חב"דפדיה:אולם דיונים

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הגעתם לאולם הדיונים המרכזי של חב"דפדיה.

המקום מיועד לדיונים בין האורחים, העורכים והמפעילים.


אם יש לך בקשות מיוחדות המיועדות למפעילי המערכת, תוכלו לעשות זאת כאן.

אם ברצונכם לבקש ערך החסר בחב"דפדיה, תוכלו לעשות זאת כאן. תוכלו גם לבקש תמונות כאן, וגרפיקה כאן.

אם ברצונך לכתוב איזו אימרה חסידית או סתם להתוועד.. תוכל לעשות זאת כאן.

אם ברצונכם להתנדב להשלמת פרוייקטים לשיפור חב"דפדיה, או להציע אחד כזה תוכלו לעשות זאת כאן.


תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

ארכיוני אולם הדיונים
12345678910111213141516171819202122232425262728293031חב"דפדיה:אולם דיונים
חב"דפדיה: פיתוח טכני



כדי להגיע לתחתית הדף, לחצו כאן.

תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

ארכיון 1ארכיון 2ארכיון 3ארכיון 4




תבנית:הערה

הדיון הועבר משיחת תבנית:הערה

תבנית מיותרת וכפולה ועוד יהיה בזה צורך. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:08, 16 ביוני 2010 (UTC)

צריך להחליט ולתקן את המקומות בהם מופיע. אישית: אני מעדי 'הערה' על-פני 'הערת שוליים', מסיבות מובנות. ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
בכל אופן, בסגנון התורני מקובל לקרוא להערות אלו "הערת שוליים". מאוד יכול להיות שעוד נצטרך תבנית אחרת בשם הערה עם מטרה שונה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:15, 16 ביוני 2010 (UTC)
השאלה מה עדיף: סגונון או נוחות. למה נצטרף למטרה דומה? ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
לי נראה יותר לעניין גם מצד השם לקרוא לזה "הערת שוליים". הנוחות זה לא כ"כ משמעותי. למעשה, כדאי להעביר את הדיון לאולם הדיונים, להחלטת החב"דפדים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:29, 16 ביוני 2010 (UTC)
תומך, למרות שכפי הנראה, כבר יותר יעיל לבקש משלום להגיב כאן..:). ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
תומך בדעת חסיד, ולמרות שהמשמעת הויקיפדית הקשוחה אותה מנהיג ח. נ. (וזה מחמאה) דורשת לבחור שמות מתאימים יותר בדווקא. --מחכים לביאת משיח, היום ה' בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 03:32, 17 ביוני 2010 (UTC)

אבות האומה

בדעתי לפתוח קטגוריה לאבות האומה:אדם הראשון, אברהם אבינו, יצחק אבינו, יעקב אבינו, יהודה, יוסף הצדיק, שרה אימנו, משה רבינו, אהרן הכהן, אלעזר בן משה דוד המלך, שלמה המלך, רחבעם המלך. השאלה היא מה יהיה שם הקטגוריה, ואיפא לדחוף את עשיו ואת הבעל תשובה הידוע ישמעאל. מה דעתכם? --מחכים לביאת משיח, היום ה' בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 03:29, 17 ביוני 2010 (UTC)

אולי "אישית בתנ"ך"? "אבות ואמהות האומה"? תעיין בויקיפדיה אלו שמות הם נתנו. אפשר להעזר בהם.. --chabadnik - שיחה 19:00, 17 ביוני 2010 (UTC)
מתאים ביותר, לדעתי "אישית בתנ"ך". כך נוכל לרכז בקטגוריה אחת מספר רב יותר של ערכים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 09:52, 18 ביוני 2010 (UTC)
"אישים" התכוונו (אני עלכ"פ :)) --chabadnik - שיחה 10:17, 18 ביוני 2010 (UTC)
אכן טעות. תודה על תיקון..--חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 10:22, 18 ביוני 2010 (UTC)

פרוייקט ימי השנה

א. מה דעתכם לעבוד לפי סדר השנה. לי הרבה יותר נוח לעבוד כרגע על הערכים ו' בתמוז, ה' בתמוז וכו' מאשר על חודש תשרי או שאפשר לעבוד במקביל. ב. בסיום העבודה, ערך כגון י"ב תמוז תרפ"ז לאן הוא יפנה. לי"ב בתמוז, תרפ"ז או לאדמו"ר הריי"צ. לי באופן אישי נראית האפשרות האחרונה. מה דעתכם? --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 10:39, 18 ביוני 2010 (UTC)

לדעתי מוטב להפנות לערך עליו אין הרבה תוכן כדי שיוכלו למצוא בקלות, ובעניננו - י"ב תמוז. --מחכים לביאת משיח, היום ו' בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 13:06, 18 ביוני 2010 (UTC)
א. כל אחד איך שנוח לו. ב. מסכים לדעתו של משתמש שלום. מי שיחפש מידע על אדמו"ר הריי"צ, יחפש "אדמו"ר הריי"צ", מי שיחפש י"ב תמוז ירצה להגיע לערך שמספר מה קרה בי"ב תמוז, ויותר הגיוני שימצא בקלות את מבוקשו בערך י"ב תמוז. בערך "אדמו"ר הריי"צ" הוא ילך לאיבוד. --chabadnik - שיחה 13:54, 23 ביוני 2010 (UTC)

chabadpedia.co.il

ב"ה עודכן סוף סוף הדומיין chabadpedia.co.il לגישה לחב"דפדיה בלא שנצטרך להגיש כתובת ארוכה כאורך הגלות. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:20, 18 ביוני 2010 (UTC)

צריך לעדכן את הכתובת הזו שיכנס גם עם התוספת של www
(www.chabadpedia.co.il)
העברתי. בטיפול. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 07:52, 27 ביוני 2010 (UTC)

פורטל תורה

מה אתם אומרים. בסוף כל סדר מששת סדרי המשנה, צריך להיות הפניה לקטגוריה המליאה. האם לפי זה צריך להעביר את המסכתות ולחלקם לפי הסדרים, כדי שכל הפניה מסדר תהיה לקטגוריה אחרת? --מחכים לביאת משיח, היום ט' בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 03:11, 21 ביוני 2010 (UTC)

לדעתי אין צורך. עדיף שכל המסכתות יהיו בקטגוריה אחת ויחולקו לאותיות וכך נחסוך מהגולשים כניסות מיותרות לדפים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:59, 21 ביוני 2010 (UTC)
מה אתם אומרים על העיצוב בכללותו, שישאר כמו שהוא עכשיו? --מחכים לביאת משיח, היום ט' בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 16:01, 21 ביוני 2010 (UTC)
יש מה לשפר ואעשה זאת בשמחה בסוף. קודם צריך להשקיע בתוכן, אח"כ בעיצוב. המשך הצלחה בעבודתך, שלום. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 16:23, 21 ביוני 2010 (UTC)

הקב"ה

יש עכשיו שני ערכים, שחיים הציב עליהם תבנית איחוד, הגדול והקדוש ברוך הוא.

הערך הקב"ה נכתב במטרתו על ידי להסביר את המושג "הקדוש" ב"ה, כפי שאדמו"ר הצ"צ מסביר אותו. הערך הגדול נכתב כדי להסביר את התואר "הגדול".

א. לדעתי אין טעם לאחד אותם, מכיון שאין הם עוסקים במהותו של הקב"ה, ואיחודם מראה כאילו יש כאן ערך העוסק במהותו, דבר שכידוע אינו שייך, שהרי יש לנו השגה רק בישותו ולא במהותו, כידוע ללומדי ספרי אדמו"ר הצמח צדק, ע"פ מורה נבוכים.

לדעתי אם כבר פותחים ערך על הקב"ה בעצמו, אפשר לכתוב בו רק את היסוד הנ"ל שיש לנו השגה רק בישותו ולא במהותו, (אפשר להרחיב בזה ויש לי). מלבד זאת, אין להכניס כלום בערך הנ"ל.

אגב, אביא ציטוט מויקישבה:

"למיטב הבנתי, הוחלט שלא יהיה ערך על ה', כיוון שה' נעלה מכל הגדרה(המקסימום שאפשר להגיע זה ידיעת השלילה ודוק'). ..."

יש לציין, שבויקישבה הערך על אלוקים נמחק מהסיבה הנ"ל.

ב. אם פותחים ערך על הקב"ה, מה יהיה שם הערך? אלוקים כמו בויקקליפה החילונית? --נרו יאיר 16:53, 22 ביוני 2010 (UTC)

הערכים עוסקים במושגים ולאו דווקא במהויות. אי לכך יש להכניס את כל מה שקשור להקב"ה לערך אלוקים (כפי שכתבתי כבר בעבר כאן). --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 17:06, 22 ביוני 2010 (UTC)
אולי נכון יהיה לפתוח ערך "שמותיו של הקב"ה" או משהו בסגנון, או יותר נכון יהיה לפתוח קטגוריה "שמותיו של הקב"ה" עם כל שמותיו. בוודאי שצריך שיהיה ערך אלוקים עם הסבר על שם אלוקים, ערך על "עצמות ומהות", על "אור אין סוף" וכו'. ההבדל ביננו לבין ויקישיבה, או ויקיפדיה הוא ששם היחס הוא שטחי, כל שמותיו ותואריו של הקב"ה הם היינו אך, אין הסבר למה נקרא לפעמים כך ולפעמים כך. בחסידות יש כל הנושא בלי סוף תוכן שמקומו בחב"דפדיה מוכרח. מה שכן, יהיה כדאי בתחילת רוב הערכים האלה לכתוב שורה של הסבר קצר על כך שהערך עוסק בתואר, ולא במהות. --chabadnik - שיחה 14:02, 23 ביוני 2010 (UTC)
לפי דברי חבדני"ק, ההצעה נראית לכאורה: הערך על ההסבר של "הקדוש" ב"ה יכנס לקטגוריה של שמותיו של הקב"ה, ונפח ערך נוסף על החילוק שבין מהותו לישותו. שם אולי יהיה ניתן לשלב את "הגדול". חיים מה דעתך? --מחכים לביאת משיח, היום י"א בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 16:10, 23 ביוני 2010 (UTC)
חיים, אין בכוונתך להגיב? --המשחית הסדרתי, השחתות מקצועיות. 17:15, 24 ביוני 2010 (UTC)
במקום לדבר גבוהה וארוכה, אני מציע להתחיל לערוך קודם את הערך אלוקים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 17:23, 24 ביוני 2010 (UTC)
במקום לדבר גבוהה וארוכה, תבדוק את הדיון דלעיל, ותראה שאפילו לא הוחלט מה יהיה שם הערך. זה הבעיה העיקרית כעת. --המשחית הסדרתי, השחתות מקצועיות. 17:25, 24 ביוני 2010 (UTC)

עדכון מצב

טוב אני רואה שלא הבחנתם בשינויים האחרונים. לתשומת לבכם, ראו את השינויים בערכים: הקדוש ברוך הוא, הגדול, ואתה קדוש. --מחכים לביאת משיח, היום ט"ו בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 15:20, 27 ביוני 2010 (UTC)

פסיקים

מה דעתכם אודות פסיקים במיזם התניא? האם גם כאן חלה ההקפדה שלא להוסיף פסיקים? לדעתי, דווקא בספר עצמו יש הקפדה שלא לעשות פסיקים. לעומת זאת, בביאורי התניא השונים, יש פסיקים כמובן גם בטקסט התניא. מיזם התניא בחבדפדיה מיועד להקל על הלימוד, על ידי הסבר, פתיחה, סיכום, וכן על ידי פתיחת ראשי תיבות ופסיקים. מה דעתכם? --מחכים לביאת משיח, היום י"א בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 14:27, 23 ביוני 2010 (UTC)

כדאי לשאול את הוועדה הרוחנית. אפשר אולי להעלות צילום של הפרק כפי שהוא כתמונה, ובגוף הערך להכניס את הפרק עם פסיקים, הסברים וכדומה. --chabadnik - שיחה 15:23, 23 ביוני 2010 (UTC)
ידוע למישהו איפא אפשר להשיג תמונות של דפי התניא? --מחכים לביאת משיח, היום י"א בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 15:58, 23 ביוני 2010 (UTC)
אצלי יש כמעט את כולם. ניתן גם למצוא ברשת. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 16:04, 23 ביוני 2010 (UTC)
תעלה אותם לחב"דפדיה? בכל אופן, גם אם לא, האם אוכל לסמוך על זה ולערוך פרקים עם פסיקים? --מחכים לביאת משיח, היום י"א בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 16:07, 23 ביוני 2010 (UTC)
באם ה"צילום תניא" כבר מועצב אצלי, אעלה אותם בימים הקרובים. בנוגע לפסיקים, זוהי החלטה גורלית (מי, איך, כיצד וכו' לעשות זאת) ויש לחכות להסכמה רחבה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 16:14, 23 ביוני 2010 (UTC)
אולי תשאל את ה"וועדה הרוחנית" (אם קיים כזה דבר). --מחכים לביאת משיח, היום י"א בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 16:16, 23 ביוני 2010 (UTC)
הי' קפידא מרבו"נ ע"ז. דעתי: להביא לפתח הוועדה הרוחנית: הרב ש"י חזן, הרב ש"ז הרצל והשלישי שאיני זוכרו. ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים
חבל, היית יכול לומר בעצמך בבירור: אין דרך לפתרון השאלה. הרי אתה יודע שאף אחד לא יעשה זאת? --מחכים לביאת משיח, היום ט"ו בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 15:18, 27 ביוני 2010 (UTC)

תבניות

מצוות
תרי"ג מצוות · רמ"ח איברין דמלכא · מצוות דרבנן
מצוות עשה נבחרות
אהבת ה' · אהבת ישראל · אכילת מצה · ברית מילה · ברכת המזון · גמילות חסדים · האמנת אלקות · שילוח טמאים מהר הבית ובית המקדש · יראת ה' · כיבוד אב ואם · מזוזה · פריה ורביה · צדקה · ציצית · קידוש השם · קריאת שמע · שבת· שילוח הקן · תפילה · תפילין · תקיעת שופר · תשובה
מצוות לא תעשה נבחרות
עבודה זרה · גילוי עריות · יחוד · טהרת המשפחה · שפיכות דמים · ולא תתורו אחרי עיניכם

נראה לי שכדאי להעביר את כל התבניות בחבדפדיה לתחתית הערך: מעלות:

  1. הערך נהיה ארוך יותר.
  2. התמונות שבערך, יופיעו מיד בתחילת הערך.
  3. בערכים רבים אין מקום גם לתמונה וגם לתבניות. בעיה זו תסתדר בצורה העכשווית.

מה דעתכם?

בנתיים העברתי את תבנית מצוות לצורה החדשה, למטה. אם לא תתקבל החלטתי, בל"נ אשנה בחזרה. --מחכים לביאת משיח, היום י"ג בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 16:49, 25 ביוני 2010 (UTC)

במחשבה שניה הצעתי היא רק לתבנית מצוות. העיצוב שלה הוא מוצלח יותר באורך החדש ולא הישן, מפני כמה סיבות מפני היחס הקיצוני בין מצוות לא תעשה (5 שורות) לעומת מצוות לא תעשה (1 וחצי שורה) דבר המסתדר בתבנית החדשה, משא"כ התבניות האחרות וצ"ע. --מחכים לביאת משיח, היום י"ג בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 19:19, 25 ביוני 2010 (UTC)

מצוות
תרי"ג מצוות · רמ"ח איברין דמלכא · דברי קבלה · מצוות דרבנן · הכנה למצווה · כוונת המצוות · ברכת המצוות · הידור מצווה
מצוות עשה נבחרות
אהבת ה' · אהבת ישראל · אכילת מצה · ברית מילה · ברכת המזון · גמילות חסדים · אמונה בה' · שילוח טמאים מהר הבית ובית המקדש · יראת ה' · כיבוד אב ואם · מזוזה · פריה ורביה · צדקה · ציצית · קידוש השם · קריאת שמע · שבת · שילוח הקן · תפילה · תפילין · תקיעת שופר · תשובה· הכנסת אורחים
מצוות לא תעשה נבחרות
עבודה זרה · גילוי עריות · שפיכות דמים · הסגת גבול
יש הרבה הגיון במחשבתך הראשונה. אישית אני תומך בה. --chabadnik - שיחה 14:57, 27 ביוני 2010 (UTC)
אכן. מעלה נוספת, שאדם כשגומר לקרוא את הערך, יכול לעיין בנושאים קרובים ולראות את כל מרחב הערכים בנושא. אך קודם לכן עדיף להוסיף הרחבה בשם "NavHead". --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:02, 27 ביוני 2010 (UTC)
מה זה? --מחכים לביאת משיח, היום ט"ו בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 15:15, 27 ביוני 2010 (UTC)

קישור שם הערך ופסקאות

א. המדיניות בחב"דפדיה היא להכניס את שם הערך במשפט הראשון בערך. ישנם ערכים ששם הערך בשורה הראשונה מופיע כקישור לערכים (לדוגמא, בערך תומכי תמימים אלעד שם הערך מופיע כך: תומכי תמימים אלעד). לדעתי שם הערך לא אמור להוות קישור. נכון יותר יהיה לסגנן כך: "ישיבת תומכי תמימים אלעד שייכת לרשת ישיבות חב"ד המכונות "תומכי תמימים" וממוקמת בעיר אלעד שבמרכז ארץ ישראל".

ב. כנ"ל גם שמות פסקאות לא אמורים להיות קישורים. זאת דעתי. מה דעתכם? --chabadnik - שיחה 15:04, 27 ביוני 2010 (UTC)

מסכים גם מסכים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:08, 27 ביוני 2010 (UTC)
מסכים, כפשוט. --מחכים לביאת משיח, היום ט"ו בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 15:11, 27 ביוני 2010 (UTC)

המוטו שצריך להנחות אותנו הוא 'מכל מלמדי השכלתי'/איזהו חכם? הלומד מכל אדם. בכל עניין טכני לא צריך לפתוח דיון, אפשר לפתוח את ויקיפדיה (אצלי זה חסום) ולראות איך מתנהגים שם. כמובן ופשוט שבעניינים מהותיים בתורת החסידות לא ייקבעו אנשים 'מבחוץ' אלא הוועדה הרוחנית (אם יש כזו) המבינה בעניינים חבדיי"ם. --לל (מדברים) 20:26, 28 ביוני 2010 (UTC)

אתה צודק, אבל בטח מבין שעל כל מדיניות שנלקחת מויקיפדיה צריך ליידע את שאר חברי קהילת חב"דפדיה, על מנת ליצור קו אחיד. את המדיניות הזאת אכן ראיתי בויקיפדיה עוד בתחילת דרכה של חב"דפדיה, אבל כשאני מסתובב בערכים בחב"דפדיה, אני רואה שלא כל מה שידוע וברור לי, ידוע לכולם. לכן יש צורך לכתוב את הדברים. ומכיון שמדובר בקהילה של חברים, ולא במיזם של איש פרטי, זה לא יהיה נכון לקבוע מדיניות לפני שנשמע אולי יש חברים שחושבים שמדיניות שונה נכונה יותר. --chabadnik - שיחה 20:34, 28 ביוני 2010 (UTC)

ה"וועדה הרוחנית"

עד מתי יהיה זה לנו למוקש. לא ניתן להעביר בקשות מצד המשתמשים לוועדה, וכל זמן שזה לא יקרה, אין להעביר דיונים להחלטת הוועדה! --מחכים לביאת משיח, היום ט"ז בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 07:19, 28 ביוני 2010 (UTC)

ההצעה להעביר את הדיון לוועדה היית של חב"דניק. אני באופן אישי מתנגד להוספת פסיקים בתניא. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 10:23, 28 ביוני 2010 (UTC)
אפשר לשאול אותם ישירות. לא צריך ממוצעים בשביל זה. אם הבנתי נכון, אתה מתגורר בניו יורק, תיגש לאחד מחברי הוועדה ותשאל לדעתם. --chabadnik - שיחה 13:48, 28 ביוני 2010 (UTC)
באם תהיה תשובה חיובית, אני מציע להיעזר בניקוד שעבר הגהה מומחית (שטיינזלץ למשל) ולא כזו שתיעשה על ידינו. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 17:56, 28 ביוני 2010 (UTC)
אני לא גר בקראון הייטס, ולא מקובל שכל החלטה בחבדפדיה תחכה עד שאבקר שם. עלינו להחליט בינינו לבין עצמינו. --מחכים לביאת משיח, היום ט"ז בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 22:45, 28 ביוני 2010 (UTC)

לשלום: בכל יום פותח חבר ההנהלה הרוחנית הרב חזן את המייל ואפשר לשלוח לשם שאלות. ב. אולי באמת אפשר להתחיל לבקר ב-770 יותר בתדירות (קח טרמפ עם הרב וינקלר שמגיע לסיומי הרמב"ם הנערכים ב-770 לעיתים קרובות). בזמן הביקורים תמצא ב-770 המון קונטרסים ועלונים שבועיים המכילים מידע רב שיוכל להתעדכן בחב"דפדיה. --לל (שיחה) 20:19, 30 ביוני 2010 (UTC)

תבניות ניווט במרחבי ערכים

תבניות הניווט במרחבי ערכים משותפים, צריכות להיות דומות (כבוויקיפדיה). אני מציע שחברי הקהילה יחוו דעה, ישנו, יעצבו וכו' כדי לקבל מבנה אחיד שלתבנית בו ישתמשו עבור כל התבניות. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 13:17, 29 ביוני 2010 (UTC)

כותרת ראשית
כותרת משנית 1
ערך 1 · ערך 2 · ערך 3
כותרת משנית 1
ערך 1 · ערך 2 · ערך 3
כותרת משנית 1
ערך 1 · ערך 2 · ערך 3
האם כוונתך שכולם יהיו באותו צבע? נראה לי שיש לגוון. --מחכים לביאת משיח, היום י"ז בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 20:04, 29 ביוני 2010 (UTC)
לדעתי, כולם צריכים להיות באותו צבע. צריך להפריד בין תבניות השייכות לנושא מסויים לבין תבניות ניווט בין נושאים קשורים. כמו כן, יש צורך לשנות את המבנה שלהם שיתאים לתחתית הערכים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 21:12, 29 ביוני 2010 (UTC)

הצעה תבנית ניווט

נושא מרחב הערכים
נושא מישני 1
כותר ערך | ערך | ערך
כותר ערך | ערך | ערך
כותר ערך | ערך | ערך
נושא מישני 2 (אופציונאלי)
כותר ערך | ערך | ערך
כותר ערך | ערך | ערך
כותר ערך | ערך | ערך

תבנית זו מרובת ענפים. ניתן לקצר להאריך, כפי המלצת המשתמשים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 21:57, 29 ביוני 2010 (UTC)

איחוד ערכים

לא יהיה נכון לאחד את כל ערכי

? --chabadnik - שיחה 20:46, 29 ביוני 2010 (UTC)

מדובר בכמויות עצומות של חומר. ואיחודם יגרום לפיזור הנפש. מנסיון! --מחכים לביאת משיח, היום י"ז בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 20:47, 29 ביוני 2010 (UTC)
אז לכמה ערכים כלליים. המצב הנוכחי לא לעניין --chabadnik - שיחה 20:49, 29 ביוני 2010 (UTC)
מסכים ביותר עם חב"דניק. נראה לי שכדאי שתגדיר את הערכים הכלליים וכך יהיה לכולנו קל יותר לארגן את המנהגים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 21:13, 29 ביוני 2010 (UTC)
אשתדל בל"נ. --מחכים לביאת משיח, היום י"ח בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 15:07, 30 ביוני 2010 (UTC)

ערכים לכתיבה

בשבוע האחרון הוצב מעל ל"שינויים האחרונים" ערכים הנדרשים לכתיבה. משום מה ההיענות הייתה קלושה והיה נראה לי מגוחך להשאיר זאת. ארצה לשמוע את חוות דעת התרומים בהקשר לעניין. מובאת בזה הצעה של לל. הצעות נוספות נא לרשום. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 21:19, 29 ביוני 2010 (UTC)

הועבר משיחה:יהדות

לענ"ד מומלץ בכל שלושה ימים להחליף את הערכים לכתיבה מהדף המופיע בשינויים אחרונים. אם ערך נשאר יותר משלושה ימים כנראה שהמשתמשים הקבועים לא 'מתחברים' לכתיבתו. במידה ומדובא בערך שמאד נחוץ לכותבו אפשר לנסות להחזירו לרשימה כשבוע וחצי אחר כך. --לל (מדברים) 20:45, 29 ביוני 2010 (UTC)

מצטרף ללל, השורה הזו מאד חשובה. למרות שבאופן אישי לא יצא לי להשתמש בה, כבר הספקתי לשמוע מכמה משתמשים שזה היה שימושי עבורם. הרעיון שהביא לל ג"כ מעולה, ויתכן מאד שזה יפתור את בעיית ההיענות שחיים הציג. --יחי המלך המשיח! 28 ¤ שיחה 23:10, 29 ביוני 2010 (UTC)

כנ"ל. --מחכים לביאת משיח, היום י"ז בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 23:42, 29 ביוני 2010 (UTC)
אחזיר בקרוב את השורה ובינתיים מחכה להצעות נוספות. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 14:08, 30 ביוני 2010 (UTC)

בשורה משמחת

המשך מדיון בשיחת משתמש:28 על פיסוק וניקוד התניא החב"דפדי.

היום התקבלה תגובת הרב שלום יעקב חזן שליט"א:

"לדעתי אפשר לעשות פסיקים, אבל בתנאי שתהי' הבהרה ברורה לקוראים שזה לא התניא המקורי ולשים בצד צילום מהמקורי".

באם לא תתקבל תשובה אחרת מהרב הרצל תוך 24 שעות, נפעול לפי החלטת הוועדה. --מחכים לביאת משיח, היום י"ח בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 15:12, 30 ביוני 2010 (UTC)

כאמור שזה יהיה רק על פי עבודה תורנית. אכן עבודת נמלים, אך עדיף מטעויות. אני לא חשוב שמי מאיתנו סומך על עצמו שינקד את התניא כפי כוונת אדמוה"ז. אפשר לחלק את התפקיד לפי פרקים וכו'. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:26, 30 ביוני 2010 (UTC)
אתה מכיר תניא מנוקד? --יחי המלך המשיח! 28 ¤ שיחה 15:32, 30 ביוני 2010 (UTC)
השאלה היא האם יש מישהו שנוטל על עצמו את העבודה מתוך הספר? זה וודאי עדיף, כהצעתו של חיים. --מחכים לביאת משיח, היום י"ח בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 15:34, 30 ביוני 2010 (UTC)
שיעורים בספר התניא בלה"ק מנוקד (צריך לברר מי עשה זאת) וכנראה גם ביאור תניא (ביאור בכרך אחד). כדאי לבדוק ביאורים נוספים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:48, 30 ביוני 2010 (UTC)
לי אין בבית ספר תניא עם פסיקים, ואין לי אפשרות לעשות זאת. משתמש:28 רוצה לקחת על עצמו את העבודה, או מישהו אחר? --מחכים לביאת משיח, היום י"ח בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 16:52, 30 ביוני 2010 (UTC)
גם לי אין את הספרים הנ"ל בהשג יד, אולי זה נמצא איפה שהוא ברשת? באיברו בוקס לא מצאתי. --יחי המלך המשיח! 28 ¤ שיחה 17:13, 30 ביוני 2010 (UTC)

קצת יהיה קשה להתחיל לעבוד על ספר שלם. המלצתי לקחת את החוברת השבועית המכונה 'דבר מלכות' ובכל יום לסדר את השיעור היומי של היום למחרת. --לל (שיחה) 20:15, 30 ביוני 2010 (UTC)

מיזם תניא-שם הפרק

המשך מדיון בשיחת משתמש:28 על הוספת שם הפרק בתחילת כל פרק במיזם.

אין צורך ואף מיותר להעתיק את המילים "פרק .." בהתחלת כל פרק, מכיון שזה מופיע כבר בשורה העליונה בראש כל הדף. --מחכים לביאת משיח, היום י"ז בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 09:00, 29 ביוני 2010 (UTC)

למיטב ידיעתי הרבי מתייחס למילים "פרק א" וכו', כחלק מגוף התניא. שלכן כשחוזרים תניא בע"פ מקפידים לומר גם "פרק..". --יחי המלך המשיח! 28 ¤ שיחה 09:26, 29 ביוני 2010 (UTC)
אני חוזר בי, זה באמת לא נראה טוב לעין שמופיע "פרק.." בתחילת כל טקסט הפרק. בנוגע לטעמי לעיל שהמילים "פרק.." הם חלק מגוף הפרק, נראה לי שאפשר להסתפק בזה שבכותרת של כל תבנית (שמופיע צמוד לטקסט, ובמידה מסוימת אפשר לקוראם ברצף) מופיע "פרק..". מה חיים אומר על הנ"ל? --יחי המלך המשיח! 28 ¤ שיחה 00:09, 30 ביוני 2010 (UTC)
חיים, אני מוריד את הטקסט "פרק א" וכו' מתחילת הפרקים? יש הסכמה? --יחי המלך המשיח! 28 ¤ שיחה 16:02, 30 ביוני 2010 (UTC)
דווקא מאוד נהנתי מההוספה הזו. לא נראה לי שצריך להסירה, זה אכן חלק מהפרק. יחד עם זאת, אולי כדאי בכותרת להוסיף גרש/יים, בשונה מגוף הפרק. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 16:04, 30 ביוני 2010 (UTC)