391
עריכות
אין תקציר עריכה |
אויפעפענען (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 172: | שורה 172: | ||
==המאמרים האחרונים== | ==המאמרים האחרונים== | ||
אולי אי מי מחכמי העדה יואיל להשכילני בינה מה נכלל בגדר המאמרים האחרונים שבהם יש לדקדק עפ"י תשובת הרבי לעיל: | אולי אי מי מחכמי העדה יואיל להשכילני בינה מה נכלל בגדר המאמרים האחרונים שבהם יש לדקדק עפ"י תשובת הרבי לעיל: | ||
{{ציטוט | {{ציטוט | ||
|מרכאות=כן | |מרכאות=כן | ||
|מקור=[[אגרות קודש]], חלק ד' עמוד כ"ד | |מקור=[[אגרות קודש]], חלק ד' עמוד כ"ד | ||
|תוכן=והלואי היו מדקדקים [[חסידי חב"ד|אנ"ש]], ובפרט ה[[תמימים]], '''בדברי [[הרבי הריי"צ|כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ]]''' אפילו בשיחותיו ובפרט אלו משנת [[תש"י|השי"ת]] והשנה שקדמה לה | |תוכן=והלואי היו מדקדקים [[חסידי חב"ד|אנ"ש]], ובפרט ה[[תמימים]], '''בדברי [[הרבי הריי"צ|כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ]]''' אפילו בשיחותיו ובפרט אלו משנת [[תש"י|השי"ת]] והשנה שקדמה לה}} | ||
}} | |||
האם אלו המאמרים האחרונים שנאמרו (בדוגמת השיחות האחרונות שהם האחרונות שנאמרו) או שמא האחרונים שהוגהו בדוגמת מעשה רב מהרבי במאמר 'באתי לגני' ה'תש"י. | האם אלו המאמרים האחרונים שנאמרו (בדוגמת השיחות האחרונות שהם האחרונות שנאמרו) או שמא האחרונים שהוגהו בדוגמת מעשה רב מהרבי במאמר 'באתי לגני' ה'תש"י. | ||
ואם אלו אכן המאמרים שהוגהו האם תשובתו של הרבי הנ"ל מקומה בערך [[ואתה תצוה (קונטרס)]] כמאמר האחרון שחולק או שמא רק המאמרים שהוגהו אחריו הם הם המאמרים האחרונים ולא אף מאמר אחר. | ואם אלו אכן המאמרים שהוגהו האם תשובתו של הרבי הנ"ל מקומה בערך [[ואתה תצוה (קונטרס)]] כמאמר האחרון שחולק או שמא רק המאמרים שהוגהו אחריו הם הם המאמרים האחרונים ולא אף מאמר אחר. | ||
גם אשמח אם ישכילוני האם יש מאמרים הנכללים תחת השם 'דבר מלכות' או שמא הוא שמור אך ורק לשיחות האחרונות. | גם אשמח אם ישכילוני האם יש מאמרים הנכללים תחת השם 'דבר מלכות' או שמא הוא שמור אך ורק לשיחות האחרונות. | ||
::::::אם מסתכלים על דברי הרבי עצמם זה הולך על האחרונים שהוגהו, ובלי קשר זה מילתא בטעמא שבזה הכל רמוז, וברור שאין הכוונה למאמרים של תשמ"ז או לכעין שיחה של תנש"א. | |||
לענין השיחות: התואר "דבר מלכות" לא קשור לדברים האחרונים אלא כינוי שנתפשט מאחר ששיחות אלו נדפסו (ע"י ר"ט פלס) בחוברת דבר מלכות, והרבי התייחס לכך בחיבה גלויה (וראה גם שיחת כ"ד טבת תשנ"ב אודות השם 'הקריאה והקדושה' - "שנתאשר ע"י נשיא דורנו" עיי"ש). ואגב עפ"ז פשוט שזה קאי על השיחות מש"פ ויחי תנש"א ואילך (ולא כמו שנוהגים כמה: מש"פ ויקרא, או מכ"ח ניסן, וד"ל). |
עריכות