משתמש:חסיד ליובאוויטש
{{{שם}}}
ברוכים הבאים למשתמש חסיד ליובאויטש.
ליובא - שפירושו, ברוסית ובפולנית, אהבה ובמשך הזמן צורפה הסיומת וויטש, צירוף שיצר את השם ליובאוויטש. כך הייתה ליובאוויטש סמל לאהבת ישראל, אהבת הבריות, ועל הכל, כמובן, אהבת ה', בורא הכל. (מתוך ספר הזכרונות)'
משתמש זה (משתמש ש' וזאל שוין זיין די גאולה לשעבר) דוגל בלערוך וליצור ערכים חיוניים בנושאי היהדות בכלל ובנושאי חב"ד בפרט וכשמו כן הוא - משתדל להתנהג ע"פ אהבת ישראל כיאה לחסיד ליובאוויטש.
בעקבות לימודיו בישיבה , משתמש זה נאלץ להפחית את עריכותיו באתר.
אם למישהו יש ביקורת או הערה על משהו שאני כותב או יוצר, מוזמן לכתוב לי ע"כ בדף השיחה ואי"ה בל"נ אתקן זאת לפי הצורך.
באם הנכם יוצרים ערך חדש, מתקנים ערך קיים וכדו' - בדקו את המקורות , עיינו במדיניות חב"דפדיה וראו אם זה כופף למדיניות.
כך תוכלו לתרום לחב"דפדיה בענק. בהצלחה רבה!
{{{שם}}}{{{שם}}}
{{{שם}}}מכון דרך הבית · קיטל · חלוקת מצות · קריות · אברהם אבן עזרא · חיים יוסף דוד אזולאי · לדוד ה' אורי וישעי · זקני החסידים · אחרונים · כנסת הגדולה· סידור אדמו"ר הזקן · מוקצה·מלאכת המוציא מרשות לרשות · שיחת עם זו יצרתי לי פורים משולש · ימים נוראים · חתימה · ישראל משה פרידמן · מרכז אור מנחם (אשדוד) · שמש בגבעון דום · רב ספרא · קיטל · השגת גבול· הכנסת אורחים · געגועים · אלף (מספר)
|
{{{שם}}}החכמים אסרו לטלטל מקצת דברים בשבת וביום טוב. איסור זה נקרא מוקצה. כלומר, שמוקצה ומוצא מדעת האדם מלהשתמש בו בשבת. איסור זה מתחלק לכמה סוגים. ובכללות מתחלק לשני סוגים כלליים: מוקצה קל ומוקצה חמור. בליקוטי שיחות[1], מבאר הרבי[2], את ההבדל בין סוג החי לסוג הצומח, על סוג החי. בסוג ה"חי", החיות היא נפשית, זוהי הסיבה לכך שבבעל-חי מצוי כח הרצון שבו מתבטאת ה"נפש". וגם הגוף שלו מושפע מרצון הנפש בדרך ממילא, מצד זה שהוא מיוחד עמו, עד כדי כך שמהותו היא הנפש". עוד מסביר, שנפש וגוף בערכם זה - לזה הם מהות ומציאות. ולהעיר מזה שהחי נושא את עצמו ואינו מרגיש את עצמו[3]. הערות שוליים{{{שם}}}{{{שם}}}
אם הנכם רוצים להגיב על דברי, להעיר או להעיר לי, להתייעץ ולהיוועץ לי, או אפילו להתוועד עמי, הנכם מוזמנים להיכנס לדף השיחה של המשתמש שלי, ואענה לכם בעזה"ת בל"נ כפי הצורך.
|
אנו רוצים משיח עכשיו! |