חב"דפדיה:ציטוט יומי/גלריה
גלריית ציטוטים נבחרים
לעריכת הציטוטים לחצו על המספר בכותרת ואחר כך "עריכה".
1
2
אהוב את הביקורת כי היא תעמידך על הגובה האמיתי
3
אהבת ישראל של הבעל שם טוב - אין לשער. הרב המגיד אמר: הלואי היו נושקים הספר תורה באותה האהבה, שהיה מורי מנשק את הילדים בהוליכו אותם אל ה"חדר" כשהיה עוזר למלמד
4
ה' שמות נקראו לה (לנפש האלוקית): נפש רוח נשמה חיה יחידה, שהן מדרגות זו למעלה מזו. בחינת יחידה היא הנקודה הפנימית והעצמית שבנפש האלוקית, והיא המיוחדת ב"יחיד" - יחידו של עולם.
5
מעלת המשיח שיהיה עניו, דהגם שיהיה בתכלית הגדלות, וילמוד תורה עם האבות ומשה רבינו ע"ה, בכל זה יהיה בתכלית הענוה והביטול ללמוד גם עם אנשים פשוטים
6
יש להכריז ולפרסם שבימינו אלה נמצאים אנו בזמן (ומקום) מיוחד, אשר לא נותר בו אלא ענין אחד ויחיד – וחייב אדם לומר בלשון רבו, בלשון כ"ק מו"ח אדמו"ר: עמדו הכן כולכם לבנין בית המקדש העתיד בביאת דוד מלכא משיחא
7
כאשר חסידים יושבים בצוותא ומספרים מעשי צדיקים, נראה הדבר לפני השם יתברך כאילו הם יושבים ולומדים מעשי מרכבה
8
ונודע שימות המשיח ובפרט כשיחיו המתים הם תכלית ושלימות בריאות עולם הזה שלכך נברא מתחילתו
— תניא, פרק ל"ו
9
המאמין לא יחוש בשום יסורין בעולם, ובכל ענייני העולם הן ולאו שוים אצלו בהשוואה אמיתית
— תניא, אגרת הקודש סימן י"א
10
11
כששואלים יהודי מתי יבוא משיח - עונה בפשטות: "היום", ואינו מקדים כל פרטי הסיפור דר' יהושע בן לוי, ואפילו לא האמירה בשם אומרו...
12
13
בימינו אלו נתבטלו כל המניעות והעיכובים כו', וכיון שכן, ישנה (לא רק המציאות דמשיח אלא גם ההתגלות דמשיח, ועכשיו צריכים רק לקבל פני משיח בפועל ממש
14
חסידים אינם נפרדים, כי לעולם אינם נוסעים איש מרעהו, בכל מקום שהם, הם משפחה אחת
15
כיצד יכול הוא לנוח ולשקוט כאשר עדיין לא באה הגאולה האמיתית והשלימה?... היתכן שאינו מרעיש עולמות בקריאה וצעקה "משיח נאו"?...
16
."מוכרח שיעמדו בראש הענינים כאלו ששוללים את המנוחה, ופשיטא שאין רצים אחרי'... כחות פעילים ותוססים, צעירים במרץ וגם בשנים, שהשקפתם תובעת פעולה – מבלי לדרוש מתן שכרה בצדה... חומר תוסס ואינו שוקט כלל... חומר אדם של מהפכנים שישאפו, כלשן אדה"ז "בכל יום ויום" ליציאה מסדר החיים של אתמול, שיכריזו בכל שעה דאלאי חדש (היינו – ביטול דמצב ההוה). יפריעו לא רק שינת הצהרים של החברה, כ"א לפעמים תכופות גם שינת הלילה וכו'..."
17
.רבנו הגדול (אדמו"ר הזקן) אמר בבואו מפטרבורג: "מובטחני בהקב"ה, שחתיכת לחם חסידי איננה הולכת לאיבוד", כלומר - הדרכה והנהגה חסידית, תקדח ותקדח, עד שהיא תפעל לטובה ולברכה
18
.כמה מן השטות והעיוורון יש בזה, אשר האויל לועג להכסיל, אטום המוח לנבער מדעת, הגאה לגס הרוח, המכוער להמזוהם וכן בשארי בעלי מומין המוסרים מבלי התחשב כלל עם מומי עצמם
— קונטרס כללי החינוך וההדרכה לאדמו"ר הריי"צ, פרק ג'
19
.סובל אני במאד, בכל ימי עבודתי נזהרתי מהאנטי, ומיקר אני את העובד ועושה ושונא את המנגד והאנטי
20
.הרוגז על שקר העולם אינו כל כך מהשקר, אלא ממה שהשקר נדמה לאמת. עושים את השקר לאמת
— ספר השיחות אדמו"ר הריי"צ קיץ ת"ש, עמוד 102
21
.הפתגם "אין לנו על מי להשען אלא על אבינו שבשמים" - הוא אחד הסימנים דחושך הגלות!
22
.כאשר פוגש יהודי שאינו מכירו ומעולם לא ראהו . . הרי, אם הוא "אדם נורמלי", יתעורר ברגש של אהבה
23
.— התוועדויות כ"ק אדמו"ר שליט"א, פרשת ראה תשמ"ו, עמ' 315
24
אני מאמין בפיזיקה, ובפיזיקה כח אינו יכול ללכת לאיבוד, להיעלם. מה שהיה קיים פעם קיים לעולם.ובדיוק בשל כך אני מאמין בכוחו של עם ישראל בכלל ובפרט בכוחו של הנוער. כמו אנרגיה אטומית יכול לשמש לטוב
25
26
הרי מובטחים אנו שסוף-סוף יהיה דידן נצח ויפוצו המעיינות חוצה, וכל זה ייעשה על ידי בני-אדם דווקא ומעבודותינו אלו דימי הגלות דווקא
27
זוהי השאיפה והתקווה של כלל ישראל - לצאת מהגלות ולבוא לארץ הקודש, ביחד עם משיח צדקנו.
לאחרונה הנני מדגיש ומכריז שביאת משיח צדקנו צריכה להיות "היום" - "משיח נאו".
ישנם כאלו שבאים בטענות אודות עניין זה - ואשרי חלקי שזכיתי שהטענה נגדי היא על זה שהנני מדבר אודות ביאת משיח צדקנו מיד!
— הרבי מלך המשיח, מתוך דברים במהלך ביקורו של האדמו"ר רבי פנחס מנחם אלתר מגור בשנת תשמ"ב (בצל החכמה עמוד 156)
28
הדבר היחידי שיכולני לעשות – למסור העניין אליכם: עשו כל אשר ביכולתם – עניינים שהם באופן דאורות דתוהו, אבל, בכלים דתיקון – להביא את משיח צדקנו תיכף ומיד ממש!
29
בכלל, אין צורך לחפש חומרות בעניינים כאלה. ובפרט שמשיח כבר עומד לבוא, ולא צריך להשאיר לו כל-כך הרבה עבודה
— הרבי מלך המשיח, בעת ניחום אבלים של גיסו הרש"ג (המלך במסיבו, כרך ב' עמ' סד-סה)
30
כשיבוא משיח בוודאי הדבר הראשון שיעשה יהיה התוועדות ד"קהל גדול ישובו הנה", התוועדות של דוד מלכא משיחא (האומר "שמרה נפשי כי חסיד אני" ו"תהילתו בקהל חסידים גו' יעלזו חסידים"), הקשורה ב"שטורעם" (עתה, ובעיקר - אז) בהפצת המעיינות חוצה - על-ידי "יעלה הפורץ לפנינו" עם שמחה למעלה ממדידה והגבלה, ששמחה פורץ גדר, ובפרט שמחת הגאולה - במהרה בימינו ממש.
— לקוטי שיחות, כרך כג, עמ' 241
31
במדרשי חז"ל מצינו שמשיח צדקנו (אליהו הנביא) יתגלה תחילה בגליל... אבל איש לא יקפיד אם אליהו הנביא יבוא בחוץ-לארץ, אפילו בברוקלין, ולמחרתו יבוא משיח לטבריה.
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50