חב"דפדיה:אולם דיונים: הבדלים בין גרסאות בדף
שורה 215: | שורה 215: | ||
:מסכים גם מסכים. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 15:08, 27 ביוני 2010 (UTC) | :מסכים גם מסכים. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 15:08, 27 ביוני 2010 (UTC) | ||
::מסכים, '''[[משתמש:שלום/הודעות#כפשוט|כפשוט]]'''. --מחכים ל'''ביאת משיח, היום ט"ו בתמוז ה'תש"ע''' [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יהודים משוחחים]] 15:11, 27 ביוני 2010 (UTC) | ::מסכים, '''[[משתמש:שלום/הודעות#כפשוט|כפשוט]]'''. --מחכים ל'''ביאת משיח, היום ט"ו בתמוז ה'תש"ע''' [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יהודים משוחחים]] 15:11, 27 ביוני 2010 (UTC) | ||
המוטו שצריך להנחות אותנו הוא 'מכל מלמדי השכלתי'/איזהו חכם? הלומד מכל אדם. בכל עניין '''טכני''' לא צריך לפתוח דיון, אפשר לפתוח את ויקיפדיה (אצלי זה חסום) ולראות איך מתנהגים שם. כמובן ופשוט שבעניינים מהותיים בתורת החסידות לא ייקבעו אנשים 'מבחוץ' אלא הוועדה הרוחנית (אם יש כזו) המבינה בעניינים חבדיי"ם. --[[משתמש:ll|לל]] ([[שיחת משתמש:Ll|מדברים]]) 20:26, 28 ביוני 2010 (UTC) | |||
== ה"וועדה הרוחנית" == | == ה"וועדה הרוחנית" == |
גרסה מ־22:26, 28 ביוני 2010
הגעתם לאולם הדיונים המרכזי של חב"דפדיה.
המקום מיועד לדיונים בין האורחים, העורכים והמפעילים. אם יש לך בקשות מיוחדות המיועדות למפעילי המערכת, תוכלו לעשות זאת כאן. אם ברצונכם לבקש ערך החסר בחב"דפדיה, תוכלו לעשות זאת כאן. תוכלו גם לבקש תמונות כאן, וגרפיקה כאן. אם ברצונך לכתוב איזו אימרה חסידית או סתם להתוועד.. תוכל לעשות זאת כאן. אם ברצונכם להתנדב להשלמת פרוייקטים לשיפור חב"דפדיה, או להציע אחד כזה תוכלו לעשות זאת כאן. |
תיבת ארכיון
ארכיוני אולם הדיונים |
כדי להגיע לתחתית הדף, לחצו כאן.
תיבת ארכיון
|
מה דעתכם
לאחד את כל הערכים בקטגוריה:ימי חב"ד, כל ערך שלא כולל לפחות שלוש שורות - יאוחד לשנה לו הוא שייך. --מחכים לביאת משיח, היום כ"ט בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 01:55, 11 ביוני 2010 (UTC)
- דעתי: במקום לאחד, לנסות להרחיב. כל ערך שנמחק בעקבות איחוד, הסיכוי שהוא יכתב שוב כערך רציני קלוש. אמנם צריך שתהיה מינימום רמה בחב"דפדיה, וערכים של כמה מילים זאת לא רמה, אבל לפני שמוחקים כדאי לקחת את הנקודה הזאת בחשבון.
- בנוסף לזה, בנוגע לימי חב"ד נראה לי שבכל מקרה לא כדאי למחוק ערכים, מכיון שאנשים מבחוץ שיכנסו לראות מה קרה בתאריך מסוים, ויחפשו לפי התאריך ולא לפי החודש, לא ידעו שקרה משהו. המטרה של הערכים לפי חודשים היא להביא את המאורעות שהתרחשו באותו חודש בצורה תמציתית. המטרה של הערכים על הימים היא להביא את המאורעות בהרחבה.
- בכלל, בנוגע ל'מדיניות איחוד הערכים' אני מציע שלפני כל איחוד כזה, נעשה ניסיון של הרחבת הערכים. לדוגמא: בשבועיים הקרובים כולם ישתדלו ככול שביכולתם להרחיב את קטגורית ספרות חב"ד. לאחר שבועיים (או זמן אחר שנקציב), כל ערך שלא יעמוד בתנאים שנקבעו מראש - ימחק ויאוחד. --chabadnik - שיחה 06:41, 11 ביוני 2010 (UTC)
- נראה לי שרוב הערכים על הימים אין ולא יהיה מה להוסיף עליהם (לדוגמא י"א כסלו תרפ"ט, כ' כסלו תקנ"ט, כ' כסלו תשמ"ו). הערכים הקצרים יהפכו להפניה ומי שיחפש יגיע לערך על השנה וכיו"ב. יחד עם זאת יש הרבה ערכים שאכן ניתן להרחיב אותם מתוך מה שכבר קיים בחב"דפדיה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 10:08, 11 ביוני 2010 (UTC)
- 1. דווקא את הערכים שהבאת כדוגמא - נראה לי שבהחלט אפשר לפתח (בל"נ אשתדל להוכיח את זה בהמשך השבוע).
- 2. הימי חב"ד בחב"דפדיה קנו לעצמם שם. במשך הרבה שבועות הועלתה לחב"ד אינפו ידיעה עם הימי חב"ד של אותו שבוע מחב"דפדיה. אני מניח שהרבה מאד אנשים שמחפשים אם משהו התרחש בתאריך מסוים, נכנסים לקטגוריה של ימי חב"ד, ולאו דווקא מחפשים את התאריך בשורת החיפוש (מניסיון שלי ג"כ), ובפרט שאם מישהו מחפש אם משהו התרחש בתאריך מסוים, הוא בוודאי לא יודע באיזו שנה התרחש המאורע (...) ולכן בשורת החיפוש הוא יכניס רק את התאריך בחודש, ולא יגיע לשום מקום.. כרגע הימי חב"ד מסודרים בצורה ברורה בקטגוריה, כך שאם מישהו נכנס, הוא יכול בקלות לראות באלו תאריכים התרחש משהו. את זה נפסיד אם נאחד ערכים. בעיקר מהסיבות הללו, לדעתי ימי חב"ד צריכים להישאר בשלמותם, גם ערכים של שורה וחצי. נשתדל להגדיל ולהרחיב אותם. --chabadnik - שיחה 21:35, 12 ביוני 2010 (UTC)
- יש הגיון בדבריך. בעיה נוספת היא לדוגמא הערך כ"ד טבת תקע"ג שללא ספק ניתן להרחיבה על ידי הוספת הפיסקה "הסתלקות" שבערך אדמו"ר הזקן. הבעיה היא שאז יווצר מצב של מידע כפול שהוא בעייתי מבחינה אנציקלופדית. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 21:45, 12 ביוני 2010 (UTC)
- ישנו פתרון פשוט לבעיות שהציג חבדני"ק: א. בנוגע לחיפוש בתיבת החיפוש, זה ימצא גם הערכים יאוחדו. ב. בנוגע לאלו שמחפשים ערכים בקטגוריות, יש עצה להשאיר את הקטגוריות בערכים המפנים, וכך הם ישארו מופיעים בקטגוריות. --סקרלט 02:19, 13 ביוני 2010 (UTC)
- חיים נהר: מצב כזה לא נקרא "מידע כפול" כמו שהמידע שיש על אדמו"ר הזקן בערך חסידות חב"ד לא נקרא מידע כפול. זה הגיוני ומקובל בהחלט שבערל על אדמו"ר הזקן יופיע סיפור הסתלקותו, ובערך על תאריך ההסתלקות יופיע הסיפור שוב. זאת דעתי עלכ"פ.
- סקרלט: בתיבת החיפוש אנשים מכניסים בדרך כלל את התאריך בחודש ללא השנה (לדגומא: "ג' תמוז" ולא "ג' תמוז תשנ"ד"). רוב התאריכים ללא השנה לא מפנים לערך. בנוסף לזה, ישנם הרבה תאריכים שהתרחשו בהם מספר אירועים. מה שכן, נראה שהפיתרון הכי הגיוני (וכך זה גם בויקיפדיה) לעשות ערך על כל יום בשנה (א' בתשרי, ב' בתשרי וכו') ובערכים האלו יופיעו כל האירועים שהתרחשו בתאריך לפי שנים. בדף המשתמש שלי רשום כבר הרבה זמן שבתכנון שלי לעשות את זה.. כמה חבר'ה ביחד, כל אחד יקח על עצמו כמה חודשים, תוך ימים ספורים מסיימים את זה. מי שרוצה לראות דוגמא על מה אני מדבר יכול לראות כאן. --chabadnik - שיחה 16:26, 13 ביוני 2010 (UTC)
- אפשר גם לראות כאן את הכיוון. --chabadnik - שיחה 16:35, 13 ביוני 2010 (UTC)
- הבעיה שהפתרון הוא לא כ"כ משמעותי, כי עדיין ישארו הערכים דלים. שהרי מקסימום ישנם 3 אירועים ביום אחד. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 16:36, 13 ביוני 2010 (UTC)
- אבל זה כבר אחרת לגמרי כשעושים ערך על כל תאריך בשנה. חוץ מזה שאפשר גם להוסיף כמה פרטים על התאריך עצמו גם ללא קשר לחב"ד (דברים כלליים שהתרחשו עם עם ישראל וכדומה). זה גם לא צריך להיות ערך ענק. תדפדף קצת בערכים הללו בויקיפדיה, תבין את כוונתי טוב יותר.
- במידה ותהיה הסכמה לעניין, אתחיל בל"נ לעבוד על זה.
- אגב, הדיון על חבד"דפדיה באנגלית הסתיים שהוא עבר לארכיון? --chabadnik - שיחה 18:10, 13 ביוני 2010 (UTC)
- הבעיה שהפתרון הוא לא כ"כ משמעותי, כי עדיין ישארו הערכים דלים. שהרי מקסימום ישנם 3 אירועים ביום אחד. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 16:36, 13 ביוני 2010 (UTC)
- אפשר גם לראות כאן את הכיוון. --chabadnik - שיחה 16:35, 13 ביוני 2010 (UTC)
- ישנו פתרון פשוט לבעיות שהציג חבדני"ק: א. בנוגע לחיפוש בתיבת החיפוש, זה ימצא גם הערכים יאוחדו. ב. בנוגע לאלו שמחפשים ערכים בקטגוריות, יש עצה להשאיר את הקטגוריות בערכים המפנים, וכך הם ישארו מופיעים בקטגוריות. --סקרלט 02:19, 13 ביוני 2010 (UTC)
- יש הגיון בדבריך. בעיה נוספת היא לדוגמא הערך כ"ד טבת תקע"ג שללא ספק ניתן להרחיבה על ידי הוספת הפיסקה "הסתלקות" שבערך אדמו"ר הזקן. הבעיה היא שאז יווצר מצב של מידע כפול שהוא בעייתי מבחינה אנציקלופדית. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 21:45, 12 ביוני 2010 (UTC)
- נראה לי שרוב הערכים על הימים אין ולא יהיה מה להוסיף עליהם (לדוגמא י"א כסלו תרפ"ט, כ' כסלו תקנ"ט, כ' כסלו תשמ"ו). הערכים הקצרים יהפכו להפניה ומי שיחפש יגיע לערך על השנה וכיו"ב. יחד עם זאת יש הרבה ערכים שאכן ניתן להרחיב אותם מתוך מה שכבר קיים בחב"דפדיה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 10:08, 11 ביוני 2010 (UTC)
- כן. הוחלט על מציאת דובר אנגלית רהוטה ופתיחת קטגוריית ערכים באנגלית. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:14, 13 ביוני 2010 (UTC)
- לדעתי הרעיון האחרון לאיחוד שהציע חבדני"ק מוצלח ביותר. --מחכים לביאת משיח, היום א' בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 18:27, 13 ביוני 2010 (UTC)
- מי אני שאדחוק ראשי בין ההרים הגבוהים? הצעת חב"דניק נשמעת מעניינת, אבל צריך לבדוק האיך יתפתח. ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- חסיד, אל תמעיט בערך עצמך... אפשר יהיה לבדוק איך זה מתפתח רק לאחר שנגיע להסכמה ללכת על הפרוייקט. ישנה הסכמה? --chabadnik - שיחה 18:56, 13 ביוני 2010 (UTC)
- אדם צריך לדעת מעלות עצמו, אך גם (וא"ד: בעיקר) את חסרונותיו... יש הסכמה לנסות 'ללכת על-זה', לפחות מצדי. ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- חסיד, אל תמעיט בערך עצמך... אפשר יהיה לבדוק איך זה מתפתח רק לאחר שנגיע להסכמה ללכת על הפרוייקט. ישנה הסכמה? --chabadnik - שיחה 18:56, 13 ביוני 2010 (UTC)
- מי אני שאדחוק ראשי בין ההרים הגבוהים? הצעת חב"דניק נשמעת מעניינת, אבל צריך לבדוק האיך יתפתח. ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- לדעתי הרעיון האחרון לאיחוד שהציע חבדני"ק מוצלח ביותר. --מחכים לביאת משיח, היום א' בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 18:27, 13 ביוני 2010 (UTC)
- מצידי ישנה הסכמה. לאחרי הסכמת התורמים הכבודים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:36, 13 ביוני 2010 (UTC)
- כאמור לעיל אני מסכים, ולהזהר שלא ימעט אפילו ערך אחד מ4000 ערכים. --מחכים לביאת משיח, היום א' בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 23:01, 13 ביוני 2010 (UTC)
- גם אני מסכים על פתיחת קטגוריית ערכים באנגלית. ובעצם יכולים להתחיל עם עריכם כללים, כמו על הרבי וכדומה שיכולים למצוא בקלות באתרים אחרים. ואדרבה, (אם לא מדובר בכתיבת יום יום) אנסה לשכנע כמה חברה אמריקיים שיעזרו - בהצלחה --שמואל מונקס 06:23, 14 ביוני 2010 (UTC)
- אוקיי, אתחיל במלאכה על חודש תשרי. אשמח אם מישהו יצטרף לחודשים הבאים. בנתיים לא נמחק את הערכים הקימיים, אלא רק לאחר שהמלאכה תושלם. --chabadnik - שיחה 16:58, 14 ביוני 2010 (UTC)
- מצטרף לעזור ומציע לעבוד חודש חודש. כלומר, לפתוח ערכים על חודש תשרי, לדוגמא ואח"כ למחוק את כל הערכים והקטגוריה על חודש זה וכך ישאר מספר הערכים בפרופורציה ואז לעבור לחודש נוסף וכן הלאה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 17:07, 14 ביוני 2010 (UTC)
- אוקיי, אתחיל במלאכה על חודש תשרי. אשמח אם מישהו יצטרף לחודשים הבאים. בנתיים לא נמחק את הערכים הקימיים, אלא רק לאחר שהמלאכה תושלם. --chabadnik - שיחה 16:58, 14 ביוני 2010 (UTC)
- גם אני מסכים על פתיחת קטגוריית ערכים באנגלית. ובעצם יכולים להתחיל עם עריכם כללים, כמו על הרבי וכדומה שיכולים למצוא בקלות באתרים אחרים. ואדרבה, (אם לא מדובר בכתיבת יום יום) אנסה לשכנע כמה חברה אמריקיים שיעזרו - בהצלחה --שמואל מונקס 06:23, 14 ביוני 2010 (UTC)
- כאמור לעיל אני מסכים, ולהזהר שלא ימעט אפילו ערך אחד מ4000 ערכים. --מחכים לביאת משיח, היום א' בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 23:01, 13 ביוני 2010 (UTC)
מיזם פרשות השבוע
פרשות השבוע | ||
---|---|---|
ספר בראשית | בראשית • נח • לך לך • וירא • חיי שרה • תולדות • ויצא • וישלח • וישב • מקץ • ויגש • ויחי | |
ספר שמות | שמות • וארא • בא • בשלח • יתרו • משפטים • תרומה • תצווה • כי תשא • ויקהל • פקודי | |
ספר ויקרא | ויקרא • צו • שמיני • תזריע • מצורע • אחרי מות • קדושים • אמור • בהר • בחוקותי | |
ספר במדבר | במדבר • נשא • בהעלותך • שלח לך • קורח • חוקת • בלק • פינחס • מטות • מסעי | |
ספר דברים | דברים • ואתחנן • עקב • ראה • שופטים • כי תצא • כי תבוא • ניצבים • וילך • האזינו • וזאת הברכה |
בעזרת השם אתחיל מידי שבוע להעלות תקציר של פרשת השבוע שעבר עם קישורים להרחבה, עד שכעבור שנה (קצת רחוק..) יהיו לנו ערכים על כל פרשות השבוע. אשמח לעזרה ורעיונות. מה דעתכם? --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 17:36, 13 ביוני 2010 (UTC)
- יפה מאד. חסר את המבט של חסידות חב"ד לפרשה. כנראה שזה יגיע עם הזמן. הרבה הצלחה --chabadnik - שיחה 18:10, 13 ביוני 2010 (UTC)
- התוכן נלקח מחב"ד בישראל (אתר) והוא הכי "חב"די" שמצאתי ברשת. כמובן שראוי להוסיף פיסקה בשם "חסידות לפרשה" וכיו"ב, אך אין לזה סוף. בכל אופן, בכל ערך יש בסופו קישור חיצוני לרעיונות החסידות לפרשת השבוע. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:13, 13 ביוני 2010 (UTC)
- תומך בהחלט. --מחכים לביאת משיח, היום א' בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 18:28, 13 ביוני 2010 (UTC)
- מצויין! ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- אם זה במילא מתוך חב"ד בישראל, כדאי להביא באותו לינק גם שיחה של הרבי מהאתר (בנוסף ללינק החיצוני).
- השאלה היא איזה שיחה נעדיף בשיקול אנציקלופדי? --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:32, 13 ביוני 2010 (UTC)
- טוב, אני הייתי מציע בכל פרשה קישור לכך הלקו"ש פרשיות עלי' - אם יש ברשת. באם לא אז קישור לשיחה מתוך ח"א-ב'-ג'-ד' וכיו"ב. ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- לדעתי, חוץ מקישורים לשיחות - שזה רעיון חזק - בכל ערך על פרשה אפשר להכניס פיסקה על משמעות השם במבט החסידות, ומשמעות נושאים מרכזיים בפרשה (כמו ההסתכלות של חסידות על קרח וכל סיפור המחלוקת שלו). אין עניין להביא שיחה על פרט מסוים. --chabadnik - שיחה 16:57, 14 ביוני 2010 (UTC)
- כל הרעיונות מבורכים ומקובלים. האחריות שלי לפרויקט הוא אכן רק בסיס ראשוני להרחבה החב"דית בערכים על פרשיות השבוע. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 17:05, 14 ביוני 2010 (UTC)
- לדעתי, חוץ מקישורים לשיחות - שזה רעיון חזק - בכל ערך על פרשה אפשר להכניס פיסקה על משמעות השם במבט החסידות, ומשמעות נושאים מרכזיים בפרשה (כמו ההסתכלות של חסידות על קרח וכל סיפור המחלוקת שלו). אין עניין להביא שיחה על פרט מסוים. --chabadnik - שיחה 16:57, 14 ביוני 2010 (UTC)
- טוב, אני הייתי מציע בכל פרשה קישור לכך הלקו"ש פרשיות עלי' - אם יש ברשת. באם לא אז קישור לשיחה מתוך ח"א-ב'-ג'-ד' וכיו"ב. ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- השאלה היא איזה שיחה נעדיף בשיקול אנציקלופדי? --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:32, 13 ביוני 2010 (UTC)
- אם זה במילא מתוך חב"ד בישראל, כדאי להביא באותו לינק גם שיחה של הרבי מהאתר (בנוסף ללינק החיצוני).
- מצויין! ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- תומך בהחלט. --מחכים לביאת משיח, היום א' בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 18:28, 13 ביוני 2010 (UTC)
- התוכן נלקח מחב"ד בישראל (אתר) והוא הכי "חב"די" שמצאתי ברשת. כמובן שראוי להוסיף פיסקה בשם "חסידות לפרשה" וכיו"ב, אך אין לזה סוף. בכל אופן, בכל ערך יש בסופו קישור חיצוני לרעיונות החסידות לפרשת השבוע. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:13, 13 ביוני 2010 (UTC)
בהמשך לחב"דפדיה באנגלית
מאחר והוחלט ליישם את הרעיון, כדאי להוסיף כאן תוכנית עבודה ותורמים שיקחו אחריות למיזם. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 17:10, 14 ביוני 2010 (UTC)
ימי חב"ד
א. האם נראה לכם שנכון יהיה להוסיף בכל אחד מהימים גם אירועים כלליים שהתרחשו ביהדות, שאין להם קשר ישיר לחסידות חב"ד? כמו למשל: א' בתשרי:
- היום השישי לבריאת העולם, בו נברא האדם, על פי דעת רבי אליעזר
- ע"פ המסורת שרה אמנו נפטרה.
ב. כרגע כמעט כל ערך בימי חב"ד משוייך לחמש קטגוריות. נראה לי שזה יותר מדי.. צריך לדעתי לחשוב מה הכי הגיוני שבנאדם יחפש, ולא להפנות לערך מכל אופציה אפשרית.לדעתי כל ערך ישוייך רק לקטגורית ימי חב"ד. בערך על כל שנה (תש"א, תש"ב וכו' יהיו כל האירועים שהתרחשו באותה שנה, ובערך של חודשי השנה תהיה התבנית עם ימי החודש.
העריכה בצורה כזאת היא לא רעיון שלי, אלא הסתכלתי בויקיפדיה העברית איך הם חילקו את הימים שם, וזה בהחלט נראה הכי הגיוני, מובן ונגיש.
מה דעתכם? --chabadnik - שיחה 18:16, 14 ביוני 2010 (UTC)
- בקשר לא' - תומך, (כפשוט). ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- תומך בכל דבריו של חבדני"ק כאן. --מחכים לביאת משיח, היום ב' בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 19:02, 14 ביוני 2010 (UTC)
- א. אכן כדאי להוסיף, אך רק אירועים כלליים מאוד (כדאי להגדיר אפילו. אולי עד תקופת התנאים וכיו"ב. שלא יתחילו מלחמות וכו'). ב. וודאי. חשבתי שעל זה הכוונה מלכתחילה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:21, 14 ביוני 2010 (UTC)
- תומך בכל דבריו של חבדני"ק כאן. --מחכים לביאת משיח, היום ב' בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 19:02, 14 ביוני 2010 (UTC)
תבנית ניווט
א | ב | ג | ד | ה | ו | ז | ח | ט | י |
יא | יב | יג | יד | טו | טז | יז | יח | יט | כ |
כא | כב | כג | כד | כה | כו | כז | כח | כט | ל |
תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט ·
אדר |
תבנית ראשונית. צריך להחליט: א. האם שמות הערכים יהיו א' תשרי או א' בתשרי. ב. האם לעשות לוח שמתאים לשנה מסויימת ואז צריך לבנות מערך שיהיה ניתן להתאים לכל שנה. או שיהיה רשימה גולמית של החודשים והתאריכים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:38, 14 ביוני 2010 (UTC)
- א. לכאורה אם ויקיפדיה משתמשים ב'א' בתשרי', זה נכון יותר.. א' תשרי יהיה דף הפניה.
- ב. לדעתי רשימה גולמית. רשימה לפי השנה לא מוסיפה שום דבר חוץ מלוח שנה. לא נראה לי שבשביל זה שווה להשקיע. --chabadnik - שיחה 19:52, 14 ביוני 2010 (UTC)
- באם וכאשר תהיה הסכמה בעניין, אעצב את התבנית בהתאם. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:07, 14 ביוני 2010 (UTC)
- יש. --מחכים לביאת משיח, היום ב' בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 22:45, 14 ביוני 2010 (UTC)
- כדי להקבל על עצמי על מלאכת פתיחת הערכים והניווט, ערכתי בינתיים את התבנית. ישנם שתי אפשרויות כיצד לארגן את התבניות. האם כמו אצל בבתבנית על רבותינו נשיאינו שכל החודשים יופיע ובכל חודש ספציפי יופיעו גם הימים, או כמו שזה עכשיו, שכל תבנית מכילה רק את אותו חודש ואפשר לנווט בין החודשים. מה דעתכם? --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 12:01, 15 ביוני 2010 (UTC)
- וכן היא דעתי. --מחכים לביאת משיח, היום ג' בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 22:54, 15 ביוני 2010 (UTC)
תבנית:להיום יום
כדי להקל על ההפניה היומית ללוח היום יום בפרוייקט הערכים על ימות השנה, יצרתי את תבנית בה יש להזין רק את היום בחודש ואת שם החודש על מנת לקבל הפניה לתבנית היומית ב"היום היום". לדוגמא: הזנת הטקסט {{להיום יום|ג'|תמוז}} יציג את התוצאה:
הפתגם היומי - ג' בתמוז - מלוח היום יום |
---|
אבי אדוני זקני מורי ורבי אמר: א אידישער קרעכץ וואס קומט ח"ו בסבה פון א ניט גוט גשמי איז אויך א תשובה גדולה, בפרט א קרעכץ בסבה פון א ניט גוט רוחני איז אודאי און אודאי א תשובה מעליתא. דער קרעכץ שלעפט ארויס פון עומק רע, און שטעלט אנידער אין א מעמד טוב.
תרגום מאידיש: אבי אדוני זקני מורי ורבי אמר: אנחה יהודית המגיעה בסיבה של לא טוב גשמי הוא גם תשובה גדולה, בפרט אנחה בסיבה של לא טוב רוחני. ודאי וודאי תשובה מעולה. האנחה מושכת מעומק רע ומעמידה במעמד טוב. |
נא לשכלל ולשפר את הטקסט. בהצלחה! --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 12:26, 15 ביוני 2010 (UTC)
- לא נראה לי שהבנתי את כוונתך. למה שלא תופיע האימרה מההיום יום בכל ערך של ימות השנה? או כפסקה, או במלבן יפה בצד השמאלי של הערך --chabadnik - שיחה 20:02, 15 ביוני 2010 (UTC)
- גם אפשרות. לפעמים זה קצת גדול. איך שיוחלט. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:08, 15 ביוני 2010 (UTC)
- לפי איך שזה נראה בא' בתשרי זה קצת מוגזם ומסיט את נושא הערך. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:09, 15 ביוני 2010 (UTC)
- שיניתי לפי הערתך. באם יהיה הסכמה, אמשיך לעצב את התבנית. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:25, 15 ביוני 2010 (UTC)
- לדעתי נראה טוב. עוד קצת עיצוב לא יזיק. נחכה לשמוע מה חושבים החברים --chabadnik - שיחה 20:30, 15 ביוני 2010 (UTC)
- יש לדעתי מעלה גדולה בכך שתופיע תבנית היום יום בערך עצמו. הדבר יועיל למשל, ביום בו אין הרבה אירועים חבדיי"ם, וכמו למשל א' בתשרי עצמו, ואז הערך חסר את ה"חב"ד שב"פדיה". זאת מוסיפה תבנית היום יום. --מחכים לביאת משיח, היום ג' בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 22:59, 15 ביוני 2010 (UTC)
- לדעתי נראה טוב. עוד קצת עיצוב לא יזיק. נחכה לשמוע מה חושבים החברים --chabadnik - שיחה 20:30, 15 ביוני 2010 (UTC)
- שיניתי לפי הערתך. באם יהיה הסכמה, אמשיך לעצב את התבנית. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:25, 15 ביוני 2010 (UTC)
- לפי איך שזה נראה בא' בתשרי זה קצת מוגזם ומסיט את נושא הערך. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:09, 15 ביוני 2010 (UTC)
- גם אפשרות. לפעמים זה קצת גדול. איך שיוחלט. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:08, 15 ביוני 2010 (UTC)
קו אחיד לימי חב"ד
כל מי שמתעסק כרגע בקטגורית ימי חב"ד: אנחנו בונים עכשיו 365 ערכים בחב"דפדיה. כמה נקודות לפני הרצת הקטגוריה:
- א. אנחנו לא רוצים ערכים דלים ושדופים, ויש לנו כן מטרה לנסות להרחיב ולהגדיל כל ערך. לא להגיע למצב של ערך עם שורה אחת.. תוכן קשור מהערך המקביל בויקיפדיה יכול לעזור (כמובן שבמקרה בו החומר כולו נלקח מויקיפדיה, צריך לתת קרדיט).
- ב. קו אחיד לכל ערך, שזה אומר פתיח אחיד, ושמות פסקאות אחידות. הפתיח איתו התחלנו (ח' בתשרי הוא היום השמיני בחודש תשרי) יחד עם כמה מילים אם יש משהו מיוחד שהתרחש באותו יום (חג, צום וכדומ') מספיק לדעתי כפתיח. גם שמות הפסקאות שיש כרגע נראים בסדר. אך זאת דעת יחיד ואם יש למישהו מה להעיר ולהאיר - הוא יותר ממוזמן.
- ג. האם כדאי שהפסקה של אירועים בחסידות תופיע לפני הפסקה של אירועים ביהדות? אם נלך מצד הסדר הכרונולוגי, בדרך כלל האירועים ביהדות התרחשו לפני האירועים בחסידות. מהי דעתכם? --chabadnik - שיחה 21:02, 15 ביוני 2010 (UTC)
- א. לדעתי אין לקחת את החומר מוויקיפדיה. כמובן שניתן להיעזר במידע שם, אך זה חייב להסתגנן בהתאם לרוחה של חב"דפדיה וסינון מידע לא חב"די. ג. אצלי פשוט שהפיסקאות צריכות להיות בסדר כרנולוגי. בעיה נוספת: האם כדאי לפתוח בחודשי אדר, ערכים נפרדים לא' באדר א' וא' באדר ב' או שרק א' באדר ובו יופיעו פיסקאות לב' ה'אדר'ים וכמו כן יבוצעו הפניות מתאריכי אדר א' וב'. לדעתי האפשרות השניה תועלתית יותר, שנשיג ערכים מלאי תוכן ולא דלוחים. חוו דעתכם! --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 22:31, 15 ביוני 2010 (UTC)
- מצטרף לכל האמור בדברי ח. נ. --מחכים לביאת משיח, היום ג' בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 22:54, 15 ביוני 2010 (UTC)
- מסכים איתך בנוגע לאדרים. בנוגע לסדר הכרונולוגי: הבעיה היא שלפעמים הסדר הוא הפוך - קודם מאורע שקרה בחסידות, ואח"כ מאורע כללי ביהדות. מה קורה במקרה כזה? לכן כן צריך להחליט על קו אחיד. ההגיון אומר שמכיון שברוב הפעמים המאורע שהתרחש ביהדות קדם לחסידות, אירועים ביהדות יופיעו ראשונים. דעתכם? --chabadnik - שיחה 18:56, 17 ביוני 2010 (UTC)
- כנ"ל - ערכים ביהדות לפני ערכים בחסידות. ולו מפני הסיבה הפשוטה שה"יהדות" היתה לפני ה"חסידות"... --מחכים לביאת משיח, היום ה' בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 19:15, 17 ביוני 2010 (UTC)
- מסכים איתך בנוגע לאדרים. בנוגע לסדר הכרונולוגי: הבעיה היא שלפעמים הסדר הוא הפוך - קודם מאורע שקרה בחסידות, ואח"כ מאורע כללי ביהדות. מה קורה במקרה כזה? לכן כן צריך להחליט על קו אחיד. ההגיון אומר שמכיון שברוב הפעמים המאורע שהתרחש ביהדות קדם לחסידות, אירועים ביהדות יופיעו ראשונים. דעתכם? --chabadnik - שיחה 18:56, 17 ביוני 2010 (UTC)
תבנית:הערה
- הדיון הועבר משיחת תבנית:הערה
תבנית מיותרת וכפולה ועוד יהיה בזה צורך. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:08, 16 ביוני 2010 (UTC)
- צריך להחליט ולתקן את המקומות בהם מופיע. אישית: אני מעדי 'הערה' על-פני 'הערת שוליים', מסיבות מובנות. ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- בכל אופן, בסגנון התורני מקובל לקרוא להערות אלו "הערת שוליים". מאוד יכול להיות שעוד נצטרך תבנית אחרת בשם הערה עם מטרה שונה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:15, 16 ביוני 2010 (UTC)
- השאלה מה עדיף: סגונון או נוחות. למה נצטרף למטרה דומה? ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- לי נראה יותר לעניין גם מצד השם לקרוא לזה "הערת שוליים". הנוחות זה לא כ"כ משמעותי. למעשה, כדאי להעביר את הדיון לאולם הדיונים, להחלטת החב"דפדים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:29, 16 ביוני 2010 (UTC)
- תומך, למרות שכפי הנראה, כבר יותר יעיל לבקש משלום להגיב כאן..:). ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- תומך בדעת חסיד, ולמרות שהמשמעת הויקיפדית הקשוחה אותה מנהיג ח. נ. (וזה מחמאה) דורשת לבחור שמות מתאימים יותר בדווקא. --מחכים לביאת משיח, היום ה' בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 03:32, 17 ביוני 2010 (UTC)
- תומך, למרות שכפי הנראה, כבר יותר יעיל לבקש משלום להגיב כאן..:). ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- לי נראה יותר לעניין גם מצד השם לקרוא לזה "הערת שוליים". הנוחות זה לא כ"כ משמעותי. למעשה, כדאי להעביר את הדיון לאולם הדיונים, להחלטת החב"דפדים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:29, 16 ביוני 2010 (UTC)
- השאלה מה עדיף: סגונון או נוחות. למה נצטרף למטרה דומה? ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- בכל אופן, בסגנון התורני מקובל לקרוא להערות אלו "הערת שוליים". מאוד יכול להיות שעוד נצטרך תבנית אחרת בשם הערה עם מטרה שונה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:15, 16 ביוני 2010 (UTC)
אבות האומה
בדעתי לפתוח קטגוריה לאבות האומה:אדם הראשון, אברהם אבינו, יצחק אבינו, יעקב אבינו, יהודה, יוסף הצדיק, שרה אימנו, משה רבינו, אהרן הכהן, אלעזר בן משה דוד המלך, שלמה המלך, רחבעם המלך. השאלה היא מה יהיה שם הקטגוריה, ואיפא לדחוף את עשיו ואת הבעל תשובה הידוע ישמעאל. מה דעתכם? --מחכים לביאת משיח, היום ה' בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 03:29, 17 ביוני 2010 (UTC)
- אולי "אישית בתנ"ך"? "אבות ואמהות האומה"? תעיין בויקיפדיה אלו שמות הם נתנו. אפשר להעזר בהם.. --chabadnik - שיחה 19:00, 17 ביוני 2010 (UTC)
- מתאים ביותר, לדעתי "אישית בתנ"ך". כך נוכל לרכז בקטגוריה אחת מספר רב יותר של ערכים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 09:52, 18 ביוני 2010 (UTC)
- "אישים" התכוונו (אני עלכ"פ :)) --chabadnik - שיחה 10:17, 18 ביוני 2010 (UTC)
- אכן טעות. תודה על תיקון..--חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 10:22, 18 ביוני 2010 (UTC)
- "אישים" התכוונו (אני עלכ"פ :)) --chabadnik - שיחה 10:17, 18 ביוני 2010 (UTC)
- מתאים ביותר, לדעתי "אישית בתנ"ך". כך נוכל לרכז בקטגוריה אחת מספר רב יותר של ערכים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 09:52, 18 ביוני 2010 (UTC)
פרוייקט ימי השנה
א. מה דעתכם לעבוד לפי סדר השנה. לי הרבה יותר נוח לעבוד כרגע על הערכים ו' בתמוז, ה' בתמוז וכו' מאשר על חודש תשרי או שאפשר לעבוד במקביל. ב. בסיום העבודה, ערך כגון י"ב תמוז תרפ"ז לאן הוא יפנה. לי"ב בתמוז, תרפ"ז או לאדמו"ר הריי"צ. לי באופן אישי נראית האפשרות האחרונה. מה דעתכם? --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 10:39, 18 ביוני 2010 (UTC)
- לדעתי מוטב להפנות לערך עליו אין הרבה תוכן כדי שיוכלו למצוא בקלות, ובעניננו - י"ב תמוז. --מחכים לביאת משיח, היום ו' בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 13:06, 18 ביוני 2010 (UTC)
- א. כל אחד איך שנוח לו. ב. מסכים לדעתו של משתמש שלום. מי שיחפש מידע על אדמו"ר הריי"צ, יחפש "אדמו"ר הריי"צ", מי שיחפש י"ב תמוז ירצה להגיע לערך שמספר מה קרה בי"ב תמוז, ויותר הגיוני שימצא בקלות את מבוקשו בערך י"ב תמוז. בערך "אדמו"ר הריי"צ" הוא ילך לאיבוד. --chabadnik - שיחה 13:54, 23 ביוני 2010 (UTC)
chabadpedia.co.il
ב"ה עודכן סוף סוף הדומיין chabadpedia.co.il לגישה לחב"דפדיה בלא שנצטרך להגיש כתובת ארוכה כאורך הגלות. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:20, 18 ביוני 2010 (UTC)
- צריך לעדכן את הכתובת הזו שיכנס גם עם התוספת של www
- (www.chabadpedia.co.il)
- העברתי. בטיפול. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 07:52, 27 ביוני 2010 (UTC)
פורטל תורה
מה אתם אומרים. בסוף כל סדר מששת סדרי המשנה, צריך להיות הפניה לקטגוריה המליאה. האם לפי זה צריך להעביר את המסכתות ולחלקם לפי הסדרים, כדי שכל הפניה מסדר תהיה לקטגוריה אחרת? --מחכים לביאת משיח, היום ט' בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 03:11, 21 ביוני 2010 (UTC)
- לדעתי אין צורך. עדיף שכל המסכתות יהיו בקטגוריה אחת ויחולקו לאותיות וכך נחסוך מהגולשים כניסות מיותרות לדפים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:59, 21 ביוני 2010 (UTC)
- מה אתם אומרים על העיצוב בכללותו, שישאר כמו שהוא עכשיו? --מחכים לביאת משיח, היום ט' בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 16:01, 21 ביוני 2010 (UTC)
- יש מה לשפר ואעשה זאת בשמחה בסוף. קודם צריך להשקיע בתוכן, אח"כ בעיצוב. המשך הצלחה בעבודתך, שלום. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 16:23, 21 ביוני 2010 (UTC)
- מה אתם אומרים על העיצוב בכללותו, שישאר כמו שהוא עכשיו? --מחכים לביאת משיח, היום ט' בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 16:01, 21 ביוני 2010 (UTC)
הקב"ה
יש עכשיו שני ערכים, שחיים הציב עליהם תבנית איחוד, הגדול והקדוש ברוך הוא.
הערך הקב"ה נכתב במטרתו על ידי להסביר את המושג "הקדוש" ב"ה, כפי שאדמו"ר הצ"צ מסביר אותו. הערך הגדול נכתב כדי להסביר את התואר "הגדול".
א. לדעתי אין טעם לאחד אותם, מכיון שאין הם עוסקים במהותו של הקב"ה, ואיחודם מראה כאילו יש כאן ערך העוסק במהותו, דבר שכידוע אינו שייך, שהרי יש לנו השגה רק בישותו ולא במהותו, כידוע ללומדי ספרי אדמו"ר הצמח צדק, ע"פ מורה נבוכים.
לדעתי אם כבר פותחים ערך על הקב"ה בעצמו, אפשר לכתוב בו רק את היסוד הנ"ל שיש לנו השגה רק בישותו ולא במהותו, (אפשר להרחיב בזה ויש לי). מלבד זאת, אין להכניס כלום בערך הנ"ל.
אגב, אביא ציטוט מויקישבה:
- "למיטב הבנתי, הוחלט שלא יהיה ערך על ה', כיוון שה' נעלה מכל הגדרה(המקסימום שאפשר להגיע זה ידיעת השלילה ודוק'). ..."
יש לציין, שבויקישבה הערך על אלוקים נמחק מהסיבה הנ"ל.
ב. אם פותחים ערך על הקב"ה, מה יהיה שם הערך? אלוקים כמו בויקקליפה החילונית? --נרו יאיר 16:53, 22 ביוני 2010 (UTC)
- הערכים עוסקים במושגים ולאו דווקא במהויות. אי לכך יש להכניס את כל מה שקשור להקב"ה לערך אלוקים (כפי שכתבתי כבר בעבר כאן). --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 17:06, 22 ביוני 2010 (UTC)
- אולי נכון יהיה לפתוח ערך "שמותיו של הקב"ה" או משהו בסגנון, או יותר נכון יהיה לפתוח קטגוריה "שמותיו של הקב"ה" עם כל שמותיו. בוודאי שצריך שיהיה ערך אלוקים עם הסבר על שם אלוקים, ערך על "עצמות ומהות", על "אור אין סוף" וכו'. ההבדל ביננו לבין ויקישיבה, או ויקיפדיה הוא ששם היחס הוא שטחי, כל שמותיו ותואריו של הקב"ה הם היינו אך, אין הסבר למה נקרא לפעמים כך ולפעמים כך. בחסידות יש כל הנושא בלי סוף תוכן שמקומו בחב"דפדיה מוכרח. מה שכן, יהיה כדאי בתחילת רוב הערכים האלה לכתוב שורה של הסבר קצר על כך שהערך עוסק בתואר, ולא במהות. --chabadnik - שיחה 14:02, 23 ביוני 2010 (UTC)
- לפי דברי חבדני"ק, ההצעה נראית לכאורה: הערך על ההסבר של "הקדוש" ב"ה יכנס לקטגוריה של שמותיו של הקב"ה, ונפח ערך נוסף על החילוק שבין מהותו לישותו. שם אולי יהיה ניתן לשלב את "הגדול". חיים מה דעתך? --מחכים לביאת משיח, היום י"א בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 16:10, 23 ביוני 2010 (UTC)
- חיים, אין בכוונתך להגיב? --המשחית הסדרתי, השחתות מקצועיות. 17:15, 24 ביוני 2010 (UTC)
- במקום לדבר גבוהה וארוכה, אני מציע להתחיל לערוך קודם את הערך אלוקים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 17:23, 24 ביוני 2010 (UTC)
- במקום לדבר גבוהה וארוכה, תבדוק את הדיון דלעיל, ותראה שאפילו לא הוחלט מה יהיה שם הערך. זה הבעיה העיקרית כעת. --המשחית הסדרתי, השחתות מקצועיות. 17:25, 24 ביוני 2010 (UTC)
- במקום לדבר גבוהה וארוכה, אני מציע להתחיל לערוך קודם את הערך אלוקים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 17:23, 24 ביוני 2010 (UTC)
- חיים, אין בכוונתך להגיב? --המשחית הסדרתי, השחתות מקצועיות. 17:15, 24 ביוני 2010 (UTC)
- לפי דברי חבדני"ק, ההצעה נראית לכאורה: הערך על ההסבר של "הקדוש" ב"ה יכנס לקטגוריה של שמותיו של הקב"ה, ונפח ערך נוסף על החילוק שבין מהותו לישותו. שם אולי יהיה ניתן לשלב את "הגדול". חיים מה דעתך? --מחכים לביאת משיח, היום י"א בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 16:10, 23 ביוני 2010 (UTC)
- אולי נכון יהיה לפתוח ערך "שמותיו של הקב"ה" או משהו בסגנון, או יותר נכון יהיה לפתוח קטגוריה "שמותיו של הקב"ה" עם כל שמותיו. בוודאי שצריך שיהיה ערך אלוקים עם הסבר על שם אלוקים, ערך על "עצמות ומהות", על "אור אין סוף" וכו'. ההבדל ביננו לבין ויקישיבה, או ויקיפדיה הוא ששם היחס הוא שטחי, כל שמותיו ותואריו של הקב"ה הם היינו אך, אין הסבר למה נקרא לפעמים כך ולפעמים כך. בחסידות יש כל הנושא בלי סוף תוכן שמקומו בחב"דפדיה מוכרח. מה שכן, יהיה כדאי בתחילת רוב הערכים האלה לכתוב שורה של הסבר קצר על כך שהערך עוסק בתואר, ולא במהות. --chabadnik - שיחה 14:02, 23 ביוני 2010 (UTC)
- הערכים עוסקים במושגים ולאו דווקא במהויות. אי לכך יש להכניס את כל מה שקשור להקב"ה לערך אלוקים (כפי שכתבתי כבר בעבר כאן). --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 17:06, 22 ביוני 2010 (UTC)
עדכון מצב
טוב אני רואה שלא הבחנתם בשינויים האחרונים. לתשומת לבכם, ראו את השינויים בערכים: הקדוש ברוך הוא, הגדול, ואתה קדוש. --מחכים לביאת משיח, היום ט"ו בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 15:20, 27 ביוני 2010 (UTC)
פסיקים
מה דעתכם אודות פסיקים במיזם התניא? האם גם כאן חלה ההקפדה שלא להוסיף פסיקים? לדעתי, דווקא בספר עצמו יש הקפדה שלא לעשות פסיקים. לעומת זאת, בביאורי התניא השונים, יש פסיקים כמובן גם בטקסט התניא. מיזם התניא בחבדפדיה מיועד להקל על הלימוד, על ידי הסבר, פתיחה, סיכום, וכן על ידי פתיחת ראשי תיבות ופסיקים. מה דעתכם? --מחכים לביאת משיח, היום י"א בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 14:27, 23 ביוני 2010 (UTC)
- כדאי לשאול את הוועדה הרוחנית. אפשר אולי להעלות צילום של הפרק כפי שהוא כתמונה, ובגוף הערך להכניס את הפרק עם פסיקים, הסברים וכדומה. --chabadnik - שיחה 15:23, 23 ביוני 2010 (UTC)
- ידוע למישהו איפא אפשר להשיג תמונות של דפי התניא? --מחכים לביאת משיח, היום י"א בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 15:58, 23 ביוני 2010 (UTC)
- אצלי יש כמעט את כולם. ניתן גם למצוא ברשת. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 16:04, 23 ביוני 2010 (UTC)
- תעלה אותם לחב"דפדיה? בכל אופן, גם אם לא, האם אוכל לסמוך על זה ולערוך פרקים עם פסיקים? --מחכים לביאת משיח, היום י"א בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 16:07, 23 ביוני 2010 (UTC)
- באם ה"צילום תניא" כבר מועצב אצלי, אעלה אותם בימים הקרובים. בנוגע לפסיקים, זוהי החלטה גורלית (מי, איך, כיצד וכו' לעשות זאת) ויש לחכות להסכמה רחבה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 16:14, 23 ביוני 2010 (UTC)
- אולי תשאל את ה"וועדה הרוחנית" (אם קיים כזה דבר). --מחכים לביאת משיח, היום י"א בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 16:16, 23 ביוני 2010 (UTC)
- הי' קפידא מרבו"נ ע"ז. דעתי: להביא לפתח הוועדה הרוחנית: הרב ש"י חזן, הרב ש"ז הרצל והשלישי שאיני זוכרו. ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- חבל, היית יכול לומר בעצמך בבירור: אין דרך לפתרון השאלה. הרי אתה יודע שאף אחד לא יעשה זאת? --מחכים לביאת משיח, היום ט"ו בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 15:18, 27 ביוני 2010 (UTC)
- הי' קפידא מרבו"נ ע"ז. דעתי: להביא לפתח הוועדה הרוחנית: הרב ש"י חזן, הרב ש"ז הרצל והשלישי שאיני זוכרו. ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- אולי תשאל את ה"וועדה הרוחנית" (אם קיים כזה דבר). --מחכים לביאת משיח, היום י"א בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 16:16, 23 ביוני 2010 (UTC)
- באם ה"צילום תניא" כבר מועצב אצלי, אעלה אותם בימים הקרובים. בנוגע לפסיקים, זוהי החלטה גורלית (מי, איך, כיצד וכו' לעשות זאת) ויש לחכות להסכמה רחבה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 16:14, 23 ביוני 2010 (UTC)
- תעלה אותם לחב"דפדיה? בכל אופן, גם אם לא, האם אוכל לסמוך על זה ולערוך פרקים עם פסיקים? --מחכים לביאת משיח, היום י"א בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 16:07, 23 ביוני 2010 (UTC)
- אצלי יש כמעט את כולם. ניתן גם למצוא ברשת. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 16:04, 23 ביוני 2010 (UTC)
- ידוע למישהו איפא אפשר להשיג תמונות של דפי התניא? --מחכים לביאת משיח, היום י"א בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 15:58, 23 ביוני 2010 (UTC)
תבניות
מצוות |
---|
תרי"ג מצוות · רמ"ח איברין דמלכא · מצוות דרבנן |
מצוות עשה נבחרות |
אהבת ה' · אהבת ישראל · אכילת מצה · ברית מילה · ברכת המזון · גמילות חסדים · האמנת אלקות · שילוח טמאים מהר הבית ובית המקדש · יראת ה' · כיבוד אב ואם · מזוזה · פריה ורביה · צדקה · ציצית · קידוש השם · קריאת שמע · שבת· שילוח הקן · תפילה · תפילין · תקיעת שופר · תשובה |
מצוות לא תעשה נבחרות |
עבודה זרה · גילוי עריות · יחוד · טהרת המשפחה · שפיכות דמים · ולא תתורו אחרי עיניכם |
נראה לי שכדאי להעביר את כל התבניות בחבדפדיה לתחתית הערך: מעלות:
- הערך נהיה ארוך יותר.
- התמונות שבערך, יופיעו מיד בתחילת הערך.
- בערכים רבים אין מקום גם לתמונה וגם לתבניות. בעיה זו תסתדר בצורה העכשווית.
מה דעתכם?
בנתיים העברתי את תבנית מצוות לצורה החדשה, למטה. אם לא תתקבל החלטתי, בל"נ אשנה בחזרה. --מחכים לביאת משיח, היום י"ג בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 16:49, 25 ביוני 2010 (UTC)
במחשבה שניה הצעתי היא רק לתבנית מצוות. העיצוב שלה הוא מוצלח יותר באורך החדש ולא הישן, מפני כמה סיבות מפני היחס הקיצוני בין מצוות לא תעשה (5 שורות) לעומת מצוות לא תעשה (1 וחצי שורה) דבר המסתדר בתבנית החדשה, משא"כ התבניות האחרות וצ"ע. --מחכים לביאת משיח, היום י"ג בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 19:19, 25 ביוני 2010 (UTC)
מצוות |
---|
תרי"ג מצוות · רמ"ח איברין דמלכא · דברי קבלה · מצוות דרבנן · הכנה למצווה · כוונת המצוות · ברכת המצוות · הידור מצווה |
מצוות עשה נבחרות |
אהבת ה' · אהבת ישראל · אכילת מצה · ברית מילה · ברכת המזון · גמילות חסדים · אמונה בה' · שילוח טמאים מהר הבית ובית המקדש · יראת ה' · כיבוד אב ואם · מזוזה · פריה ורביה · צדקה · ציצית · קידוש השם · קריאת שמע · שבת · שילוח הקן · תפילה · תפילין · תקיעת שופר · תשובה· הכנסת אורחים |
מצוות לא תעשה נבחרות |
עבודה זרה · גילוי עריות · שפיכות דמים · הסגת גבול |
- יש הרבה הגיון במחשבתך הראשונה. אישית אני תומך בה. --chabadnik - שיחה 14:57, 27 ביוני 2010 (UTC)
- אכן. מעלה נוספת, שאדם כשגומר לקרוא את הערך, יכול לעיין בנושאים קרובים ולראות את כל מרחב הערכים בנושא. אך קודם לכן עדיף להוסיף הרחבה בשם "NavHead". --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:02, 27 ביוני 2010 (UTC)
- מה זה? --מחכים לביאת משיח, היום ט"ו בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 15:15, 27 ביוני 2010 (UTC)
- אכן. מעלה נוספת, שאדם כשגומר לקרוא את הערך, יכול לעיין בנושאים קרובים ולראות את כל מרחב הערכים בנושא. אך קודם לכן עדיף להוסיף הרחבה בשם "NavHead". --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:02, 27 ביוני 2010 (UTC)
קישור שם הערך ופסקאות
א. המדיניות בחב"דפדיה היא להכניס את שם הערך במשפט הראשון בערך. ישנם ערכים ששם הערך בשורה הראשונה מופיע כקישור לערכים (לדוגמא, בערך תומכי תמימים אלעד שם הערך מופיע כך: תומכי תמימים אלעד). לדעתי שם הערך לא אמור להוות קישור. נכון יותר יהיה לסגנן כך: "ישיבת תומכי תמימים אלעד שייכת לרשת ישיבות חב"ד המכונות "תומכי תמימים" וממוקמת בעיר אלעד שבמרכז ארץ ישראל".
ב. כנ"ל גם שמות פסקאות לא אמורים להיות קישורים. זאת דעתי. מה דעתכם? --chabadnik - שיחה 15:04, 27 ביוני 2010 (UTC)
- מסכים גם מסכים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:08, 27 ביוני 2010 (UTC)
- מסכים, כפשוט. --מחכים לביאת משיח, היום ט"ו בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 15:11, 27 ביוני 2010 (UTC)
המוטו שצריך להנחות אותנו הוא 'מכל מלמדי השכלתי'/איזהו חכם? הלומד מכל אדם. בכל עניין טכני לא צריך לפתוח דיון, אפשר לפתוח את ויקיפדיה (אצלי זה חסום) ולראות איך מתנהגים שם. כמובן ופשוט שבעניינים מהותיים בתורת החסידות לא ייקבעו אנשים 'מבחוץ' אלא הוועדה הרוחנית (אם יש כזו) המבינה בעניינים חבדיי"ם. --לל (מדברים) 20:26, 28 ביוני 2010 (UTC)
ה"וועדה הרוחנית"
עד מתי יהיה זה לנו למוקש. לא ניתן להעביר בקשות מצד המשתמשים לוועדה, וכל זמן שזה לא יקרה, אין להעביר דיונים להחלטת הוועדה! --מחכים לביאת משיח, היום ט"ז בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 07:19, 28 ביוני 2010 (UTC)
- ההצעה להעביר את הדיון לוועדה היית של חב"דניק. אני באופן אישי מתנגד להוספת פסיקים בתניא. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 10:23, 28 ביוני 2010 (UTC)
- אפשר לשאול אותם ישירות. לא צריך ממוצעים בשביל זה. אם הבנתי נכון, אתה מתגורר בניו יורק, תיגש לאחד מחברי הוועדה ותשאל לדעתם. --chabadnik - שיחה 13:48, 28 ביוני 2010 (UTC)
- באם תהיה תשובה חיובית, אני מציע להיעזר בניקוד שעבר הגהה מומחית (שטיינזלץ למשל) ולא כזו שתיעשה על ידינו. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 17:56, 28 ביוני 2010 (UTC)
- יש ברשת? --מחכים לביאת משיח, היום ט"ז בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 18:18, 28 ביוני 2010 (UTC)
- באם תהיה תשובה חיובית, אני מציע להיעזר בניקוד שעבר הגהה מומחית (שטיינזלץ למשל) ולא כזו שתיעשה על ידינו. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 17:56, 28 ביוני 2010 (UTC)
- אפשר לשאול אותם ישירות. לא צריך ממוצעים בשביל זה. אם הבנתי נכון, אתה מתגורר בניו יורק, תיגש לאחד מחברי הוועדה ותשאל לדעתם. --chabadnik - שיחה 13:48, 28 ביוני 2010 (UTC)