הבדלים בין גרסאות בדף "בריאות ורפואה"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 3: שורה 3:
 
==בעבודת השם==
 
==בעבודת השם==
  
דרך רפואת הנפש ממצב לא טוב שבו היא נתונה ב[[עבודת השם]] היא כדרך רפואת הגוף. ראשית יש לאתר את שורש ומקור הבעיה: אם הוא מצד שחומר הגוף עב גס ומושחת, או שהחסרון הוא בכחות נפשו, שיש בנטיות לעניינים רעים שונים, או שמקור החולי הוא רגילות, מפני [[חינוך]] לא טוב על פיו גדל, או השפעת הסביבה הרגילה אותו למידות רעות.
+
דרך רפואת הנפש ממצב לא טוב שבו היא נתונה ב[[עבודת השם]] היא כדרך רפואת הגוף. ראשית יש לאתר את שורש ומקור הבעיה: אם הוא מצד שחומר הגוף עב גס ומושחת, או שהחסרון הוא בכחות נפשו הנוטות לעניינים רעים שונים, או שמקור החולי הוא רגילות, מפני [[חינוך]] לא טוב על פיו גדל, או השפעת הסביבה הרגילה אותו למידות רעות.
  
עד שלא מקור וסיבת המחלה, אי אפשר להתחיל ברפואתו, אלא להתחיל להתרגל שכל מעשיו יהיו בדרך הנכונה, על ידי עשיית טוב בקיום המצות, בקביעת עתים לתורה, התרגלות למדות טובות, וב[[סור מרע ועשה טוב|סור מרע]].  
+
עד שלא יתברר מקור וסיבת המחלה, אי אפשר להתחיל ברפואתו, אלא להתחיל להתרגל שכל מעשיו יהיו בדרך הנכונה, על ידי עשיית טוב בקיום המצות, בקביעת עתים לתורה, התרגלות למדות טובות, וב[[סור מרע ועשה טוב|סור מרע]].  
  
 
אך בעיקר נחוצים שני עניינים שעל האדם לעורר בתוכו:
 
אך בעיקר נחוצים שני עניינים שעל האדם לעורר בתוכו:
* הידיעה כי הוא נתון במחלה, והרצון להירפות ממנה.  
+
* הידיעה כי הוא נתון במחלה, והרצון להירפאות ממנה.  
 
* הידיעה שיכול להתרפאות, והתקוה ו[[בטחון]] גמור כי בעזרת השם יתרפא מחליו{{הערה|1= [[תבנית:היום יום/ט"ז סיון|היום יום ט"ז סיוון]]}}.
 
* הידיעה שיכול להתרפאות, והתקוה ו[[בטחון]] גמור כי בעזרת השם יתרפא מחליו{{הערה|1= [[תבנית:היום יום/ט"ז סיון|היום יום ט"ז סיוון]]}}.
  

גרסה מ־16:48, 6 באפריל 2021

רפואה היא ריפוי והחלמת נזק כל שהוא שנגרם לגוף האדם - בגשמיות, שמקורה בחסרון ברוחניות. מסיבה זאת כדי לפעול על האדם רפואה, יש לתקן את מידת התפארת, ולכן לבקשת רפואה צריך לכון במידת וספירת התפארת[1].

בעבודת השם

דרך רפואת הנפש ממצב לא טוב שבו היא נתונה בעבודת השם היא כדרך רפואת הגוף. ראשית יש לאתר את שורש ומקור הבעיה: אם הוא מצד שחומר הגוף עב גס ומושחת, או שהחסרון הוא בכחות נפשו הנוטות לעניינים רעים שונים, או שמקור החולי הוא רגילות, מפני חינוך לא טוב על פיו גדל, או השפעת הסביבה הרגילה אותו למידות רעות.

עד שלא יתברר מקור וסיבת המחלה, אי אפשר להתחיל ברפואתו, אלא להתחיל להתרגל שכל מעשיו יהיו בדרך הנכונה, על ידי עשיית טוב בקיום המצות, בקביעת עתים לתורה, התרגלות למדות טובות, ובסור מרע.

אך בעיקר נחוצים שני עניינים שעל האדם לעורר בתוכו:

  • הידיעה כי הוא נתון במחלה, והרצון להירפאות ממנה.
  • הידיעה שיכול להתרפאות, והתקוה ובטחון גמור כי בעזרת השם יתרפא מחליו[2].

עצות רוחניות למחלות שונות

מענה הרבי לאדם שביקש ברכה לניתוח שבעיניו‪:‬‬ ‫אזכיר על הציון. מהנכון ביותר קביעות עתים במאור שבתורה (הנקראת אדם‪ .‬לקוטי תורה במדבר‬ ‫יג‪ ,‬א)‪ ,‬זוהי פנימיות התורה (ירושלמי חגיגה פרק א' סוף הלכה ז')‪ ,‬ומדה כנגד מדה –‬ ‫מתוסף במאור (עיניו) של אדם הלומד‪.
פרק זה לוקה בחסר. אנא תרמו לחב"דפדיה והשלימו אותו. יתכן שיש על כך פירוט בדף השיחה.
  • סכיזופרניה - דיוק בהנחת תפילין על ידי החולה ובני משפחתו[3].
  • בעיות רפואיות בעיניים -ההוספה בלימוד החסידות, שמוסיפה מידה כנגד מידה בבריאות מאור העיניים[4].

ראו גם

לקריאה נוספת

כריכת הספר 'בריאות הגוף, המוח והרוח'

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. "או שמבקש שפע הרפואה ומכון בספירת החכמה או בינה - לא יפעול המשכה על דבר הבקשה שלו כלל, כי לבקשת רפואה צריך לכוין במדה וספירה דתפארת". אמרי בינה, פתח השער ח, ד
  2. היום יום ט"ז סיוון
  3. שבועון התקשרות פרשת כי תשא תשפ"א עמוד 3, בכתב יד קודש.
  4. המאור שבתורה משפיע על מאור עיניו של האדם. מענה קודש. נדפס במדור 'מבית המלכות' שבועון כפר חב"ד גליון 1860 עמוד 14.