולא מיועד לפירוש תמוה ומטעה ביותר שנשמע רע..

"טענה נוספת היא קשורה לציונות, התנועה שהוא עומד בראשה - דרך חיים, שמטרתה הפיכת מדינת ישראל למדינה המתנהלת על פי הלכה, משתמשת בסמלי המדינה." - נתחיל מהסוף, אין שימוש בתנועה בסמלי מדינת ישראל, איפה נראה שהתנועה שלו משתמשת בסמלים כאלו? ועוד, ממה שקוראים על התנועה רואים שזה בדיוק ההיפך מציונות, הרב גינזבורג ידוע כמתנגד לציונות אם כבר. ומעולם לא שמעתי משפיע או מישהו שטען כזאת טענה תמוהה, ולהפוך גוף לגוף שפועל על פי הלכה זה בדיוק כמו כל מבצעים.. איזה מין טענה אבסורדית..

הערה 4 - " לדוגמה, לקראת י"ט כסלו ה'תשע"ד הפיצו תלמידיו מודעות ברחבי ירושלים המודיעות על מעמד הכתרה של הרב גינזבורג לנשיא הדור שיערך בבנייני האומה בירושלים, כמו כן רבים מתלמידיו קוראים לבניהם כשמו, מפיצים את תורתו מנגנים את ניגוניו וסממנים אחרים של התייחסות אליו כאל אדמו"ר." - ממה שהבנתי זה ממש שטויות, מעולם לא נראו מודעות כאלה, הבנתי רק ששאולזון מאתר חדרי חדרים הפיץ את השמועה הזו (כמו שהוא מפיץ שמועות נגד כל מיני רבנים ואדמורים ועושה סכסוכים) ואין לזה שום מקור במציאות, לא היה ולא נברא מעולם, מה עוד שההתוועדות הייתה ולא שמענו על שום דבר כזה שנאמר שם. לא יצא לי לראות במפגשי עם תלמידיו שרבים'?!' מתלמידיו קוראים לילדיהם בשמו

לדעתי כל הקטע הזה נכתב מבטן של מישהו, העלה לי הרבה סימני שאלה על מי שכתב את הביקורת, לא מבוסס, הרבה טעויות של ממש ונראה שנכתב ע"י הרבה שמועות רחוקות. -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

1. גם סגנונו אינו מקובל בקרב חסידי חב"ד. ניתן לבדוק זאת בצורה פשוטה, תבחר קטע, כל קטע מספריו, ותערבב אותו אם קטעים מספרי משפיעים ורבנים בחב"ד. והפלא ופלא, את הקטע שלו יהיה הכי קל לזהות כי יש לו סגנון מאוד שונה מהמקובל בחב"ד. 2. דרוש מקור, אבל זאת העובדה, כפי שתוכל להיווכח אם תכנס לכל ישיבה או בית כנסת חב"דיים באזורך, וכל עוד יש עובדה מאומתת היא נכתבת כאן גם לפני שהובא לה מקור מקובל. . 3. לא מגיעים, כי הוא גר בכפר חב"ד, אך אם תיכנס להתוועדות או שיעור שהוא מוסר, תגלה שיש שם שתיים שלוש מהכפר ועשרות או אפילו מאות מחוצה לו, שמבט חטוף עליהם מבהיר שלבושיהם שונה מהמקובל בחב"ד. 4. שאולוזון עצמו אינו מקור, אך העניין הנ"ל הוא עובדה מפורסמת לכל מי שלא אוטם עיניו ואוזניו. --שיעשיחה כ"ט באב ה'תשע"ז 15:21, 21 באוגוסט 2017 (UTC)

לשון הרע.!?

א. זה ממש ממש לא נכון הלשון הרע הזה שכתבתם כאן בהערות שוליים: "לדוגמה, לקראת י"ט כסלו ה'תשע"ד הפיצו תלמידיו מודעות ברחבי ירושלים המודיעות על מעמד הכתרה של הרב גינזבורג לנשיא הדור שיערך בבנייני האומה בירושלים" לא היה ולא נברא! זה היה התוועדות פשוטה עם הרב גינזבורג. זה כל כך מופרך שאני לא מבין מאיפה הבאתם את זה... ב. חוץ מזה, אתם כותבים באתר על כל מיני אנשים והרבה פעמים אתם כותבים עליהם לשון הרע כפשוטו! אני לא מבין מאיפה מצאתם התרים לזה, מילא בויקיפדיה- שהם לא שומרי תורה ומצוות לעת עתה- אבל אתם? אנשים נכנסים לאתר הזה במחשבה שזה אתר שאפשר לסמוך על כשרותו- אז, נכון שזה אתר מאד חסידי שמלמד הרבה דברים חשובים והוא מאד שימושי, אבל לשון הרע??? איך נכנסים כל הלכלוכים האלה לאתר כזה? כל הערך הזה של ביקורת על כל מיני אנשים- זה ממש עז גילוי עריות ושפיכות דמים!!! גם על אנשים שנפטרו אסור להגיד לשון הרע, כמו שאתם כותבים על כמה אנשים. 84.108.15.18 09:04, 21 באוגוסט 2017 (UTC)

מדובר בביקורת הנוגעת למעשה, חשוב לנו שאנשים לא יטעו ויגיעו למקום שהוא בעייתי מבחינת ההתקשרות לרבי. במקרה כזה מותר לכתוב דברים שבמצב אחר יחשבו ללשון הרע. --שיעשיחה כ"ט באב ה'תשע"ז 15:23, 21 באוגוסט 2017 (UTC)

תגובה על התגובה על הלשון הרע

בנוגע לתשובה שעניתם לי שמותר את הלשון הרע הזה וכו'- " היצר הרע מתחפש לפעמים לארון קודש"- טומאה טומאה טומאה... עכשיו אני אשאל אותך מלב אל לב- אתה באמת מוכן להסתכן בהתחייבות נפשך עי שלושת העבירות החמורות- על סמך היתר שלא קשור בכלל? (אני לא חושב שמי שיקרא ש"מבקריו טוענים כי תלמידיו מתקשרים אליו במקום אל הרבי, ואף מחשיבים אותו כנשיא הדור וכמשיח[4], והוא אינו מוחה בהם." יתקשר יותר לרבי...

אני מוכן לאבד את העולם הזה ואת העולם הבא שלי, בשביל שלא יתקשר יהודי אחד להנ"ל. 24.190.246.82 21:52, 21 באוגוסט 2017 (UTC)

המשך (סוף טוב הכל טוב)

בזה תם הדיון, אני מבקש באמת סליחה עם פגעתי בכם, ואני עדיין מאד מודה לכם על התוכן העשיר והחסידי שאתם מספקים לכולם. תכתבו ותחתמו לשנה טובה ומתוקה.

תודה. לשנה טובה ומתוקה תחתם ותחתם --שיעשיחה ב' באלול ה'תשע"ז 19:52, 24 באוגוסט 2017 (UTC)

חוסר קוהרנטיות וחוסר מקורות

יש בחלק על הביקורת סתירה מיניה וביה- אם תנועת דרך חיים רוצה להפוך את מדינת ישראל למדינה המתנהלת ע"פ ההלכה, מה הקשר לציונות? גם לא ברור באיזה סמלים ציוניים הם משתמשים? 95.86.99.32 20:48, 12 בספטמבר 2017 (UTC)

ציונות במובן שהם חושבים שהגאולה תבוא ע"י פעולותיהם לשינוי המדינה, ובמילים אחרות - גאולה טבעית (עכ"פ ביסודה - אף שאינו שולל ניסים). כל המעיין בשיחה המפורסמת של כל היוצא למלחמת בית דוד יראה שאלה "אשר חרפו עקבות משיחך" המקוריים הם תלמידי יצחק גינזבורג, ולכן חובה על כל תמים בתומכי תמימים להילחם בהם כשם שהייתם נלחמים בקומוניסטים. למעשה, יש להניח שכל הבעיות שלכם נובעות מכך שאין אתם אומרים לחיים. ואף אם כן, מן הסתם אומרים אתם על פראסטע ולא על ריינע... עכ"פ, לחיים!!! שף ויתיבקאנפרענץ רום 23:56, 13 בספטמבר 2017 (UTC)

95.86.99.32 20:48, 12 בספטמבר 2017 (UTC)

יצא לי לדון ולהתווכח הרבה עם אחד מתלמידיו שעסק בהפצת תנועת דרך חיים, ובהחתמת אנשים שרוצים מדינה ע"פ הלכה וכו' ואכן הוא באמת התבלבל בנוגע למטרת פעולות אלו, אך היה ברור שאין זה בשביל להביא את הגאולה באופן טבעי כשיטת הציונים שבזה שיש מדינה יהודית זה כבר גאולה טבעית, ובמיוחד שאם כן, אז זה עצמו סתירה מיניה וביה למ"ש שהם מאמינים בו כמשיח דבר שאינו שייך ואינו נצרך לשיטת הגאולה הטבעית הציונית, (כידוע הביאורים במה שדווקא מצד פעולות מלך המשיח אפשר לקרוא לעליית יהודים - קיבוץ גליות ו"מעין והכנה" ואתחלתא דגאולה וכו'), וגם אם הם לא בקיאים כ"כ כדי להבין את כל הפלפולים, מ"מ דבר זה הוא די פשוט.--פיצי - שיחה 02:59, 14 בספטמבר 2017 (UTC)

הוא התבלבל כי אינו מכיר. דיברתי עם תלמידיו רבות וגם קראתי קצת מהגותו. למעשה, יש להניח שכל הבעיות שלכם נובעות מכך שאין אתם אומרים לחיים. ואף אם כן, מן הסתם אומרים אתם על פראסטע ולא על ריינע... עכ"פ, לחיים!!! שף ויתיבקאנפרענץ רום 09:45, 14 בספטמבר 2017 (UTC)

מחאת הרב גינזבורג

אני שמח לראות שהביקורת הפכה להיות עניינית יותר. לגבי עצם סגנונו של הרב, בשילוב קבלה וגימטריות וחידושים רבים אחרים בלימוד חסידות, יש להתחשב בכך שאת המחשבה להוציא את חידושיו בספר, הציע הרבי ב"אתערותא דלעילא" לגמרי. עבודה זו מלמדת אותנו ללגיטמיות שהרבי נתן לצורת הלימוד. אני יצטט גם ממכתב של הרבי לגבי קבלתו של הרב גינזבורג למוסד מסויים "יודעים גם כן דעתי, שהבעתי כמה וכמה פעמים, בעניין ההכרח לנצל את הכוחות שחונן בהם כל או"א במילואם, ובנוגע למוסדות לנצל כח אדם המתאים במילואו". אין ספק שהרבי נותן מקום לדרך לימוד זו. אך אין זה אומר שכעת כל אחד ואחד צריך ללמוד דווקא את זה. פשוט שיותר חשוב ללמוד חסידות של הרביים דווקא. ולכן אפשר לשנות את הפיסקא הראשונה מסגנונו ושיטתו אינם מקובלים על חסידי חב"ד, ל"אינם מקובלים" או "אינם רגילים" בקרב חסידי חב"ד.

לגבי כך שהרב גינזבורג אינו מוחה בתלמידיו שאומרים שהוא משיח, הדבר אינו נכון. הרב לא נותן לכך פומבי. אך בפירוש הרב דואג "לרסן" את תלמידיו בנושא הזה, כמו גם בנושא ההתקשרות ל"רבי". אני לכך מספר דוגמאות (להם הייתי עד): א. פעם היה שבת בכפר חב"ד שהתלמידים ערכו לו התוועדות יום הולדת, כשהרב נכנס הם התחילו לשיר "יחי אדוננו" במנגינה המוכרת, הרב העיף מבט חודר בתלמידיו, והשירה פסקה מיד. ב. אחד פתח אתר אינטרנט בשם ה"דור השמיני", בו הוא ניסה לקדם את הרב כ.., משהובא הדבר לידיעת הרב, הורה לו הרב לסגור את האתר לאלתר. לצערי הלה ציפצף בתחלה, אך בהמשך ירד לגמרי מהעץ, והלך לחפש משיח אחר. ג. בכינוס בבנייני האומה שהופץ פשקוויל על הכתרה וכו', הדבר נעשה על ידי עסקן מסויים שרצה לפגוע בהתוועדות, ולגרום לחלק מהמתוועדים לא להגיע, מה ששיחרר באופן חד פעמי, מחאה פומבית. באימייל שנשלח לכל תלמידי הרב ביום ההתוועדות כתב איתיאל גלעדי: הבהרה: אנשים שמנסים לפגוע באירוע הערב הפיצו בזדוניות שמועות מטופשות וחסרות בסיס (על "הכתרה" וכיו"ב). כמובן, אין לנו כל קשר לדברים והם רק הסבו לרב עגמת נפש.

אני מסכים בהחלט שישנם אנשים שמצד שגיונות ליבם, הסגנון והצורה מתפרשים אצלם בצורה שבה הם בוחרים, סוף סוף לא ניטלה הבחירה החפשית. בהתבוננות קלה, אפשר להבין שלו רצה הרב גינזבורג להיות אדמו"ר, וכו', היה באפשרותו לעשות זאת ולהצליח. אך למרות ידיעותיו, כשרונותיו ופקחותו, הרב גינזבורג בחר לציית באין ספור תחנות בדרכו לנשיא הדור הרבי מלך המשיח. הדוגמא הכי מובהקת לכך היא מקום מגוריו בכפר חב"ד, שהרבי שליט"א הורה לו כמה פעמים שלא לעזוב וזהו מקומו, וכך זה עד היום. עד כמה שידוע לי רובם המוחלט של התלמידים מחזיקים את הרב גינזבורג כמשפיע גדול וכצדיק וחסיד, כדוגמת החסיד המופרסם ר' הלל, שכידוע אמרו עליו שהוא היה "חצי חסיד", ואילו החצי השני "רבי". אני לא מתיימר לומר שזו לא בעייה בהתקשרות, אבל אני חושב שיש לנו בתוך חב"ד בעיות יותר מהותיות בהתקשרות, ואת השנאה המפעפעת של בני הנעורים כדאי להקדיש ליצר הרע ולשלל הפתויים של הדור השביעי.

לגבי התנועה דרך חיים. הרב גינזבורג מספר שהרבי אישר בסוף הממי"ם תחלת הנוני"ם תנועה דומה שהיתה תחת השם "חי וקיים". מי שמקשר את התנועה לציונות, הרי שאחד מן השתים או שהוא אינו יודע מהי ציונות, או שהוא אינו יודע על מה מבוססת ומושתת תנועת דרך חיים. גילוי נאות: מטעמי התקשרות, אני נמנע מלהצטרף לתנועה שלדעתי היא פוליטית, ותפקידנו כחסידי חב"ד הם להיות לא פוליטיים. אך לו היה ניתן להצביע לתנועה זו, פשוט לי שהם המפלגה הכי חרדית שיש. יסודות התנועה בנויים על כך שהכל מוכרח להתנהל ע"פ התורה, ושמבנה השלטון היהודי הינו מלוכני, כלומר בראש המדינה עומד מלך. מדוע אין זו ציונות? כי הבעיה של הציונות בעיקר הוא האמונה בכוחי ועוצם ידי, אבל כידוע שלו היו מנצלים את העת של הקמת המדינה, משיח היה בא. במילים אחרות: מכיוון שאנו חיים במדינה מסויימת שההנהגה שלה היא יהודית, פשוט שצריך לדאוג לכך שהכל יהיה על פי תורה, ולא מתוך מחשבה שבכוחנו לפעול את העניין לבד לגמרי, אלא להיפך, אנו נעשה כל אשר ביכולתנו כדי להביא את הגאולה במציאות החיים היום יומית, ובזכות זה נזכה למשיח שיבוא וישלים את השאר. מוסכם עלי שהפרשנות הזו ל"עשו כל אשר ביכולתכם", די זרה לציבור החבד"י, אך זוהי הפרשנות של הרב גינזבורג, ואצל תלמידיו שרובם באים מרקע דתי לאומי, הרעיונות האלה מתקבלים יפה. תנועה זו לא נושאת את שם חב"ד, ואף אם השותפות בתנועה מפלגתית אינו מתאים לחסידי חב"ד, אין זו סיבה לקרוא לזה ציונות. תכלס' לדעתי גם כאן צריך לעדן את הביקורת, ובמקום להצמיד תוית "ציונות", להסביר למה כחסידי חב"ד לא שייך להצטרף לתנועה מפלגתית איזו שתהיה.

לא שינתי את הערך בפנים. אני משאיר למערכת את הזכות.--יהודה ל. - שיחה 08:18, 26 בנובמבר 2017 (UTC)

ראשית כל, תודה יהודה ל. על התגובה העניינית. ולגופו של עניין, אם הרבי עודד מישהו לכתוב אין זה הופך את כתיבתו לקדושה. הרבי עודד גם ספרים שמאלנים לכתוב, ואין מבדילים בין יהודים עודד גם את הדפסת הספר ליקוטי מוהר"ן (על אף שדרכו אינה מקובלת בקרב חסידי חב'"ד).
המחאות שציינת אליהן, אין לי כח להסביר מדוע אין הן מספקות אותי או את רובם המכריע של חסידי חב'"ד.
אני אישית מגדיר את עצמי כציוני, אולם הנה מדובר כאן על נושא ספציפי מאוד: הבאת הגאולה בידי אדם, ולמען האמת, אינני מבין מדוע מישהו היה מעוניין בגאולה כזאת.
למעשה, יש להניח שכל הבעיות שלכם נובעות מכך שאין אתם אומרים לחיים. ואף אם כן, מן הסתם אומרים אתם על פראסטע ולא על ריינע... עכ"פ, לחיים!!! שף ויתיבקאנפרענץ רום 13:24, 27 בנובמבר 2017 (UTC)
אין מבדילים בין יהודים. אבל מבדילים ומבדילים בין קודש לחול, בין רצוי לדחוי, בין מצוה לעברה, בין קדושה לטומאה.

משוב

אחד הערכים היותר הזויים שפגשתי כאן. 185.120.124.242 22:56, 5 בנובמבר 2018 (UTC)


בינוני???!!!

בגוף הערך כתוב שהינו 'בינוני' ע"פ התניא ע"פ עדותו...

יש למחוק זאת בזריזות..

עובדות לא נכונות...

לאחרונה הסבו את תשומת ליבי שמאז שביקרתי בערך בפעם האחרונה הוא עבר כמה שינויים, הייתי מנסה לערוך אולי את הטעויות, אבל הערך חסום לעריכה. --יהודה לייב ויסגלס - שיחה, 00:56, ט' בחשוון, ה'תש"ף 00:56, 7 בנובמבר 2019 (UTC)

מה עם קהל היעד?

יש לי הרבה בה מה להוסיף על כל הדיונים שנכתבים כאן, ומי שרוצה מוזמן לעשות זאת במייל symb2622@gmail.com אבל מה שרציתי לכתוב כאן, זה שאסור לנו לשכוח למי מיועד האתר הזה ומה הגולשים עלולים לקרוא בדף השיחה הזה. לא צריך יותר מידי בגרות ושכל, כדי להבין שדיונים אלו על שכלותם וסכלותם, מקומם מחוץ לאתר ציבורי שמתיימר להציג את השקפת של חסידות חב'"ד. חוץ מזה, אני מייעץ לאותם צעירים שחושבים שהם יודעים הכל, שלא יכתבו את מה שהם חשבו עליו בלילה לפני השינה. וגם, גם אם זה נשמע להם הגיוני וחסידי. אל תכתבו משהו באתר ציבורי, אם זו סך הכל תחושת בטן או קונספירציה מפותחת היטב. כאן כותבים דברים מוכחים שיש להם מקורות מסודרים. אגב, אני מציע לכם לבדוק רגע מהו מצב ההתקשרות שלכם לרבי, לפני שאתם מתחילים לדבר על מישהו שוודאי נמצא כמה שלבים לפניכם בנושא הזה. אני לא מחכה לתגובה על שורות אלו, אא"כ במייל הנ"ל. בברכה. ישראל היהודי - שיחה, 18:31, י"א בחשוון, ה'תש"ף 18:31, 9 בנובמבר 2019 (UTC)