תשובה – הבדלי גרסאות
מ החלפת טקסט – "כמ"ש" ב־"כמו שכתב" |
|||
| שורה 27: | שורה 27: | ||
ב'. לבטש ולהכניע הקליפה וסטרא אחרא, אשר כל חיותה היא רק בחינת גסות והגבהה, כמו שכתוב אם תגביה כנשר וכו'. וה[[ביטוש]] וההכנעה עד עפר ממש זוהי מיתתה וביטולה. | ב'. לבטש ולהכניע הקליפה וסטרא אחרא, אשר כל חיותה היא רק בחינת גסות והגבהה, כמו שכתוב אם תגביה כנשר וכו'. וה[[ביטוש]] וההכנעה עד עפר ממש זוהי מיתתה וביטולה. | ||
ביטול זה נעשה על ידי לב נשבר ונדכה ולהיות נבזה בעיניו נמאס וכו'. | ביטול זה נעשה על ידי לב נשבר ונדכה ולהיות נבזה בעיניו נמאס וכו'. וכמו שכתב ב[[זוהר]] הקדוש על פי זבחי אלקי' רוח נשברה לב נשבר ונדכה וכו'. כי כל קרבן מן הבהמה הוא לשם הוי' היא מדת הרחמים. אבל לשם אלקים היא מדת הדין אין מקריבין קרבן בהמה, כי אם לשבר ולהעביר רוח הטומאה והסטרא אחרא, וזהו רוח נשברה. והאיך נשברה רוח ה[[סטרא אחרא]]. כשהלב נשבר ונדכה וכו'. | ||
כדי להגיע לאופן זה של "לב נשבר ונדכה", ישנן שתי דרכים: | כדי להגיע לאופן זה של "לב נשבר ונדכה", ישנן שתי דרכים: | ||
| שורה 42: | שורה 42: | ||
== תוצאת תשובה תתאה - תשובה עילאה == | == תוצאת תשובה תתאה - תשובה עילאה == | ||
על ידי תשובה כזאת יעורר רחמים העליונים מ[[י"ג מדות]] הרחמים הנמשכות מרצון העליון ב"ה, שהם מנקים את כל הפגמים | על ידי תשובה כזאת יעורר רחמים העליונים מ[[י"ג מדות]] הרחמים הנמשכות מרצון העליון ב"ה, שהם מנקים את כל הפגמים וכמו שכתב נושא עון ופשע ונקה. | ||
ועל ידי זה ב[[נפש האלקית]] שבאדם, שוב לא יהיה "עונותיכם מבדילים" | ועל ידי זה ב[[נפש האלקית]] שבאדם, שוב לא יהיה "עונותיכם מבדילים" וכמו שכתב "ונקה", - מנקה הוא לשבים לרחוץ ולנקות נפשם מלבושים הצואים הם החיצונים, כמו שכתוב בגמרא מלפפתו וכו'. | ||
מאחר שרוח עברה ותטהרם אזי תוכל נפשם לשוב עד הויה ב"ה ממש ולעלות מעלה מעלה למקורה ולדבקה בו ית' ביחוד נפלא, כמו שהיתה מיוחדת בו ית' בתכלית היחוד בטרם שנפחה ברוח פיו ית' לירד למטה ולהתלבש בגוף האדם, - וכמו על דרך משלבאדם הנופח ברוח פיו בטרם שיוצא הרוח מפיו הוא מיוחד בנפשו -וזו היא תשובה שלימה. | מאחר שרוח עברה ותטהרם אזי תוכל נפשם לשוב עד הויה ב"ה ממש ולעלות מעלה מעלה למקורה ולדבקה בו ית' ביחוד נפלא, כמו שהיתה מיוחדת בו ית' בתכלית היחוד בטרם שנפחה ברוח פיו ית' לירד למטה ולהתלבש בגוף האדם, - וכמו על דרך משלבאדם הנופח ברוח פיו בטרם שיוצא הרוח מפיו הוא מיוחד בנפשו -וזו היא תשובה שלימה. | ||