זרע אדם: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (ויקיזציה)
אין תקציר עריכה
תגית: קישורים לדפי פירושונים
 
(גרסת ביניים אחת של אותו משתמש אינה מוצגת)
שורה 1: שורה 1:
{{מקורות}}
{{מחפש מקורות}}
'''זרע אדם''' הוא כינוי ל[[נשמות]] של [[עולם האצילות]]{{הערה| לקוטי תורה פרשת צו ח' ב'}}, כגון [[נשמה|נשמות]] אדם הראשון לפני החטא{{הערה| לקוטי תורה צו ח ב}} ה[[נביא|נביאים]] ורבי שמעון בר יוחאי, דוד{{הערה|תרס"ו עמ' קנט'}} ואליהו{{הערה|תרס"ו עמ' קנט'}}, נשמות אלו מתוקנות, ועבודתם היא בתוספת אורות ב[[עולם האצילות]]. [[נשמה|נשמות]] אלו הם מדרגה הגבוהה ב[[נשמה|נשמות]] ישראל, ושונות מ[[זרע בהמה]], שהם [[נשמה|נשמות]] הנמשכות מ[[עולמות בי"ע]].
'''זרע אדם''' הוא כינוי ל[[נשמות]] של [[עולם האצילות]]{{הערה| לקוטי תורה פרשת צו ח' ב'}}, כגון [[נשמה|נשמות]] אדם הראשון לפני החטא{{הערה| לקוטי תורה צו ח ב}} ה[[נביא|נביאים]] ורבי שמעון בר יוחאי, דוד{{הערה|תרס"ו עמ' קנט'}} ואליהו{{הערה|תרס"ו עמ' קנט'}}, נשמות אלו מתוקנות, ועבודתם היא בתוספת אורות ב[[עולם האצילות]]. [[נשמה|נשמות]] אלו הם מדרגה הגבוהה ב[[נשמה|נשמות]] ישראל, ושונות מ[[זרע בהמה]], שהם [[נשמה|נשמות]] הנמשכות מ[[עולמות בי"ע]].


==ענינם==
==ענינם==
{{לפשט}}
הכתוב "וזרעתי את בית ישראל זרע אדם וזרע בהמה", מהווה מקור לשני הבחינות ומדרגות ב[[כנסת ישראל]], בחינת זרע אדם ובחינת זרע בהמה, השם אדם לקוח מלשון הפסוק "אדמה לעליון" ומורה על ה[[נשמה|נשמות]] הגבוהות שנמשכו מן [[עולם האצילות]] כ[[נשמה|נשמות]] ה[[נביא|נביאים]] וכנשמת התנא [[רבי שמעון בר יוחאי]] וחביריו שנמשכים מבחינת אדם העליון דאצילות שרוכב על ה[[כסא|כסא,]] שהוא בבחינת [[שם מ"ה]] של עולם האצילות שלא נפגע ב[[שבירת הכלים|שבירה]], נשמות אלו הם בדרגת טרום השבירה ולא מעורב בהם כלל רע.  
הכתוב "וזרעתי את בית ישראל זרע אדם וזרע בהמה", מהווה מקור לשניהבחינות ומדרגות ב[[כנסת ישראל]], בחינת זרע אדם ובחינת זרע בהמה, השם אדם לקוח מלשון הפסוק "אדמה לעליון" ומורה עלה[[נשמה|נשמות]] הגבוהות שנמשכו מן [[עולם האצילות]] כ[[נשמה|נשמות]] ה[[נביא|נביאים]] וכנשמת התנא [[רבי שמעון בר יוחאי]] וחביריו שנמשכים מבחינת אדם העליון דאצילות שרוכב על ה[[כסא|כסא,]] שהוא בבחינת [[שם מ"ה]] של עולם האצילות שלא נפגע ב[[שבירת הכלים|שבירה]], נשמות אלו הם בדרגת טרום השבירה ולא מעורב בהם כלל רע.  


עבודת [[נשמה|נשמות]] אלו אינה לברר ולתקן את עצמם, כל עסקם ב[[תורה]] ו[[מצוות]] הוא כדי להוסיף אורות ב[[עולם האצילות]] ולא בשביל לברר בירורים ב[[קליפת נוגה|קליפת נוגה.]].
עבודת [[נשמה|נשמות]] אלו אינה לברר ולתקן את עצמם, כל עסקם ב[[תורה]] ו[[מצוות]] הוא כדי להוסיף אורות ב[[עולם האצילות]] ולא בשביל לברר בירורים ב[[קליפת נוגה|קליפת נוגה.]]
אדמו"ר הזקן{{הערה| לקוטי תורה יד' ג'}} מסביר: שזרע אדם, בשונה מזרע בהמה שזה אדם שמתבונן בחיות האלוקית המסותרת בעולם וממנה מגיע לתשוקה להדבק בה' ונק' זרע בהמה כי התלהבותו מגיעה מהתבוננות בעולם, זרע אדם הוא בעל תורה ז"א אדם שלומד תורה (ומקשר את זרע אדם לאדם שעל הכיסא שבמאמר אחר מסביר זאת על עולם האצילות שהוא מעל הכיסא שזה עולם הבריאה).
 
אדמו"ר הזקן{{הערה|לקוטי תורה יד' ג'}} מסביר את שני הבחינות ב[[עבודת ה'|עבודת האדם]]: בחינת זרע בהמה, היא מצב בו יהודי מתבונן בחיות האלוקית המסותרת בעולם וממנה מגיע לתשוקה ודביקות בה', בלחינה זו היא זרע בהמה משום שהתלהבותו של המתבונן מגיעה מהתבוננות ב[[עולם]], בחינת זרע אדם היא מצב בו יהודי לומד תורה.


==ראו גם==
==ראו גם==

גרסה אחרונה מ־09:42, 5 ביולי 2024

זרע אדם הוא כינוי לנשמות של עולם האצילות[1], כגון נשמות אדם הראשון לפני החטא[2] הנביאים ורבי שמעון בר יוחאי, דוד[3] ואליהו[4], נשמות אלו מתוקנות, ועבודתם היא בתוספת אורות בעולם האצילות. נשמות אלו הם מדרגה הגבוהה בנשמות ישראל, ושונות מזרע בהמה, שהם נשמות הנמשכות מעולמות בי"ע.

ענינם[עריכה | עריכת קוד מקור]

הכתוב "וזרעתי את בית ישראל זרע אדם וזרע בהמה", מהווה מקור לשני הבחינות ומדרגות בכנסת ישראל, בחינת זרע אדם ובחינת זרע בהמה, השם אדם לקוח מלשון הפסוק "אדמה לעליון" ומורה על הנשמות הגבוהות שנמשכו מן עולם האצילות כנשמות הנביאים וכנשמת התנא רבי שמעון בר יוחאי וחביריו שנמשכים מבחינת אדם העליון דאצילות שרוכב על הכסא, שהוא בבחינת שם מ"ה של עולם האצילות שלא נפגע בשבירה, נשמות אלו הם בדרגת טרום השבירה ולא מעורב בהם כלל רע.

עבודת נשמות אלו אינה לברר ולתקן את עצמם, כל עסקם בתורה ומצוות הוא כדי להוסיף אורות בעולם האצילות ולא בשביל לברר בירורים בקליפת נוגה.

אדמו"ר הזקן[5] מסביר את שני הבחינות בעבודת האדם: בחינת זרע בהמה, היא מצב בו יהודי מתבונן בחיות האלוקית המסותרת בעולם וממנה מגיע לתשוקה ודביקות בה', בלחינה זו היא זרע בהמה משום שהתלהבותו של המתבונן מגיעה מהתבוננות בעולם, בחינת זרע אדם היא מצב בו יהודי לומד תורה.

ראו גם[עריכה | עריכת קוד מקור]

הערות שוליים

  1. לקוטי תורה פרשת צו ח' ב'
  2. לקוטי תורה צו ח ב
  3. תרס"ו עמ' קנט'
  4. תרס"ו עמ' קנט'
  5. לקוטי תורה יד' ג'
  ערך זה הוא קצרמר בנושא חסידות. אתם מוזמנים לתרום לחב"דפדיה ולהרחיב אותו.