הבדלים בין גרסאות בדף "משתמש:חסיד שוטה/ארגז חול"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 1: שורה 1:
{{הערה|הסדר '''אמר"ע''' הוא בעצם הסדר '''מאר"ע''' בשינוי קל. [[אדה"ז]] מסביר ב[[ליקוטי אמרים - פרק ג'|פרק ג']] "שיסוד ה[[אש]] הוא ב[[לב]] ו[[מקור]] ה[[מים]] והליחות מה[[מוח]]". בכל מקום הסדר הוא שהמים קודמים לאש מפני ש[[מוח שליט על הלב]]. אולם, ב[[ליקוטי אמרים - פרק א'|פרק א']], אדה"ז מסביר על יסודות הרעים של [[הנפש הבהמית|נפש בהמית]] (ראה בפסקה הקודמת) בה }}
+
{{הערה|הסדר '''אמר"ע''' הוא בעצם הסדר '''מאר"ע''' בשינוי קל. [[אדה"ז]] מסביר ב[[ליקוטי אמרים - פרק ג'|פרק ג']] "שיסוד ה[[אש]] הוא ב[[לב]] ו[[מקור]] ה[[מים]] והליחות מה[[מוח]]". בכל מקום הסדר הוא שהמים קודמים לאש מפני ש[[מוח שליט על הלב]]. אולם, ב[[ליקוטי אמרים - פרק א'|פרק א']], אדה"ז מסביר על יסודות הרעים של [[נפש בהמית|הנפש הבהמית]] (ראה בפסקה הקודמת) בה }}
 
{{הערה|הערה לשמה}}
 
{{הערה|הערה לשמה}}
  

גרסה מ־22:15, 14 בדצמבר 2010

[1] [2]

חכמות

חכמה עילאה (מקורי)

חכמה עילאה הוא כינויו של ספירת החכמה של עולם האצילות. על ספירת חכמה זו נאמר כי "חכים ולא בחכמה ידיעא", שהשגה של עולם האצילות לא ניתנת להשגה, ולכן אף שנאמר כי יש ספירת חכמה בעולם האצילות, הרי שספירה זו אינה בגדר חכמה ידיעא.

חכמה עילאה וחכמה תתאה

פה אני כותב את הטקסט הקדמה לעניין חכמות בחוץ תרנה וכו' וד"ל ואכמ"ל.

חכמה עילאה

חכמה תתאה

ה"א בה"א

תשובות

פרקי תניא

דעות

הערות שוליים

  1. הסדר אמר"ע הוא בעצם הסדר מאר"ע בשינוי קל. אדה"ז מסביר בפרק ג' "שיסוד האש הוא בלב ומקור המים והליחות מהמוח". בכל מקום הסדר הוא שהמים קודמים לאש מפני שמוח שליט על הלב. אולם, בפרק א', אדה"ז מסביר על יסודות הרעים של הנפש הבהמית (ראה בפסקה הקודמת) בה
  2. הערה לשמה