שיחה:שמואל מישולובין

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

חשיבות

חב"דפדים פעילים ‎‏ ‏ יש חשיבות, כתוב שיש חשיבות למשפיע ראשי בישיבה שלומדים בה 60 ומעלה.. 213.151.45.235 14:13, 13 באוגוסט 2021 (UTC)

איפה כתוב?  •  בברכה, פדיונר  •  שיחה  •  ה' באלול ה'תשפ"א 14:21
בכללים. --213.151.45.235 14:23, 13 באוגוסט 2021 (UTC)
ראה חב"דפדיה:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים#קריטריונים ספציפיים --213.151.45.235 14:24, 13 באוגוסט 2021 (UTC)
בישיבה בצפת עד כמה שידוע לי לא לומדים 60 בחורים ומה שפרסמו בCOL יכול להיות כל חוץ מאמת (כמו הנתונים שפרסמו שם על שאר הישיבות), זה א'. ב' לא כל משפיע של ישיבה רשאי לערך, אפילו אם הוא משפיע ראשי שם. וראה בערך רוב רובם של הישיבות שאין ערך על המשפיע הראשי שלהם מהסיבה הפשוטה שהוא לא זכאי לערך. ובנידון דידן אני לא רואה סיבה שהוא יקבל ערך שמשפיע זוטר אחר לא יקבל.. ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי  •  הדרך הישרה להבאת הגאולה! 18:51, 14 באוגוסט 2021 (UTC)
לומדים שם 60, ואני יודע. לפי הכללים משפיע ראשי בישיבה של 60 ומעלה זכאי לערך, אז אם אתה מוחק אתה עובר על כללי האתר וזה נחשב השחתה!!! --95.86.104.21 19:48, 14 באוגוסט 2021 (UTC)
חסיד של הרבי, המוציא מחברו עליו הראיה, תוכיח שאין שם 60 בחורים. --שמואל חייםשיחה 14:27, 15 באוגוסט 2021 (UTC)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────באותם כללים עצמם נכתב שאם הוא משפיע שאינו מרכזי אפשר לעשון דיון על מנת למחוק את הערך, ובנידון דידן המפשיע הזה בלשון המעטה של המעטה לא מרכזי, מי שמע עליו בכלל?? וכן הערך הזה כבר נידון והוחלט למחוק אותו ולכן לפי כללי האתר צריך לעשות דיון האם לכתוב אותו ולא האם למחוק אותו. ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי  •  הדרך הישרה להבאת הגאולה! 19:41, 15 באוגוסט 2021 (UTC)

בכללים נכתב שמשפיע ראשי לישיבה מעל 60 בחורים יש חשיבות, וזה שמחקו את זה, זה היה לפני שבישיבה היה 60 בחורים. --שמואל חייםשיחה 14:09, 16 באוגוסט 2021 (UTC)
לא הבנתי למה שמו את הקישור של יתבררו ויתלבנו כו' בקישורים חיצוניים • בברכה, חב"דפדי פעילליצירת קשריחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד • 18:25, י"ז בכסלו, ה'תשפ"ב (21 בנוב' למניינם), ימות המשיח
כתבה שמשקפת את דעותיו של נשוא הערך (תגובה למכתב שכתב) ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 07:08 • י"ח בכסלו ה'תשפ"ב
הוא כתב את המכתב הידוע לרב גרייזמאן? ♦ נכתב על ידי חב"דפדי פעיל (שיחה) • יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד • 16:45, י"ח בכסלו, ה'תשפ"ב (22 בנוב' למניינם), ימות המשיח
כן, הוא חותם בסוף את שמו ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 17:27 • י"ח בכסלו ה'תשפ"ב
אמנם הוא כתב אך כשבקישור שמו לא מופיע פעם אחת נראה לי שהקישור מיותר ולא קשור. --מה עם ההתגלות? - שיחה, 09:14, כ"ח בניסן, ה'תשפ"ב 09:14, 29 באפריל 2022 (UTC)
הנה לדוגמא משפט אחד חשוב מהכתבה שבהחלט מגדיר את האיש ופעלו: "...דעות של כמה, שאוחזים בדעות קיצוניות, ורוכבים על אי ידיעתם, או שתיקתם, של רוב אנ"ש שיחיו. ומנסים לצייר ציור, לעצמם, ובמוסדות החינוך שלהם, ולמי שמתפעל מהם, כאילו דעתם בלבד היא הדעה היחידה בליובאוויטש. ומי שלא חושב כמוהם, אינו ליובאוויטש".--חייל של המלך - שיחה, 13:09, ט"ז באייר, ה'תשפ"ב 13:09, 17 במאי 2022 (UTC)

משוב

הרב מישלובין אף בתור בחור בישיבה בביתר השתייך למגזר המשחיסטי בחב"ד ולאחר כך עבר בישיבה גדולה לצד האנטי 37.60.47.197 14:55, 7 ביוני 2022 (UTC)
למה אתה מכנה אותו "אנטי", הוא היום חסיד חב"ד ליובאוויטש, לפני זה הי' מאן דכר שמי'. --משיח'סטן - שיחה, 17:57, כ"ז באב, ה'תשפ"ב 17:57, 24 באוגוסט 2022 (UTC)

מחאה נמרצת

בושה איך באתר כזה מסכימים להכניס ערך על אדם כזה שגרם לכזה הרבה פילוג בחב"ד וחילול ה' נורא ובפרט שקרא לישבתו שם שמבזה את אבינו רועינו שליט"א מה"מ .. -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

עכשיו אתה מפלג, בלי לשים לב. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (21:21, י"ב בסיוון, ה'תשפ"ג).
לפי הכללים של חב"דפדיה הוא זכאי לערך, גם אני נגד זה שעשו עליו ערך אבל אלו הכללים. ובושה שעד עכשיו לא נזכרו לעשות ביקורת על בן אדם שגרם להרבה פילוג בחב"ד. -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

ביקורת

- הועבר מחב"דפדיה:אולם דיונים

מה דעתכם שנעשה ביקורת על הערך שמואל מישולובין? קעניג! - שיחה, 14:14, ז' בתמוז, ה'תשפ"ג 14:14, 26 ביוני 2023 (UTC)

לי אין בעיה אם הרוב רוצים.--הקצנה - שיחה ז' בתמוז ה'תשפ"ג יחי המלך המשיח! 14:16, 26 ביוני 2023 (UTC)
אם אפשר שהמשתמשים יביעו את דעתם בענין ונעשה הצבעה תודה קעניג! - שיחה, 14:19, ז' בתמוז, ה'תשפ"ג 14:19, 26 ביוני 2023 (UTC)
טוב לא נעשה הצבעה תודה קעניג! - שיחה, 19:00, ח' בתמוז, ה'תשפ"ג 19:00, 27 ביוני 2023 (UTC)
תודה. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (15:42, ח' בתמוז, ה'תשפ"ג).
למה לא? אשמח לדעת. 82.145.210.188 18:40, 27 ביוני 2023 (UTC)
כי רובם לא רוצים אם אתה רוצה תעשה אתה בברכה קעניג! - שיחה, 18:57, ח' בתמוז, ה'תשפ"ג 18:57, 27 ביוני 2023 (UTC)
א. מי זה רובם רק יוסף בן מלמד הקצנה בעד, ב. תקפיד להזיח. 82.145.208.167 19:15, 27 ביוני 2023 (UTC)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── אם בעוד שבוע לא יהיו מתנגדים להוספת ביקורת על שמוליק מישולובין יפתח הצבעה. יש שלושה משתמשים וותיקים שבעד 1. הקצנה 2. חיים כ 3. קעניג!-- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

על ערך כזה לא עושים הצבעה!! מה לא ברור?? אין להכניס פוליטיקה לאתר, תודה. אם אתה רוצה לתרום עשה זאת בצורה מכבדת. הערך הזה לא אמור להפריע לך, הכל בסדר. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (15:35, ט' בתמוז, ה'תשפ"ג).
זה לא קעניג! -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.
למה על קרינסקי יש ביקורת? -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.
לא כך פותחים הצבעה ולא כאן. ראה בשיחת משתמש:קעניג!#אולם דיונים. ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • ט' בתמוז ה'תשפ"ג • 18:24, 28 ביוני 2023 (UTC)
קראתי וזה בדיוק מה שעשיתי! יש שלושה משתמשים וותיקים שמעונינים ואם לא יהיו מתנגדים עד יום רביעי הבא אני יפתח הצבעה, אבל יוסף בן מלמד אומר שאסור! -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.
אנונימי קודם כל תרשם ואח"כ נדבר. אני אישית סולד מהענין שהתרומה היחידה שלך לאתר היא לשים ביקורת על בן אדם רחמנא ליצלן. זהו? זה מה שיש לך לעשות בחים?. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (20:58, ט' בתמוז, ה'תשפ"ג).
אז כנראה שלא הבנת מה כתבתי, כתבתי שיש לקיים את הדיון בשיחת הערך ולא כאן. ובנוסף, לכל המשתמשים שהזכרת עדין אין זכות הצבעה... וכבר קישרתי בשיחה למקור. בהצלחה! ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • י' בתמוז ה'תשפ"ג • 11:22, 29 ביוני 2023 (UTC)
הוא כתב בשיחת הערך שמואל מישולובין ויוסף בן מלמד מחק..--הקצנה - שיחה י"א בתמוז ה'תשפ"ג יחי המלך המשיח! 13:12, 30 ביוני 2023 (UTC)
הקצנה כי אין משתמשים בעלי זכות הצבעה בצד של קעניג!. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (13:23, י"א בתמוז, ה'תשפ"ג).
לי יש זכות הצבעה.--הקצנה - שיחה י"א בתמוז ה'תשפ"ג יחי המלך המשיח! 13:25, 30 ביוני 2023 (UTC)
הקצנה אוקיי, אז תפתח דיון. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (13:28, י"א בתמוז, ה'תשפ"ג).
הקצנה אגב, איזו תבנית הכנסת לחתימה שלך כדי שיהיה בה תאריך עברי?. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (13:30, י"א בתמוז, ה'תשפ"ג).
נראה לי שגם לי יש וחוץ מזה שהכלל שצריך לעשות 100 עריכות ב90 ימים מיתר את הכלל שצריך שיהיה חשבון 30 ימים לפני זה משתמש:חיים כ - מסמ ציכל -י"א בתמוז ה'תשפ"ג - 13:48, 30 ביוני 2023 (UTC)
חיים כ הכללים לא סותרים. אבל מחקתי כיון שבאמת לא ברור ולא נוגע. יש"כ. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (15:27, י"א בתמוז, ה'תשפ"ג).
- סוף העברה
ראשית, הכללים לא כפולים, עלול להיות מי שיעשה 100 עריכות במרחב הראשי בפחות מחודש (ובכל זאת לא תהיה לו זכות עד שיעבור חודש). שנית, להקצנה אין עדין 100 עריכות במרחב הראשי ולחיים כ החל מאתמול יש 100. -- נכתב ע"י חלוקת קונטרסים ששכח לחתום את שמו.
חלוקת קונטרסים חישבת שהקצנה זה משתמש:יחי המלך המשיח!!! משתמש:חיים כ - מסמ ציכל -ט"ו בתמוז ה'תשפ"ג - 11:12, 4 ביולי 2023 (UTC)
חיים כ המשתמשים מוזגו. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (11:21, ט"ו בתמוז, ה'תשפ"ג).
כן אבל עדין הוא לא מראה את התרומות הקודמות ככה הבנתי מהדף תרומות משתמש:חיים כ - מסמ ציכל -ט"ו בתמוז ה'תשפ"ג - 11:29, 4 ביולי 2023 (UTC)
חיים כ עכשיו בדקתי ואתה בהחלט צודק יש לו יותר מ100 עריכות, אבל בכל זאת המונה מראה שאין לו 100 עריכות כאשר יש לו 388 עריכות! מוזר מאוד. ראה כאן. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (11:36, ט"ו בתמוז, ה'תשפ"ג).
חיים כ כעת אני מבין: צריך 100 עריכות תוך שלוש חודשים קודם ההצבעה, אותם אין לו. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (11:41, ט"ו בתמוז, ה'תשפ"ג).
מסתבר שאו שלא כתבתי מספיק ברור או שאף אחד לא קרא (או ניסה להבין) את מה שכתבתי. למשתמש:הקצנה יש יותר מ-100 עריכות בכלל המרחבים (388 לע"ע באופן כללי ו-294 לע"ע שנשארו), אבל במרחב הראשי יש לו רק 17 עריכות במקום 100 עריכות. הקישור ששמתי הוא עם סינון למרחב הראשי ולכן מופיעים שם רק חלק מהעריכות. א"כ שום דבר לא מוזר - צריך פשוט לא לדלג על מילים... ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • ט"ו בתמוז ה'תשפ"ג • 12:52, 4 ביולי 2023 (UTC)
חלוקת קונטרסים כן כן הבנתי את זה. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (15:27, ט"ו בתמוז, ה'תשפ"ג).
כן חלוקת קונטרסים גם אני הבנתי את זה ושאלתי אותך אם העריכות מהמשתמש הקודם (שמוזג) נחשבות וחוץ מזה שמשיח בכיכר העיר בדף שיחה של הקצנה שהעריכות שלו מערכים שהורדו ממרחב הערכים הראשי לא נספרות לו. בברכה משתמש:חיים כ - מסמ ציכל -ט"ז בתמוז ה'תשפ"ג - 18:29, 4 ביולי 2023 (UTC)
העריכות מהמשתמש שמוזג נחשבים, וכמו שכתבתי גם אני קודם - באם הערכים בהם ערך נמחקו או עברו למרחב האישי הם לא יחשבו לספירת העריכות של מרחב הערכים, בדיוק כמו שצריך להיות ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • ט"ו בתמוז ה'תשפ"ג • 18:46, 4 ביולי 2023 (UTC)

ביקורת (המשך)

מי רוצה שנעשה הצבעה? --הקצנה - שיחה י"א בתמוז ה'תשפ"ג יחי המלך המשיח! 13:30, 30 ביוני 2023 (UTC)

קודם כל אתה מתווכח איתי אם לעשות הצבעה, אח"כ אתה שואל מי רוצה לעשות הצבעה? פשוט תעשה הצבעה. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (13:35, י"א בתמוז, ה'תשפ"ג).
אשמח אם תשים את התבנית. הקצנה שאינו מחובר לחשבון. הקצנה שחותם מחוץ לחשבונו - 03:58, כ"ח בכסלו, ה'תשפ"ה (29 בדצמ' למניינם), ימות המשיח

שאלה

ומה עם הישיבה שלו? משתמש:חיים כ - מסמ ציכל -י"ז בתמוז ה'תשפ"ג - 13:01, 6 ביולי 2023 (UTC)

מה זאת אומרת --קעניג! ~ הרבי שליט"א חי וקיים - שיחה, 15:10, י"ז בתמוז, ה'תשפ"ג 15:10, 6 ביולי 2023 (UTC)

אין זכות לערך

על פי כללי האתר ערכים על אנשי צוות צריכים להיות עם חמש שנים של ותק לפחות! באיזה קטע מוציאים עליו ערך? ועוד דנים בדבריו כאילו הוא מאן דאמר? הוא התחיל קריירה לפני 3 שנים!--קונטרס החלצו - שיחה, 23:06, ט"ז בתמוז, ה'תשפ"ג 23:06, 5 ביולי 2023 (UTC)

אני גם חושב כמוך קונטרס החלצו אבל נראה לי שאין רוב שרוצים למחוק את הערך.. -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.
לא מחפשים רוב... כללים זה כללים __קונטרס החלצו - שיחה, 16:50, י"ז בתמוז, ה'תשפ"ג 16:50, 6 ביולי 2023 (UTC)

הצבעה

הקצנה חיים כ חב"דפדים פעילים ‎‏ ‏. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (23:50, י"ד בתמוז, ה'תשפ"ג).

טיעונים

  1. בעד א. כאשר הרב יוסף יצחק אופן הכריז יחי בסיום ספר התורה לילדי ישראל האדם זלזל באמירת יחי, הוציא על כך מכתב נגד. מכתב זה עורר סערה בקרב חסידי חב"ד בארץ הקודש. ב. כמו שאצל אנשים אחרים יש ביקורת כך גם פה. ג. אומנם חב"דפדיה אינו אתר מפלגתי אך יש אנשים שהגדישו את הסאה.
  2. נגד אתר חב"דפדיה אינו מפלגתי או פוליטי. אמנם נכונים הדברים שנכתבו לעיל, אך לכן נסתפק רק בקישור המוביל לאתר חב"ד אינפו בהם מובאים הדברים.

ההצבעה התחילה בט"ו בתמוז תשפ"ג (2:50 לשעון האתר) ותסתיים בעוד שבוע כ"ב בתמוז תשפ"ג (2:49 לשעון האתר).

הצבעה

בעד:
  1. בעד חזק אומנם חב"דפדיה אינו אתר מפלגתי אך יש אנשים שהגדישו את הסאה משתמש:חיים כ - מסמ ציכל -ט"ו בתמוז ה'תשפ"ג - 10:58, 4 ביולי 2023 (UTC)
  2. בעד חזק. אין צורך בהסברים ובושה שהגענו למצב כזה שצריך כאלה.. ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי  •  יש לך בעיות? - תכתוב באגרות! 12:56, 5 ביולי 2023 (UTC)
  3. בעד חזק מדבריו של נשוא הערך על הכרזת הקודש יחי: "חילול שמו הקדוש של הרבי" וכו' - וודאי שיש צורך לציין דבר מזעזע זה כדי שיהי' "וממנו יראו ולא יעשו". ♦ נכתב על ידי חב"דפדי פעיל (שיחה) • יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד • בשעה 14:24, ט"ז בתמוז, ה'תשפ"ג (5 ביולי למניינם), ימות המשיח
נגד:
  1. נגד חזק אתר חב"דפדיה אינו מפלגתי או פוליטי. מספיק רק קישור המוביל לאתר חב"ד אינפו כמו עכשיו ואין צורך לכתוב דעות. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (23:53, י"ד בתמוז, ה'תשפ"ג).
  2. נגד אתר חב"דפדיה אינו מפלגתי או עכ"פ שואף להיות כזה ב. א. א. - שיחה, 05:29, ט"ו בתמוז, ה'תשפ"ג
  3. נגד. להתראות - שיחה, 06:31, י"ז בתמוז, ה'תשפ"ג 06:31, 6 ביולי 2023 (UTC)

משתמשים שאין להם זכות הצבעה

בעד:
  1. בעד חזק --הקצנה - שיחה ט"ו בתמוז ה'תשפ"ג יחי המלך המשיח! 13:09, 4 ביולי 2023 (UTC)
  2. בעד חזק משיח בכיכר - שיחה, 17:46, ט"ו בתמוז, ה'תשפ"ג
  3. בעד ¤ חבר (שיחה) נכתב בשעה 02:40 - היום, י"ז בתמוז תשפ"ג מגיע משיח.
  4. בעד קעניג! (שיחה)
  5. בעד חזק --מוישי כהן - שיחה, 11:56, י"ז בתמוז, ה'תשפ"ג 11:56, 6 ביולי 2023 (UTC)
נגד:
  1. נגד חזק קישור לאינפו יועיל בהחלט, אך בכלל אני סבור בתוקף שאין להתייחס באתר אינפורמטיבי לטב ולמוטב, לבחור צעיר שקיבל מקרופון ועשה הרבה רעש מה גם שמטרת האתר היא ממש לא להיות במה לביקורות. הדורש שלומם ומברכם קונטרס החלצו - שיחה, 23:12, ט"ז בתמוז, ה'תשפ"ג

הצעה לנוסח ביקורת 1

באם ההצבעה תעבור זה יהיה הנוסח (חב"דפדים לערוך) ♦ נכתב על ידי חב"דפדי פעיל (שיחה) • יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד • בשעה 14:31, ט"ז בתמוז, ה'תשפ"ג (5 ביולי למניינם), ימות המשיח

הנוסח[1]:


בכ' מנחם אב תשפ"א התקיים מעמד הכנסת ספר התורה השביעי של ילדי ישראל, בירושלים עיה"ק.

כהוראת הרבי מלך המשיח שליט"א, עלו רבבות חסידי חב"ד לירושלים, כדי להגיע למעמד זה. באחת ההקפות, כובד המשפיע הרב יוסף יצחק אופן. לפני שפתח בהקפה הכריז ג' פעמים, "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד".

ימים מספר לאחר מכן התפרסם מכתב ע"י שמוליק מישולובין ובו תלונות ואזהרות למארגנים, תקיפת הרב אופן על הכרזתו יחי, זלזול ברב אופן, ותביעה לפיטור הרב שמואל גרייזמאן (שהתמנה לתפקידו ע"י הרבי מלך המשיח דרך ועד רבני חב"ד) מתפקידו כיו"ר המפעל של אות בספר תורה לילדי ישראל. מכתבו זה עורר סערה גדולה בקרב חסידי חב"ד בארץ, ומחאה גדולה על הזלזול הבוטה בהכרזת הקודש המנוגנת לפני הרבי, ובשניים מגדולי חסידי ומקושרי הרבי מלך המשיח, על ידי אברך צעיר.

כן יצא מכתב תשובה למר מישלובין, על ידי הרב שלום דוב בער וולף, ממשפיעי ישיבת חסידי חב"ד ליובאוויטש צפת[2]. לאחמ"כ שלח לו מר מישלובין מכתב נוסף בו ממשיך לתקוף את ההכרזה ואת חלק מחסידי חב"ד.

הערות שוליים

  1. תוכן מכתבו של מר מישלובין (מצטער שאני מצטט מילים אלו שלו): ב"ה
    הרב שמואל גרייזמאן שי'
    שליח הרבי, ויו"ר הועד לכתיבת ספר התורה של ילדי ישראל
    רציתי לבטא את צערי וכאב ליבי (עפ"ל) ממה שאירע בחגיגת הסיום.
    מול קהל אלפים רבים, מהם אלפים רבים שלא מאנ"ש, עמד יהודי - שנראה מה'פני' של ליובאוויטש, ספר תורה בידו, והכריז ברמקול שלוש פעמים הכרזה, שמשמעותה - גם בתוך ליובאוויטש (אפשר לשאול את אותם בחורי צפת וראשל"צ שזעקו זאת שם שוב ושוב), ובפרט בפרט ב'חוצה' - היא אחת ויחידה: שהרבי דווקא המשיח, שפרסום זה עצמו מרחיק אלפי יהודים מתורת הבעש"ט (כלשון הרבי, אד"ר תשנ"ב) (עפ"ל. רח"ל) והוא חי וקיים נשמה בגוף גשמי, ושלילה מוחלטת של האהל הק' של הרבי!
    חילול שמו הקדוש של הרבי (עפ"ל) שהוא בעל השמחה הוא מעשה נורא, בפרט שנעשה בפרהסיא אדירה שכזו, ובפרט באירוע של הרבי - הרי זה ממש 'לכבוש . . עימי בבית', רחמנא ליצלן! (עפ"ל)
    וגדול הכאב, שהכל הי' בתיאום מוחלט עמכם (באמצעות הרב נועם שיחי' רוט), ועל סמך תיאום זה הגיעו 1,200 תלמידי וצוות מחנות הקיץ 'גן ישראל ארץ הקודש' וישיבת הקיץ 'צעירי ליובאוויטש', ועוד רבים מאנ"ש שיחיו!
    ובפרט, שברור שלא הי' נעשה כך בפני הרב עמאר, והרבנים לאו, וזאת - מההבנה הפשוטה שזה לא יעשה עליהם רושם טוב, ואילו מול האלפים ששהו בכותל - לא הי' שום שיקול שכזה! (עפ"ל. הערתי - מר מישלובין לא ידע או לא רצה לדעת שרצו להכריז את היחי דווקא בהקפות, כי כך הוא המנהג. ח.פ.)
    ברור הדבר, שאם ייראה שזהו הכיוון - חילול שמו הק' של הרבי בפרהסיא שאין למעלה ממנה (עפ"ל), רחמנא ליצלן, (עפ"ל) יאלצו החסידים (עפ"ל) - על אף הכאב הגדול שבזה - להדיר רגלם מאירוע שכזה, אז ישארו רק החפצים בביזוי שמו הק' (עפ"ל), ויוכלו להכריז כאוות נפשם, קודם אתה הראית ואחריו, קודם כל הקפה ולאחרי', לפחות יהי' ברור שאין ליובאוויטש (עפ"ל) שותפה בזה.
    ומסיימים בטוב, שהוי' יברך את עמו בשלום, ומשיח נאו. (עפ"ל. איזה יופי! ח.פ.)
    שמוליק מישולובין,
    צפת עיה"ק תובב"א
  2. תגובת הרב שלום דב בער וולף (אפשר להוסיף אותה במקום קישור, כמו מכתבו של מישולובין)

הצעה לנוסח ביקורת 2 (ערוך אנציקלופדי)

נחשב להוגה דעות ומשפיע בקרב ציבור קיצוני המשתייך לחסידות חב"ד. מינויו למנהל ישיבה ומשפיע בגיל צעיר עורר דיון ציבורי בחב"ד (בנוסף לביקורת שנמתחה על הצעד של פתיחת ישיבה חב"דית נוספת בצפת).

בשנת תשפ"א פרסם מכתב ובו טענות ואיומים כלפי הרב יוסף יצחק אופן, המשפיע בישיבת תורת אמת בירושלים וישיבת חסידי חב"ד ליובאוויטש צפת, והרב שמואל גרייזמן משלוחי הרבי לארץ הקודש ויו"ר הועד לכתיבת ספר התורה לילדי ישראל, על כך שבמעמד סיום והכנסת ספר התורה השביעי אל הכותל המערבי, בעת ההקפות, הכריז הרב אופן את הכרזת הקודש "יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד". מה שגרר מחאה גדולה בקרב חסידי חב"ד, על הפגיעה והזלזול הפומבי הן בהכרזת היחי ובאמונתם של חסידי חב"ד בנצחיות חייו של הרבי ובסגנון בו הוא מתאר חלק גדול מחסידי חב"ד, והן בשניים מחשובי החסידים על ידי אברך צעיר.

עוד רבים מחו כנגדו על העזתו לאיים במכתבו כנגד השתתפות במבצעי הרבי, כשלטענתו הוא מייצג 'קהל גדול של חסידים'.

בתגובה למכתב התפרסם מאמר מאת הרב שלום דובער וולף משפיע בישיבת חח"ל צפת[1].

¤ חבר (שיחה) נכתב בשעה 02:07 - היום, י"ז בתמוז תשפ"ג מגיע משיח.

הערות שוליים