חב"דפדיה:דיונים מקדימים ועדה רוחנית: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 111: שורה 111:
:::::מסכים עם כל מילה של המפעיל החסיד שמואל חיים. בברכה, [[משתמש:יוסף בן מלמד|יוסף בן מלמד]] ~ <font size="3">[[שיחת משתמש:יוסף בן מלמד|יחי המלך המשיח!]]</font> ~ <font size="2">(16:19, ג' בסיוון, ה'תשפ"ד)</font>
:::::מסכים עם כל מילה של המפעיל החסיד שמואל חיים. בברכה, [[משתמש:יוסף בן מלמד|יוסף בן מלמד]] ~ <font size="3">[[שיחת משתמש:יוסף בן מלמד|יחי המלך המשיח!]]</font> ~ <font size="2">(16:19, ג' בסיוון, ה'תשפ"ד)</font>
::::::נזדעקתי לכאן ברגע שראיתי את הדיון הזה, למרות שאם אין לי צורך מיוחד איני נוהג להיכנס לכאן. אני מסכים בהחלט עם שמואל חיים, ומבחינתי ה"דונט" שעצר אותי - בזמן שהותי כאן - מלכתוב ביקורת בערכים שציינת (זמרוני ציק, לייבל) הוא חילול ה' שיכול להיגרם מכך, ו(אולי בעיקר)רכילות (כן, כפי שציינת אפשר לעיין בערך אגו"ח ולראות עד כמה הוזרק לתוכו ארס של - כפי שציינת - שנאה אישית או בניסוח יפה יותר 'אינטרסים אישיים'/'נוגע בדבר'). אבל כאן נשאלת השאלה: למה בערכים כמו הרחי"ק וכו' אף אחד לא היסס וכתב מיד את אשר על ליבו/מצפונו/מחשבתו או כל הגיג אחר שהורעל בו? [[משתמש:צוברענגען משיח|צוברענגען משיח]] - [[שיחת משתמש:צוברענגען משיח|שיחה]], 17:23, ג' בסיוון, ה'תשפ"ד.
::::::נזדעקתי לכאן ברגע שראיתי את הדיון הזה, למרות שאם אין לי צורך מיוחד איני נוהג להיכנס לכאן. אני מסכים בהחלט עם שמואל חיים, ומבחינתי ה"דונט" שעצר אותי - בזמן שהותי כאן - מלכתוב ביקורת בערכים שציינת (זמרוני ציק, לייבל) הוא חילול ה' שיכול להיגרם מכך, ו(אולי בעיקר)רכילות (כן, כפי שציינת אפשר לעיין בערך אגו"ח ולראות עד כמה הוזרק לתוכו ארס של - כפי שציינת - שנאה אישית או בניסוח יפה יותר 'אינטרסים אישיים'/'נוגע בדבר'). אבל כאן נשאלת השאלה: למה בערכים כמו הרחי"ק וכו' אף אחד לא היסס וכתב מיד את אשר על ליבו/מצפונו/מחשבתו או כל הגיג אחר שהורעל בו? [[משתמש:צוברענגען משיח|צוברענגען משיח]] - [[שיחת משתמש:צוברענגען משיח|שיחה]], 17:23, ג' בסיוון, ה'תשפ"ד.
:::::::הדיון שהוצע היה על ביקורת בענייני משיחיסטים ואנטים, לא על זה אני מדבר אלא על דברים לאו דווקא בהקשר הזה (כמו כתב אי ציית לדינא, מענות חריפים מהרבי וכדומה), לגבי ביקורת נגד ריל"ג וזמרוני הדברים ידועים ומי שיודע יודע מה אני מתכוון, ואני גם לא מתכוון לכתוב את זה בערכים שלהם (למרות שהדברים הללו יותר מפורסמים ממה שהתפרסם על קרינסקי) כי אני לא יכול לקחת על עצמי את החילול ה' שיצא מהדבר כתוצאה מכך, ולכן אני מציע לשאול את הוועדה הרוחנית וכן עד לקבלת תשובה להוריד מהערכים מספק חילול ה'. {{גופן|4|רשי|[[משתמש:שמואל חיים|'''שמואל חיים''']]}} ♦ [[שיחת משתמש:שמואל חיים|{{צבע גופן|שחור|'''שיחה'''}}]] 19:17, 10 ביוני 2024 (IDT)

גרסה מ־18:17, 10 ביוני 2024

דף זה נועד לדיונים של משתמשי חב"דפדיה בנושאים הקשורים לוועדה הרוחנית ולניסוח שאלות להעברה לוועדה.

בכל פסקה יתקיים דיון, את השאלה יש לנסח בפסקת משנה אותה יערכו המשתמשים. לאחר הסכמתם של לפחות שלושה משתמשים בעלי זכות הצבעה לניסוח השאלה, היא תעבור לידי הוועדה.

יוצאי אתיופיה

מה עם להוסיף לרשימה את הערך יוצאי אתיופיה? (אם להשאיר את הערך, ואם כן איך) נכתב ע"י: מר"ש ~ יחי המלך המשיחשיחה • 18:44, כ"ו באדר, ה'תשפ"א (10 במרץ למניינם)

חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • ט"ו בתמוז ה'תשפ"ב • 15:02, 14 ביולי 2022 (UTC)
ישר כח להתראותחלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • ט"ז בתמוז ה'תשפ"ב • 09:57, 15 ביולי 2022 (UTC)

שאלה לועדה

מצד אחד יש מענות מהרבי שלא לעסוק בנושא בפומבי ולא להיכנס לוויכוח, וידועה הרגישות הרבה שבזה, אך עם זאת כיום שהמידע כבר קיים בלאו הכי ברשת האינטרנט ויש בלבול רב גם בין החסידים ובטח כלפי חוץ שיש הטוענים שהרבי היה 'נגד' הקהילה ומעוותים את דעת הרבי בנושא, אולי כן כדאי לכתוב בצורה אנציקלופדית ומכבדת את דעת הרבי בנושא.

תשובת הועדה

פרסום הנושא עם כל הידוע משיטת הרבי ומענותיו בזה באנציקלופדיה בסגנון רגיש ומכבד, איננו חס ושלום נגד רצון הרבי, ויביא תועלת למתעניינים ואינם נענים.

רשימות

יש מי שינסח שאלה לוועדה הרוחנית על הרשימות (לפי מה שנידון כאן - אולם דיונים#רשימות) חב"דפדים פעילים ‎‏ הדרך הישרה להבאת משיחשיחה • 05:44, ט"ו בסיוון, ה'תשפ"א (26 במאי למניינם), ימות המשיח.

אתה שואל או אומר? אם אתה מעונין לנסח, תוכל לכתוב את השאלה כאן עם כל האפשרויות, סיבות למה כן ולמה לא ע"פ מה שהובא בדיונים באולם. תפתח בכותרת משנית כל סיבה. בברכה ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 21:12 • ט"ו בסיוון ה'תשפ"א
בקשר להודעתו של שיע.ק (בפסקה הבאה) ניסחתי כראות עיני את השאלה בקצרה, אשמח לקבלת ביקורות עליה. ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 03:21 • כ' בסיוון ה'תשפ"א
מצויין , לפי מה שכתבת אני מבין שציטוטים מרשימות בטוח לא מכניסים, או ששכחת לכתוב? הדרך הישרה להבאת משיחשיחה • 15:40, כ' בסיוון, ה'תשפ"א (31 במאי למניינם), ימות המשיח.
אכן, ציטוטים נהוג להביא רק במקרים מסויימים ובד"כ מומלץ להביא את התוכן שלהם בצורה אנציקלופדית, אם תהיה הסכמה לתוכן זה יכלול גם ציטוטים במקרים הספציפיים ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 11:12 • כ"א בסיוון ה'תשפ"א
יש עוד מישהו שהניסוח מקובל/לא מקובל עליו? בכדי שיהיה אפשר להעביר את השאלה לוועדה ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 22:26 • כ"ב בחשוון ה'תשפ"ב

פשוט חוצפה!!!!

נכון שאלו הם דברים שנגזלו מחדרו של הרבי, ולמי שזה קשה - שלא יקנה, אך סו"ס דבר זה נתפרסם כבר, וא"א להתעלם! יש להביא את הציטוטים. שפיצקייט.

חותמים באמצעות ארבע לחיצות על המקש טילדה (~~~~). ישר כח על הבאת עמדתך, האם אתה מסכים עם איך שהשאלה לוועדה מייצגת אותה? או שיש לך הצעה אחרת? ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • כ"ג בניסן ה'תשפ"ב • 23:20, 24 באפריל 2022 (UTC)
לעניות דעתי יש להוסיף ולחלק את השאלה כיצד נכון להתייחס לתוכן מהרשימות בערכים אחרים (לדוגמא אם יש מהרבי ביאור ברשימות על קטע בועל הניסים, או הנהגה חסידית שהרבי מציין ברשימות פרטים שונים אודותיה), ואיך נכון להתייחס לרשימות בערך על הרשימות עצמם. מלבד זאת, יש אפשרות חמישית: להכניס את התוכן רק בהערת שוליים, ומייד בתחילתה לכתוב 'ברשימת הרבי מתאריך... כותב ש... וכך מי שנזהר מעיון ברשימות, לא 'יכשל' בזה, ומצד שני החסידים שרוצים בכך לא נמנע מהם בר (דעתי האישית ידועה ומפורסמת ואפשר לעקוב אחריה בערכי התוכן שכתבתי, והמילה 'יכשל' נכתבה כמליצה בלבד כמובן). להתראות - שיחה, 05:53, כ"ד בניסן, ה'תשפ"ב 05:53, 25 באפריל 2022 (UTC)
הניסוח טוב, או שיש מה לשנות? כבר עברה חצי שנה, ועוד לא פנו לוועדה. דרך אגב אפשר לדעת מי חברי הוועדה? --מה עם הארמון? - שיחה - יחי המלך המשיח!!!, ח' באייר ה'תשפ"ב 20:26, 9 במאי 2022 (UTC)
להתראות (סליחה על האיחור), לגבי הצעתך על התוכן אשמח אם תנסח משהו. לגבי הרשימות בערך שלהם, זה שאלה שאולי תיפתר תוך כדי, חבל להעמיס בשאלה, אם תרצה לנסח גם את זה אתה מוזמן. לגבי האפשרות החמישית, זהו כלל עריכה ופחות נוגע לוועדה רוחנית, בכל הערה רצוי לכתוב מקור וא"כ אפשר ליצור כלל שהניסוח יהיה באופן שהצעת. בכל אופן, דרושים שלושה מסכימים כדי שהשאלה תועבר לוועדה רוחנית ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • י"ד בתמוז ה'תשפ"ב • 15:59, 13 ביולי 2022 (UTC)
חלוקת קונטרסים א. לכאורה יש 3 ושאלה מנוסחת. תשתדל לטפל בנושא. ב. מי חברי הוועדה? מה עם הארמון? - שיחה - יחי המלך המשיח!, י"ד בתמוז ה'תשפ"ב 16:29, 13 ביולי 2022 (UTC)
א. נראה מה יענה להתראות. ב. שיע.ק פרסם בעבר והוא יעביר אליהם. אם אני זוכר נכון הרב פיזם ועוד מישהו. ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • י"ד בתמוז ה'תשפ"ב • 16:34, 13 ביולי 2022 (UTC)
להתראות הוסיף צד חמישי. יש"כ. מה עם הארמון? - שיחה - יחי המלך המשיח!, י"ד בתמוז ה'תשפ"ב 17:48, 13 ביולי 2022 (UTC)
אמנם אני לא רואה הבדל בין אפשרות 5 ל1 אבל אין לי בעיה שיוגש כך (העיקר שיצא מזה משהו..). שיע.ק, תוכל להעביר את השאלה? ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • י"ד בתמוז ה'תשפ"ב • 17:58, 13 ביולי 2022 (UTC)
?? מה עם הארמון? - שיחה - יחי המלך המשיח!, כ"ח בשבט ה'תשפ"ג 11:22, 19 בפברואר 2023 (UTC)

שאלה לועדה

יש המסתכלים על רשימות הרבי כתורה חדשה שיש ללומדה ולפרסמה ויש המסתכלים עליהם ככתבים גזולים שחל איסור ללומדם ולפרסמם. אנו - משתמשי האתר פונים לוועדה הרוחנית של האתר בקשר לאופן ההתייחסות של האתר לרשימות אלו. ישנם כמה אפשרויות: 1. להכניס תוכן מרשימות לאתר. 2. לא להכניס תוכן אך לציין מקור כולל קישור לקריאה. 3. לציין רק מקור. 4. לא להכניס אותם בכלל. 5. להכניס את התוכן בהערה, ובראשה יצויין שהוא לקוח מהרשימות.

הבהרה

כדי שאוכל לפנות לוועדה, צריך לנסח את השאלה בכתב, ולפרט בצורה תמציתית את צדדי השאלה (כלומר נימוקים לכאן או לכאן), אין לי אפשרות לפנות לוועדה בעל פה בלבד. ומכיוון ששום דיון עד כה לא זכה לסיכום ובכתב, שום שאלה לא הופנתה עד כה לוועדה הרוחנית. (הייתי עושה זאת בעצמי, שלצערי כבר זמן רב שאיני פנוי לעסוק בענייני האתר כפי שהייתי רוצה) --שיעשיחה י"ט בסיוון ה'תשפ"א 19:09, 30 במאי 2021 (UTC)

שיע.ק, אם קוראים לדף "דיונים" אולי כדאי להעביר את דף השיחה לדף המיזם ובפסקת משנה (כבפסקה הקודמת) תנוסח השאלה לועדה שתעבור אחרי הסכמה לדף חב"דפדיה:ועדה רוחנית ובדף ההוא לאחריה תבוא התשובה של הועדה. ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 23:27 • כ' בחשוון ה'תשפ"ב
מסכים. יהיה יותר מובן מאשר שהדיונים ב'דף השיחה'. --שיעשיחה כ"א בחשוון ה'תשפ"ב 21:07, 27 באוקטובר 2021 (UTC)
בוצע ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 22:28 • כ"ב בחשוון ה'תשפ"ב

ערכי נשים

האם יש מקום בחב"דפדיה לערכים על נשים חב"דיות משפיעות, הידועות בציבור הישראלי הכללי (כגון זמרות, עיתונאיות, וכיוצא בזה), ומן הראוי שימצאו את המידע עליהם דווקא בחב"דפדיה, ולא במקומות אחרים. או שאין לזה מקום כלל באנציקלופדיה החב"דית האינטרנטית? באם כן, באילו מקרים יש לזה מקום, ומה ההנחיות לערכים אלו? (אפשר לדוגמא להציע שרק נשים חב"דיות שבלאו הכי מופיע עליהם ערך בויקיפדיה, יהיה עליהם ערך גם אצלנו, וכיו"ב). להתראות - שיחה, 06:41, י' בטבת, ה'תשפ"ב 06:41, 14 בדצמבר 2021 (UTC)

אפשר גם לגלגל שאלה (ע"ד גלגול שבועה) לגבי תמונות נשים ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 11:40 • כ"ה בטבת ה'תשפ"ב
הנני מציף ומעלה שוב את השאלה הנ"ל, מה לגבי תמונות נשים חב"דיות? כיפת יחי ~ שיח סוד ~ 20:47, י"ד בתמוז, ה'תשפ"ב (13 ביולי למניינם), ימות המשיח 20:47, 13 ביולי 2022 (UTC)
ניסחתי את השאלה בתקווה לשיתוף פעולה של המשתמשים. ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • י"ד בתמוז ה'תשפ"ב • 22:29, 13 ביולי 2022 (UTC)

שאלה לוועדה

האם נכון שבחב"דפדיה יהיו ערכים על נשים חב"דיות משפיעות, ידועות בציבור הישראלי (כגון זמרות, עיתונאיות, וכיוצא בזה), ומן הראוי שימצאו את המידע עליהם בחב"דפדיה ולא במקומות אחרים. או שאין לזה מקום כלל בבמה חב"דית אינטרנטית? באם כן, באילו מקרים יש לזה מקום, ומה ההנחיות לערכים אלו?

שאלה נוספת: באם אפשרי שיהיו ערכים על נשים כלשהן, האם נכון להכניס תמונה בערכים על נשים שנפטרו? אולי רק מהדור הקודם? (ראה קטגוריה:נשים)

ערכי אישים

בנוגע לערכים כגון אותו האיש, הרצל וכדומה: מחד מדובר באישים שלחמו בתורתנו הקדושה ואין זה מן הראוי לכתוב עליהם, אולם מחדג חב"דפדיה כמכלול הידע החב"די אמורה להביא את כל המידע לאמיתו לאור השקפתם רבותינו נשיאנו. שיק.ק, עכשיו זה בסדר, כנ"ל גם שאלות קודמות שמואל חייםשיחה 08:19, 14 בדצמבר 2021 (UTC)

ערכתי קצת, יש לכתוב על ערכים ספציפיים, אני לא חושב שיהיה אפשר להקיש מאחד לשני בנושא הזה. ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 12:19 • י' בטבת ה'תשפ"ב

שאלה לוועדה

האם יש לכתוב/להשאיר ערכים אודות אותו האיש, בנימין זאב הרצל וכד'?, מחד מדובר באישים שלא נהגו כשורה, אולם מאידך חב"דפדיה כמכלול הידע החב"די אמורה להביא את כל המידע לאור השקפת רבותינו נשיאנו בנושא.

תכנון המשפחה

האם נכון לכתוב על הנושא ערך בחב"דפדיה, ואם כן כיצד (מה להכניס ואיך לכתוב) שיעשיחה כ"ג בטבת ה'תשפ"ב 21:06, 27 בדצמבר 2021 (UTC)

מה הסברא שלא? להתראות - שיחה, 08:00, כ"ד בטבת, ה'תשפ"ב 08:00, 28 בדצמבר 2021 (UTC)
לענ"ד צריך לכתוב על זה ע"ד שכתוב בלקו"ש, על הענין בלי לרדת לפרטים ששייכים להלכות טהרת המשפחה. א' מחב"ד - שיחה, 08:35, כ"ד בטבת, ה'תשפ"ב

ארץ ישראל

שאלה לוועדה

אורחת: לצערי מופיע ערך בשם מדינת ישראל. עם כל הכבוד לכותב הערך שהחליט שהדבר קיים וכו יש לציין שהרבי הדגיש כי כל השם החדש הוא בשביל להראות שיש כאן משהו חדש בעקבות האו"ם שנתן לנו וכו ולא נקרא ארץ ישראל כבעבר שזכותנו מה' מהתורה וכו.

דהיינו ובהדגשה!!! הרבי לא! לא! לא! קיבל את הטענה שמדינת ישראל הוא כינוי לישות הריבונות בעוד ארץ ישראל היא המקום.

לא נכנסתי לוויכוח עם כותב הערך שפנה אלי בשיחה כי נראה לי שזה לא אמור להיות ויכוח בין כותבים אלא לעבור לועדה הרוחנית. מי שלא מתאים לו שיקרא שוב באגרות קודש.

סליחה על הבוטות: האם לפני ג' תמוז היה מישהו מעז לכתוב כזה ערך? חבדפדיה מורחבת ע"י כותבים משיחסטים או לאו דווקא? נקווה שהדבר נבע רק מחוסר ידע או חוסר תשומת לב.

הצעה: אולי יש דרך לסמן על ערך שאינו מתאים כעין אור אדום שיועבר במהירות לועדה רוחנית?

מזכירה שבעבר מחקתי מערך מסויים את רוב הכיתוב כי אותו אדם - בושה שהופיע כאן. לא אזכיר את שמו כדי שלא יופיע כתוצאה בגוגל. היתה שיחה כלשהי האם צריך להגן על הערך וברוך השם הוחלט למוחקו. ממש לאחרונה כל מי ששמע עליו עוד פרשיה וחיפש בגוגל את שמו ב"ה לא נתקל בתיאור מפורט בחבדפדיה וחסכנו חילול השם.

למקרים כגון 2 אלו (1.שם האדם הנ"ל 2.הביטוי הנלוז מדינת ישראל) סימון אור אדום על הערך שיועבר לועדה הרוחנית יכול לזרז תהליכים.

תודה רבה!

בעד חזק. ראו גם את תשובת רב מהועדה הרוחנית בערך שיחת קטגוריה:נשיאי המדינה, שאמר: "אני לא חושב שמתאים לחבדפדיה ערך מדינת ישראל, אלא יש לשנות זאת לארץ ישראל, ובתוכו לכתוב שבשנת תש"ח כו' כו'. ואז בתוכו גם אפשר להתייחס בקשר לנשיאי המדינה". עיי"ש בפרטי הדו שיח. 613770 - שיחה, 03:19, כ"ד באב, ה'תשפ"ג 03:19, 11 באוגוסט 2023 (UTC)
להוסיף אשר לפי זה כבר יש תשובה מהועדה!! 613770 - שיחה, 03:25, כ"ד באב, ה'תשפ"ג 03:25, 11 באוגוסט 2023 (UTC)
הרבי בעצמו כתב את הביטוי 'מדינת ישראל'. אכן, אין אנו מכירים בישות זו ואף מתנגדים אליה בחריפות, אבל בתוך ארץ ישראל יש גוף שנקרא 'מדינת ישראל' והוא שולט (לפחות בחיצוניות) על תושבי ארץ ישראל. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (03:37, כ"ד באב, ה'תשפ"ג).

אורחת: מכיוון שאין אחר דברי המלך כלום אביא ציטוט מאגרות קודש אגרת ט'תרח"צ לגב' גאולה כהן: לפלא (קצת) על הפליאה שלה בזה שכמה חוגים, וביניהם גם אני, לא קבלו ואינם מקבלים גם לא משתמשים בתואר "מדינת ישראל". והרי הטעם מובן ופשוט:ע"כ לשונו הקדוש של הרבי שליט"א מלך המשיח. אפשר לעיין באגרת.

אנא הסירו חרפה זאת מחב"דפדיה! מי ישים כאן אור אדום שיטופל בדחיפות?

הרבי בעצמו התבטא בביטוי "מדינת ישראל" בא' משיחותיו כמדומני בנ"ב (ויבאו הבקיאים וימצאו מקור) שמואל חייםשיחה 14:21, 9 ביוני 2024 (IDT)

ביקורת פנים חב"דית

לא מזמן נפגשתי עם מענה של הרבי שאולי בנוגע בקשר לפירסום ביקורות על אישים באתרנו. המענה הוא בקשר לשאלה של הרב אליעזר קרסיק האם לפרסם מאמר נגד מישהו שלחם במוסדות חב"ד, שהיה לו יד ורגל במוסד חב"ד כלשהו למשך תקופה, והרבי ענה לו ש"הנה אף שהתוכן מתאים, אבל אם יפרסמוהו, הרי יוקשה בעיני הקוראים, מפני מה נתנו מקום להנ"ל במוסד חב"ד משך כמה שנים, אף שכפי המובא במאמר כת"ר שיחי', ידעו וראו התעלולות במשך כל הזמן. והתירוצים קשים יהיה להסבירם וכו'. ולכן, על כל פנים באופן כזה, אין כדאי להדפיסם" (הרב אשכנזי, חלק ב,' עמ' 539). והמסר די ברור אי אפשר לפרסם ביקורות סביב אישים שעומדים (או עמדו) בראש מוסדות חב"דים בכירים, פירסום ביקורת כזאת עלול להוביל לחילול שם ליובאוויטש גדול, כיצד בראש מוסד חב"די עומדים אנשים כאילו, אני לא מדובר על אישים שהביקורת סביבם ידועה לציבור הרחב (חיים ליברמן וכדומה), אלא כאלו שהביקורת סביבם היא בעיקר פנים חב"דית (ע"ע חיים יהודה קרינסקי, למרות שהביקורת נגדו פורסמה נגדו באתר חב"די כלשהו (על אף שלענ"ד גם פירסום הנ"ל באתר זה היה טעות) בגלל שהדברים לא היו מפורסמים ללא אתר זה אין כדאי לפרסמם, ובפרט שהנ"ל עומד בראש מפעל השליחות וביקורת כזאת על איש זה יוביל חילול ה' יותר גדול, הדברים גם מכוונים כנגד ערכים כגון יוסף בלוי וכו') או שהניסוח כתוב בצורה מזלזלת (ע"ע אגודת חסידי חב"ד, ונובעים מסתם שנאה אישית, ובפרט שאפשר לכתוב ביקורת דומה וחמורה אצל אנשים מהצד השני (ע"ע זמרוני ציק, יהודה לייב גרונר וכו'), ואף אחד אינו מעלה דעתו לעשות כדבר הזה, כי מובן וגם פשוט שדברים כאילו יובילו לחילול ה' גדול!. בטוחני שאם ישאלו אצל כ"ק אד"ש הוא היה עונה בשלילה על פירסום כאילו דברים באופן שנשאר לדורות (כפי שרואים מהמענה הנ"ל)! אני מבקש את דעתם של חב"דפדים פעילים ‎‏ ‏ ושיע.ק לפני פנייה לוועדה הרוחנית, וכן הסרת הביקורות הנ"ל לבינתיים עד לתשובה מהוועדה הרוחנית.

בברכה, החותם שמואל חייםשיחה 14:49, 9 ביוני 2024 (IDT)

שמואל חיים אני פשוט מזועזע מהדברים שאתה כותב שקרינסקי הוא ראש מפעל השליחות ח"ו. אני מצטט מדבריך: "ובפרט שהנ"ל עומד בראש מפעל השליחות" מי שעומד בראש מפעל השליחות הוא אחד וזה רק הרבי מלך המשיח!!! ולגבי מה שאתה טוען שצריך לכתוב על הריל"ג ועל הרב זמרוני ציק ביקורת בוא תסביר למה?? בברכה. חב"ד בדרך לגאולה ~ שיחה ~ די לשאננות, קדימה התגלות! 15:00, 9 ביוני 2024 (IDT)
לדעתי צריך לכתוב ביקורת, אבל ניסוח חדש ולא מזלזל. בברכה תמים של הרבי - שיחה 14:58, 9 ביוני 2024 (IDT)
שמואל חיים כבר הייתה יותר מפניה אחת בעבר כמו שתוכל לראות כאן אין צורך לחזור על אותו שאלה מידי שנה כי אולי הפעם זה יצליח חיים כ - מסמ ציכל - ג' בסיוון 16:11, 9 ביוני 2024 (IDT)
ייש"כ חיים כ שהבאת משהו שהיה כבר בעבר. בברכה חב"ד בדרך לגאולה ~ שיחה ~ די לשאננות, קדימה התגלות! 16:15, 9 ביוני 2024 (IDT)
מסכים עם כל מילה של המפעיל החסיד שמואל חיים. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (16:19, ג' בסיוון, ה'תשפ"ד)
נזדעקתי לכאן ברגע שראיתי את הדיון הזה, למרות שאם אין לי צורך מיוחד איני נוהג להיכנס לכאן. אני מסכים בהחלט עם שמואל חיים, ומבחינתי ה"דונט" שעצר אותי - בזמן שהותי כאן - מלכתוב ביקורת בערכים שציינת (זמרוני ציק, לייבל) הוא חילול ה' שיכול להיגרם מכך, ו(אולי בעיקר)רכילות (כן, כפי שציינת אפשר לעיין בערך אגו"ח ולראות עד כמה הוזרק לתוכו ארס של - כפי שציינת - שנאה אישית או בניסוח יפה יותר 'אינטרסים אישיים'/'נוגע בדבר'). אבל כאן נשאלת השאלה: למה בערכים כמו הרחי"ק וכו' אף אחד לא היסס וכתב מיד את אשר על ליבו/מצפונו/מחשבתו או כל הגיג אחר שהורעל בו? צוברענגען משיח - שיחה, 17:23, ג' בסיוון, ה'תשפ"ד.
הדיון שהוצע היה על ביקורת בענייני משיחיסטים ואנטים, לא על זה אני מדבר אלא על דברים לאו דווקא בהקשר הזה (כמו כתב אי ציית לדינא, מענות חריפים מהרבי וכדומה), לגבי ביקורת נגד ריל"ג וזמרוני הדברים ידועים ומי שיודע יודע מה אני מתכוון, ואני גם לא מתכוון לכתוב את זה בערכים שלהם (למרות שהדברים הללו יותר מפורסמים ממה שהתפרסם על קרינסקי) כי אני לא יכול לקחת על עצמי את החילול ה' שיצא מהדבר כתוצאה מכך, ולכן אני מציע לשאול את הוועדה הרוחנית וכן עד לקבלת תשובה להוריד מהערכים מספק חילול ה'. שמואל חייםשיחה 19:17, 10 ביוני 2024 (IDT)