ליקוטי אמרים - הקדמת המלקט
"הקדמת המלקט" היא הקדמת אדמו"ר הזקן לספר התניא, בה הוא מסביר על הסיבה שחיבר את הספר.
| ספר התניא |
|---|
| דף השער וההקדמה |
| דף השער · הסכמה א' · הסכמה ב' · הסכמה ג' · הקדמת המלקט |
| ליקוטי אמרים |
| א' · ב' · ג' · ד' · ה' · ו' · ז' · ח' · ט' · י' · י"א · י"ב · י"ג · י"ד · ט"ו · ט"ז · י"ז · י"ח · י"ט · כ' · כ"א · כ"ב · כ"ג · כ"ד · כ"ה · כ"ו · כ"ז · כ"ח · כ"ט · ל' · ל"א · ל"ב · ל"ג · ל"ד · ל"ה · ל"ו · ל"ז · ל"ח · ל"ט · מ' · מ"א · מ"ב · מ"ג · מ"ד · מ"ה · מ"ו · מ"ז · מ"ח · מ"ט · נ' · נ"א · נ"ב · נ"ג |
| שער היחוד והאמונה |
| הקדמה - חינוך קטן |
| א' · ב' · ג' · ד' · ה' · ו' · ז' · ח' · ט' · י' · י"א · י"ב |
| אגרת התשובה |
| א' · ב' · ג' · ד' · ה' · ו' · ז' · ח' · ט' · י' · י"א · י"ב |
| אגרת הקודש |
| א' · ב' · ג' · ד' · ה' · ו' · ז' · ח' · ט' · י' · י"א · י"ב · י"ג · י"ד · ט"ו · ט"ז · י"ז · י"ח · י"ט · כ' · כ"א · כ"ב · כ"ג · כ"ד · כ"ה · כ"ו · כ"ז · כ"ח · כ"ט · ל' · ל"א · ל"ב |
| קונטרס אחרון |
| א' · ב' · ג' · ד' · ה' · ו' · ז' · ח' · ט' |
הקדמה עריכה
בהקדמה מסביר אדמו"ר הזקן כי אף על פי שהלימוד בספרי מוסר אינו באותו דרגה של שמיעה מפי רבי, שונה בכך ספר התניא שחובר על ידו ליודעיו ומכיריו ומיועד אליהם בצורה אישית לאחר ששמע את בעיותיהם הרוחניות ומכירם אישית. מקובל מפי רבותינו נשיאינו[1], כי כאשר כתב אדמו"ר הזקן את המילים "ביודעי ומכרי" כוונתו הייתה על כל יהודי עד סוף כל הדורות שילמד את ספרו.
בתחילה, הספר היה בקונטרסים אותם כתב לאנ"ש, ואשר היוו כעין סיכום וליקוט מתשובותיו לשאלות השונות לאנ"ש. כאשר הקונטרסים הועתקו פעמים רבות על ידי סופרים שונים ונפלו בהם טעויות שונות, החליט אדמו"ר הזקן כי מהראוי להוציאם לאור בצורה מסודרת.
לקריאה נוספת עריכה
- הרב יוסף ויינברג, ביאור משולב להקדמת המלקט, מתוך הספר שיעורים בספר התניא
| הקודם: הסכמה ג' |
הקדמת המלקט | הבא: ליקוטי אמרים - פרק א' |
הערות שוליים
- ↑ בליקוטי ביאורים בספר התניא עמוד ט ("ומקובל אצלינו"). ראה גם לקו"ש חלק כ"ו עמוד 38 (ושם "ע"ד ווי יודעי ומכיריי").