שיחת משתמש:כתית למאור/ארכיון ע"ד-ע"ו
דף זה הוא דף ארכיון, נא לא לעשות בו שינויים.
שיחת משתמש:66.229.166.223 נרשמתי בהשגחה פרטית בדיוק היום.. קוראים לי מענדי15 עכ"פ אני לא כל כך יודע איך להחזיר לך תשובה..
חזרתי[עריכת קוד מקור]
אשתדל להמשיך לפעול... • כבושה בגולה הושענא • ועידת ליובאוויטש 03:05, 11 בפברואר 2014 (UTC)
- ברוכים השבים! איזה כיף לשמוע שחזרת באופן רישמי! אני בטוח שזה יהיה לתועלת כלל משתמשים ועורכים חב"דפדיה! 173.3.199.145 04:03, 11 בפברואר 2014 (UTC)
- כי ימיננו פשוטה לקבל שבים --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"א באדר א' ה'תשע"ד, למניינם 16:48, 11 בפברואר 2014 (UTC)
זלמן משה[עריכת קוד מקור]
אודה להתייחסותך שיחה:זלמן משה היצחקי#סיבת השיתוק --שיע • שיחה י' באדר ב' ה'תשע"ד 18:57, 12 במרץ 2014 (UTC)
מקור[עריכת קוד מקור]
אזכירך למצוא את המקור לדברי החת"ס, בקרוב ממש! עוד לפני שנפגוש את החת"ס בעצמו בחגיגת היו"ט דעשרה בטבת בבית המקדש השלישי... קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד 12:54, 22 בדצמבר 2015 (UTC)
- יישר כח על עזרתך, שעזרה לי להשלים את המלאכה. אשמח אם (א) תעבור על הכל (ב) תסביר לי איך מעבירים למרחב הציבורי. קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד 12:02, 23 בדצמבר 2015 (UTC)
- ברגע שתסיים את העריכה, אוכל לעשות זאת ברגע... • כבושה בגולה הושענא • ועידת ליובאוויטש 23:36, 23 בדצמבר 2015 (UTC)
בנוגע לעולם הבא[עריכת קוד מקור]
אשמח לשמוע דעתך:
א. לדעת הרמב"ם תחיית המתים תתקיים בתקופה שניה דימות המשיח (שינוי מנהגו של עולם) - כן כתוב בקונטרס הלכות של תורה שבע"פ. האם זה רק לדעתו, או שזה אמור להיות גם לדעת הרמב"ן? [וא"כ לדעת הרמב"ם (א) תקופה ראשונה בימוה"מ, (ב) תקופה שניה - תחה"מ, (ג) עולם הבא לנשמות בלא גופים; ולדעת הרמב"ן (א) ימוה"מ (ב) עולם הבא לנשמות בגופים - תחה"מ. ואז לדעת הרמב"ן - אין שתי תקופות]. או שגם לדעת הרמב"ן יש שתי תקופות בימוה"מ? וא"כ - מהו ענינם?
ב. מתי יהיה נשמה ניזונת מן הגוף? לכאורה, רק בתחה"מ. כי הרי לפני תחה"מ, גם בימות המשיח, עדיין לא תתגלה בשלימות מעלת הגוף ובחירת העצמות, שלכן עוד לא יחיו המתים. אבל בדבר מלכות תולדות הא' סוס"ה משמע שמעלת הנשמה על הגוף הוא כל זמן הבירורים, ובסיום הבירורים - תתגלה מעלת הגוף. והרי סיום הבירורים הוא כבר בימוה"מ, ועל כן כבר אז אמור להיות נשמה ניזונת מן הגוף.
סליחה שאני מטריד אותך בפלפולי דאורייתא, אבל כל הניטל התאפקתי בכח מלימוד אז עכשיו זה מתפרץ , וגם סמכתי יתדותי על בקיאותך הרבה בנושא. קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד 08:39, 25 בדצמבר 2015 (UTC)
- סליחה על ההתערבות..
- א. בלקו"ש חלק טו שעסקת בו לאחרונה מבואר באחד הערות שכל העניין של ב' התקופות הוא רק לרמב"ם ולא להרמב"ן (ונפק"מ - אם תחה"מ הוא מימוה"מ או עוה"ב - אולי הוא בהגדרתו 'כהיום לעשותם' או כ'לקבל שכרם' ראה במכתבו של הרבי המצויין להלן וראה תניא פרק לו וצ"ע)
- ב.ראה אגרות קודש כרך ב אגרת ר פסקה שניה בסעי' א שתכלית הבירור הוא רק בזמן התחייה.--הנחה - שיחה 11:34, 25 בדצמבר 2015 (UTC)
- ובפדה בשלום מא (כמדומני) מבואר שתי תקופות לפי הכרעת החסידות.. זה לא כ"כ פשוט• כבושה בגולה הושענא • ועידת ליובאוויטש 19:14, 25 בדצמבר 2015 (UTC)
ספרי 'הפנסאים'[עריכת קוד מקור]
בהמשך לעריכה זו, הייתי שמח אם תוסיף גם מספר מילים על תוכנו של כל ספר. יישר כח. להתראות - שיחה 12:20, 27 בדצמבר 2015 (UTC)
- לא ראיתי את הספרים בשביל שאתארם..• מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 18:37, 27 בדצמבר 2015 (UTC)
ציונות[עריכת קוד מקור]
איני מבין למה צריך לציין שאתה מתנגד לציונות כמו שזה חידוש ?!--אמר רבי - שיחה 06:25, 19 בינואר 2016 (UTC)
- ?????• מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 18:19, 19 בינואר 2016 (UTC)
יוסף יצחק צירלסון[עריכת קוד מקור]
ציינתי במקורות מנין שאבתי את עיקר המידע אך שכתבתי אותו קלות. הוספתי פרטים חדשים שמצאתי. לא הצלחתי למצוא בשום מקום פרטים נוספים עליו. משהגולד - שיחה 11:36, 19 בינואר 2016 (UTC) מה הבעיה בערך
- הפסקה על הספר כתובה באופן לא הכי קריא...• מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 18:22, 19 בינואר 2016 (UTC)
סולוביצ'יק[עריכת קוד מקור]
ראיתי ששחזרת את העריכה של האנונימי, מבלי להתמודד עם הטענה שהצגתי לשיטתו, כל עריכה של אנונימי צריך לשחזר?!--הנחה - שיחה 11:06, 27 בינואר 2016 (UTC)
- תלוי מי, ומה הוא עושה. אם הוא מוחק, דינו בשחזור!• מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 02:48, 28 בינואר 2016 (UTC)
משתמש:חבד חבד חבד חבד[עריכת קוד מקור]
שלום רב. ראיתי שמחקת את דף המשתמש:חבד חבד חבד חבד. מדוע אתה משוכנע שמדובר במשתמש פיקטיבי?
בכלל צריך להיזהר מחדירה למרחב הפרטי של המשתמש. כל עוד אין הפרה של כללי חב"דפדיה. צריך להימנע מלערוך דף משתמש של מישהו אחר. --שיע • שיחה י"ח בשבט ה'תשע"ו 18:04, 28 בינואר 2016 (UTC)
- כיוון שבימים האחרונים נפתחו כמה משתמשים ששמותיהם היו מילים כפולות, וכל עניינים היה להעתיק דפי משתמש של אחרים. והתסמינים זהים, כיון שבדרך כלל עד שמשתמש מכניס משהו לדף משתמש שלו לוקח זמן.. • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 18:37, 28 בינואר 2016 (UTC)
כל הכבוד!!![עריכת קוד מקור]
על הסינון החשוב. קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד 19:24, 1 בפברואר 2016 (UTC)
- בהמשך לסינונים החשובים שבצעת, שים לב לניגון לר' הלל מפאריטש (פירושונים). יישר כח! קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד 00:45, 5 בפברואר 2016 (UTC)
ארגז חול[עריכת קוד מקור]
שים לב להעברת הטיוטה על שם אחר, אני מתנצל אם נגרמו התנגשויות עריכה. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ט בשבט ה'תשע"ו, למניינם 04:32, 8 בפברואר 2016 (UTC)
מאמרי אולידורט[עריכת קוד מקור]
מאיפה הבאת את הרשימה המסודרת הזו?... להתראות - שיחה 12:00, 8 בפברואר 2016 (UTC)
- עבודת יד -- נכתב ע"י משהגולד ששכח לחתום את שמו.
נשמה[עריכת קוד מקור]
להלן מוגשת בפניך סדרה מרתקת של הערכים בחב"דפדיה העוסקים בנשמה האלוקית שבקרבך:
נשמות ישראל * נפש אלוקית * נשמה יתירה * תכלית ירידת הנשמה לעולם הזה * אדם (נשמות ישראל) * אברים (נשמות ישראל) * זרע אדם * זרע בהמה * עצם הנשמה (ערך דליל ביותר)
- הדפים המפנים לערך נפש: עליית נשמה, נשמה, נשמות, נפש רוח ונשמה.
(אולי קשור - עולם הנשמות שמפנה לעולם הבריאה; כלות הנפש; זיווג גופני).
כנס לעניין, ואולי כל זה יעזור לחב"דפדיה, וגם ובעיקר לנו - לגלות את עצם הנשמה, ולהביא תומ"י התגלות מלכנו משיחנו כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א. • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד 03:59, 16 בפברואר 2016 (UTC)
- על הנשמה האלוקית ניתן לכתוב ספרים רבים. כל עוד ערך מקיף פרט מסויים בחסידות אודות נשמות ישראל, איני רואה בעיה בזה. אני מאוד אוהב לקרוא ערכים רבים, יותר מאשר ערך אחד גדול וענק שקשה להשתלט עליו. איני שולל איחוד ערך אחד או שניים מהרשימה הנ"ל. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ז' באדר א' ה'תשע"ו, למניינם 05:00, 16 בפברואר 2016 (UTC)
- המילה "איחוד" לא הוזכרה כלל, כוונתי היתה לסדר שהוא דבר נחוץ וחשוב. והרב כתית למאור בטח יעשה זאת על הצד הטוב ביותר. • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד 05:54, 16 בפברואר 2016 (UTC)
- המשך כך!!! בתקוה לראות עוד ועוד ערכים מסתדרים ומתמלאים... • קרייזי אבאוט משיח • בואו נרקוד ביחד! 03:05, 23 בפברואר 2016 (UTC)
- המילה "איחוד" לא הוזכרה כלל, כוונתי היתה לסדר שהוא דבר נחוץ וחשוב. והרב כתית למאור בטח יעשה זאת על הצד הטוב ביותר. • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד 05:54, 16 בפברואר 2016 (UTC)
6,000[עריכת קוד מקור]
האם אכן יש כעת בחב"ד פדיה 6,000 ערכים? איך לא פרסמו כלום? --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ז' באדר א' ה'תשע"ו, למניינם 18:20, 16 בפברואר 2016 (UTC)
- יש, אבל בעוד כמה דקות זה ירד, אם תמחק את מה שהעמדתי למחיקה.. • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 18:21, 16 בפברואר 2016 (UTC)
- שלום, אתה יכול למחוק עכשיו.. • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 18:36, 16 בפברואר 2016 (UTC)
- הוא לא מעדכן את המחיקות! משהו מוזר... המספר נשאר כמו לפני המחיקות של אתמול, ואז 8 הערכים החדשים של להתראות השלימו 6,000. אמור להיות פחות. • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד 00:17, 17 בפברואר 2016 (UTC)
- שלום, אתה יכול למחוק עכשיו.. • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 18:36, 16 בפברואר 2016 (UTC)
אני מאוד ישמח באם פעם הבאה יש לך משהו להגיב תגיד את זה בצורה רגועה![עריכת קוד מקור]
--יחי המלך המשיח ד.ר 21:17, 18 בפברואר 2016 (UTC)
- נגד מי אתה כותב??!! לא זכיתי להבין את כוונתך.. • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 00:50, 19 בפברואר 2016 (UTC)
- אינני מבין את ההתלהמות המוזרה בעיצומו של חודש השמחה. הריני להעיד בזאת מקרוב על היותו של ידידנו העורך הדגול כתית למאור אחד האנשים הרגועים והשלווים באיזור! ולמען יהיו גם שאר המשתתפים רגועים, אצרף בזאת תמונה פסטורלית זו, שתשרה עליכם רוגע ושלווה ותוריד את הסומק מלחייכם. מי שעדיין קשה לו מוזמן לבקר בערכים ריקוד חסידי, שמחה וכמובן קצת לחיים. לחיים, יחי המלך המשיח... • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד 05:20, 19 בפברואר 2016 (UTC)
שינוי[עריכת קוד מקור]
מדוע שינית את הערך משה זלמנוב? היה שם משהו טעותי?? בדקתי היטב את הנושא... --ירוחם - שיחה 17:55, 13 במרץ 2016 (UTC)
- אני לא יודע מה בדקת, אבל ראשית לא הכל נכון, ושנית, צריך להקפיד על סגנון אנציקלופדי, ולא של כתבה בעיתון.. • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 18:33, 13 במרץ 2016 (UTC)
חדש[עריכת קוד מקור]
תפסיק להציק ולנסות "לעזור" לעורכים חדשים... --ירוחם - שיחה 13:28, 14 במרץ 2016 (UTC) אתה משנה תכנים בערכים בלי שום בדיקה קודמת! גם אם העורך מביא הוכחות!! למשל בערך דובר חב"ד הובא מכתב המוכיח שאין דובר לחב"ד (!) ואתה בעזות מצח מוחק בלי להניד עפעפף!!!
המכתב מצורף כאן.--ירוחם - שיחה 13:32, 14 במרץ 2016 (UTC)
- כמים הפנים לפנים. באנחות ומלחמות לבד - לא נוושע. להתראות - שיחה 14:01, 14 במרץ 2016 (UTC)
- אני מכיר את המכתב, אם אתה רוצה, אתה יכול לכתוב שכך כתוב במכתב, וזה לא גורע מהעובדה שהתקשורת רואה בו דובר, ושהוא דובר צא"ח. • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 18:57, 14 במרץ 2016 (UTC)
- כמים הפנים לפנים. באנחות ומלחמות לבד - לא נוושע. להתראות - שיחה 14:01, 14 במרץ 2016 (UTC)
אשרינו!!![עריכת קוד מקור]
אני עוקב אחרי השינויים המופלאים בערך אסתר המלכה, ולבי מתמלא אושר ושמחה של מצוה, על הזכות להשתייך לאנציקלופדיה כזו שזכתה לענקי רוח כאלו שיימנו על משתמשיה. עבודת המחקר המאומצת והמקיפה שנעשית על ידך בלימוד כל חלקי פרד"ס התורה, הגאונות המופלאה המבצבצת מכל שורה, והסדר המופתי בלשונך הזהב - מעידים על כך שגאון עולם שכל רז לא אניס ליה, סיני ועוקר הרים, אוצר בלום וגל אגוזים מתהלך בחב"דפדיה ובצניעותו הרבה שומר על היותו צדיק נסתר. חבל שאמך אינה עוקבת אחרי דף השינויים האחרונים, כי אז היתה מתמלאת נחת אינסופית מהגאון העצום שזכתה להעמיד; לפחות נתנחם בכך שהרבי מלך המשיח שליט"א עוקב בודאי אחריך, והוא רואה שהכוחות העצומים שהשקיע בך לא הולכים לריק. המשך בעבודת הקודש ותזכה להיות מהעומדים בשורה הראשונה של משתמשי האנציקלופדיה החב"דית שיעמדו נצבים בפני מלכנו משיחנו בהתגלותו המיידית, שתבוא בזכות הפצת המעיינות חוצה.
החותם באושר על הזכות הנפלאה לשהות במחיצתך, ומתאבק תחת עפר רגליך, • קרייזי אבאוט משיח • בואו נרקוד ביחד! 08:04, 15 במרץ 2016 (UTC)
- אני לא הולך למות, מה אתה מספיד?! • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 08:19, 15 במרץ 2016 (UTC)
- בחב"דפדיה כותבים הספדים גם על אנשים חיים, ואפילו אנשים שהיו ממש שמחים למחוק את הערך עליהם... זה הבסיס לערך שייכתב עליך בעז"ה, והוא לא יהיה אוטוביוגרפיה כי אני זה שיכתוב אותו, כך שלא תהיה סיבה לצנזר את זה.
- זה בא בהשראת אוירת האחדות והאהבת ישראל שלהתראות מחדיר בין המשתמשים בימים האחרונים... (כמובן בלי לגרוע מנכונותם של הדברים שתקפים בכל תקופה שהיא!!!) • קרייזי אבאוט משיח • בואו נרקוד ביחד! 08:27, 15 במרץ 2016 (UTC)
להסתיר תקצירי עריכה[עריכת קוד מקור]
איזה? --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"ט באדר ב' ה'תשע"ו, למניינם 22:19, 29 במרץ 2016 (UTC)
- של הערך פרשת וישלח, יש שם מילים מגונות, שלא ראוי שימצאו בבדיקת הסטוריה!!. • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 02:11, 30 במרץ 2016 (UTC)
- אז לא תקציר העריכה, אלא הסתרת גרסה קודמת. תקציר העריכה זה מה שנרשם בדף השינויים האחרונים לעין כל כסיבת העריכה. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ' באדר ב' ה'תשע"ו, למניינם 03:32, 30 במרץ 2016 (UTC)
- יישר כוח • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 04:52, 30 במרץ 2016 (UTC)
- אז לא תקציר העריכה, אלא הסתרת גרסה קודמת. תקציר העריכה זה מה שנרשם בדף השינויים האחרונים לעין כל כסיבת העריכה. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ' באדר ב' ה'תשע"ו, למניינם 03:32, 30 במרץ 2016 (UTC)
אימייל[עריכת קוד מקור]
האם לא ניתן לשלוח לך אימיל דרך חב"דפדיה? --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"א באדר ב' ה'תשע"ו, למניינם 03:38, 31 במרץ 2016 (UTC)
- כעת ניתן לעשות זאת. • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 17:19, 31 במרץ 2016 (UTC)
- מיילתי. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"א באדר ב' ה'תשע"ו, למניינם 17:24, 31 במרץ 2016 (UTC)
חתימתי[עריכת קוד מקור]
תיקנתי--אהבת ישראל - מיר ווילן משיח יעצט - הצטרפו למיזם של חב"דפדיה: א חסידישע פארבריינגען 09:48, 1 באפריל 2016 (UTC)
- יישר כוח. אגב, כדאי שתענה באותו מקום שבו נכתבה ההערה, זה יועיל בפיזור הנפש... • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 15:03, 1 באפריל 2016 (UTC)
התעלמות[עריכת קוד מקור]
כתבתי בדף השיחה של מגדל העמק על כך שצריכים לשנות מספר שינויים ואתה בלי התייחסות ובהתעלמות מכווונת לא רק שלא שינית, אלא מחקת את השינויים שעשיתי ואתה כלל לא הגבת עליהם!!!
זה אסור ע"פ חוקי חב"ד פדיה!-- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.
- ראשית, זוהי לא התעלמות, אלא מחסור בזמן. שנית, על פי חוקי חב"דפדיה אסור לשנות לא תחת שם המשתמש שלך, ולעשות כאילו זה לא אתה!!! וד"ל. • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 20:54, 4 באפריל 2016 (UTC)
הזמנת כבוד[עריכת קוד מקור]
הריני בזאת להזמין את כת"ר הידוע בגאונותו העצומה לערוך את שנת הקהל (או להוסיפו עכ"פ לרשימת תכניותיו המרובות...). [וכפשוט, לא להתפלש ח"ו בבוץ המוזר של אתרים גיאוגרפיים בצפון ארה"ק וכד', אשר בכגון דא שייך מ"ש אד"ש בהיום יום כ"ה ניסן.] • קרייזי אבאוט משיח • בואו נרקוד ביחד! 05:02, 5 באפריל 2016 (UTC)
- המשך יבוא? • קרייזי אבאוט משיח • בואו נרקוד ביחד! 05:46, 6 באפריל 2016 (UTC)
מה נשמע?[עריכת קוד מקור]
הרב כתית מחכים שתרענן פה את המערכת עם חשיפה של הערכים החדשים שבאמתחתך..--מהתמימים ד770 • א חסידישע פארבריינגען 23:30, 16 במאי 2016 (UTC)
- בהזדמנות.. אני בחופשת ויקי קצרה... • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 23:41, 16 במאי 2016 (UTC)
הזמנת כבוד[עריכת קוד מקור]
הריני להזמין את כ' לבקר בדף חב"דפדיה:ערכים מומלצים/דיונים ולציין את דעתו החשובה בנוגע לערך השיחה הידועה. • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 23:10, י"ח באייר, הקהל ה'תשע"ו
שאלה[עריכת קוד מקור]
מה סיבת מחיקת הערך ברוקלין? קוצר היריעה?? ינון גלעדי - שיחה 21:33, 2 ביוני 2016 (UTC)
- תוכל למצוא אותו בדף משתמש:ינון גלעדי/ברוקלין, וכאשר הוא יהיה מלא ומכובד, תוכל להחזירו למחרב הערכים. משתמש:כתית למאור
הערך ברוקלין[עריכת קוד מקור]
מה חסר בערך? היסטוריית מוזיאוני האומנות שישנם ברובע? להתראות - שיחה 12:32, 6 ביוני 2016 (UTC)
- הפסקה על ההתיישבות החב"דית. וכן על השלוחים וכו' ברחבי הרובע. • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 14:50, 6 ביוני 2016 (UTC)
הזמנת כבוד[עריכת קוד מקור]
אני מתכבד להזמינך להוסיף לתקן לערוך ולשפר את הערך ניצוץ משיח כיד כישורך הברוכים והמועילים, תודה.--הנחה - שיחה 13:36, 3 ביולי 2016 (UTC)
- אנא הבע דעתך החשובה בדיון חב"דפדיה:ערכים מומלצים/דיונים#ניצוץ משיח.--הנחה - שיחה 11:11, 25 ביולי 2016 (UTC)
מקור[עריכת קוד מקור]
מה המקור לזה? --שלום בוט2 - שיחה 02:26, 26 ביולי 2016 (UTC)
- משפיעים. וכמדומני שהובא בפניני התניא. אשתדל למצוא מקור יותר ברור בלנ"ד בעז"ה. • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 03:46, 26 ביולי 2016 (UTC)
- ותשתדל להגיב במשתמש הראשי שלך, כי זה לא נראה בשינויים האחרונים.. • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 03:48, 26 ביולי 2016 (UTC)
- בכל אופן זה חידוש גדול מאוד. כי בעיקרון דרגת החכמה היא החיה כידוע. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ' בתמוז ה'תשע"ו, למניינם 14:23, 26 ביולי 2016 (UTC)
- בלקוטי תורה ד"ה ולא תשבית (ויקרא ד,ב): "הנה בס' של בינונים פ"ג נתבאר בענין הנפש שהיא כלולה מעשר בחינות כנגד ע"ס עליונות כו', וכן פי"ב נת' מהות ועצמות נפש האלהית שהן עשר בחינותיה כו'. אך באמת חסר שם ולא נתבאר איך שגם החכמה שהיא ראשית שבעשר בחינות הנ"ל הוא רק בחי' כלי בלבד לעצמיות ומהות הנפש..." וכנראה הוא אחד המקורות לקבלה של חסידים שאדה"ז בתניא מדבר עד החכמה. (ולהעיר שהמדובר כאן הוא על אגה"ק, ואולי הוא לאו דווקא לקו"א).--הנחה - שיחה 14:35, 27 ביולי 2016 (UTC)
- וכאן אתה יכול לראות שבעצם הכוונה היא ליחידה, והוא השתמש במושג חכמה. ואתי שפיר כדברי. • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 15:05, 27 ביולי 2016 (UTC)
- עדיין לא מצאתי כאן מקור לכינוי בשם "יחידה", לחכמה, אלא לשם "עצם הנפש". --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"א בתמוז ה'תשע"ו, למניינם 17:26, 27 ביולי 2016 (UTC)
- בדיוק הפוך הרי כתב הצ"צ "אך באמת חסר שם.." כלומר כשהאדה"ז בא להפליא את התקשרותו של יהודי בתניא הנה למרות שישנם דרגות גבוהו יותר בנפשו הוא מתייחס רק עד דרגת החכמה למרות שיש למעלה ממנה. (לבד זאת, לא התנגדתי שתיישב הסתירה בין המבואר באגה"ק עם הידוע בעניין היחידה, רק שציינתי שני פרטים א. שההסבר הוא :שלהיות שהאדה"ז כותב עד החכמה, לכן מייחסה לחכמה אף שבאמת היא למעלה מזה (ובהנחה שעניין האמור בלקוטי תורה תקף גם לאגה"ק כנ"ל) ב. שציינתי שאין לכתוב סתם אלא יש לציין המקור).--הנחה - שיחה 17:58, 27 ביולי 2016 (UTC)
- אין לי כעת אפשרות לזה, אך אם תוכל, בבקשה תוסיף שם כך: "החכמה שבנפש, ובפרטיות יותר (ראה הגהת הצ"צ) דרגת היחידה שבנפש", והכל על מקומו יבוא בשלום, כי אם לא זה משפט חסר הקשר. • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 20:07, 27 ביולי 2016 (UTC)
- בדיוק הפוך הרי כתב הצ"צ "אך באמת חסר שם.." כלומר כשהאדה"ז בא להפליא את התקשרותו של יהודי בתניא הנה למרות שישנם דרגות גבוהו יותר בנפשו הוא מתייחס רק עד דרגת החכמה למרות שיש למעלה ממנה. (לבד זאת, לא התנגדתי שתיישב הסתירה בין המבואר באגה"ק עם הידוע בעניין היחידה, רק שציינתי שני פרטים א. שההסבר הוא :שלהיות שהאדה"ז כותב עד החכמה, לכן מייחסה לחכמה אף שבאמת היא למעלה מזה (ובהנחה שעניין האמור בלקוטי תורה תקף גם לאגה"ק כנ"ל) ב. שציינתי שאין לכתוב סתם אלא יש לציין המקור).--הנחה - שיחה 17:58, 27 ביולי 2016 (UTC)
- בלקוטי תורה ד"ה ולא תשבית (ויקרא ד,ב): "הנה בס' של בינונים פ"ג נתבאר בענין הנפש שהיא כלולה מעשר בחינות כנגד ע"ס עליונות כו', וכן פי"ב נת' מהות ועצמות נפש האלהית שהן עשר בחינותיה כו'. אך באמת חסר שם ולא נתבאר איך שגם החכמה שהיא ראשית שבעשר בחינות הנ"ל הוא רק בחי' כלי בלבד לעצמיות ומהות הנפש..." וכנראה הוא אחד המקורות לקבלה של חסידים שאדה"ז בתניא מדבר עד החכמה. (ולהעיר שהמדובר כאן הוא על אגה"ק, ואולי הוא לאו דווקא לקו"א).--הנחה - שיחה 14:35, 27 ביולי 2016 (UTC)
- בכל אופן זה חידוש גדול מאוד. כי בעיקרון דרגת החכמה היא החיה כידוע. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ' בתמוז ה'תשע"ו, למניינם 14:23, 26 ביולי 2016 (UTC)
- ותשתדל להגיב במשתמש הראשי שלך, כי זה לא נראה בשינויים האחרונים.. • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 03:48, 26 ביולי 2016 (UTC)
מבקר המדינה[עריכת קוד מקור]
למה כל הקשקושים שלך בערך מגדל העמק וגרורותיו הם דברים מועילים? הא?--יוצר אור - שיחה 20:16, 9 באוגוסט 2016 (UTC)
- ראשית כל מר יוצר, נהוג לשמור על שפה מכובדת! שנית, אם אתה נכנס לחב"דפדיה, ומיד מתחיל בעריכה שנעשתה בעבר והיה עליה דיון, ואתה משנה ומתחיל להלחם, זה אומר שחסרה לך תעסוקה. שלישית, אני לא מעוניין להתערב בהחלטה בערך הנ"ל, אך אוכל לומר לך בודאות שאם תשאל אותו הוא יאמר לך שהוא לא משפיע ב-770! ואם יורשה לי לשער, יש לך כאן עוד שם משתמש א' לפחות.. • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 22:49, 9 באוגוסט 2016 (UTC)
- ואם אתה טוען שאתה נקי מכל רבב, מפני מה לא רואים את תרומותיך בערכים תוכניים כמו עדן, דור הפלגה וכיו"ב בעוד אלפי ערכים. • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 22:52, 9 באוגוסט 2016 (UTC)