הבדלה – הבדלי גרסאות
אין תקציר עריכה |
|||
| שורה 62: | שורה 62: | ||
והוא מסביר: נר הבדלה בא להאיר את חשכת ה[[לילה]], הן הפיזי והן חשכת החולין שבימות החול, וכדי להצליח בפעולה זו, יש צורך דווקא ב”מאור” שהוא בעל עוצמה חזקה באין-ערוך מה[[אור]]: | והוא מסביר: נר הבדלה בא להאיר את חשכת ה[[לילה]], הן הפיזי והן חשכת החולין שבימות החול, וכדי להצליח בפעולה זו, יש צורך דווקא ב”מאור” שהוא בעל עוצמה חזקה באין-ערוך מה[[אור]]: | ||
השפעת אור הקדושה על חשכת העולם הגשמי יכולה להיות בשתי דרכים: | השפעת אור הקדושה על חשכת [[עולם הזה|העולם הגשמי]] יכולה להיות בשתי דרכים: | ||
לשם כך אנו זקוקים לא רק ל | 1) דחייה וסילוק החומריות הגשמית ומילוי החלל באור קדושת התורה. | ||
2) השארת החומריות הגשמית ומילוייה באור של קדושה. וזה בעצם עבודת היהודי בימות החול - לא להתנתק ולברוח מהעולם הגשמי ולהתבודד בתחום האלוקי רוחני, אלא לצאת אל העולם הגשמי-חומרי ולהביא לתוכו את אור ה’. | |||
לשם כך אנו זקוקים לא רק ל'''אור''', אלא ל'''מאור''', שהוא בעל ההשפעה העיקרית והבלתי מוגבלת, ורק בכוחו אפשר להפוך את החושך לאור אלוקי קדוש, לכן נוסח הברכה הוא '''מאורי''' האש, להדגיש את הפעולה החשובה שנעשית על-ידי ובכוח המאור. | |||
לפנינו אימרה מתוך תיקוני הזוהר המסבירה מדוע נוסח הברכה הוא מאורי בלשון רבים (ולא מאור בלשון יחיד): | לפנינו אימרה מתוך תיקוני הזוהר המסבירה מדוע נוסח הברכה הוא מאורי בלשון רבים (ולא מאור בלשון יחיד): | ||
משום שישנם שני מיני אישים, אש של האיש, ואש של האשה: אש בתוספת יוד - | משום שישנם שני מיני אישים, אש של האיש, ואש של האשה: אש בתוספת יוד - "אשי" אותיות [[איש]]. אש בתוספת ה’ - אותיות [[אשה]]. וכשיש שני מיני האישים בתוספת [[י-ה]], נמשכת ברכת ה’ ואור ההבדלה לאיש ולאשתו, ל[[הצלחה]] ולחיים טובים ומאושרים ב[[שלום בית]], לאורך ימים ושנים טובות. | ||
== פירוש הברכה == | == פירוש הברכה == | ||