שיחת משתמש:כתית למאור/ארכיון חורף תשע"ז
תיבת ארכיון
|
ברכות על האירכוב
אני גאה להיות הפותח את הדף הבא בדף שיחתך. ומכיון שבדף הקודם שארכבת היו הרבה דברי הערצה והוקרה לפעילותך המבורכת, הריני לציין בזאת שוב את הערכתי העצומה לפעלך, כדי שח"ו לא יהיו כאלו שיכנסו לדף הזה ולא יבדקו בארכיון וממילא יחמיצו את המידע החשוב. המשך עבודת קודש פוריה! • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 04:01, כ"ח באב, הקהל ה'תשע"ו
- אגב אפשר לשאול מהו פשר הרמז "בית הבד"? (אני מקווה מאוד שלא התכוונת לומר שבדף שיחה זה יהיה ה"כתית" בין המשתמשים על מנת להגיע "למאור"...) • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 04:05, כ"ח באב, הקהל ה'תשע"ו
- בית הבד הוא אכן המקום שבו כותשים את הזיתים.. במחשבה ראשונה רציתי לכתוב משהו כמו "ועמדו רגליו על הר הזיתים", או "כרם היה לידידי בקרן בית שמן", אבל החלטתי שזה יותר שמיש, מלבד שזהו מקום שבו אנו הנדכאים בגולה נמצאים... בתקווה שתיכף ומיד יתגלה המשיח שליט"א והשמן ידלק ויאיר באור אין סוף באופן ש"כולה משקה" ושלא ישאר בכתובים אלא יתבצע בפועל ממש!! • כתית למאור • בית הבד 06:12, 1 בספטמבר 2016 (UTC)
- אין לי איפה להניח לך את זה אז אני מניח את זה כאן: כשאתה מתעצבן על עריכות של מישהו אחר אתה יכול לברר את קו המחשבה שלו ולהסכים או לא. אבל כל עוד שאין כאן דברים הנוגדים את הדת / שיחות של הרבי / וכו' אתה צריך לחשוב פעמיים לפני שאתה מתעצבן ובטח לפני שאתה מדבר בסגנון זול שכזה (ואני מצטט: "אקווה שמעשיך היו בתום לב, ומכאן ולהבא תשים לב למעשי ידי מקלדתך") אא"כ זה לא חב"דפדיה אלא שלטון יחיד ואם כן אז תאמר ואנחנו נכרע בפניך ברך ונשתוק..... (או שלא) --מענדי ר. - שיחה 09:17, 4 בנובמבר 2016 (UTC)
- בית הבד הוא אכן המקום שבו כותשים את הזיתים.. במחשבה ראשונה רציתי לכתוב משהו כמו "ועמדו רגליו על הר הזיתים", או "כרם היה לידידי בקרן בית שמן", אבל החלטתי שזה יותר שמיש, מלבד שזהו מקום שבו אנו הנדכאים בגולה נמצאים... בתקווה שתיכף ומיד יתגלה המשיח שליט"א והשמן ידלק ויאיר באור אין סוף באופן ש"כולה משקה" ושלא ישאר בכתובים אלא יתבצע בפועל ממש!! • כתית למאור • בית הבד 06:12, 1 בספטמבר 2016 (UTC)
ערכים בחסידות
כל הכבוד על פועלך המיוחד בעריכת ושיפוץ ערכי חסידות. אשמח אם תוכל להכין אחד מהערכים שכתבת למומלצות. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ח באב ה'תשע"ו, למניינם 18:03, 1 בספטמבר 2016 (UTC)
- אני חושב כרגע על מתיבתא דרקיעא, או נפש אלוקית ואולי יין או יין המשומר. מה דעתך? • כתית למאור • בית הבד 18:27, 1 בספטמבר 2016 (UTC)
- אני בעד נפש אלוקית, בהיותו ערך מקיף ומושג מרכזי בחסידות. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ח באב ה'תשע"ו, למניינם 18:29, 1 בספטמבר 2016 (UTC)
- 1. אז מה צריך לעשות? 2. צריך לכתוב את הערך ירידת הנשמה לגוף. 3. אתה מוזמן להמליץ עליו. • כתית למאור • בית הבד 18:31, 1 בספטמבר 2016 (UTC)
- מה אמור להיות שם, האם אתה בטוח שזה ראוי לערך נפרד מבחינת כמות החומר?--שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ח באב ה'תשע"ו, למניינם 18:33, 1 בספטמבר 2016 (UTC)
- א. מתיבתא דרקיעא אכן די פוטנציאלי מבחינת מצבו הנוכחי.
- ב. בנוגע לירידת הנשמה אולי כדאי לעשות ערך נשמה וגוף ובו ידונו כל הנושאים הקשורים לכך (ירידת הנשמה, חלק הנשמה המלובש/אינו מלובש בגוף, עובדי ה' בגופם/בנשמתם, ההבדל בין העבודה עם הנשמה לעבודה עם הגוף, נשמה ניזונת מן הגוף לע"ל ועוד). • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 23:50, כ"ח באב, הקהל ה'תשע"ו
- ב. יתכן, אך צריך קודם להתחיל בדף משתמש, ולראות מהו המבנה המיועד של הערך. כעת אני עסוק בערך על ספר יחזקאל..• כתית למאור • בית הבד 00:27, 2 בספטמבר 2016 (UTC)
- אחד החסרונות המשמעותיים ברוב הערכים בחסידות הוא המחסור במקורות. ראה לדוגמא מה שהוספתי בנפש אלוקית. להתראות - שיחה 06:51, 2 בספטמבר 2016 (UTC)
- דווקא בקטע הזה יש מראה מקום בסופו המציין לפרק ב' בתניא. אך אתה צודק, אפשר וצריך להוסיף עוד מראי מקומות. אך יש לזכור בערך זה, שמכיוון שיש לו הרבה תתי-ערכים, לא לכל דבר צריך לציין. (וגילוי נאות: לא רציתי להעלותו לפני שאסיים לכתוב עוד סדרת ערכים, אך מפאת סיבה מיוחדת התעוררתי שלא להמתין..) • כתית למאור • בית הבד 06:59, 2 בספטמבר 2016 (UTC)
- אחד החסרונות המשמעותיים ברוב הערכים בחסידות הוא המחסור במקורות. ראה לדוגמא מה שהוספתי בנפש אלוקית. להתראות - שיחה 06:51, 2 בספטמבר 2016 (UTC)
- ב. יתכן, אך צריך קודם להתחיל בדף משתמש, ולראות מהו המבנה המיועד של הערך. כעת אני עסוק בערך על ספר יחזקאל..• כתית למאור • בית הבד 00:27, 2 בספטמבר 2016 (UTC)
- מה אמור להיות שם, האם אתה בטוח שזה ראוי לערך נפרד מבחינת כמות החומר?--שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ח באב ה'תשע"ו, למניינם 18:33, 1 בספטמבר 2016 (UTC)
- 1. אז מה צריך לעשות? 2. צריך לכתוב את הערך ירידת הנשמה לגוף. 3. אתה מוזמן להמליץ עליו. • כתית למאור • בית הבד 18:31, 1 בספטמבר 2016 (UTC)
- אני בעד נפש אלוקית, בהיותו ערך מקיף ומושג מרכזי בחסידות. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ח באב ה'תשע"ו, למניינם 18:29, 1 בספטמבר 2016 (UTC)
wlcc
אתה צודק שwlcc השמיטו את זה ג"כ, אבל הוידאו שג'ם פרסמו זה לא אותו וידאו, אלא הוידאו המלא. כלומר, הם קיבלו את הכל, ללא צינזורים, וצינזרו שוב מ. פינחסי - שיחה • כ"ט באב ה'תשע"ו
- באנגלית אומרים "come on", הם עשו אותו דבר, שאגב לפי השמועה (לפחות אז) זה הוראה שהגיעה מהמזכירות (ואולי פנימה יותר).. וכך או כך, מי יודע על זה שנאמר לעומר? • כתית למאור • בית הבד 18:07, 2 בספטמבר 2016 (UTC)
- לפי השמועה שאני שמעתי מאנשים שהיו אז - זה היה כריזה של א' המזכירים שנהג תמיד 'לשמור על כבוד החצר' מ. פינחסי - שיחה • כ"ט באב ה'תשע"ו
- סליחה על ההתערבות, אבל מה זה שייך לביקורת, אולי לפסקה שתעסוק במבנה שבה החברה עורכת את הוידיאו, שלדעתם קטעי וידיאו שמפורסמים בציבור עליהם להיות מבוקרים. (בגבול העריכה אפשר להתווכח ואין לדבר סוף) אבל ברעיון עצמו יש כנראה ריבוי עניינים שבהם אפשר למצוא סיפורים ועדויות על ביקורת של הרבי והמזכירות על אופי ואופן הפרסום. (ידוע לכולם שמלך אין רואים אותו במקומות שאינם מכבדים אותו למרות שגם לשם "געיטער וי א נשיא" (כלשונו של הרבי - י"ב תמוז מ"ה) הן אמת שישנם כאלו שלא שמים לב לזה כבוידיאו של "לראות" שבוע זה (ראה ע"ו) אבל עדיין לא אומר שהם צודקים) (כל האמור הוא רק בא לומר שאם מצטטים ביקורת עליהם להיות ציטוט של מישהו, ולא של חב"דפדיה שהרי איננו האגף הפירסומי של "לראות"..).--הנחה - שיחה 19:56, 3 בספטמבר 2016 (UTC)
- סליחה על ההתערבות בהתערבות.. אבל לא מתאים כלל לתמים וחסיד חב"ד לערוך השוואה כזו, שתוכנה הוא כביכול הרבי נראה לציבור באופן בלתי מכובד. -- דָּרַךְ כּוֹכָב • שיחה • 21:17, ל' באב, הקהל ה'תשע"ו (3 בספט' למניינם), ימות המשיח • יחי המלך המשיח!
- הבאתי ראיה שקיים מושג של חוסר כבוד, בגבול מה בגדר כבוד ומה לא, כתבתי שאפשר לדון ואין לדבר סוף. וממילא זכותם של עורכי ג'ם לשקול את הדברים על פי שיקול דעתם. לעיתים ישנם עניינים שבגלוי הינם פליטת פה (אף שעל פי אמת אין איתנו יודע להסבירם) שאצל כמה וכמה לא יבינו זאת וכשם שבעריכת הספר השיחה (הבלתי מוגה!) השמיטו כך ישמיטו אותו גם בוידיאו. (ועל זה הוספתי שגם בוידיאו שבמוצ"ש זה למי שראה רואים את הרבי בהופעה בציבור בנ"ג, אבל מה לעשות החולצה אינה מסודרת ואינה מכבדת כלל (לבד העניין שבשעה שהרבי דיבר על "גלות הדיבור" הוא בכה, ואנו רואים זאת שוב ושוב וששים ושמחים וכו'..) אף שיש כאלו שלא מרגישים זאת, נו, בשביל "להרגיש" צריכים חוש..)--הנחה - שיחה 21:56, 3 בספטמבר 2016 (UTC)
- סליחה על ההתערבות בהתערבות.. אבל לא מתאים כלל לתמים וחסיד חב"ד לערוך השוואה כזו, שתוכנה הוא כביכול הרבי נראה לציבור באופן בלתי מכובד. -- דָּרַךְ כּוֹכָב • שיחה • 21:17, ל' באב, הקהל ה'תשע"ו (3 בספט' למניינם), ימות המשיח • יחי המלך המשיח!
- סליחה על ההתערבות, אבל מה זה שייך לביקורת, אולי לפסקה שתעסוק במבנה שבה החברה עורכת את הוידיאו, שלדעתם קטעי וידיאו שמפורסמים בציבור עליהם להיות מבוקרים. (בגבול העריכה אפשר להתווכח ואין לדבר סוף) אבל ברעיון עצמו יש כנראה ריבוי עניינים שבהם אפשר למצוא סיפורים ועדויות על ביקורת של הרבי והמזכירות על אופי ואופן הפרסום. (ידוע לכולם שמלך אין רואים אותו במקומות שאינם מכבדים אותו למרות שגם לשם "געיטער וי א נשיא" (כלשונו של הרבי - י"ב תמוז מ"ה) הן אמת שישנם כאלו שלא שמים לב לזה כבוידיאו של "לראות" שבוע זה (ראה ע"ו) אבל עדיין לא אומר שהם צודקים) (כל האמור הוא רק בא לומר שאם מצטטים ביקורת עליהם להיות ציטוט של מישהו, ולא של חב"דפדיה שהרי איננו האגף הפירסומי של "לראות"..).--הנחה - שיחה 19:56, 3 בספטמבר 2016 (UTC)
- לפי השמועה שאני שמעתי מאנשים שהיו אז - זה היה כריזה של א' המזכירים שנהג תמיד 'לשמור על כבוד החצר' מ. פינחסי - שיחה • כ"ט באב ה'תשע"ו
זריז
אני מעביר את הדף, חושב: נו, צריך גם לסדר את התבנית ו.. אופס, מסודר.. מעניין.. מסתכל ב'שינויים אחרונים' ורואה שיש כאן בחור זריז, כל הכבוד. .--הנחה - שיחה 09:36, 4 בספטמבר 2016 (UTC)
- הסתכלתי על השינויים אחרונים, והצצתי שוב על הערך שלא ממש קראתי בעיון, והקישור האדום הציק לי בעין..• כתית למאור • בית הבד 09:38, 4 בספטמבר 2016 (UTC)
- אני מקווה שהנך מתעתד לבוא לחצרות קודשנו לקראת חודש החגים הבעל"ט, כך נוכל להתוועד כהוגן על מנת להצעיד את המיזם הלאה..• כתית למאור • בית הבד 09:40, 4 בספטמבר 2016 (UTC)
בקשת ערכים
כיון שאתה עוסק כרגע הרבה בתנ"ך, כדאי שאת כל הערכים שאתה נתקל שחסרים בנושאים אלו תכתוב בדף בקשת ערכים, במיוחד בערכים בסיסיים על סיפורי תורה. לא? • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 05:50, ו' באלול, הקהל ה'תשע"ו
- הבעיה היא, שעד שלא אעשה זאת בעצמי, לא יהיה מי שיעשה זאת אגב, היום הצצתי שוב בקטגוריה:קטגוריות, ו... • כתית למאור • בית הבד 06:17, 9 בספטמבר 2016 (UTC)
- פעם להתראות הסביר לי שזה בבחי' "שלח לחמך", ונוכחתי שהוא צודק. • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 07:01, ו' באלול, הקהל ה'תשע"ו
- אשתדל. אגב, מה עם ההערות על פסח גלגל? • כתית למאור • בית הבד 07:06, 9 בספטמבר 2016 (UTC)
- עם הדגשה על "ברוב הימים" . להתראות - שיחה 11:20, 9 בספטמבר 2016 (UTC)
- סתם מעניין. למה זה? --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים י"ז באלול ה'תשע"ו, למניינם 05:48, 20 בספטמבר 2016 (UTC)
- ראה בפלח הרימון שציינתי....• כתית למאור • בית הבד 06:10, 20 בספטמבר 2016 (UTC)
- סתם מעניין. למה זה? --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים י"ז באלול ה'תשע"ו, למניינם 05:48, 20 בספטמבר 2016 (UTC)
- עם הדגשה על "ברוב הימים" . להתראות - שיחה 11:20, 9 בספטמבר 2016 (UTC)
- אשתדל. אגב, מה עם ההערות על פסח גלגל? • כתית למאור • בית הבד 07:06, 9 בספטמבר 2016 (UTC)
- פעם להתראות הסביר לי שזה בבחי' "שלח לחמך", ונוכחתי שהוא צודק. • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 07:01, ו' באלול, הקהל ה'תשע"ו
יהודים
מה התכוונת שאבדוק? • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 08:10, י"ז באלול, הקהל ה'תשע"ו
- את האופן שבו העתקתי..• כתית למאור • בית הבד 08:12, 20 בספטמבר 2016 (UTC)
תמונות
צריך גם ליין, ראיה (עין), בשר בהמה, סוכר, דבש, ואולי גם מן --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים י"ח באלול ה'תשע"ו, למניינם 03:05, 21 בספטמבר 2016 (UTC)
אותיות
מכיון שצורת האותיות מיוחסת בצורה מדוייקת לאותיות על פי כתב אשורית שעל פי הקבלה, האם תוכל להעלות לכאן את תמונות האותיות שיש כבר עליהם ערכים? --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ד באלול ה'תשע"ו, למניינם 18:30, 27 בספטמבר 2016 (UTC)
- כמו בויקיקליפה? • כתית למאור • בית הבד 19:11, 27 בספטמבר 2016 (UTC)
- ויקיקליפה חסום לי ב"ה. אם זה אותיות אשורית תעלה לכאן, ונבדוק כבר אם זה מתאים על פי הקבלה (ברוב האותיות אין חילוק, חוץ מצ' ועוד בודדים). --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ד באלול ה'תשע"ו, למניינם 23:17, 27 בספטמבר 2016 (UTC)
- , --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ה באלול ה'תשע"ו, למניינם 00:59, 28 בספטמבר 2016 (UTC)
שינה בסוכה
הנני מתכבד להזמינך להביע דעתך בערך שינה בסוכה, ברצוני להעלותה להצבעה בקרוב למומלצות. תודה מראש--הנחה - שיחה 22:22, 12 באוקטובר 2016 (UTC)
קמץ א
מה פשר הפסקה 'הניגון' בקמץ אלף א?
האם המשפט הבא הוא ציטוט מאיפשהו? "לעיתים לאחר התוועדות ממושכת בסיומו של לילה, מגיעים למסקנה שצריכים להתחיל הכל מחדש. ואז פוצחים בניגון שמבטא יותר מהכל את ההתחלה מחדש"
--שיע • שיחה כ"ד בתשרי ה'תשע"ז 21:54, 26 באוקטובר 2016 (UTC)
חוצפה!
הנך מרשה לעצמך לשכזר עריכות ללא שום חשבון! עיין פיל בחנות חרסינה -- נכתב ע"י אביי ששכח לחתום את שמו.
- אתה באמת מטרד.. • כתית למאור • בית הבד 13:16, 4 בנובמבר 2016 (UTC)
- אביי. אולי אינך מודע לכללים כאן: 1. אין לחזור על עריכה שבוטלה, כלומר אם בערך היה כתוב משהו מסויים בתקופה מסויימת, ובאת ושינית וביטלו את זה, אז אין לחזור על העריכה. 2. לא הספקתי לעבור על כל עריכותיך, אבל באופן כללי נראה שאתה כאן למטרה פוליטית ולא לתרום לחב"דפדיה. פעולות כאלו ממש אינם רצויות במיזם זה שהוקם על מנת להפיץ את תורת החסידות ותורת חב"ד בפרט. תקן אותי אם אני טועה. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ג' בחשוון ה'תשע"ז, למניינם 18:52, 4 בנובמבר 2016 (UTC)
מיהו הפיל
אתה מוזמן להצטרף לדיון שיחת תבנית:פיל בחנות חרסינה. מ. פינחסי - שיחה 18:41, 4 בנובמבר 2016 (UTC)
- אענה על כך כשאכתוב את הדף משנתי החב"דפדית או את הדף הגדר בכלוב הפילים... • כתית למאור • בית הבד 19:57, 4 בנובמבר 2016 (UTC)
אברהם פריז
אתה לא יכול להפנות לספר "אחד היה אברהם" ולכתוב אחרת...
חוץ מזה, במכתב של המזכירות כתוב "נבהלנו ממכתבו", ובפשטות הכוונה שזה לא בא כבהלה בעקבות מכתב אחר, אלא בהלה מהמכתב שלו.
ובכלל, מכל הסגנון ש"תיכף להפסיק", ו"מטובו לאשר תיכף מילוי ההוראה האמורה", ברור שזה לא בא בעקבות מכתב של מישהו אחר, ואז לפתע נזכר הרבי בדחיפות שבעניין...
והמרתק ביותר הוא, שהסיפור המשונה הזה התרחש רק אצל ר' אברהם פריז, ואילו אצל הרשד"ב וולפא, ר' משה סלונים בעצמו, הרב ירוסלבסקי, רא"ד הלפרין ועוד - הרבי לא הוצרך לחכות שמישהו ישלח לו עידכון מה קורה, אלא ידע להגיב בחריפות לבד...--8775 - משיח נאו! -- פארבריינגען ה' בחשוון ה'תשע"ז 00:40, 6 בנובמבר 2016 (UTC)
- אגב, למה החלטת להשמיט את עדותו של רח"ש? הוא נאמן עליך פחות מנחמן או חזן? זכותך. אבל עליך לציין שרח"ש מעיד אחרת. בכלל, אם תרצה תוכל לגשת בעצמך לכל אחד מהמזכירים, הוא יכחיש זאת גם בפניך. אלו עובדות שצריכים להיות כתובים בערך, עכ"פ בהערה.--8775 - משיח נאו! -- פארבריינגען ה' בחשוון ה'תשע"ז 00:52, 6 בנובמבר 2016 (UTC)
- מר 5778 היקר,
- "מכתבו", הכוונה בפשטות ל"מכתב כללי" שכתב לכל בני ישראל על עובדת מציאות המשיח בתוכנו וזהותו.
- ההדפסה של הספר הנ"ל בתשנ"ג/ד הייתה בצירוף התואר "מלך המשיח" על הרבי, ואינני אחראי על חש"ב, אך נחמן סיפר: שכשלייבל אמר לו שיש אישור, הוא הודיע לו שאם ישאלו אותו הוא יכחיש.
- לשחזר עריכה ששוחזרה לגירסה יציבה, היא עבירה על חוקי חב"דפדיה, אשר יכולה להביא לחסימתך!
- בברכה, • כתית למאור • בית הבד 20:46, 6 בנובמבר 2016 (UTC)
- מענין שכשרוצים אפשר על סמך סברות לבנות עובדות. יש עדות, ואתה מחליט לסתור אותה על סמך הגיון בלבד. להתראות - שיחה 09:50, 7 בנובמבר 2016 (UTC)
- כתית למאור, העוינות נושבת מכל מילה מדבריך... 1. מה הקשר למה ששאלתי? 2. זכותך להכניס גם זאת בערך. העדות של רח"ש קיימת (ולייבל עד היום, פעמים אומר שכן ופעמים שלא, כאשר תנוח עליו הרוח. ואכ"מ לדון בזה). 3. אבקש עמוקות את סליחתך, אשתדל כי המעשה לא יחזור ע"ע חלילה בשנית (בוודאי לצערך, שכן בוודאי תשמח עד מאוד כאשר איחסם...).
- להתראות, אתה מתחיל להגזים... המשפט הראשון שכתבתי כאן הוא שיש גירסה אחרת, ואני מעדיף אותה כי היא מסתדרת מבחינה הגיונית. לא בניתי עובדות לבד, ובטח שלא סתרתי עדויות. ערערתי עליהן, ומחמת הערעור יש להורידן - לדעתי - להערת שוליים. כך היינו נוהגים בכל ערך אחר.--8775 - משיח נאו! -- פארבריינגען ג' בכסלו ה'תשע"ז 21:25, 3 בדצמבר 2016 (UTC)
- מר 5778 היקר, 1. יש קשר לשאלה לא קשורה. 2. עדות מוכחשת, שלא נתפרסמה בשום מקום (מלבד הקובץ של אוירכמן) אינה מקור אנציקלופדי. 3. לדעתי רוב מוחלט של העורכים בחב"דפדיה אינם "שמחים" כאשר מישהו נחסם, אך כאשר מישהו מתעקש על דברים מסוימים שהקהילה מתנגדת להם, אזי הוא נחשב מטריד, וככזה יש סיכוי שישנם החפצים בסילוקו. באופן אישי, אינני חושב שמומלץ שתימלט ממקום זה, כיוון שמוחזקני עליך, שכבנם של גדולים מטרותיך הינן אך ורק בכדי להגדיל תורה ולהאדירה, ולהפיץ את מעינות החסידות חוצה. ועל כן, בטוחני שתוכל למלאות את ערכי הנגלה והחסידות בטוב טעם, בכשרונותיך המעולים. וחבל שהנך מדשדש בביצה עכורה זו (אם אתה באמת מעוניין לשנות דברים נפיצים, בקש זאת מא' ממפעילי המערכת או שתשאל את חברי הועדה הרוחנית). ובנוגע למה שכתבת, ה"חרטה על העבר" נוגעת פחות מאשר ה"קבלה על העתיד", בברכת הצלחה רבה, ושבוע טוב ומבורך, משיח נאו! • כתית למאור • בית הבד 23:30, ג' בכסלו, ה'תשע"ז (3 בדצמ' למניינם), ימות המשיח
- טענתך השניה אינה נכונה. ברור ופשוט שקובץ המלקט מענות של הרבי בנידון יכול לשמש כמקור אנציקלופדי, אלא א"כ תוכיח אחרת. אם אתה דווקא מעוניין בעדות נוספת, תמצא אותה בבלוג של רי"מ על לייבל. אגב, לדבריך ש"נחמן אמר" ודאי שאין כל מקור אנציקלופדי.--8775 - משיח נאו! -- פארבריינגען ג' בכסלו ה'תשע"ז 23:40, 3 בדצמבר 2016 (UTC)
- עדות מוכחשת הכוונה היא - שהוא אומר שהוא לא עשה משהו כי אמרו לו שלא לעשות, ובפועל הוא כן עשה! את הדברים האלו אני מכיר לפני שנגבת את החלב מהשפתיים. ולגבי נחמן, יש ערך בעדותו, ובפרט שמשום מה אוירכמן לא הלך לשאול אותו (אולי תעשה הפסקה נוספת, להתקשר לדובי..) • כתית למאור • בית הבד 23:44, ג' בכסלו, ה'תשע"ז (3 בדצמ' למניינם), ימות המשיח
- תביא ראיה לכך שהוא עשה.
- שוב אמליץ לך אישית לעיין בערך "דמגוגיה" שבויקיפדיה. לא אתייחס למשפט השני (והרביעי) שלך. מנין לך שהוא לא שאל את נחמן? לי אין מושג. בכל מקרה זה לא נוגע לדברי, שאין לך שום מקור אנציקלופדי לכך (ובינינו, גם לא תמצא).--8775 - משיח נאו! -- פארבריינגען ג' בכסלו ה'תשע"ז 23:51, 3 בדצמבר 2016 (UTC)
- עדות מוכחשת הכוונה היא - שהוא אומר שהוא לא עשה משהו כי אמרו לו שלא לעשות, ובפועל הוא כן עשה! את הדברים האלו אני מכיר לפני שנגבת את החלב מהשפתיים. ולגבי נחמן, יש ערך בעדותו, ובפרט שמשום מה אוירכמן לא הלך לשאול אותו (אולי תעשה הפסקה נוספת, להתקשר לדובי..) • כתית למאור • בית הבד 23:44, ג' בכסלו, ה'תשע"ז (3 בדצמ' למניינם), ימות המשיח
- טענתך השניה אינה נכונה. ברור ופשוט שקובץ המלקט מענות של הרבי בנידון יכול לשמש כמקור אנציקלופדי, אלא א"כ תוכיח אחרת. אם אתה דווקא מעוניין בעדות נוספת, תמצא אותה בבלוג של רי"מ על לייבל. אגב, לדבריך ש"נחמן אמר" ודאי שאין כל מקור אנציקלופדי.--8775 - משיח נאו! -- פארבריינגען ג' בכסלו ה'תשע"ז 23:40, 3 בדצמבר 2016 (UTC)
- מר 5778 היקר, 1. יש קשר לשאלה לא קשורה. 2. עדות מוכחשת, שלא נתפרסמה בשום מקום (מלבד הקובץ של אוירכמן) אינה מקור אנציקלופדי. 3. לדעתי רוב מוחלט של העורכים בחב"דפדיה אינם "שמחים" כאשר מישהו נחסם, אך כאשר מישהו מתעקש על דברים מסוימים שהקהילה מתנגדת להם, אזי הוא נחשב מטריד, וככזה יש סיכוי שישנם החפצים בסילוקו. באופן אישי, אינני חושב שמומלץ שתימלט ממקום זה, כיוון שמוחזקני עליך, שכבנם של גדולים מטרותיך הינן אך ורק בכדי להגדיל תורה ולהאדירה, ולהפיץ את מעינות החסידות חוצה. ועל כן, בטוחני שתוכל למלאות את ערכי הנגלה והחסידות בטוב טעם, בכשרונותיך המעולים. וחבל שהנך מדשדש בביצה עכורה זו (אם אתה באמת מעוניין לשנות דברים נפיצים, בקש זאת מא' ממפעילי המערכת או שתשאל את חברי הועדה הרוחנית). ובנוגע למה שכתבת, ה"חרטה על העבר" נוגעת פחות מאשר ה"קבלה על העתיד", בברכת הצלחה רבה, ושבוע טוב ומבורך, משיח נאו! • כתית למאור • בית הבד 23:30, ג' בכסלו, ה'תשע"ז (3 בדצמ' למניינם), ימות המשיח
- מענין שכשרוצים אפשר על סמך סברות לבנות עובדות. יש עדות, ואתה מחליט לסתור אותה על סמך הגיון בלבד. להתראות - שיחה 09:50, 7 בנובמבר 2016 (UTC)
- מר 5778 היקר,
בערך פה
מדוע מחקת קישור לערך ה' מוצאות הפה?? ינון גלעדי - שיחה 20:12, 9 בנובמבר 2016 (UTC)
- כי הוא לא קיים. כשתכתוב אותו, תקשר אליו. • כתית למאור • בית הבד 22:27, 9 בנובמבר 2016 (UTC)
- ומי אמר שאסור לקשר לערך שאין עליו עדיין ערך, הרי ככל שירבו הערכים האדומים כן ירבה הסיכוי שייכתב עליו ערך, והרי ערך זה של ה' מוצאות הפה ללא ספק ראוי שיהי עליו ערך... (רק לאחרונה שאל מישהו איזה ערכים בחסידות לא קיימים אם בתוככי הערכים יציינו הכותבים איזה ערכים חסרים יש סיכוי גדול יותר שירבו הערכים.--הנחה - שיחה 22:34, 9 בנובמבר 2016 (UTC)
- יש הבדל בין לקשר בתוך הערך, לבין לקשר ב"ראו עוד". וק"ל. • כתית למאור • בית הבד 22:44, 9 בנובמבר 2016 (UTC)
- ומהו?--הנחה - שיחה 12:05, 10 בנובמבר 2016 (UTC)
- שראו עוד זה הוראה שלך לראות במקום זה, ואם הוא לא קיים, אז זוהי הוראת שוא. אבל אם אתה כותב את הטקסט בין כה, ואתה שם קישור לערך שעתיד (בתקווה) להיכתב, זה מודיע שזהו נושא השווה ערך.. • כתית למאור • בית הבד 12:13, 10 בנובמבר 2016 (UTC)
- הנחה, אלו הם אכן הכללים, כמו שכותב המאור "כתית". שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ט' בחשוון ה'תשע"ז, למניינם 14:34, 10 בנובמבר 2016 (UTC)
- שראו עוד זה הוראה שלך לראות במקום זה, ואם הוא לא קיים, אז זוהי הוראת שוא. אבל אם אתה כותב את הטקסט בין כה, ואתה שם קישור לערך שעתיד (בתקווה) להיכתב, זה מודיע שזהו נושא השווה ערך.. • כתית למאור • בית הבד 12:13, 10 בנובמבר 2016 (UTC)
- ומהו?--הנחה - שיחה 12:05, 10 בנובמבר 2016 (UTC)
- יש הבדל בין לקשר בתוך הערך, לבין לקשר ב"ראו עוד". וק"ל. • כתית למאור • בית הבד 22:44, 9 בנובמבר 2016 (UTC)
- ומי אמר שאסור לקשר לערך שאין עליו עדיין ערך, הרי ככל שירבו הערכים האדומים כן ירבה הסיכוי שייכתב עליו ערך, והרי ערך זה של ה' מוצאות הפה ללא ספק ראוי שיהי עליו ערך... (רק לאחרונה שאל מישהו איזה ערכים בחסידות לא קיימים אם בתוככי הערכים יציינו הכותבים איזה ערכים חסרים יש סיכוי גדול יותר שירבו הערכים.--הנחה - שיחה 22:34, 9 בנובמבר 2016 (UTC)
ברית בין הבתרים
כל הכבוד!
אל תשכח את השיחה הזאת. בהצלחה! • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 01:16, י' בחשוון, הקהל ה'תשע"ז
- התכוונתי לקצת יותר מזה, היינו, קצת הסבר ע"פ נקודת השיחה: "הרבי מבאר את הסיבה לכך שבברית בין הבתרים - שהיתה זמן של התגלות אהבתו של ה' לאברהם - דוקא אז בישר לו על גלות בניו: כיון שלאמתו של דבר, בפנימיותה של הגלות ישנה כוונה להביא את הגאולה ולהגיע לדרגה נעלית יותר" וכד'... • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 03:04, י' בחשוון, הקהל ה'תשע"ז
- ואגב, מחכה להערות כאן, כמובן. • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 03:04, י' בחשוון, הקהל ה'תשע"ז
- אולי כדאי שתוסיף אתה, אני באמצע לעשות בלאגן בדברים אחרים... • כתית למאור • בית הבד 03:06, 11 בנובמבר 2016 (UTC)
- כל הכבוד, קדימה בלגן... אבל על ההערות לא מוותר! • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 03:12, י' בחשוון, הקהל ה'תשע"ז
- התכוונתי להוספה בברית בין הבתרים • כתית למאור • בית הבד 03:17, י' בחשוון, ה'תשע"ז (11 בנוב' למניינם), ימות המשיח
- הוספתי, ועכשיו תור ההערות שלך. • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 03:22, י' בחשוון, הקהל ה'תשע"ז
- התכוונתי להוספה בברית בין הבתרים • כתית למאור • בית הבד 03:17, י' בחשוון, ה'תשע"ז (11 בנוב' למניינם), ימות המשיח
- כל הכבוד, קדימה בלגן... אבל על ההערות לא מוותר! • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 03:12, י' בחשוון, הקהל ה'תשע"ז
- אולי כדאי שתוסיף אתה, אני באמצע לעשות בלאגן בדברים אחרים... • כתית למאור • בית הבד 03:06, 11 בנובמבר 2016 (UTC)
- ואגב, מחכה להערות כאן, כמובן. • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 03:04, י' בחשוון, הקהל ה'תשע"ז
פרשיות השבוע
לאחר הייבוא המוצלח של תבנית:סוגיה, חשבתי אולי תייבא גם את תבנית פרשת השבוע. זה עושה את הערך פי כמה יותר יפה. לא? • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 03:48, י' בחשוון, הקהל ה'תשע"ז
- ועוד משהו: האם אפשר להרחיב מעט את תבנית:סוגיה? ניסיתי ולא הצלחתי. • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 04:23, י' בחשוון, הקהל ה'תשע"ז
- מה ניסית לעשות? • כתית למאור • בית הבד 04:30, י' בחשוון, ה'תשע"ז (11 בנוב' למניינם), ימות המשיח 04:30, 11 בנובמבר 2016 (UTC)
- להרחיב את התבנית בכמה מילימטרים. • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 04:33, י' בחשוון, הקהל ה'תשע"ז
- מה ניסית לעשות? • כתית למאור • בית הבד 04:30, י' בחשוון, ה'תשע"ז (11 בנוב' למניינם), ימות המשיח 04:30, 11 בנובמבר 2016 (UTC)
בוצע • כתית למאור • בית הבד 09:08, י' בחשוון, ה'תשע"ז (11 בנוב' למניינם), ימות המשיח
כבודו בארה"ק?
איזו זכות לשמוע... להתראות - שיחה 17:47, 12 בנובמבר 2016 (UTC)
- עד כינוס השלוחים העולמי...• כתית למאור • בית הבד 18:03, י"א בחשוון, ה'תשע"ז (12 בנוב' למניינם), ימות המשיח
מה נשמע הרב כתית? תן לי איזה רעיון לעבודה על משהו בחב"דפדיה, עיתותי בידי..--מהתמימים ד770 • א חסידישע פארבריינגען 09:35, 13 בנובמבר 2016 (UTC)
- באיזה תחום אתה מתעניין? אולי ערך מסעות אברהם אבינו או נסיונות אברהם אבינו, או סתם אברהם אבינו - לכתוב שם את קורות חייו הכתובים בתורה ובמדרשים, נולד באור כשדים, שם אמו אמתלאי בת כרנבו וכו' כולל הנסיונות (שאח"כ יעבור לערך בפ"ע) והמסעות (כנ"ל). מה דעתך? • כתית למאור • בית הבד 09:54, י"ב בחשוון, ה'תשע"ז (13 בנוב' למניינם), ימות המשיח
נשמע מעניין..--מהתמימים ד770 • א חסידישע פארבריינגען 10:16, 13 בנובמבר 2016 (UTC)
לשכתב
לכאורה לאחר עריכתי האחרונה הבעיה סודרה. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים י"ג בחשוון ה'תשע"ז, למניינם 10:58, 14 בנובמבר 2016 (UTC)
- ממש לא• כתית למאור • בית הבד 10:59, י"ג בחשוון, ה'תשע"ז (14 בנוב' למניינם), ימות המשיח
- כעת זה סודר • כתית למאור • בית הבד 11:10, י"ג בחשוון, ה'תשע"ז (14 בנוב' למניינם), ימות המשיח
קטגוריות
לא הבנתי מה יש לך נגד קטגוריות, מילא לעדכן לסדר וכו, אבל למה למחוק, ברור שככל שיש יותר קטגוריות (ומסודרות) הערכים מסודרים יותר, למה למחוק??--הנחה - שיחה 08:18, 17 בנובמבר 2016 (UTC)
- אין לי שום דבר נגד קטגוריות נצרכות, אבל קטגוריה של "מבשרי אחזה", ו"גוף האדם", ששתיהן מכילות את אותם ערכים, לדעתי מיותרת. • כתית למאור • בית הבד 09:04, ט"ז בחשוון, ה'תשע"ז (17 בנוב' למניינם), ימות המשיח
- ומה עם סדר השתלשלות?--הנחה - שיחה 12:17, 17 בנובמבר 2016 (UTC)
- יש קטגוריה עם כל העניינים של עולמות, אורות וכלים צמצום וכו', ולפתוח קטגוריית אב לזה במקום אחר ולקחת חלקים זה מיותר לדעתי. • כתית למאור • בית הבד 13:09, ט"ז בחשוון, ה'תשע"ז (17 בנוב' למניינם), ימות המשיח
- עד כה לא היתה קטגוריה שכוללת את כל סדר השתלשלות. עולמות - לא כולל מה שלמעלה מעולמות, כנ"ל אורות וכלים, כנ"ל צמצום. אפשר שבתוך קטגוריה סדר השתלשלות יהיו הקטגוריות הנ"ל. אנא הגב. ינון גלעדי - שיחה 23:58, 23 בנובמבר 2016 (UTC)
- יש משהו במה שאתה אומר. אבל איך שעשית זאת זה לא היה במקום (במחילת כת"ר..). מלבד זאת שזאת תהיה לך סתם עבודה כפולה.. אנסה לראות מה אפשר לעשות • כתית למאור • בית הבד 04:09, כ"ג בחשוון, ה'תשע"ז (24 בנוב' למניינם), ימות המשיח
- עד כה לא היתה קטגוריה שכוללת את כל סדר השתלשלות. עולמות - לא כולל מה שלמעלה מעולמות, כנ"ל אורות וכלים, כנ"ל צמצום. אפשר שבתוך קטגוריה סדר השתלשלות יהיו הקטגוריות הנ"ל. אנא הגב. ינון גלעדי - שיחה 23:58, 23 בנובמבר 2016 (UTC)
- יש קטגוריה עם כל העניינים של עולמות, אורות וכלים צמצום וכו', ולפתוח קטגוריית אב לזה במקום אחר ולקחת חלקים זה מיותר לדעתי. • כתית למאור • בית הבד 13:09, ט"ז בחשוון, ה'תשע"ז (17 בנוב' למניינם), ימות המשיח
- ומה עם סדר השתלשלות?--הנחה - שיחה 12:17, 17 בנובמבר 2016 (UTC)
חי וקיים?
אתה ממשיך לפעול פה כסדר, או שקצת קשה לאחרונה? • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 12:12, ב' בכסלו ה'תשע"ז
- משתדל, אם כי ההכנות לנסיעה לרבי תופסות יותר מקום... • כתית למאור • בית הבד 13:16, ב' בכסלו, ה'תשע"ז (2 בדצמ' למניינם), ימות המשיח
ועדה רוחנית
הנני מבקש באם אפשר לחכות עם השאלות עד שתתגבש החלטה מי ומה שואלים. יישר כח. שף ויתיב • קאנפרענץ רום 18:16, 18 בדצמבר 2016 (UTC)
- אני רק הצגתי ערכים עם דפי השיחה. בנוגע להאוהל עדיין אין מסקנה. • כתית למאור • בית הבד 18:22, י"ח בכסלו, ה'תשע"ז (18 בדצמ' למניינם), ימות המשיח
עריכות על בסיס שיחותיך עם 'הועדה' הרוחנית
כבר כשהודעת שאתה מתכנן לשוחח עם הועדה ביקשתי שזה יהיה מפעיל מערכת. למרות זאת עשית את זה על דעת עצמך והתחלת להחיל את זה בפועל. זה לא מקובל שעושים מה שרוצים... להתראות - שיחה 13:05, 19 בדצמבר 2016 (UTC)
עשר
--אני אוהב כל יהודי - יחי המלך המשיח - בואו נתוועד! י"ג בטבת ה'תשע"ז
כיצד משנים את שם המשתמש?? --יחי מלכנו משיחנו לעד - שיחה 13:05, 15 בינואר 2017 (UTC)
- פותחים משתמש חדש, ופונים באימייל לאחד ממפעילי המערכת לחסום את הקודם. • כתית למאור • בית הבד 15:01, י"ז בטבת, ה'תשע"ז (15 בינו' למניינם), ימות המשיח
התדיינות!
מכיוון שנראה שאינך רואה ואינך מבין, אצטרך שוב לחזור ולומר:
אין לשנות מאומה בדף הערך בכל חב"דפדיה ללא דיון קודם בדף השיחה!!!! אני מתפלא על "עורך ותיק ורב חשיבות" שלא עורך ע"פ כללי חב"דפדיה, (בפרט שסותר המציאות..!).
אם יש לך הארות על העריכה בערך סניף צבאות השם מגדל העמק, כתוב את השינויים פה:
"לתנועה מספר מועדוני נוער ברחבי העיר המותאמים לסוגי אוכלוסיה ומגזרים שונים, כנסי ענק בהשתתפות ילדי העיר, עלונים חודשיים, קייטנות ועוד. הסניף במגדל העמק פועל עם כאלף ילדים וילדות ומנוהל על ידי הרב משה זלמנוב, משלוחי הרבי למגדל העמק."
בהצלחה בעריכה נכונה. --יחי מלכנו משיחנו לעד - שיחה 13:34, 26 בינואר 2017 (UTC)
- אגב, לא כתבתי בתקציר, אולם לפי המדיניות כאן זה שמישהו כתב כמה כתבות אינו הופך אותו לסופר וכל שכן לא לעורך כתבי עת. אומרים לא למטרידים שף ויתיב • קאנפרענץ רום 13:43, 26 בינואר 2017 (UTC)
הוא לא ערך "כמה כתבות", אלא הרבה ובכלל כל ה'אגביות' שלך חשודה בעריכות החרונות..--לוי בן חורין - שיחה 14:08, 26 בינואר 2017 (UTC)