הבדלים בין גרסאות בדף "ניגון ונסלח"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 1: שורה 1:
 +
את ה'''ניגון "וְנִסְלַח"''' היה שר החסיד ר' [[יחיאל הלפרין]] - החזן ב[[ליובאוויטש]] בתקופתו של הרבי הרש"ב, על הפסוק "ונסלח" המופיע בתפילת ליל [[יום כיפור]].
  
את הניגון "וְנִסְלַח" היה שר החסיד ר' יחיאל הלפרין - החזן בליובאוויטש בתקופת נשיאותו של הרבי הרש"ב, על הפסוק "ונסלח" המופיע בתפילת ליל יום כיפור.
+
בתחילת היום הקדוש, מיד לאחר תפילת "כל נדרי", אומרים החזן והקהל ג' פעמים את הפסוק:
 +
:::{{ציטוט|תוכן=וְנִסְלַח לְכָל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְלַגֵּר הַגָּר בְּתוֹכָם כִּי לְכָל הָעָם בִּשְׁגָגָה|מרכאות=כן|מקור=[[חומש במדבר]], פרק ט"ו, פסוק כ"ו}}
  
בתחילת היום הקדוש, מיד לאחר תפילת "כל נדרי", אומרים החזן והקהל ג' פעמים את הפסוק "ונסלח".
 
  
פסוק זה, המופיע בתורה בסיום פרשת 'שלח' (במדבר טו, כו), מתאר, איך שהקדוש-ברוך-הוא מקבל את תשובת בני ישראל. ואפילו כאשר בני ישראל שגגו וחטאו בעוון החמור של עבודה זרה, השקולה כנגד כל המצוות, ומהווה פריקת עול מלכות שמים והפרת הברית שבין בני ישראל לה' – בכל זאת ה' מוחל וסולח להם, ומקבל את קרבנם באהבה וברצון.
+
פסוק זה בתור, מתאר איך ש[[הקדוש ברוך הוא]] מקבל את [[תשובה|תשובת]] [[בני ישראל]]. ואף כאשר בני ישראל שגגו וחטאו בעוון החמור של [[עבודה זרה]], השקולה כנגד כל המצוות, ומהווה פריקת [[עול מלכות שמים]] והפרת הברית שבין בני ישראל לה' – בכל זאת ה' מוחל וסולח להם, ומקבל את קרבנם באהבה וברצון.
  
הראב"ן (מסכת עירובין, ד"ה ותיקון) כותב שמשמעות אמירת כל הקהל בקול רם "וְנִסְלַח לְכָל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל" היא מעין הצהרה: אנו עשינו את שלנו ושבנו אליך ה', ואתה תעשה כמו שהבטחתנו - לסלוח על עונותינו ביום הזה!
+
הראב"ן{{הערה|מסכת עירובין, [[דיבור המתחיל]] "ותיקון"}} כותב שמשמעות אמירת כל הקהל בקול רם "וְנִסְלַח לְכָל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל" היא מעין הצהרה: אנו עשינו את שלנו ושבנו אליך ה', ואתה תעשה כמו שהבטחתנו - לסלוח על עונותינו ביום הזה.
  
שלושת תנועות הניגון, הם כנגד 3 הפעמים בהם חוזרים החזן והקהל על הפסוק.
+
בניגון ישנם שלוש תנועות, המכוונות כנגד 3 הפעמים בהם חוזרים החזן והקהל על הפסוק.
  
הניגון נרשם מפי החסיד ר' [[שניאור זלמן ברונשטיין]] ([[כפר חב"ד]]). ניגון זה הוא ניגון רמ"ב בספר הניגונים, ומופיע בתקליטור ה-6 של חברת ניחו"ח.
+
הניגון נרשם מפי החסיד ר' [[שניאור זלמן ברונשטיין]], והוא ניגון רמ"ב ב[[ספר הניגונים]], ומופיע בתקליטור ה-6 של חברת [[ניחו"ח]].
  
 
[[קטגוריה:ניגוני תפלה לימים נוראים]]
 
[[קטגוריה:ניגוני תפלה לימים נוראים]]

גרסה מ־19:54, 5 ביוני 2018

את הניגון "וְנִסְלַח" היה שר החסיד ר' יחיאל הלפרין - החזן בליובאוויטש בתקופתו של הרבי הרש"ב, על הפסוק "ונסלח" המופיע בתפילת ליל יום כיפור.

בתחילת היום הקדוש, מיד לאחר תפילת "כל נדרי", אומרים החזן והקהל ג' פעמים את הפסוק:

וְנִסְלַח לְכָל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְלַגֵּר הַגָּר בְּתוֹכָם כִּי לְכָל הָעָם בִּשְׁגָגָה

חומש במדבר, פרק ט"ו, פסוק כ"ו


פסוק זה בתור, מתאר איך שהקדוש ברוך הוא מקבל את תשובת בני ישראל. ואף כאשר בני ישראל שגגו וחטאו בעוון החמור של עבודה זרה, השקולה כנגד כל המצוות, ומהווה פריקת עול מלכות שמים והפרת הברית שבין בני ישראל לה' – בכל זאת ה' מוחל וסולח להם, ומקבל את קרבנם באהבה וברצון.

הראב"ן[1] כותב שמשמעות אמירת כל הקהל בקול רם "וְנִסְלַח לְכָל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל" היא מעין הצהרה: אנו עשינו את שלנו ושבנו אליך ה', ואתה תעשה כמו שהבטחתנו - לסלוח על עונותינו ביום הזה.

בניגון ישנם שלוש תנועות, המכוונות כנגד 3 הפעמים בהם חוזרים החזן והקהל על הפסוק.

הניגון נרשם מפי החסיד ר' שניאור זלמן ברונשטיין, והוא ניגון רמ"ב בספר הניגונים, ומופיע בתקליטור ה-6 של חברת ניחו"ח.

  1. מסכת עירובין, דיבור המתחיל "ותיקון"