וידעת תרנ"ז - מוסקבה: הבדלים בין גרסאות בדף
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
קרמנצ'וגער (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 11: | שורה 11: | ||
== לקריאה נוספת == | == לקריאה נוספת == | ||
* [[היום יום]] [[תבנית:היום יום/כ"ח תמוז|כ"ח תמוז]] | * [[היום יום]] [[תבנית:היום יום/כ"ח תמוז|כ"ח תמוז]] | ||
* מאמר [[גדול יהיה תשכ"ב]] מיוסד מקצתו על מאמר זה | * מאמר [[גדול יהיה תשכ"ב]] מיוסד מקצתו על מאמר זה וכן מאמר למען דעת תשי''ג | ||
{{קצרמר}} | {{קצרמר}} | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
[[קטגוריה:ספרי אדמו"ר הרש"ב]] | [[קטגוריה:ספרי אדמו"ר הרש"ב]] |
גרסה מ־15:14, 25 ביוני 2021
וידעת - מוסקבה הוא מאמר יסודי שאמר אדמו"ר הרש"ב במוסקבא בתרנ"ז[1].
לכל אדמו"רי חב"ד היו מאמרים שהיו חוזרים עליהם מספר פעמים בשנה כדי לטהר את האוויר. המאמר הזה הוא אחד מהמאמרים שחזר אדמו"ר הרש"ב הרבה פעמים.
תוכנו בקצרה
במאמר יש ביאור נרחב איך למרות שהבורא מסתתר בעולם ואינו נגלה, מחמת הצמצום האלוקי בעולם, בכל זאת ניתן למצוא אותו בכל פרט ולגלות אותו.
כדי לבאר את זה הוא מביא משל מרב ותלמיד. הרב שרוצה להעביר דבר שכל לתלמידו, מוכרח לצמצם ולהעלים את השכל. אבל בעצם, כל מטרת הצמצום היא בשביל שהתלמיד יכיל ויקבל את השכל (כידוע[2] שאחרי ארבעים שנה
שגיאות פרמטריות בתבנית:מונחון
לא נמצא templatedata תקין קאים איניש אדעתיה דרביה וזאת כי כל כוונת הרב מלכתחילה לא הייתה להעלים משהו מהתלמיד, אלא רק להעביר לו בשפה שהוא מבין, ולכן כשהתלמיד יעמיק בשכל הוא ימצא את כל העומק המקורי).
לקריאה נוספת
- היום יום כ"ח תמוז
- מאמר גדול יהיה תשכ"ב מיוסד מקצתו על מאמר זה וכן מאמר למען דעת תשיג
הערות שוליים
- ↑ לא ידוע באיזה תאריך בשנה. מקובל שבחורף, ע"פ מכתב הרבי הריי"צ[דרוש מקור]
- ↑ מסכת עבודה זרה דף ה' עמוד ב', וראה ליקוטי שיחות חלק ל"ד שיחה לפרשת כי תבוא ג'.