הבדלים בין גרסאות בדף "פרשת מצורע"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 21: שורה 21:
 
*'''שביעי''' - סיום הנושא של [[טהרת המשפחה]] ושאר ההיבטים של טהרה וטומאה בפרשתנו.
 
*'''שביעי''' - סיום הנושא של [[טהרת המשפחה]] ושאר ההיבטים של טהרה וטומאה בפרשתנו.
  
בשיחת שבת פרשת 'מצורע' תשכ"ה, אמר הרבי שאמנם השם 'מצורע' מורה על דבר שלילי, ואכן בדורות הקודמים (הראשונים וכו') לא היו קוראים לה בשמה, וכך נהג הרבי הריי"ץ ,אך בדורנו שקרובים לגאולה האמיתית והשלימה אפשר שיהיה מעין ובדוגמת ה'[[אתהפכא]]' שיהיה ב[[גאולה]], שזה מתבטא בכך שגם הדבר השלילי 'מצורע' הופך לפרשה מן התורה .{{הערה|=ראה לקוטי שיחות חלק ז' פרשת מצורע וכן לחלק א' פרשת 'מצורע'}}
+
בשיחת שבת פרשת 'מצורע' תשכ"ה, אמר הרבי שאמנם השם 'מצורע' מורה על דבר שלילי, ואכן בדורות הקודמים (הראשונים וכו') לא היו קוראים לה בשמה, וכך נהג הרבי הריי"ץ ,אך בדורנו שקרובים לגאולה האמיתית והשלימה אפשר שיהיה מעין ובדוגמת ה'[[אתהפכא]]' שיהיה ב[[גאולה]], שזה מתבטא בכך שגם הדבר השלילי 'מצורע' הופך לפרשה מן התורה .{{הערה|ראה לקוטי שיחות חלק ז' פרשת מצורע וכן לחלק א' פרשת 'מצורע'}}
  
 
==קישורים חיצוניים==
 
==קישורים חיצוניים==

גרסה מ־22:03, 15 באפריל 2024

סמל חבדפדיה.png ערך זה דורש הקשר חב"די: בדף זה חסר מידע שמבהיר את ההקשר או נקודת המבט של חסידות חב"ד לבין נשוא הערך
אתם מוזמנים לסייע על ידי הוספת פרטים אנציקלופדיים רלוונטים. אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. אם אתם סבורים כי אין בדף בעיה, ניתן לציין זאת בדף השיחה.

פרשת מצורע היא הפרשה החמישית בספר ויקרא (מפרק י"ד פסוק א' עד פרק ט"ו פסוק ל"ג).

בשנים לא מעוברות נקראת פרשה זו יחד עם קודמתה, פרשת תזריע.

הפרשה בקצרה

הקדמה: פרשה זו היא המשך של הפרשה הקודמת, פרשת תזריע, ושתיהן עוסקות בנגע הצרעת שהוא תוצאה רוחנית של עבירות ובמיוחד אמירת לשון הרע.

  • ראשון - התהליך בו הכהן מעביר את המצורע על מנת להיטהר מצרעתו. עליו להביא שתי ציפורים כאשר האחת נשחטת ואילו השניה משולחת לחפשי ומדם הציפור השחוטה מזים עליו שבע פעמים. לאחר מכן עליו לטבול במקווה.
  • שלישי - התורה נותנת את ההלכות לאדם שנטמא בצרעת ואין באפשרותו מצד מצבו הכלכלי להביא את קרבנות הכפרה. התורה נותנת לעניים אפשרות להביא קרבנות זולים יותר בהתחשב במצבם.
  • רביעי - תיאור סוג חדש של צרעת המופיע בקירות הבתים. במצב כזה יש לנתץ את הקיר הנגוע. רש"י מציין כי התורה אומרת כאן שכאשר יגיעו לארץ תפרוץ צרעת שכזאת, והסיבה לכך היא שהאמוריים שהתגוררו בארץ החביאו בקירות הבתים אוצרות רבים, ולשם כך הביא ה' צרעת שלא הותירה ברירה אלא לנתוץ אותם, ואז לגלות את האוצרות.
  • חמישי - סיום נושא הצרעת וההלכות הקשורות בכך והתחלת נושא הטהרה של גבר ואשה בעקבות הפרשות מסוימות.
  • שישי - הפרשות של גבר הנקראות "זב" וכן מספר הלכות של טהרת המשפחה, אותם צריכים לשמור כל זוג נשוי, הכוללות סט של הוראות ובהן הטבילה במקוה אחת לחודש.
  • שביעי - סיום הנושא של טהרת המשפחה ושאר ההיבטים של טהרה וטומאה בפרשתנו.

בשיחת שבת פרשת 'מצורע' תשכ"ה, אמר הרבי שאמנם השם 'מצורע' מורה על דבר שלילי, ואכן בדורות הקודמים (הראשונים וכו') לא היו קוראים לה בשמה, וכך נהג הרבי הריי"ץ ,אך בדורנו שקרובים לגאולה האמיתית והשלימה אפשר שיהיה מעין ובדוגמת ה'אתהפכא' שיהיה בגאולה, שזה מתבטא בכך שגם הדבר השלילי 'מצורע' הופך לפרשה מן התורה .[1]

קישורים חיצוניים

  1. ראה לקוטי שיחות חלק ז' פרשת מצורע וכן לחלק א' פרשת 'מצורע'