הבדלים בין גרסאות בדף "חינוך"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 20: שורה 20:
  
 
==לקריאה נוספת==
 
==לקריאה נוספת==
*קונטרס '''[[כללי החינוך וההדרכה]]''', [[אדמו"ר הריי"צ]] (מהדורה מבוארת של הרב [[יקותיאל גרין, יצא לאור בשנת [[תש"ס]])
+
*קונטרס '''[[כללי החינוך וההדרכה]]''', [[אדמו"ר הריי"צ]] (מהדורה מבוארת של הרב [[יקותיאל גרין]], יצא לאור בשנת [[תש"ס]])
 
*'''החינוך והמחנך''', הרב [[חיים מרדכי אייזיק חדקוב]], ניו יורק תשנ"ה
 
*'''החינוך והמחנך''', הרב [[חיים מרדכי אייזיק חדקוב]], ניו יורק תשנ"ה
*'''אגרת החינוך'', הרב [[שמעון וייצהנדלר]], [[מכון ממש]], ישראל תשע"ד
+
*'''אגרת החינוך''', הרב [[שמעון וייצהנדלר]], [[מכון ממש]], ישראל תשע"ד
 
*'''משנת החינוך''', הרב שניאור זלמן גרשוביץ, מכון משנת חב"ד, תשע"ד
 
*'''משנת החינוך''', הרב שניאור זלמן גרשוביץ, מכון משנת חב"ד, תשע"ד
 
*'''החינוך במשנת חב"ד''', הרב [[יוסף הרטמן]], כפר חב"ד תשמ"ד
 
*'''החינוך במשנת חב"ד''', הרב [[יוסף הרטמן]], כפר חב"ד תשמ"ד
שורה 31: שורה 31:
 
*'''מפתח הוראות והדרכות בעניני חינוך''', [[תשורה]] מ[[כינוס השלוחים העולמי]] תשנ"ט
 
*'''מפתח הוראות והדרכות בעניני חינוך''', [[תשורה]] מ[[כינוס השלוחים העולמי]] תשנ"ט
 
*'''כללי החינוך וההדרכה - מבואר''', הרב [[מנחם מענדל פרידמן]], [[אור יהודה]] [[תשנ"ג]]
 
*'''כללי החינוך וההדרכה - מבואר''', הרב [[מנחם מענדל פרידמן]], [[אור יהודה]] [[תשנ"ג]]
*'''החינוך על טהרת הקודש''', [[שניאור זלמן הרצל]],  
+
*'''החינוך על טהרת הקודש''', [[שניאור זלמן הרצל]],
 
 
  
 
== קישורים חיצונים ==
 
== קישורים חיצונים ==

גרסה מ־17:23, 21 במאי 2014

חינוך היא מצווה מדרבנן לחנך את הבנים בדרך המצוות, כדי שכאשר יגדילו ויגיעו לגיל מצוות יוכלו לקיים מיד את כל תרי"ג המצוות.

חוב גמור

בהיום יום[1] כתוב: כשם שהנחת תפילין בכל יום הוא מצווה דאורייתא על כל יהודי, ללא חילוק בין גדול שבתורה לבין איש פשוט, כך הוא חוב גמור על כל יהודי לחשוב כל יום חצי שעה אודות חינוך הילדים ולעשות הכל, מה שבכוחו לעשות ויותר מכפי כוחו, לראות לפעול אצל הילדים, שילכו בדרך בהם מדריכים אותם.

על מי מוטל המצווה

ישנה מחלוקת ראשונים אם המצווה מוטל על האב, או גם על המתחנך עצמו.

הרבי מבהיר בשיחות, שכיום המצווה היא לא רק על האב, אלא גם ובעיקר על האם הנמצאת סמוך לילדים במשך היום.

מתי חלה המצווה

כאשר היה אדמו"ר הריי"צ בן שבע שנים הורה לו אדמו"ר הרש"ב שכאשר ירצה לאכול ביום הכיפורים יבוא לפניו ויבקש ממנו דווקא לאכול. בפועל התענה אדמו"ר הריי"צ באותה שנה.

יש שביארו כי חובת החינוך חלה דווקא בשעת המעשה כשמתעוררת חובת החינוך, ולכן רצה אדמו"ר הרש"ב שכאשר ירצה בנו לאכול יבוא לפניו, ואז יחנכו אדמו"ר הרש"ב בדין תענית שעות שחייבים לחנך את הבנים מדין חינוך. [2].

ראו עוד

לקריאה נוספת

קישורים חיצונים

הערות שוליים

  1. כ"ב טבת.
  2. קובץ התמים חוברת ה'.