הבדלים בין גרסאות בדף "משתמש:די העכסטע צייט"
די העכסטע צייט (שיחה | תרומות) |
די העכסטע צייט (שיחה | תרומות) |
||
שורה 12: | שורה 12: | ||
{{משתמש - מצפה לגאולה}} | {{משתמש - מצפה לגאולה}} | ||
{{משתמש - מקבל פנים}} | {{משתמש - מקבל פנים}} | ||
− | |||
}} | }} | ||
גרסה מ־16:28, 23 באפריל 2014
יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד |
תיבות משתמש | ||||||||||||
|
ובלשון העולם: זהו הזמן הכי נעלה ("העכסטע צייט") לגאולה האמיתית והשלימה!
- ולהעיר, שבלשון "הזמן הכי נעלה" ("העכסטע צייט") מרומז תוכן הגאולה-
- ש"זמן", הקשור עם מדידה והגבלה (עבר הוה ועתיד), נעשה "(הזמן) הכי נעלה", באופן שאין למעלה הימנו.
- ז.א. שהגבול (זמן) עצמו נעשה בלי גבון (הכי נעלה), עד שמתאחדים ממש,
— דבר מלכות ש"פ בא
צייוני דרך אישיים
- אור לי"א ניסן ה'תשע"ג- נרשמתי כעורך בחבדפדיה.
ערכים שתרמתי
גאולה ומשיח
מושגים
אישים
קהילות חב"ד
- בית החרושת לייצור ערכים: ארגז חול
הפתגם היומי - לוח היום יום - ה' בסיוון ה'תשפ"ד
ערב חג השבועות, מט לעומר.
ערב חג השבועות תקנ"ז אמר רבינו הזקן תורה: "וקדשתם היום ומחר גו'". "וקדשתם היום ומחר" - זהו מלמעלה, אבל "וכבסו שמלותם" דאס דארף מען אליין. דאס איז געווען די גאנצע תורה. דער צמח צדק האט מבאר געווען: וקדשתם איז געזאגט געווארען צו משה'ן, און אתפשטותא דמשה בכל דרא ודרא, וואס זיי קענען הייליג מאכען דעם היינט און דעם מארגען, אבער מ'דארף דערצו וכבסו שמלותם - לבושי מחשבה דבור ומעשה, וואס דאס דארף מען אליין.
תרגום מאידיש: ערב חג השבועות תקנ"ז אמר רבינו הזקן תורה: "וקדשתם היום ומחר גו'". "וקדשתם היום ומחר" - זהו מלמעלה, אבל "וכבסו שמלותם" זה צריך לבד. זה היה כל התורה. הצמח צדק ביאר: "וקדשתם" נאמר למשה, ו"אתפשטותא דמשה בכל דרא ודרא", שהם יכולים לקדש את היום ואת המחר, אבל בשביל זה צריך "וכבסו שמלותם" - לבושי מחשבה דבור ומעשה, שזה צריך לעשות לבד.