לדלג לתוכן

שיחה:זמרוני זליג ציק

הוספת נושא
מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
תגובה אחרונה: 2 נובמבר מאת ספרא רבא בנושא ביקורת

ערך זה צוטט באתר col לא צוין קרדיט.

ערך קצר, לדמות רבת פעלים. חבל. פיני 17:54, 16 יולי 2009 (IDT)

יש דמויות הרבה יותר חשובות עם ערכים הרבה יותר דלים. וכדאי (כפי שכמדומני אמר כבר יואל) להתמקד יותר בעבר - ולא בחסידים מהווה. חסיד חב"ד* אידישעפדיה* פותחים אלף רביעי!
כוונתי היתה, שבאם מתמקדים - אזי יש להתמקד בערכים יותר מהותיים ומלאי תוכן מאשר הקמת ופירוק מוסדות וכדומה. אם נשים לב נראה שרוב הערכים של חסידים בימינו - מלאים בהקמות ופירוקים וחברותם בארגונים שונים, ועל כן, אם כבר כותבים על חסידים - כדאי יותר ועדיף יותר לכתוב על חסידים מהעבר.

שונה הדבר בנידון דידן, שכן חסיד זה (ר' זמרוני שי' ציק) נזקפים לזכותו לא מעט פעולות כלל חב"דיים וארציים בענייני משיח וגאולה, ובמיוחד - שהוא עומד במסירות נפש בעניינים אלו למרות ההשמצות מבית וד"ל (לא שאני מסכים לחלוטין עם התנהגותו, אך בהחלט אני מעריך אותו ואת אמונתו ודביקותו במטרה), ועל כן צודק פיני שערך זה קצר מאוד לדמות רבת פעלים וחשובה זו, וחבל מאוד מאוד! יואל

מה לא ראוי בקישורי חב"דפד? רעלוואנטי הרבה יותר מקריאתו של הרשד"ב וואלפא. מפני קדושת המועד, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!

כיון שהערך עוסק בזימרוני ולא בצומות, אין זה מן הראוי להביא בערך על האדם את כל הפולמוס על הצומות. הגילוי דעת של וולפא מתייחס ישירות לגילוי דעת של זמרוני, ולכן דומני שזה כן מתאים שישאר בערך, לעומת שאר הקישורים שהתעוררו בעקבות הנושא, אך נגעו נוגעים בו ישירות. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:32, 6 באפריל 2010 (UTC)
כרוז הרבנים וכו' הרי כוון נגד זמרוני, כברור (אא"כ כוונתך שלא נגדו בפירוש?). בברכה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
כל עוד ולא מופיע בגוף המכתב שמו של זמרוני, לא נוכל לדעת כלפי מי באמת מכוונים הדברים וכבר היו דברים מעולם. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:49, 6 באפריל 2010 (UTC)
זה לא העניין ובאזני שמעתי מא' החותמים שהכוונה הייתה עליו. בברכה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
ובכל זאת, הזהירות צריכה להיות רבה, כל עוד והדברים לא מפורשים, כדאי שנימנע מלייחס זאת אליו. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:08, 6 באפריל 2010 (UTC)

מיותר לדעתי, לאחר שהעיד החסיד, שבאוזניו שמע מהחותם, הלא דבר הוא?--98.116.31.70 19:24, 8 באפריל 2010 (UTC)

לצערי, המצב עם ז.צ. חמור הרבה יותר משחושבים. הוא נוטה לעקור מצוות נוספות בשגיונותיו וסטייתו מדת האמת. הדברים נאמרים על סמך עדויות עם אנשים עימם הא מדבר. וע"כ יש להוריד את האיש הזה בכלל מחבדפיה. כל הסיפור באיביזה ואוסטרליה ונשות קראון הייטס אלו תלמידיו בגוף ובנפש ר"ל. הדברים בדוקים ומגובים בעדויות. אל תשחקו ראש קטן כי זה יבוא אליכם אחרי זה בצורה קשה הרבה יותר.

דעתך חשובה מאוד, אך אנו מתחשבים לא רק בה, אלא גם בדעות של רבנים ואלה לא אמרו את מה שאתה אומר ולא הסיקו את מסקנותיך. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 12:41, 12 באפריל 2010 (UTC)

למה אתה אומר שרבנים לא אמרו? הרי היה מכתב של הרב אקסלרוד שהוא דיין וגבה עדויות בעניין. כל רבני אנ"ש והמשפיעים מדירים את רגליהם ממנו, וגם אלו שהופיעו אצלו בטעות בי' שבט התחרטו ולא מגיעים אליו, ולא מדובר באנשים שחלילה שונאים אותו, אלא אדרבה, חסידים שחיבבו אותו ועזרו לו וראו בו שותף לדרך, אבל המציאות הקשה נאלצה לא לשתף עימו פעולה. והלוואי כולנו מחכים שיחזור בו ונוכל להמשיך להפיץ יחד את בשורת הגאולה והרבי שליט"א מלך המשיח. אבל לצערנו כל זמן שהאיש לא מתחרט ובאתרו מפורסם מאמרים לעקירת הצומות, אי אפשר להמשיך ככה.

בפסקה על הספר כתוב, 1. שזכה לשבחים רבים. 2. שהברסלבר אמר שיתן הסכמה. ובפועל 1. זה לא אנציקלופדי (בפרט ללא מקורות). 2. בפועל הוא נתן או לא?!  •  מתעקשים  •  ועידת ליובאוויטש 22:46, 24 באוגוסט 2016 (UTC)

אכן פסקה לא אנציקלופדית בעליל. זה לא אתר שיווק. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 07:13, כ"א באב, הקהל ה'תשע"ו
אולי היא מלמדת יותר על הקשר בינו לבין הברסלבר, ולא על הענין הספציפי של תפילין. להתראות - שיחה 10:14, 25 באוגוסט 2016 (UTC)

עלון שיחת הגאולה[עריכת קוד מקור]

-- המשך דיון מתקצירי עריכה -- 

ההשוואה היא לא נכונה, זה יותר כמו שיכתבו על אהרון דוב הלפרין, מענדי הנדל, שלום יעקב חזן וכדו' בערכם. ההשוואה לשלמה הלפרן, שרק כותב את דבר המערכת, וליוסף אברהם פיזם, שעלונו יוצא רק מספר פעמים בשנה, מוטעית. יעקב בן שמואל - שיחה 20:37, 24 בפברואר 2017 (UTC)

אתה מסביר לבד מדוע אין לכתוב זאת... בכל הערכים שהזכרת אכן לא מודגש על כך שהללו עורכי עיתון.

בפרט, שעיתון זה יוצא במסגרת פעילות של ארגון שכבר יש לו קישור מורחב בערך (מקטע אחד בלבד לפני.!).--31.210.180.124 19:57, 25 בפברואר 2017 (UTC)

אם מישהו אחר היה עורך העלון, והקשר היחיד לר' זמרוני היה שהוא יו"ר האגודה, היית צודק. אולם כאשר מדובר בפעולה ישירה שלו אין סיבה שלא למנות אותה בערך שלו רק מכיון שהעלון יוצא במסגרת האגודה. -- ד. שטרן ∗ השמים מספרים • 15:15, א' באדר, ה'תשע"ז (27 בפבר' למניינם), ימות המשיחיחי המלך המשיח!

משפחתו[עריכת קוד מקור]

יש לציין לחתנו אבירז בן מתתיהו תואר הרב. יודע שאף מוסמך היכל שלמה לרבנות מושב. Mbm - שיחה 21:01, 17 באפריל 2018 (IST)תגובה

הניסוח של דבריך לא ברור. אך הוספתי לו את התואר ר'. יש"כ --שיעשיחה כ' בסיוון ה'תשע"ח 00:16, 3 ביוני 2018 (IST)תגובה

ביקורת[עריכת קוד מקור]

לענ"ד צריך להוסיף בערך זה ביקורת גדולה על מעשיו הנבזים בפרשיות מסוימות הידועות (מומלץ לחפש בתיבת החיפוש בחב"ד און ליין 'ציק' וכדו' כדי לראות) [אא"כ אין מנהג המקום להכניס ביקורת על משיחיסטים...] --חב"דניק - שיחה, 13:30, כ"ה בניסן, ה'תש"ף 13:30, 19 באפריל 2020 (IST)תגובה

יש מקום בצורה מכובדת הן לביקורת פוליטית והן לביקורת אמיתית. לצערנו, הביקורת שהיתה שם היא שקר של ביקורת פוליטית במסווה של ביקורת אמיתית. מדובר על יהודי שהיה עובד השם בכל מאודו, שנקט בפעולות הרבה יותר צנועות ומתאימות מפעולות שמתקיימות מידי יום ביומו אצל שלוחי הרבי בכל רחבי העולם. להפנות כלפיו את הביקורת כאילו הוא פורץ גדר ולהעלים עין ממה שקורה בבתי חב"ד בכל הגלובוס, זה ביקורת לא מוצדקת שאין כאן מקומה. אלא אם כן אתה מתכוון לביקורת אחרת. להתראות - שיחה, 16:17, כ"ה בניסן, ה'תש"ף 16:17, 19 באפריל 2020 (IST)תגובה

הסיפור עם ר' מענדל[עריכת קוד מקור]

א' מחב"ד, מה הבעיה בניסוח שכתבתי? לא הורדתי אף "תוכן לא הוגן", ניסחתי זאת בצורה אנציקלופדית וברורה, שתכבד את ר' מענדל, את זמרוני ואת "גודל הנחת ד' זוגות תפילין". הלא כן? עוד אחזור ואביע דעתי, שהפרטים המדוייקים של הסיפור צריכים להופיע פעם אחת. או כאן או בערך על ד' זוגות, יותר הגיוני כאן. אין בכוונתי להילחם על כהנ"ל - כיוון שלטעמי מדובר בוויכוח טכני ותוכני, ולא בוויכוח "השקפתי" שמקומו לא יכירנו בנושאים כאלה. ובאם הנך חושב אחרת, יהי לך אשר לך. קודש לנשיא הדור! - שיחה, 09:07, כ' באב, ה'תש"ף.

ראשית אני חושב שאתה לא הבנת את דבריו של זמרוני, הוא לא הרגיש פגיעה במה שסיפר, אלא להיפך, שאף שהיה קשה להוציא את האישור עם כל זה התעקשתי והוצאתי. וגם אני לא מבין למה אתה מחפש מקור, אני אומר לך מקור הכי טוב, זמרוני סיפר בעצמו בהתוועדות ב 770 במוצאי שמח"ת, וכשהתווכחו איתי (אולי לא שמעתי טוב), שאלתי את הבן שלו רח"צ, שאישר שככה גם הוא שמע מאביו. ב) אני לא מבין מה הבעיא להגיד את הדברים כהווותם. ג) אני חושב שזה פשוט מטעה, ר' מענדל היה איש שלא אהב מה שנק' בהגה החב"דית "צדקות", הענין שר' מענדל אמר לו בסוף, אם אתה רוצה תניח, היינו אל תעשה מזה סיפור, אתה מרגיש שאתה רוצה להניח, אני לא הגעתי לדרגא כזו, אבל אתה רוצה תניח, אבל בלי להיות צדיק (הוסיף דרך אגב, אמנם קטנתי, אבל יש לי נגיעה אישית שדברים על רמ"פ יאמרו כפי שהיו, ולא רק במקרה הזה. ואכמ"ל). ד) אתה יכול לכתוב את זה רק במקום אחד, אבל אז תוציא את השם של מענדל באחד מהם, לכאו' זה צריך להיות רק בערך על זמרוני, כי זה ענין של המשפיע שלו, ר' מענדל הוא לא משפיע של כל חסיד חב"ד. א' מחב"ד - שיחה, 15:12, כ' באב, ה'תש"ף 15:12, 10 באוגוסט 2020 (UTC)

לא צויין היכן מקום מנוחתו.

בברכה, שאלתיאל 83.130.153.35 18:25, 20 באוגוסט 2020 (UTC)

טופל. כיפת יחי ~ שיח סוד ~ 19:20, ל' באב, ה'תש"ף (20 באוג' למניינם), ימות המשיח

החלפת קישור[עריכת קוד מקור]

צריך להחליף את הקישור למכתבים מרהרבי שליט"א מה"מ לזימרוני בגליון החייל לקישור הזה: https://drive.google.com/drive/folders/1F-6pbw2LhJEEz03oesAn9N6rlCJm7hNA מה עם הארמון? - שיחה, 21:24, כ"ט בשבט, ה'תשפ"א 21:24, 11 בפברואר 2021 (UTC)

החלפתי, תודה ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 23:32 • כ"ט בשבט ה'תשפ"א

סליחה, זה קישור לתיקיה, זה הגיליון עצמו: https://drive.google.com/file/d/1Sp7PJnn_XjyQpeomS66Rb-ogX0S9Yl6W/view?usp=sharing --מה עם הארמון? - שיחה, 17:26, י"ג באדר, ה'תשפ"א 17:26, 25 בפברואר 2021 (UTC)

הוחלף, תודה ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 17:56 • י"ג באדר ה'תשפ"א

לפי דעתי יש להוריד את הקטעים שכתוב שהוא נפטר כי אין נפטרים בימות המשיח ולכן הוא חי וקיים! ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

אמרו עליו קדיש. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (21:28, ב' באב, ה'תשפ"ג).

חבל מאוד שלא קיימת. רק עליו ועליו ועל זה וכד' מותר להציב ביקורת?  •  חילזון  •  דף השיחה שלי  •  11:57, 27 בדצמבר 2023 (UTC)

כך נקבע ובבקשה לא לדון ע"כ יותר. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (12:12, ט"ו בטבת, ה'תשפ"ד)
יוסף בן מלמד היכן נקבע?  •  חילזון  •  דף השיחה שלי  •  12:22, 27 בדצמבר 2023 (UTC)
חב"דפדיה הינה אנציקלופדיה המאמינה בחשיבות העניין של חי וקיים. נא לא להמשיך את השיחה הזו. כאן לא פורום. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (12:26, ט"ו בטבת, ה'תשפ"ד)
יוסף בן מלמד, לא הבנתי את הקשר... בכל מקרה - סוף דיון.  •  חילזון  •  דף השיחה שלי  •  12:30, 27 בדצמבר 2023 (UTC)

טעויות בערך[עריכת קוד מקור]

  • בכותרת „אצל הרבי” כתוב: „ההנהלת הישבה”. צ”ל: הנהלת הישיבה.
  • בשורה המתחלת „בג’ תמוז תשנ”ד” כתוב: המראשונים. צ”ל: מהראשונים. | כתוב: הגלון. צ”ל: הגליון. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
תוקן. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (15:44, כ"ח בניסן, ה'תשפ"ד)


מקורביו של הרב ציק[עריכת קוד מקור]

חב"דפדים פעילים ‏ האם יש איפשהו מקום בו יש רשימה של כל האנשים שהרב זמרוני הפך אותם לחסידי חב"ד? בברכת הגאולה האמיתית והשלימה, עקשן להבאת הגאולה 00:37, 1 באוקטובר 2024 (IDT)תגובה

ביקרות[עריכת קוד מקור]

ביקורת: זימרוני ציק פעל פעמים רבות נגד ההלכה בכך שהתיר לאנשים לאכול בצומות דרבנן מפני שאנחנו בימות המשיח, וגם הורה ללא דתיים חוזרי תשובה ללכת לליל הסדר שלו ולא של בתי חב"ד מבחינתי הוא היה אדם טוב אבל זה לא נראה הגיוני שעל יחזקאל סופר ויודל קרינסקי כתוב ביקורת ועליו לא 83.130.126.243 22:11, 1 בדצמבר 2024 (IST)תגובה

ציין מקור לדבריך. בערכיהם של האישים שהזכרת, מובאים מקורות לביקורות. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (20:22, ו' בכסלו, ה'תשפ"ה)
ישנו פס"ד מפורש בנוגע למעשיו מאת הרב גדליהו אקסלרוד אב"ד חיפה (שאגב משיחיסט בעצמו)!

רבותיו?[עריכת קוד מקור]

הוא חסיד של הרבי שליט"א מה"מ. זה שפלוני הוא משפיעו ואלמוני החזירו בתשובה, זה לא אומר שהם רבותיו. יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!--משיחיסטי - שיחה, 13:38, ג' בניסן, ה'תשפ"ה 13:38, 1 באפריל 2025 (IDT)תגובה

יש בזה משהו. מישהו מתנגד או שאני מוריד את הפיסקא? --יחי המלך המשיח! - שיחה, 14:08, כ"ד בסיוון, ה'תשפ"ה 14:08, 20 ביוני 2025 (IDT)תגובה
כ"ה בכל ערכי החסידים (למשל בדפים ישראל יצחק פיקרסקי ושלמה חיים קסלמן). אם רוצים לשנות את המדיניות הכוללת יש לפתוח דיון באולם או כה"ג. בברכה, מענדל סופרספר וסיפור 14:12, 20 ביוני 2025 (IDT)תגובה
אפשר לדון, ואפשר גם להבדיל ביניהם, אצל הרב זמרוני הוא הביא אותו לחב"ד, והוא היה המשפיע שלו בישיבה. כאלה יש רבים ועשרות בחבדפדיה ואף אחד לא חשב לציין זאת אצלם (לדוגמא: הבאתו של הרב בא גד ממש מיותרת, הוא בסך הכל למד אצלו בישיבה..). לעומת זאת בדוגמאות שהבאת הם היו רבותיהם המובהקים.. --יחי המלך המשיח! - שיחה, 14:23, כ"ד בסיוון, ה'תשפ"ה 14:23, 20 ביוני 2025 (IDT)תגובה
מקווה שהדיון יהיה ענייני ולא אישי.. --יחי המלך המשיח! - שיחה, 14:23, כ"ד בסיוון, ה'תשפ"ה 14:23, 20 ביוני 2025 (IDT)תגובה
גם ר' שלמה חיים 'רק' למד אצל שילם.. בברכה, מענדל סופרספר וסיפור 14:37, 20 ביוני 2025 (IDT)תגובה
אם תעיין בספר המשפיע ר' שלמה חיים, על הקשר ביניהם והכבוד שרחש לו (גם עשרות שנים אח"כ) אני בטוח שתבין את ההבדל. בשונה לגמרי מהרב זמרוני כידוע לכל מי שמכיר אותו. לא רואה סיבה לא להבדיל בינהם וממילא לשנות בערך (הפרטים על הקשר שלהם איתו מופיעים בהרחבה בערך). --יחי המלך המשיח! - שיחה, 15:02, כ"ד בסיוון, ה'תשפ"ה 15:02, 20 ביוני 2025 (IDT)תגובה
משה מרדכי ארנשטיין בברכה, מענדל סופרספר וסיפור 15:11, 20 ביוני 2025 (IDT)תגובה
כנ"ל, ההבדל פשוט. זכיתי לשבת בהתוועדיות של הנ"ל והוא הזכיר אותם בלי סוף. אם אתה לא מאמין, אתה מוזמן להקשיב להתוועדיות של הנ"ל (יש הקלטות) ולהשוות להתוועדויות של הרב זמרוני (אגב, ממולץ בחום!) --יחי המלך המשיח! - שיחה, 15:16, כ"ד בסיוון, ה'תשפ"ה 15:16, 20 ביוני 2025 (IDT)תגובה
עייפתי, עשה כרצונך (רק אם אפשר להשמיט הכינוי..) בברכה, מענדל סופרספר וסיפור 15:20, 20 ביוני 2025 (IDT)תגובה
בכל מקרה, לא יעזור שתביא עוד מישהו, יתכן שאצל אותו אחד זה לא במקום. נקודת ההבדל פשוטה, אם אדם מחזיק מאנשים מסיומים בתור רבותיו (כמובן שלא בסתירה לביטול מוחלט לרבי שליט"א מלך המשיח) ניתן לכתוב את זה בערך, בשונה מאדם שהתקרב ע"י חסידים או למד אצל משפיע מסוים (גם עם הנ"ל היה המשפיע שלו) אבל כל הנהגותיו ודיבוריו היו על הרבי שליט"א מלך המשיח בתור האדם העיקרי ממנו שואב השראה. תודה על ההסכמה, אני משנה בערך --יחי המלך המשיח! - שיחה, 15:26, כ"ד בסיוון, ה'תשפ"ה 15:26, 20 ביוני 2025 (IDT)תגובה
נ. ב. למה מחקת בערך הרב אורנשטיין שנסע כל שנה לתשרי? נ. ב. 2. לאיזה כינוי הכוונה? נ. ב. 3 אני לא חוזר בי מההמלצה (בפעם השלישית) לשמוע נאומים והתוועדיות של הרב זמרוני.. --יחי המלך המשיח! - שיחה, 15:26, כ"ד בסיוון, ה'תשפ"ה 15:26, 20 ביוני 2025 (IDT)תגובה

ביקורת[עריכת קוד מקור]

חשוב שתופיע ביקורת,אל לנו להתעלם מכך! זכותיו רבות אך זה אירוע סופר חשוב שצריך לבוא בערך --מוישי גורליק - שיחה, 17:35, כ"ג בסיוון, ה'תשפ"ה 17:35, 19 ביוני 2025 (IDT)תגובה

עיין לעיל, בפיסקאות ביקורת את דברי שיע ק. ויוסף בן מלמד. --יחי המלך המשיח! - שיחה, 18:08, כ"ג בסיוון, ה'תשפ"ה 18:08, 19 ביוני 2025 (IDT)תגובה

העברה משיחה:בן ציון בנימין אלטהויז[עריכת קוד מקור]

רק תראה איך זה:

==ביקורת==אכל בצומות ואפילו הרב גדליה אקסלרוד יצא נגדו. מ. רובין - שיחה 21:12, 19 ביוני 2025 (IDT)תגובה

מה הבעיה? נראה טוב --תמיםצעיר770 - שיחה, 21:27, כ"ג בסיוון, ה'תשפ"ה 21:27, 19 ביוני 2025 (IDT)תגובה
אז תכניס את זה. מ. רובין - שיחה 21:28, 19 ביוני 2025 (IDT)תגובה

כשאני ניסתי להכניס את זה - מנעו ממני ומחקו מיד --מוישי גורליק - שיחה, 21:31, כ"ג בסיוון, ה'תשפ"ה 21:31, 19 ביוני 2025 (IDT)תגובה

יש ערך איך ומתי כותבים ביקורת, עיי"ש ותבין למה מה שכתבת נמחק ובכלל למה הביקורת כאן לא שייכת. --יחי המלך המשיח! - שיחה, 06:14, כ"ד בסיוון, ה'תשפ"ה 06:14, 20 ביוני 2025 (IDT)תגובה
שי מלך מה לא שייך כאן בדיוק (עיינתי שם..)? בברכה, מענדל סופרספר וסיפור 09:45, 20 ביוני 2025 (IDT)תגובה
"בחב"דפדיה תכתב ביקורת אך ורק על גופים ואישים ציבוריים או על מעשים שנעשו באופן ציבורי" המעשה, שלא ברור אם נעשה, לא היה באופן ציבורי. למעשה הרב זמרוני הוציא הכחשה לטענה שהוא אכל בצומות ואמר באופן ברור שהוא צם בכל הצומות. וממילא גם המטרה בכתיבת הביקורת שהיא "מטרת הביקורת היא הימנעות ממתן 'הכשר' לחוסר הצמדות להלכה ולדברי הרבי" איננה כאן. שכן הוא אמר בוידיאו שהוציא שהוא מורה למושפעיו בכל שאלה הלכתית ללכת לרב מורה הוראה כהוראתו של הרבי שליט"א מלך המשיח. בנוסף נכתב שם: "מה לא ראוי לביקורת: אין ענייננו בפרסום התנהגויות שליליות כשאין בכך את הצורך הנ"ל בצורה ברורה וממשית. לכן כל עוד לא מדובר בעובדה שהיא חלק עיקרי ומפורסם בביוגרפיה של האדם (התנהגות שלילית פומבית ומתריסה), אזי גם כאשר ישנה התנהגות לא ראויה היא לא תאוזכר בערך" (ההדגשות לא במקור). וממילא ברור ע"פ כהנ"ל שגם אם מאמינים לעלילה אין צורך בכתיבת ביקורת. ויש לי עוד מה להאריך בהנ"ל, אבל אני מקווה שהדברים שכתבתי יספיקו. --יחי המלך המשיח! - שיחה, 10:24, כ"ד בסיוון, ה'תשפ"ה 10:24, 20 ביוני 2025 (IDT)תגובה
הפסק(ים) שיצא עליו ברור ומפורסם, אף אם המעשה עצמו לא. אפשר לציין שהרב זמרוני הכחיש, אבל מ"מ הנידוי שהטיל עליו הרב אקסלרוד הוא עובדה ודבר ציבורי, אף אם הנסיבות אליו נתונות במחלוקת (אותה נציין כאן). מלבד זאת בפסקו של הנ"ל הוזכר אודות השקפתו בעניין אחדות ה' שיש בה אפיקורסות, דבר שאותו הרב זמרוני לא הכחיש מעולם. בברכה, מענדל סופרספר וסיפור 11:08, 20 ביוני 2025 (IDT)תגובה
לפסק של הב"ד התייחסו לעיל בפסקאות הקודמות. הנידוי איננו ציבורי, תראה לי עוד רב (חוץ מאקסלרוד עצמו) שלא הגיע לכינוסים של הרב זמרוני בגלל "הנידוי" (אגב, הרב אקסלרוד הוציא פסק הקורא לא לחלק שיחת השבוע, אני מאמין שלא תרצה לציין את זה בערך).. ושוב, המעשה (שלא נעשה ע"פ דבריו) לא היה בפומבי, ככה שאין סיבה לביקורת. לגבי ההשקפה באחדות ה', ממליץ לך לשמוע את נאומו של הרב זמרוני בי' שבט תש"ע ואז תבין במה מדובר (אני מאמין שאח"כ לא תרצה לציין את זה).. --יחי המלך המשיח! - שיחה, 11:52, כ"ד בסיוון, ה'תשפ"ה 11:52, 20 ביוני 2025 (IDT)תגובה
הארכתי, מקווה שלא תאלץ אותי להכנס לדיון פומבי בהנ"ל, במיוחד שלאור הכללים אין שום הצדקה לכתיבת ביקורת, אם ממש תתעקש, אני יבקש ממך לדבר עם שיע, אולי הוא יצליח להסביר יותר טוב ממני ולחסוך לנו זמן יקר.. --יחי המלך המשיח! - שיחה, 11:52, כ"ד בסיוון, ה'תשפ"ה 11:52, 20 ביוני 2025 (IDT)תגובה
גם אם בפועל לא התקבל הפסק והנידוי במלואו, יש לציינו בערך. הביקורת אינה רק על המעשה, אם הי' או לא, אלא על הפסק שיצא בפועל. שוב, הדיון לעיל הי' בנוגע לביקורת פוליטית או חסרת מקור וביסוס בדברי הרבנים, משא"כ ציון הפסק בלבד (וכמובן במסגרת הביקורת יש להתייחס לכל הצדדים והטענות), ולכן לעיל יוסף בן מלמד הסכים עקרונית לכתיבת ביקורת כזו - בציון מקור.שיע.ק בברכה, מענדל סופרספר וסיפור 12:00, 20 ביוני 2025 (IDT)תגובה
שוב, עיין בכללים לכתיבת ביקורת. ובנאום מי' שבט. א"א לכתוב ביקורת שיצא נגדו פסק על שעשה, כשלא ברור שעשה את המעשה. ותו חזי שרוב מניין ובניין דהרבנים שליט"א השתתפו ומשתתפים גם לאחרי הפסק.. --יחי המלך המשיח! - שיחה, 13:16, כ"ד בסיוון, ה'תשפ"ה 13:16, 20 ביוני 2025 (IDT)תגובה
ברור שהביקורת יכולה להקיף אף מקרים בהם נשואי הערך או אחרים מכחישים את הדברים מכל וכל ('מחלוקת במציאות'), וכמו למשל בערך אהרן דוב הלפרין - שבוקר על אי דיוקיו בסיפורים, בזמן שהו"ע טוען שלא הי' ולא נברא... ועוד רבות כהנה. בברכה, מענדל סופרספר וסיפור 13:29, 20 ביוני 2025 (IDT)תגובה
ומה עם זה שיש את הפס"ד של בי"ד רבני חב"ד שלהקשיב להם לפי שיטת האנטים זה הוראה של הרבי? חייב להכניס משהו - כמובן להסתייג מנכונות המעשה אבל להציף את עצם זה שבוקר על ידי רבני חב"ד הוא חובה. אל לנו להתעלם מהרבנים! ואני רואה כעת גם שבגלל הכנסת הביקורת מנסים להעיף אותי מאתר חב"דפדיה,אני לא מצליח להבין למה,החליטו לשקר עליי שהשחתתי דברים ועוד כהנה--מוישי גורליק - שיחה, 13:33, כ"ד בסיוון, ה'תשפ"ה 13:33, 20 ביוני 2025 (IDT)תגובה

למענדל סופר: עיין בבקשה שוב בדף המנחה לכתיבת ביקורת. בכל מקרה אי אפשר להוסיף ביקורת עד שתאושר ע"י שיע ואם מישהו יוסיף אותה זה יחשב למלחמת עריכה, כידוע. --יחי המלך המשיח! - שיחה, 13:50, כ"ד בסיוון, ה'תשפ"ה 13:50, 20 ביוני 2025 (IDT)תגובה

אפשר להוסיף ביקורת כאשר היא עומדת בכללים לא אישור א"א. ומי שמסירה ללא הסבר מוצדק ומעוגן בכללים - הוא האשם המלא במלחמה. בכ"מ כדי להניח דעת כת"ר - נחכה ל"פסיקת" שיע. בברכה, מענדל סופרספר וסיפור 13:58, 20 ביוני 2025 (IDT)תגובה
למוישי גורליק, עיין מה שכתבתי בדף שיחתך. לגופם של דברים: הדיון בפיסקא זו הוא על הביקורת שכתבת, לגבי הצומות. לגבי מה שהבית דין כתב - כבר כתבתי לך לראות מה שנכתב בנושא זה בתחילת דף שיחה זה. בברכת האמת והשלום אהבו ויחי המלך המשיח! --יחי המלך המשיח! - שיחה, 13:50, כ"ד בסיוון, ה'תשפ"ה 13:50, 20 ביוני 2025 (IDT)תגובה
מוישי היקר, אף אחד לא מנסה להעיף אותך מפה כולנו רוצים שתמשיך להיות ולערוך באתר, אך כמובן על פי הכללים... מקווה שהבנת. חב"דפדי גאולתי - שיחה, 13:52, כ"ד בסיוון, ה'תשפ"ה 13:52, 20 ביוני 2025 (IDT)תגובה
עיין בדף חב"דפדיה: מלחמת עריכה. לגבי שינוי גירסא יציבה. וכבר נימקתי את ההתנגדות לביקורת. מוחה על התואר כת"ר ומודה ע"כ שהחלטת שלא להלחם. --יחי המלך המשיח! - שיחה, 14:03, כ"ד בסיוון, ה'תשפ"ה 14:03, 20 ביוני 2025 (IDT)תגובה
שי מלך עכשיו הוא גם רוצה להסיר את הביקורת ממישולובין. חב"דפדי גאולתי - שיחה, 14:04, כ"ד בסיוון, ה'תשפ"ה 14:04, 20 ביוני 2025 (IDT)תגובה
אתם רבים על שטויות, יש כרגע 228 ערכים הדרושים עריכה. מ. רובין - שיחה 14:07, 20 ביוני 2025 (IDT)תגובה

שיע.קשיע.קשיע.ק מה הולך? בברכה, מענדל סופרספר וסיפור 12:24, 23 ביוני 2025 (IDT) שיע.ק אני מבין ששתיקה כהודאה? בברכה, מענדל סופרספר וסיפור 23:15, 5 ביולי 2025 (IDT)תגובה

הודאה למי? אתה יכול לכתוב לו בדף שיחתו, או של מפעיל מערכת אחר. --יחי המלך המשיח! - שיחה, 23:45, ט' בתמוז, ה'תשפ"ה 23:45, 5 ביולי 2025 (IDT)תגובה
תייגתי אותו כוכ"פ, ומאחר שלא ענה נראה שמודה לי ע"פ הכלל הידוע. בברכה, מענדל סופרספר וסיפור 00:00, 6 ביולי 2025 (IDT)תגובה
הכלל הידוע? לא מבין מה אתה רוצה. הסברתי לעיל את הסיבה שהביקורת אינה לפי הכללים. אתה לא יכול להכניס אותה בלי הסכמה (אתה יכול לנסות לתייג גם את יוסף בן מלמד, או לכתוב לו בדף השיחה). מזכיר על המשפט אל תגרמו למהומה כדי להדגיש עמדה. --יחי המלך המשיח! - שיחה, 00:03, י' בתמוז, ה'תשפ"ה 00:03, 6 ביולי 2025 (IDT)תגובה
אני חושב שנכון להכניס את הביקורת על הרב זמרוני, מכיוון שזה היה אירוע פומבי. וכמובן גם את עמדתו והתייחסותו או התייחסויות אחרות. על הניסוח צריך לעבוד כאן בדף השיחה ורק אז להכניס לערך. לכתוב הצעה ואם יש לאחרים הצעות לשיפור הם מוזמנים גם לכתוב כאן. שיעשיחה י' בתמוז ה'תשפ"ה 03:06, 6 ביולי 2025 (IDT)תגובה
איזה אירוע פומבי? על מה מדובר? שיע, כתבתי לעיל (בפיסקא זו) מדוע הביקורת במקרה זה לא מוצדקת על פי כללי האתר, קראת מה שכתבתי לפני שפסקת? או שנהגת (חלילה) כמנהג אותם שהוציאו פסק דין בלי לשמוע את טענת נשוא הערך? --יחי המלך המשיח! - שיחה, 12:17, י' בתמוז, ה'תשפ"ה 12:17, 6 ביולי 2025 (IDT)תגובה
חב"דפדים פעילים ‏ אשמח שתביעו את דעתכם. --יחי המלך המשיח! - שיחה, 14:40, י' בתמוז, ה'תשפ"ה 14:40, 6 ביולי 2025 (IDT)תגובה

ניסוח הביקורת[עריכת קוד מקור]

בשנת תשס"ג פורסמה טענה בשבועון החרדי 'בקהילה', לפיה הרב ציק נמנע מלצום ואף אוכל ברבים בכל הצומות. הרב ציק מצידו הכחיש את הדברים[1].

בשנת תש"ע תועדה באוסטרליה קבוצת אנשים שהגדירו עצמם כחסידי חב"ד, שאכלו וחיללו בפרהסיא את צום עשרה בטבת. מעשיהם זכו לגינוי חריף בקרב כלל רבני חב"ד, שאף הטילו עליהם נידוי[2].

בעקבות הפרשיה, פרסם הרב גדליהו אקסלרוד, רב קהילת חב"ד בחיפה, אב"ד העיר וחבר מטה משיח, מכתב 'בירור' ארוך וחריף לתופעה, בו הביא עדות אישית של כמה מ'חשובי אנ"ש' לפיהם נוהג הרב ציק לאכול בכל הצומות, וכשנשאל לגבי הוראה לרבים נמנע מלהורות בזה. במכתב זה קרא הרב אקסלרוד לרבני חב"ד: "על-פי הלכה צריך להטיל עליו חרם ונידוי אם לא יחזור בו ולהוציאו מקהל אנ"ש", לא להשתתף בכינוסיו ובעלוניו (שיחת הגאולה)[3].

בהמשך לכך, בחודש אדר באותה שנה יצאו נגד הרב ציק ואנשיו עשרות רבני ומשפיעי אנ"ש[4].

בחודש אייר פרסם הרב אקסלרוד מכתב נוסף, תחת הכותרת 'מחאה גדולה', בו קרא שלא להשתתף בכינוסיו של הרב ציק ('שומר נפשו ירחק מהם') וכינה אותו ואת אנשיו 'כת מסוכנת', שבראשה עומד הרב זמרוני ש'יוצא בפרהסיא נגד השלחן ערוך', ושוב חזר על קריאתו הקודמת לכלל הרבנים להוקיע אותו ואת אנשיו[5].

הרב ציק מצדו, חזר והוציא מכתב הכחשה לדברים. עם זאת נטען, כי בהכחשתו לא שלל לגמרי את הטענות, אלא הדגיש כי 'הטענות שאכל בפרהסיא הינן שקר וכזב', אך התחמק וסירב להוציא הכחשה ברורה יותר, ולכן באתר חב"ד אינפו נמנעו מלפרסם מכתב זה[6].

עם זאת, קיימים קטעי וידיאו בהם מתועד הרב ציק כשהוא מכחיש לחלוטין את ההאשמות נגדו[7].

יש התנגדות? בברכה, מענדל סופרספר וסיפור 07:56, 6 ביולי 2025 (IDT)תגובה
אני בעד נוסח זה --מוישי גורליק - שיחה, 12:21, י' בתמוז, ה'תשפ"ה 12:21, 6 ביולי 2025 (IDT)תגובה
יש, על איזה מעשה פומבי מדובר? מה הקשר בין אותם שאכלו בפרהסיא לנשוא ערך זה? למה זה נכתב בצורה כ"כ חד צדדית? על איזה עשרות רבים ומשפיעים מדובר (במכתב שיצא לא נרמז שמו של הרב זמרוני, והוא עצמו היה חותם עליו)? למה לא מצוין הרבנים שחתמו המשיכו להשתתף בכינוסים ולחתום על קול קורא להגיע אליהם. יש וידיאו שהוא אומר במפורש שהוא צם, ואינפו בחרו שלא להתייחס אליו.. --יחי המלך המשיח! - שיחה, 14:26, י' בתמוז, ה'תשפ"ה 14:26, 6 ביולי 2025 (IDT)תגובה
אם אזדקק לכך, אני יכול לפרוך פיסקא אחר פיסקא בביקורת המגוחכת הזו.. --יחי המלך המשיח! - שיחה, 14:33, י' בתמוז, ה'תשפ"ה 14:33, 6 ביולי 2025 (IDT)תגובה
א. בירורו ומכתבו של הרב אקסלרוד יצא בהמשך ובעקבות מאורע זה (שהתופעה קשורה לר' זמרוני כו'). ב. 'עשרות רבנים ומשפיעים' - כך נזכר במכתבו של הרב אקסלרוד. גם אם ההשערה מוגזמת, אפשר לציין 'רבנים רבים'. ג. אם יש לך שמות ספציפיים, אכן אפשר לסייג ש'חלק מהרבנים המשיכו' כו'. ד. אם יש ברשותך הוידיאו תוכל לציין אליו, אבל טענת אינפו במקומה עומדת, ואין להתעלם ממנה לחלוטין (נטען כי כו' אולם לעומת זאת, בוידיאו כו' הכחיש את הדברים לחלוטין). אם יש לך ביקורות נוספות, אשמח לשמוע. בברכה, מענדל סופרספר וסיפור 18:38, 6 ביולי 2025 (IDT)תגובה
הנקודה פשוטה, במקום להתייחס להבהרתו המפורשת ("אני צם בכל הצומות שתיקנו חז"ל"), אתה בוחר להאמין לאתרי הרכילות האינטרסנטים, גם אם אתה טוען שצריך להכניס את דבריהם, צריך לכתוב את שיטתו בתור דבר הפשוט ואז את הטענות. ז. א. להניח הנחה פשוטה שצם (ע"פ דבריו המפורשים) למרות שיש הטוענים אחרת. ולא להניח בתור הנחה פשוטה שכל מה שכתוב באתר "ההוא" נכון. --יחי המלך המשיח! - שיחה, 22:08, י' בתמוז, ה'תשפ"ה 22:08, 6 ביולי 2025 (IDT)תגובה
חב"ד אינפו אינו סתם אתר רכילות, אלא אתר שבמדה רבה מייצג חלק גדול מחב"ד (וועדה רוחנית וכו' - ובל נשכח שהוא גם בעל המאה והדעה בחב"דפדיה) - ובוודאי לא נכתבו שם דברים שהינם פרי דמיונו של אי מי מהכותבים, לפני בירור מקיף - בטח כאשר כותבים כאלו טענות חריפות על אדם ספציפי ובטח לגבי הרב זמרוני (ובכלל, מן הראוי שיקשר כ' לאותו וידיאו לפני כל הטענות והדיונים). ובפשטות, עצם הוידיאו אינו סותר לנכתב שם, כי ייתכן (ומסתבר) שבתחילה סירב להוציא הכחשה ברורה, ורק לאחמ"כ (לנוכח הטענות?), במשך השנים, הכחיש ברורות. בברכה, מענדל סופרספר וסיפור 22:36, 6 ביולי 2025 (IDT)תגובה
לא כל דבר שנכנס לאינפו, עובר את הועדה, כידוע ומפורסם. אני מחפש את הוידיאו, הוא די מופרסם (אף יותר ממה שמפורסם מי הוביל לשינויים בלוד..) אבל לא באינטרנט. הוידיאו הוא מתשס"ז, לפני הפסק של הרב אקסלרוד (שאגב, פסק בלי לשמוע כלל את הרב זמרוני, היפך ההלכה). --יחי המלך המשיח! - שיחה, 23:34, י' בתמוז, ה'תשפ"ה 23:34, 6 ביולי 2025 (IDT)תגובה
באשר לטענה שאין הצדקה לפרסום הביקורת, בנוסף יש לסוגיה משמעות מעשית (שחובה לצום) מכתבו של הרב אקסלרוד ותגובתו של הרב זמרוני התפרסמו בפומבי, (וכמדומני שגם הרב ירוסלבסקי כתב בנושא, אבל איני רואה כרגע תיעוד של זה) ולכן יש הצדקה להתייחס לזה. אני לא חושב שיש טעם והצדקה להכנס לפרסומים בעיתון 'בקהילה' או לפרשה באוסטרליה. בנוסף אני חושב שעדיף שלא לפרט בהרחבה על תוכן מכתבו של הרב אקסלרוד (מכיון שידוע כרב שמתנסח בחריפות רבה, ראו לדוגמה התייחסותו החריפה לרב מ"ש אשכנזי בהקשר לגיורי צה"ל -שם ברור שאין טעם להכניס זאת בערך). מציע את הניסוח הבא:
בשנת תש"ע, פרסם הרב גדליהו אקסלרוד מכתב חריף שעסק בעדות שהרב זמרוני אינו מקפיד על צומות ועוד[8]. בתגובה, הרב זמרוני פרסם 'גילוי דעת' שלא אכל בפהרסיא בצום, וגם שאינו מורה לאחרים לבטל צומות{{הבהרה בתגובה למכתבו של זמרוני ציק, כתבה המתייחסת למכתבו של הרב ציק]}}. בעקבות הפרשה יצאו שלוש עשרה רבני קהילות ומורי הוראה חב"דיים, במכתב שבו נכתב בין היתר "בענין הצומות שעתידים להיבטל בימות המשיח, הרי שאופן ההנהגה בזה הלכה למעשה - עד שיבנה ביהמ"ק בירושלים, מבואר בשו"ע שיש לצום צומות אלו ואין לפרוץ גדר"[9].
סוף הצעה. כמובן שאם ימצא הוידאו של הרב ציק או תיעוד למה שנאמר שם, זה גם יוכנס. שיעשיחה י"ג בתמוז ה'תשפ"ה 23:30, 9 ביולי 2025 (IDT)תגובה
תודה על הרגעת הרוחות, אבל למה זה ביקורת? במכתב הרבנים (שלא כולם מורי הוראה, אבל כולם חתמו בהמשך על קריאה להגיע לכינוס משיח בכיכר תשע"ו שארגן הרב זמרוני והגיעו לכינוסים נוספים) השם שלו כלל לא מוזכר? אולי זה שייך בערך צום. הביקורת איננה עונה על התנאים לכתיבת ביקורת על אישים (כנ"ל בארוכה[10]).. בהמשך אשתדל לענות על השאר (העלאת ההכחשה של הרב זמרוני (שבה מבהיר שלא צם, שלא כמו שנכתב באינפו) וממילא הביקורת תתייתר ממילא (וכפי שכתב שיע, שלא כל מכתב של הרב אקסלרוד "מזכה" בפיסקת ביקורת את נשוא המכתב).. --יחי המלך המשיח! - שיחה, 01:36, י"ד בתמוז, ה'תשפ"ה 01:36, 10 ביולי 2025 (IDT)תגובה
עושה מעשה פנחס ומקבל שכר כזמרי זה לא הוידיאו, אבל חשוב לדיון (הן מצד ההכחשה והן מצד אותם האלה שכ"כ רוצים לכתוב את הביקורת).. --יחי המלך המשיח! - שיחה, 02:15, י"ד בתמוז, ה'תשפ"ה 02:15, 10 ביולי 2025 (IDT)תגובה
צודק בהחלט. הביקורת צריכה להיות על שמו של הרב זמרוני ספציפית, כולל העדויות, הנידוי וההחרמות, פרשיית ההכחשה וכו' - ולא על התופעה באופן כללי בשני מילים; בדיוק כמו שיודעים לפרט היטב בערך קרינסקי ושם טוב.. -- נכתב ע"י מענדל סופר ששכח לחתום את שמו. 07:53, 10 ביולי 2025 (IDT)תגובה
בודק אם אני מבין את ההתנגדות: א. הרב זמרוני הכחיש את האשמות, ב. הפומביות הייתה רק למכתבים ולא למעשים. ג. כפי שנטען בכתבה 'עושה מעשה פנחס', מדובר בהאשמות שקריות שנועדו למלחמה בפעולותיו של הרב זמרוני בענייני גאולה ומשיח. מתנגדי הביקורת, האם יש לכם מה להוסיף או לשנות ממה שכתבתי? שיעשיחה י"ד בתמוז ה'תשפ"ה 18:57, 10 ביולי 2025 (IDT)תגובה
כן ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
א. הרב זמרוני הוציא וידיאו בו אומר בברור שצם בכל הצומות שתיקנו חז"ל[11]. ב. וג. אין לי מה להוסיף. ד. מכתב הרבנים לא אמור להיות בביקורת[12]. ה. לא כל מכתב של הרב אקסלרוד מזכה בביקורת את הנמען. שום דבר טוב לא יצא מהביקורת, אם רוצים להעביר מסר שצריך לצום אפשר לציין בערך צום. אולי יש עוד מה להוסיף, אשתדל לכתוב בהמשך. --יחי המלך המשיח! - שיחה, 20:53, י"ד בתמוז, ה'תשפ"ה 20:53, 10 ביולי 2025 (IDT)תגובה
כמו שאמרתי, ביקורת לא אמורה להסמך דווקא על מעשים מפורסמים אלא על טענות מפורסמות, כמו שמצינו בערכים רבים (שהרי ברוב הפעמים, ה'נאשמים' מכחישים את הביקורת כלפיהם, כך שע"כ הדבר תלוי בפרשנות, אלא שהטענה והביקורת עצמה התפרסמה ובעל בסיס וכו'). ב. העובדה שהרב זמרוני הכחיש אינה משנה את הביקורת, ומה גם שחלק גדול מהרבנים ובראשם הרב אקסלרוד לא חזרו בהם (וכנ"ל, אין כזה דבר כמעט ביקורת ללא הכחשה או טענות סותרות..). ג. כנ"ל לגבי הכתבה שם, מאי חזית דסמכת אהני, סמוך אהני? את הנ"ל אכן יש לציין אחר הביקורת לאידך גיסא, אך טענות אלו לא אמורות לשלול את הביקורת מעיקרה. בברכה, מענדל סופרספר וסיפור 21:02, 10 ביולי 2025 (IDT)תגובה
ושוב להצעת הניסוח: יש להוסיף בתחילה גם את קריאת הרב אקסלרוד להחרמתו של זמרוני, פעולותיו ושות', ולא רק את הטענה באופן כללי, אלא גם את כל המסתעף ממנה (כמו שיודעים לעשות בערכים אחרים כנ"ל). ושוב, אי"ז כלל עניין הנוגע למדיניות האתר, אלא לעניינים דאורייתא שהכל מודים בהם, ולא שייך לקצר או להעלים. גם אם גורמים מסוימים קושרים בין זה לבין סוגיות אחרות, ראוי להציג לפני הכל את העובדות (ואותם לפרט, לא את הפרשנויות..) - שהרי זו מטרתה של אנצ'. בברכה, מענדל סופרספר וסיפור 21:14, 10 ביולי 2025 (IDT)תגובה
אגב, יש מקום לביקורת על עניין הפאבים (עניינית, שתסקר את העובדות ואת הטענות בשווה)? בברכה, מענדל סופרספר וסיפור 21:26, 10 ביולי 2025 (IDT)תגובה
מענדל סופר, אפשר דוגמא לערכים כאלה? שאינם נסמכים על מעשים וטענות מפורסמות? אם יש צריך לדון בהם, שהרי הם אינם לפי המדיניות. ב. חוץ מהרב אקסלרוד, מי יצא נגדו? ג. כמפורט לעיל (ולא ענית ע"ז כלל) הביקורת מושללת מעיקרה. בנוגע להצעתך, אם אכפת לך מעניינים דאורייתא (אגב, הצומות הם דרבנן) תוסיף בערך תענית "רבנים ומשפיעים רבים, הביעו את דעתם שגם בימינו אלה ימות המשיח, לאחר שביבר לנו הרבי את בשורת הגאולה, מוטלת החובה לצום ואין לפרוץ גדר" או משהו כזה. ותציין למכתב ששיע העלה. ביקורת בערך זה, בנושא הפאבים או הצומות, לא תביא לעניין חיובי (בדיוק כמו שלא יקרב כתיבת "עפ"ל" על יאיר לפיד, לדוגמא). --יחי המלך המשיח! - שיחה, 21:38, י"ד בתמוז, ה'תשפ"ה 21:38, 10 ביולי 2025 (IDT)תגובה
כל הביקורות שיש בחב"דפדיה האישים שעליהם כתובה הביקורת לא מתווכחים על עצם העניין, חלקם טוענים שאין בעיה במה שעשו, וחלקם אומרים שכיום זה לא משנה כי הרבנים ביטלו וכו'.
אפשר דוגמא? כי אני מכיר אדם שיצא עליו לא צייתא בתשנ"ד, ובתשפ"ג הוא העלה את המכתב לסטטוס שלו וכתב על זה גאוותי.. בכל אופן, יש פה כללים, אם מישהו חושב שעל אדם מסוים לא ראויה להכתב ביקורת הוא מוזמן לפתוח דיון בדף השיחה של אותו אחד (ולא כאן..) --יחי המלך המשיח! - שיחה, 21:50, י"ד בתמוז, ה'תשפ"ה 21:50, 10 ביולי 2025 (IDT)תגובה
הכלל שציטטת עוסק במקרה של ביקורת על מעשה, שצריך שיהי' ידוע כו', אולם ה"ה בנוגע לביקורת על טענה מסוימת - שהטענה צ"ל מפורסמת. וההכרח לכך - א. מהשכל הפשוט. ב. כך נהוג בכתיבת ביקורת בויקיקליפה והמכלול. ג. כ"ה בערכים אחרים כנ"ל. דוגמאות? א. הערך אהרן דב הלפרין, מבוקר על טענה לפיה 'הסיפורים שכותב אינם מדויקים', בעוד הו"ע מכחיש מכל וכל. ב. עוז והדר, מבוקרים על הטענות נגדם - אף שהכחישו לגמרי. ג. ליפקין - הטענה נגדו שמש"כ אינו נכון, בעוד הוא, כמובן, מכחיש העובדות עצמן. ועוד. הנה לך, שמבקרים אף על טענות מפורסמות, גם אם העובדות עצמן לא ברורות דיו ונתונות למחלוקת והכחשות. בברכה, מענדל סופרספר וסיפור 23:37, 10 ביולי 2025 (IDT)תגובה
לתועלת הדיון: הוידאו בו אומר שאינו אוכל בצומות. --ברכת הגאולה שיחה 00:17, ט"ו בתמוז, ה'תשפ"ה 00:17, 11 ביולי 2025 (IDT)תגובה
תודה רבה. ידוע לך התאריך המדויק של וידאו? בברכה, מענדל סופרספר וסיפור 00:19, 11 ביולי 2025 (IDT)תגובה
מענדל סופר, בשביל לכתוב על אדם[13] ביקורת, ובאופן ציבורי, טענה על מעשה שעשה, ובמיוחד ברמה חמורה כזו[14], ע"פ שו"ע וכ"ש ע"פ דרכי החסידים, צריך וודאות שהמעשה נעשה. "ודרשת וחקרת היטב". בשכל הפשוט אני לא אתווכח איתך, אבל לפלא גדול המקומות שמהם אתה מביא ראיה[15]. אפשר לפרוך את הדוגמאות שהבאת[16], אבל פשוט יותר לומר כך, אם אתה רואה ערכים בהם כתובה ביקורת בניגוד לכללים, תפתח דיון שם, באותם הערכים. --יחי המלך המשיח! - שיחה, 00:28, ט"ו בתמוז, ה'תשפ"ה 00:28, 11 ביולי 2025 (IDT)תגובה
אני לא רואה בעיה להביא כלשונה טענה שנתפרסמה על אדם ספציפי, בטח על ידי רבנים. למשל: במשך הדורות היו הרבה אישים, בניהם גדולי ישראל, שנחשדו בשבתאות או כה"ג (לדוגמא: בעמח"ס חמדת הימים, הרמח"ל, ר"י אייבישיץ ועוד). אף שאת הטענות (והמעשים) הכחישו בתוקף המדוברים (ולא עוד אלא שיצאו לצדד בהם גדו"י רבים אחרים) - לא יעלה על דעת אף אחד להשמיט עניין זה מתולדות חייהם בתואנה של 'ביקורת לא מבוססת'.. מטרת חב"דפדיה היא להביא את העובדות והפולמוסים כהוויתם, ואם תרצה - פנה בטענתך ('ודרשת וחקרת') לעשרות משפיעים ומוראי הוראה שמעולם לא חזרו בהם מהנ"ל. והחשוב מכל: גם אם דבריך נכונים ויפים, אין להם מקור בכללים הכתובים (כפסק שיע לעיל), ועל סברות והרגשים ("ע"פ שו"ע[דרוש מקור]"..?? והיכן מצית החילור בזה בין גוף לאדם? בין טענה לטענה?) הרי אפשר להתווכח (הביקורת על ליפקין מובאת בהערה - ועכשיו וודאי יחלק לי כת"ר בין ביקורת בגוף הערך להערה, שזה מותר וזה אסור ע"פ שו"ע..).. ובמחילה על כל הנקודות, אבל לא יכלתי.. בברכה, מענדל סופרספר וסיפור 00:36, 11 ביולי 2025 (IDT)תגובה
ראשית כל ישר כח לברכת הגאולה, מענדל סופר הוידיאו הוא לקראת ג' תמוז תש"ע[17]. שיע, אחרי הוידיאו אפשר לנעול את הדיון? בהשגחה פרטית בסמיכות ל"יהפכו ימים אלו".. --יחי המלך המשיח! - שיחה, 00:46, ט"ו בתמוז, ה'תשפ"ה 00:46, 11 ביולי 2025 (IDT)תגובה

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── בנוגע לסיפור בספרד, לכאורה על זה כוונה הבהרת הרב זימרוני הזו --ברכת הגאולה שיחה 00:55, ט"ו בתמוז, ה'תשפ"ה 00:55, 11 ביולי 2025 (IDT)תגובה

שי מלך, אני עדיין ממתין למ"מ בשו"ע[18].. בברכה, מענדל סופרספר וסיפור 01:44, 11 ביולי 2025 (IDT)תגובה
בשו"ע לא כתוב אינציקלופדיה, אם חשבת אחרת[19]. כתבת "מטרת חב"דפדיה היא להביא את העובדות והפולמוסים כהוויתם" וע"ז אני חולק. את המושג דרכי החסידים אתה מכיר? יש כללים וסבות לביקורת. בברכת סוף דיון גוט שבת ויהפכו ימים אלו[20]--יחי המלך המשיח! - שיחה, 16:24, ט"ו בתמוז, ה'תשפ"ה 16:24, 11 ביולי 2025 (IDT)תגובה
'ע"פ שו"ע' הוא לשון כת"ר, לא שלי. 'יש כללים וסיבות לביקורת' נכון, ובזה אנחנו דנים. לצערי, לאחר שנוכח כת"ר כי לא יוכל לדחות את הביקורת על 'חייל המלך המשיח' מכללי חב"דפדיה הברורים לכך (כמ"ש לעיל אני הקטן ור' שיע), הוא מנסה להסיט את הדיון (בתחילה) לסגנון 'אא"פ לבקר ע"פ שו"ע" או (לאחמ"כ) 'דרכי החסידים'.. כיהודים כשרים, ובטח כחסידי הרבי, שומה עלינו לציית לפסקי דין ברורים שיצאו בעניין מרבנים רבים (אף כאלו ש'אינם בעלי אינטרס'..) - שמעולם גם לא חזרו בהם. ואם הוציאו פס"ד וקריאות למעשים בפועל ע"פ העדות שקיבלו או מה שלא יהי', אין שום סיבה שלא להזכיר את העניין כאן. אם לכת"ר, כפוסק מובהק וכמי שכמובן הצוגו כל הראיות לפניו ישנן השגות ע"כ - הוא מוזמן לציין גם אותן, אך לא לבטל במחי יד הצד שכנגד, ולא יהי' אלא כמח' הלכתית פשוטה (אם לא פחות מכך.. היכן שמענו שהכחשת הבע"ד מבטלת ומוחקת כל הפס"ד, שהתבסס על עדויות מוסמכות - מעיקרו??). וחבל שאנו נגררים לדון בטפל ולא בעיקר - כללי חב"דפדיה ועובדות הביקורת עצמן. בברכה, מענדל סופרספר וסיפור 21:13, 12 ביולי 2025 (IDT)תגובה
ואוו! עיין לעיל, תראה מה אתה כתבת (הביקורת הראשונית), מה שיע כתב (חתיכת הביקורת בשני שליש, וההתעניינות בטעמי "המתנגדים לפיסקאת הביקורת"), ומה אני כתבתי[21] (בהסברה מדוע ע"פ הכללים הקיימים[22]) הביקורת לא שייכת כאן[23]. אחרי שתקרא תסביר כאן מדוע הביקורת כן ע"פ כללי חב"דפדיה. ונראה מה יפסוק שיע. --יחי המלך המשיח! - שיחה, 21:33, ט"ז בתמוז, ה'תשפ"ה 21:33, 12 ביולי 2025 (IDT)תגובה
לדעתי צריך לעשות הצבעה בין המשתמשים. חב"דפדי גאולתי - שיחה, 22:35, ט"ז בתמוז, ה'תשפ"ה 22:35, 12 ביולי 2025 (IDT)תגובה
ההיתממות פה של כמה מהמשתמשים היא משהו-משהו. כל בר בי רב יודע שר' זמרוני ז"ל היה מחד יהודי חסיד פורץ דרך בשליחות והפצה וכו' ומאידך ווילדער מאד ונחפז לבטל ענייני הלכה על סמך הבנה שטחית של אותיות בשיחה פלונית וכו'. לשם דוגמא אציין בעניין זה עצמו שבו עסוקים - הוא סיפר בראיון בכפר חב"ד (י"א ניסן תשנ"ד) על היחידות של בי"ג תמוז שהרבי אמר לו בקשר לחובות של צום שצבר בשירות הצבאי [שבכמה הזדמנויות נדר שאם ייצא בריא ושלם מאירוע פלוני יצום כך וכך זמן] והרבי אמר לו ע"ז ש"מבואר בתניא שאין עניין בצומות". בראיון הנ"ל הוא מעיד על עצמו: "ברגע ששמעתי את התשובה חלפה בי מחשבה: אם כן, אולי לא צריך לצום בכלל... היחידות התקיימה בי"ג תמוז וחשבתי שאולי לא אצום בי"ז תמוז הקרב, אך הרבי כמו קרא את מחשבתי ומיד המשיך: "אלא אותם צומות שקבעו לנו חז"ל כגון י"ז בתמוז"" (וראה שם ההמשך שיפדה בצדקה ותוספת יראת שמיים את נדרי הצומות שלקח). כמובן שבתניא זה נכתב בהקשר ספציפי מסויים והסקת המסקנות המהירה (עד למחשבה כבר בפועל!) לבטל צום מדברי חז"ל הוא דבר מופרך ביותר. הלך מחשבה זו של נחפזות לבטל צומות על סמך אותיות הוא דיי מאפיין של ר' זמרוני. עכ"פ כל בר בי רב מודע לעניין זה, עשרות רבנים ומשפיעים מאנ"ש וישיבות תו"ת, כולל משיחסטים, אמרו אומרים ויאמרו שלאיש יש דיעות והתנהגויות עקומות ופראיות ובמיוחד בעניין זה של הסקנת מסקנות על יסוד ענייני משיח וחי וקיים [ביטול אמירת תחנון והצומות, להגיד על אחרי כל יהודי שנפטר שזה שקר וכו' - ואיני נכנס כאן לתוכן העניין כמה שיסודתיו לשינויים אלו בהלכה ומנהג והשקפת היהדות הינם על יסודות רעועים וקלושים שהרוח ישאם כי אכ"מ]. אי כתיבת ביקורת ודווקא עליו זה בוודאי לא מבטא אוביקטיביות ולא מציג תמונה מלאה--חייל של המלך - שיחה, 23:21, ט"ז בתמוז, ה'תשפ"ה 23:21, 12 ביולי 2025 (IDT)תגובה
לפני שרצים לעשות בקורת יש לך מקור לאכילה בפו"מ של הרב זמרוני (תמונה,עדות , אמירה מפורשת) וכ"ש שיש להפך וזה שמצטט לי מכ' של הר' אקסלרוד אם תקח כל פס"ד שרב הוציא (ובנדון דידן מסתמא לא לפי כללי ההלכה (רק צד אחד וכו')) כל מכתב של רבנים אחר אם לא כתוב השם (וזה לא סתם) אי אפשרי לצטט בערך ובמיוחד שהרב זמרוני אמר הרבה פעמים אפשר למצוא בנאומים (לדוג' יוד שבט תש"ע) שצומות זה עניין שקשור לרבנים ושהם יפסקו וכו'בלי קשר בכללי על צומות ראיתי לדוג' בשם האדמור מקאזמיר שאמר לבטל את כל הצומות לבד ט באב ויוה"כ ועוד הרבה קהילות שמקילות ואף מבטלות (ע"י לימוד גמרא וכיו"ב יכול לשאול בעצמו) לא תלך ותעשה ע"ז רעש ונדויים וכל הרעש שנעשה זה אך ורק בגלל דעותיו בענייני משיח וחי וקיים שהיו לצנינים בעיניי כו"כ מאנש ואין עניין להציף את זה פה שוב ונקווה שאת היום רצון להוי' הזה נחגוג עם מלך המשיח שליט"א בירושלים ונאכל כפשוטו ממש יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד! ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
זה באמת לא משנה מאיזה אינטרס נכתב הפסק ואם יש לו כח (אע"פ שהדברים ברורים לכל בר דעת), כאנצ' חב"דית עלינו לציין את העובדות והדעות בלבד, בלי כל השקו"ט והפלפולים (מדוע אין מקום למה שזה אמר ומה שזה כתב). הטענה שכתבת בסוף מופרכת מתוכה, שהרי בראש המאבק והקריאה עמד הרב אקסלרוד כידוע, מרבני מטה משיח וכו'. ואין לנו על מי להשען אלא על שיע.ק שיופיע כבר אכי"ר. בברכה, מענדל סופרספר וסיפור 09:48, 13 ביולי 2025 (IDT)תגובה
אנונימי, די להיתממות. אתה יודע בדיוק כמוני שהוא מושפעיו ומעריציו וכו' אוכלים בצומות כשהכל מגיע מהשפעתו. [זה שהכחיש וכו' רק מבטא עוד צד שלילי באישיותו, סוג של 'מאפיונריות' ואכ"מ]. אם תרצה עדות ברורה הנה לך - שמעתי באופן אישי מחבר שהיה אצלו בבת ים במשרדו עם עוד בחורים בתענית וזמרוני לחץ עליהם שיאכלו וצייד אותם בכסף ושלח אותם לחנות לקנות מזון ורח"ל ביצעו זאת--213.151.37.198 11:00, 13 ביולי 2025 (IDT)תגובה

שבירה-פניה לוועדה[עריכת קוד מקור]

זה בדיוק מסוג המקרים שנדרשת בהם הכרעה של סמכות מעלינו. אפנה לוועדה ואעדכן. שיעשיחה י"ז בתמוז ה'תשפ"ה 14:26, 13 ביולי 2025 (IDT)תגובה

ביקורת[עריכת קוד מקור]

אין לי ממש כח לעבור על כל השיחה על זמרוני ציק, והגיוני מאוד שרבים אמרו זאת לפני, אבל אם על מזכיר של הרבי ועל הרבה מאוד מגדולי החסידים בדורנו זה "זכו" שיהיה עליהם ערך ביקורת בחב"דפדיה, גם זמרוני ציק נראה לי זכאי לערך שכזה, שהרי כמעט כל רבני חב"ד הוקיעו אותו לאחר קמפיין הבארים וכד' (אפילו רבנים שנמנים על הצד המשיחיסטי) ומעניין שככלל הסיפור הזה לא מופיע ללא אפילו שמץ כלל של אזכור, שאצל רבנים נוספים החטאים (באם נאמר את האמת הרבה יותר קטנים) מפורטים לפרטי פרטים. וכל אחד יעשה את החשבון נפש לעצמו מה גרם לכך והאם זהו רצונו הקדוש של הרבי-- [עבר עריכה בשל שפה לא נאותה] 79.177.158.35 21:47, 21 ביולי 2025 (IDT)תגובה

שיע.ק מה עם הפני' לוועדה? בברכה, מענדל סופרספר וסיפור 22:13, 21 ביולי 2025 (IDT)תגובה
אעדכן בעז"ה כשתהיה לי תשובה. שיעשיחה כ"ו בתמוז ה'תשפ"ה 17:27, 22 ביולי 2025 (IDT)תגובה
שיע.ק תזכורת בברכה, מענדל סופרספר וסיפור 18:46, 6 באוגוסט 2025 (IDT)תגובה
בהמשך לדיון, אם יש למישהו ספק מדוע כ"כ חשובה לפב"פ הוספת הביקורת, שיראה את ההוספה האחרונה שלו בערך יוסף יצחק אופן (שאגב בניגוד לכללים, ונמחקה ע"י חב"פדי פעיל). --יחי המלך המשיח שליט"א! - שיחה, 04:15, כ"ג באב, ה'תשפ"ה 04:15, 17 באוגוסט 2025 (IDT)תגובה
כללים? "הימנעו מטענות 'אד הומינם'. כלומר, הימנעו מטיעון המתייחס לאדם המציג את הטיעון שאתם חולקים עליו, והציגו טיעון המתייחס לטענה עצמה" (חב"דפדיה:תרבות הדיון). כשנגמרות הטענות הענייניות, מתחילים לתקוף אישית.. שנית, מה בדיוק נוגד לכללים בעריכתי שם (כשאלתי בדף השיחה שם - ואין עונה)? ואדרבא, זו הייתה הגרסא עידן ועידנים עד שלפני כמה שבועות כבודו מחק את אותו קטע.. בברכה, מענדל סופרספר וסיפור 11:29, 17 באוגוסט 2025 (IDT)תגובה
"ג. כפי שנטען בכתבה 'עושה מעשה פנחס', מדובר בהאשמות שקריות שנועדו למלחמה בפעולותיו של הרב זמרוני בענייני גאולה ומשיח." ציטוט משיע. וע"ז הוכחתי מההוספה שלך[24]. --יחי המלך המשיח שליט"א! - שיחה, 12:29, כ"ג באב, ה'תשפ"ה 12:29, 17 באוגוסט 2025 (IDT)תגובה
וזה נקרא לדחות את הטענות בתגובה אישית ולא עניינית - וה"ה בנוגע לאותם שכתבו כך, כמובן לכל בר דעת שזו אינה טענה קבילה (כלומר: אא"פ להשתמש בה בנוגע לאינצי' שמטרתה להביא העובדות כמו שהן) ללא צרוף מענה ענייני להאשמות ובמחילה מכבודם בברכה, מענדל סופרספר וסיפור 12:40, 17 באוגוסט 2025 (IDT)תגובה
שיע.ק?? בברכה, ספרא רבאספרא וסייפא 01:04, 2 בנובמבר 2025 (IST)תגובה
  1. https://col.org.il/news/642
  2. 1 2
  3. https://col.org.il/news/52540
  4. https://col.org.il/news/54681
  5. https://col.org.il/news/54681
  6. http://old2.ih.chabad.info/php/articleold.php?set=52532&lang=he
  7. (הוספה לאחר זמן) וידאו
  8. המכתב, אתר חב"ד אינפו, ג' שבט התש"ע (18.01.2010)
  9. https://old2.ih.chabad.info/#!g=1&url=article&id=53046 קול קורא מהרבנים נגד פריצת גדרי ההלכה]
  10. שיע כתב (תוכן): המכתבים התפרסמו בפומבי, בכללים לכתיבת ביקורת כתוב: מעשים שנעשו באופן ציבורי
  11. בשונה מהנכתב באינפו.
  12. פיסקת ביקורת על דבר שלא נכתב כביקורת עליו אלא יצא כהבהרה כללית
  13. באופן אישי, בשונה מהוצאת ספרי עוז והדר
  14. בשונה מהנכתב על אהרן דוב
  15. להביא ראיה מהקליפה לקדושה?
  16. לא ראיתי פיסקת ביקורת בערך ליפקין
  17. הרב זמרוני אומר לקראת סיום הוידיאו. בנוגע למה שכתבת: מטרת חב"דפדיה היא הפצת המעיינות ולא הבאת פולמוסים, ובמכתב הרבנים והמשפיעים לא מוזכר שמו של הרב זמרוני (כפי שכבר כתבתי יותר מפעם אחת בדיון זה) כך שטענת ודרשת וחקרת לא קשורה כאן.. לגבי הטענות על "אפליה", יש כללים, ואם אתה רוצה תפתח דיון בכל אחד מהערכים שציינת
  18. שאסור להביא באנצ' פסקי דין וקריאות של רבנים המתבססים על עדות שקיבלו על עניין מסוים כשהנידון עצמו מכחישו (יש להכחשה בכלל תוקף ע"פ הלכה?)
  19. ומנסה לשחק ראש קטן, סליחה על הביטוי.
  20. אם בכל זאת אתה מתעקש להמשיך לדון, מוטב לעשות זאת בערך ביקורת, להגיע להסכמה (ואולי לשינוי הכללים, ואז לחזור לפה..
  21. בפיסקא זו ושלפניה
  22. ולא המושאל ממקומות אחרים, או ע"פ "השכל הפשוט".
  23. וע"ז גם אתה וגם שיע לא עניתם. גם לא בפיסקא הקודמת. ויש להוסיף בזה טעם עיקרי, ואכ"מ.
  24. הגירסא ה"יציבה" שמחקתי, הייתה בת 4 דקות..