הבדלים בין גרסאות בדף "שיחת משתמש:5778"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 123: שורה 123:
 
::ועל טענה זו לא קיבלתי תשובה, לא ממך ולא משאר מכיריך.
 
::ועל טענה זו לא קיבלתי תשובה, לא ממך ולא משאר מכיריך.
 
::בהצלחה רבה.--[[משתמש:5778|8775 - משיח נאו!]] -- [[שיחת משתמש:5778|פארבריינגען]] ב' בחשוון ה'תשע"ז, שנת [[הקהל]] 20:59, 3 בנובמבר 2016 (UTC)
 
::בהצלחה רבה.--[[משתמש:5778|8775 - משיח נאו!]] -- [[שיחת משתמש:5778|פארבריינגען]] ב' בחשוון ה'תשע"ז, שנת [[הקהל]] 20:59, 3 בנובמבר 2016 (UTC)
 +
 +
== תמיהה ==
 +
כמה דברים:1.אם אתה לא מאמין ב[[נצחיות חייו של הרבי|נצחיות נשיא הדור]] ניחא, ב[[גאולה]] תתפקח.2.למה אתה כותב דברים אנטים באתר שמאמין בנצחיות [[מלך המשיח]] וגם מפרסם את זה? אתה לא חושב שזה מוגזם? הרי אתה בעצמך יוצא מגוחך לעיני הגולשים בזה שאתה כותב הפוך מכולם.3.לגבי עובדות "שקריות" מי שאומר(במקרה הזה כותב) לאחרים הוא בעצמו, וד"ל.4. זה שלא עונים לך על דבריך ה"שכליים" זה לא מפני שאין מה לענות, זה מפני שיש דברים יותר חשובים לעשות באתר מאשר להתווכח ויכוחי סרק על דבריך המעוררי רחמנות,ואין לאנשים כח להתווכח על דברים מובנים וברורים ולהסביר לך איפה אתה טועה. שגם ככה אתה לא מבין שמתיחסים לדבריך כאל דברי הבל לא מצחיקים, את דבריך תכתוב באתר אחר עם אנשים עם דעות משונות כמוך. (אגב, מצד אחת אתה כותב שהאתר הוא מנקודת מבט משיחיסטית, ומצד שני אתה כוב שהאתר משיחיסטי אולי תחליט?)5.(אני לא בא להתווכח אתך על דעות (שכבר כתבתי את משנתי בנושא) אני רק מנסה להאיר את עיניך.) אתה שוכח את דברי הרבי על פסק דין מפורש מהרמב"ם, ה[[רבי]] אומר על זה שמי שלא מאמין בזה שהוא נשמה בגוף הוא כופר בתורה כולה!ואני מצטט(מה שבסוגרים זה דברי הרבי.): "כל מי שאינו מאמין בו (ב[[מלך המשיח]], "מלך מבית דוד כו'", נשמה בגוף בעולם הזה הגשמי) או מי שאינו מחכה לביאתו, לא בשאר [[נביא|נביאים]] בלבד כופר אלא בתורה ובמשה רבינו"! התוועדויות ה'תשמ"ו חלק א' עמוד 155. אז זה מה ש[[הרבי]] אומר בנושא ואתה בכל זאת מאמין שדברי ה[[רבי]] חיים וקיימים (כנ"ל לגבי הנבואה שמלך המשיח עומד להתגלות).
 +
'''הרבי שליט"א מלך המשיח חי וקים בגוף גשמי'''. [[משתמש:רון|רון]] - [[שיחת משתמש:רון|בואו נדבר על זה]]. --[[יחי המלך]] 22:51, 4 ביולי 2017 (UTC)
  
 
== ציונות ==
 
== ציונות ==
 
 
לכבוד הרב 5778 הנכבד!
 
לכבוד הרב 5778 הנכבד!
 
שלום וברכה!
 
שלום וברכה!
שורה 138: שורה 141:
 
:::אשר על כן, הנני בהחלט נמנה על המתנגדים ל[[יום העצמאות|כל]] [[מדינת ישראל]|עניינים] ו[[אברהם יצחק הכהן קוק|אלו]]. בנוגע למדינת ישראל ספציפית יש להעיר, כי אף שפשיטא שאין להתנגד לעצם הרעיון (ובוודאי כאשר הוא כבר מציאות קיימת, דלא כשיטת הטועים משכונות מסויימות בעיר הבירה), הרי לא נכתב שהנני מתנגד לעצם העניין, אלא לעניין כפי שהוא מ"השלכותיו" של ה[[ציונות]]. וק"ל.
 
:::אשר על כן, הנני בהחלט נמנה על המתנגדים ל[[יום העצמאות|כל]] [[מדינת ישראל]|עניינים] ו[[אברהם יצחק הכהן קוק|אלו]]. בנוגע למדינת ישראל ספציפית יש להעיר, כי אף שפשיטא שאין להתנגד לעצם הרעיון (ובוודאי כאשר הוא כבר מציאות קיימת, דלא כשיטת הטועים משכונות מסויימות בעיר הבירה), הרי לא נכתב שהנני מתנגד לעצם העניין, אלא לעניין כפי שהוא מ"השלכותיו" של ה[[ציונות]]. וק"ל.
 
:::כוח"Y לשנטו"מ.--[[משתמש:5778|8775 - משיח נאו!]] -- [[שיחת משתמש:5778|פארבריינגען]] כ"ג באלול ה'תשע"ו, שנת [[הקהל]] 12:22, 26 בספטמבר 2016 (UTC)
 
:::כוח"Y לשנטו"מ.--[[משתמש:5778|8775 - משיח נאו!]] -- [[שיחת משתמש:5778|פארבריינגען]] כ"ג באלול ה'תשע"ו, שנת [[הקהל]] 12:22, 26 בספטמבר 2016 (UTC)
 
ח
 

גרסה מ־01:51, 5 ביולי 2017

ההודעה האחרונה בדף השיחה של 5778 התקבלה מהמשתמש רון בתאריך י"א בתמוז ה'תשע"ז.

אשמח אם תיצרו לכאן קישור לכל הודעה שאתם משאירים לי. תודה!--5778 - משיח נאו! - שיחה 11:45, 9 באוגוסט 2015 (UTC)

האוהל

5778 שלום. עניתי לדבריך בשיחה:האוהל#מקומו של הרבי --שיעשיחה י"ב באלול ה'תשע"ה 17:30, 27 באוגוסט 2015 (UTC)

בנוגע למה שכתבת לדי העכסטע צייט איזו אידיאולוגיה בדיוק תקבע את נקודת המבט של חב"דפדיה. האם דעתם של הבחורים, הנהלת הישיבות, רבני ומשפיעי אנ"ש, או רק המשתתפים במערכת.

לפי מה שנראה בינתיים אלה שקובעים את האידיאולוגיה הם רק המשתתפים במערכת ובהם גופא רק אותם שהיו על המחשב בחודשיים האחרונים. כי כשאני התחלתי בחב"דפדיה לפני שנתיים וחצי למיטב זכרוני הקו הי' שונה ממה שאתה ושאר החברה, החלטתם לקבוע בזמן האחרון--מלך - באהבת ישראל נביא את הגואל - שיחה 02:46, 14 באוקטובר 2015 (UTC)

אני שמח, מלך, שהתחלת לענות בהיגיון ולא סתם למחות. כתשובה לדבריך רק אחזור על בקשתי: האם תוכל להביא שם של אחד מהמשפיעים, הרבנים או הנהלת הישיבות, שסובר כך וגם פירסם את דעתו ברבים? רב שאכן ראוי לשמש מורה דרך בעיצוב ההשקפה?
באם כן, טענתי בטלה ומבוטלת. אני לא בא לשנות את האידיאולוגיה באתר (למרות שאני חולק עליה ואנסה להתווכח), אלא בנושא זה ספציפית נדמה לי שהוא לא נכתב ע"פ הכללים. אם תוכיח אחרת - זה יהיה לתועלת בדיון. יישר כח!
נ.ב. אם ממש תציק לך הראיה משיחת ש"פ שופטים תנש"א, אשתדל לענות עליה כאן. בכל אופן, לראשי הישיבה בצפת למשל זה לא מפריע. כל טוב.--5778 - משיח נאו! - שיחה 07:28, 14 באוקטובר 2015 (UTC)
א. בצוות בנתניה, זה ששום רב לא מוחה זה לא בגלל שכולם מסכימים לראש הישיבה, אלא בגלל שהם כפופים לו. אבל בפועל המשפיע(ים) הרב רוזנבלט (שהוא דרך אגב דווקא כן קבוצה נ"ד) שממנו מחזיקים רוב הבחורים ולו יש הכי הרבה מושפעים בישיבה וממילא , אומר בפירוש שהרבי ב770 וכששואלים אותו בנוגע לאהל בער"ה, עונה שצריך ללכת כי יש הוראה של הרבי והרבי מקפיד ללכת בער"ה.
ב. בצפת הרבה המשפיעים העיקרים בישיבה רובם מורים לא ללכת ויש שלא הולכים בעצמם וגם הר"י שכן מחזיק מהמקום לא הופך את זה למקום הקבוע של הרבי, ודבר ראשון כשמגיע הולך ל770

וידוע לי כמעט בוודאות על פעם, שנסע לרבי וברגע האחרון וויתר על הנסיעה לאהל.--מלך - באהבת ישראל נביא את הגואל - שיחה 16:32, 14 באוקטובר 2015 (UTC)

א. מניסיון אישי אני יודע שגם הרב רוזנבלט סובר שבאהל הק' טמון גופו הק' של הרבי. ייתכן שהוא שינה את דעתו בשנים האחרונות, אך כך היה ידוע לי. מלבדו - אם אתה מכיר את הצוות שם - אין אף אחד שחושב אפילו בכיוון. הוא בהחלט עונה כך לבחורים שלא שואלים אותו בצורה ישירה, משום שכמו הרבה משפיעים, לצערנו, הוא מעדיף שלא להיכנס לויכוח הזה. אך בחור ששואל אותו בצורה ישירה הוא עונה ברור מאוד את דעתו.

ב. אדגיש שוב - לא דיברתי כלל על להחזיק מהמקום, בסה"כ ביקשתי שהערך ייכתב כפי שהוא צריך להיכתב, משום שאין רב שסובר שהערך צריך להיות כתוב כך. אז מה אתה מבלבל לי את המוח (ומתנצל על ההתלהמות, אבל תודה שבאמת כבר הצלחת להרגיז אותי...) האם הם הולכים יותר או פחות, אני מדבר על עצם העניין, ובזה נשאלת השאלה מי הקובע אתה או הוא. שוב, ביקשתי שתנקוט בשמו של רב שמסכים עם דעתך! מה לא ברור? ואם תוכל לעשות זאת בדף השיחה של 'האוהל'. בהצלחה.--5778 - משיח נאו! - שיחה 12:01, 18 באוקטובר 2015 (UTC)

ימי חב"ד

כל הכבוד על העבודה. תכנס לזה קצת ובעז"ה תגלה שזה פשוט.

רק שים לב, הוספת את לתבנית לא רק את הימי חב"ד, אלא גם את האירועים ביהדות. לא שאני מתנגד - רק שבדיוק על זה החלק השני של הדיון שפתחתי באולם דיונים... ולכאורה צריך לחכות להכרעה ברורה לאחר דיון, מה תהיה המדיניות הקבועה בנדון. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד 10:54, 2 במאי 2016 (UTC)

ימי חב"ד

יישר כח על תרומתך למיזם החדש!

אך שים לב לפרמטר השלישי:

כאשר בכל פעם צריך לשנות שלושה פרמטרים: 1. הקודם. 2. הבא. ואת המספר הסידורי שבסוף התבנית בשורה שמתחילה "קטגוריה:תבניות אירועים" בדוגמה זה א01, בב' תשרי זה יהיה א02, בג' תשרי א03, בא' חשון זה ב01, ב' חשון - ב02, וכן הלאה

, שים לב לתקן זאת גם בערכים שעשית כבר.

בוצע.--5778 - משיח נאו! - שיחה 13:40, 2 במאי 2016 (UTC)

תבניות משתמש שיצרת

לא מומלץ לשכפל תבניות בהוספת הספרה 2 בלבד, כיון שמשתמש אחר שירצה לשים תבנית לא יבדיל בקלות בין התבניות, וצריך להגדיר בשם התבנית את ההבדל בינה לבין הקודמת. ציין אם אתה מתנגד -- דָּרַךְ כּוֹכָבשיחה • 15:19, כ"ה בניסן, הקהל ה'תשע"ו (3 במאי למניינם), ימות המשיחיחי המלך המשיח!

(נ.ב. תודה על ההשראה לעדכון החתימה...)

אוקיי, אין לי שום בעיה. רק תעדכן אותי מה השם ששינית, כדי שאשנה אצלי בדף המשתמש.
אגב, היאך הצלחת לעשות חתימה מיוחדת כ"כ (היינו, הקהל, התאריך הלועזי בסוגריים וכו'...)?--8775 - משיח נאו! -- פארבריינגען כ"ה בניסן ה'תשע"ו 19:59, 3 במאי 2016 (UTC)

דף משתמש

שלום וברכה א) כתבת אני גאה וכאן המקום לאמר לך ולכל מי ( ויש פה כמה וכמה) שמשתמש במילה גאה זה לא מתאים ליהודים וודאי לא לחסידים שהרי גאווה וגם בדברים טובים זה מגונה ונאמר "הגאווה והגדולה לחי עולמים" אתה יכול לדוגמא לכתוב במקום: אני שמח ב) כתבת הקיצו כו' זכותך ( כי יש בחירה) לא להאמין בחיים הנצחיים של הרבי שליט"א אבל מדוע אתה אומר בראשם ויותר מתאים בראשנו ( וגם ראיתי שכך כותבים כמה וכמה שכותבים והקיצו כו ומסיימים בראשנו וזה לא סותר) עכפ תמשיך לכתוב וגם בנושאים שלא שנויים במחלוקת. שבת שלום וחודש טוב, יחי המלך המשיח. דור השביעי - שיחה 14:38, 2 בספטמבר 2016 (UTC)

א. טעות. גאווה בעניינים קדושים - חיובית בהחלט, כמפורש בשיחות רבינו כמ"פ. ב. לשון רבינו פעמים כך ופעמים כך. למאי נפק"מ?--8775 - משיח נאו! -- פארבריינגען ל' באב ה'תשע"ו, שנת הקהל 21:27, 3 בספטמבר 2016 (UTC)
שאלה קטנה מסקרנת: מי הם הרשעים שבאבדם תהיה לך רינה? אותם משתמשים שלדעתך לא הגיבו עניינית לטענותיך?
וגם, כמה פעמים ראית בשיחות רבינו את הפסוק הנ"ל?? קריצה.jpg קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 06:52, א' באלול, הקהל ה'תשע"ו
הערה קטנה. 'והוא בראשם' הכוונה בראש הקמים לתחיה, ולכן זה לא יהיה נכון לומר 'והוא בראשנו'. --שיעשיחה ד' באלול ה'תשע"ו 14:52, 7 בספטמבר 2016 (UTC)
קרייזי היקר, אענה בשמחה לשאלתך הסקרנית: לא כתבתי כלל שיש רשעים שבאבדם תהיה לי רינה, בסך הכל כתבתי פסוק מפורסם, שאין מה לחלוק עליו. כאשר רשעים אובדים, יש רינה בעולם.
כמה פעמים ראיתי בשיחות רבינו הפסוק הנ"ל? איני זוכר כרגע מקורות, אבל למאי נפק"מ? כמה פעמים ראית את זה קריצה.jpg בתורת רבינו?...--8775 - משיח נאו! -- פארבריינגען כ"ב באלול ה'תשע"ו, שנת הקהל 21:40, 25 בספטמבר 2016 (UTC)

שנה

ממש משמח אותנו המסקנות שלך מ'שנה של פעולות' (אגב, באמת היתה שנה של פעולות? או רק ב'בין הזמנים'. האם היו בכלל 'פעולות', או רק הצקות? יש לבדוק את זה), כי אולי זה יגרום לך להסיק כבר שמקומך לא כאן. ואין פה מה להיפגע, אלא כמו שאם תהיה אנציקלופדיה יהודית, אז אין שם מקום למישהו שלא יהודי, כמו כן באנציקלופדיה חב"דית-משיחית, אין מקום למישהו שלא רואה את עצמו שייך לזה. כמו שאובייקטיביות מגיע אחרי הנחות יסוד במהות היהדות, כך גם כאן, האובייקטיביות מתחילה אחרי הנחות יסוד שדברי הרבי אמת ונצחיים. מ. פינחסי - שיחה • כ"ט באב ה'תשע"ו

א. אני שמח בשמחתך (בשם מי אתה עוד כותב?).
ב. מעולם לא כתבתי באופן רצוף. כרגע אין אצלי מושג של "בין הזמנים", משום שסיימתי זה מכבר את הלימודים בתו"ת (לצערי).
ג. בכתבי 'פעולות' התכוונתי בכיוון מטרתי אותה הצגתי מלכתחילה - להתאים את האתר כך שיתאים לשמו, "חב"דפדיה" ולא "משיחיסטפדיה". ייתכן שלטעמך אלו 'הצקות', מכל מקום - לא אתה הוא המוסמך לקבוע זאת.
ד. מעולם לא נפגעתי מדבריו של אי מי, זה רק חיזק אצלי את השערתי מתחילה, שקצת קשה לדבר ולהתדיין עם אנשים שאינם יודעים מה הם אומרים (כך לפחות עולה מ'טיעוניהם' שהועלו ללא בושה על גבי המרשתת).
ה. הנחת היסוד שלי (אני מקווה שגם שלך) היא שכל דבריו של רבינו אמת ויציב, נצחיים לעולמי עד ולעולם לא ישתנו. כמה חבל שכדי להתמודד עם דברי הטעם שהעליתי, אתה בוחר להגדיר אצלי הנחת יסוד שגויה.
האתר אינו חב"די-משיחי כי אם חב"די מנקודת מבט משיחית. ידעתי זאת היטב, אלא שהדבר אינו מצדיק כתיבת עובדות שקריות, או התעלמות מעובדות שנכונות לכולי עלמא. במקרים שלא, ניסיתי להסביר מדוע העובדות שהעליתי מתאימות גם לאתר (אינני זוכר אותך כמשתתף פעיל בדיון על האוהל, תנסה לבדוק שם).
בינתיים, העורכים הנכבדים הוכיחו את בורותם המדהימה בנושאים אלו, או את החוסר המדהים בכישרון ההסברה שלהם (וכידוע שחיסרון בהסברה הוא גם חיסרון בהבנה), או את עצלותם להעלות את דעתם על גבי האתר.
כתיבה וחתימה טובה לשנה טובה ומתוקה, ונזכה זעה'ן זיך מיט'ן רבי'ן נאו.--8775 - משיח נאו! -- פארבריינגען ל' באב ה'תשע"ו, שנת הקהל 21:41, 3 בספטמבר 2016 (UTC)
א. אם אתה מתכנן להמשיך ולכתוב עוד הערות בדפי שיחה כאן, הצעתי כחבר שתתקן את חתימתך שהמספר בה הפוך.
ב. מצטרף למ. פינחסי בנוגע לכך שאנציקלופדיה זו תמשיך להיות חב"דית-משיחית, דהיינו "חב"די מנקודת מבט משיחית" (- פשוט, כי אין עוד נקודת מבט חב"דית אחרת. נכון שיש חב"דניקים שלא יוצאים למבצע תפילין, וחב"דניקים שמצביעים ליכוד, וחב"דניקים שמאמינים בציונות, וגם חב"דניקים שלא סגורים אם הרבי הוא משיח או שלא מכירים בנצחיות חייו. ואף אחד מהם לא יכול לגרום שיהיו כמה נקודות מבט בחב"ד). ובמילא, לעניננו, אם זו המטרה היחידה שלך בשהותך כאן, שהות זו אכן מיותרת.
ג. לאידך, לא הייתי ממהר להסיק שמקומך אינו כאן. וזה כבר תלוי בך, כי יכול להיות שיש לך הרבה מה לתרום, אך רק מתוך הבנה בכך שהדברים הנ"ל לא ישתנו כאן אף פעם. אתה יכול לתרום בערכים 'סתם' שקשורים לחסידות וגאולה ומשיח, או (אם זה ממש קשה) אפילו בערכים כמו שאתה אוהב, אך בלי לנגוע בהנחות היסוד כאן שלא יזוזו [דוגמא: אם תשווה בין פסקת ההיסטוריה בערך אורו של משיח לבין הערך על הקעמפ האהוב עליך, תגלה שאתה יכול לתרום הרבה לערך ההוא בלי שאף אחד יפריע לך. וכיו"ב]. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 06:11, א' באלול, הקהל ה'תשע"ו
א. עשיתי זאת בכוונה, כי שם המשתמש שלי הוא ההפוך. ייש"כ.
ב. אין לי כל כוונה לחלוק ע"כ (כפי שכתבתי), מטרתי המוצהרת הינה לתקן את העובדות המתאימות גם לקו זה (ואינן מופיעות כאן מפני הקצנת-יתר של העורכים, אך הדבר אינו תואם את רוחה של חב"דפדיה).
ג. תודה על הרעיון. אינני יודע מי וכיצד הבין שאני מתעתד לפרוש, כהרגלי אני מציץ מידי פעם ומנסה לתקן. תודה על הרעיון. כוח"ט.--8775 - משיח נאו! -- פארבריינגען א' באלול ה'תשע"ו, שנת הקהל 09:46, 4 בספטמבר 2016 (UTC)
מענין מה רומז שם המשתמש שלך.... שאתה עכשיו מנסה להסתיר....--95.86.126.36 10:08, 4 בספטמבר 2016 (UTC)
לא חשבתי שישקיעו כ"כ הרבה זמן בניסיון לפצח טעות שלי... שיהיה לך בהצלחה. את כל השערותיך תכתוב כאן, ואם יהיה לי זמן גם אקרא אותם.--8775 - משיח נאו! -- פארבריינגען א' באלול ה'תשע"ו, שנת הקהל 12:23, 4 בספטמבר 2016 (UTC)
הדבר העיקרי שהעורכים הוכיחו זה שאין להם מוטיבציה לאבד את זמנם לשווא בוויכוחי סרק. אנחנו מעדיפים להשקיע את הזמן בהפצת האור. להתראות - שיחה 12:08, 4 בספטמבר 2016 (UTC)
להתראות היקר, כתבתי לך כבר כמה פעמים שלא כל מה שלא מוצא חן בעיניך הוא "סרק", "חסר תועלת" או "טפשי". הפצת האור צריכה להיעשות בצורה הנכונה, ולא תוך השמטת עובדות שנכונות לכולי עלמא, מצד חששות שאין בינן לבין כתיבת אנציקלופדיה כל קשר (קרא שוב את דבריך כאן ותחשוב לבד). בהצלחה, כוח"ט.--8775 - משיח נאו! -- פארבריינגען א' באלול ה'תשע"ו, שנת הקהל 12:23, 4 בספטמבר 2016 (UTC)
ואגב, את זה קיבלת בזמנו בדף השיחה שלך, ולא ראיתי ששינית את מעשיך וסגנון כתיבתך בעקבות כך. כמה חבל.
"להתראות היקר, קרייזי היקר, זכותכם שלא להסכים עם הדברים הבאים, אך אנא קראו בתשומת לב, אני מקווה שהיות שאיני חשוד באמונותיי, תוכלו לחשוב על הדברים לגופם של דברים ולא לגופו של אדם.
מצער אותי מאוד לראות את צורת הכתיבה שלכם ל-5778. אני מוצא שמשתמש 5778 נוקט באופן עקבי בסגנון כתיבה כנה וענייני. הוא לא מסתיר את דעותיו, אך מגיב תמיד בצורה עניינית ולא לגופם של אנשים או בהסטה של הדיון. לצערי לא נראה שהוא מקבל תגובות באותו מטבע. אני מתפלא הביטוי 'הצקות' והסגנון הנלווה אליו שהוא רחוק ואולי אפילו הפוך מהמתרחש בפועל, לדעתי. את דעתי על עצם הטענות של 5778 אפרט בדיון הרלוונטי באולם הדיונים. --שיעשיחה ט' באייר ה'תשע"ו".
--8775 - משיח נאו! -- פארבריינגען א' באלול ה'תשע"ו, שנת הקהל 12:41, 4 בספטמבר 2016 (UTC)

לצערי ולבושתי, מרפרוף קל בדפי השיחה, והמעקב הלא רציף שלי על הנכתב בדפי השיחה בערכים השונים, המצב לא השתנה והדברים שכתבתי אז נכונים גם היום. הלוואי שאני טועה. --שיעשיחה ד' באלול ה'תשע"ו 14:54, 7 בספטמבר 2016 (UTC)

אני גם לא מסתיר את דעותי. היות ואני יודע מה המסקנה שפותח הדיון רוצה להוביל ואני לא מוכן להסכים איתה בשום פנים ואופן, אני לא רואה שום צורך לפתוח בדיון עניני ולהסביר את עצמי. ייתכן ואני טועה, ובהרבה דברים אחרים לא אכפת לי להתפשר, אבל בנושאים האלו אני לא רואה שום ענין בויכוח שלדעתי הוא חסר תועלת היות ושום הגיון לא ישכנע אותי, כי האמונה שלי היא בהחלט למעלה (ויהיו שיאמרו למטה) מהגיון. להתראות - שיחה 09:54, 8 בספטמבר 2016 (UTC)
להתראות היקר, קצת קשה לי להאמין שאתה באמת חושב שהדיונים הללו הם דיונים באמונה. אתה יודע למה? כי לא מצאתי אפילו פעם אחת שהרבי שלנו - ששנינו מאמינים בו - התייחס כך לשאלות באמונה. הרבי לא פחד לדון בשום דבר, הוא הסביר היטב את דעותיו והתייחס לכל שאלה.
כמובן, זכותך להוסיף תמיד שדעתך בנושא נקבעת ע"פ האמונה (וכאן הבן שואל, הרי אני טוען שאמונתך משוללת יסוד בתורתנו הקדושה, אז איזו מן אמונה זו להאמין במשהו שלא נכון ע"פ תורה? אבל לא ניכנס לזה עכשיו). אבל ההימנעות המוחלטת מדיון ענייני (כפי שהודית בעצמך) על ידי תירוץ שכזה - אומרת דרשני.
חודש אלול, חודש של חשבון נפש, חשוב היטב על האמונה שלך - ובלי קשר בכלל מה תוכנה, אלא כיצד הינך ניגש לנושאי אמונה, במה אתה מאמין, ועל פי מה אתה קובע את אמונותיך.
כוח"ט לשנטו"מ, שנה של גאולה שלימה.--8775 - משיח נאו! -- פארבריינגען כ"ב באלול ה'תשע"ו, שנת הקהל 21:38, 25 בספטמבר 2016 (UTC)
אינני מכירך, ואינני נכנס לגופו של הוויכוח, אבל כמדומני שישנו הבדל בין ויכוח על נושא לבין הצגת עמדה רשמית בו.
אינני חושב שמר להתראות אכן מתנגד לכמה עניינים כפי שהם, אלא על אופן הצגתם וכדעה רשמית, וד"ל. • כתית למאורבית הבד 21:50, 25 בספטמבר 2016 (UTC)
כתית למאור, רואים שלא נכנסת לגופו של דיון... המדובר הוא לא בהצגת דעה רשמית, המדובר הוא פשוט בעובדות, שמר להתראות וחבריו מעדיפים להתעלם מהם. את התירוץ לכך קראת בעצמך.--8775 - משיח נאו! -- פארבריינגען כ"ב באלול ה'תשע"ו, שנת הקהל 22:05, 25 בספטמבר 2016 (UTC)
ידוע מאמר העולם 'מי שלא עושה לא טועה'. ואכן, בדברים צדדיים ייתכן ומותר להתדיין, אך בענינים אותם אני רואה כיסוד מוסד בתורתנו ואמונתנו (וכך ראו זאת כל החסידים בשעת אמירת הדברים, ורק בעקבות הנסיון שינו את דעתם ואמונתם) - אני מעדיף לא להיות חכם, ולא לבוא לידי נסיון. ועל פי דברי היום יום הידועים שבדורנו צריכים כל בעלי השכל להניח שכלם על הצד, אני מעדיף להמשיך באמונה נאיבית ופשוטה בלי לנסות אפילו להסביר.
אגב, אם תנסה לברר עלי אצל מכירי, תשמע שאני אכן הולך לאוהל, קורא בספרים עם זי"ע, ועוד ועוד 'עוונות' כגון דא, ורבים מידידיי הם מהצד המדומה ה'שני' של המפה הפוליטית, אך בכל הנ"ל אין בשביל לגרום לי להיכנס לדיון שהמטרה המוצהרת בו היא לשכנע אותי להפסיק להאמין אמונה שלמעלה מהדעת. להתראות - שיחה 08:30, 26 בספטמבר 2016 (UTC)
למעלה מהדעת, למטה מהדעת, העיקר שלא בדעת ידברו...שף ויתיבקאנפרענץ רום
להתראות, שאלה מעניינת: האם את אותה מידה של זלזול ואפס רצון להסביר את דעתך למישהו אחר (גם כשהלה מנסה לשכנע אותך) תפנה כלפי יהודי שאינו שומר תומ"צ לע"ע, כאשר יבוא אליך בשאלות ותמיהות על אמונתך? האם אחיך, חסידי חב"ד, גרועים ממנו?
אגב, דברי ההיום יום הידועים לא באו למנוע ממך לעיין היטב בדברי התורה הקדושה ולבדוק האם "אמונתך" מתאימה להם. ואכ"מ.
איני מכירך, ולכן לא אוכל לפנות למכיריך - אך זה כלל לא משנה. בא נראה אותך עכשיו חוזר, ללא קשר אלי, אל שיחה:האוהל, ומנסה להסביר מדוע לא שייך לכתוב בערך את העובדות, כדי שכל יהודי שיכנס לאתר (וב"ה יש רבים כאלו) יוכל לראות היכן יכול הוא להיפגש עם רבינו בגשמיות.
כוח"ט לשנטו"מ.--8775 - משיח נאו! -- פארבריינגען כ"ג באלול ה'תשע"ו, שנת הקהל 12:18, 26 בספטמבר 2016 (UTC)
א. אם מטרתו המוצהרת היא לשכנע אותי - אכן לא אקיים איתו שום דיון. מלבד זאת, שחצי אמת הוא שקר שלם, ומדעות שקרובות יותר לאמת, קשה יותר להישמר מאשר דעות הרחוקות ממנה כמטחווי קשת. ב. תוכל לשאול את מכיריי שנמצאים כאן בחב"דפדיה. ג. לא אחזור לשם כי הסברתי מדוע אינני רואה צורך לבזבז על כך זמן. ד. עיינתי ושמעתי את כל הדעות וההסברים, והשתכנעתי שאכן אם מנתחים את דברי הרבי מנקודת מבט שכלית אפשר להגיע למסקנה הינך רוצה להוביל, וזו בדיוק הסיבה שאני רוצה להניח שכלי על הצד ולא לקיים על כך דיון, בגלל שאני מפחד להתקרר וליפול בפח יוקשים. להתראות - שיחה 13:26, 26 בספטמבר 2016 (UTC)

בעברית פשוטה - אתה לא רוצה ללמוד את דברי הרבי, כי אתה מפחד לגלות שאמונתך אינה נכונה ע"פ תורה... נו, על זה אמר רש"י בתחילת פרק חלק "מה לנו ולאמונתו".

[ויודגש: בכהנ"ל אין אף טיפת זלזול בעצם האמונה, אלא אך ורק בהסתכלות, השגויה לענ"ד].

כוח"ט!--8775 - משיח נאו! -- פארבריינגען כ"ג באלול ה'תשע"ו, שנת הקהל 14:44, 26 בספטמבר 2016 (UTC)

לא רוצה, אלא לומד בפועל, אך לא מנקודת מוצא שכלית אלא מנקודת מוצא אמונית. ואכהמ"ל היות וכנ"ל אין כאן מטרה לקיים דיון, אלא כל אחד מאיתנו כבר קבע מראש את דעתו ורק רוצה לכפות אותה על הזולת. אם היה לי ולו שמץ של הרגשה שאתה באמת מחפש לשמוע, יש סיכוי טוב שהייתי מנסה לענות. להתראות - שיחה 05:09, 27 בספטמבר 2016 (UTC)


אבהיר עצמי שוב (ואקווה שלא אצטרך לעשות זאת יותר): בדיון זה אינני מעוניין לשכנע אותך. לא כתבתי בערך ג' תמוז שברצוני שייכתבו העובדות כפי שאני מבין אותם, מכיוון שאני יודע את המצב - שהאתר הזה הוא משיחי, וכך הוא רואה את פני הדברים. דפי השיחה אינם המקום המתאים לדון בנושאים אלו.
הדיון אותו אני מנסה לנהל הוא על הערך האוהל דווקא, שלטענתי - העובדות אמורות להופיע בו גם מנקודת מבט משיחית. לא משיחית שאתה וחבריך מייצגים, אלא משיחית-כללית, בה מחזיקים וממנה אוחזים (רוב) הרבנים המשיחיסטים.
[ובלי קשר, ביקשתי לנהל דיון נפרד, על כללות ההנהגה של האתר. כי אף אם הוא כותב מנקודת מבט משיחית, שומה עליו להתייחס לעובדות. אבל לזה אין כל קשר לדיון הנ"ל].
ועל טענה זו לא קיבלתי תשובה, לא ממך ולא משאר מכיריך.
בהצלחה רבה.--8775 - משיח נאו! -- פארבריינגען ב' בחשוון ה'תשע"ז, שנת הקהל 20:59, 3 בנובמבר 2016 (UTC)

תמיהה

כמה דברים:1.אם אתה לא מאמין בנצחיות נשיא הדור ניחא, בגאולה תתפקח.2.למה אתה כותב דברים אנטים באתר שמאמין בנצחיות מלך המשיח וגם מפרסם את זה? אתה לא חושב שזה מוגזם? הרי אתה בעצמך יוצא מגוחך לעיני הגולשים בזה שאתה כותב הפוך מכולם.3.לגבי עובדות "שקריות" מי שאומר(במקרה הזה כותב) לאחרים הוא בעצמו, וד"ל.4. זה שלא עונים לך על דבריך ה"שכליים" זה לא מפני שאין מה לענות, זה מפני שיש דברים יותר חשובים לעשות באתר מאשר להתווכח ויכוחי סרק על דבריך המעוררי רחמנות,ואין לאנשים כח להתווכח על דברים מובנים וברורים ולהסביר לך איפה אתה טועה. שגם ככה אתה לא מבין שמתיחסים לדבריך כאל דברי הבל לא מצחיקים, את דבריך תכתוב באתר אחר עם אנשים עם דעות משונות כמוך. (אגב, מצד אחת אתה כותב שהאתר הוא מנקודת מבט משיחיסטית, ומצד שני אתה כוב שהאתר משיחיסטי אולי תחליט?)5.(אני לא בא להתווכח אתך על דעות (שכבר כתבתי את משנתי בנושא) אני רק מנסה להאיר את עיניך.) אתה שוכח את דברי הרבי על פסק דין מפורש מהרמב"ם, הרבי אומר על זה שמי שלא מאמין בזה שהוא נשמה בגוף הוא כופר בתורה כולה!ואני מצטט(מה שבסוגרים זה דברי הרבי.): "כל מי שאינו מאמין בו (במלך המשיח, "מלך מבית דוד כו'", נשמה בגוף בעולם הזה הגשמי) או מי שאינו מחכה לביאתו, לא בשאר נביאים בלבד כופר אלא בתורה ובמשה רבינו"! התוועדויות ה'תשמ"ו חלק א' עמוד 155. אז זה מה שהרבי אומר בנושא ואתה בכל זאת מאמין שדברי הרבי חיים וקיימים (כנ"ל לגבי הנבואה שמלך המשיח עומד להתגלות). הרבי שליט"א מלך המשיח חי וקים בגוף גשמי. רון - בואו נדבר על זה. --יחי המלך 22:51, 4 ביולי 2017 (UTC)

ציונות

לכבוד הרב 5778 הנכבד! שלום וברכה! בתימהון הכי גדול ראיתי שהינך נמנה על מתנגדי הציונות לכל זרמיו וכו'. על אף שהרבי מתנגד לרעיון ה'אתחלתא דגאולה' שבציונות, היכן מצינו שהרבי מתנגד לצינות בכלל? --שף ויתיב - שיחה 06:02, 19 בספטמבר 2016 (UTC)

שף ויתיב החביב, יישר כח על תשומת הלב. למעשה, הנוהג כאן בחב"דפדיה הוא שכאשר ישנו מונח שרוצים להזכירו בקצרה, ללא הרחבת יתר ופרשון מושגים - פשוט עושים הפניה פנימית בתוך האתר אל הערך עצמו.
כך בדיוק נהגתי בקשר לעניין הנ"ל.
כוח"ט לשנטו"מ.--8775 - משיח נאו! -- פארבריינגען כ"ב באלול ה'תשע"ו, שנת הקהל 21:43, 25 בספטמבר 2016 (UTC)
כתבת שהינך מתנגד לכל השלכותיו המעשיות והרעיוניות. ועל זה תמהתי. שף ויתיבקאנפרענץ רום
לא הבנתי, בהתחלה הערת לי שהרבי אינו מתנגד לציונות בכלל, והגבתי שאני לא מתכוון למשמעות המילולית של העניין, אלא למושג כפי שנתפרש בארוכה בערך אליו מפנה הקישור.
אשר על כן, הנני בהחלט נמנה על המתנגדים לכל [[מדינת ישראל]|עניינים] ואלו. בנוגע למדינת ישראל ספציפית יש להעיר, כי אף שפשיטא שאין להתנגד לעצם הרעיון (ובוודאי כאשר הוא כבר מציאות קיימת, דלא כשיטת הטועים משכונות מסויימות בעיר הבירה), הרי לא נכתב שהנני מתנגד לעצם העניין, אלא לעניין כפי שהוא מ"השלכותיו" של הציונות. וק"ל.
כוח"Y לשנטו"מ.--8775 - משיח נאו! -- פארבריינגען כ"ג באלול ה'תשע"ו, שנת הקהל 12:22, 26 בספטמבר 2016 (UTC)