מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
|
|
שורה 5: |
שורה 5: |
| |style="width:100%; color:#000"| | | |style="width:100%; color:#000"| |
| {| style="border:solid 0px; background:none;" cellpadding="2" cellspacing="5" | | {| style="border:solid 0px; background:none;" cellpadding="2" cellspacing="5" |
− | |<font size=4>'''ברוכים הבאים לחב"דפדיה'''!</font><br><br><div style="top:+0.2em; font-size:110%;">[[חב"דפדיה]] הינה אנציקלופדיה [[חב"ד|חב"דית]], חופשית לקריאה, [[עזרה:כתיבה בחב"דפדיה|כתיבה]] ו[[עזרה:איך לערוך דף|עריכה]]. מטרתנו היא הפצת תורת [[חסידות חב"ד]] תוך דגש על ענייני [[פורטל:גאולה ומשיח|גאולה ומשיח]] בשפה פשוטה וברורה. המיזם עוסק גם בנושאים אחרים הקשורים בחסידות חב"ד וביהדות בכלל, מושגים, אישים והיסטוריה. <br>בחב"דפדיה יש כעת: '''{{NUMBEROFARTICLES}} ערכים''' [[מיוחד:כניסה לחשבון/signup|הצטרפו למיזם]]! | + | |<font size=4>'''ברוכים הבאים לחב"דפדיה'''!</font>{{ש}}{{ש}}<div style="top:+0.2em; font-size:110%;">[[חב"דפדיה]] הינה אנציקלופדיה [[חב"ד|חב"דית]], חופשית לקריאה, [[עזרה:כתיבה בחב"דפדיה|כתיבה]] ו[[עזרה:איך לערוך דף|עריכה]]. מטרתנו היא הפצת תורת [[חסידות חב"ד]] תוך דגש על ענייני [[פורטל:גאולה ומשיח|גאולה ומשיח]] בשפה פשוטה וברורה. המיזם עוסק גם בנושאים אחרים הקשורים בחסידות חב"ד וביהדות בכלל, מושגים, אישים והיסטוריה.{{ש}}בחב"דפדיה יש כעת: '''{{NUMBEROFARTICLES}} ערכים''' [[מיוחד:כניסה לחשבון/signup|הצטרפו למיזם]]! |
| </div> | | </div> |
| |- | | |- |
גרסה מ־10:30, 8 בספטמבר 2020
|
|
|
דף זה מועמד למחיקה. הסיבה: לא לזה נועדה תבנית הידעת
|
תבנית זו נועדה לבקש מחיקה של דפים המתאימים למחיקה לפי מדיניות המחיקה.
|
|
|
|
|
|
|
|
- לשיעורי חת"ת ורמב"ם היומי
ארבעה לעומר. "גם בשמחה ובצהלה". "שלום עליכם", "אשת חיל", "מזמור לדוד", "דא היא סעודתא", "ויתן לך" אומרים בלחש.
פעם פירש אבי אדמו"ר: "מה נשתנה הלילה - גלות שנמשל ללילה - הזה - האחרון - מכל הלילות - גליות שקדמוהו.
שבכל הלילות אין אנו מטבילין - לשון מירוק נקיון וטהרה - אפילו פעם אחת - לא נגמר המירוק בהם, כי הרי היה אחריהם עוד גלות - הלילה הזה שתי פעמים - מירוק גוף וגילוי הנפש.
שבכל הלילות אנו אוכלים חמץ או מצה - היינו כי גם אחר הגלות, העבודה היא מצד נפש האלקית, מצה ביטול, ומצד נפש הבהמית, חמץ ישות. - הלילה הזה - אחר גלות האחרון - כולו מצה - שיועבר רוח הטומאה.
שבכל הלילות אנו אוכלין שאר ירקות - כל המקנא פניו מוריקות, ובכל הגליות הרבה בחינת בקנאה: קנאת סופרים והדומה - הלילה הזה - אחר גלות האחרון - כולו מרור - קנאה היותר גדולה, על דרך מאמר רבותינו זכרונם לברכה כל צדיק נכווה מחופתו של חברו.
שבכל הלילות אנו אוכלין בין יושבין ובין מסובים - כל הגילוים שעל ידי הגליות - אוכלין - בחינת ה תענוג, ויש התפשטות התענוג ותענוג העצמי ויש מי שמגיע בעבודתו להתפשטות התענוג ויש לתענוג העצמי - הלילה הזה - אחר גלות האחרון - כולנו מסובין - שכל ישראל יגיעו לבחינת תענוג העצמי.
|
|
|