וידעת תרנ"ז - מוסקבה: הבדלים בין גרסאות בדף
חב"דפדי פעיל (שיחה | תרומות) |
מ (הגהה) |
||
(4 גרסאות ביניים של משתמש אחר אחד אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{מאמרי רבותינו נשיאינו}} | {{מאמרי רבותינו נשיאינו}} | ||
'''וידעת - מוסקבה''' הוא מאמר חסידות יסודי שאמר [[אדמו"ר הרש"ב]] ב[[מוסקבה]] בשנת [[תרנ"ז]]{{הערה|לא ידוע באיזה תאריך בשנה. מקובל שבחורף, ע"פ מכתב הרבי הריי"צ{{מקור}}}}. | '''וידעת - מוסקבה''' הוא מאמר חסידות יסודי שאמר [[אדמו"ר הרש"ב]] ב[[מוסקבה]] בשנת [[תרנ"ז]]{{הערה|לא ידוע באיזה תאריך בשנה. מקובל שבחורף, ע"פ מכתב הרבי הריי"צ{{מקור}}.}}. | ||
לכל [[רבותינו נשיאינו|אדמו"רי חב"ד]] היו מאמרים שהיו חוזרים עליהם מספר פעמים בשנה כדי [[טהרת האויר|לטהר את האוויר]]. מאמר זה הוא אחד מהמאמרים שחזר אדמו"ר הרש"ב פעמים רבות{{הערה|[[תבנית:היום יום/כ"ח תמוז|היום יום כ"ח תמוז]].}}. | לכל [[רבותינו נשיאינו|אדמו"רי חב"ד]] היו מאמרים שהיו חוזרים עליהם מספר פעמים בשנה כדי [[טהרת האויר|לטהר את האוויר]]. מאמר זה הוא אחד מהמאמרים שחזר אדמו"ר הרש"ב פעמים רבות{{הערה|[[תבנית:היום יום/כ"ח תמוז|היום יום כ"ח תמוז]].}}. | ||
שורה 7: | שורה 7: | ||
במאמר מבאר בהרחבה איך למרות שהבורא מסתתר בעולם ואינו נגלה, מחמת ה[[צמצום]] האלוקי בעולם, בכל זאת ניתן למצוא אותו בכל פרט ולגלות אותו. | במאמר מבאר בהרחבה איך למרות שהבורא מסתתר בעולם ואינו נגלה, מחמת ה[[צמצום]] האלוקי בעולם, בכל זאת ניתן למצוא אותו בכל פרט ולגלות אותו. | ||
כדי לבאר זאת מביא הרבי [[משל]] מ[[רב ותלמיד]]. הרב שרוצה להעביר דבר שכל לתלמידו, מוכרח לצמצם ולהעלים את השכל. אך בעצם, כל מטרת הצמצום היא בשביל שהתלמיד יכיל ויקבל את השכל (כידוע{{הערה|[[מסכת עבודה זרה]] | כדי לבאר זאת מביא הרבי [[משל]] מ[[רב ותלמיד]]. הרב שרוצה להעביר דבר שכל לתלמידו, מוכרח לצמצם ולהעלים את השכל. אך בעצם, כל מטרת הצמצום היא בשביל שהתלמיד יכיל ויקבל את השכל (כידוע{{הערה|[[מסכת עבודה זרה]] ה, ב. וראה [[לקו"ש]] (חל"ד ע' 160) ל[[פרשת תבוא]] [[תשמ"ט]].}} שאחרי ארבעים שנה {{מונחון|קאים איניש אדעתיה דרביה|האדם מבין בשלימות את כוונת רבו}} וזאת כי כל כוונת הרב מלכתחילה לא הייתה להעלים משהו מהתלמיד, אלא רק להעביר לו בשפה שהוא מבין, ולכן כשהתלמיד יעמיק בשכל הוא ימצא את כל העומק המקורי). | ||
===לקריאה נוספת=== | ===לקריאה נוספת=== | ||
שורה 13: | שורה 13: | ||
==קישורים חיצוניים== | ==קישורים חיצוניים== | ||
*'''[https://chabadpedia.co.il/images/c/c4/%D7%95%D7%99%D7%93%D7%A2%D7%AA_%D7%9E%D7%95%D7%A1%D7%A7%D7%91%D7%94.pdf מאמר וידעת תרנ"ז מוסקבה]''' | *'''[https://chabadpedia.co.il/images/c/c4/%D7%95%D7%99%D7%93%D7%A2%D7%AA_%D7%9E%D7%95%D7%A1%D7%A7%D7%91%D7%94.pdf מאמר וידעת תרנ"ז מוסקבה]''' {{PDF}} | ||
*הרב [[יואל כהן]], '''[http://video.chasidut.net/subcategory/1000101/%D7%95%D7%99%D7%93%D7%A2%D7%AA-%D7%9E%D7%95%D7%A1%D7%A7%D7%91%D7%94-%D7%AA%D7%A8%D7%A0%D7%96 שיעורים במאמר וידעת מוסקבה]''' באתר חסידות נט. | *הרב [[יואל כהן]], '''[http://video.chasidut.net/subcategory/1000101/%D7%95%D7%99%D7%93%D7%A2%D7%AA-%D7%9E%D7%95%D7%A1%D7%A7%D7%91%D7%94-%D7%AA%D7%A8%D7%A0%D7%96 שיעורים במאמר וידעת מוסקבה]''' באתר חסידות נט. | ||
גרסה אחרונה מ־09:20, 30 ביולי 2023
וידעת - מוסקבה הוא מאמר חסידות יסודי שאמר אדמו"ר הרש"ב במוסקבה בשנת תרנ"ז[1].
לכל אדמו"רי חב"ד היו מאמרים שהיו חוזרים עליהם מספר פעמים בשנה כדי לטהר את האוויר. מאמר זה הוא אחד מהמאמרים שחזר אדמו"ר הרש"ב פעמים רבות[2].
תוכן המאמר[עריכה | עריכת קוד מקור]
במאמר מבאר בהרחבה איך למרות שהבורא מסתתר בעולם ואינו נגלה, מחמת הצמצום האלוקי בעולם, בכל זאת ניתן למצוא אותו בכל פרט ולגלות אותו.
כדי לבאר זאת מביא הרבי משל מרב ותלמיד. הרב שרוצה להעביר דבר שכל לתלמידו, מוכרח לצמצם ולהעלים את השכל. אך בעצם, כל מטרת הצמצום היא בשביל שהתלמיד יכיל ויקבל את השכל (כידוע[3] שאחרי ארבעים שנה
שגיאות פרמטריות בתבנית:מונחון
לא נמצא templatedata תקין קאים איניש אדעתיה דרביה וזאת כי כל כוונת הרב מלכתחילה לא הייתה להעלים משהו מהתלמיד, אלא רק להעביר לו בשפה שהוא מבין, ולכן כשהתלמיד יעמיק בשכל הוא ימצא את כל העומק המקורי).
לקריאה נוספת[עריכה | עריכת קוד מקור]
- מאמר גדול יהיה תשכ"ב מיוסד מקצתו על מאמר זה וכן מאמר למען דעת תשי"ג.
קישורים חיצוניים[עריכה | עריכת קוד מקור]
- מאמר וידעת תרנ"ז מוסקבה
- הרב יואל כהן, שיעורים במאמר וידעת מוסקבה באתר חסידות נט.
הערות שוליים
- ↑ לא ידוע באיזה תאריך בשנה. מקובל שבחורף, ע"פ מכתב הרבי הריי"צ[דרוש מקור].
- ↑ היום יום כ"ח תמוז.
- ↑ מסכת עבודה זרה ה, ב. וראה לקו"ש (חל"ד ע' 160) לפרשת תבוא תשמ"ט.