השליחות היחידה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 7: שורה 7:
בנוגע למעשה בפועל הבהיר הרבי את החיוב האישי של כל אחד, להכין את היהודים בעירו ובמקומו:
בנוגע למעשה בפועל הבהיר הרבי את החיוב האישי של כל אחד, להכין את היהודים בעירו ובמקומו:
"לכל לראש - צריך לצאת בהכרזה ובהודעה לכל השלוחים, שעבודת השליחות עכשיו ושל כל יהודי מתבטאת בזה -שיקבלו את פני משיח צדקנו.
"לכל לראש - צריך לצאת בהכרזה ובהודעה לכל השלוחים, שעבודת השליחות עכשיו ושל כל יהודי מתבטאת בזה -שיקבלו את פני משיח צדקנו.
הרבי טען שכבר סיימו את עבודת הפצת היהדות בטהרתה ואז שואל אבל הגאולה לא באה עדיין בפועל, מכאן שחסרה עבודה מיוחדת. ומיד ממשיך הרבי בשיחה ונותן את סימני הזיהוי למלך המשיח.בכך יש רמז על העבודה היחידה.
הרבי טען שכבר סיימו את עבודת הפצת היהדות בטהרתה ואז שואל אבל הגאולה לא באה עדיין בפועל, מכאן שחסרה עבודה מיוחדת. ומיד ממשיך הרבי בשיחה ונותן את סימני הזיהוי למלך המשיח. בכך יש רמז על העבודה היחידה.
כלומר: כל הפרטים בעבודת השליחות של הפצת התורה והיהדות ו[[הפצת המעינות חוצה]], צריכים להיות חדורים בנקודה זו - כיצד זה מוליך לקבלת משיח צדקנו . .  והכוונה בפשטות היא - שמכינוס השלוחים צריכות לבוא ולהביא החלטות טובות כיצד כל שליח צריך להתכונן בעצמו ולהכין את כל היהודים במקומו ובעירו וכו’ לקבלת פני משיח צדקנו, על-ידי שהוא מסביר את ענינו של משיח, כמבואר בתורה שבכתב ושבעל-פה, באופן המתקבל אצל כל אחד ואחד לפי שכלו והבנתו, כולל במיוחד - על-ידי [[הדרך הישרה - לימוד ענייני גאולה ומשיח|לימוד עניני משיח וגאולה]], ובפרט באופן של [[חכמה]] [[בינה]] ו[[דעת]].
כלומר: כל הפרטים בעבודת השליחות של הפצת התורה והיהדות ו[[הפצת המעינות חוצה]], צריכים להיות חדורים בנקודה זו - כיצד זה מוליך לקבלת משיח צדקנו . .  והכוונה בפשטות היא - שמכינוס השלוחים צריכות לבוא ולהביא החלטות טובות כיצד כל שליח צריך להתכונן בעצמו ולהכין את כל היהודים במקומו ובעירו וכו’ לקבלת פני משיח צדקנו, על-ידי שהוא מסביר את ענינו של משיח, כמבואר בתורה שבכתב ושבעל-פה, באופן המתקבל אצל כל אחד ואחד לפי שכלו והבנתו, כולל במיוחד - על-ידי [[הדרך הישרה - לימוד ענייני גאולה ומשיח|לימוד עניני משיח וגאולה]], ובפרט באופן של [[חכמה]] [[בינה]] ו[[דעת]].



גרסה מ־21:22, 1 בספטמבר 2010

מבצעי הרבי
עשרת המבצעים
תפילין · תורה · מזוזה · צדקה · בית מלא ספרים · נש"ק · כשרות · טהרת המשפחה · חינוך · אהבת ישראל
מבצעים שונים
מסיבות שבת · שופר · לולב · חנוכה · פורים · מצה · והשיב לב אבות על בנים · ל"ג בעומר · עשרת הדברות · אות בספר התורה לילדי ישראל · אות בספר תורה הכללי . אות בספר תורה לחיילי צה"ל · הקהל · משיח · יום הולדת · הקהלת קהילות · הדפסת התניא · עידוד הילודה

השליחות היחידה הינה קבלת פני משיח צדקנו. כך קבע הרבי בשיחה האחרונה לעת עתה לכינוס השלוחים העולמי, שנאמרה בשבת פרשת חיי שרה תשנ"ב: "הדבר היחיד שנותר בעבודת השליחות - קבלת פני משיח צדקנו בפועל ממש".

כבר בתחילת השיחה הודיע הרבי על החידוש שניתוסף בעבודת השליחות החודר את כל ענייני השליחות, ו"השער" דרכו הם עוברים: "...צריך להזכיר, בראש ובראשונה, את היסוד, ולבטא את התפקיד של השלוחים בדורנו זה בכלל, ובפרט החידוש שנתוסף במיוחד בזמן האחרון בעבודת השליחות - לקבל את פני משיח צדקנו בגאולה האמיתית והשלימה" ...מתוסף מזמן לזמן חידוש בשליחות, שליחות מיוחדת, שהיא חודרת את כל ענייני השליחות והיא נעשית ה"שער" שעל-ידו "עולים" כל ענייני השליחות . . שזהו חידוש כללי ועיקרי, שאינו רק פרט (או כלל) בשליחות, אלא הוא עיקר וענין כללי ביותר, ועד שהוא הענין הכי כללי בתורה - הכנה לביאת המשיח - שמקיף את כל הנקודות והפרטים של עבודת השליחות . . הרי העבודה והשליחות עכשיו היא: להיות מוכנים בפועל לקבלת פני משיח צדקנו בפועל ממש . . מזה מובן, שהמטרה של כינוס השלוחים העולמי הנוכחי מתבטאת בנקודה זו - להתדבר ביחד ולקבל החלטות טובות על מנת לקיימן בפועל, כיצד לבצע את השליחות המיוחדת של הזמן שלנו: קבלת פני משיח צדקנו."

בנוגע למעשה בפועל הבהיר הרבי את החיוב האישי של כל אחד, להכין את היהודים בעירו ובמקומו: "לכל לראש - צריך לצאת בהכרזה ובהודעה לכל השלוחים, שעבודת השליחות עכשיו ושל כל יהודי מתבטאת בזה -שיקבלו את פני משיח צדקנו. הרבי טען שכבר סיימו את עבודת הפצת היהדות בטהרתה ואז שואל אבל הגאולה לא באה עדיין בפועל, מכאן שחסרה עבודה מיוחדת. ומיד ממשיך הרבי בשיחה ונותן את סימני הזיהוי למלך המשיח. בכך יש רמז על העבודה היחידה. כלומר: כל הפרטים בעבודת השליחות של הפצת התורה והיהדות והפצת המעינות חוצה, צריכים להיות חדורים בנקודה זו - כיצד זה מוליך לקבלת משיח צדקנו . . והכוונה בפשטות היא - שמכינוס השלוחים צריכות לבוא ולהביא החלטות טובות כיצד כל שליח צריך להתכונן בעצמו ולהכין את כל היהודים במקומו ובעירו וכו’ לקבלת פני משיח צדקנו, על-ידי שהוא מסביר את ענינו של משיח, כמבואר בתורה שבכתב ושבעל-פה, באופן המתקבל אצל כל אחד ואחד לפי שכלו והבנתו, כולל במיוחד - על-ידי לימוד עניני משיח וגאולה, ובפרט באופן של חכמה בינה ודעת.

הרבי אף הדגיש שתפקיד זה מוטל על כל יהודי: "והיות שזוהי העבודה בזמן הזה, הרי מובן שזה שייך לכל יהודי, בלי יוצא מן הכלל כלל".