הבדלים בין גרסאות בדף "פסוקי דזמרה"
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{תפילה}} | {{תפילה}} | ||
− | '''פסוקי דזמרה''' הינו אחד מחלקי תפילת [[שחרית]], המהווה הקדמה ל[[קריאת שמע]] ול[[שמונה עשרה]]. בחלק זה נאמרים פסוקים ופרקים העוסקים. פסוקי דזמרה הם מתקנת [[אנשי כנסת הגדולה]], ומבואר כי ענינם הוא הכנה לקריאת שמע, כדי | + | '''פסוקי דזמרה''' הינו אחד מחלקי תפילת [[שחרית]], המהווה הקדמה ל[[קריאת שמע]] ול[[שמונה עשרה]]. בחלק זה נאמרים פסוקים ופרקים העוסקים. פסוקי דזמרה הם מתקנת [[אנשי כנסת הגדולה]], ומבואר כי ענינם הוא הכנה לקריאת שמע, להקדים שבחו של מקום כדי שיתפעל הלב.<REF>[http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/toraor/10/37c&search=%D7%A4%D7%A1%D7%95%D7%A7%D7%99+%D7%93%D7%96%D7%9E%D7%A8%D7%94 תורה אור]</REF> |
==ביאור== | ==ביאור== | ||
מבואר כי פסוקי דזמרה הוא מלשון "כרמך לא תזמור" שעל ידי פסוקים אלו נכרתים ה[[חיצונים]] ונתפרדים מן הקדושה. וזהו מה שנאמר "רומממות אל בגרונם וחרב פיפיות בידם", שעל ידי "רוממות אל בגרונם" נעשה בבחינת "חרב פיפיות בידם" להכרית את החיצונים. | מבואר כי פסוקי דזמרה הוא מלשון "כרמך לא תזמור" שעל ידי פסוקים אלו נכרתים ה[[חיצונים]] ונתפרדים מן הקדושה. וזהו מה שנאמר "רומממות אל בגרונם וחרב פיפיות בידם", שעל ידי "רוממות אל בגרונם" נעשה בבחינת "חרב פיפיות בידם" להכרית את החיצונים. | ||
− | פסוקי | + | פסוקי דזמרה הם בבחינת חקיקה חיצונית, להכרית את החיצונים שיניקתם סביב הקדושה מבחוץ, ו[[קריאת שמע]] הוא בבחינת חקיקה פנימית לעשותו כלי קיבול. |
− | + | {{הערות שוליים}} | |
[[קטגוריה:תפילה]] | [[קטגוריה:תפילה]] |
גרסה מ־06:20, 16 במרץ 2010
פסוקי דזמרה הינו אחד מחלקי תפילת שחרית, המהווה הקדמה לקריאת שמע ולשמונה עשרה. בחלק זה נאמרים פסוקים ופרקים העוסקים. פסוקי דזמרה הם מתקנת אנשי כנסת הגדולה, ומבואר כי ענינם הוא הכנה לקריאת שמע, להקדים שבחו של מקום כדי שיתפעל הלב.[1]
ביאור
מבואר כי פסוקי דזמרה הוא מלשון "כרמך לא תזמור" שעל ידי פסוקים אלו נכרתים החיצונים ונתפרדים מן הקדושה. וזהו מה שנאמר "רומממות אל בגרונם וחרב פיפיות בידם", שעל ידי "רוממות אל בגרונם" נעשה בבחינת "חרב פיפיות בידם" להכרית את החיצונים.
פסוקי דזמרה הם בבחינת חקיקה חיצונית, להכרית את החיצונים שיניקתם סביב הקדושה מבחוץ, וקריאת שמע הוא בבחינת חקיקה פנימית לעשותו כלי קיבול.