הבדלים בין גרסאות בדף "תניא - מפתח ענינים לספר התניא"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 88: שורה 88:
  
 
::[ד ב] [ד ה] [ד יג] [ד טו] [ד כא] [ד כו] [ה ז]
 
::[ד ב] [ד ה] [ד יג] [ד טו] [ד כא] [ד כו] [ה ז]
 +
 +
 +
'''אברים'''
 +
::א כג (מצות) א נא (מוח ואברים) ד לא (לב ואברים שכינה ונשמות ישראל)
 +
 +
'''אדם'''
 +
::א הקדמה (אין דיעותיהם שוות) א יד (כל אחד יכול להיות בינוני) א כז (מקדש עצמו מעט כו') ד יא (בריאתו בשביל לנסותו) דיב (עולם קטן שינוים בו) דכה (אשר שלט האדם באדם לרע לו)
 +
 +
::[[#ב|עיין ערך מצות, תכלית]]
  
 
== ב ==
 
== ב ==

גרסה מ־18:02, 20 באוגוסט 2018

נערך על ידי הרבי.

תוכן עניינים

מפתח ענינים

על סדר הא"ב

אות הראשונה מציינת את החלק. האותיות הבאות אחר זה - הפרק או הסימן (או הפיסקא בקונטרס אחרון).

ח"א: ספר של בינונים. הקדמה ונ"ג פרקים.

ח"ב: שער היחוד והאמונה, הקדמה וי"ב פרקים.

ח"ג: אגרת התשובה י"ב פרקים.

ח"ד: אגרת הקדש, לב סימנים.

ח"ה: קונטרס אחרון ואגרת הקודש, ט' סימנים.

א

אב, חכמה:

א ג (אבא ואמא. חכמה ובינה)
א ח (חכמת אומות העולם)
א יח (חכמה שבנפש. חכמה שבאצילות. החכמה תחי' בעליה. כח מה)
א יט (חכמה שבנפש. כח מה)
א לה (מדריגת החכמה)
א מג (איזהו חכם הרואה כו')
א נג (בחכמה יסד ארץ אבא כו')
ב ח (חכמה נקרא ראשית)
ב ט (חכמה למעלה בחכמה עשית)
ד ה (אבא יסד ברתא. נקודה בהיכלא. חכמה ובינה י' ה')
ד יד (עיניים הארת החכמה, בחכמה יסד ארץ)
ד יט (אחוריים דחכמה)
ד כו (יסוד אבא המלובש בז"א. בחכמה אתברירו)
ד כח (בחכמה אתברירו. אבא יונק ממזל הח')
ד כט (אבא ואמא. תורה שבכתב שבעל פה)
ה ה (בחכמה אתברירו. באור אין סוף שבה)
עיין ערך בן

אבות, האבות הן הן המרכבה:

א יח
א כג
א לד
א לט
א מו
[ד כה]

אביי

א א

אבן

[ב א] [ב ז].

אברהם

א לב
א מה
א מו
א מז
א מט
[ד ב] [ד ה] [ד יג] [ד טו] [ד כא] [ד כו] [ה ז]


אברים

א כג (מצות) א נא (מוח ואברים) ד לא (לב ואברים שכינה ונשמות ישראל)

אדם

א הקדמה (אין דיעותיהם שוות) א יד (כל אחד יכול להיות בינוני) א כז (מקדש עצמו מעט כו') ד יא (בריאתו בשביל לנסותו) דיב (עולם קטן שינוים בו) דכה (אשר שלט האדם באדם לרע לו)
עיין ערך מצות, תכלית

ב

בבל: ד ד
בגד: עיי"ע לבוש

ל

לבוש:
א ב (דאדה"ר, דנר"ן)