חב"דפדיה:אולם דיונים

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הגעתם לאולם הדיונים המרכזי של חב"דפדיה.

המקום מיועד לדיונים בין האורחים, העורכים והמפעילים.


אם יש לך בקשות מיוחדות המיועדות למפעילי המערכת, תוכלו לעשות זאת כאן.

אם ברצונכם לבקש ערך החסר בחב"דפדיה, תוכלו לעשות זאת כאן. תוכלו גם לבקש תמונות כאן, וגרפיקה כאן.

אם ברצונך לכתוב איזו אימרה חסידית או סתם להתוועד.. תוכל לעשות זאת כאן.

אם ברצונכם להתנדב להשלמת פרוייקטים לשיפור חב"דפדיה, או להציע אחד כזה תוכלו לעשות זאת כאן.


תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

ארכיוני אולם הדיונים
12345678910111213141516171819202122232425262728293031סמלילנוכחי
חב"דפדיה: פיתוח טכני



כדי להגיע לתחתית הדף, לחצו כאן.


מיזם מעניין לציין

אני רוצה להתייחס למה שקרה פה בימים האחרונים בהקשר למיזם "מעניין לציין" של ידע חסידי, מודבר אומנם במיזם מעניין ומחכים ביותר (אני בעצמי נהנתי ממנו) אולם הוא אינו קשור למטרה של חב"פדיה - להיות אנציקלופדיה, אין קשר בין המיזם לאתר, ולכן גם אם כולם יצביעו בעד זה לא יעזור, מה גם שכל המצביעים לא היה להם זכות הצבעה כלל (להזכירם, שלוש חודשים באתר ומאה עריכות במרחב הראשי[1]) לכן אני מבקש את החזרתו של דף המיזם לאישי, אם תרצו תוכלו לשבץ אותו בערכים המתאימים

העובדה ש מפעילי מערכת לא נמצאים בזמן האחרון, זה לא עילה להתחיל לעשות ככול אשר עולה ברצונכם, בעז"ה בשבוע הקרוב יומנו מפעילי מערכת חדשים (שיע.ק לטיפולך.) אבל בינתיים לשמור על איפוק.

שמואל חייםשיחה 10:43, 21 במאי 2021 (UTC)

אני חושב שכל עוד העריכות הם תחת מיזם ולא במרחב הראשי, אין בעיה רצינית. אני חושב, שתפקידם של המשתמשים הוותיקים, הם לא רק לגעור בהם, אלא גם ובעיקר לנסות לנווט את הדרך, כפי שב"ה הצלחנו עם כמה טרולים שכיום ב"ה עורכים בדרך המלך. בעז"ה, שבוע הבא ככל הנראה תתקיים בחירות למפעילי מערכת, ונקוה לאחריה לתנופה אדירה במיזם. פולע (שיחה) בשעה 10:48, י' בסיוון, ה'תשפ"א, 21 במאי למניינם.
כמו שכבר הסברתי כמה פעמים המיזם דווקא כן נצרך ולמרות שאינו אנציקלופדי הוא מאוד עוזר דברים שגם אי אפשר לשים אותם בהערות שולים אז זה שיש ערך שמדבר על כל מיני דברים כאלה נראה לי מצויין יש הרבה דברים שאי אפשר להכניס לחב"דפדיה ודרך זה זה יהיה אפשרי אבל גם כמוך אני מחקה בקוצר רוח לבחירות כדי שיהיה מפעיל מערכת פעיל (ודרך אגב מי הולכים להתמנות ) איקס - שיחה, 17:30, י"ב בסיוון, ה'תשפ"א 17:30, 23 במאי 2021 (UTC)
הדפים האלו נחשבים במרחב הראשי כל עוד אין מרחב מיזם. המיזם אכן נצרך במרחב האישי, באנציקלופדיה לא כותבים דברים נצרכים אלא דברים אנציקלופדיים[2]. ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 22:15 • י"ב בסיוון ה'תשפ"א
לדעתי יש מקום למיזם במרחב האישי ודפים מעניינים עם תוכן רלוונטי יכולים להגיע גם למרחב הראשי. כמו להבדיל בוויקיפדיה בה יש דפים מדפים שונים שיש בהם מידע מעניין אך לא אנציקלופדי (למשל 'ויקיפדיה הומור' שאמנם לא דומה לעניינו ועוד רבים ושונים). המינימום הוא שזה צריך להיות תוכן חב"די יהודי, אח"כ צריך לדון על כל עניין לגופו האם ואיך אפשר לשלבו בגוף המיזם. שיעשיחה י"ט בסיוון ה'תשפ"א 18:37, 30 במאי 2021 (UTC)

הערות שוליים

  1. המנהל ממשק שלנו הגיע הזמן שתדאג סקריפט כזה.
  2. ניסיתי לייבא סקריפט אבל הוא עובד על אתר של ספירת עריכות שאין לנו אותו עדין בחב"דפדיה.

בחירות למפעיל מערכת

חב"דפדים פעילים ‎‏ ‏, מפעילי מערכת וברשות שיע.ק: בעוד כמה ימים, בי"ט סיוון אמורים להתקיים בחירות למפעילי מערכת. כזכור, החל משנה שעברה, אז ניכר הצורך והביקוש הרב במפעילי מערכת חדשים, סוכם כי מדי שנה יתקיים בחירות למפעילי מערכת, גם על אלו שנבחרו שנה שעברה. כידוע, בתקופה זו, שאנחנו נמצאים עם מפעיל מערכת פעיל אחד בלבד, כשהשאר כבר במשך כמה חודשים לא ביצעו עריכות באתר, ועם ריבוי המשתמשים, מורגש החוסר במפעילי מערכת. באתי להזכיר, כי על מנת להבחר למפעילי מערכת, יש לוודא שהמשתמש עובר את הקריטריונים הבאים:

  1. על המשתמש להיות עם ותק של למעלה משנה לפחות.
  2. על המשתמש לעשות לפחות 2000 עריכות בחב"דפדיה.
  3. משתמש שהפגין במהלך פעילותו שיקול דעת והתנהלות עניינית מועילה ונעימה כלפי משתמשים אחרים.
  4. משתמש שדעותיו אינן מנוגדות לעמדת חב"דפדיה (יחי, חי וקיים).
  5. המפעיל ישמש בתפקידו למשך שנה, לאחר מכן יתבצעו בחירות נוספות.

אי"ה, ביום ראשון הקרוב יפתח הצבעה למפעילי מערכת, בה כמובן יוכלו להצביע ולהשפיע חב"דפדים בעלי זכות הצבעה בלבד! בהצלחה לכולם. פולע (שיחה) בשעה 07:56, י"ז בסיוון, ה'תשפ"א, 28 במאי למניינם.

באופן כללי מסכים עם העניין. מן הראוי שיהיו לנו לפחות 2 ואולי אפילו 3 מפעילים פעילים (אני לצערי לא יכול להכנס לקטגוריה הזו). ישר כח. שיעשיחה י"ט בסיוון ה'תשפ"א 18:33, 30 במאי 2021 (UTC)
שמח לעדכן ששמואל חיים קיבל הרשאות מפעיל לשנה. בנוסף קצבתי את ההרשאות של המפעילים שנבחרו לפני כשנה לשנה נוספת כך שההרשאות יפוגו באופן אוטומטי אלא אם כן הם יבחרו שוב בעוד שנה. בברכה שיעשיחה י' בתמוז ה'תשפ"א 00:12, 20 ביוני 2021 (UTC)

תבניות למחיקה

בעקבות שיחת תבנית:מחיקה, שיחת תבנית:למחיקה תבנית:למחיקה מהירה תבנית:למחוק. מציע למחוק שלושה מהם ולהשאיר אחד. אין שום צורך ליצור דפי הפני משלושת המיותרים. אשמח לשמוע דעות נוספות. שיעשיחה י"ט בסיוון ה'תשפ"א 19:23, 30 במאי 2021 (UTC)

בעד איחוד לתבנית אחת של "מחיקה" ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 02:34 • כ' בסיוון ה'תשפ"א
הכי נח זה {{למ}}  •  בברכת משיח נאו  •  פדיונר  •  שיחה  •  כ' בסיוון ה'תשפ"א 13:23
מסכים עם פדיונר גם אני לא הבנתי למה צריך כזה הרבה למרות שיש בהם שינוים קלים איקס - שיחה, 17:16, כ' בסיוון, ה'תשפ"א 17:16, 31 במאי 2021 (UTC)
אגב נראה לי שצריך להעביר את האולם דיונים לארכיון 28 זה נראה לי מלא מדי איקס - שיחה, 17:19, כ' בסיוון, ה'תשפ"א 17:19, 31 במאי 2021 (UTC)
צודק חלוקת אתה יכול לארכב את זה. אין לי מוסג איך עושים את זה.  •  בברכת משיח נאו  •  פדיונר  •  שיחה  •  כ' בסיוון ה'תשפ"א 21:34
בוצע. אין תבנית "למ", זה הפניה, ואפשר להשאיר אותה גם אח"כ ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 11:09 • כ"א בסיוון ה'תשפ"א
בוצע איחוד ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 00:03 • ד' בתמוז ה'תשפ"א

תומכי תמימים המרכזית

חב"דפדים פעילים ‎‏ ‏ מה דעתכם לאחד את הערכים תומכי תמימים לוד ותומכי תמימים כפר חב"ד לערך אחד בשם תומכי תמימים המרכזית בישראל? הרי זה באמת אותה ישיבה וזה שמה הרשמי, וכך גם כ"ק אדמו"ר שליט"א נוהג לקרוא לישיבה זו. ~ היום! 'הרבי מתגלה' ~ שיחה 13:41, כ"ג בסיוון, ה'תשפ"א

כמו שכתבתי כבר לא נראה לי שיש בכלל מקום לדיון.. ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי  •  הדרך הישרה להבאת הגאולה! 14:53, 3 ביוני 2021 (UTC)
א. תסדר את החתימה שלך. ב. יש משהו במה שאתה אומר, תוכל להכין אותו במרחב האישי וכשתקבל יותר תשובות (מעורכים ותיקים) אז תוציא אותו לראשי. נכתב ע"י: הדרך הישרה להבאת משיחשיחה • 15:05, כ"ג בסיוון, ה'תשפ"א (3 ביוני למניינם), ימות המשיח.
ראו: משתמש:הרבי מתגלה/תומכי תמימים המרכזית בישראל. ~ היום! 'הרבי מתגלה' ~ שיחה 15:17, כ"ג בסיוון, ה'תשפ"א
זה בפירוש לא אותה הנהלה. הישיבה בטבריה למשל נחשבת אחד עם הישיבה במגדל, וכן הישיבה בחיפה נחשבת אחת עם הישיבה בצפת, אך לוד וכפ"ח?! ועוד אהלי תמימים?! חוץ מכך ששניהם נקראות בשם "תומכי תמימים המרכזית" אין בכלל קשר ביניהם, ובוודאי שלא בהנהלת הישיבות. כך שכמו שכתבתי אין בכלל מקום לדיון. ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי  •  הדרך הישרה להבאת הגאולה! 15:26, 3 ביוני 2021 (UTC)
ולהעיר שאפילו על הישיבה בחיפה יש ערך נפרד מהערך עם הישיבה בצפת. ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי  •  הדרך הישרה להבאת הגאולה! 15:27, 3 ביוני 2021 (UTC)
חסיד של הרבי מקבל את תשובתך. אז מה אתה אומר? להוציא את הערך למרחב הראשי שזה יהיה ערך נוסף? ~ היום! 'הרבי מתגלה' ~ שיחה 15:36, כ"ג בסיוון, ה'תשפ"א
אני חושב שבשביל הצעה כזו יש את דף חב"דפדיה:הומור... ולגופו של ענין: זה כמו לאחד את כל הערכים של ישיבות חח"ל, את הערכים של ישיבות ק"ג קטנה וגדולה, כל סניפי תו"ת ברוסיה לאחר סגירתה בליובאוויטש ואף יותר גרוע מכ"ז. הישיבות לא שוכנות באותה עיר, עם הנהלה רחונית שונה לגמרי, ולמעט ההנהלה הגשמית אין שום קשר ביניהם, וכפי שכתב החסיד הדגול... בברכה, חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 15:42, כ"ג בסיוון, ה'תשפ"א
הוספתי לאחר התנגשות עריכה - לאחר שאני רואה מה הוסיף משתמש "הרבי מתגלה", אני מחזק את דברי הקודמים בתחלתם. זהו ערך מיותר שסתם לא יהיה נוח לקרוא אותו, משום שהוא מערבב פרטים על שלוש ישיבות בבת אחת, שאין ממש קשר ביניהם... [ואגב: הרבי מתגלה מומלץ שתשנה את חתימתך בדחיפות, יש בשביל צבע תבנית מיוחדת, וזה סתם לא נחמד לעין לראות ולאצבע להקליד...] בברכה, חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 15:42, כ"ג בסיוון, ה'תשפ"א
נגד חזק בכלל לא אותה הנהלה איקס - שיחה, 17:39, כ"ג בסיוון, ה'תשפ"א 17:39, 3 ביוני 2021 (UTC)
לראשון שכתב שם למעלה-אם כבר אה"ק -- נכתב ע"י אשרינו מה טוב חלקנו ששכח לחתום את שמו.

העתקות מחב"דפדיה

חב"דפדים פעילים ‎‏ ‏ צהריים טובים! האם מותר להעתיק מאתרינו הנעלה לאתר הטמא והנבזה ויקיפדיה בלע"ז? בברכה, היום! הרבי מתגלה! •  שיחה •  14:25, כ"ו בסיוון, ה'תשפ"א

מותר עם קרדיט שמואל חייםשיחה 14:32, 6 ביוני 2021 (UTC)
מצד ויקיפדיה אסור.. ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי  •  הדרך הישרה להבאת הגאולה! 15:57, 6 ביוני 2021 (UTC

אולי עם קישור לחבדפדיה. (אבל אני לא חושב שיש לנו מה לחדש...

מותר עם קרדיט, כפי התקנון בחב"דפדיה. אם כי חלק (או רובם, תלוי באיזה נושא) התכנים בחב"דפדיה אינם ברמה הגבוהה כפי שבויקיפדיה, כמו שכפי שכתבו פה בעבר, באתר המכלול אסרו לייבא מחב"דפדיה לאור האיכות של הערכים, אבל צריך לבדוק. דענקער - שיחה, 13:30, ה' באב, ה'תשפ"א 13:30, 14 ביולי 2021 (UTC)

באר שבע

חב"דפדים פעילים ‎‏ ‏ בוקר טוב! אני רוצה לארגן פשרה על כל הערכים שקשורים לבאר שבע. דעתי האישית היא שהרב גורליק הוא השליח הראשי היחיד, ושקאליפא הוא הפך את עצמו במובן הפשוט לשליח ראשי. אבל לא באתי להתווכח. ראו את הפשרה שהצעתי לחלוקת קונטרסים:על הרב גורליק נכתוב השליח הראשי, ועל קאליפא נכתוב מהשלוחים המרכזיים, ועל הבית כנסת של קאליפא נכתוב בית כנסת חב"ד הגדול בבאר שבע, ועל הבית חב"ד של הרב גורליק נכתוב בית חב"ד המרכזי.

דבר נוסף על דעתי האישית: מאז ומתמיד בחב"דפדיה היה כתוב שהרב גורליק הוא השליח הראשי ולא היה חולקין על כך! אסור להיכנע לקומץ אנונימים שהחליטו להפוך את חב"דפדיה לרכוש הפרטי שלהם. אבל עוד פעם, זו רק דעתי

אז אם יש למישהו רעיון לפשרה נא לכתוב אותה פה.

אם לא יהיה פשרה שתתקבל על הרוב, אני חושב שנצטרך לפנות לועדה הרוחנית (שזה אפשרות אחרונה כי בשנים הקרובות הם לא יענו )

בברכה, היום! הרבי מתגלה! •  שיחה •  06:17, כ' בתמוז, ה'תשפ"א

אפשר לחלוק מה הפירוש שליח ראשי, מי קובע מיהו ואם יש דבר כזה בכלל (אחרי שהרבי אמר להוריד את התואר מספר השלוחים). תכלס, אם שליח ראשי זה אחד שאחראי על השלוחים בעיר אז שניהם פועלים בזה כפי שניתן לראות מערכיהם. לכן ה"פשרה" שאמורה להיעשות היא פשוט לא להתייחס לשנוי במחלוקת ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 08:50 • כ' בתמוז ה'תשפ"א
אין שום טעם לחלוק מהו שליח ראשי כי בתורת הרבי מפיה אנו חיים אין מושג כזה וא"כ אלו לא צמד מילים קדושות. מה שכן ידוע ומקור לכל מי שקורא המענות וכו' שהרבי דורש ובתוקף סדר וארגון ושלא תהיה השגת גבול וכו'. אני חושב שהטענה שהרבי אמר להוריד את התואר מספר השלוחים היא ניפוח על גבי ניפוח שממש חסר יסוד. סתם מעניין לציין שכן ישנם דברים מודפסים של קה"ת וחב"ד ועוד לפני כ"ז אדר שבו נכתב התואר הזה על אנשים שונם כמו למשל הקדשה לע"נ "שליח ראשי" המופיעה בכריכה האחורית של קונטרס הנה זה בא שיצא לאור לכינוס השלוחים תשנ"ב. [בענין גרליק וקליפא אין שום ספק שגרליק היה שם לפניו ובדולרים מוצג קאליפא כמישהו שעוזר לגרליק וע"ז הרבי מעודדו (ולפלא שבקמפיין שעשה השני לאחרונה השמיט את הפתיח בו מוצג כמסייע לגרליק].-- נכתב ע"י חייל של המלך ששכח לחתום את שמו.
לא דובר על מי היה ראשון שכן גם גורליק לא היה ראשון. גם לא דובר על דברי הרבי לקאליפא. כתבתי רק שאם שליח ראשי זה אחד שאמור להיות אחראי על השלוחים והבתי חב"ד בעיר אז שניהם עושים את זה ואולי אפילו קאליפא יותר כפי שניתן לראות מערכיהם. לגבי ספר השלוחים, דיברו על זה בהתוועדות המרכזית של י"ב תמוז ב-770 (תוכל לראות בקישור youtu.be/HrwH1V5rRwU בדקה 1:11:30). בהצלחה! ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 03:47 • כ"ב בתמוז ה'תשפ"א
שליח ראשי זו מציאות כיום, וכידוע כפי קביעת בי"ד רבני חב"ד בכל אזור יש שליח ראשי מטעם צא"ח, וצריך לשמוע לו ע"פ מדיניות שנקבעה ע"י צא"ח. הבעיה שמדובר פה של שליח צא"ח ושליח מהזרם האנטי ממסד, כך שמדיניות חב"דפדיה קובעת שעושים פשרה בנושא זה.. דענקער - שיחה, 13:27, ה' באב, ה'תשפ"א 13:27, 14 ביולי 2021 (UTC)

אתר תורת הגאולה

בבואי לעשות ערך על כינורו של משיח מצאתי את האתר הנפלא תורת הגאולה (אתר) (איך לא ידעתי על זה עד היום?...) שם כבר קיים ערך מלא על כינורו של משיח. השאלה היא אם ניתן לקשר בהפניה ישירות לשם או שכדאי לבנות כאן תקציר מהערך דשם. אליהו ב. - שיחה, 13:34, כ"א בתמוז, ה'תשפ"א

לכתוב מחדש שמואל חייםשיחה 13:44, 1 ביולי 2021 (UTC)
ולקשר לשם בפסקת קישורים חיצוניים ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 03:28 • כ"ב בתמוז ה'תשפ"א
לדעתי מטעמי זכויות יוצרים אפשר היה להעתיק את הערך אלינו, אמנם ב'תורתו של משיח' לא מצאתי התייחסות לרישיון שבו הם פועלים ולסוגיית זכויות יוצרים, אבל היות שמדובר באתר חב"די שמטרתו הפצת בשורת הגאולה, והיות שהם עצמם מעתיקים מחב"דפדיה (תוך ציון קרדיט), אני מניח שלא תהיה להם התנגדות שיעתיקו ויפיצו את דבריהם. וכמובן שאם יפנו אלינו ויבהירו אחרת אפשר למחוק. אבל אי אפשר להעתיק את הערך כמו שהוא עם הציטוטים הגדולים שבו, ערך אנציקלופדי צריך להכיל את המידע מעובד ומנוסח, והציטוטים יכולים להופיע בהערות שוליים. רק במקרה הצורה, אפשר ציטוטים בודדים וקצרים בגוף הערך. וזה לא המצב בערך הנ"ל. שיעשיחה כ"ג בתמוז ה'תשפ"א 20:14, 3 ביולי 2021 (UTC)

פרשות השבוע

בנוגעי לערכי 'פרשות השבוע' כגון בראשית וכו'. ראיתי שנוספה בפעם פסקה בתורת החסידות, ובה רעיון או נקודה קצרה משיחות הרבי. לדעתי אין לזה שום מקום ויש להסיר את הפסקאות האלו, (לאחר בקשת מחילת העורך/ים שעמלו עליהן).

אם רוצים להגיש את נקודת המבט החסידית על הפרשה נדרשת עבודה פנומנלית, מן 'מבט על' שמסכם את מה ש'חסידות' החל מהבעש"ט ועד לרבי שליט"א אומרת על הפרשה. כל עוד מדובר על סיכום של שיחה או גם של עשר שיחות, אין מקומם באנציקלופדיה שלנו.

ועוד הערה לסיום, הפסקאות שאצלנו אינן אחידות לא באורכן, לא בניסוחן ולא באיכותם, ולא הצלחתי להבין מה הקריטריון בשלו נבחרה שיחה מסוימת בכל פרשה כדי לייצג את 'תורת החסידות' יש אתרים שעושים את זה טוב מאיתנו בהרבה (באתר הגאולה ובאתר צא"ח אפשר למצוא שיחות מעובדות לפרשות) ועדיף לקשר ישירות אליהם מאשר לנסות להמציא את הגלגל מחדש.

מה דעתכם? שיעשיחה כ"ג בתמוז ה'תשפ"א 20:10, 3 ביולי 2021 (UTC)

מסכים באופן כללי. אבל לדעתי כל עוד לא יוכנס משהו אחר, זה לא יהיה יפה להוריד את מה שהעורך השקיע עליו. אליהו ב. - שיחה, 21:47, כ"ג בתמוז, ה'תשפ"א
לא חושב שהגישה צריכה להיות או הכל או לא כלום. שלום עליכם - שיחה, 21:22, כ"ז בתמוז, ה'תשפ"א 21:22, 7 ביולי 2021 (UTC)
זה אמנם 'לא נעים' כלפי העורך המסור שטרח על זה, אבל זה לא יכול להיות שיקול בעניין כ"כ עיקרי ומרכזי.
ועוד הוא העיקר הרבה יותר לא נעים זה שחב"דפדיה מציגה את 'הפרשה בתורת החסידות' בעזרת פסקה לא ממצה, שמציגה קטע קטן מאחת משיחות הרבי, וגם זה בניסוח שהוא לעיתים קרובות לא ברור ולא תקני. זה פשוט לא הוגן כלפי תורת החסידות לטעון שהפסקה הזו מייצגת את החסידות על הפרשה.
מועתק בזה הפסקה של בראשית: על פי דברי הרבי בלקוטי שיחות[1], מוסבר שנטילת כוח הדיבור של הנחש לא נכלל בקללות שהקב"ה נתן לנחש, זאת משום ששאר העונשים אינם נוגעים למטרת הנחש, להחטיא את חווה. ולכן הקב"ה כשאמר: "כי עשית זאת ארור אתה מכל הבהמה ומכל חיות השדה" לא היה באופן כללי, אלא משום שהנחש החטיא את חווה דרך פיו, ניטל כוח הדיבור ממנו על-ידי אמירת 'ארור אתה'.
אם הפסקאות היו כתובות בצורה מעולה, אנציקלופדית, הייתי יכול להסכים על השארתם, למרות שאין בינם לבין ערך אנציקלופדי על הפרשה מאומה. כרגע, חוץ מזה שאין בפסקאות האלו ניסוח מתאים לקורא שאינו מכיר מושגים ושפה תורניים, אלא שאפילו בעלון תורני אינם ראויות להכנס בלי הגהה ועריכת לשון רצינית. לפעמים כדי לשמור על איכות ורמה אנציקלופדית צריך לחתוך בבשר החי. שיעשיחה כ"ח בתמוז ה'תשפ"א 13:06, 8 ביולי 2021 (UTC)
צודק, גם אם זה אינציקלופדי אין טעם להכניס תחת פסקה "הפרשה בתורת החסידות" נקודה מסויימת (אולי היו כותבים בכותרת "נקודה משיחות הרבי"), אם כבר צריך להיות משהו ממצא. נכתב ע"י: הדרך הישרה להבאת משיחשיחה 09:23, כ"ט בתמוז, ה'תשפ"א (9 ביולי למניינם)
לא נכתבה פה עד עכשיו הצדקה להשארת הפסקאות ולדעתי יש בהן פגיעה משמעותית במהות ובחזות של חב"דפדיה, לכן למרות שבדרך כלל במקום של ספק ודעות שונות אני דוגל בשב ואל תעשה עד להכרעה ברורה על פי דעת הרוב - במקרה זה בכוונתי לפתוח בעוד שבוע בפרוייקט להסרת הפסקאות, אלא אם כן תועלה כאן התנגדות תוך התייחסות לבעיות שהעליתי. שיעשיחה ב' באב ה'תשפ"א 11:05, 11 ביולי 2021 (UTC)
לא רואה הבדל הין ערכי הפרשיות לערכי התהילים וחלק מערכי המסכתות. אם הבעיה היא פסקה על שיחה ספציפית ולא סקירה מקיפה מתורת החסידות אז יש "לטפל" גם בערכים מקטגוריות אלו. ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 07:45 • ד' באב ה'תשפ"א
בכל אופן, במקום למחוק את הפסקאות לחלוטין אפשר להעתיק אותם אל דף השיחה. אליהו ב. - שיחה, 23:59, ט' באב, ה'תשפ"א
מצטרף לדברי שיע.ק. אין שום ערך אנציקלופדי לשיחה אחת מיני מאות על פרשה מסויימת.
להעיר גם, שחלק מהפסקאות (כמו בפרשת בראשית) מתיימרות לעסוק בחסידות ועוסקות בפועל בשיחות פשש"מ.
ועוד להעיר, למקרה שמישהו ישקיע בזה כראוי, בפיסקא על הפרשה בחסידות אין ענין לעסוק בביאורים על נקודות מהפרשה (כמו ביאורי חטא עץ הדעת בפיסקת החסידות בבראשית), שמקומם בערכים הנפרדים להם שייכים (כמו הערך חטא עץ הדעת). פיסקא זו צריכה להביא רק ביאורים כלליים על כללות הפרשה - כמו ביאור בשמה של הפרשה, ביאור בקשר בין הענינים הכלולים בה, שייכותה לזמן בו נקראת וכד'. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 15:37, י' באב ה'תשפ"א
קרייזי יש"כ על התגובה המפורטת. והנקודות החשובות שהעלית. חלוקת העלה את שאלת ערכי התהילים והמסכתות. אך ראשית ככלל העובדה שיש לנו ערכים או חלקים מערכים בעייתים לא מצדיקה ערכים אחרים אלא אדרבה יש להסיר גם בהם. לגופו של עניין, אמנם יש דימיון, אך בערכי הפרשיות כמו שציינתי יש רבים וטובים שעשו עבודה מקצועית ומקיפה בעיבוד, קיצור ותמצות נקודות משיחות הרבי לפרשה. בקלות רבה אפשר לקשר בכל פרשה בקישור חיצוני לאתר חב"ד בישראל או אתר צא"ח המכיל עשרות שיחות מעובדות לפרשה. זאת לעומת התהילים והמסכתות. ועדיין יש לעיין בדבר ואולי יש מקום רק לציין בכל ערך (של תהילים ומסכתות) את השיחות העוסקות בנשוא הערך. בערכי הפרשיות לחלוטין אין הצדקה לפרוייקט הקיים. 'קרייזי' הציעה קווים אנציקלופדיים למה כן אפשר לעשות.
יש אולי מתנדב לפרוייקט השמירה על ערכי פרשות השבוע - על ידי הסרת הפסקה המדוברת? שיעשיחה י"ב באב ה'תשפ"א 12:02, 21 ביולי 2021 (UTC)
אנישיר770 - שיחה, 12:16, י"ב באב, ה'תשפ"א 12:16, 21 ביולי 2021 (UTC)

ריכוזי חב"ד

חב"דפדים פעילים ‎‏ ‏, שמתי לב לאחרונה שיש הרבה ערים עם עבר חב"די מובהק וחשוב או ערים בהם קהילה גדולה של חב"ד שאין עליהם ערכים עדיין באתר, זה אמנם לא חשוב כל-כך אבל דבר שבוודאי רק יוסיף לחב"דפדיה ולדעתי האישית צריך לפתוח על זה מיזם. אני לאחרונה לא היית פעיל בכלל ויוכל לחזור לפעילות רק לקראת בין הזמנים, וגם אז לזמן יחסית מוגבל. אז, לעבודתכם.. ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי  •  הדרך הישרה להבאת הגאולה! 15:30, 4 ביולי 2021 (UTC)

מסכים איתך, אם כי אני לא חושב שיש הרבה ערים כאלה. ודאי שגם אם יש כאלה, מסתמא יש שלוחים באותה עיר נידחת בארץ ואפשר להתחיל מעצם פתיחת ערך על השליח (אם הוא שווה את זה) וכן הלאה עד לערך על העיר ממש. לאו דווקא שזה באמת נצרךזלמן קפלן - שיחה, 04:03, ד' באב, ה'תשפ"א 04:03, 13 ביולי 2021 (UTC)

חב"ד אינפו הישן

רק אצלי פתאום כל הקישורים לחב"ד אינפו הישן לא עובדים?? מה אפשר לעשות? אליהו ב. - שיחה, 19:32, כ"ה בתמוז, ה'תשפ"א

האתר הישן כרגע בשיפוצים והדברים נמצאים בטיפול המערכתזלמן קפלן - שיחה, 04:01, ד' באב, ה'תשפ"א 04:01, 13 ביולי 2021 (UTC)

פורום חב"דפדיה

חב"דפדים פעילים ‎‏ ‏, חשבתי על רעיון, לפתוח פורום חב"דפדיה. מה אתם חושבים? אשמח לשמוע את דעתכם. מתייג את שיע. בברכה, היום! הרבי מתגלה! •  שיחה •  14:12, כ"ח בתמוז, ה'תשפ"א

בשביל מה? שמואל חייםשיחה 14:13, 8 ביולי 2021 (UTC)
לתועלת המשתמשים. היום! הרבי מתגלה! •  שיחה •  19:30, כ"ח בתמוז, ה'תשפ"א
איזה יתרון יש בפורום על דפי השיחה כאן? שיעשיחה כ"ח בתמוז ה'תשפ"א 20:07, 8 ביולי 2021 (UTC)
שיע.ק זה הרבה יותר נוח. היום! הרבי מתגלה! •  שיחה •  20:21, כ"ח בתמוז, ה'תשפ"א
חב"דפדיה היא לא פורום, ואין טעם, אם צריך לכתוב משהו לגבי ערך או דבר מסויים יש את דפי השיחה, אם תרצה להתכתב עם מישהו סתם, תוכל לפתוח קבוצת הנגאאוט למשועממים. נכתב ע"י: הדרך הישרה להבאת משיחשיחה 09:27, כ"ט בתמוז, ה'תשפ"א (9 ביולי למניינם)
לדעתי אין שום בעיה בלפתוח פורום על פלטפורמה אחרת, אבל כל הצעה החלטה מעשית בעלת השלכות על חב"דפדיה, תצטרך להיות מועתקת גם לכאן כי כל הרעיון של פלטפורמת ויקי זה השקיפות והשיתוף. שכל אחד יודע מה אחרים כתבו, שהנימוקים גלויים, שהדיונים הקודמים זמינים גם למשתמשים בעתיד שלא יחזרו עליהם שוב וכו'. שיעשיחה ב' באב ה'תשפ"א 11:00, 11 ביולי 2021 (UTC)
תוכל להביא לי את המייל שלך? היום! הרבי מתגלה! •  שיחה •  12:23, ב' באב, ה'תשפ"א
shia.wik - gmail.com שטרודל במקום מקו. שיעשיחה ב' באב ה'תשפ"א 14:25, 11 ביולי 2021 (UTC)
שלחתי לך מייל. היום! הרבי מתגלה! •  שיחה •  14:53, ב' באב, ה'תשפ"א

אגרת הקודש

בהמשך לדיון כאן, אני מציע שיוחלפו השמות ל'סימן', כך יווצר אחידות, שיהיה "ליקוטי אמרים - פרק א'" ויהיה "אגרת הקודש - סימן א'" ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 06:51 • י"א באב ה'תשפ"א

אכן, מסכים. נכתב ע"י: הדרך הישרה להבאת משיחשיחה 11:37, י"א באב, ה'תשפ"א (20 ביולי למניינם)
גם אני מסכים. בברכה, היום! הרבי מתגלה! •  שיחה •  17:03, י"א באב, ה'תשפ"א
בוצע ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 09:06 • ט"ז באב ה'תשפ"א

ועדת החינוך החב"די

לדעתי יש לכתוב על כך ערך ולא פסקה קטנה, ולהעיר שמוסד זה שימש כמוסד המרכזי של אנ"ש חסידי חב"ד בתקופת השתלטותו האלימה של אהרונוב על אגו"ח. אשמח אם לדעת מה תגובות הקהל הנכבד שליט"א, חב"דפדים פעילים ‎‏ ‏. (נ.ב. אם לא יהיה על-כך תשובה או התייחסות - התנגדות אכתוב את הערך בעוד כשבוע מתחילת העלאת הנושא לדיון) בברכה, ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי  •  הדרך הישרה להבאת הגאולה! 15:28, 20 ביולי 2021 (UTC)

חסיד של הרבי אני מתנגד, המוסד הזה לא פעיל ולא עושה כלום בכלל חוץ מאיזה כנס מיתוג פעם בשנה ולא צריך להגזים בתיאורים לגבי אהרונוב (לא שהוא טלית שכללה תכלת). ונחתום במשפט הידוע - זו רק דעתי, מה דעתכם? בברכה, היום! הרבי מתגלה! •  שיחה •  16:54, י"א באב, ה'תשפ"א
א' הארגון פעיל חי נושם ובועט, ב' גם אם הוא לא היה פעיל (והוא כן) בסמכי"'ם בוודאוי הוא היה פעיל והוא היה ארגון מהמרכזיים אצל מאמיני דבריו של המשיח שליט"א (וד"ל) וכמו כל ארגון שהיה פעיל בעבר גם ארגון זה זכאי לכאורה לערך, ובוודאי שהוא לא היה פעיל רק בעבר. ונחתום במשפט הידוע - זו רק דעתי, מה דעתכם? בברכה, ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי  •  הדרך הישרה להבאת הגאולה! 17:38, 20 ביולי 2021 (UTC)
מסכים, שזה ארגון משמעותי (או לפחות היה משמעותי בחב"ד) ויש הצדקה לכתוב עליו ערך, בתנאי שיהיה כתוב בצורה נכונה, עם עובדות וניסוחים אנצי' בלי תיאורים והשתפכויות. שיעשיחה י"ב באב ה'תשפ"א 12:05, 21 ביולי 2021 (UTC)

זכאות לערך

חב"דפדים פעילים ‎‏ ‏ האם משפיע בישיבה זכאי לערך? ואם רק חלק, אז מה התנאים? בברכה, היום! הרבי מתגלה! •  שיחה •  15:13, י"ד באב, ה'תשפ"א

ראה חב"דפדיה:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים#קריטריונים ספציפיים ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 07:31 • ט"ז באב ה'תשפ"א

לקריאה נוספת

רציתי להעיר, שאין צורך להוסיף את בערכים על אישים שאינם חסידי חב"ד, מקורות רבים לתולדות חייהם, כיוון שזו לא מטרת חב"דפדיה ומי שמעוניין יכול לפנות לאתרים אחרים בהם יוכל למצוא את מובקשו חב"דפדים פעילים ‎‏ שמואל חייםשיחה 10:01, 30 ביולי 2021 (UTC)

מקורות כאלו אמנם לא יוסיפו חשיבות לערך אך כדאי שיהיו להשלמת הנושא אודות הערך שיש לו חשיבות מסיבות אחרות. ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 22:46 • א' באלול ה'תשפ"א

עריכת הדף על אישים

לאחרונה שמתי לב לאי-אחידות בפתיחת הערכים על אישים, בפתיחה לערך נכתב בדרך כלל שמו של האדם באותיות מודגשות, ולאחר מכן יש שינויים רבים בין הערכים שצריך לאחד ביניהם. בחלקם יש אח"כ בסוגריים את תאריך הלידה/ופטירה, ובחלקם של אותם חלקם התאריך נכתב רק בתאריך עברי - לועזי, ובחלקם נכתבת רק השנה בה נולד, ובחלקם רק תאריך לידתו ללא השנה, וכו' וכו'.. בקיצור בלאגן. צריך לסדר את זה ומתייג חב"דפדים פעילים ‎‏ ‏. בהצלחה! ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי  •  הדרך הישרה להבאת הגאולה! 11:58, 9 באוגוסט 2021 (UTC)

כדי לעשות סדר בדברים אתן דוגמא למה שאפשר לעשות: לכתוב את כל תאריכי הלידה - גם תאריך, גם שנה - גם עברי גם לועזי (לדוגמא: "הרב מנחם כהן (כ"ח ניסן תרצ"ו - י"א סיון תש"פ)", או רק עברי (ככה אני חושב שיותךר מדהים) או רק שנת לידתו תיכתב בעברי ולעזי (כגון "הרב מנחם כהן (ילדת שנת תשע"ט - 1987)").. וכו' וכו' תחליטו בעצמכם אני רק הצעתי ואני הפנתי את תשומת לבכם, השאר - עליכם. בהצלחה! ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי  •  הדרך הישרה להבאת הגאולה! 12:01, 9 באוגוסט 2021 (UTC)
זה יחסית מסודר.. באישים שנפטרו יש את התאריך והשנה (הידועים לנו) של הלידה והפטירה בתוך סוגריים ללא מילים נוספות. באישים חיים מופיעים המילים "יליד שנת.. " בתוך סוגריים. לגבי תאריך לועזי, הפכתי את הפופאפ לברירת מחדל ולכן נראה לי מספיק התאריך העברי, ואת הלועזי להכניס רק לערכי השנים. ראה גם דיון שעדין לא נגמר בנושא ואולי תקח עליו אחריות להשלים אותו. ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 22:42 • א' באלול ה'תשפ"א

גאומ"ש אחרי התפילה

שאלה ליודעי דברי הימים: האם ומתי היתה "החלטה טובה" וכיו"ב שיקראו קטע בענייני גאולה ומשיח אחרי התפילות וכיו"ב, או שזה מנהג חדש שהתחיל בשנות הסמ"כים וכיו"ב?-- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

חבל שלא חתמת, אבל אתה שואל כי אתה יודע את התשובה או שאתה לא יודע? - נכתב על ידי: חב"דפדי פעיל ~ יחי המלך המשיחשיחה • 06:33, כ"ה בשבט, ה'תשפ"א (7 בפבר' למניינם). 14:35, 22 באוגוסט 2021 (UTC)
עיין ערך לחיות עם משיח בן פסיסא - שיחה, 02:12, ט"ו באלול, ה'תשפ"א 02:12, 23 באוגוסט 2021 (UTC)

הגאדג'ט החדש

מדוע הפך הגאדג'ט לחובה עבור כל מי שקורא באתר? זה ממש מציק. בשונה מויקיפדיה ששם זה נעשה בצורה טובה (שהריחוף יודע להבדיל בין דפים במרחב הראשי לשאר הדפים, וכן בהפניות הריחוף מוביל ישר לדף המופנה ולא בשתי כותרות), באופן הזה עדיף בלעדיו. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 15:20, כ"ה באלול ה'תשפ"א

איזה גאדג'ט? ● חב"דפדי פעילפארבריינגעןיחי המלך המשיח ● שעת התגלות הרבי מלך המשיח שליט"א 17:34, כ"ה באלול, ה'תשפ"א, ימות המשיח
נראה לי הכוונה לפופאפ.  •  בברכה, פדיונר  •  שיחה  •  כ"ה באלול ה'תשפ"א 17:38
הגאדג'ט לא חובה - הוא ברירת מחדל. הפכתי אותו לברירת מחדל בעקבות בקשה בשיחת חב"דפדיה:פיתוח#הוספת הטולטיפ כברירת מחדל (אני חושב שזו היתה הכוונה שם), כמו כן הייתה בקשה בעבר לעשות את זה ברירת מחדל לצורך התיארוך הלועזי בערכי השנים. זה באמת עדין לא נראה טוב ואפשר לשנות את זה. ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 22:37 • כ"ה באלול ה'תשפ"א
צריך לערוך את הגאדג'ט שיהיה בדומה לויקיפדיה, ואז הוא באמת יעזור. נכתב ע"י: הדרך הישרה להבאת משיחשיחה 10:15, ז' בתשרי, ה'תשפ"ב (13 בספט' למניינם)

לידע חסידי

תודה רבה על יצירת הקובץ! לא ידעתי שיש... ממש מושקע! -- נכתב ע"י חב"דפדי פעיל ששכח לחתום את שמו.

שעות

לא מעודכנות כלל. מדוע?

מתייג:

בהצלחה! ● חב"דפדי פעילפארבריינגעןיחי המלך המשיח ● שעת התגלות הרבי מלך המשיח שליט"א 12:33, כ"ו באלול, ה'תשפ"א, ימות המשיח

השעות של האתר יהיו מעודכנות אם תפעיל בהעדפות => מראה שעון ירושלים. השעות בחתימה אכן לא מעודכנים וזה נמצא בשיחת חב"דפדיה:פיתוח ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 16:52 • כ"ו באלול ה'תשפ"א

תאריכים בתמונה נבחרת שבעמוד הראשי

לא מצאתי מקום אחר לכתוב את זה: לדעתי חייב להופיע בכל תמונה נבחרת שמוצגת בעמוד הראשי תאריך. דעתכם? אליהו ב. - שיחה, 23:00, י"ב בתשרי, ה'תשפ"ב

מומלץ. אך עדיף שיהיה תמונה בלי תאריך מאשר שלא יהיה תמונה, לכן כדאי שבעלי הידע בתמונות יוסיפו בהם את התאריך ויתחילו לעבור מהיום (תבנית:תמונה י"ג תשרי) ואולי אפילו יוסיפו תמונות כדי שהתמונה לא תתחלף כל 4-5 ימים אלא כל יום. כמובן שם יהיו מספיק תמונות יהיה אפשר להחליף את אלו שבלי תאריך לאלו שעם.. ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 01:46 • י"ג בתשרי ה'תשפ"ב

הוצאה לאור

החב"דפדים פעילים ‎‏ ‏ מוזמנים לחוות את דעותיהם בנוגע לעיצוב החדש של העמוד הראשי, וכן לעזור בהוצאה לאור של מיזם הידעת? שמואל חייםשיחה 08:58, 19 בספטמבר 2021 (UTC)

אני ממש בעד העיצוב החדש. (לדעתי להסיר מהרשימה של הקישורים המומלצים את כל מה שלא בדיוק פעיל). אליהו ב. - שיחה, 14:16, י"ג בתשרי, ה'תשפ"ב
וואו, נחמד מאוד. כדאי לסדר קצת את הלמעלה "ברוכים הבאים לחב"דפדיה" שיהיה יותר מרשים כולל פונט שונה. אפשר לערוך קצת? ● חב"דפדי פעילפארבריינגעןיחי המלך המשיח ● שעת התגלות הרבי מלך המשיח שליט"א 14:38, י"ג בתשרי, ה'תשפ"ב, ימות המשיח

קומפלימנט

סוף סוף אחד שלא מתבייש לכתוב את האמת ונותן קומפלימנט כשצריך. לא זוכר איפה הדף שמרכז את זה. להתראות - שיחה, 13:42, ט"ז בתשרי, ה'תשפ"ב 13:42, 22 בספטמבר 2021 (UTC)

חב"דפדיה:ציטוטים מחב"דפדיה שמואל חייםשיחה 13:47, 22 בספטמבר 2021 (UTC)
מזל שיש אמריקאים ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 01:34 • כ' בתשרי ה'תשפ"ב

שאלה

חב"דפדים פעילים ‎‏ ‏, האם לדעתכם אוכל לקבל הבנה וידיעה בסיסית של עיקרי תורת חב"ד על ידי קריאה באתר זה? חיים שלום - שיחה, 12:40, כ"ג בתשרי, ה'תשפ"ב 12:40, 29 בספטמבר 2021 (UTC)

באיזה רמה? יש פה גם נטיה לדעה אחת בחב"ד.... כך שלא תוכל לקבל השקפה נייטרלית..צפתי - שיחה, 12:41, כ"ג בתשרי, ה'תשפ"ב 12:41, 29 בספטמבר 2021 (UTC)
בכלל לא ברובד הזה של "השקפה", ובפרטים של הויכוחים על הרבי וכו', אני מדבר על המשנה הרעיונית-תיאולוגית-מחשבתית-חסידית. חיים שלום - שיחה, 13:21, כ"ג בתשרי, ה'תשפ"ב 13:21, 29 בספטמבר 2021 (UTC)
לדעתי בהחלט כן, אם כי לעיתים עדיין תוכל למצוא ליקויים כאלו ואחרים, בכל זאת, זה לא ספר, אלא מערכת העובדת על שיטת חכמת המונים. אגב, לדעתי נושא תורת החסידות וסעיפיה, הם הבסיס והעיקר של אתר מיוחד זה, שכן בנושאים אחרים (כאמור) יש מחלוקות ולעיתים יכולים להתקיים מריבות, והנני מצר ע"כ מאוד, אך ממליץ מאוד לתרום לאתר, שמעניק רבות לקוראים, וראוי להחזיר לו בחזרה- בעריכות ובערכים. דער חב"דסקער - שיחה 17:23, כ"ג בתשרי, ה'תשפ"ב (29 בספט' למניינם), ימות המשיח 17:23, 29 בספטמבר 2021 (UTC)
דער טייערער חב"דסקער, ווי אזוי ווילסטו זאל איך דא שרייבן און צוגעבן, איצטער האב איך דאך געפרעגט אויב דא וועל איך קענען לעריענען די זאכן וואס דו ווילסט זאל איך אויסלערינען פאר אנדערע?... חיים שלום - שיחה, 20:16, כ"ג בתשרי, ה'תשפ"ב 20:16, 29 בספטמבר 2021 (UTC)
אין ספק שהכתיבה והסידור, בפרט של מושגים בחסידות - במידה והיא נעשית בהתאם לסגנון האנציקלופדי הראוי תוך התבססות על המקורות והפניה אליהם כסדר - מסייעת לא רק ללמד אחרים, אלא גם ללמוד בעצמך. לצערנו לא בכל הערכים כאן הקפידו על הנ"ל, ולכן לא מכולם תוכל ללמוד, אבל מאותם ערכים שנכתבו כראוי - כן (מהזכורים לי - שינה בסוכה, אושפיזין, ויעקב הלך לדרכו. ובכללות - צמצום, שלוש קליפות הטמאות, ספירת הדעת, תורת הקבלה ועוד ועוד...) -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 20:26, כ"ג בתשרי ה'תשפ"ב
שכחתי להדגיש את המובן מאליו, שהבנה וידיעה בסיסית של עיקרי תורת חב"ד ניתן לקבל כמובן רק על ידי לימוד תורת החסידות מדברי הרב, וגם בזה רק ע"י ההתבוננות אדעתא דנפשיה, התפילה עם הענינים, ההליכה בדרכי החסידות והוראות רבותינו נשיאנו עד לענינים שהזמן גרמא - קבלת פני משיח. האמור על השימוש באתר זה (ללמוד וללמד) הוא רק בדומה ל"מפתחות", שניתן להסתייע בזה להגיע ביתר קלות לדברי רבותינו נשיאנו בענינים אלו, מבלי הטירחא לחפשם (כדברי אד"ש מה"מ בש"פ תזו"מ תנש"א בקשר ללימוד עניני גאולה ומשיח). -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 20:31, כ"ג בתשרי ה'תשפ"ב
קרייזי אבאוט משיח, א. אני אמור להבין שאתה מבין יידיש? או שאתה רק יודע להשתמש בכלי הזה? ב. הערך שינה בסוכה לא נכתב כראוי: יש בו שקרים, סילופים, ציטוטים בעייתיים והוצאת דברים מהקשרם (הערה: אני כמובן לא מתכוון לעצם המנהג). ג. לגופו של עניין: קצת תמוה בעייני לומר שכל המשתמשים פה מבלים שעות וטורחים כל כך הרבה רק בשביל ה"מפתחות" שאתה מדבר עליהם. ודווקא כן נראה שהערכים האיכותיים מציגים כראוי את המושגים ומסבירים אותם על חלקיהם השונים. חיים שלום - שיחה, 20:59, כ"ג בתשרי, ה'תשפ"ב 20:59, 29 בספטמבר 2021 (UTC)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────חבל סתם לזרוק טענות ללא כל בסיס, במיוחד על ערך שהושקעו בו מיטב המאמצים של משתמש וכמובן בעזרת שאר המשתמשים. אם יש לך משהו ספציפי הנך מוזמן להגיב בדף השיחה שם. בנוסף, נראה שלא הבנת מספיק את דברי קרייזי: כמובן שכולם עמלים פה במטרה אחת: הפצת המעיינות, שע"י כך יתגלה משיח צדקנו תיכף ומיד ממש אמן, אך זה לא סותר, ואדרבה, ההפך, שעל מנת ללמוד דברים לעומק וושיחדרו בך, הנך צריך ללמוד מתוך ספר כראוי. דענקער - שיחה, 21:09, כ"ג בתשרי, ה'תשפ"ב 21:09, 29 בספטמבר 2021 (UTC)

דענקער, אמרתי במפורש שאני רוצה לקבל ידיעה והבנה בסיסית של עיקרי תורת חב"ד. לא ללמוד לעומק ולא על מנת שיחדור בי. כלום לדעתך, העניין הוא - "או הכל או לא כלום", או שיהיה אדם חב"דניק עד הסוף או יהיה בור גמור בעניין? חיים שלום - שיחה, 21:25, כ"ג בתשרי, ה'תשפ"ב 21:25, 29 בספטמבר 2021 (UTC)
א. למאי נפק"מ? בכל אופן, תוכל לשער שלו הייתי יודע אידיש הייתי מתקן את שגיאותיך... ב. אכן, הטענות ללא בסיס, כמובן שאפשר לשפר אך זהו מהערכים היותר מוצלחים שראיתי. בכל מקרה, טוב שזיכיתיך בקריאתו. ג. מפתחות זה לא "רק" - וכמוכח מהחלק הנכבד שעריכת מפתחות (וציוני מראי מקומות, רשימות ביבליוגרפיות וכד') תפסה בעבודת קדשו של אד"ש מה"מ בהפצת החסידות. נסה ותיווכח עד כמה תורמת עבודה זו להבנת וידיעת עניני החסידות. ד. גם בשביל ידיעה בסיסית בחסידות חב"ד, מוכרחים שהענין יחדור בך: "חסידות שאינה משפיעה על האדם להיות לחסיד, או לכל הפחות לבעל הכרה במדות חסידות, אין זה ענין של חסידות. אפשר לקרוא לכך ידיעה, הבנה, חכמה, אבל אין זו חסידות" (לקו"ד המתורגם ח"א ע' 37). ולכן מוכרחים לעיון בדברי הרב. עוד לא מצאתי חסיד בעל ידיעה (אפילו בסיסית) בחסידות, שבאה לו מקריאת ערכים כאן או אפילו בספר הערכים, או שאר כתבי ומאמרי חסידים, טובים ככל שיהיו. ה. בכל אופן, בהצלחה בתרומותיך התוכניות! (מבלי לזלזל בתרומות לדפי שיחה...) -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 21:37, כ"ג בתשרי ה'תשפ"ב
קרייזי אבאוט משיח, א. סתם התעניינתי. אינך יכול לדעת שהיו לי שגיאות אם אינך יודע יידיש. ואגב נ"ל שכתבתי בלא שגיאות. ג. כאמור, בערכים נראה שהם בכל זאת מסבירים. (הרי אנציקלופדיה היא זו, הלא כן?!). ד. למעיישה אתה אומר שזה שחור-לבן. או הכל או לא כלום. כך מדבר מי שרואה את העניין מבפנים (בנוגע לכל שיטה, זרם ואפילו מקצוע). אבל זה כנראה לא מדויק. חיים שלום - שיחה, 21:48, כ"ג בתשרי, ה'תשפ"ב 21:48, 29 בספטמבר 2021 (UTC)
ג. כמובן, לא התכוונתי "מפתחות" במובן שצריך רק לציין מבלי להסביר. יש סגנון אנציקלופדי, כדי שיהיה אפשר להבין במה מדובר, ומתוך כך להגיע למקורות הנכונים. השתמשתי במפתחות כדוגמא לכך שאין בזה מטרה אלא רק אמצעי. ד. לא כל כך משנה מה אני אומר, לכן הבאתי את דברי הרבי הריי"צ, ואתה בודאי מכיר עוד דברים בסגנון (כנראה שגם הרבי הריי"צ רואה מבפנים...). לדעתי העניה, פירוש הדברים הוא לא "שחור-לבן" - אם לא אהיה בינוני של תניא, חבל לנסות ללמוד ממנו אפילו שורה... - אלא נקודת מבט על מעט החסידות שכן יש לי ביד: מה אני מחפש להשיג בה? בשביל מה אני לומד אותה? אם אלמד שלא מהסיבות הנכונות, גם אם אשיג הרבה בהרחבה ובהעמקה וכו', בעצם לא הבנתי כלום. אם לומדים מהסיבות הנכונות, אפילו אם לא מרגישים מיד את הפעולה המתבקשת, אז כל טיפת חסידות שרוכשים נקנית באמיתיות. מטרת חב"דפדיה היא לסייע ביד הלומד לרכוש עוד ועוד טיפות, אך עליו לעשות את שלו כדי שיהיו קניינו, אחרת הוא איננו יודע חסידות יותר משגוגל יודע אידיש. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 21:59, כ"ג בתשרי ה'תשפ"ב

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── חב"דפדים פעילים ‎‏ ‏ יש עוד דעות בעניין? חיים שלום - שיחה, 14:33, כ"ד בתשרי, ה'תשפ"ב 14:33, 30 בספטמבר 2021 (UTC)

שימוש בתואר "ר'" בערכים

ברוב הערכים בחב"דפדיה, נתקלים בתואר "ר'" לגבי חסיד כזה או אחר. על פי כללי השפה העברית-התקנית, וכפי שקבוע בויקיפדיה ובעוד מקומות, וכמו הכא, שאין להשתמש בתואר "הרה"ח" וכדו', אין להשתמש גם בתואר הנ"ל. כמדומני שע"י משתמש-בוט ניתן לתקן זאת בקלות. אשמח לשמוע את דעת החב"דפדים פעילים ‎‏ ‏ ו מפעילי מערכת. מנחם ספרא - שיחה, 05:09, כ"ד בתשרי, ה'תשפ"ב 05:09, 30 בספטמבר 2021 (UTC)

צריך לדעתי לחלק ולהבין שבחב"דפדיה יש שני מרחבים כביכול, מרחב שמיועד לציבור הכללי מחוץ לחב"ד (ערכים על מושגים וכיוצא בזה) ומרחב שמיועד לציבור החב"די (בו ניתן להכליל את ערכי האישים). באם כך, אני לא רואה שום בעיה ב-ר'. אליהו ב. - שיחה, 05:45, כ"ד בתשרי, ה'תשפ"ב
לא מובן כלל החילוק, הרי סו"ס יש כאן תואר בלתי אנציקלופדי בעליל. מנחם ספרא - שיחה, 05:52, כ"ד בתשרי, ה'תשפ"ב 05:52, 30 בספטמבר 2021 (UTC)
כשמדובר על חבדניקים שמבינים מצויין מה הכוונה ר' לא מפריע שזה לא אנציקלופדי. ככה גם בנוגע לרבי שלא כותבים בערכים הרבי מלובביץ אלא הרבי. נקודה נוספת, כדאי לזכור שהכללים בחב"דפדיה נוצרים מהחיים ולא יוצרים חיים. אליהו ב. - שיחה, 06:10, כ"ד בתשרי, ה'תשפ"ב
האם מי שאינו חסיד חב"ד אינו מבין מה משמעות התואר "ר'"? סביר להניח שכן. ההשוואה עם הרבי לא כל-כך נכונה, שכן אין בכך תואר בלתי אנציקלופדי לחלוטין, אם כי לדעתי צריך לשנות גם את זה, אך אכמ"ל. עכ"פ, איני רואה כל הבדל בין "ר'" לבין "הרה"ח". איני רוצה לדון ע"כ באריכות יתר, שכן ראוי לנצל את הזמן לדברים מעשיים כגון עריכות ערכים וכיו"ב, אך גם חשוב לי שהערכים עצמם יתנסחו כראוי. מנחם ספרא - שיחה, 06:36, כ"ד בתשרי, ה'תשפ"ב 06:36, 30 בספטמבר 2021 (UTC)