חב"דפדיה:עקרונות וקווים מנחים לכתיבת ערכים/ספרים: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 24: שורה 24:


==ראו גם==
==ראו גם==
* [[חב"דפדיה:עקרונות וקוים מנחים]]
* [[חב"דפדיה:עקרונות וקוים מנחים ליצירת ערכים]]
* [[חב"דפדיה:עקרונות וקווים מנחים לכתיבת ערכי אישים]]
* [[חב"דפדיה:מה חב"דפדיה איננה]]
* [[חב"דפדיה:מה חב"דפדיה איננה]]


[[קטגוריה:חב"דפדיה - עזרה]]
[[קטגוריה:חב"דפדיה - עזרה]]
[[קטגוריה:חב"דפדיה - מדיניות פנים]]
[[קטגוריה:חב"דפדיה - מדיניות פנים]]

גרסה מ־13:27, 27 בינואר 2022

משתמש חדש
שונות

דף זה מציג עקרונות וקוים מנחים ליצירת ערכי ספרים, הוא מתייחס לשאלות שעולות לעתים באשר ליצירת ערך על ספר מסויים. אם ברצונכם לכתוב ערך על ספר שעליו יש לכם מידע, עיינו קודם בדף זה, ואז קבלו את ההחלטה.

בשונה מאנציקלופדיה מודפסת, בה רק ספרים בודדים זוכים לערך, בחב"דפדיה הכללים רחבים יותר, אולם גם כאן יש גבולות וערכים על ספרים שאינם מתאימים לעקרונות שלהלן נמחקים.

איזה ספר זכאי לערך

קריטריונים כלליים

  1. הערך צריך להכיל תיאור של תוכן הספר ומאפייניו.
  2. ערך דל, ניתן לשלב את תוכנו בערך על נושא הספר או על כותבו. (לפעמים אפשר לתמצת ערך שלם לשורה בערך על נושא הספר...)
  3. ערך שיש בו פחות מ (צריך להגדיר מספר מילים, כדי שיהיה קריטריון ברור ומדויק. מה המספר לדעתכם?) המתארים את תוכנו יש למוחקו

קריטריונים ספציפיים

  1. ספרי נשיאי חב"ד: כל ספר או סדרת ספרים מתורתם של נשיאי חב"ד זכאי לערך. ספר שהוא חלק מסדרה, אינו זכאי לערך אלא אם יש תוכן ייחודי לספר זה שהוא רחב מספיק כדי להצדיק ערך.
  2. ספרי חסידים: ספר ביוגרפיה על חסיד יכנס לפיסקה בערך שלו.
  3. קבצים: לא יכתבו ערכים על קבצים/חוברות אלא אם הרקע להוצאה או תוכנה בעלי ייחודיות המצדיקה ערך.
  4. קבצי הערות: ניתן לכתוב ערך מרוכז על כל קבצי ההערות של ישיבה, זאת לאחר שיצאו לפחות 15 קבצים במשך לפחות 3 שנים.

מבנה הערך

  1. שם הערך יהיה שם הספר ללא סוגריים. באם ישנה משמעות נוספת לשם הערך יתווסף "(ספר)" לאחר שם הספר.
  2. הערך צריך לכלול פסקת פתיח - מהו הספר, מיהו מחברו, מתי יצא לאור, על ידי מי ומטרת הוצאתו בקצרה.
  3. פסקה שנייה - הרקע לכתיבת הספר (אופציונלי)
  4. פסקה שלישית - תוכן הספר ומבנהו
  5. יש להוסיף את השפעת הספר, התנגדות, עידוד וכו' במקרה שישנה כזו

ראו גם