י' בטבת: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "אדמו"ר שליט"א" ב־"הרבי")
שורה 13: שורה 13:


==[[ימי חב"ד]]==
==[[ימי חב"ד]]==
*[[תר"ז]] - רבי [[שלמה זלמן שניאורסון (נכד אדמו"ר הצמח צדק)|שלמה זלמן שניאורסון]], נכדו של [[אדמו"ר הצמח צדק]], התחתן.
*[[תר"ז]] - רבי [[שלמה זלמן שניאורסון (נכד אדמו"ר הצמח צדק)|שלמה זלמן שניאורסון]], נכדו של [[אדמו"ר הצמח צדק]], נישא לבתו של החסיד ר' יעקב לייב לרויא.
*[[תשל"א]] - מרת [[נחמה דינה שניאורסון (אשת אדמו"ר הריי"צ)|נחמה דינה שניאורסון]], אשת [[אדמו"ר הריי"צ]], נפטרה ומנוחתה כבוד ב[[ניו יורק]].
*[[תשל"ח]] - הרבי מחדש את מנהג אמירת [[דברי כיבושין]].
*[[תשנ"א]] - הרב [[טוביה פלס]] הוציא לאור את הגליון הראשון של חוברות ה[[דבר מלכות]] בעקבות שיחתו של הרבי בדבר 'מעלתן של ישראל'.
 
===נפטרו===
*[[תשל"א]] - מרת [[נחמה דינה שניאורסון (אשת אדמו"ר הריי"צ)|נחמה דינה שניאורסון]], רעייתו של [[אדמו"ר הריי"צ]], ומנוחתה כבוד ב[[ניו יורק]].


== ראו גם ==
== ראו גם ==

גרסה מ־14:30, 22 בדצמבר 2015

<< >> חודש טבת

א ב ג ד ה ו ז ח ט י
יא יב יג יד טו טז יז יח יט כ
כא כב כג כד כה כו כז כח כט

תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט · אדר
ניסן · אייר · סיוון · תמוז · מנחם אב · אלול

י' בטבת הוא היום העשירי בחודש טבת ויום צום על תחילת המצור על ירושלים שבסופה נחרבה בית המקדש הראשון בידי נבוכדנצר מלך בבל.

הרבי מבאר[1] שמהותו של יום זה היא התחלת בניית בית המקדש השלישי בגאולה העתידה. כמרומז בנבואת יחזקאל על יום זה ב"קיר ברזל", הרומז לברזל ממנו יבנה המקדש השלישי.

אירועים ביהדות

חומת ירושלים

ימי חב"ד

נפטרו

ראו גם

קישורים חיצוניים


הפתגם היומי - י' בטבת - מלוח היום יום
תענית, סליחות, אבינו מלכנו.

מענה הצמח צדק על יחידות: כתיב "יעזוב רשע דרכו ואיש און מחשבותיו גו'". "און" הוא מלשון און בחולם, שפירושו כח ועוז. וכשם ד"יעזוב רשע דרכו" זהו דבר המוכרח, אשר בלא תשובה אי אפשר לגשת אל הקדש, הנה כמו כן צריך האיש און, כלומר איש החזק בדעת עצמו, לעזוב מחשבותיו, ולא יאמר איך זאג אזוי, איך האלט אזוי, כי כל "איך" ומציאות הוא מקור הרע וגורם פירוד לבבות.


תרגום מאידיש: מענה הצמח צדק על יחידות: כתיב "יעזוב רשע דרכו ואיש און מחשבותיו גו'". "און" הוא מלשון אוֹן בחולם שפירושו כח ועוז. וכשם ד"יעזוב רשע דרכו" זהו דבר המוכרח, אשר בלא תשובה אי אפשר לגשת אל הקדש, הנה כמו כן צריך האיש און, כלומר איש החזק בדעת עצמו, לעזוב מחשבותיו, ולא יאמר אני אומר כך, אני אוחז כך, כי כל "אני" ומציאות הוא מקור הרע וגורם פירוד לבבות.

הערות שוליים