הבדלים בין גרסאות בדף "משתמש:די העכסטע צייט"
די העכסטע צייט (שיחה | תרומות) |
די העכסטע צייט (שיחה | תרומות) |
||
שורה 55: | שורה 55: | ||
<div id="mp-otd">{{היום יום}}</div><br/> | <div id="mp-otd">{{היום יום}}</div><br/> | ||
− | |||
− | |||
− |
גרסה מ־13:21, 8 באפריל 2013
יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד |
תיבות משתמש | ||||||||||||
|
והלואי היו מדקדקים אנ"ש, ובפרט התמימים,
- בדברי כ״ק מו"ח אדמו״ר הכ״מ אפילו בשיחותיו ובפרט אלו משנת השי״ת והשנה שקדמה לה
— אגרות קודש, חלק ד' עמוד כ"ד
צייוני דרך אישיים
- י' ניסן ה'תשע"ג- נרשמתי כעורך בחבדפדיה.
- לאחרי עבודה רבה כל החודש....
- א' אייר ה' תשע"ג- פורש למנוחה קצרה.
ערכים שיצרתי
- גאולה ומשיח
- מושגים
- אישים
הפתגם היומי - לוח היום יום - ה' בסיוון ה'תשפ"ד
ערב חג השבועות, מט לעומר.
ערב חג השבועות תקנ"ז אמר רבינו הזקן תורה: "וקדשתם היום ומחר גו'". "וקדשתם היום ומחר" - זהו מלמעלה, אבל "וכבסו שמלותם" דאס דארף מען אליין. דאס איז געווען די גאנצע תורה. דער צמח צדק האט מבאר געווען: וקדשתם איז געזאגט געווארען צו משה'ן, און אתפשטותא דמשה בכל דרא ודרא, וואס זיי קענען הייליג מאכען דעם היינט און דעם מארגען, אבער מ'דארף דערצו וכבסו שמלותם - לבושי מחשבה דבור ומעשה, וואס דאס דארף מען אליין.
תרגום מאידיש: ערב חג השבועות תקנ"ז אמר רבינו הזקן תורה: "וקדשתם היום ומחר גו'". "וקדשתם היום ומחר" - זהו מלמעלה, אבל "וכבסו שמלותם" זה צריך לבד. זה היה כל התורה. הצמח צדק ביאר: "וקדשתם" נאמר למשה, ו"אתפשטותא דמשה בכל דרא ודרא", שהם יכולים לקדש את היום ואת המחר, אבל בשביל זה צריך "וכבסו שמלותם" - לבושי מחשבה דבור ומעשה, שזה צריך לעשות לבד.