הבדלים בין גרסאות בדף "שויתי ה' לנגדי תמיד"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(←‏ביאור: עריכה)
שורה 4: שורה 4:
 
שם ה' בפסוק הוא שם [[הוי"ה]], ("שויתי הוי"ה לנגדי תמיד"), שענין שם [[הוי"ה]] הוא שהקב"ה מהווה תמיד את עולמו ב[[אין ערוך]] מאין ליש. ועל ידי ההתבוננות בדרגה זו יכול להגיע לעבודת ה[[תשובה]].
 
שם ה' בפסוק הוא שם [[הוי"ה]], ("שויתי הוי"ה לנגדי תמיד"), שענין שם [[הוי"ה]] הוא שהקב"ה מהווה תמיד את עולמו ב[[אין ערוך]] מאין ליש. ועל ידי ההתבוננות בדרגה זו יכול להגיע לעבודת ה[[תשובה]].
  
בבתי כנסת רבים נוהגים לכתוב משפט זה על העמוד של החזן, או על ארון הקודש, בחב"ד לא נהגו כך, [[מפי השמועה]] ההסבר לכך הוא כיון שבחב"ד מחנכים ל[[פנימיות]], וכל הנהגה צריכה להיות באופן פנימי, ממילא מנהג זה שהינו לכאורה [[חיצוני]], אינו מתאים לבתי כנסת חב"ד.
+
בבתי כנסת רבים נוהגים לכתוב משפט זה על העמוד של החזן, או על ארון הקודש, בחב"ד לא נהגו כך, (מפי [[אדמו"ר הריי"צ]]). ההסבר לכך הוא כיון שבחב"ד מחנכים ל[[פנימיות]] ובמילא הדרישה היא שהאדם יעבוד ב[[התבוננות]] עד שאכן ירגיש איך שהוי' לנגדו ולא להסתפק בכתיבה [[חיצונית]] על העמוד של החזן.
  
 
==להרחבה==
 
==להרחבה==

גרסה מ־11:50, 4 בינואר 2010

"שויתי ה' לנגדי תמיד"[1] ובשו"ע כתוב על כך: שהוא כלל גדול בתורה ובמעלת הצדיקים ההולכים לפני ה'. שאין ישיבת האדם ותנועותיו ועסקיו והוא לבדו בביתו כישיבתו ותנועותיו ועסקיו והוא לפני מלך גדול, וכאשר ישים האדם אל לבו שהמלך הגדול, מלך מלכי המלכים הקב"ה עומד עליו ורואה במעשהו, יגיע אליו ההכנעה והיראה בפחד ה' ובושתו ממנו תמיד, וגם ישוב בתשובה שלימה על כל עוונותיו.

ביאור

שם ה' בפסוק הוא שם הוי"ה, ("שויתי הוי"ה לנגדי תמיד"), שענין שם הוי"ה הוא שהקב"ה מהווה תמיד את עולמו באין ערוך מאין ליש. ועל ידי ההתבוננות בדרגה זו יכול להגיע לעבודת התשובה.

בבתי כנסת רבים נוהגים לכתוב משפט זה על העמוד של החזן, או על ארון הקודש, בחב"ד לא נהגו כך, (מפי אדמו"ר הריי"צ). ההסבר לכך הוא כיון שבחב"ד מחנכים לפנימיות ובמילא הדרישה היא שהאדם יעבוד בהתבוננות עד שאכן ירגיש איך שהוי' לנגדו ולא להסתפק בכתיבה חיצונית על העמוד של החזן.

להרחבה

הערות שוליים

  1. תהלים טז, ח