קונטרס אחרון - פרק ד': הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{תניא}}
{{תניא}}
==מבוא==
==מבוא==
בפרק זה מבאר רבינו אדמו"ר הזקן את הצורך בכל שלושת העמודי העבודה - תפילה, מצוות ותורה (שבכל אחד מהם יש מעלה מיוחדת על פני האחרים).
בפרק זה מבאר רבינו אדמו"ר הזקן את הצורך בכל שלושת העמודי העבודה - [[תפילה]], [[תרי"ג מצוות]] ו[[תורה]] (שבכל אחד מהם יש מעלה מיוחדת על פני האחרים).


בתחילת הפרק מודגשת מאד המעלה המיוחדת של התפילה: שבעבודת הבירורים שעל ידי תפילה אין הבדל בין זמן המקדש לזמן הגלות, ולכן בזמן הגלות היא העיקר.
בתחילת הפרק מודגשת מאד המעלה המיוחדת של התפילה: שבעבודת הבירורים שעל ידי תפילה אין הבדל בין זמן המקדש לזמן הגלות, ולכן בזמן הגלות היא העיקר.
==טקסט הפרק==
==טקסט הפרק==
{{פרק תניא|פרק=ד|טקסט הפרק={{תבנית:ספר התניא/קונטרס אחרון - פרק ד'}}}}
{{פרק תניא|פרק=ד|טקסט הפרק={{תבנית:ספר התניא/קונטרס אחרון - פרק ד'}}}}


==סיכום==
==סיכום==
עניין זה חולק ע"י הרבי הרייץ (בשעורי התניא היומיים) ללימוד במשך 12 ימים:
בחלוקת התניא כפי שנסדרה על ידי אדמו"ר הריי"צ (בשעורי התניא היומיים), מתפרס לימוד האגרת על פני 12 ימים:
   
   
א. בהתחלה (6 ימים ראשונים) מוסבר הצורך והמעלה שבכל שלושת העמודים: תפילה מצוות ותורה.
א. בהתחלה (6 ימים ראשונים) מוסבר הצורך והמעלה שבכל שלושת העמודים: תפילה מצוות ותורה.
שורה 18: שורה 19:


'''א. הצורך והמעלה בתפילה תורה ומצוות:'''
'''א. הצורך והמעלה בתפילה תורה ומצוות:'''
 
{{ש}}{{*}} '''מעלת התפילה''' על פני תורה ומצוות - שבהמשכת אור אין סוף לשנות את הגשמיות בפועל אין הבדל בין זמן המקדש לזמן הגלות, ולכן בזמן הגלות היא העיקר.
'''מעלת התפילה''' על פני תורה ומצוות - שבהמשכת אוא"ס לשנות את הגשמיות בפועל אין הבדל בין זמן המקדש לזמן הגלות, ולכן בזמן הגלות היא העיקר.
{{ש}}{{*}} '''מעלת המצוות''' (כולל עניין התורה שבהן: לימוד הלכותיהן וסודותיהן) - שבהן מלובשת מהות ועצמות האלוקות.
 
{{ש}}{{*}} '''מעלת לימוד הסוד''' (סדר ההשתלשלות, הספירות, עבודת המלאכים וכו', שאינו קשור לסודות מצווה פרטית כלשהיא) - שמביא ללב שלם, שהוא תכלית כל התורה.
'''מעלת המצוות''' (כולל עניין התורה שבהן: לימוד הלכותיהן וסודותיהן) - שבהן מלובשת מהות ועצמות האלוקות.
 
'''מעלת לימוד הסוד''' (סדר ההשתלשלות, הספירות, עבודת המלאכים וכו', שאינו קשור לסודות מצווה פרטית כלשהיא) - שמביא ללב שלם, שהוא תכלית כל התורה.




31,116

עריכות