עמוד ראשי: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
(עדיף אותו גופן בכל הדף, כשיש כמה הדף קופץ)
תגית: קישורים לדפי פירושונים
 
(26 גרסאות ביניים של 6 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
__NOTOC__
{{יישור טקסט|מרכז|{{גודל|5|'''[[חב"דפדיה:ברוכים הבאים|ברוכים הבאים]] [[חב"דפדיה|לחב"דפדיה]]'''}}}}
{{עמוד ראשי/תיבה
 
|תמונה=
{{ברוכים הבאים}}
|רוחב=34
|צבע=כחול
|id=mp-tfp
|title={{יישור טקסט|מרכז|ברוכים הבאים לחב"דפדיה}}
|תוכן={{ברוכים הבאים לחב"דפדיה}}
}}


{| style="width: 99%; margin: auto;" cellpadding="5"
{| style="width: 100%; margin: auto;" cellpadding="1"
|-valign="top"
|-valign="top"
| style="width:49%; min-width: 350px;" |
| style="width:40%; min-width: 350px;" |
<!-- right side -->
<!-- right side -->
{{עמוד ראשי/תיבה
{{עמוד ראשי/תיבה
|שם=תמונה נבחרת
|תמונה=[[קובץ:תבנית גלריה מוסתרת.png|34px|תמונת היום|קישור=תבנית:תמונה שבועית]]
|תמונה=[[קובץ:תבנית גלריה מוסתרת.png|34px|תמונת היום|קישור=תבנית:תמונה שבועית]]
|רוחב=34
|רוחב=34
|צבע=כחול1
|צבע=כחול
|id=mp-tfp
|id=mp-tfp
|title=תמונה נבחרת
|title=תמונה נבחרת
שורה 24: שורה 19:
<!-- left side -->
<!-- left side -->
{{עמוד ראשי/תיבה
{{עמוד ראשי/תיבה
|שם=הידעת?
|תמונה=[[קובץ:סימן שאלה11.png|20px|קישור=תבנית:הידעת?]]
|תמונה=[[קובץ:סימן שאלה11.png|20px|קישור=תבנית:הידעת?]]
|רוחב=34
|רוחב=34
|צבע=כחול1
|צבע=כחול
|id=mp-tfp
|id=mp-tfp
|title=הידעת?
|title=הידעת?
שורה 32: שורה 28:
}}
}}
{{עמוד ראשי/תיבה
{{עמוד ראשי/תיבה
|שם=היום יום
|תמונה=[[קובץ:אייקון ימי חבד.png|34px|לוח היום יום|קישור=תבנית:היום יום]]
|תמונה=[[קובץ:אייקון ימי חבד.png|34px|לוח היום יום|קישור=תבנית:היום יום]]
|רוחב=34
|רוחב=34
|צבע=סגול
|צבע=כחול
|id=mp-tfp
|id=mp-tfp
|title=[[:תבנית:היום יום|הפתגם היומי]] - [[לוח היום יום]] - [[{{#זמןמ:xhxjj xjx}}]] [[{{#time:xhxjY}}]]
|title=[[:תבנית:היום יום|הפתגם היומי]] - [[לוח היום יום]] - [[{{#זמןמ:xhxjj xjx}}]] [[{{#time:xhxjY}}]]
שורה 46: שורה 43:


{{עמוד ראשי/תיבה
{{עמוד ראשי/תיבה
|שם=ימי חב"ד
|תמונה=[[קובץ:ימי חבד בלי רקע.gif|34px|ימי חב"ד|קישור=תבנית:אירועים בלוח העברי]]
|תמונה=[[קובץ:ימי חבד בלי רקע.gif|34px|ימי חב"ד|קישור=תבנית:אירועים בלוח העברי]]
|רוחב=34
|רוחב=34
|צבע=שזיף
|צבע=כחול
|id=mp-tfp
|id=mp-tfp
|title= [[:קטגוריה:אירועים בהיסטוריה|אירועים בלוח העברי]] וב[[פורטל:ימי חב"ד|ימי חב"ד]]
|title= [[:קטגוריה:היסטוריה|אירועים בלוח העברי]] ו[[פורטל:ימי חב"ד|ימי חב"ד]]
|תוכן={{אירועים בלוח העברי}}
|תוכן={{אירועים בלוח העברי}}
}}
}}
{{עמוד ראשי/תיבה
----
|תמונה=
'''{{יישור טקסט|מרכז|{{גודל|5|[[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד]]}}}}'''
|רוחב=34
----
|צבע=חום
__NOTOC__
|id=mp-tfp
|title={{יישור טקסט|מרכז|קישורים מומלצים}}
|תוכן={{קישורים מומלצים}}
}}
{| class="toccolours" style="solid: both; margin-left: auto; margin-right: auto; text-align: center; width: 95%;" align=" center;"
|-
|style="padding-cd=center:0px;background:#FFFFFF;" align="center"|<font size=3>[[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד]]</font>
|}
__NOEDITSECTION__
__NOEDITSECTION__
[[קטגוריה:חב"דפדיה]]
[[קטגוריה:עמוד ראשי]]

גרסה אחרונה מ־14:47, 27 ביוני 2024

ברוכים הבאים לחב"דפדיה
חב"דפדיה הינה אנציקלופדיה חב"דית, חופשית לקריאה, כתיבה ועריכה. מטרתנו היא הפצת תורת חסידות חב"ד תוך דגש על ענייני גאולה ומשיח בשפה פשוטה וברורה. המיזם עוסק גם בנושאים אחרים הקשורים בחסידות חב"ד וביהדות בכלל, מושגים, אישים והיסטוריה.
בחב"דפדיה יש כעת: 11,262 ערכים. הצטרפו למיזם!


תמונה נבחרת

י"ד חשוון ה'תשנ"ד - הפעם האחרונה בה זכינו לראות את הרבי במרפסת מעודד את שירת היחי בפומבי.


תיאור מהיומן

" בשעה 5:20 התקבלה לפתע ההודעה "מנחה נאו" ללא כל הכנות מוקדמות, כאשר רובו של הקהל הי' משוכנע ש"ציפצוף הביפר" בא להודיע על זמן הדלקת הנרות, שהרי על תפילת מנחה כבר הסיחו את הדעת מזמן, לאחר שבוע שלם שלא ראינו את הרבי...

770 עצמו הי' ריק ובקושי ניתן היה להשיג מנין, עת כ"ק אד"ש מה"מ נכנס מיד לתוך החדר המיוחד. הש"צ הי' המשב"ק שזה עתה סיים את משמרתו, הרב שלום ישראל שי' חדקוב, ותפילת שמו"ע התארכה מהרגיל. חלקו של הקהל כבר היה בבגדי שבת, אך לחלקו האחר, זה שחזר זה עתה מהמבצעים, היתה בעיה לא קטנה, עקב היות הזמן סמוך להדלקת הנרות כשכל דקה נראית כנצח. אך לוותר על פעם אחת של 'יחי' במעמד כ"ק אד"ש מה"מ, בלתי אפשרי, מה גם שזה כבר כשבוע שלא ראינו את כ"ק אד"ש מה"מ, כך שהכמיהה לראותו חזקה שבעתיים.

בסיום התפילה, לאחר שהתריס בחדר המיוחד הורד והש"צ כבר סיים קדיש בתרא, יציאתו של כ"ק אד"ש מה"מ התמהמהה, וכך עברו להן עוד כ-5 דקות של ספקות: לאן מועדות פני כ"ק אד"ש מה"מ, ליציאה אל הקהל או שמא לחזור לחדרו הק'? הקהל ניגן 'יחי' בלב שלם, וכעבור מספר דקות, בשעה 5:40, יצא כ"ק אד"ש מה"מ אל המרפסת.

עם פתיחת הוילון הגביר הקהל את שירתו, וכ"ק אד"ש מה"מ, במבט פניו המאירות במיוחד, עודד את השירה וסקר הקהל מימין ומשמאל, שוב ושוב. מדי פעם עודד בתנועות והקהל מצידו הגביר את שירתו, כשמורגש על פני הכול הכמיהה העזה וההשתוקקות הבלתי-רגילה לראות את פני כ"ק אד"ש מה"מ [גם הפעם, כבליל שבת לפני שבועיים, נראו שוב התנועות שישנן בשבועיים האחרונים]. פעמיים בזמן השירה סידר כ"ק אד"ש מה"מ את שפמו בידו הק', כפי שעדים היינו למעין זה בהתוועדויות.

לסיום פנה כ"ק אד"ש מה"מ לשמאלו, לסגירת הוילון. הגילוי נמשך א"כ 5 ורבע דקות, והמעמד הסתיים אל תוך השבת.

ובינתיים הספיקו אלו שנשאו על גופם דברי 'מוקצה' להעבירם ולתוחבם עמוק בתוך ה'לאקער'ס', בטרם תגיע השבת.

מאוחר יותר נודע, אשר באותן דקות בהם רמז כ"ק אד"ש מה"מ לתפילת מנחה לא הי' שום מזכיר בקודש פנימה, והמשב"ק שהי' בקודש נתן הסידור לכ"ק אד"ש מה"מ כבקשתו ואמר קרבנות, כשלפתע רמז כ"ק אד"ש לעבר הוילון ממול. ברגע הראשון לא תפס המשב"ק במה המדובר. הוא פתח הוילון וכ"ק אד"ש מה"מ רמז לפתוח הדלת, או-אז הובן שברצונו לצאת למנחה, וכששאלו על מנחה ענה בחיוב, ומיד יצא אל התפילה, ועם תחילת התפילה כבר הספיקו לבוא כל חברי המזכירות."

זאת היתה הפעם האחרונה לעת עתה עד להתגלותו המיידית של הרבי כמלך המשיח.

הידעת?

היהודי הראשון שנאסר, היה אברהם אבינו ששהה במאסר אצל נמרוד עשר שנים, על שפירסם אלוקות בעולם.

היום יום

לשיעורי חת"ת ורמב"ם היומי
מה' מצעדי גבר כוננו, לכל אחד מישראל יש לו תעודה רוחנית בחיים, והוא להתעסק בעבודת הבנין לעשות דירה לו יתברך. וכל אחד באשר הוא ובכל מקום שהוא צריך להתעניין בכל מאמצי כוחו לחפש בחפש מחופש למצוא איזה פרנסה רוחנית כמו שהוא מחפש אחר פרנסה גשמית. והוא לפי שדרכו - של הקדוש ברוך הוא - יחפץ, כדכתיב באברהם כי ידעתיו גו' ושמרו דרך ה', כי יש שני דרכים: דרך הטבע ושלמעלה מן הטבע, העולם בראו הקדוש ברוך הוא להיות נראה כמו שהוא בדרך הטבע - בעיני בשר - והוא דרך אלקים. תורה ומצות הם דרך הוי"ה והוא המשכה שלמעלה מן הטבע בטבע, אשר בגלל זאת הנה הקדוש ברוך הוא משפיע לישראל למעלה מן הטבע בטבע.

ימי חב"ד