חב"דפדיה:דיונים מקדימים ועדה רוחנית: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
 
(53 גרסאות ביניים של 11 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 70: שורה 70:
:מה הסברא שלא? [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]], 08:00, כ"ד בטבת, ה'תשפ"ב 08:00, 28 בדצמבר 2021 (UTC)
:מה הסברא שלא? [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]], 08:00, כ"ד בטבת, ה'תשפ"ב 08:00, 28 בדצמבר 2021 (UTC)
::לענ"ד צריך לכתוב על זה ע"ד שכתוב בלקו"ש, על הענין בלי לרדת לפרטים ששייכים להלכות טהרת המשפחה. [[משתמש:א' מחב"ד|א' מחב"ד]] - [[שיחת משתמש:א' מחב"ד|שיחה]], 08:35, כ"ד בטבת, ה'תשפ"ב
::לענ"ד צריך לכתוב על זה ע"ד שכתוב בלקו"ש, על הענין בלי לרדת לפרטים ששייכים להלכות טהרת המשפחה. [[משתמש:א' מחב"ד|א' מחב"ד]] - [[שיחת משתמש:א' מחב"ד|שיחה]], 08:35, כ"ד בטבת, ה'תשפ"ב
==ארץ ישראל==


===שאלה לוועדה===
===שאלה לוועדה===
אורחת: לצערי מופיע ערך בשם מדינת ישראל. עם כל הכבוד לכותב הערך שהחליט שהדבר קיים וכו יש לציין שהרבי הדגיש כי כל השם החדש הוא בשביל להראות שיש כאן משהו חדש בעקבות האו"ם שנתן לנו וכו ולא נקרא ארץ ישראל כבעבר שזכותנו מה' מהתורה וכו.
דהיינו ובהדגשה!!! הרבי לא! לא! לא! קיבל את הטענה שמדינת ישראל הוא כינוי לישות הריבונות בעוד ארץ ישראל היא המקום.
לא נכנסתי לוויכוח עם כותב הערך שפנה אלי בשיחה כי נראה לי שזה לא אמור להיות ויכוח בין כותבים אלא לעבור לועדה הרוחנית. מי שלא מתאים לו שיקרא שוב באגרות קודש.
סליחה על הבוטות: האם לפני ג' תמוז היה מישהו מעז לכתוב כזה ערך? חבדפדיה מורחבת ע"י כותבים משיחסטים או לאו דווקא? נקווה שהדבר נבע רק מחוסר ידע או חוסר תשומת לב.
הצעה:  אולי יש דרך לסמן על ערך שאינו מתאים כעין אור אדום שיועבר במהירות לועדה רוחנית?
מזכירה שבעבר מחקתי מערך מסויים את רוב הכיתוב כי אותו אדם - בושה שהופיע כאן. לא אזכיר את שמו כדי שלא יופיע כתוצאה בגוגל. היתה שיחה כלשהי האם צריך להגן על הערך וברוך השם הוחלט למוחקו. ממש לאחרונה כל מי ששמע עליו עוד פרשיה וחיפש בגוגל את שמו ב"ה לא נתקל בתיאור מפורט בחבדפדיה וחסכנו חילול השם.
למקרים כגון 2 אלו (1.שם האדם הנ"ל 2.הביטוי הנלוז מדינת ישראל) סימון אור אדום על הערך שיועבר לועדה הרוחנית יכול לזרז תהליכים.
תודה רבה!
:{{בעד חזק}}. ראו גם את תשובת רב מהועדה הרוחנית בערך [[שיחת קטגוריה:נשיאי המדינה]], שאמר: {{ציטוטון|אני לא חושב שמתאים לחבדפדיה ערך מדינת ישראל, אלא יש לשנות זאת לארץ ישראל, ובתוכו לכתוב שבשנת תש"ח כו' כו'. ואז בתוכו גם אפשר להתייחס בקשר לנשיאי המדינה}}. עיי"ש בפרטי הדו שיח. [[משתמש:613770|613770]] - [[שיחת משתמש:613770|שיחה]], 03:19, כ"ד באב, ה'תשפ"ג 03:19, 11 באוגוסט 2023 (UTC)
::להוסיף אשר לפי זה '''כבר יש''' תשובה מהועדה!! [[משתמש:613770|613770]] - [[שיחת משתמש:613770|שיחה]], 03:25, כ"ד באב, ה'תשפ"ג 03:25, 11 באוגוסט 2023 (UTC)
:::הרבי בעצמו כתב את הביטוי 'מדינת ישראל'. אכן, אין אנו מכירים בישות זו ואף מתנגדים אליה בחריפות, אבל בתוך ארץ ישראל יש גוף שנקרא 'מדינת ישראל' והוא שולט (לפחות בחיצוניות) על תושבי ארץ ישראל. בברכה, [[משתמש:יוסף בן מלמד|יוסף בן מלמד]]  ~ <font size="3"><span style="color:#000000;"> [[שיחת משתמש:יוסף בן מלמד|יחי המלך המשיח!]]</span></font>  ~ <font size="2">(03:37, כ"ד באב, ה'תשפ"ג)</font>.
אורחת: מכיוון שאין אחר דברי המלך כלום אביא ציטוט מאגרות קודש אגרת ט'תרח"צ לגב' גאולה כהן: לפלא (קצת) על הפליאה שלה בזה שכמה חוגים, וביניהם גם אני, לא קבלו ואינם מקבלים גם לא משתמשים בתואר "מדינת ישראל". והרי הטעם מובן ופשוט:ע"כ לשונו הקדוש של הרבי שליט"א מלך המשיח.
אפשר לעיין באגרת.
אנא הסירו חרפה זאת מחב"דפדיה!
מי ישים כאן אור אדום שיטופל בדחיפות?
::::הרבי בעצמו התבטא בביטוי "מדינת ישראל" בא' משיחותיו כמדומני בנ"ב (ויבאו הבקיאים וימצאו מקור) {{גופן|4|רשי|[[משתמש:שמואל חיים|'''שמואל חיים''']]}} ♦ [[שיחת משתמש:שמואל חיים|{{צבע גופן|שחור|'''שיחה'''}}]] 14:21, 9 ביוני 2024 (IDT)
==ביקורת פנים חב"דית==
לא מזמן נפגשתי עם מענה של הרבי שאולי בנוגע בקשר לפירסום ביקורות על אישים באתרנו. המענה הוא בקשר לשאלה של הרב [[אליעזר קרסיק]] האם לפרסם מאמר נגד מישהו שלחם במוסדות חב"ד, שהיה לו יד ורגל במוסד חב"ד כלשהו למשך תקופה, והרבי ענה לו ש"הנה אף שהתוכן מתאים, אבל אם יפרסמוהו, הרי יוקשה  בעיני הקוראים, מפני מה נתנו מקום להנ"ל במוסד חב"ד משך כמה שנים, אף שכפי המובא  במאמר כת"ר שיחי', ידעו וראו התעלולות במשך כל הזמן. והתירוצים קשים יהיה להסבירם וכו'. ולכן, על כל פנים באופן כזה, אין כדאי להדפיסם" (הרב אשכנזי, חלק ב,' עמ' 539). והמסר די ברור אי אפשר לפרסם ביקורות סביב אישים שעומדים (או עמדו) בראש מוסדות חב"דים בכירים, פירסום ביקורת כזאת עלול להוביל לחילול שם ליובאוויטש גדול, כיצד בראש מוסד חב"די עומדים אנשים כאילו, אני לא מדובר על אישים שהביקורת סביבם ידועה לציבור הרחב ([[חיים ליברמן]] וכדומה), אלא כאלו שהביקורת סביבם היא בעיקר פנים חב"דית (ע"ע [[חיים יהודה קרינסקי]], למרות שהביקורת נגדו פורסמה נגדו באתר חב"די כלשהו (על אף שלענ"ד גם פירסום הנ"ל באתר זה היה טעות) בגלל שהדברים לא היו מפורסמים ללא אתר זה אין כדאי לפרסמם, ובפרט שהנ"ל עומד בראש מפעל השליחות וביקורת כזאת על איש זה יוביל חילול ה' יותר גדול, הדברים גם מכוונים כנגד ערכים כגון [[יוסף בלוי]] וכו') או שהניסוח כתוב בצורה מזלזלת (ע"ע [[אגודת חסידי חב"ד (ארץ הקודש)|אגודת חסידי חב"ד]], ונובעים מסתם שנאה אישית, ובפרט שאפשר לכתוב ביקורת דומה וחמורה אצל אנשים מהצד השני (ע"ע [[זמרוני ציק]], [[יהודה לייב גרונר]] וכו'), ואף אחד אינו מעלה דעתו לעשות כדבר הזה, כי מובן וגם פשוט שדברים כאילו יובילו לחילול ה' גדול!. בטוחני שאם ישאלו אצל כ"ק אד"ש הוא היה עונה בשלילה על פירסום כאילו דברים באופן שנשאר לדורות (כפי שרואים מהמענה הנ"ל)! אני מבקש את דעתם של {{חב"דפדים פעילים}} ו{{א|שיע.ק}} לפני פנייה לוועדה הרוחנית, וכן הסרת הביקורות הנ"ל לבינתיים עד לתשובה מהוועדה הרוחנית.
בברכה, החותם {{גופן|4|רשי|[[משתמש:שמואל חיים|'''שמואל חיים''']]}} ♦ [[שיחת משתמש:שמואל חיים|{{צבע גופן|שחור|'''שיחה'''}}]] 14:49, 9 ביוני 2024 (IDT)
:{{א|שמואל חיים}} אני פשוט מזועזע מהדברים ש'''אתה''' כותב שקרינסקי הוא ראש מפעל השליחות ח"ו. אני מצטט מדבריך: "ובפרט שהנ"ל עומד בראש מפעל השליחות" מי שעומד בראש מפעל השליחות הוא אחד וזה רק הרבי מלך המשיח!!! ולגבי מה שאתה טוען שצריך לכתוב על הריל"ג ועל הרב זמרוני ציק ביקורת בוא תסביר למה?? בברכה. [[משתמש:חב"ד בדרך לגאולה|חב"ד בדרך לגאולה]] ~ [[שיחת משתמש: חב"ד בדרך לגאולה|שיחה]] ~ [[גאולה|די לשאננות, קדימה התגלות!]]  15:00, 9 ביוני 2024 (IDT)
::לדעתי צריך לכתוב ביקורת, אבל ניסוח חדש ולא מזלזל. בברכה [[משתמש:תמים של הרבי| תמים של הרבי]] - [[שיחת משתמש:תמים של הרבי|שיחה]] 14:58, 9 ביוני 2024 (IDT)
:::{{א|שמואל חיים}} כבר הייתה יותר מפניה אחת בעבר כמו שתוכל לראות [[חב"דפדיה:ועדה רוחנית|כאן]], אין צורך לחזור על אותו שאלה מידי שנה [[משתמש:חיים כ|חיים כ]] - [[שיחת משתמש:חיים כ|<span style="color:#40E0D0;">מסמ ציכל</span>]] - ג' בסיוון  16:11, 9 ביוני 2024 (IDT)
::::ייש"כ {{א|חיים כ}} שהבאת משהו שהיה כבר בעבר. בברכה [[משתמש:חב"ד בדרך לגאולה|חב"ד בדרך לגאולה]] ~ [[שיחת משתמש: חב"ד בדרך לגאולה|שיחה]] ~ [[גאולה|די לשאננות, קדימה התגלות!]]  16:15, 9 ביוני 2024 (IDT)
:::::מסכים עם כל מילה של המפעיל החסיד שמואל חיים. בברכה, [[משתמש:יוסף בן מלמד|יוסף בן מלמד]] ~ <font size="3">[[שיחת משתמש:יוסף בן מלמד|יחי המלך המשיח!]]</font> ~ <font size="2">(16:19, ג' בסיוון, ה'תשפ"ד)</font>
::::::נזדעקתי לכאן ברגע שראיתי את הדיון הזה, למרות שאם אין לי צורך מיוחד איני נוהג להיכנס לכאן. אני מסכים בהחלט עם שמואל חיים, ומבחינתי ה"דונט" שעצר אותי - בזמן שהותי כאן - מלכתוב ביקורת בערכים שציינת (זמרוני ציק, לייבל) הוא חילול ה' שיכול להיגרם מכך, ו(אולי בעיקר)רכילות (כן, כפי שציינת אפשר לעיין בערך אגו"ח ולראות עד כמה הוזרק לתוכו ארס של - כפי שציינת - שנאה אישית או בניסוח יפה יותר 'אינטרסים אישיים'/'נוגע בדבר'). אבל כאן נשאלת השאלה: למה בערכים כמו הרחי"ק וכו' אף אחד לא היסס וכתב מיד את אשר על ליבו/מצפונו/מחשבתו או כל הגיג אחר שהורעל בו? [[משתמש:צוברענגען משיח|צוברענגען משיח]] - [[שיחת משתמש:צוברענגען משיח|שיחה]], 17:23, ג' בסיוון, ה'תשפ"ד.
:::::::הדיון שהוצע היה על ביקורת בענייני משיחיסטים ואנטים, לא על זה אני מדבר אלא על דברים לאו דווקא בהקשר הזה (כמו כתב אי ציית לדינא, מענות חריפים מהרבי וכדומה), לגבי ביקורת נגד ריל"ג וזמרוני הדברים ידועים ומי שיודע יודע מה אני מתכוון, ואני גם לא מתכוון לכתוב את זה בערכים שלהם (למרות שהדברים הללו יותר מפורסמים ממה שהתפרסם על קרינסקי) כי אני לא יכול לקחת על עצמי את החילול ה' שיצא מהדבר כתוצאה מכך, ולכן אני מציע לשאול את הוועדה הרוחנית וכן עד לקבלת תשובה להוריד מהערכים מספק חילול ה'. {{גופן|4|רשי|[[משתמש:שמואל חיים|'''שמואל חיים''']]}} ♦ [[שיחת משתמש:שמואל חיים|{{צבע גופן|שחור|'''שיחה'''}}]] 19:17, 10 ביוני 2024 (IDT)
:::::::::הדיונים האלה כבר נטחנו בעבר ואין עניין להעלות אותם באוב כל מספר חודשים. רק להעיר שלפעמים אי ביקורת משמעותה הכרה/הסכמה עם דבר שמנוגד לדעתו של הרבי, ואי ביקורת משמעותה חילול השם גדול עוד יותר - עיין ערך אגו"ח, צבאות השם, וכו'. והמשך להנ"ל אני רק יעיר שהדיון הזה מעיקרו אין לו מקום לפי שום מדיניות שראיתי באתר, במיוחד שהוא נוגע לדיונים קודמים שנידונו כבר בעבר בערכים עצמם. [[משתמש:חסיד של הרבי|{{עיצוב גופן|גודל=3|צבע=אינדיגו|גופן=נרקיסים|'''~ חסיד של הרבי ~'''}}]] {{*}} [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|פארבריינגען חסידי]] 22:12, 10 ביוני 2024 (IDT)
{{שבירה}} הדיון נודן כבר בעבר והוחלט שיפנו לוועדה הרוחנית ולא נפעל כלום בעניין, באתי לעורר על ניסוח שאלה לוועדה וכן למחוק בינתיים את הקטעים הנ"ל מספק עד להחלטת הוועדה (כפי הנוהג פה באתרנו, ואם משהו לא ישתנה זה מה שאני מתכנן לעשות), לערך דבריך כי ציון עובדה עלול לעורר גם חילול ה', אני חולק עליך, זה לא אתר חדשות או בלוג שנכתבים על פי דעתו האישית של הכותב, ואי כתיבה עלול להתפרש כהסכמהה לדבר, זה אמור להיות אתר נייטרלי שבא לספר היסטוריה, מבלי פרשנויות שכתיבה כך או כך מוכיחה שזוהי מסקנתו של הכותב, וגם אם כן חילול ה' גדול יותר בדרך כלל יבוא אילו הדברים יפורסמו (וראה את המענה של הרבי) {{גופן|4|רשי|[[משתמש:שמואל חיים|'''שמואל חיים''']]}} ♦ [[שיחת משתמש:שמואל חיים|{{צבע גופן|שחור|'''שיחה'''}}]] 14:00, 11 ביוני 2024 (IDT)
:{{א|שמואל חיים}} אתה לא יכול למחוק את קטעי הביקורת "לבינתיים". מדיניות האתר היא שיש על דברים כמו אלה שהצגתה ביקורת {{ציטוטון|מה ראוי לביקורת מטרת הביקורת היא הימנעות ממתן 'הכשר' לחוסר הצמדות להלכה ולדברי הרבי. לכן בחב"דפדיה תכתב ביקורת אך ורק על גופים ואישים ציבוריים או על מעשים שנעשו באופן ציבורי.}} ([[חב"דפדיה:עקרונות וקווים מנחים לכתיבת ביקורת]]) ואתה זה שרוצה לשנות את הכללים ולא האתר לכן תצטרך לחכות לפסיקת הועדה הרוחנית בשביל לעשות משהו לא משנה לאיזה צד [[משתמש:חיים כ|חיים כ]] - [[שיחת משתמש:חיים כ|<span style="color:#40E0D0;">מסמ ציכל</span>]] - ה' בסיוון  17:20, 11 ביוני 2024 (IDT)
::אכן צר לי לאכזב את כל יפי הנפש אך זה שמשתמש כלשהו הנו מפעיל מערכת לא מקנה לו כוחות-על לשנות כללים ומדיניות. כנ"ל כפי שכתב {{א|חיים כ}} לפי כללי חב"דפדיה יש מקום לביקורות ומי שהדבר אינו מתאים לו מוזמן להפעיל מדש את מיזם ויקי חב"ד של COL. אם מישהו ימחוק ביקורת מערך כלשהו באמתלה כזאת או אחרת הדבר יחשב להשחתה ושוב - לא משנה מה תפקידו באתר. [[משתמש:חסיד של הרבי|{{עיצוב גופן|גודל=3|צבע=אינדיגו|גופן=נרקיסים|'''~ חסיד של הרבי ~'''}}]] {{*}} [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|פארבריינגען חסידי]] 20:31, 13 ביוני 2024 (IDT)
:::{{א|חיים כ}} {{א|חסיד של הרבי}}  אתם צודקים במיליון אחוז בדברים שנזכרו לעיל. בברכת יחי המלך המשיח. [[משתמש:חב"ד בדרך לגאולה|חב"ד בדרך לגאולה]] ~ [[שיחת משתמש: חב"ד בדרך לגאולה|שיחה]] ~ [[גאולה|די לשאננות, קדימה התגלות!]]  21:00, 13 ביוני 2024 (IDT)
::::ניכר שהמשתמשים לא מכירים מספיק את הלך הפעילות באתרנו. לדוגמא לפי המדיניות לא אמורה להיות שום בעייה לכתוב ערך על יוצאי אתיופיה, אבל בגלל החשש של חילול ה' שיכול להיווצר אם לא יכתב נכון הוחלט לחכות עד שהוועדה תאשר, גם לגבי ערכים כמו [[שבתי צבי]], [[היטלר]], לפי המדיניות היבשה לא אמורה להיות שום בעייה לכתוב עליהם, אבל בגלל שהיו קולות שמא אין זה מן הראוי לפרסם על כך הוחלט לחכות עד להחלטת הוועדה (שעד היום עדיין לא הגיע), כך הוא הלך הרוח של הפעילות באתר, ומי שסובר אחרת כנראה לא מכיר מספיק את האתר או שהוא נובע מסיבות אישיות, וזהוא הדין לגבי כך, למרות שלפי המדיניות היבשה לא אמורה להיות בעייה, אך בגלל החילול ה' שיווצר מכך הדין אמור להיות שזה לא יכתב עד להחלטת הוועדה, הסיבה שישנם כאילו ממשתמשי האתר שסוברים אחרת זה נטו משנאה עזה כלפי האיש ותא לא, וביודע ומכיירי קאמינא. אנא מתייג בשנית את {{א|שיע.ק}} בשנית {{גופן|4|רשי|[[משתמש:שמואל חיים|'''שמואל חיים''']]}} ♦ [[שיחת משתמש:שמואל חיים|{{צבע גופן|שחור|'''שיחה'''}}]] 18:51, 14 ביוני 2024 (IDT)
::::::במדיניות הנ"ל כתוב שמוסד או אישיות ציבורית שיצאו נגד דעתו של הרבי צריך לכתוב עליו ביקורת, עד כמה שידוע לי שבתאי צבי האיש ההוא וכדו' היו "קצת" זמן לפני שהיה להם אפשרות לצאת נגד הוראה של הרבי... הייתי מציע שבמקום לנסות לשנות את המדיניות האתר ולפרשן אותה בהתאם לצרכך ולדעותיך (דבר שלא ניתן לך לעשות) תקרא שוב את המדיניות באתר שאתה אמור לפעול על-פיה ולגלות מי הבורים כאן. בקשר לטענה של "חילול השם" - מאסתי כבר לענות תשובות בנושא הזה, בדרך כלל מעלים את הטענות הללו משחיתים בבין הזמנים כידוע לוותיקים. בנוגע להכרת כללי האתר: הביקורות יותר וותיקים ממך, נכתבו בידי משתמשים שתרמו קצת יותר ממך, אז נא לא להטיף מוסר. בנוגע לשנאה אישית - לא אגרר אתך לפינה שאתה מנסה לגרור אותי ולא אשיב על-כך למרות שאני חייב להודות זה ממש קשה לי. רק אדגיש שוב שאם תמחק ביקורות שנידונו בעבר זה יהווה השחתה לכל דבר ועניין. א גוטע וואך. [[משתמש:חסיד של הרבי|{{עיצוב גופן|גודל=3|צבע=אינדיגו|גופן=נרקיסים|'''~ חסיד של הרבי ~'''}}]] {{*}} [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|פארבריינגען חסידי]] 22:58, 15 ביוני 2024 (IDT)
:::::::אהה, גם לי יש אפשרות כזאת: {{א|שיע.ק}} אשמח אם תציץ ותרגיע את הרוחות. שכויח. [[משתמש:חסיד של הרבי|{{עיצוב גופן|גודל=3|צבע=אינדיגו|גופן=נרקיסים|'''~ חסיד של הרבי ~'''}}]] {{*}} [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|פארבריינגען חסידי]] 22:59, 15 ביוני 2024 (IDT)
::::::::בזמנו הוועדה כתבה שיש מקום לביקורת וזה צוטט לעיל. הביקורת צריכה כמובן להיכתב כמה שיותר לגופם של דברים, בצורה עניינית ונקיה. במקרים שאין לציבור עניין בביקורת, לדוגמה אדם פרטי או אפילו ציבורי שחטא בעניין פרטי, אנחנו לא נעסוק בזה. לעומת זאת איש ציבור ששגה בפומבי בעניין שהוא ציבורי (לדוג' התנהלות מנוגדת לרצון הרבי וכו') יש עניין לכתוב. [[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] י' בסיוון ה'תשפ"ד 19:25, 16 ביוני 2024 (IDT)
:::::::::שכויח שיע. ק על התשובה, כעת הדברים הרבה יותר ברורים, אם כן מענה חריף של הרבי נגד אדם לא אמור להיכתב, גם לא כתב "אי ציית לדינא" שיצא על משהו פרטי, אם כן זה משליך באופן ישיר. {{גופן|4|רשי|[[משתמש:שמואל חיים|'''שמואל חיים''']]}} ♦ [[שיחת משתמש:שמואל חיים|{{צבע גופן|שחור|'''שיחה'''}}]] 21:49, 18 ביוני 2024 (IDT)
{{שבירה}}זה פשוט כישרון איך שאחרי מענה כל-כך ברור מצד שיע {{א|שמואל חיים|אתה}} עדיין מחפש דרכים להצדיק את דעתך המנוגדת לערכי האתר. מה נשאר לי להגיד חוץ מ: תנסה למחוק ביקורות לפי הכללים שהמצאת זה עתה, ותראה את [[תבנית:אזהרה 1|התוצאה הראשונית]]. בברכת פוקח עיוורים, [[משתמש:חסיד של הרבי|{{עיצוב גופן|גודל=3|צבע=אינדיגו|גופן=נרקיסים|'''~ חסיד של הרבי ~'''}}]] {{*}} [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|פארבריינגען חסידי]] 17:29, 19 ביוני 2024 (IDT)
:את דברי הסקתי מדבריו הברורים של שיע. ק כי על נושאים פרטיים אין להיכתב באתרנו, אתה במקום לכתוב תגובה עניינית שולח את חיצך. בברכת האמת והשלום אהבו. {{גופן|4|רשי|[[משתמש:שמואל חיים|'''שמואל חיים''']]}} ♦ [[שיחת משתמש:שמואל חיים|{{צבע גופן|שחור|'''שיחה'''}}]] 18:14, 20 ביוני 2024 (IDT)
::{{א|שמואל חיים}} אם כל הכבוד אין לך זכות למחוק חלק מהביקורות, אתה ממש רוצה תשלח לוועדה והיא תענה ונפעל על פיה, לא מתאים לך אתה מוזמן ללכת (צר לי על זה שאני מדבר כך אבל אין ברירה) בברכת האמת והשלום אהבו. {{מחוץ לחשבון|הקצנה}}
:::{{א|שמואל חיים}} א. אשמח שתראה לי איפה באתרנו מוזכר כתב "אי ציית לדינא" על משהו פרטי ב. שיע גם כתב עוד תוספת בסוגריים {{ציטוטון|(לדוג' התנהלות מנוגדת לרצון הרבי וכו') יש עניין לכתוב.}} שזה נראה מענות חריפים מהרבי. לא? בברכת האמת והשלום אהבו. [[משתמש:חיים כ|חיים כ]] - [[שיחת משתמש:חיים כ|<span style="color:#40E0D0;">מסמ ציכל</span>]] - י"ד בסיוון  20:22, 20 ביוני 2024 (IDT)
::::כל מעשיי שעשיתי עד עתה היו אך ורק על פי המדיניות של האתר, מי שסובר אחרת (ומונע מסיבות אידאולוגיות שונות) מוזמן גם הוא ללכת לאתר, מה שאמרתי על כתב אי ציית לדינא פרטי, התכוונתי לערך על קרינסקי, שהפרט שהכתב הראשון יצא בנוגע לעניין פרטי, מה שרשום "התנהלות מנוגדת לרצון הרבי" זה בא בהמשך לכך שזה צריך להיות על משהו שנעשה בפומבי {{גופן|4|רשי|[[משתמש:שמואל חיים|'''שמואל חיים''']]}} ♦ [[שיחת משתמש:שמואל חיים|{{צבע גופן|שחור|'''שיחה'''}}]] 20:42, 20 ביוני 2024 (IDT)
:::::א. ניהול המל"ח זה עניין פרטי? ב. ניהול ארגון בניגוד לרצון הרבי זה בהחלט משהו שנעשה בפומבי [[משתמש:חיים כ|חיים כ]] - [[שיחת משתמש:חיים כ|<span style="color:#40E0D0;">מסמ ציכל</span>]] - י"ד בסיוון  20:56, 20 ביוני 2024 (IDT)
::::::זה מה קורה מתי שיש {{א|שמואל חיים|כאלה}} שחושבים שהם שלטים פה באתר ויכפו את דעתם על כלל המשתמשים. יש מדיניות, והנ"ל הפר אותה בריש גליי. אם יש חלק בביקורת שמישהו חושב שיש להסיר - בדיוק לכאלה דברים נועד הדף שיחה. ומכיון שיש מקומות שהדבר כבר נידון והוחלט - אז אין מקום אפילו לזה. בברכה, [[משתמש:חסיד של הרבי|{{עיצוב גופן|גודל=3|צבע=אינדיגו|גופן=נרקיסים|'''~ חסיד של הרבי ~'''}}]] {{*}} [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|פארבריינגען חסידי]] 21:29, 20 ביוני 2024 (IDT)
:::::::עכשיו שמתי  לב שכבר מחקת (וחסיד של הרבי החזיר) אני לא יודע על מה מדובר בדיוק אשמח שמישהו יברר ויגיד אם מדובר במשהו ציבורי או אישי [[משתמש:חיים כ|חיים כ]] - [[שיחת משתמש:חיים כ|<span style="color:#40E0D0;">מסמ ציכל</span>]] - י"ד בסיוון  21:48, 20 ביוני 2024 (IDT)
::::::::אני מחקתי את הכתב שיצא לאור על עניין פרטי, תביעה בערכאות של כמה טרוריסטים, מי שמחק לי הוא זה שעבר על מדיניות האתר וצריך להיחסם. {{גופן|4|רשי|[[משתמש:שמואל חיים|'''שמואל חיים''']]}} ♦ [[שיחת משתמש:שמואל חיים|{{צבע גופן|שחור|'''שיחה'''}}]] 22:01, 20 ביוני 2024 (IDT)
::::::::חסיד של הרבי, בבקשה להשתדל יותר לכתוב בשפה נעימה וראויה. לגופו של דיון, נראה שמדובר פה על דיון עובדתי האם הכתב הראשון היה על עניין פרטי או ציבורי, המקום לנהל אותו הוא בדף השיחה של הערך. [[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] י"ז בסיוון ה'תשפ"ד 00:42, 23 ביוני 2024 (IDT)

גרסה אחרונה מ־23:42, 22 ביוני 2024

דף זה נועד לדיונים של משתמשי חב"דפדיה בנושאים הקשורים לוועדה הרוחנית ולניסוח שאלות להעברה לוועדה.

בכל פסקה יתקיים דיון, את השאלה יש לנסח בפסקת משנה אותה יערכו המשתמשים. לאחר הסכמתם של לפחות שלושה משתמשים בעלי זכות הצבעה לניסוח השאלה, היא תעבור לידי הוועדה.

יוצאי אתיופיה[עריכת קוד מקור]

מה עם להוסיף לרשימה את הערך יוצאי אתיופיה? (אם להשאיר את הערך, ואם כן איך) נכתב ע"י: מר"ש ~ יחי המלך המשיחשיחה • 18:44, כ"ו באדר, ה'תשפ"א (10 במרץ למניינם)

חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • ט"ו בתמוז ה'תשפ"ב • 15:02, 14 ביולי 2022 (UTC)
ישר כח להתראותחלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • ט"ז בתמוז ה'תשפ"ב • 09:57, 15 ביולי 2022 (UTC)

שאלה לועדה[עריכת קוד מקור]

מצד אחד יש מענות מהרבי שלא לעסוק בנושא בפומבי ולא להיכנס לוויכוח, וידועה הרגישות הרבה שבזה, אך עם זאת כיום שהמידע כבר קיים בלאו הכי ברשת האינטרנט ויש בלבול רב גם בין החסידים ובטח כלפי חוץ שיש הטוענים שהרבי היה 'נגד' הקהילה ומעוותים את דעת הרבי בנושא, אולי כן כדאי לכתוב בצורה אנציקלופדית ומכבדת את דעת הרבי בנושא.

תשובת הועדה[עריכת קוד מקור]

פרסום הנושא עם כל הידוע משיטת הרבי ומענותיו בזה באנציקלופדיה בסגנון רגיש ומכבד, איננו חס ושלום נגד רצון הרבי, ויביא תועלת למתעניינים ואינם נענים.

רשימות[עריכת קוד מקור]

יש מי שינסח שאלה לוועדה הרוחנית על הרשימות (לפי מה שנידון כאן - אולם דיונים#רשימות) חב"דפדים פעילים ‎‏ הדרך הישרה להבאת משיחשיחה • 05:44, ט"ו בסיוון, ה'תשפ"א (26 במאי למניינם), ימות המשיח.

אתה שואל או אומר? אם אתה מעונין לנסח, תוכל לכתוב את השאלה כאן עם כל האפשרויות, סיבות למה כן ולמה לא ע"פ מה שהובא בדיונים באולם. תפתח בכותרת משנית כל סיבה. בברכה ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 21:12 • ט"ו בסיוון ה'תשפ"א
בקשר להודעתו של שיע.ק (בפסקה הבאה) ניסחתי כראות עיני את השאלה בקצרה, אשמח לקבלת ביקורות עליה. ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 03:21 • כ' בסיוון ה'תשפ"א
מצויין , לפי מה שכתבת אני מבין שציטוטים מרשימות בטוח לא מכניסים, או ששכחת לכתוב? הדרך הישרה להבאת משיחשיחה • 15:40, כ' בסיוון, ה'תשפ"א (31 במאי למניינם), ימות המשיח.
אכן, ציטוטים נהוג להביא רק במקרים מסויימים ובד"כ מומלץ להביא את התוכן שלהם בצורה אנציקלופדית, אם תהיה הסכמה לתוכן זה יכלול גם ציטוטים במקרים הספציפיים ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 11:12 • כ"א בסיוון ה'תשפ"א
יש עוד מישהו שהניסוח מקובל/לא מקובל עליו? בכדי שיהיה אפשר להעביר את השאלה לוועדה ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 22:26 • כ"ב בחשוון ה'תשפ"ב

פשוט חוצפה!!!!

נכון שאלו הם דברים שנגזלו מחדרו של הרבי, ולמי שזה קשה - שלא יקנה, אך סו"ס דבר זה נתפרסם כבר, וא"א להתעלם! יש להביא את הציטוטים. שפיצקייט.

חותמים באמצעות ארבע לחיצות על המקש טילדה (~~~~). ישר כח על הבאת עמדתך, האם אתה מסכים עם איך שהשאלה לוועדה מייצגת אותה? או שיש לך הצעה אחרת? ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • כ"ג בניסן ה'תשפ"ב • 23:20, 24 באפריל 2022 (UTC)
לעניות דעתי יש להוסיף ולחלק את השאלה כיצד נכון להתייחס לתוכן מהרשימות בערכים אחרים (לדוגמא אם יש מהרבי ביאור ברשימות על קטע בועל הניסים, או הנהגה חסידית שהרבי מציין ברשימות פרטים שונים אודותיה), ואיך נכון להתייחס לרשימות בערך על הרשימות עצמם. מלבד זאת, יש אפשרות חמישית: להכניס את התוכן רק בהערת שוליים, ומייד בתחילתה לכתוב 'ברשימת הרבי מתאריך... כותב ש... וכך מי שנזהר מעיון ברשימות, לא 'יכשל' בזה, ומצד שני החסידים שרוצים בכך לא נמנע מהם בר (דעתי האישית ידועה ומפורסמת ואפשר לעקוב אחריה בערכי התוכן שכתבתי, והמילה 'יכשל' נכתבה כמליצה בלבד כמובן). להתראות - שיחה, 05:53, כ"ד בניסן, ה'תשפ"ב 05:53, 25 באפריל 2022 (UTC)
הניסוח טוב, או שיש מה לשנות? כבר עברה חצי שנה, ועוד לא פנו לוועדה. דרך אגב אפשר לדעת מי חברי הוועדה? --מה עם הארמון? - שיחה - יחי המלך המשיח!!!, ח' באייר ה'תשפ"ב 20:26, 9 במאי 2022 (UTC)
להתראות (סליחה על האיחור), לגבי הצעתך על התוכן אשמח אם תנסח משהו. לגבי הרשימות בערך שלהם, זה שאלה שאולי תיפתר תוך כדי, חבל להעמיס בשאלה, אם תרצה לנסח גם את זה אתה מוזמן. לגבי האפשרות החמישית, זהו כלל עריכה ופחות נוגע לוועדה רוחנית, בכל הערה רצוי לכתוב מקור וא"כ אפשר ליצור כלל שהניסוח יהיה באופן שהצעת. בכל אופן, דרושים שלושה מסכימים כדי שהשאלה תועבר לוועדה רוחנית ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • י"ד בתמוז ה'תשפ"ב • 15:59, 13 ביולי 2022 (UTC)
חלוקת קונטרסים א. לכאורה יש 3 ושאלה מנוסחת. תשתדל לטפל בנושא. ב. מי חברי הוועדה? מה עם הארמון? - שיחה - יחי המלך המשיח!, י"ד בתמוז ה'תשפ"ב 16:29, 13 ביולי 2022 (UTC)
א. נראה מה יענה להתראות. ב. שיע.ק פרסם בעבר והוא יעביר אליהם. אם אני זוכר נכון הרב פיזם ועוד מישהו. ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • י"ד בתמוז ה'תשפ"ב • 16:34, 13 ביולי 2022 (UTC)
להתראות הוסיף צד חמישי. יש"כ. מה עם הארמון? - שיחה - יחי המלך המשיח!, י"ד בתמוז ה'תשפ"ב 17:48, 13 ביולי 2022 (UTC)
אמנם אני לא רואה הבדל בין אפשרות 5 ל1 אבל אין לי בעיה שיוגש כך (העיקר שיצא מזה משהו..). שיע.ק, תוכל להעביר את השאלה? ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • י"ד בתמוז ה'תשפ"ב • 17:58, 13 ביולי 2022 (UTC)
?? מה עם הארמון? - שיחה - יחי המלך המשיח!, כ"ח בשבט ה'תשפ"ג 11:22, 19 בפברואר 2023 (UTC)

שאלה לועדה[עריכת קוד מקור]

יש המסתכלים על רשימות הרבי כתורה חדשה שיש ללומדה ולפרסמה ויש המסתכלים עליהם ככתבים גזולים שחל איסור ללומדם ולפרסמם. אנו - משתמשי האתר פונים לוועדה הרוחנית של האתר בקשר לאופן ההתייחסות של האתר לרשימות אלו. ישנם כמה אפשרויות: 1. להכניס תוכן מרשימות לאתר. 2. לא להכניס תוכן אך לציין מקור כולל קישור לקריאה. 3. לציין רק מקור. 4. לא להכניס אותם בכלל. 5. להכניס את התוכן בהערה, ובראשה יצויין שהוא לקוח מהרשימות.

הבהרה[עריכת קוד מקור]

כדי שאוכל לפנות לוועדה, צריך לנסח את השאלה בכתב, ולפרט בצורה תמציתית את צדדי השאלה (כלומר נימוקים לכאן או לכאן), אין לי אפשרות לפנות לוועדה בעל פה בלבד. ומכיוון ששום דיון עד כה לא זכה לסיכום ובכתב, שום שאלה לא הופנתה עד כה לוועדה הרוחנית. (הייתי עושה זאת בעצמי, שלצערי כבר זמן רב שאיני פנוי לעסוק בענייני האתר כפי שהייתי רוצה) --שיעשיחה י"ט בסיוון ה'תשפ"א 19:09, 30 במאי 2021 (UTC)

שיע.ק, אם קוראים לדף "דיונים" אולי כדאי להעביר את דף השיחה לדף המיזם ובפסקת משנה (כבפסקה הקודמת) תנוסח השאלה לועדה שתעבור אחרי הסכמה לדף חב"דפדיה:ועדה רוחנית ובדף ההוא לאחריה תבוא התשובה של הועדה. ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 23:27 • כ' בחשוון ה'תשפ"ב
מסכים. יהיה יותר מובן מאשר שהדיונים ב'דף השיחה'. --שיעשיחה כ"א בחשוון ה'תשפ"ב 21:07, 27 באוקטובר 2021 (UTC)
בוצע ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 22:28 • כ"ב בחשוון ה'תשפ"ב

ערכי נשים[עריכת קוד מקור]

האם יש מקום בחב"דפדיה לערכים על נשים חב"דיות משפיעות, הידועות בציבור הישראלי הכללי (כגון זמרות, עיתונאיות, וכיוצא בזה), ומן הראוי שימצאו את המידע עליהם דווקא בחב"דפדיה, ולא במקומות אחרים. או שאין לזה מקום כלל באנציקלופדיה החב"דית האינטרנטית? באם כן, באילו מקרים יש לזה מקום, ומה ההנחיות לערכים אלו? (אפשר לדוגמא להציע שרק נשים חב"דיות שבלאו הכי מופיע עליהם ערך בויקיפדיה, יהיה עליהם ערך גם אצלנו, וכיו"ב). להתראות - שיחה, 06:41, י' בטבת, ה'תשפ"ב 06:41, 14 בדצמבר 2021 (UTC)

אפשר גם לגלגל שאלה (ע"ד גלגול שבועה) לגבי תמונות נשים ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 11:40 • כ"ה בטבת ה'תשפ"ב
הנני מציף ומעלה שוב את השאלה הנ"ל, מה לגבי תמונות נשים חב"דיות? כיפת יחי ~ שיח סוד ~ 20:47, י"ד בתמוז, ה'תשפ"ב (13 ביולי למניינם), ימות המשיח 20:47, 13 ביולי 2022 (UTC)
ניסחתי את השאלה בתקווה לשיתוף פעולה של המשתמשים. ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • י"ד בתמוז ה'תשפ"ב • 22:29, 13 ביולי 2022 (UTC)

שאלה לוועדה[עריכת קוד מקור]

האם נכון שבחב"דפדיה יהיו ערכים על נשים חב"דיות משפיעות, ידועות בציבור הישראלי (כגון זמרות, עיתונאיות, וכיוצא בזה), ומן הראוי שימצאו את המידע עליהם בחב"דפדיה ולא במקומות אחרים. או שאין לזה מקום כלל בבמה חב"דית אינטרנטית? באם כן, באילו מקרים יש לזה מקום, ומה ההנחיות לערכים אלו?

שאלה נוספת: באם אפשרי שיהיו ערכים על נשים כלשהן, האם נכון להכניס תמונה בערכים על נשים שנפטרו? אולי רק מהדור הקודם? (ראה קטגוריה:נשים)

ערכי אישים[עריכת קוד מקור]

בנוגע לערכים כגון אותו האיש, הרצל וכדומה: מחד מדובר באישים שלחמו בתורתנו הקדושה ואין זה מן הראוי לכתוב עליהם, אולם מחדג חב"דפדיה כמכלול הידע החב"די אמורה להביא את כל המידע לאמיתו לאור השקפתם רבותינו נשיאנו. שיק.ק, עכשיו זה בסדר, כנ"ל גם שאלות קודמות שמואל חייםשיחה 08:19, 14 בדצמבר 2021 (UTC)

ערכתי קצת, יש לכתוב על ערכים ספציפיים, אני לא חושב שיהיה אפשר להקיש מאחד לשני בנושא הזה. ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 12:19 • י' בטבת ה'תשפ"ב

שאלה לוועדה[עריכת קוד מקור]

האם יש לכתוב/להשאיר ערכים אודות אותו האיש, בנימין זאב הרצל וכד'?, מחד מדובר באישים שלא נהגו כשורה, אולם מאידך חב"דפדיה כמכלול הידע החב"די אמורה להביא את כל המידע לאור השקפת רבותינו נשיאנו בנושא.

תכנון המשפחה[עריכת קוד מקור]

האם נכון לכתוב על הנושא ערך בחב"דפדיה, ואם כן כיצד (מה להכניס ואיך לכתוב) שיעשיחה כ"ג בטבת ה'תשפ"ב 21:06, 27 בדצמבר 2021 (UTC)

מה הסברא שלא? להתראות - שיחה, 08:00, כ"ד בטבת, ה'תשפ"ב 08:00, 28 בדצמבר 2021 (UTC)
לענ"ד צריך לכתוב על זה ע"ד שכתוב בלקו"ש, על הענין בלי לרדת לפרטים ששייכים להלכות טהרת המשפחה. א' מחב"ד - שיחה, 08:35, כ"ד בטבת, ה'תשפ"ב

ארץ ישראל[עריכת קוד מקור]

שאלה לוועדה[עריכת קוד מקור]

אורחת: לצערי מופיע ערך בשם מדינת ישראל. עם כל הכבוד לכותב הערך שהחליט שהדבר קיים וכו יש לציין שהרבי הדגיש כי כל השם החדש הוא בשביל להראות שיש כאן משהו חדש בעקבות האו"ם שנתן לנו וכו ולא נקרא ארץ ישראל כבעבר שזכותנו מה' מהתורה וכו.

דהיינו ובהדגשה!!! הרבי לא! לא! לא! קיבל את הטענה שמדינת ישראל הוא כינוי לישות הריבונות בעוד ארץ ישראל היא המקום.

לא נכנסתי לוויכוח עם כותב הערך שפנה אלי בשיחה כי נראה לי שזה לא אמור להיות ויכוח בין כותבים אלא לעבור לועדה הרוחנית. מי שלא מתאים לו שיקרא שוב באגרות קודש.

סליחה על הבוטות: האם לפני ג' תמוז היה מישהו מעז לכתוב כזה ערך? חבדפדיה מורחבת ע"י כותבים משיחסטים או לאו דווקא? נקווה שהדבר נבע רק מחוסר ידע או חוסר תשומת לב.

הצעה: אולי יש דרך לסמן על ערך שאינו מתאים כעין אור אדום שיועבר במהירות לועדה רוחנית?

מזכירה שבעבר מחקתי מערך מסויים את רוב הכיתוב כי אותו אדם - בושה שהופיע כאן. לא אזכיר את שמו כדי שלא יופיע כתוצאה בגוגל. היתה שיחה כלשהי האם צריך להגן על הערך וברוך השם הוחלט למוחקו. ממש לאחרונה כל מי ששמע עליו עוד פרשיה וחיפש בגוגל את שמו ב"ה לא נתקל בתיאור מפורט בחבדפדיה וחסכנו חילול השם.

למקרים כגון 2 אלו (1.שם האדם הנ"ל 2.הביטוי הנלוז מדינת ישראל) סימון אור אדום על הערך שיועבר לועדה הרוחנית יכול לזרז תהליכים.

תודה רבה!

בעד חזק. ראו גם את תשובת רב מהועדה הרוחנית בערך שיחת קטגוריה:נשיאי המדינה, שאמר: "אני לא חושב שמתאים לחבדפדיה ערך מדינת ישראל, אלא יש לשנות זאת לארץ ישראל, ובתוכו לכתוב שבשנת תש"ח כו' כו'. ואז בתוכו גם אפשר להתייחס בקשר לנשיאי המדינה". עיי"ש בפרטי הדו שיח. 613770 - שיחה, 03:19, כ"ד באב, ה'תשפ"ג 03:19, 11 באוגוסט 2023 (UTC)
להוסיף אשר לפי זה כבר יש תשובה מהועדה!! 613770 - שיחה, 03:25, כ"ד באב, ה'תשפ"ג 03:25, 11 באוגוסט 2023 (UTC)
הרבי בעצמו כתב את הביטוי 'מדינת ישראל'. אכן, אין אנו מכירים בישות זו ואף מתנגדים אליה בחריפות, אבל בתוך ארץ ישראל יש גוף שנקרא 'מדינת ישראל' והוא שולט (לפחות בחיצוניות) על תושבי ארץ ישראל. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (03:37, כ"ד באב, ה'תשפ"ג).

אורחת: מכיוון שאין אחר דברי המלך כלום אביא ציטוט מאגרות קודש אגרת ט'תרח"צ לגב' גאולה כהן: לפלא (קצת) על הפליאה שלה בזה שכמה חוגים, וביניהם גם אני, לא קבלו ואינם מקבלים גם לא משתמשים בתואר "מדינת ישראל". והרי הטעם מובן ופשוט:ע"כ לשונו הקדוש של הרבי שליט"א מלך המשיח. אפשר לעיין באגרת.

אנא הסירו חרפה זאת מחב"דפדיה! מי ישים כאן אור אדום שיטופל בדחיפות?

הרבי בעצמו התבטא בביטוי "מדינת ישראל" בא' משיחותיו כמדומני בנ"ב (ויבאו הבקיאים וימצאו מקור) שמואל חייםשיחה 14:21, 9 ביוני 2024 (IDT)

ביקורת פנים חב"דית[עריכת קוד מקור]

לא מזמן נפגשתי עם מענה של הרבי שאולי בנוגע בקשר לפירסום ביקורות על אישים באתרנו. המענה הוא בקשר לשאלה של הרב אליעזר קרסיק האם לפרסם מאמר נגד מישהו שלחם במוסדות חב"ד, שהיה לו יד ורגל במוסד חב"ד כלשהו למשך תקופה, והרבי ענה לו ש"הנה אף שהתוכן מתאים, אבל אם יפרסמוהו, הרי יוקשה בעיני הקוראים, מפני מה נתנו מקום להנ"ל במוסד חב"ד משך כמה שנים, אף שכפי המובא במאמר כת"ר שיחי', ידעו וראו התעלולות במשך כל הזמן. והתירוצים קשים יהיה להסבירם וכו'. ולכן, על כל פנים באופן כזה, אין כדאי להדפיסם" (הרב אשכנזי, חלק ב,' עמ' 539). והמסר די ברור אי אפשר לפרסם ביקורות סביב אישים שעומדים (או עמדו) בראש מוסדות חב"דים בכירים, פירסום ביקורת כזאת עלול להוביל לחילול שם ליובאוויטש גדול, כיצד בראש מוסד חב"די עומדים אנשים כאילו, אני לא מדובר על אישים שהביקורת סביבם ידועה לציבור הרחב (חיים ליברמן וכדומה), אלא כאלו שהביקורת סביבם היא בעיקר פנים חב"דית (ע"ע חיים יהודה קרינסקי, למרות שהביקורת נגדו פורסמה נגדו באתר חב"די כלשהו (על אף שלענ"ד גם פירסום הנ"ל באתר זה היה טעות) בגלל שהדברים לא היו מפורסמים ללא אתר זה אין כדאי לפרסמם, ובפרט שהנ"ל עומד בראש מפעל השליחות וביקורת כזאת על איש זה יוביל חילול ה' יותר גדול, הדברים גם מכוונים כנגד ערכים כגון יוסף בלוי וכו') או שהניסוח כתוב בצורה מזלזלת (ע"ע אגודת חסידי חב"ד, ונובעים מסתם שנאה אישית, ובפרט שאפשר לכתוב ביקורת דומה וחמורה אצל אנשים מהצד השני (ע"ע זמרוני ציק, יהודה לייב גרונר וכו'), ואף אחד אינו מעלה דעתו לעשות כדבר הזה, כי מובן וגם פשוט שדברים כאילו יובילו לחילול ה' גדול!. בטוחני שאם ישאלו אצל כ"ק אד"ש הוא היה עונה בשלילה על פירסום כאילו דברים באופן שנשאר לדורות (כפי שרואים מהמענה הנ"ל)! אני מבקש את דעתם של חב"דפדים פעילים ‎‏ ‏ ושיע.ק לפני פנייה לוועדה הרוחנית, וכן הסרת הביקורות הנ"ל לבינתיים עד לתשובה מהוועדה הרוחנית.

בברכה, החותם שמואל חייםשיחה 14:49, 9 ביוני 2024 (IDT)

שמואל חיים אני פשוט מזועזע מהדברים שאתה כותב שקרינסקי הוא ראש מפעל השליחות ח"ו. אני מצטט מדבריך: "ובפרט שהנ"ל עומד בראש מפעל השליחות" מי שעומד בראש מפעל השליחות הוא אחד וזה רק הרבי מלך המשיח!!! ולגבי מה שאתה טוען שצריך לכתוב על הריל"ג ועל הרב זמרוני ציק ביקורת בוא תסביר למה?? בברכה. חב"ד בדרך לגאולה ~ שיחה ~ די לשאננות, קדימה התגלות! 15:00, 9 ביוני 2024 (IDT)
לדעתי צריך לכתוב ביקורת, אבל ניסוח חדש ולא מזלזל. בברכה תמים של הרבי - שיחה 14:58, 9 ביוני 2024 (IDT)
שמואל חיים כבר הייתה יותר מפניה אחת בעבר כמו שתוכל לראות כאן, אין צורך לחזור על אותו שאלה מידי שנה חיים כ - מסמ ציכל - ג' בסיוון 16:11, 9 ביוני 2024 (IDT)
ייש"כ חיים כ שהבאת משהו שהיה כבר בעבר. בברכה חב"ד בדרך לגאולה ~ שיחה ~ די לשאננות, קדימה התגלות! 16:15, 9 ביוני 2024 (IDT)
מסכים עם כל מילה של המפעיל החסיד שמואל חיים. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (16:19, ג' בסיוון, ה'תשפ"ד)
נזדעקתי לכאן ברגע שראיתי את הדיון הזה, למרות שאם אין לי צורך מיוחד איני נוהג להיכנס לכאן. אני מסכים בהחלט עם שמואל חיים, ומבחינתי ה"דונט" שעצר אותי - בזמן שהותי כאן - מלכתוב ביקורת בערכים שציינת (זמרוני ציק, לייבל) הוא חילול ה' שיכול להיגרם מכך, ו(אולי בעיקר)רכילות (כן, כפי שציינת אפשר לעיין בערך אגו"ח ולראות עד כמה הוזרק לתוכו ארס של - כפי שציינת - שנאה אישית או בניסוח יפה יותר 'אינטרסים אישיים'/'נוגע בדבר'). אבל כאן נשאלת השאלה: למה בערכים כמו הרחי"ק וכו' אף אחד לא היסס וכתב מיד את אשר על ליבו/מצפונו/מחשבתו או כל הגיג אחר שהורעל בו? צוברענגען משיח - שיחה, 17:23, ג' בסיוון, ה'תשפ"ד.
הדיון שהוצע היה על ביקורת בענייני משיחיסטים ואנטים, לא על זה אני מדבר אלא על דברים לאו דווקא בהקשר הזה (כמו כתב אי ציית לדינא, מענות חריפים מהרבי וכדומה), לגבי ביקורת נגד ריל"ג וזמרוני הדברים ידועים ומי שיודע יודע מה אני מתכוון, ואני גם לא מתכוון לכתוב את זה בערכים שלהם (למרות שהדברים הללו יותר מפורסמים ממה שהתפרסם על קרינסקי) כי אני לא יכול לקחת על עצמי את החילול ה' שיצא מהדבר כתוצאה מכך, ולכן אני מציע לשאול את הוועדה הרוחנית וכן עד לקבלת תשובה להוריד מהערכים מספק חילול ה'. שמואל חייםשיחה 19:17, 10 ביוני 2024 (IDT)
הדיונים האלה כבר נטחנו בעבר ואין עניין להעלות אותם באוב כל מספר חודשים. רק להעיר שלפעמים אי ביקורת משמעותה הכרה/הסכמה עם דבר שמנוגד לדעתו של הרבי, ואי ביקורת משמעותה חילול השם גדול עוד יותר - עיין ערך אגו"ח, צבאות השם, וכו'. והמשך להנ"ל אני רק יעיר שהדיון הזה מעיקרו אין לו מקום לפי שום מדיניות שראיתי באתר, במיוחד שהוא נוגע לדיונים קודמים שנידונו כבר בעבר בערכים עצמם. ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי 22:12, 10 ביוני 2024 (IDT)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── הדיון נודן כבר בעבר והוחלט שיפנו לוועדה הרוחנית ולא נפעל כלום בעניין, באתי לעורר על ניסוח שאלה לוועדה וכן למחוק בינתיים את הקטעים הנ"ל מספק עד להחלטת הוועדה (כפי הנוהג פה באתרנו, ואם משהו לא ישתנה זה מה שאני מתכנן לעשות), לערך דבריך כי ציון עובדה עלול לעורר גם חילול ה', אני חולק עליך, זה לא אתר חדשות או בלוג שנכתבים על פי דעתו האישית של הכותב, ואי כתיבה עלול להתפרש כהסכמהה לדבר, זה אמור להיות אתר נייטרלי שבא לספר היסטוריה, מבלי פרשנויות שכתיבה כך או כך מוכיחה שזוהי מסקנתו של הכותב, וגם אם כן חילול ה' גדול יותר בדרך כלל יבוא אילו הדברים יפורסמו (וראה את המענה של הרבי) שמואל חייםשיחה 14:00, 11 ביוני 2024 (IDT)

שמואל חיים אתה לא יכול למחוק את קטעי הביקורת "לבינתיים". מדיניות האתר היא שיש על דברים כמו אלה שהצגתה ביקורת "מה ראוי לביקורת מטרת הביקורת היא הימנעות ממתן 'הכשר' לחוסר הצמדות להלכה ולדברי הרבי. לכן בחב"דפדיה תכתב ביקורת אך ורק על גופים ואישים ציבוריים או על מעשים שנעשו באופן ציבורי." (חב"דפדיה:עקרונות וקווים מנחים לכתיבת ביקורת) ואתה זה שרוצה לשנות את הכללים ולא האתר לכן תצטרך לחכות לפסיקת הועדה הרוחנית בשביל לעשות משהו לא משנה לאיזה צד חיים כ - מסמ ציכל - ה' בסיוון 17:20, 11 ביוני 2024 (IDT)
אכן צר לי לאכזב את כל יפי הנפש אך זה שמשתמש כלשהו הנו מפעיל מערכת לא מקנה לו כוחות-על לשנות כללים ומדיניות. כנ"ל כפי שכתב חיים כ לפי כללי חב"דפדיה יש מקום לביקורות ומי שהדבר אינו מתאים לו מוזמן להפעיל מדש את מיזם ויקי חב"ד של COL. אם מישהו ימחוק ביקורת מערך כלשהו באמתלה כזאת או אחרת הדבר יחשב להשחתה ושוב - לא משנה מה תפקידו באתר. ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי 20:31, 13 ביוני 2024 (IDT)
חיים כ חסיד של הרבי אתם צודקים במיליון אחוז בדברים שנזכרו לעיל. בברכת יחי המלך המשיח. חב"ד בדרך לגאולה ~ שיחה ~ די לשאננות, קדימה התגלות! 21:00, 13 ביוני 2024 (IDT)
ניכר שהמשתמשים לא מכירים מספיק את הלך הפעילות באתרנו. לדוגמא לפי המדיניות לא אמורה להיות שום בעייה לכתוב ערך על יוצאי אתיופיה, אבל בגלל החשש של חילול ה' שיכול להיווצר אם לא יכתב נכון הוחלט לחכות עד שהוועדה תאשר, גם לגבי ערכים כמו שבתי צבי, היטלר, לפי המדיניות היבשה לא אמורה להיות שום בעייה לכתוב עליהם, אבל בגלל שהיו קולות שמא אין זה מן הראוי לפרסם על כך הוחלט לחכות עד להחלטת הוועדה (שעד היום עדיין לא הגיע), כך הוא הלך הרוח של הפעילות באתר, ומי שסובר אחרת כנראה לא מכיר מספיק את האתר או שהוא נובע מסיבות אישיות, וזהוא הדין לגבי כך, למרות שלפי המדיניות היבשה לא אמורה להיות בעייה, אך בגלל החילול ה' שיווצר מכך הדין אמור להיות שזה לא יכתב עד להחלטת הוועדה, הסיבה שישנם כאילו ממשתמשי האתר שסוברים אחרת זה נטו משנאה עזה כלפי האיש ותא לא, וביודע ומכיירי קאמינא. אנא מתייג בשנית את שיע.ק בשנית שמואל חייםשיחה 18:51, 14 ביוני 2024 (IDT)
במדיניות הנ"ל כתוב שמוסד או אישיות ציבורית שיצאו נגד דעתו של הרבי צריך לכתוב עליו ביקורת, עד כמה שידוע לי שבתאי צבי האיש ההוא וכדו' היו "קצת" זמן לפני שהיה להם אפשרות לצאת נגד הוראה של הרבי... הייתי מציע שבמקום לנסות לשנות את המדיניות האתר ולפרשן אותה בהתאם לצרכך ולדעותיך (דבר שלא ניתן לך לעשות) תקרא שוב את המדיניות באתר שאתה אמור לפעול על-פיה ולגלות מי הבורים כאן. בקשר לטענה של "חילול השם" - מאסתי כבר לענות תשובות בנושא הזה, בדרך כלל מעלים את הטענות הללו משחיתים בבין הזמנים כידוע לוותיקים. בנוגע להכרת כללי האתר: הביקורות יותר וותיקים ממך, נכתבו בידי משתמשים שתרמו קצת יותר ממך, אז נא לא להטיף מוסר. בנוגע לשנאה אישית - לא אגרר אתך לפינה שאתה מנסה לגרור אותי ולא אשיב על-כך למרות שאני חייב להודות זה ממש קשה לי. רק אדגיש שוב שאם תמחק ביקורות שנידונו בעבר זה יהווה השחתה לכל דבר ועניין. א גוטע וואך. ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי 22:58, 15 ביוני 2024 (IDT)
אהה, גם לי יש אפשרות כזאת: שיע.ק אשמח אם תציץ ותרגיע את הרוחות. שכויח. ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי 22:59, 15 ביוני 2024 (IDT)
בזמנו הוועדה כתבה שיש מקום לביקורת וזה צוטט לעיל. הביקורת צריכה כמובן להיכתב כמה שיותר לגופם של דברים, בצורה עניינית ונקיה. במקרים שאין לציבור עניין בביקורת, לדוגמה אדם פרטי או אפילו ציבורי שחטא בעניין פרטי, אנחנו לא נעסוק בזה. לעומת זאת איש ציבור ששגה בפומבי בעניין שהוא ציבורי (לדוג' התנהלות מנוגדת לרצון הרבי וכו') יש עניין לכתוב. שיעשיחה י' בסיוון ה'תשפ"ד 19:25, 16 ביוני 2024 (IDT)
שכויח שיע. ק על התשובה, כעת הדברים הרבה יותר ברורים, אם כן מענה חריף של הרבי נגד אדם לא אמור להיכתב, גם לא כתב "אי ציית לדינא" שיצא על משהו פרטי, אם כן זה משליך באופן ישיר. שמואל חייםשיחה 21:49, 18 ביוני 2024 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────זה פשוט כישרון איך שאחרי מענה כל-כך ברור מצד שיע אתה עדיין מחפש דרכים להצדיק את דעתך המנוגדת לערכי האתר. מה נשאר לי להגיד חוץ מ: תנסה למחוק ביקורות לפי הכללים שהמצאת זה עתה, ותראה את התוצאה הראשונית. בברכת פוקח עיוורים, ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי 17:29, 19 ביוני 2024 (IDT)

את דברי הסקתי מדבריו הברורים של שיע. ק כי על נושאים פרטיים אין להיכתב באתרנו, אתה במקום לכתוב תגובה עניינית שולח את חיצך. בברכת האמת והשלום אהבו. שמואל חייםשיחה 18:14, 20 ביוני 2024 (IDT)
שמואל חיים אם כל הכבוד אין לך זכות למחוק חלק מהביקורות, אתה ממש רוצה תשלח לוועדה והיא תענה ונפעל על פיה, לא מתאים לך אתה מוזמן ללכת (צר לי על זה שאני מדבר כך אבל אין ברירה) בברכת האמת והשלום אהבו. הקצנה שחותם מחוץ לחשבונו - 16:14, כ"ד בכסלו, ה'תשפ"ה (25 בדצמ' למניינם), ימות המשיח
שמואל חיים א. אשמח שתראה לי איפה באתרנו מוזכר כתב "אי ציית לדינא" על משהו פרטי ב. שיע גם כתב עוד תוספת בסוגריים "(לדוג' התנהלות מנוגדת לרצון הרבי וכו') יש עניין לכתוב." שזה נראה מענות חריפים מהרבי. לא? בברכת האמת והשלום אהבו. חיים כ - מסמ ציכל - י"ד בסיוון 20:22, 20 ביוני 2024 (IDT)
כל מעשיי שעשיתי עד עתה היו אך ורק על פי המדיניות של האתר, מי שסובר אחרת (ומונע מסיבות אידאולוגיות שונות) מוזמן גם הוא ללכת לאתר, מה שאמרתי על כתב אי ציית לדינא פרטי, התכוונתי לערך על קרינסקי, שהפרט שהכתב הראשון יצא בנוגע לעניין פרטי, מה שרשום "התנהלות מנוגדת לרצון הרבי" זה בא בהמשך לכך שזה צריך להיות על משהו שנעשה בפומבי שמואל חייםשיחה 20:42, 20 ביוני 2024 (IDT)
א. ניהול המל"ח זה עניין פרטי? ב. ניהול ארגון בניגוד לרצון הרבי זה בהחלט משהו שנעשה בפומבי חיים כ - מסמ ציכל - י"ד בסיוון 20:56, 20 ביוני 2024 (IDT)
זה מה קורה מתי שיש כאלה שחושבים שהם שלטים פה באתר ויכפו את דעתם על כלל המשתמשים. יש מדיניות, והנ"ל הפר אותה בריש גליי. אם יש חלק בביקורת שמישהו חושב שיש להסיר - בדיוק לכאלה דברים נועד הדף שיחה. ומכיון שיש מקומות שהדבר כבר נידון והוחלט - אז אין מקום אפילו לזה. בברכה, ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי 21:29, 20 ביוני 2024 (IDT)
עכשיו שמתי לב שכבר מחקת (וחסיד של הרבי החזיר) אני לא יודע על מה מדובר בדיוק אשמח שמישהו יברר ויגיד אם מדובר במשהו ציבורי או אישי חיים כ - מסמ ציכל - י"ד בסיוון 21:48, 20 ביוני 2024 (IDT)
אני מחקתי את הכתב שיצא לאור על עניין פרטי, תביעה בערכאות של כמה טרוריסטים, מי שמחק לי הוא זה שעבר על מדיניות האתר וצריך להיחסם. שמואל חייםשיחה 22:01, 20 ביוני 2024 (IDT)
חסיד של הרבי, בבקשה להשתדל יותר לכתוב בשפה נעימה וראויה. לגופו של דיון, נראה שמדובר פה על דיון עובדתי האם הכתב הראשון היה על עניין פרטי או ציבורי, המקום לנהל אותו הוא בדף השיחה של הערך. שיעשיחה י"ז בסיוון ה'תשפ"ד 00:42, 23 ביוני 2024 (IDT)